Asioita joita et ole huomannut

Mikäs laatu?
Arla/Valio/Juustoportti rasvaton 36-47kcal/100g.

Onko tuo luokiteltavissa kevyeksi. En tiedä.
 
Ok, no se selittää, en ole koskaan pitänyt ”makujukkeja” kevyinä :)

edit: plus ~2gr rasvaa ja ~5gr sokeria
 
Tota on tullut ostettua kun on halpaa ja suoraan tölkistä juotavissa olevaa.
Vaikka se onkin tölkissä, ei se tarkoita sitä, että sitä kannattaa juoda samalla tavalla kuin maitoa tai mehua (joita tosin niitäkään ei kannata vetää litratolkulla).

Musta on ihan itsestäänselvää, että jugurttia nautitaan kohtuudella, ja etenkin näitä sokerijugurtteja.
 
Olen tämän kyllä jo tiennyt vuosia, mutta anyways. Tuli vaan tässä mieleen jordanialaisen kaverin kanssa iltaa istuessa, se hetki kun ensi kertaa asian kuulin ja repesin ihan totaalisesti, joten ajattelin jakaa sen tännekin.

Kaikki varmaan tietää, että arabeille Suomessa halventava nimitys on ählämisählämi. Viitisen vuotta sitten kun asuin Dubaissa, opin että 'tervetuloa' arabiaksi kuulostaa kutakuinkin juuri samalta. En tiedä miten se kirjoitetaan meidän aakkosilla, mutta kuuleman perusteella suomalaisittain se menisi aikalailla näin: ählän wä sähläm.

Olisi hauska tietää, että onko tuo Suomessa käytetty nimittely ihan vain sattumaa, vai onko se saanut alkunsa juuri tuosta.
 
Olisi hauska tietää, että onko tuo Suomessa käytetty nimittely ihan vain sattumaa, vai onko se saanut alkunsa juuri tuosta.
Kyllä se kaiken järjen mukaan tulee juuri tuosta. Ähläm sähläm on ilmeisesti vanha heitto ja yksinomaan henkilöön viittaavat lyhennykset ählämi ja ähly myöhempiä väännöksiä.

Yleisradiolla oli toissa vuosikymmenellä Ähläm Sähläm -niminen kökkösarja. Paheksuttiin jo silloin.
 
Tätä en ollut huomannut:

Seinälukki oli mökin oven yläkarmissa.
Aika huomaamaton kun ruskea ovi. En viitsinyt hätistää, se kun jopa uhraa vaikka yhden jalkansa uhattuna.
Koipi jää sätkimään irtoamisen jälkeen, mutta

Selvittiin hengissä molemmat.
 
Olen tämän kyllä jo tiennyt vuosia, mutta anyways. Tuli vaan tässä mieleen jordanialaisen kaverin kanssa iltaa istuessa, se hetki kun ensi kertaa asian kuulin ja repesin ihan totaalisesti, joten ajattelin jakaa sen tännekin.

Kaikki varmaan tietää, että arabeille Suomessa halventava nimitys on ählämisählämi. Viitisen vuotta sitten kun asuin Dubaissa, opin että 'tervetuloa' arabiaksi kuulostaa kutakuinkin juuri samalta. En tiedä miten se kirjoitetaan meidän aakkosilla, mutta kuuleman perusteella suomalaisittain se menisi aikalailla näin: ählän wä sähläm.

Olisi hauska tietää, että onko tuo Suomessa käytetty nimittely ihan vain sattumaa, vai onko se saanut alkunsa juuri tuosta.
 
Prismassa on monenmoista urheiluvälinettä, mutta golfvarusteita sieltä ei löydy. Ei edes palloja tai hanskoja.
 
Prismassa on monenmoista urheiluvälinettä, mutta golfvarusteita sieltä ei löydy. Ei edes palloja tai hanskoja.
Eihän golf mikään tuulipukukansan harrastus olekaan niin miksi niitä tuulipukukansan kaupassa olisi? :D

Mutta oikeasti, ainakin paikallisessa Prismassa on joskus golfpalloja ollut kun on yhden kerran tullut niitä ostettua mutta niille oli silloin ihan muuta käyttöä kuin golfin pelaaminen.
 
Eiköhän Prismassa tosiaan pääpaino oli jalkapallo/jääkiekko ym. akselilla. Tulisi mieleenkään lähteä Prismasta hakemaan golfmailoja.
 
Eihän golf mikään tuulipukukansan harrastus olekaan niin miksi niitä tuulipukukansan kaupassa olisi? :D
Kyllä golf alkaa nykyään olla tuulipukuharrastus. Viimeksi sattumalta erään golfkeskuksen parkkipaikalla käydessä vilkaisin autokantaa. Siellä oli vain yksi stereotyyppisen golffaajan kakkosautoksi kelpaava tuore e-mersu. Loput jotain skeida ja fiat luukkuperää sun muuta kolhittua rahvaan ruosteista Volkkaria mikkihiiri-imukuppiaurinkosuojilla.
 
Lidlistä saa golfkamaa. Ei sentään mailoja sieltäkään. Mutta palloja, tiitä, griinihaarukoita, golfvaatteita.

Lidlistä varmaan saa mitä vaan aika ajoin, mutta tuskin nuo ihan ympärivuoden ja jokaisen kaupan valikoimaan Lidlilläkään kuuluvat. Lidlillä kuitenkin merkittävästi pienempi valikoima tuotteita kuin S-ryhmällä (K-ryhmän isommista kaupoista puhumattakaan).
 
Kyllä golf alkaa nykyään olla tuulipukuharrastus. Viimeksi sattumalta erään golfkeskuksen parkkipaikalla käydessä vilkaisin autokantaa. Siellä oli vain yksi stereotyyppisen golffaajan kakkosautoksi kelpaava tuore e-mersu. Loput jotain skeida ja fiat luukkuperää sun muuta kolhittua rahvaan ruosteista Volkkaria mikkihiiri-imukuppiaurinkosuojilla.
Offtopiccia mutta luuleko joku edelleen että auto on varallisuuden mittari?
 
Ei todellakaan ole kaikila.
No mikä nyt sitten on "varallisuuden mittari". Ei mikään yksittäinen vastaus tietenkään koske "kaikkia", mutta jos joku täytyy vastata, niin kyllä se auto on kärkipäässä. Se on valtaosalle ihmisistä elämän 2. kallein hankinta talon jälkeen. Joo kesämökit toki kalliimpia, mutta harvemmin niitä statusmittareina pidetään vrt. auto.
 
Offtopiccia mutta luuleko joku edelleen että auto on varallisuuden mittari?
Ei näiden aiheen mukaisten havaintojen lyhyt purkaminen vielä offtopicia ole.

Vastaan ensin kysymyksesi perspektiivistä: Kyse ei ole varallisuuden mitasta vaan yleisestä taloudellisen menestyksen osoittamisesta, siis siitä että on varaa tuhlata ylimääräiseen eikä silti joudu ojaan. Luokatonta yhteiskuntaa ei ole olemassakaan. Sosiaalinen asema voi olla ihmisellä sellainen, että sitä vaurautta on syytä hieman osoittaa esimerkiksi autolla, tai muuten voi joutua naurunalaiseksi tai sivuun erilaisista kuvioista. Kallis auto on statusesine, joka ei ilmaise tarkkaan ottaen varallisuutta vaan enemmänkin hyvätuloisuutta ja (esittelijänsä kuvittelemaa) asemaa yhteiskunnassa, siis ettei tässä nyt mitään duunareita olla. Ei oikeilla rikkailla ole välttämättä tarvetta leveillä autolla, heidän asemansa kun ei enää säilyäkseen vaadi perseennuolemista. Tietysti oikeasti varakkaalle se kallis auto ei välttämättä enää ole mitään viestintää vaan oman budjetin mukaista itsensä hemmottelua. Kääntäen taas olen tavannut useamman ihmisen jotka kertoivat kokevansa stressiä ja mielipahaa siitä, että statusauto on liki välttämätön paha ja rahan hävittäminen siihen ahdistaa.

En kuitenkaan tarkoittanut pelkästään rahaa. Tarkoitin myös sitä, ettei ole sanan varsinaisessa merkityksessä tyylikästä ajella ruosteisella autolla tai pitää autoaan kattoon asti roskiksena josta pullottaa kaikenlaista Bilteman tarviketta niin että ulos saakka näkyy. Tavallaan sama kuin menisi ravintolaillalliselle paskaisessa paidassa. En minäkään viitsi vaikka olen köyhä enkä ole kiinnostunut golfista. On minullakin paska rönttäauto jolla on hyvä ajaa metsätöihin. Sellaisissa menoissa, joihin liittyy normin mukaisesti siisteys, käytän kuitenkin ehjää, pestyä ja siivottua autoa, jossa puhtaat vaatteet eivät likaannu ja ala haista. Yksi tällainen olisi golfin pelaaminen, jos se yhtään kiinnostaisi. En ajaisi sinne parkkikselle karjanlantaisilla renkailla kolhitussa maasturissa. Siellä parkkiksella oli siis sellaista kalustoa että epäilen onko niitä edes katsastettu ainakaan huijaamatta.
 
No mikä nyt sitten on "varallisuuden mittari". Ei mikään yksittäinen vastaus tietenkään koske "kaikkia", mutta jos joku täytyy vastata, niin kyllä se auto on kärkipäässä. Se on valtaosalle ihmisistä elämän 2. kallein hankinta talon jälkeen. Joo kesämökit toki kalliimpia, mutta harvemmin niitä statusmittareina pidetään vrt. auto.
Suurimmalle osalle se on liikkumiseen paikasta a paikkaan b, eikä statussymboli.
 
Ei näiden aiheen mukaisten havaintojen lyhyt purkaminen vielä offtopicia ole.

Vastaan ensin kysymyksesi perspektiivistä: Kyse ei ole varallisuuden mitasta vaan yleisestä taloudellisen menestyksen osoittamisesta, siis siitä että on varaa tuhlata ylimääräiseen eikä silti joudu ojaan. Luokatonta yhteiskuntaa ei ole olemassakaan. Sosiaalinen asema voi olla ihmisellä sellainen, että sitä vaurautta on syytä hieman osoittaa esimerkiksi autolla, tai muuten voi joutua naurunalaiseksi tai sivuun erilaisista kuvioista. Kallis auto on statusesine, joka ei ilmaise tarkkaan ottaen varallisuutta vaan enemmänkin hyvätuloisuutta ja (esittelijänsä kuvittelemaa) asemaa yhteiskunnassa, siis ettei tässä nyt mitään duunareita olla. Ei oikeilla rikkailla ole välttämättä tarvetta leveillä autolla, heidän asemansa kun ei enää säilyäkseen vaadi perseennuolemista. Tietysti oikeasti varakkaalle se kallis auto ei välttämättä enää ole mitään viestintää vaan oman budjetin mukaista itsensä hemmottelua. Kääntäen taas olen tavannut useamman ihmisen jotka kertoivat kokevansa stressiä ja mielipahaa siitä, että statusauto on liki välttämätön paha ja rahan hävittäminen siihen ahdistaa.

En kuitenkaan tarkoittanut pelkästään rahaa. Tarkoitin myös sitä, ettei ole sanan varsinaisessa merkityksessä tyylikästä ajella ruosteisella autolla tai pitää autoaan kattoon asti roskiksena josta pullottaa kaikenlaista Bilteman tarviketta niin että ulos saakka näkyy. Tavallaan sama kuin menisi ravintolaillalliselle paskaisessa paidassa. En minäkään viitsi vaikka olen köyhä enkä ole kiinnostunut golfista. On minullakin paska rönttäauto jolla on hyvä ajaa metsätöihin. Sellaisissa menoissa, joihin liittyy normin mukaisesti siisteys, käytän kuitenkin ehjää, pestyä ja siivottua autoa, jossa puhtaat vaatteet eivät likaannu ja ala haista. Yksi tällainen olisi golfin pelaaminen, jos se yhtään kiinnostaisi. En ajaisi sinne parkkikselle karjanlantaisilla renkailla kolhitussa maasturissa. Siellä parkkiksella oli siis sellaista kalustoa että epäilen onko niitä edes katsastettu ainakaan huijaamatta.

Erittäin hyvin tiivistetty. Lisäisin ehkä että jos on oikeasti rikas, niin mielellään saattaa haluta ajaa tavallisella, mutta uudella, Avensiksella ettei herätä huomiota.
 
Siitä huolimatta harvemmalla rikkaalla on alla tonnin pommia, kun köyhällä ei ole välttämättä edes sitä. Että siinä mielessä auto kyllä antaa jotakuinkin kaikissa tapauksissa osviittaa omistajansa varallisuudesta.
Eikös IKEA:n perustaja ajellut jollain vanhalla Volvolla ja eli muutenkin vaatimattomasti?

Ei kaikki rikkaat välttämättä elä pröystäillen vaan hyvinkin nuukasti.. Ehkä se on jäänyt tavaksi niiltä ajoilta kun nuukuus oli välttämätöntä selviytymiseen ja vaurastumiseen. Rahaa tehdään rahalla, ja mitä vähemmän sitä käytetään hömpötyksiin niin sitä paremmin sitä voidaan käyttää hyötykäyttöön?

Oikeastaan harva meistä on niin rikas, että sinänsä "kannattaisi" ajaa millään normaalihintaisella uudella autolla, vaan nekin kymppitonnit "tuottaisi paremmin" ihan muussa käytössä ja liikkumisen voisi yhtä hyvin hoitaa kymmenen kertaa halvemmalla autolla...
 
Erittäin hyvin tiivistetty. Lisäisin ehkä että jos on oikeasti rikas, niin mielellään saattaa haluta ajaa tavallisella, mutta uudella, Avensiksella ettei herätä huomiota.
Lisään vielä yhden anekdootin, olen vuosittain järjestämässä luokkakokousta jonka kaikki jäsenet kuuluvat helposti 1000 rikkaimman suomalaisen joukkoon. Ainoastaan yhdellä tai kahdella niistä on oikeasti ökyauto, muilla tavis- tai korkeintaan edustusluokan auto.
 
Eikös IKEA:n perustaja ajellut jollain vanhalla Volvolla ja eli muutenkin vaatimattomasti?

Ei kaikki rikkaat välttämättä elä pröystäillen vaan hyvinkin nuukasti.. Ehkä se on jäänyt tavaksi niiltä ajoilta kun nuukuus oli välttämätöntä selviytymiseen ja vaurastumiseen. Rahaa tehdään rahalla, ja mitä vähemmän sitä käytetään hömpötyksiin niin sitä paremmin sitä voidaan käyttää hyötykäyttöön?

Oikeastaan harva meistä on niin rikas, että sinänsä "kannattaisi" ajaa millään normaalihintaisella uudella autolla, vaan nekin kymppitonnit "tuottaisi paremmin" ihan muussa käytössä ja liikkumisen voi yhtä hyvin hoitaa kymmenen kertaa halvemmalla autolla...
Sehän ihan riippuu näkökulmasta, mikä on se ”hyötykäyttö” jota varten niin ehdottomasti täytyy kaikki säästää. Itse vietän paljon aikaa toisaalta kotona, mutta myös ratissa. Hyvä auto on investointi omaan hyvinvointiin, koska tonnin pommilla ei ole mukava ajaa matkaa ja yksiössä on hanurista asua.
 
Oikeastaan harva meistä on niin rikas, että sinänsä "kannattaisi" ajaa millään normaalihintaisella uudella autolla, vaan nekin kymppitonnit "tuottaisi paremmin" ihan muussa käytössä ja liikkumisen voisi yhtä hyvin hoitaa kymmenen kertaa halvemmalla autolla...
Minä teen juuri näin koska olen kokeillut sitä toistakin tapaa. En uskonut puhetta vaan piti oppia oman virheen kautta. Tosin tämän enempää en asiaa valota, koska sitten mennään jo "Tyhmät ihmiset"-ketjun tai autoalueen aiheisiin.
 
Sehän ihan riippuu näkökulmasta, mikä on se ”hyötykäyttö” jota varten niin ehdottomasti täytyy kaikki säästää. Itse vietän paljon aikaa toisaalta kotona, mutta myös ratissa. Hyvä auto on investointi omaan hyvinvointiin, koska tonnin pommilla ei ole mukava ajaa matkaa ja yksiössä on hanurista asua.
Asunto on ihan toinen juttu. Asunto voi olla ihan järkevä sijoitus ihan sijoituksenakin, eikä se ole mitään hukkaan heitettyä rahaa, ellei osta sitä hölmöstä paikasta.

Auto sen sijaan on sijoituksena erittäin huono, ja tuskinpa kenenkään "hyvinvointi" nyt ihan välttämättä vaatii nykyajan kallista autoa, jos käytännössä sama hoituu paljon halvemmallakin.

Autoista puheenollen ja hieman ketjun aiheeseenkin liittyen... Nyt on kiinalaiset sähköautot tulossa kovaa Suomenkin markkinoille, mutta oletteko tulleet ajatelleeksi, että nämä ovat pyörillä kulkevia vakoilulaitoksia Kiinan kommunistisen puolueen näkökulmasta?

Huawei on pitkälti pannassa lännessä, mutta sähköautot ei, vaikka ne pystyvät tehokkaammin valvomaan ympäristöä yms..

Kiina itse on jo kieltänyt Teslan autojen liikkumisen tietyillä alueilla Kiinassa!
 
Asunto on ihan toinen juttu. Asunto voi olla ihan järkevä sijoitus ihan sijoituksenakin, eikä se ole mitään hukkaan heitettyä rahaa, ellei osta sitä hölmöstä paikasta.
No ei se ole. Asunto voi olla monessa tapauksessa myös sijoitus, mutta asunto on ihmisen rahallisesti suurin kuluttamisen tapa ja oma koti on aina vasta toissijaisesti sijoitus. Tätä et kaiketi ollut huomannut.
Auto sen sijaan on sijoituksena erittäin huono, ja tuskinpa kenenkään "hyvinvointi" nyt ihan välttämättä vaatii nykyajan kallista autoa, jos käytännössä sama hoituu paljon halvemmallakin.
Auto on tosiaan sijoituksena huono ellei puhuta klassikkoautosijoittamisesta. Auto on monelle aika tärkeä kuluttamisen tapa jo järkisyistä, samoin kuin syöminen. Hyvin syöminen, vaikka teen sen miten edullisesti tahansa, on sijoittamismielessä tosi huono menoerä. Päädyn vielä maksamaan jätelaitokselle siitä hyvästä että käyn paskalla.

Et ehkä ole huomannut, mutta hyvähän se on huomata myöhäänkin: auto ei kaikille ole jännää ekstrakivaa tai harrastus. Joskus se on sellainen välttämätön elämänlanka, ja tällöin sen soisi toimivan luotettavasti. Samoin olisi ihan kiva että se on siisti, sillä se on samalla tavalla ensimmäisen maailman välttämättömyys kuin puhtaat vaatteet.
Autoista puheenollen ja hieman ketjun aiheeseenkin liittyen... Nyt on kiinalaiset sähköautot tulossa kovaa Suomenkin markkinoille, mutta oletteko tulleet ajatelleeksi, että nämä ovat pyörillä kulkevia vakoilulaitoksia Kiinan kommunistisen puolueen näkökulmasta?
Tuskin kiinalainen sähköauto on yhtään sen enempää vakoilulaite kuin muukaan kiinalainen auto. Moni ei ole huomannut että kalliimmissa moderneissa autoissa on datayhteys ja mahdollisuus kyttäämiselle. Se ei ole riippuvainen käyttövoimasta.
 
Totta kai se on. Ei toki ainut mutta yksi tärkeimmistä.
Sanoisin, että auto varallisuuden mittarina on menettänyt merkitystään, koska ne ovat merkittävästi halventuneet suhteessa keskiansioihin historian saatossa. Lähemmäs 100k maksavat autot toki ovat selvä varallisuuden mittari.
 
Sanoisin, että auto varallisuuden mittarina on menettänyt merkitystään, koska ne ovat merkittävästi halventuneet suhteessa keskiansioihin historian saatossa.

Pitääköhän tuo varmasti paikkansa? Varmasti joskus 50-60-luvulta (ehkä?), mutta miten 70-80-90-luvuilta verrattuna?
 
On kanssa mielipidekysymys, mikä auto on ökyä ja mikä ei. Minullakin on kuulemma ollut ökymersu, näin minulle ihan sanottiin. Se oli 5 vuotta vanha ja 200 000 km ajettu E-sarjalainen, josta olin maksanut muistaakseni noin 21 000 e.
 
Offtopiccia mutta luuleko joku edelleen että auto on varallisuuden mittari?

Hyvin moni Suomessa. Valitettavasti. Jostain syystä auto on varsinkin miehille jonkinlainen statussymboli ja asia jolla voidaan näyttää olevan vähän parempia tms. Toki tämä taitaa koskea enemmänkin alempaa keskiluokkaa tai alempaa luokkaa joka larppaa keskiluokkaa. Pistetään maksimimassit kiinni auton lyhennyksiin, että voidaan näyttää et varaa on. Itse taas tunnen esim. yhden miljönäärin joka ajaa Corolla hybridillä, koska sitä ei voisi autot vähempää kiinnostaa. Värinäkin vielä metalliharmaa. Varsinkin Saksan Baijerin seudulla valmistetuille koslille näyttää käyvän helposti vegaani/crossfit -efekti, eli siitä auton merkistä täytyy mainita aika alhaisella tarpeella, vaikkei se ketään oikeasti kiinnosta.
 
No eipä auto ehkä ole varallisuuden mittari, mutta aika moni, jolla on varaa, ajaa nyt ainakin uudella /uudehkolla autolla. En itsekään mikään autofriikki ole, mutta kun kerran on mahdollista, niin kyllä mä autoa 3-4 vuoden välein uuteen vaihdan, kun se ei ole mistään muusta elämästä yhtän pois. Aina kivempi ajaa uudella kuitenkin. Toki viimeiset autot alkeen mennä jo sinne kalliimpaan päähän, mutta eipä se ainakaan täällä pk-seudulla mitään huomiota herätä, aina on vielä kalliimpia vieressä..
 
Oikeasti varakkaan tunnistaa siitä että se ajelee kesät talvet klassikkoautolla vähät välittämättä mitä muut ajelee tai ajattelee, ja korkeintaan vaimolla on se turvallinen ökymaasturi millä kuskataan lapsia viulutunnille. Ja kun on varaa, niin ei ole mikään ongelma teettää kori kokonaan uudelleen pari kertaa kymmeneen vuoteen, ja kunnostuttaa tekniikka uudenveroiseksi aina väliajoin.

Pyrkyrit sitten lähinnä ajelee ökymersuilla ja kaikenmaailman fefeillä, sitten on näitä järkeviä varakkaita mitkä ajaa max. parivuotiaalla ~perusautolla. Huvittaa ihan vähän vaan, kun nää kallista autoaan perustelevat usein käyttää argumenttina sitä että "ajavat matkaa" ja se on mukavampaa todella kalliilla autolla, kuin hyväkuntoisella ja uudehkolla keskiluokan tai edustusluokan kulkineella. Ilmeisesti kaikki ökyrikkaat sitten viettävät tien päällä 18h/vrk tekemättä yhtään mitään hyödyllistä elämällään, kumma vaan että niitä autoja kuitenkin aina kehutaan vähäkilsaisiksi kun tulee puheeksi. Luulisi että parissa vuodessa on 350tkm mittarissa noilla ajoilla mistä aina puhuvat.

Kun kerrankin törmäisi johonkin varakkaaseen ihmiseen jolla on ihan överi kulkine, ja joka myöntäisi että hitto ostin sen ihan vaan koska olen lapsellinen ja voin, eli haluan leikkiä liikenteessä ja esitellä saavutuksiani auton muodossa. Silloin sille olisi joku rehti perustelu. :hmm:
 
Tässähän itse en edelleenkään puhu mistään ökyautosta mallia Bentley, vaan siitä tavanomaisesta 3/5-sarjan bemarista, C/E-mersusta tai vaikkapa Volvon xc40-90, jolla normaalit keskituloiset ja varakkaammat mielellään ajelevat. Ei nuo ole mitään kummallisia autoja, vaan peruskulkineita. Samalla nuo kaikki ovat kuitenkin kovin kaukana siitä tonnin pommista, jolla ajelee köyhät. Ja noilla todellakin on mukavempi ajaa matkaa, tai vaikkei ajaisikaan paljoa, omistetaan silti koska voidaan. Samalla se on tietynlainen varallisuuden merkki. Tietysti on poikkeuksia, jotka miljonäärinäkin ajaa tonnin paskalla, koska ilmeisesti saavat asiasta jotain kiksejä.

En siis ainakaan itse missään vaiheessa tarkoittanut, että rikkaalla on oltava ehdottomasti se 7-sarjalainen kaikilla herkuilla tai vähintäänkin possu, mutta tonnin pommin omistamista kyllä ihmettelen.
 
House Of Painin Jump Around- ja Cypress Hillin Insane In The Brain -biiseissä on sama biitti.
Lähellä mennään ainakin, molemmat DJ Muggsin käsialaa, mutta kummallekikin listataan eri samplet. Muistaakseni Muggs sanoi itse tehneensä Jump Aroundin biitin alunperin Cypress Hilliä varten.
 
Vuosia olen käyttänyt Imperial Leather -palasaippuaa, ja vasta nyt selvisi, miksi se tarra ei lähde kulumallakaan irti saippuanpalasta.

Sivellinsaippua-imperial-leather-01.jpg


Siis juuri tuo tarra mikä kuvassa, mikä onkin viimeinen mitä saippuasta jää käytön jälkeen jäljelle.

Ilmenikin, että se ei ole vain pelkkä koriste tai brändimainos, vaan sillä on oikea tarkoitus: saippua on tarkoitus laittaa astiaan tuo tarra alaspäin. Se toimii jalustana, mikä nostaa saippuan irti astian pohjalta, jotta saippua kuivuisi tehokkaammin eikä pehmenisi ja muussaantuisi kosteana.

People are only just realising why Imperial Leather soap bars have a label stuck on them... and it's incredibly useful | The Sun

Hyvä että selvisi tässä vaiheessa, kun tähän asti aina säilyttänyt saippuaa väärin päin :rofl:
 
Minua taas hämmästyttää, että ihmiset vielä käyttää palasaippuaa. Nykyään kaikkialla vain nestemäisenä tai vaahtoa.
 
Käytän käsien pesuun myös palasaippuaa ja perustelen sitä lähinnä vähemmällä muoviroskalla, tosin käytössä on myös nestesaippuaa. En ole huomannut käsien kuivumisessa mitään eroa mutta palasaippua tuntuu pesevän paremmin.
 
Palasaippuaa olen käyttänyt viimeiset 10 vuotta, koska sitä on mielestäni mukavampi käyttää, sopii erinomaisesti pään sheivaukseen suihkussa (paremmin kuin nestesaippuat, eikä tarvitse ostaa mitään vaahtoja tms), kestää pitkään, on halpaa ja pesee hyvin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 582
Viestejä
4 558 715
Jäsenet
75 004
Uusin jäsen
otso.lan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom