Apple iOS & iPadOS

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Miksi kuvat pitäisi saada icloudiin? Googlen Photos on vielä ihan hyvä ilmaisenakin.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
600
Onko kellään viimeaikaisia kokemuksia tuosta WA:n historian siirrosta? iPhone 13 laitettuna tilaukseen ja tuo historia pitäisi kyllä saada mukaan tai muuten jää vielä luuri pakettiin.

E. Lähinnä siis mietin et joko tuo Moven kautta siirtäminen on siirtynyt julkiseksi vai vielä Betassa? Versio on kyllä WA:n ohjetta uudempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Onko kellään viimeaikaisia kokemuksia tuosta WA:n historian siirrosta? iPhone 13 laitettuna tilaukseen ja tuo historia pitäisi kyllä saada mukaan tai muuten jää vielä luuri pakettiin.

E. Lähinnä siis mietin et joko tuo Moven kautta siirtäminen on siirtynyt julkiseksi vai vielä Betassa? Versio on kyllä WA:n ohjetta uudempi.
YouTubea kaivamalla tuoreimpien videoiden perusteella edelleen vain beta version ominaisuus vaikka versionumero olisikin suurempi, mutta betan voi ladata APK:na halutessaan esim. täältä:
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
767
YouTubea kaivamalla tuoreimpien videoiden perusteella edelleen vain beta version ominaisuus vaikka versionumero olisikin suurempi, mutta betan voi ladata APK:na halutessaan esim. täältä:
Joo, ei onnistunut historian siirto minulla pari viikkoa sitten uusimmalla, ei-Beta apilla. Ja iPhonen käyttöönoton jälkeen saattaa olla vielä vaikeampaa, koska puhelin pitää nollata tehdasasetukselle, palautusta ei voi tehdä enää myöhemmin*.

Koko Whatsapp tuntuu olevan Beta asteella iPhonella, kun keskustelin asiakastuen kanssa.
Esim. Whatsappin median käsittely iPhonessa: Jos lataat kuvan/videon keskustelusta ja poistat sen puhelimen muistista, niin se katoaa lopullisesti myös keskustelusta.

*Netistä löytyy kyllä maksullisia tiedonsiirto-ohjelmia, mutta itse en uskaltanut maksaa, kun rahat piti maksaa sokkona. Testisiirtoa ei onnistunut tehdä ja jos homma maksun jälkeen epäonnistuu, niin rahoja oli liki mahdoton saada takaisin. Jos kiinnostaa, niin hakee "Whatsapp transfer from android to iphone".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
600
*Netistä löytyy kyllä maksullisia tiedonsiirto-ohjelmia, mutta itse en uskaltanut maksaa, kun rahat piti maksaa sokkona. Testisiirtoa ei onnistunut tehdä ja jos homma maksun jälkeen epäonnistuu, niin rahoja oli liki mahdoton saada takaisin. Jos kiinnostaa, niin hakee "Whatsapp transfer from android to iphone".

Juu, olen aikanaan siirtänyt historian toiseen suuntaan kolmannen osapuolen ohjelmalla kun virallista tukea ei ollut. Päivitin nyt tuohon betaan ja koitan sitä kautta Movea ja jos ei toimi niin mietitään uudestaan.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
767
Juu, olen aikanaan siirtänyt historian toiseen suuntaan kolmannen osapuolen ohjelmalla kun virallista tukea ei ollut. Päivitin nyt tuohon betaan ja koitan sitä kautta Movea ja jos ei toimi niin mietitään uudestaan.
iPhonen Whatsappista löytyy asetuksista suoraan kohta, että "siirrä keskustelut Androidille".
En tiedä toimiiko ongelmitta, muttei enää tarvitse ylimääräisiä ohjelmia, kuten Androidista iPhoneen. Tekee kyllä mieli palata Androidiin ja palaankin, jos sopivan kokoinen puhelin löytyy.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
767
Tämä ei muuten pidä paikkaansa.
Kerro toki, miten saa kuvat takaisin keskusteluihin. Olisi suuri apu, kun itse en saanut edes Whatsapp tuen kautta. Myönsivät ongelman ja lupasivat kyllä ottaa asian korjattavaksi joskus tulevaisuuden versiossa.
Mutta MCMC:lla on jotain sisäpiirin tietoa, tai sitten et ymmärtänyt ongelmaa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
121
Eilen ja tänään oon ottanut whatsapp sovelluksen kameralla kuvan ja lähettänyt keskusteluun. Sen jälkeen poistanut sen iphonen kuvat sovelluksesta ja molemmat kuvat näkyy edelleen whatsapp keskustelussa.
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
624
Kerro toki, miten saa kuvat takaisin keskusteluihin. Olisi suuri apu, kun itse en saanut edes Whatsapp tuen kautta. Myönsivät ongelman ja lupasivat kyllä ottaa asian korjattavaksi joskus tulevaisuuden versiossa.
Mutta MCMC:lla on jotain sisäpiirin tietoa, tai sitten et ymmärtänyt ongelmaa?
Siis jos joku lähettää sinulle vaikka kuvan whatsapissa ja se tallentuu omiin kuviisi, jolloin poistat sen saman kuvan omista kuvistasi, niin se poistuu jotenkin myös whatsapp keskustelusta? Juuri koitin tuota eikä minulla mitään poistunut keskustelusta..?
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
600
iPhonen Whatsappista löytyy asetuksista suoraan kohta, että "siirrä keskustelut Androidille".
En tiedä toimiiko ongelmitta, muttei enää tarvitse ylimääräisiä ohjelmia, kuten Androidista iPhoneen. Tekee kyllä mieli palata Androidiin ja palaankin, jos sopivan kokoinen puhelin löytyy.
Juu, nyt löytyy mutta ei löytynyt vielä 2017.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 509
Siis jos joku lähettää sinulle vaikka kuvan whatsapissa ja se tallentuu omiin kuviisi, jolloin poistat sen saman kuvan omista kuvistasi, niin se poistuu jotenkin myös whatsapp keskustelusta? Juuri koitin tuota eikä minulla mitään poistunut keskustelusta..?
Mä en ole ikinä tallentanut whatsapissa jaettuja medioita puhelimen galleriaan ja mulla näkyy sovelluksessa kaikki mediat ihan normaalisti. Yhdessä keskustelussa 3000 kuvaa/videota vuodesta 2015 ja ensimmäinen kuvakin löytyi whatsapin kautta, vaikka puhelinkin on vaihtunut tuohon mennessä jo muutamaan kertaan.

EDIT: Kaikki vanhat videot eivät ole tulleet mukana puhelimien vaihtuessa.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
767
Siis jos joku lähettää sinulle vaikka kuvan whatsapissa ja se tallentuu omiin kuviisi, jolloin poistat sen saman kuvan omista kuvistasi, niin se poistuu jotenkin myös whatsapp keskustelusta? Juuri koitin tuota eikä minulla mitään poistunut keskustelusta..?
Juuri noin, mutta minulla kuvat tallentuvat Whatsappin tallennustilaan (ei puhelimen kuva-kansioon). Kun sieltä poistaa kuvat, niin ne poistuvat keskusteluista, jotka näkyvät minun puhelimessa. Ja myös kuvan yhteyteen kirjoitettu viesti poistuu.

Jos en lataa kuvia keskusteluista, niin silloin ne säilyvät ikuisesti, mutta jäävät postimerkin kokoisiksi. Pakko kuvat on avata/ladata, jos meinaa katsoa tarkemmin.

Sen sijaan Android puolella kuvista jäi aina sumeat esikatselukuvat keskusteluihin, kun poisti kuvat puhelimesta, että sai uudelleenladattua myöhemmin. Nyt iPhonella saa todella miettiä, mitä kuvia poistaa, kun Androidilla sai huoletta poistaa kaikki ladatut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 004
Kuulostaa omituiselta. En ole tallennellut kuvia wa:sta, ja lähetän päivittäin kuvia jotka poistan puhelimesta, mutta ei ne keskusteluista mihinkään häviä :hmm:
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
767
Keksin kiertotien, miten saan kuvaviestit pysymään iPhonella Whatsapp keskusteluhistoriassa, tosin se ei ole kovin kätevä:
En avaa keskusteluiden kuvia puhelimen WA:ssa, vaan kirjaudun tietokoneella WA Web sovellukseen. Siellä voin katsella korkearesoluutioisia medioita, ja ne säilyvät sumeana puhelimen keskusteluissa.
Näin iPhonen muisti ei täyty kuvista, joista en ole varma, voiko niitä poistaa, jos tarvitsee tulevaisuudessa.

Ikävä homma, onko sitten Applen tietoturva mikä estää poistettujen kuvien uudelleen lataamisen. Etenkin jos on kiire ja WA:n kuva on pakko avata puhelimella.

Kuulostaa omituiselta. En ole tallennellut kuvia wa:sta, ja lähetän päivittäin kuvia jotka poistan puhelimesta, mutta ei ne keskusteluista mihinkään häviä :hmm:
Kuvat on pakko tallentaa WA:sta, jos klikkaat ne auki keskustelussa. Asetuksissa voi olla päällä automaattinen median lataus, jolloin WA tallentaa suoraan kaikki saapuneet kuvat puhelimen muistiin. Näin ainakin minulla iPhonessa ja Androidissa.

Muokkaus: WA sivuilla lukee selvästi, että ladattuja kuvia ei ole enää mahdollista uudelleenladata keskusteluista.:
Troubleshoot blurry photos | Ohje- ja tukikeskus: WhatsApp
Omalla Androidilla (Sony XZ1) se kuitenkin onnistui.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 004
Nyt on kyllä oikeasti jotain kryptistä tuossa touhussa. Mulla on vaihtunut x-kertaa puhelinkin välissä, enkä lataa wa:sta kuvia puhelimeen, mutta silti siellä näkyy keskustelussa kuvat jotka on laitettu ennen kuin nykyistä puhelinta on edes valmistettu :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Itse olen ottanut whatsapin asetuksista ios:llä tuon ”save to camera roll” asetuksen pois päältä.

Muuten koko softa on mielestäni käyttökelvoton kun se paskoo luurin kirjaston täyteen ihan turhaa kamaa.

Jos joku vastaanotettu kuva tuntuu ekaa kertaa nähdessä tärkeältä, niin tallennan sen erikseen tai vielä parempaa: pyydän lähettäjää lähettämään kuvan jollain paremmalla viestivälineellä täyslaatuisena. WA pakkaa normaalisti kuvat todella pieneen tilaan ja laatu on ihan kuraa, eikä noita huvita katsella uudelleen.

Siis settings/chats valikosra WA:ssa:
336D6958-E1C7-489B-A866-37F65DB06567.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
671
Joo whatsapissa lähetettyjen medioiden laatu on kyllä luokattoman huonoa, eikä se sovellu kuin lähinnä meemien lähettämiseen ryhmäkeskusteluissa.
Tämä!!!

itse olen ”opettanut” oman perhepiirin käyttämään Airdropia kuvien jakoon, kun WA:n kautta lähetettyjä kuvia en kelpuuta edes taustakuvaksi.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
767
Itse olen ottanut whatsapin asetuksista ios:llä tuon ”save to camera roll” asetuksen pois päältä.

Muuten koko softa on mielestäni käyttökelvoton kun se paskoo luurin kirjaston täyteen ihan turhaa kamaa.
Tuo "save to camera roll" on mielestäni pakko pitää päällä, jos haluaa siirtää Whatsapp medioita vaikka PC:lle. Muuten ne tallentuu jonnekin piilotettuun puhelimen kansioon, joka ei näy missään tiedostohallinnassa. iPhone on ihan kuin yö ja päivä verrattuna Androidiin, jossa lähes puhelimen koko sisältö näkyi, niin iPhonella näkyy vain kuvat kansio.

Itse pidän apissa kaikki automaattiset median lataukset pois päältä, niin puhelimen muisti ei täyty juuri ollenkaan, kun pelkät tekstit eivät vie tilaa.

Apin puolesta puhuu sen yleisyys ja jossain tilanteissa ne heikotkin kuvat ajaa asian. Isot valokuvat ynnä muut tulee tottakai jaettua muuta kautta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Tuo "save to camera roll" on mielestäni pakko pitää päällä, jos haluaa siirtää Whatsapp medioita vaikka PC:lle. Muuten ne tallentuu jonnekin piilotettuun puhelimen kansioon, joka ei näy missään tiedostohallinnassa. iPhone on ihan kuin yö ja päivä verrattuna Androidiin, jossa lähes puhelimen koko sisältö näkyi, niin iPhonella näkyy vain kuvat kansio.

Itse pidän apissa kaikki automaattiset median lataukset pois päältä, niin puhelimen muisti ei täyty juuri ollenkaan, kun pelkät tekstit eivät vie tilaa.

Apin puolesta puhuu sen yleisyys ja jossain tilanteissa ne heikotkin kuvat ajaa asian. Isot valokuvat ynnä muut tulee tottakai jaettua muuta kautta.
Eikö PC:lle kuvat saa parhaiten asentamalla whatsapin pc-client?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 141
Onkos ketään muu törmännyt seuraavaan?

Airplayllä sisältöä apple tv:lle -> Puhelimen äänet (ilmoitukset jne.) menevät täysille eikä näitä pysty pienentämään, puhelin kyllä näyttää nämä pienellä mutta oikeasti ovat maksimilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Onkos ketään muu törmännyt seuraavaan?

Airplayllä sisältöä apple tv:lle -> Puhelimen äänet (ilmoitukset jne.) menevät täysille eikä näitä pysty pienentämään, puhelin kyllä näyttää nämä pienellä mutta oikeasti ovat maksimilla.
Soivatko hälytykset sitten telkkarista? Airplayn idea on kait peilata sisältö "linjatasoisena" telkkarille ja sen jälkeen telkkarin kaukosäätimellä säädetään äänenvoimakkuus?

Vähän kuten se, että DVD-soittimessa tjsp. ei ole volumea, vaan volume säädetään sen telkkarin tai vahvistimen säädöllä mihin se on kytketty.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 509
Tuo "save to camera roll" on mielestäni pakko pitää päällä, jos haluaa siirtää Whatsapp medioita vaikka PC:lle. Muuten ne tallentuu jonnekin piilotettuun puhelimen kansioon, joka ei näy missään tiedostohallinnassa. iPhone on ihan kuin yö ja päivä verrattuna Androidiin, jossa lähes puhelimen koko sisältö näkyi, niin iPhonella näkyy vain kuvat kansio.

Itse pidän apissa kaikki automaattiset median lataukset pois päältä, niin puhelimen muisti ei täyty juuri ollenkaan, kun pelkät tekstit eivät vie tilaa.

Apin puolesta puhuu sen yleisyys ja jossain tilanteissa ne heikotkin kuvat ajaa asian. Isot valokuvat ynnä muut tulee tottakai jaettua muuta kautta.
Kyllähän yksittäiset tärkeät kuva voi käsin tallentaa kamerarullaan ja näkyvät siellä. Itse olen useammassa WA-ryhmäkeskustelussa ja parhaimmillaan päivässä voi tulla toista sataa täysin turhaa kuvaa/videota, joten olisi hölmöä tallentaa kaikki automaattisesti puhelimen kamerarullaan.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 141
Soivatko hälytykset sitten telkkarista? Airplayn idea on kait peilata sisältö "linjatasoisena" telkkarille ja sen jälkeen telkkarin kaukosäätimellä säädetään äänenvoimakkuus?

Vähän kuten se, että DVD-soittimessa tjsp. ei ole volumea, vaan volume säädetään sen telkkarin tai vahvistimen säädöllä mihin se on kytketty.
Eivät, muuten normaalisti puhelimesta paitsi täysillä, eikai näiden edes pitäisi siirtyä telkkariin, en ainakaan muista, että koskaan olisi ilmoitukset siirtynyt, ainoastaan sisältö. Ja volumea tosiaan ei sen takia pysty muuttamaan kun airplay asettaa täysille ja säätö hoituu sitten muualta, tässä tapauksessa apple tv:n kakella soundbarista. Asetuksista toki voi vielä mennä säätelemään, mutta ei vaikutusta / ei toimi oikein vaan äänet silti liian kovat vaikka veivaisi edes takaisin.

EDIT: Vähän lisä testailuja niin ongelmana näyttää olevan WEC:in appi, muilla en ainakaan nyt saanut toistettua ongelmaa, eli bugi reporttia tuonne menemään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
324
Sama oire täällä airplaylla kuin @phetu käyttäjällä. Lisäksi sama oire tuntuu olevan carplayn kanssa, paitsi että siinä tosiaan ne ilmoitusäänet toistetaan auton järjestelmästä, mutta ovat täysillä.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Kyllähän yksittäiset tärkeät kuva voi käsin tallentaa kamerarullaan ja näkyvät siellä. Itse olen useammassa WA-ryhmäkeskustelussa ja parhaimmillaan päivässä voi tulla toista sataa täysin turhaa kuvaa/videota, joten olisi hölmöä tallentaa kaikki automaattisesti puhelimen kamerarullaan.
Juuri tämän takia itselläkin automaattinen lataus pois päältä :D Vielä kun voisi asettaa että tietyiltä yhteystiedoilta lataisi automaattisesti ja toisilta (tai ryhmistä) ei, niin olisi kaikkein helpoin.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
767
Kyllähän yksittäiset tärkeät kuva voi käsin tallentaa kamerarullaan ja näkyvät siellä. Itse olen useammassa WA-ryhmäkeskustelussa ja parhaimmillaan päivässä voi tulla toista sataa täysin turhaa kuvaa/videota, joten olisi hölmöä tallentaa kaikki automaattisesti puhelimen kamerarullaan.
Voi, mutta kameran rulla optio ei vaikuta automaattiseen lataukseen, vaan niille on omat kytkimet. Jos avaat manuaalisesti yksittäisiä medioita keskusteluista, niin kameran rulla tekee niistä kopion puhelimen kuvat kansioon, eikä ole suuri vaiva poistaa.
Androidissa ei tarvinnut kameran rullaa, koska mediat löytyi suoraan Whatsappin kansiosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Juuri tämän takia itselläkin automaattinen lataus pois päältä :D Vielä kun voisi asettaa että tietyiltä yhteystiedoilta lataisi automaattisesti ja toisilta (tai ryhmistä) ei, niin olisi kaikkein helpoin.
Senhän saa ryhmän/kontaktin asetuksista.
1EBD3377-0971-463D-A96F-13C1209AA7B8.jpeg

Ei ole kokemusta, että miten tuo toimii jos laitat henkilön X kuvat tallentumaan camera rolliin ja X lähettää ryhmään Y, josta tallennus on pois päältä.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Senhän saa ryhmän/kontaktin asetuksista.

Ei ole kokemusta, että miten tuo toimii jos laitat henkilön X kuvat tallentumaan camera rolliin ja X lähettää ryhmään Y, josta tallennus on pois päältä.
Kappas, ei täysin sitä mitä (automaattinen lataus), mutta close enough. Kiitos!
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 494
Nyt ois ios16 public beta ladattavissa. Heitin omaan 13 pro maxiin eilen sisään. Mitään isompia bugeja ei ainakaan heti ilmaantunut. Op mobiili toimii myös.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Itsellä ollut tuo dev beta alusta asti. Ainoat vastaantulleet toimimattomat softat on S-mobiili ja DanskeID muut ovat toimineet ormaalisti
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 494
Joo huomasin kanssa että s-pankki ei toimi. Muita huomioita tänään oli että yksi puhelu tuli mihin en saanut vastattua enkä pystynyt soittamaan takaisin ennen boottia. Puhelu tuli samaan aikaan kun katsoin Yle areenaa. Saattoi vaikuttaa asiaan. Toinen on että lukitusruutu menee nopeasti pimeäksi vaikka näyttöön koskee. Haittaa esim jos skippailee useampia kappaleita musiikista. Muutama kaatuminen on myös tullut ja akku tuntuu kuluvan hieman nopeammin. Melkein jo meinasin palata takaisin ios15, mutta menin päivittämään myös Apple watchin uusimpaan betaan ja se ei taida enään toimia ios15 kanssa jos olen oikein ymmärtänyt? Ja sitä ei saa helposti downgradettua...
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 004
Tuo "save to camera roll" on mielestäni pakko pitää päällä, jos haluaa siirtää Whatsapp medioita vaikka PC:lle. Muuten ne tallentuu jonnekin piilotettuun puhelimen kansioon, joka ei näy missään tiedostohallinnassa. iPhone on ihan kuin yö ja päivä verrattuna Androidiin, jossa lähes puhelimen koko sisältö näkyi, niin iPhonella näkyy vain kuvat kansio.

Itse pidän apissa kaikki automaattiset median lataukset pois päältä, niin puhelimen muisti ei täyty juuri ollenkaan, kun pelkät tekstit eivät vie tilaa.

Apin puolesta puhuu sen yleisyys ja jossain tilanteissa ne heikotkin kuvat ajaa asian. Isot valokuvat ynnä muut tulee tottakai jaettua muuta kautta.
ei pidä paikkaansa.

mulla on pois päältä tuo save to camera roll, testasin äsken vaimo lähetti whatsapilla kuvan jonka tallensin manuaalisesti puhelimeen.

piuha kiinni ja kuva löytyy dcim/202207 hakemistosta aivan normaalisti ihan windowsin tiedostonhallinnalla.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
767
ei pidä paikkaansa.

mulla on pois päältä tuo save to camera roll, testasin äsken vaimo lähetti whatsapilla kuvan jonka tallensin manuaalisesti puhelimeen.

piuha kiinni ja kuva löytyy dcim/202207 hakemistosta aivan normaalisti ihan windowsin tiedostonhallinnalla.
Tuo on sama asia, kuin kameran rulla. Vaatii muutaman klikkauksen enemmän, kun joutuu tekemään käsin.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 004
Tuo on sama asia, kuin kameran rulla. Vaatii muutaman klikkauksen enemmän, kun joutuu tekemään käsin.
Save to camera roll optiolla se lataa automaattisesti kaikki wa-kuvat, jos niitä kuvia ei tallenna manuaalisesti tai automaattisesti niin eihän niitä tietenkään löydy tiedostonhallinnasta :hmm:
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
767
Save to camera roll optiolla se lataa automaattisesti kaikki wa-kuvat, jos niitä kuvia ei tallenna manuaalisesti tai automaattisesti niin eihän niitä tietenkään löydy tiedostonhallinnasta :hmm:
Minulla on seuraavat valinnat kohdassa "Tallennustila ja data":

Kun ym. valinnat ovat poissa, niin kameran rulla ei lataa, ainakaan minulla, mitään automaattisesti. Ainoastaan, kun klikkaan median auki, niin kameran rulla tekee kopion. Testasin tämän juuri iPhonella. Minua kikkailu sekoittaa uutena iPhonen käyttäjänä, kun Android näytti kuvat suoraan ilman kopiointia. Ymmärtäisin, jos kameran rulla muuttaa tallennuskansion puhelimen kuva-kansioon, mutta se säilyttääkin alkuperäiset WA järjestelmäkansiossa. WA tuen mukaan appi ei pysty vaikuttamaan medioiden tallennussijaintiin, kun kysyin asiasta, joten on tehty tuollainen laastariviritys.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Hitto että saa totutella tähän uuteen päivitykseen. Osoitekenttä alhaalla, ilmoitusikkunat vaihtui, instagram meni ihan ripuliksi (ei voi vierittää, vaan päivitys kerrallaan ja paljon turhia joita ei seuraa ja mainoksia välissä)
En sanoisi huonoksi päivitykseksi, pl. Insta, mutta totuttelua vaatii etenkin safari, kun aina tottunut yläreunasta painamaan.
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
671
Hitto että saa totutella tähän uuteen päivitykseen. Osoitekenttä alhaalla, ilmoitusikkunat vaihtui, instagram meni ihan ripuliksi (ei voi vierittää, vaan päivitys kerrallaan ja paljon turhia joita ei seuraa ja mainoksia välissä)
En sanoisi huonoksi päivitykseksi, pl. Insta, mutta totuttelua vaatii etenkin safari, kun aina tottunut yläreunasta painamaan.
Safarin hakurivin saa tarvittaessa myös yläreunaan. Alhaalla se on mielestäni silti paljon kätevämpi.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
600
instagram meni ihan ripuliksi (ei voi vierittää, vaan päivitys kerrallaan ja paljon turhia joita ei seuraa ja mainoksia välissä)
Tämä on Instagramin/Metan oma päivitys mikä iski ihan kaikkiin käyttöjärjestelmästä riippumatta. Feedistä tuli ihan selauskelvotonta ripulia.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 004
Minulla on seuraavat valinnat kohdassa "Tallennustila ja data":

Kun ym. valinnat ovat poissa, niin kameran rulla ei lataa, ainakaan minulla, mitään automaattisesti. Ainoastaan, kun klikkaan median auki, niin kameran rulla tekee kopion. Testasin tämän juuri iPhonella. Minua kikkailu sekoittaa uutena iPhonen käyttäjänä, kun Android näytti kuvat suoraan ilman kopiointia. Ymmärtäisin, jos kameran rulla muuttaa tallennuskansion puhelimen kuva-kansioon, mutta se säilyttääkin alkuperäiset WA järjestelmäkansiossa. WA tuen mukaan appi ei pysty vaikuttamaan medioiden tallennussijaintiin, kun kysyin asiasta, joten on tehty tuollainen laastariviritys.
Alkaa olla hankala ymmärtää sitä varsinaista ongelmaa.
Pelkästään avaamalla median se ei itselläni tallennu kameran rullaan tai muaallekkaan, ainostaan jos lataan kuvan :hmm:
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
767
Alkaa olla hankala ymmärtää sitä varsinaista ongelmaa.
Pelkästään avaamalla median se ei itselläni tallennu kameran rullaan tai muaallekkaan, ainostaan jos lataan kuvan :hmm:
Johtuu kaiketi eri ajattelutavasta.
Jos keskustelussa katsoo niitä sumennettuja esikatselukuvia, niin ne eivät tallennu puhelimeen, vaan ovat kaiketi WA:n palvelimella. Mutta kun klikkaa auki sen sumennetun kuvan, niin välittömästi tallentuu puhelimen WA kansioon. Se näkyy kulutettuna muistina, kun menet "Hallitse tallenustilaa" asetukseen.
Eli kuvan/videon auki klikkaus on yhtä kuin lataus.

Jos ongelma on hankala ymmärtää, niin voi ihme, miten pihalla WA tuki on. Noin 30 viestiä olen keskustellut ja ne vastaukset etenivät tyyliin:
- Automaattiviesti: Kiitos viestistä, ominaisuus ehkä tullaan päivittämään tulevaisuudessa. Siis, että kuvat/videot tulevat säilymään keskusteluissa ja niiden uudelleen lataaminen mahdollista iPhone/IOS:lla, kuten on Androidilla, sen jälkeen kun avatun kuvan on poistanut puhelimen muistista (ei keskustelusta).
-> Halusin kysyä, että miten asia voi olla niin vaikea, jos Android ja WA Web osavat säilyttää esikatselukuvat keskusteluhistoriassa.
- WhatsApp ei hallitse, mihin kuvat tallentuvat, sen tekee puhelin.
-> Ongelma tuskin on puhelimessa, jos esikatselukuvat katoavat keskusteluista iPhonella
- Tuki veti kameran rulla-kortin esiin, vaikka en sitä varsinaisesti kysynyt. Pidä se päällä ja poista alkuperäiset mediat WA asetuksista.
-> Joo, mutta kuvat eivät säily keskusteluhistoriassa.
- Käytiin läpi median automaattinen lataus asetukset
-> OK
- Eivät ymmärtäneet alkuperäistä ongelmaa, joten pyysivät videota
-> Tein kuvankaappaukset ja selostuksen.
- Minun appiin antama puhelinnumeroni on väärä, piste. Ei ollut.
-> Kyselin perään, että onko edes mahdollista säilyttää kuvaviestien oheen kirjoitetut tekstit, kun on poistanut kuvat iPhonella.
- Olemme jo vastanneet ym. kysymykseen.

Pitää seuraavaksi testailla muita pikaviestimiä tai palata Android leiriin, kun homma toimii siellä. Tässä menee muuten itsekin ihan pyörälle.

Muokkaus: Unohdetaan tuo kuvien tallennus iPhonella. Se ei ollut ongelma, vaan halusin kuvien säilyvän WA:n keskusteluhistoriassa, kuten Android tekee. Että niitä voi tarvittaessa uudelleenladata ja katsoa, kun on poistanut kuvan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
185
Onko kukaan siirtänyt WhatsApp -historiaa Android -> iOS? WhatsAppiin on juuri tullut tuki tälle toiminnolle - tosin ei ole vielä kuin rajatun käyttäjäryhmän saatavilla.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
600
Onko kukaan siirtänyt WhatsApp -historiaa Android -> iOS? WhatsAppiin on juuri tullut tuki tälle toiminnolle - tosin ei ole vielä kuin rajatun käyttäjäryhmän saatavilla.
Tuossa ylempänä samaa kyselin. Itse odotan iPhone hyllyssä kunnes siirto tulee kaikille mahdolliseksi. Ilmeisesti Betalla saattaa onnistua mutta siitä ei ole takeita niin en vielä jaksanut alkaa kokeilemaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 431
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom