Assetto Corsa Competizione

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja k1nggg
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan Coden formuloissa ratin astesäätö., itsellä siellä 360 astetta, kun kuulemma olisi suht oikea ja saa ruuturatin suht 1:1 kääntymään.
 
GT4PACK steamissa -35% eli 12,99 €

 


2020 GT World Challenge tulossa tässä kuussa. Kaksi "uutta" autoa ja yksi uusi rata
 
Onkos kukaan tätä pädillä pelannu? Tekis mieli ostaa kun tosta gt3 luokasta pidän kovasti, ite pc1 ja pc2 pelannu, onko täysin mahoton tehtävä ajaa pädillä
 
Onkos kukaan tätä pädillä pelannu? Tekis mieli ostaa kun tosta gt3 luokasta pidän kovasti, ite pc1 ja pc2 pelannu, onko täysin mahoton tehtävä ajaa pädillä

Vähän kesti vastata, vasta tänään testasin padilla ja hyvin pystyy näköjään ajamaan silläkin, harvinaisen hyvät säätömahdollisuudet.

On yleinen herkkyys, vauhdin vaikuttaminen, ohjauksen nopeus ja liikkeiden filtteröinti. Omasta mielestäni saa paremmin säädettyä ohjauksen padille, kuin PCars2:ssa.
 
Ite olin alussa täysin hukassa säätöjen kanssa, sitten kattelin paljon eri ukkojen setuppeja, ja testailin vaan, sittenku löyty sopivat niin tallentelin niitä ( rengaspaineet, jarrut, siivet, tulee vähän säädettyä) imolassa kierros aika parani noin 2 sekunttia. Toinen iso ero tulee jarrutus paikoissa, ja kuinka kovaa ja mistä kanttareista voi ajaa yli.
 
Tässä aloin nyt urakalla opettelemaan ACCtä. Koitan brands hatchillä saada aikaa parantumaan hotlapissa (30/37astetta). Ferrarilla 2018 ja 2019.
Ei meinaa millään päästä alle 1.26 ajan, omaan käteen sopivan setupin tein joka ei ole luisussa koko ajan.
Vaan ei 1.25.717 on paras. Ostin jo hätäpäissäni coachdaven setupin joka on ihan karmea ajaa perä irtoaa jarrutuksissa ja mutkissakin., parhaimmat ajat on 1.22 päälle enkä nyt oleta sinne edes pääsevän mutta 1.25 pintaan edes..
ajanko jotenkin väärin?
rattina fanatec csl elite, forcet ja muut 100. Drift 0. Pelissä gain 95 ja tiputin nyt 80, dynamic damp 100

Hieman onnistuin pitämää sitä coachdave setuppia käsissä mutta ajat on 1.25.8+
 
Tässä aloin nyt urakalla opettelemaan ACCtä. Koitan brands hatchillä saada aikaa parantumaan hotlapissa (30/37astetta). Ferrarilla 2018 ja 2019.
Ei meinaa millään päästä alle 1.26 ajan, omaan käteen sopivan setupin tein joka ei ole luisussa koko ajan.
Vaan ei 1.25.717 on paras. Ostin jo hätäpäissäni coachdaven setupin joka on ihan karmea ajaa perä irtoaa jarrutuksissa ja mutkissakin., parhaimmat ajat on 1.22 päälle enkä nyt oleta sinne edes pääsevän mutta 1.25 pintaan edes..
ajanko jotenkin väärin?
rattina fanatec csl elite, forcet ja muut 100. Drift 0. Pelissä gain 95 ja tiputin nyt 80, dynamic damp 100

Hieman onnistuin pitämää sitä coachdave setuppia käsissä mutta ajat on 1.25.8+
Vaikee sanoo ilman videoo, mutta varmasti useampia virheitä on kierroksella, jos aika ei ole tuon parempi. Jarruta aikaisemmin, ja pyri kaasulle myös aikaisemmin. Yritä olla missaamatta sisäkanttareita ja käytä rohkeasti ulkokanttareita. Pikkuhiljaa alkaa ajat paraneen. Ite ajanu 1.23.xxx, mutta harjoitusta se vaatii.

Edit. Lisäksi acc: ssa on lämpötilalla iso vaikutus nopeuteen, mitä kylmempi keli, sitä nopeampi vauhti.
 
sitä lämpötilaa tässä jo vähä aloin epäilemään. tuossa katselin Jardierin videota ja no hän on semmone "alien" ni sitoo jarrulla aika paljon. itellä se on lähes on off nyt kun miettii... VRllä kun vielä ajan niin jarrupaikat saa ettiä ihan ite ei voi oikein vertailla.
 
Ostin jo hätäpäissäni coachdaven setupin joka on ihan karmea ajaa perä irtoaa jarrutuksissa ja mutkissakin., parhaimmat ajat on 1.22 päälle enkä nyt oleta sinne edes pääsevän mutta 1.25 pintaan edes..

Se pelin agressive setup on ihan ok. Sitten ne viimeiset kymmenykset omalla setupilla pois. Mutta jos olet vasta aloittelemassa niin sekka pari per minuutti on ihan normaaleja alieneihin ja muihinkin verrattuna. Jos aggressive on liian aliohjaava niin voi koittaa laittaa vähän jarrubalanssia taakse niin kääntyy vielä. Mutta ei se jarru toimi noilla GT autoilla parhaalla mahdollisella tavalla jos on vaan binäärijarrutyyli käytössä.
 
Clubsport pedals v3 + brake perf kitillä (soft). Vaihdoin jo kokeeksi ne alkuperäiset pötikät jos saisi jarrua vähän helpommin kontrolloitua. Parikymmentä kiekkaa 1.25.8 paras. Toki kun ajanut pelkästään tolla kitillä niin menee tovi opetellessa. Vaihdan huomenna takas.
Edit: turhaahan tuo vaihto oli periaatteessa koska loadcell :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Mikä asetus tuo rataan näkyviin rengas jäljet esim kanttareissa, vai eikö tuota saa VRllä?
Effects on asetettu epicille eikä näy hotlapissa. Youtube videoiden perusteella myös siinä olisi.
 
Ei siihen mitään erillistä asetusta ainakaan ole. Onhan radan pito säädetty optimiin eli että mahdollisimman paljon kumia radan pinnassa?
 
Ei varmaankaan oletus asetuksin hotlappia klo 16.
edit: greenhän se oli. optimumilla tulee ne jäljetki rataan..
edit2: 1.24.948 heti kolmannella onnistuneella nopealla. kiitos @ohjeah !
 
Viimeksi muokattu:
Itelle oli helvetin hankala ymmärtää se, että coastaa mutkat ja aikaseen kaasulla ulos, Tuli vaan yliajettua kaikki mutkat ja kello ei tykännyt, pari sekuntia pitäs vielä raapasta esim. nurburgringin ajasta pois niin rupeis olemaan kovaa tasoa. 1.56.7 on oma paras Ferrarilla.
 
olin jo luovuttamassa aikasemmin kun ei auto pysynyt lapasessa force asetusten takia. ACR discord kanavalta neuvottiin asetukset joka auttoi ajamiseen csl elitellä.
ratkaisevimmat oli kuitenkin että pelissä rattikulma 540astetta automaatin sijaan sekä gain joka oli 65 tai 70 niin nostin 95,( dynamic damping 100 ja road effect 10)
nyt on vaan vähän sekavat tunnelmat kun koittaa ajaa useaa peliä niin ei pysy mikään hallussa :rolleyes:. onneks pc2 jää kohta pois kun saa tuon yhden ACR liigan ajettua loppuun.
ja tuo coastaaminen on alkanut menemään jakeluun pikkuhiljaa. ei vaan toimi kaikissa peleissä niin sitten tätä ajaa samalla tapaa kuin esim PC2
 
Kun saat säädöt kohdalleen niin menet vaan niillä, että ne iskostuu hyvin lihasmuistiin. Jää ainakin yksi muuttuja pois kun ratista tuleva palaute on vakio.
 
jäikin tosiaan päivittämättä, olin jo luovuttamassa fefen suhteen kun testasin tuota brandshatciä 2019 possulla (911gt3r) omilla säädöillä (rengaspaineet, perää alas pari napsua ja takasiipeä parinapsua lisää) kolmannella yrityksellä 1.24.6xx. rata optimum 20astetta lämpötila,
kokeilin sitten vielä 2018 fertsulla 1.24.402 sain lopulta ajan brandhatcille. ihan riittävä aika siihen tahkottuun määrään nähden, 108valid ja 91 invalid kierrosta :D. samaan kun saisi muille radoille niin arvaisi lähteä nettiin ajamaan kilpaa... + löytäisi mieleisen auton.
ja juu ratin asetuksiin en puuttunut enää kun ne sopivat löytyi.
Tuosta muuten kaverilla on vähän outoa csw 1.0 siis se eka malli, sanoo että ei ole forceja tässä pelissä.
 
MItes dd:llä ajavat, tuo dynamic dampening asetus. 0 vai 100% vai jotain väliltä?
 
Kunos suosittelee pitämään sadassa. Itsellä Fanatecin dd1:llä jotain tuosta väliltä.
 
löytypä hyvät VR asetukset ACClle (valve index/rx6800xt)
ei oo kaukaisuus semmosta suttua enää
 
Miten tämän pelin online puoli soveltuu satunnaiseen sunnuntai suhailuun, jos haluaa ajaa kisan tai pari? Löytyykö hyvin servereitä ja asiallista peliseuraa (ei romurallia)...?
 
Miten tämän pelin online puoli soveltuu satunnaiseen sunnuntai suhailuun, jos haluaa ajaa kisan tai pari? Löytyykö hyvin servereitä ja asiallista peliseuraa (ei romurallia)...?
Välillä löytyy ja välillä ei.. Mutta varmaan hieman enemmän paremmin käyttäytyvää sakkia varsinkin jos ajelee ekaks omaa safety ratingia ylöspäin ja liittyy isomman ratingin pakottaviin servuihin.
 
Miten tämän pelin online puoli soveltuu satunnaiseen sunnuntai suhailuun, jos haluaa ajaa kisan tai pari? Löytyykö hyvin servereitä ja asiallista peliseuraa (ei romurallia)...?
Aina on löytynt serveri usealle eri radalle, eli sanoisin että sopii täydellisesti kuvailemasi mukaiseen ajamiseen.
 
Miten tämän pelin online puoli soveltuu satunnaiseen sunnuntai suhailuun, jos haluaa ajaa kisan tai pari? Löytyykö hyvin servereitä ja asiallista peliseuraa (ei romurallia)...?

Minulla vaihtui ACC GT Sportsiin sunnuntai ajeluun. Ranking ja sportmanship rating varmistaa että pelit eivät ole romurallia. Weeklyissä on myös aina Group3(GT3) ja Group4(GT4) kosa saatavilla. Onhan se vähän vähemmän simu, mutta matchmakingin tuomat edut jyräävät kyllä kunnom servun ettimisen.
 
Pitääkin testata tota rationia lexuksella.. Tähä asti pelannu 900 fanatec ja 900 pelissä. Kaikis autois.
 
Ei noihin tarvitse koskea, peli säätää ne kyllä automaattisesti kohdalleen kun on vaan kalibroitu kaikki oikein, eli juuri noin 900 asteeseen molemmissa.
 
Ei noihin tarvitse koskea, peli säätää ne kyllä automaattisesti kohdalleen kun on vaan kalibroitu kaikki oikein, eli juuri noin 900 asteeseen molemmissa.
Taidan koskea silti.. Joku juttu siinä täytyy olla kun jo 2-3 proo äijää niin kertoo tekevänsä.

Mitä autoja itse ajatte eniten ja miksi?
 
Ei noihin tarvitse koskea, peli säätää ne kyllä automaattisesti kohdalleen kun on vaan kalibroitu kaikki oikein, eli juuri noin 900 asteeseen molemmissa.
Soft lockin takia monet ilmeisesti laittavat rotaation itse manuaalisesti.
Mutta eipä taida olla nii merkitystä kuten totesitkin.
 
ite ainaki säädin ratista ja pelistä 540astetta. aikasempi oli AUT ratissa ja pelissä 1080, niin helpottui ajaminen.
 
Itse peli ja kaikki DLC:t alennuksessa:

 
Mitenhän saisin G29:n RPM-led:t toimimaan ACC:ssä? Muissa ajopeleissä ne toimii, jostain syystä tässä ei.
 
Ostin ja asensin juuri ACC:n ja heti pari kysymystä heräsi ensimmäisen testin jälkeen.
Minulla on Thrustmaster T300 RS eli ratti ja polkimet ilman kytkintä, minkä johdosta olen käyttänyt TH8A vaihdekeppiä sequential shifter moodissa. Lisäksi minulla on erillinen (kiinalainen arduino) käsijarru. Olen lähinnä ajanut Dirt Rally 2.0 rallia tähän asti, missä nuo kaikki toimivat moitteetta.
Onko nyt niin, että ACC:ssä ei jokaisen auton kanssa voi käyttää TH8A vaihdekeppiä, vaan osassa autoja on käytettävä vaihtamiseen ratin paddle -kytkimiä? Ja niissä autoissa, missä on erillinen vaihdekeppi, niin voi käyttää TH8A:ta, mutta vain sequential moodissa? Ja missään GT-3 autossa ei ole käsijarrua eli tuo erillinen käsijarru on siis turha eikä toimi ACC:ssä?
 
Onko nyt niin, että ACC:ssä ei jokaisen auton kanssa voi käyttää TH8A vaihdekeppiä, vaan osassa autoja on käytettävä vaihtamiseen ratin paddle -kytkimiä? Ja niissä autoissa, missä on erillinen vaihdekeppi, niin voi käyttää TH8A:ta, mutta vain sequential moodissa? Ja missään GT-3 autossa ei ole käsijarrua eli tuo erillinen käsijarru on siis turha eikä toimi ACC:ssä?

GT3 autoissa ei taida olla missään h-kaaviota. Toki voit mapata sequ vaihteisiin samat toiminnot kuin ratin läpsyihin ja voit sitten vaihtaa sillä shifterillä läpsyjen sijaan. Epäilen että GT autoissa olisi käsijarruakaan.
 
GT3 autoissa ei taida olla missään h-kaaviota. Toki voit mapata sequ vaihteisiin samat toiminnot kuin ratin läpsyihin ja voit sitten vaihtaa sillä shifterillä läpsyjen sijaan. Epäilen että GT autoissa olisi käsijarruakaan.
Jep, ei löydy käsijarrua. Eli sitä ei tässä pelissä tarvita.
Mappasin vaihteet shifteriin ja se toimii nätisti sequentialina, mutta vaihdoin takaisin ratin läpsyihin. Toimii IMO paremmin ne läpsyt tässä pelissä kuin shifteri.
 
mistä tässä saisi vauhtia? olen koittanut katella yt videoita ja esim nyt lfmssä tällä viikkoa Nurburing, niin 1.56 on aika helppo saada mutta alle sen ei. on moteccia kytätty ja säädöt CDAsta. mutta ei parane vaikka kuinka treenailee, vs toiset pelit jos ajaa vaikka viikon niin kyllä niissä jotain aika parannusta tulee..
tänään kyllä saavutin 1.55.7 jarru muutosten jälkeen.
 
Perusjutut, esim rengaspaineet kohdilleen ainakin alkuunsa. Ja kelihän vaikuttaa kierrosaikoihin paljon. Noin muuten aika mahdotontahan se on näkemättä sanoa missä mättää.
 
nojuu perushommat on hallussa ja säädöt, motecista koitan kattoa mutta joku tossa ajossa on erilaista. kun jää niin paljon ns alieneille. eikä siihen tarvii edes päästä vaan saisi sekunninkin pois. pitää koittaa tallentaa joku pätkä vaikka juutuubiin.
tuossa esim tuo oma paras vs CDA3 motecista, ei voi käsittää etä noin pienilä eroilla tulee 2,3s takkiin.
pari kertaa olen predict ajan saanut 1.55.5 mutta ei kyll alemmas
1644611708094.png
 
nojuu perushommat on hallussa ja säädöt, motecista koitan kattoa mutta joku tossa ajossa on erilaista. kun jää niin paljon ns alieneille. eikä siihen tarvii edes päästä vaan saisi sekunninkin pois. pitää koittaa tallentaa joku pätkä vaikka juutuubiin.
tuossa esim tuo oma paras vs CDA3 motecista, ei voi käsittää etä noin pienilä eroilla tulee 2,3s takkiin.
pari kertaa olen predict ajan saanut 1.55.5 mutta ei kyll alemmas
1644611708094.png
Datan perusteella näyttää että et hyödynnä tarpeeksi trailbrakingia ja menet hieman liian myöhään takaisin kaasulle. Älä jarruta "on/off", vaan jarruta syvemmälle mutkaan löysäten samalla jarrua kun käännät sisään apexiin. Älä keskity liikaa mahdollisimman myöhäiseen jarruttamiseen, vaan keskity sellaiseen ajolinjaan, jossa pääset mahdollisimman aikaisin takaisin kaasulle. Siitä tulee kaikkein suurimmat ajalliset erot, koska se pienikin nopeusero mutkasta ulos tullessa kertautuu jokaisella suoralla.
 
Viimeksi muokattu:
ni tuossa tulee jotenki semmone fiilis että auto pysähtyy ja sitten tulee pumpattua kaasua kesken mutkan. ei vissiin sais vaan antaa sitte "pysähtyä" kunnes on exitti hyvä ja kaasulle.
trailbraking on opettelussa vasta. sekin on jotenkin hankalaa olevinaa kun ei näe pedaalia, vrllä pelaa nii palkkia ei pysty seuraamaan :)
nyt ajelin taas jonkun tovin ei päässyt alle 1.56.3 sitten millään sitä samaa kyllä saa tahkottua eli samat virheet toistettua.
en ehkä ilkeäisi jaka tätä "malli" suoritusta mutta jaetaan nyt silti.
 
Oon jumissa tuon Low fuel motorsport lisenssin kanssa. Pitäs zaandvorttia ajaa 7 kierrosta aikaan alle 1.39. Itse hikisesti saanut yhden kierroksen alle tuon mutta muutoin järestään 1.40 pintaan. Koittanu jarrupaikkoi mulkata, säätöjä mulkata mutta ei vaan taivu niin ei.
 
kannattaa kattoo youtubesta trackguideja. noissa saa tai pitää kyl ihmeen paljon "oikoa" ja kun reenaat ni optimum track hotstintillä.
ite katon pääasiassa traxiongg:n ja jardierin vouhotuksia joskaan niiistä ei kyllä hirveesti saa irti. ite huomasin kun muista peleistä tulin niin TC ja ABS ei kannata laittaa liian pienelle..
 
On tuo lfm aikamoista tötöilyä, varsinkin pimeessä. Ajetaan ekalla kierroksella siihen malliin kuin oltaisi voittamassa :cautious:
 
@timop mitä nyt äkkiä katoin tuon Nyrren kierroksesi niin mutkiin tultaessa juurikin löysää sitä jarrua loppua kohden syvemmälle mutkaan kääntyen. Joissakin mutkissa (jyrkät mutkat) voisit kokeilla pitää kaasua aivan minimaalisesti kuin että ei kaasua ollenkaan. Esim. neulansilmään saapuessa (ennen Schumacher ässiä) aja pidemmälle jarrua löysäten ja kun kaarrenopeus on sopiva niin pikku tasakaasua pidät yllä ennen kuin on aika poistua mutkasta. Kaasun pumppaus mutkassa johtui varmaan siltä, että sulla oli liian pienestä kaarrenopeudesta kyse, koska tulit mutkaan liian hiljaa ja väärässä kulmassa. Sama ohje ekaan mutkaan oikealle (t1). Taisi joku mainitakin, että pitkää suoraa edeltävän mutkan ulostulo on erityisen tärkeä. Huono mutkasta poistuminen kertautuu koko seuraavan pitkän suoran ajan. Monessa muussakin mutkassa oli toki parannettavaa, mutta tuossa nyt pari ajatusta joita toivottavasti sain puettua ymmärrettäviksi lauseiksi. Koita tehdä pieniä muutoksia vähän kerrallaan ja kello näyttää menikö oikeaan suuntaan.

Yksi asia mikä itsellä helpotti ajamista oli se kun laittoi FOVin suunnilleen oikeaan lukemaan. Tämähän ei toki päde mikäli vr:llä ajelet.
 
Kiitos kokeilen pikimmiten!
Ne tiukat mutkat juuri käsitin että pitäisi coastata vaikka se juuri tuntuu pöljältä ja että vauhti loppuu.
Eka mutka oli tuossa videossa tosiaan huono, olen sen päässyt 0.3s nopeammin monesti, kellon mukaan.
VRllä ajelen, kävi mielessä jo että pitäiskö kokeilla näytöltä ajoa (35" 21:9) saan sen baseen kiinni. Tai luultavasti kokeilenkin viikonloppuna. Vaatii vähän puuhastelua..
 
Nyt on vihdoin konsoleilla, siis PS5 ja XsX, tämän laatu uusimman "next gen"-päivityksen myös sitä mitä olisi heti alussa pitänyt olla. Se että voi vihdoin säätää näkymään parantaa konsoliversiot moninkertaisesti paremmiksi, aiemminhan kojelauta oli useimmissa autoissa liian lähellä ja cockpit-näkymä liian kaukana, nyt ne saa sopiviksi ja ajaminen ihan erilaista. Ei voi ymmärtää kuka firmassa alunperin hyväksyi sen että ne leikattiin konsojen alkuversioista.

Plus grafiikat varmaan pyörii nyt sen about 60 ja ulkoasu on muutenkin nyt sellainen mukavan terävä ja selkeä. PS5:n versioon näköjään tuli liipaisinefektitkin, tosin hieman laimeat mutta kuitenkin. Plus PS5:n päditärinät/feedback nyt yllättävänkin toimiva, XsX:llä yllättäen nyt hieman vähemmän tuntuvat.

Niin ja kuten edellä olevasta voi päätellä, pädillä voi ajaa jopa paremmin kuin ennen, tosin pitää senssiä säätää ettei auto käänny liian hätäisesti/hermostuneesti.

Ratilla en nyt vielä kokeillut että onko sillä saralla myös konsoliversiot editystyneet, tosin todennäköisesti kun pyötii paremmin ja saa ne kameranäkymät nyt niin kuin kuuluu.
 
Ratti nykii visuaalisesti auton ohjaamossa PS5-versiossa, PS4-versiossa se oli sulava. Toivottavasti sen korjaavat paremmaksi.

Peilit ovat myös aika hirveän näköiset, varsinkin se virtuaalipeili.

Samaa mieltä ylläolevan viestin kanssa, next-gen päivitys vaikuttaa kuitenkin hyvältä. Nyt pääsee ajamaan hyvää ratasimua konsoleilla sulavasti ja hyvällä kuvalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 749
Viestejä
4 494 832
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom