En osaa täydellistä vastausta sanoa, en esim tiedä voiko vaikuttaa sun (opiskelu)tukiin tuo vuokralla oleva asunto? Joka tapauksessa jos lasket mitä tuloja on ja menoja niin siitä pääsee aika pitkälle että onko moiseen varaa. Vuokratuloista menee veroa pääomaveron verran (30%)..kuluina saa vastikkeen vähentää, ja jotain muita vähennyksiä voit tehdä (esim toisella paikkakunnalla voit vierailla "ilmaiseksi" kun kääyt katsomassa asuntoa). Netistiä löytyy tarkat ja ajan tasalla olevat tiedot.Olen vakiduunissa ja tekisi mieli ostaa kaksio Tampereen alueelta, mutta onko järkeä, jos aion yrittää vielä lähitulevaisuudessa opiskelemaan? Rahkeet tuskin riittää Tampereella opiskeluun, joten muutto toiseen kaupunkiin olisi todennäköisesti edessä. Onko oman asunnon vuokraus tässä tilanteessa helpommin sanottu kuin tehty?
Itsellä on lähihistorisasta kokemusta oman asunnon vuokraamisesta ja omassa tapauksessa kaikki meni ok. Olin silloin töissä toisella paikkakunnalla ja mun tapauksessa tuo oli hyvinkin järkevä ja helppo homma. Oma asunto vuokralle ja uudella paikkakunnalla asuin itse vuokralla. Asunto lyheni koko ajan ja homma meni melkein +/-0 meiningillä. Pintaremonttia olin muutenkin suunnitellut kun asuntoon palaan niin ei niin haitannut että "omassa asunnossa" asui joku muu.