Niin minäkin käytän lähes kaikkia laitteita mutta en nyt tässä tapauksessa halua koko ajan komentoja puhua englanniksi ja tuota ei kaksikielisenä voi pyörittää. Muistankohan väärin ettei se osannut edes viestejä lukea ääneen suomeksi, jos käyttöliittymä oli eri kielellä. Ainakin suomenkielisessä käyttöliittymässä se lausuu englannikieliset sanat rallienglanniksi eli juuri kuten se on kirjoitettu (airon meiden = iron maiden...).Ei sinänsä kiinnosta edes, käytän englanniksi kaikkia teknisiä laitteita.
Tämä näyttää olevan tilanne.Ikävää tietysti Suomen kaltaisille maille kun tyyliin kehitysmaat saavat jonkun toiminnallisuuden ja me emme.
Eniten itseäni silti tympäisee tuo, että EU pakotti Applen avaamaan käyttöjärjetelmänsä (eli 3rd party sovelluskaupat ja softien sideloadin). Olen ollut mieltynyt Apple tietoturvaan mutta jatkossa tästä mahtaa tulla Androidin tapainen vehje jossa perälauta vuotaa siihen malliin, että käyttäjä saa olla koko ajan varuillaan. Olen käyttänyt ikäni Windowsia ja tottunut siihen, että tietoturvasta pitää ihan itse pitää huoli mutta näissä kännykän tapaisissa ja Macissakin alkanut arvostaa helppoutta ja huolettomuutta.