Aika yllätyksenä on tullut tässä mitä olen asuntoa / taloa metsästäviä tuttuja jututtanut niin aika moni on laittanut homman jäihin, koska odottelevat takaisin 0% euribor-kautta.
"Eihän kukaan hullu nyt ala maksaa jotain 3-4% korkoja, jos vielä reilu vuosi sitten oli pelkkä marginaali"
Tämä on aika mielenkiintoinen näkökanta. Itse EN usko että ihan heti palataan takaisin miinuskorkoihin. Sitä en sano etteikö "koskaan" sinne voisi mennä, koska aikaa siihen että aurinko laajenee ja imaisee esim. tämän planeetan sisälleen vielä on...
Toki olen tyytyväinen että oma lainani (ainakin suurin osa alkuajasta) sijoittui sille ajanjaksolle. Mutta ei se nolla tai miinuskorko mitenkään normaalia ole saati että se jatkuisi "lähes" vuosikymmenen.
Edit. ja palkat eivät nouse, oli huono tai hyvä aika
Kyllä aika monella (itseni mukaanlukien) palkka on muuttunut keskimääräisen 25 vuoden aikana (sama mille se laina yleensä otetaan). Toki voi olla henkilöitä joille se palkka on ns. kiveen kirjoitettu (talonmies tms. mikä saa ilmaisen asunnon ja tietyn minimipalkan kunnes uutta tarvitaan) mutta se on TODELLA harvinaista Suomessa.
Edit: tilanne taitaa olla sen verran harvinainen että en nopealla etsimisellä löytänyt kuin yhden ihmisen maailmasta joka on saanut samaa "palkkaa" 25 vuotta putkeen, hän on ehkä hieman tunnetumpi henkilö Warren Buffett joka on saanut / nostanut 100 000$ vuodessa Berkshire Hathaway:sta (sijoitusyhtiö).
Viimeksi muokattu: