Sinänsä ei pysty, koska asuntolainaahan koska asuntolainaa saa myöntää vain asunnon ostoon (ja perusparannukseen) maksimissaan asunnon kauppahinnan verran, eikä sitä siten voi lainata varainsiirtoveron maksuun.
Mutta. Mikään ei estä ostamasta asuntoa 100% lainarahalla vaikka tilillä olisi miljoona, paitsi tietenkin jos pankki ei suostu lainaamaan niin paljoa. Pankki taas käyttää omaa harkintaansa siinä mikä on asunnon vakuusarvo, eli minkä verran rahaa lainaavat teille tuota asuntopanttia vastaan. Puuttuvat vakuusarvo pitää sitten kuitata muilla keinoin, kuten lisävakuuksilla tai maksaa itse osa asunnosta.
Jos pankki lainaa sulle asuntoa vastaan 90% kauppasummasta niin se on sitten siinä, ja loppu pitää maksaa itse. Jos löytyy muita vakuuksia millä katat sen 10% niin voit lainata pankilta koko kauppasumman ja sitten käyttää käsirahan verojen maksuun.
Itse tehtiin reilu 4 vuotta sitten niin, että otettiin pankilta 100% laina taloa ostaessa (vakuudet oli hoidettu siten että onnistui) ja käytettiin laina kokonaisuudessaan talon ostamiseen. Vanhan myynnistä käteen jäänyt raha taas käytettiin verojen ja kulujen maksuun, uusiin kalusteisiin sekä maksettiin veke kovempikorkoinen autolaina joka toisesta autosta oli vielä päällä.