Assetto Corsa Competizione

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja k1nggg
  • Aloitettu Aloitettu
Steamistä ss? Vai oculuksesta.
Nostin jotain asetusta niin sitten meni epärealistisen teräväksi.ei sekään hyvä
 
Multa kysyit? Pelin omista grafiikka-asetuksista. Noihin oculuksen/steamin ss asetuksiin en ole koskenut ollenkaan.
 
Multa kysyit? Pelin omista grafiikka-asetuksista. Noihin oculuksen/steamin ss asetuksiin en ole koskenut ollenkaan.
SteamVR säätää oletusasetuksilla SSää riippuen GPUsta.
Esim. Riftillä ja 2080:lla tais laittaa 200%. Indexillä ite laittanut 100%.
ACCtä en ole vielä edes kakkuloilla avannut, odottanut, että alkaisi toimia kunnolla. PC2 ja DR2 riittää ajeluista atm.
 
Viime viikolla julkaistiin ensimmäinen DLC ja se sisältää radat: Bathurst, Kyalami, Laguna Seca ja Suzuka


Tuli testailtua ja omasta mielestä kaikki em. radat ovat parasta mahdollista laatua. Radat ovat hyvän näköisiä, yksityiskohtaisia ja käsittääkseni kaikki myös laserscannattuja, joten tuntuvat luonnollisilta pomppuineen ja mittasuhteineen. Itse olen aiemmin muissa ajopeleissä yleensä inhonnut Bathurstia ja Suzukaa, mutta tässä niitä kumpaakin ajelee mielellään.
 
Kokeilin lainaversiota että miten pyörii i5 3570 ja GTX970, ei ollut mitään jakoja kisassa 60fps edes low asetuksilla.
Onko tämä tosiaan näin raskas vai oliko tuossa versiossa jotain vikaa, se on 1,2 päivityksellä.
 
Varmaan toi prosessori alkaa yskimään aika pahasti jos yli 20 tekoäly autoa radalla.
 
Osaako joku sanoa miksi:
- hotlap modessa ei pysty säätämään bensan määrä, vaan kyseinen valinta on "greyed out"
- miksi ajamani paras kierros jollain radalla ei näy rataa valitessa kohdassa "personal best"? Näkyy vain --:--:--
 
Hotlapissa on aina sama polttoainemäärä ja renkaat nollautuu joka kierrokselle.

Toi paras kierrosaika on mun mielestä rikki, mut parhaat ajat löyttyy kyl autokohtaisesti sieltä statseista.
 
Miten tää muuten eroaa Assetto Corsasta kun sillä et tässä on vaan ja ainoastaan nuo GT autot ajettavissa?
 
Eri grafiikkaengine, kehittyneemmät/raskaammat grafiikat(vaatii aika paljon enemmän pc:ltä). Edelleen kehitetyt fysiikat. Uudempi, käytetään esports-kisaamiseen myös. Konsoleille kylläkin tulossa AC:n tyyliin tämäkin joskus kesemmällä tms.
 
Eri grafiikkaengine, kehittyneemmät/raskaammat grafiikat(vaatii aika paljon enemmän pc:ltä). Edelleen kehitetyt fysiikat. Uudempi, käytetään esports-kisaamiseen myös. Konsoleille kylläkin tulossa AC:n tyyliin tämäkin joskus kesemmällä tms.
Juuri ostin tuon perus Assetton puuceelle iRacingin lisäksi että voi välillä vaan rennosti ajella. :)
 
Ja nyt on Xboxin puolella ennakko-ostettavana, 23.6 tms tulossa. Mielenkiintoista nähdä ovatko saaneet vähän tyylikkäämmän näköiseksi kuin mitä perus AC konsoleilla on. Ajettevuushan ratilla oli/on konsoli-AC;:ssäkin ok.
 
Ilmeisesti on kuukauden lopussa tulossa Steamin ilmaisviikonloppuun. Saa nähdä, jos jaksaisi testata.

Onkos tässä mitään uramuotoa tai yksi pelattavaa?
 
On uramoodi mutta melko innostamaton kun sitä viimeksi kokeilin. Sanoisin että 95-prosenttisesti moninpeliorientoitunut peli IMO. Toisaalta tekoälykuskit on keskivertoa fiksumpia.
 
Ajopelissä/simussa tosin "tuntuma" on se mikä innostaa tai ei. Loppujen lopuksi kaikki "urat" ja muu on turhaa jos ei ajamisesta saa fiilistä. Hotlappaaminen tms näin vuosikymmenien jälkeenkin jaksaa vaan innostaa jos vaan ajaminen maistuu. Mutkaan ajolinjan hakeminen on niin kovin zeniläistä ja mielenrauhaa tuovaa.
 
ACC on hommattu, mutta ei vaan tule ajeltua edes hotlappeja kun se vr suorituskyky on niin surkeaa. käytössä ryzen 7 3700x ja rtx2080ti, valve indexillä. kiinnostaisi kyllä.
koitin myös näytöllä (3440x1440) mutta en saa sopivaa FOVia siihen.
 
Ihan samalla laillahan sen fovin saa säädettyä kuin missä tahansa muussakin simussa? Vai meinaatko vaan että jää näytöllä liian pieneksi
 
Saa säädettyä ja siirrettyä kohtaa jne. En vaan itselleni mieleistä löydä. Toki suuri vaikutus on tuolla pelkällä vr pelaamisella simuissa.
 
dlc päkki steamin alessa
 
Ilmeisesti mahdottomuus saada tämä pyörimään vakaassa 60fps i7 3770 GTX 970, jos ei löydy jotain kikkaa.
Laitoin kaikki low ja pudotin vielä reson 900p mutta ei pyöri, heti kun tulee muutama auto rinnalle niin kyykkää sinne 55fps paikkeille, aika mahdoton ajaa tuommoisilla dropeilla varsinkaan netissä.

Kaippa se pitää ottaa refund kun ei ole prossun päivitystä näköpiirissä.
 
Ruudulla näkyvien autojen määrää pienelle, grafiikoista vaikka kaikki ihan minimiin ja sieltä sitten nostamaan pikkuhiljaa jos löytyy varaa. Mutta kyllähän tuo prossu saattaa vaan yksinkertaisesti olla turhan heikko tähän..
 
Itsellä oli aiemmin Xeon 1230v2 prossuna kera GTX1060:n, ei saanut pyörimään tasasta 60fps millään, ei mitenkään. Vasta prossun päivitys auttoi. Ehottomasti yksi prosessori-intesiivisimmistä peleistä mitä on tullut vastaan.
 
Ilmeisesti mahdottomuus saada tämä pyörimään vakaassa 60fps i7 3770 GTX 970, jos ei löydy jotain kikkaa.
Laitoin kaikki low ja pudotin vielä reson 900p mutta ei pyöri, heti kun tulee muutama auto rinnalle niin kyykkää sinne 55fps paikkeille, aika mahdoton ajaa tuommoisilla dropeilla varsinkaan netissä.

Kaippa se pitää ottaa refund kun ei ole prossun päivitystä näköpiirissä.

Itellä pykälää uudempi prossu ja 1070, ei ollut pelikelpoinen.
 
G27 ja PC ongelma. Eli kaasu ja jarru toimii päinvastoin, kun painan pohjaan se on 0% ja kun päästän irti niin 100%. Toisessa autopelissä ei ongelmaa. Kokeilin jo erillistä akselia vs. combined.

Ei pysty pelaa mitenkään, tunnin jo pähkinyt,
 
G27 ja PC ongelma. Eli kaasu ja jarru toimii päinvastoin, kun painan pohjaan se on 0% ja kun päästän irti niin 100%. Toisessa autopelissä ei ongelmaa. Kokeilin jo erillistä akselia vs. combined.

Ei pysty pelaa mitenkään, tunnin jo pähkinyt,

Ainakin Assetto Corsassa ihan ruksittava "inverted" tjsp ruutu polkimien akselien kohdalla asetuksissa.
 
G27 ja PC ongelma. Eli kaasu ja jarru toimii päinvastoin, kun painan pohjaan se on 0% ja kun päästän irti niin 100%. Toisessa autopelissä ei ongelmaa. Kokeilin jo erillistä akselia vs. combined.

Ei pysty pelaa mitenkään, tunnin jo pähkinyt,

Jossain pelissä ratkes mäppämällä näin:
paina kaasu pohjaan -->valitse kaasu bindattavaksi --> päästä kaasu pois --> kaasu bindaantuu väärin päin (eli oikein päin)

Mut siinä kyl tosiaan on se inverted täppä, joka ainakin itselläni auttoi tässä
 
Siis onks tää Inverted pelin omissa asetuksissa vai Logitechin omassa control panelissa? Pelin sisältä en Invertediä löydä...
 
Löytyi Inverted asetus Logitechin profiilistä, mutta ei sekään auttanut. Vittu mitä paskaa tää koko tekele, onnexi en maksanut tästä penniäkään. Ei kyl viitsi sotkea ratti asetuksia muiden pelien takia, roskiin tämä.
 
6hsplutbpti31.png

Tuossa throttlen perässä on kolmio alas, josta saa akselin lisäasetuksia mm. invertoitua ja säädettyä toimintarangea. Ehkä kannattaa seuraavalla kerralla pyytää äiti tai isä ensin apuun.
 
Ajatteko tätä noilla pelin tarjoamilla setupeilla vai jostain netistä löytyvillä?
 
Ajatteko tätä noilla pelin tarjoamilla setupeilla vai jostain netistä löytyvillä?

Agressivella pääsee jo aika pitkälle ja se on aika hyvä useimmissa radoissa. Youtubesta kuitenkin sitten katselen kun tuntuu että jotain tarttis muuttaa
 
Joo agressivea tulee myös käytettyä, mutta lähtee kyllä lapasesta muutaman kierroksen jälkeen.
Ariksen (aris.drives) videoita on tullu katottua. ja hänelle ohje on ollu rengaspaineisiin muutama kierros jotta saa lämmöt ylös sitten säätää paineet n. 27-28. Muut säädöt menee liian hieromiseksi tai vähän loppuu mielenkiinto..
Jonkun sivunkin olen bongannut mistä muutaman löytää eri auto/eri rata, mutta aika vähissä.
Juuri löysin tämän guidenkin Setup Guide for Beginners
 
Sen verran vielä n00bailen, että mulla Logitechin setupissa G27:lle annettu 360 astetta, pelissä sit taas 900 astetta mutta todellinen kääntösääde tuntuu olevan jotain 270 paikkeella. Mä en haluaisi tehdä Logitechiin mitään muutoksia koska vaikuttaa muihinkin peleihin...
 
Sen verran vielä n00bailen, että mulla Logitechin setupissa G27:lle annettu 360 astetta, pelissä sit taas 900 astetta mutta todellinen kääntösääde tuntuu olevan jotain 270 paikkeella. Mä en haluaisi tehdä Logitechiin mitään muutoksia koska vaikuttaa muihinkin peleihin...
Täältä löytyy myös G27, sen asetuksissa pidän 900, mutta annan pelien säätää auton mukaisen kääntösäteen (softlock nimellä yleensä). ACCtä en ole vielä edes ajanut, vaikka kirjastosta löytyykin.
 
Joo agressivea tulee myös käytettyä, mutta lähtee kyllä lapasesta muutaman kierroksen jälkeen.
Ariksen (aris.drives) videoita on tullu katottua. ja hänelle ohje on ollu rengaspaineisiin muutama kierros jotta saa lämmöt ylös sitten säätää paineet n. 27-28. Muut säädöt menee liian hieromiseksi tai vähän loppuu mielenkiinto..
Jonkun sivunkin olen bongannut mistä muutaman löytää eri auto/eri rata, mutta aika vähissä.
Juuri löysin tämän guidenkin Setup Guide for Beginners

Kerran kun opettelee säätää auton, että tietää mitä tapahtuu mistäkin, niin autoa tulee säädettyä aina kisojen jälkeen, enemmän omaan näppiin sopivaksi. Ei tarttee kummempaa hieromista. Jos tuntuu, ettei kisan jälkeenkään auton ajettavuudessa mitään vikaa ja rengaspaineet kohdillaan, niin mitäpä sitä turhaan säätää. Yleensä kisan aikana ehtii kyllä huomaamaan jotain, mitä haluaa parantaa. Jos ei muuta, niin sitten vähän lisää suoranopeutta yms.

Millä autolla muuten ajat? Ainakin Possulla takaiskarien pieni jäykentäminen (bumpstop rate 600) auttoi paljon yhtä-äkkisiin pyöröhtelyihin keskinopee/nopee mutkissa.
 
Viimeksi muokattu:
Vähä millä sattuu tulee ajettua. On tämä ollut ostettuna uudesta mutta surkea pyöriminen vrllä ja ajomallissa on joku juttu mistä en tykkää. Ei iha tunne luistoa ja aika useasti mutkassa lähtiessä yliohjaa ihan hulluna. verrokkina tullut ajettua PC2,AMS2,iR ja AC (ja Dirt rally2). tai pyörii se yksinajettaessa indexillä 90fps mutta semmosta suttua kuva niin vaihdoin näytöllä ajettavaksi (Asus XG35VQ)
Mutta otin nyt ihan asiakseni jos opettelisi.
Eilen tahkosin hotlappia BMW M6lla Monzaa, kun on joku kisa menossa g2 esports, näkee vähän tasoa kannataako koittaa edes osallistua. Ariksen säädöt ei hyvä, arb takaa napsu pienemmäksi ja vähän parempi, 1.51.8 ajalla. ei nyt huonoimmasta päästä..

edit: se kisa linkki G2 Esports Racing Series powered by TRUEFORCE
 
Vähä millä sattuu tulee ajettua. On tämä ollut ostettuna uudesta mutta surkea pyöriminen vrllä ja ajomallissa on joku juttu mistä en tykkää. Ei iha tunne luistoa ja aika useasti mutkassa lähtiessä yliohjaa ihan hulluna. verrokkina tullut ajettua PC2,AMS2,iR ja AC (ja Dirt rally2). tai pyörii se yksinajettaessa indexillä 90fps mutta semmosta suttua kuva niin vaihdoin näytöllä ajettavaksi (Asus XG35VQ)
Mutta otin nyt ihan asiakseni jos opettelisi.
Eilen tahkosin hotlappia BMW M6lla Monzaa, kun on joku kisa menossa g2 esports, näkee vähän tasoa kannataako koittaa edes osallistua. Ariksen säädöt ei hyvä, arb takaa napsu pienemmäksi ja vähän parempi, 1.51.8 ajalla. ei nyt huonoimmasta päästä..

edit: se kisa linkki G2 Esports Racing Series powered by TRUEFORCE

Yliohjaukseen loppumutkassa tiesty monta vaihtoehtoa. Riippuen, miten hyvin säädöt jo muuten. Millaisen mutkan ulostulossa yliohjaa? Nopee, vai hidas? Jos vähintää keskinopee, niin downforsea lisää taakse. Takaa korkeutta napsu, kaks alas, ellei kestä niin keulaa ylös. Jousitusta voi löysätä perästä, tai jos ei kestä, niin keulasta tiukemmalle. Jos hidas mutka, niin lukkoa säätää, tai laittaa vaikka tc naksun lisää. Jos rengaslämmöt kestää, niin aurausta naksu lisää, vaihtoehtoja riittää. Pienin muutoksin ja katsoo, myös rengaslämpöjen pysyvän mahdollisimman tasaisina erikohdissa renkaita, niin kisassa aina parempi.
 
Sen verran vielä n00bailen, että mulla Logitechin setupissa G27:lle annettu 360 astetta, pelissä sit taas 900 astetta mutta todellinen kääntösääde tuntuu olevan jotain 270 paikkeella. Mä en haluaisi tehdä Logitechiin mitään muutoksia koska vaikuttaa muihinkin peleihin...

Ratin omat asetukset aina sen maksimit eli lonksun kohdalla 900 astetta, peli sitten säätää sen kääntösäteen oikeaksi. Ellei ole jotain erityistä syytä saada rattia erityisen nopeaksi/hitaaksi. Mutta Logitechin omasta ajurista aina 900 niin ei mene pieleen.
 
Yliohjaukseen loppumutkassa tiesty monta vaihtoehtoa. Riippuen, miten hyvin säädöt jo muuten. Millaisen mutkan ulostulossa yliohjaa? Nopee, vai hidas? Jos vähintää keskinopee, niin downforsea lisää taakse. Takaa korkeutta napsu, kaks alas, ellei kestä niin keulaa ylös. Jousitusta voi löysätä perästä, tai jos ei kestä, niin keulasta tiukemmalle. Jos hidas mutka, niin lukkoa säätää, tai laittaa vaikka tc naksun lisää. Jos rengaslämmöt kestää, niin aurausta naksu lisää, vaihtoehtoja riittää. Pienin muutoksin ja katsoo, myös rengaslämpöjen pysyvän mahdollisimman tasaisina erikohdissa renkaita, niin kisassa aina parempi.
kiitos näistä! napsun preloadia tiputin ja keulaa nostin napsun ni 1,3s parani kierros aika. oma tavoite alittaa 1.50 monzassa bimmerillä lähenee. en sillä mihinkään kisailemaan lähde kokeilemaan edes..
Toki alkaa oppimaan tuolla ajamistakin ja kanttareiden yli ajoa. näissä on kyllä paha kun ei tiedä miten paljon saa ylittää ellet kokeile. ja eri peleissä eritavalla vaikka sama rata.
 
kiitos näistä! napsun preloadia tiputin ja keulaa nostin napsun ni 1,3s parani kierros aika. oma tavoite alittaa 1.50 monzassa bimmerillä lähenee. en sillä mihinkään kisailemaan lähde kokeilemaan edes..
Toki alkaa oppimaan tuolla ajamistakin ja kanttareiden yli ajoa. näissä on kyllä paha kun ei tiedä miten paljon saa ylittää ellet kokeile. ja eri peleissä eritavalla vaikka sama rata.

Hyvä homma. Tässä, kanttareiden yli ajamiseen vaikuttaa paljon ajokorkeus ja vähän myös kallistuksen vakaimet, jousitus yms.
 
Hmm, en saa kaikkia tauluja pois ajonäkymästä, joku track info kuitenkin jää vaikka olen HUDista piilottanut kaiken.
 
Sain tämän pyörimään lähes lukitussa 60fps kun päivitin GTX970, GTX1060 6GB ja hommasin 16GB muistia. Kyllähän tästä huomaa heti että kyseessä on loistava simu, vaikka itellä on pitkä tauko simuilusta niin kyllä tämän pelin kanssa tunsi olevansa kotona jo oikeastaan parin kierroksen jälkeen, auto käyttäytyy todella loogisesti eikä tule mitään yllätyksiä pidon suhteen, ratti asetuksiinkaan ei ole tarvinnut T300 koskea.

Hieman raskas tämä on kun i7 3770 ja 1060 6GB tuntuu olevan rimaa hipoen minimi että 60fps pyörii, eikä ole edes täysin vakaa, optimoinnissa ois vielä parannettavaa.
 
Ei mitään hyötyä. Kalibroi ratin ja pelin molemmat 1080, niin kuin sulla onkin niin peli hoitaa loput. Konsoliversiossa ilmeisesti oli tai on jotain bugia ettei toiminut ja joutui itse noita säätelemään.
 
Ei mitään hyötyä. Kalibroi ratin ja pelin molemmat 1080, niin kuin sulla onkin niin peli hoitaa loput. Konsoliversiossa ilmeisesti oli tai on jotain bugia ettei toiminut ja joutui itse noita säätelemään.

Juu, konsoleilla joutuu autokohtaisesti laittamaan kääntösäteen oikein, tai ei käänny 1:1 ja tuntuma omituinen. Onneksi kaikkien autojen asteet tiedossa.

923F31F6-5052-49C8-8AB4-3E0E5D273C3D.jpeg
 
Ratin omat asetukset aina sen maksimit eli lonksun kohdalla 900 astetta, peli sitten säätää sen kääntösäteen oikeaksi. Ellei ole jotain erityistä syytä saada rattia erityisen nopeaksi/hitaaksi. Mutta Logitechin omasta ajurista aina 900 niin ei mene pieleen.
Ainakin F1 2019ssa ei ole omia aste säätöjä, eli ei ihan toimi toi ajatus :(
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 765
Viestejä
4 495 582
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom