Sitähän minä sinulle yritin myös kertoa, että ei (edes) sieltä Helsingin seudulta mihinkään pois tarvitse lähteä, kun mittaa tekemistä ajassa matkan sijaan. Sinulla tuskin on piha pelkkää soraa ja asfalttia, mutta varmaan olet nähnyt näitäkin omakotitaloja? Mitä pienempi tontti, niin sen useammin näkee pk- seudulla. Ei tuossa hommassa ole omakotiasumisen kanssa muuta tekemistä kuin kiinteistön omistusmuoto. Hyvin äänieristetty kerrostalokämppä olisi todennäköisesti kivempi vaihtoehto. (Iso) pihahan se omakotitalon suurimman eron tekee muihin asumismuotoihin.Ymmärrän pointin, mutta edelleen häiritsee kun tuot omia mieltymyksiä faktoina esille. Tiedostan että samalla rahalla saa enemmän muualla Suomessa, mutta se koskee kaikkia asumismuotoja eikä sille mitään voi jos esim. ystäväpiiri, työura tai muu on lukittu Helsingin seutuun eikä sieltä halua pois.
Esim. minua ei kuitenkaan henkilökohtaisesti häiritse naapuritalojen lähellä oleminen yhtään, niin en ymmärrä että tämä nyt ei sitten ole jostain syystä oikeaa omakotiasumista. Täällä on juurikin se oma rauha ettei kenellekään muulle tarvitse perustella päätöksiä, ne asiat saa hoitaa itse mitkä haluaa, autopaikalla ei ole tuntemattoman auto kiinni omassa yms.