Asioita joita et ole huomannut

Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 241
Fysiikan laista ja kananmunista tuli mieleen: Kananmunaa et käsivoimin saa rikki, jos puristat sitä tasaisesti pituussuunnassa.
Pakkohan se oli testata. Olen 90-luvulla puristanut mekaanisella henkilövaa'alla yli 110 kg.

Ensimmäiset kaksi sekuntia meni hyvin, mutta sitten poksahti aivan yllättäen, ja ruikkasi päädystä leikkuulaudalle ja kuivauskaapin pohjaan. Vaimo heti kärppänä kyselemään: "Mitä täällä tapahtuu!?". Minä siihen: "Noku netissä luki, että ei menisi rikki.". Selitys taisi kelvata, koska ei tullut yhtään lisäkysymyksiä.


Edit. @emagdnim linkkaamasi testin mukaan kyljellään vaati 89,96 lbs, eli 40,8 kg. Minulla kuoret pysyivät enemmän nipussa, koska käsi puristaa tasaisemmin.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

emagdnim

=☠️=
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 733
Olen 90-luvulla puristanut mekaanisella henkilövaa'alla yli 110 kg.
Herranjestas.. Eipä kyl mitää hajua mikä on "perusjampan" tulos, mut toi kuulostaa isolta.

Edit. @emagdnim linkkaamasi testin mukaan kyljellään vaati 89,96 lbs, eli 40,8 kg. Minulla kuoret pysyivät enemmän nipussa, koska käsi puristaa tasaisemmin.
jaa, kappas. Tunnustan, että selailin vaa videosta jonku tuloksen. Siinä oli pystyssä.. aika jännä jos kyljellää vaatis enemmän. e: toisaalla paine jakaantuu helpommin isommalle alueelle, jos sen annetaan jakaantua. Tossaha oli joku tyyny jakamassa jotenki sitä.

e: ei oo nyt kananmunia, mut pakkoha tota itekki on testata :D Muna vissii pitää olla kämmenen sisässä eikä painaa ranteella?
Näyttökuva 2024-8-25 kello 16.00.48.png
 
Viimeksi muokattu:

emagdnim

=☠️=
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 733
Muistaakseni itsekkinpuristin aika pal enempi sillä mekaanisella vaalla.. joskin sitä si puristetiinkin kahdella kädellä..
Linkin takana lienee yhden kädenpuristus..
Joo eli oma arvioni "vaikeasta" oli pirusti alakanttiin. Normaalivoimainen mies kyl rutistaa munan. Riippunee kyl toisaalla kuinka rehdisti jakaa paineen kämmenellä.

e: mut mites, jos pelkillä sormilla pystysuuntaisesti? Se kuulostaa vaikeammalta. Vai pettääkö pohjasta, jos vaikkapa etusormella terävästi painaa?
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
927
Joo eli oma arvioni "vaikeasta" oli pirusti alakanttiin. Normaalivoimainen mies kyl rutistaa munan. Riippunee kyl toisaalla kuinka rehdisti jakaa paineen kämmenellä.

e: mut mites, jos pelkillä sormilla pystysuuntaisesti? Se kuulostaa vaikeammalta. Vai pettääkö pohjasta, jos vaikkapa etusormella terävästi painaa?
Kahdensormen välinen voima ei taida enää riittää. Veikkaan et hukkuu jo enempi ko 2/5 osaa voimasta, jollonka jo se suhde jäis liian pieneksi.. korkeintaan jos kynsiä apuna vois saada pistekuorman riittäväksi,mut si lieneis jo huijausta
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
250 967
Viestejä
4 376 003
Jäsenet
72 692
Uusin jäsen
Able

Hinta.fi

Ylös Bottom