Apple iOS & iPadOS

Eikö tuota soittohistorianäkymää voi muuttaa niin, että näkyisi vain 1 rivi per kontakti? Todella ärsyttävää kahlata pitää listaa läpi, joista suurin osa on vaimo, isä tai äiti, löytääkseen sen viime tai edellisviikolla soittaneen kaverin numeron, jota ei yhteystiedoista löydy.

Androidilla ruutuun lävähtää heti yli 10 viimeisintä numeroa...

yr.no-appin todennut hyväksi. Käytin ITL:n appia ja etenkin sen widgettiä ennen, mutta nyt molempien käyttöliittymä on muuttunut sekasotkuksi viimeisessä päivityksessä.
yr.no ei tosin saatavilla suomen kielellä, eikä widgettikään ole yhtä kattava kuin oli ITL:n.

Nyt näyttäs olevan ihan kondiksessa Apple Watchin, iPhone 6s:n sekä iPad Pro sää-appsin näyttämä lämpötila.

Tietääkö kukaan saako tuota ilmoituskeskusta siirrettyä tuohon keskeltä alas vedettävänä eleeseen vaihdettua josta tulee vakiona täysin turha Siri ehdotukset sivu auki.

yleisesti muutenki ärsyttää noita ohjauskeskusta ja ilmoituskeskusta kurotella sormella tuolta ihan puhelimen yläkulmista kun vois toimia ihan hyvin jos keskeltä sivuista noita vois pyyhkiä alas.

Tietääkö kukaan saako tuota ilmoituskeskusta siirrettyä tuohon keskeltä alas vedettävänä eleeseen vaihdettua josta tulee vakiona täysin turha Siri ehdotukset sivu auki.

yleisesti muutenki ärsyttää noita ohjauskeskusta ja ilmoituskeskusta kurotella sormella tuolta ihan puhelimen yläkulmista kun vois toimia ihan hyvin jos keskeltä sivuista noita vois pyyhkiä alas.
Ei saa.

Asetuksista reachability/tuo ulottuville -asetus päälle, niin saat puhelimen yläreunan keskelle näyttöä.

Ei saa.

Asetuksista reachability/tuo ulottuville -asetus päälle, niin saat puhelimen yläreunan keskelle näyttöä.
joo no se ominaisuus on ollu ikuisuuden Mut ihan turha. Käyttääkö sitä oikeasti joku aktiivisesti? Täs tulee just tää Applen kankeus vastaan mikä syö käyttömukavuutta.

Mikähän homma kun sivupainikkeen (virta?) kaksoisnapautus ei avaa maksukorttia ollenkaan, asetuksista katsottu että kaksoisnapautus on käytössä maksukortin avaamiseen, mutta mitään ei tapahdu, vai enkö vaan osaa. Luurina iphone 12

Oot varmaan koittanut ottaa pois päältä sen kaksoinapautusasetuksen, ja laittaa uudestaan päälle? Tai ottaa päältä pois, käynnistää puhelin uudestaan ja laittaa päälle?

Joo kaikki tuli testattua, homma korjaantu sillä että poistin kortin tililtä ja lisäsin sen uudestaan, nyt rokkaa taas.

Kertokaas mikä on oikeasti helpoin ja paras tapa siirtää tiedot/apit/kuvat yms. OnePlussasta (9) -> iPhoneen? Vaihtuu työpuhelin nyt Appleen.

Kun Googlettaa tulee monta eri vaihtoehtoa ja ohjelmaa, mutta onko joku tehnyt tämän ja löytänyt loistavan ohjelman tätä varten?

ISO kiitos jo etukäteen jos joku pystyy vastaamaan.

Kertokaas mikä on oikeasti helpoin ja paras tapa siirtää tiedot/apit/kuvat yms. OnePlussasta (9) -> iPhoneen? Vaihtuu työpuhelin nyt Appleen.

Kun Googlettaa tulee monta eri vaihtoehtoa ja ohjelmaa, mutta onko joku tehnyt tämän ja löytänyt loistavan ohjelman tätä varten?

ISO kiitos jo etukäteen jos joku pystyy vastaamaan.
Eiköhän se Applen oma Move to iOS sovellus ole luotettavin keino

Kyseinen sovellus tarvitaan myös WhatsApp viestihistorian siirtoon (en nyt ole aivan varma onko tämä vielä WA betassa, eli ei välttämättä vielä julkisessa versiossa)

Mietin tuohon Live Photo hommaan että mikähän olis paras käyttötapa. Eli taustatiedoiksi kuvaan paljon, vähintään 300 kuvaa joka kuukausi keskimäärin. Haluan että Live Photo on päällä koska sillä saa luotua hauskoja silmukkoja Instagramin tarinoihin, ja lisäksi joskus kaverikuvissa sattaa olla että paras ilme ei tallennu just siihen kuvaan vaan tallenna videoksi -> pauseta haluttuun kohtaan -> ota screenshot saa paremman ilmeen.

Ongelmana on vaan se että kun pidän Live Photoa koko ajan päällä, mulle kertyy joka kuukausi noin 250 videota jotka pitää käsin tietsikalla poistaa kun niitä ei tarvi. Tässä on kauhea vaiva kuukausittain käsin käydä filut läpi.

Mietin että asia olisi ehkä helpompi jos sen voisi tehdä pikkuhiljaa puhelimella eikä kuukausittaisen kuvasiirron jälkeen. Eli että voisi tyyliin valita vaikka 15 kuvaa kerralla, ja sanoa iPhonelle että poista näistä 15 kuvasta tuo Live Photo video kiitos.

Tykkään paljon tosta Live Photo ominaisuudesta, mutta siitä on kuvia koneelle siirtäessä niin paljon ylimääräistä vaivaa että alan vakavasti harkita sen pois laittamista.

Mietin tuohon Live Photo hommaan että mikähän olis paras käyttötapa. Eli taustatiedoiksi kuvaan paljon, vähintään 300 kuvaa joka kuukausi keskimäärin. Haluan että Live Photo on päällä koska sillä saa luotua hauskoja silmukkoja Instagramin tarinoihin, ja lisäksi joskus kaverikuvissa sattaa olla että paras ilme ei tallennu just siihen kuvaan vaan tallenna videoksi -> pauseta haluttuun kohtaan -> ota screenshot saa paremman ilmeen.

Ongelmana on vaan se että kun pidän Live Photoa koko ajan päällä, mulle kertyy joka kuukausi noin 250 videota jotka pitää käsin tietsikalla poistaa kun niitä ei tarvi. Tässä on kauhea vaiva kuukausittain käsin käydä filut läpi.

Mietin että asia olisi ehkä helpompi jos sen voisi tehdä pikkuhiljaa puhelimella eikä kuukausittaisen kuvasiirron jälkeen. Eli että voisi tyyliin valita vaikka 15 kuvaa kerralla, ja sanoa iPhonelle että poista näistä 15 kuvasta tuo Live Photo video kiitos.

Tykkään paljon tosta Live Photo ominaisuudesta, mutta siitä on kuvia koneelle siirtäessä niin paljon ylimääräistä vaivaa että alan vakavasti harkita sen pois laittamista.
Mä olen ottanut sen pois käytöstä, koska suurimmaksi osaksi ei käyttöä sille. Tarvittaessa sen saa kamerasovelluksessa oikeasta yläkulmasta yhdellä klikkauksella päälle mikäli sitä tarvii.

Alensia

Custom-titteli
Juuri samasta syystä otin itsekin Live Photon pois käytöstä ajat sitten, vaikka kuvaus on luokkaa erittäin satunnainen (niin määriltään kuin "laadultaan/vakavuudeltaan"). Ehkä macOS osaisi käsitellä/näyttää nuo fiksummin mutta Windowsin kanssa on kyllä kankeaa.

Eiköhän se Applen oma Move to iOS sovellus ole luotettavin keino

Kyseinen sovellus tarvitaan myös WhatsApp viestihistorian siirtoon (en nyt ole aivan varma onko tämä vielä WA betassa, eli ei välttämättä vielä julkisessa versiossa)
Olen myös tuskaillut Whatsapp:in historian siirrossa Android 9.0 -> IOS15. Netistä löytyy useita tiedonsiirto-ohjelmia, mutta mitään ei saa siirrettyä, ennen kuin ostaa jonkun 50€ vuosilisenssin. Google Drivestä vaikuttaa olevan mahdotonta saada siirrettyä Whatsappin varmuuskopiota iCloudiin tai iPhoneen.

Onko niin, että tuossa Whatsappin ohjeessa pitää olla riittävän tuore Android, että se toimii?

Muokkaus: Nyt historian siirto onnistui, kun palautin iPhonen tehdasasetuksille, niin puhelimet löysivät toisensa. Mutta historia ei kuitenkaan tullut Whatsapp IOS:n puolella näkyviin. On tämä tiedonsiirto tehty niin pirun vaikeaksi Androidista ja IOS:iin. Toiseen suuntaan kyllä onnistuu.

Viimeksi muokattu:

jos

Olen myös tuskaillut Whatsapp:in historian siirrossa Android 9.0 -> IOS15. Netistä löytyy useita tiedonsiirto-ohjelmia, mutta mitään ei saa siirrettyä, ennen kuin ostaa jonkun 50€ vuosilisenssin. Google Drivestä vaikuttaa olevan mahdotonta saada siirrettyä Whatsappin varmuuskopiota iCloudiin tai iPhoneen.

Onko niin, että tuossa Whatsappin ohjeessa pitää olla riittävän tuore Android, että se toimii?
En saanut myöskään siirrettyä Android 12 -puhelimesta IOS:iin. Ominaisuus taitaa olla vasta Whatsappin beta-versiossa.

Pitääkö iphone olla käyttämätön tai palauttaa tehdas asetuksille jos yrittää siirtää kuvia googlelta icloudiin tuolla ios sovelluksella.
Yritin sillä google takeoutilla ladata kuvat, tekee jonkun linkin mutta sen kauttalataaminen kaatuu aina virheilmoitukseen.

Pitääkö iphone olla käyttämätön tai palauttaa tehdas asetuksille jos yrittää siirtää kuvia googlelta icloudiin tuolla ios sovelluksella.
Yritin sillä google takeoutilla ladata kuvat, tekee jonkun linkin mutta sen kauttalataaminen kaatuu aina virheilmoitukseen.
Kyllä minulla piti olla tehdasasetuksilla. Kun iPhonen käynnisti, niin aika alussa kysyttiin, että haluaako palauttaa varmuuskopiot ja vaihtoehtoja oli mm. iCloud:sta, PC:sta, toisesta iPhonesta tai Androidista.

Kuvien ja yhteystietojen siirto tuntui toimivan, mutta Whatsapp historia ei toimi, vaikka tietojen siirto onnistui. Meni vielä lukkoon koko Whatsapp, kun riittävän monta kertaa joutui aktivoimaan.

En tiedä, pitääkö tässä kuitenkin alkaa maksamaan jostain kolmannen osapuolen Whatsapp siirto-ohjelmasta.

Kyllä minulla piti olla tehdasasetuksilla. Kun iPhonen käynnisti, niin aika alussa kysyttiin, että haluaako palauttaa varmuuskopiot ja vaihtoehtoja oli mm. iCloud:sta, PC:sta, toisesta iPhonesta tai Androidista.

Kuvien ja yhteystietojen siirto tuntui toimivan, mutta Whatsapp historia ei toimi, vaikka tietojen siirto onnistui. Meni vielä lukkoon koko Whatsapp, kun riittävän monta kertaa joutui aktivoimaan.

En tiedä, pitääkö tässä kuitenkin alkaa maksamaan jostain kolmannen osapuolen Whatsapp siirto-ohjelmasta.
Mulle tärkeintä olisi saada kuvat googlelta icloudiin, viesteillä ei väliä.

Miksi kuvat pitäisi saada icloudiin? Googlen Photos on vielä ihan hyvä ilmaisenakin.

autobiography

Tukijäsen
Onko kellään viimeaikaisia kokemuksia tuosta WA:n historian siirrosta? iPhone 13 laitettuna tilaukseen ja tuo historia pitäisi kyllä saada mukaan tai muuten jää vielä luuri pakettiin.

E. Lähinnä siis mietin et joko tuo Moven kautta siirtäminen on siirtynyt julkiseksi vai vielä Betassa? Versio on kyllä WA:n ohjetta uudempi.

Onko kellään viimeaikaisia kokemuksia tuosta WA:n historian siirrosta? iPhone 13 laitettuna tilaukseen ja tuo historia pitäisi kyllä saada mukaan tai muuten jää vielä luuri pakettiin.

E. Lähinnä siis mietin et joko tuo Moven kautta siirtäminen on siirtynyt julkiseksi vai vielä Betassa? Versio on kyllä WA:n ohjetta uudempi.
YouTubea kaivamalla tuoreimpien videoiden perusteella edelleen vain beta version ominaisuus vaikka versionumero olisikin suurempi, mutta betan voi ladata APK:na halutessaan esim. täältä:

YouTubea kaivamalla tuoreimpien videoiden perusteella edelleen vain beta version ominaisuus vaikka versionumero olisikin suurempi, mutta betan voi ladata APK:na halutessaan esim. täältä:
Joo, ei onnistunut historian siirto minulla pari viikkoa sitten uusimmalla, ei-Beta apilla. Ja iPhonen käyttöönoton jälkeen saattaa olla vielä vaikeampaa, koska puhelin pitää nollata tehdasasetukselle, palautusta ei voi tehdä enää myöhemmin*.

Koko Whatsapp tuntuu olevan Beta asteella iPhonella, kun keskustelin asiakastuen kanssa.
Esim. Whatsappin median käsittely iPhonessa: Jos lataat kuvan/videon keskustelusta ja poistat sen puhelimen muistista, niin se katoaa lopullisesti myös keskustelusta.

*Netistä löytyy kyllä maksullisia tiedonsiirto-ohjelmia, mutta itse en uskaltanut maksaa, kun rahat piti maksaa sokkona. Testisiirtoa ei onnistunut tehdä ja jos homma maksun jälkeen epäonnistuu, niin rahoja oli liki mahdoton saada takaisin. Jos kiinnostaa, niin hakee "Whatsapp transfer from android to iphone".

Viimeksi muokattu:

autobiography

Tukijäsen
*Netistä löytyy kyllä maksullisia tiedonsiirto-ohjelmia, mutta itse en uskaltanut maksaa, kun rahat piti maksaa sokkona. Testisiirtoa ei onnistunut tehdä ja jos homma maksun jälkeen epäonnistuu, niin rahoja oli liki mahdoton saada takaisin. Jos kiinnostaa, niin hakee "Whatsapp transfer from android to iphone".

Juu, olen aikanaan siirtänyt historian toiseen suuntaan kolmannen osapuolen ohjelmalla kun virallista tukea ei ollut. Päivitin nyt tuohon betaan ja koitan sitä kautta Movea ja jos ei toimi niin mietitään uudestaan.

Juu, olen aikanaan siirtänyt historian toiseen suuntaan kolmannen osapuolen ohjelmalla kun virallista tukea ei ollut. Päivitin nyt tuohon betaan ja koitan sitä kautta Movea ja jos ei toimi niin mietitään uudestaan.
iPhonen Whatsappista löytyy asetuksista suoraan kohta, että "siirrä keskustelut Androidille".
En tiedä toimiiko ongelmitta, muttei enää tarvitse ylimääräisiä ohjelmia, kuten Androidista iPhoneen. Tekee kyllä mieli palata Androidiin ja palaankin, jos sopivan kokoinen puhelin löytyy.

Tämä ei muuten pidä paikkaansa.
Kerro toki, miten saa kuvat takaisin keskusteluihin. Olisi suuri apu, kun itse en saanut edes Whatsapp tuen kautta. Myönsivät ongelman ja lupasivat kyllä ottaa asian korjattavaksi joskus tulevaisuuden versiossa.
Mutta MCMC:lla on jotain sisäpiirin tietoa, tai sitten et ymmärtänyt ongelmaa?

Viimeksi muokattu:
Eilen ja tänään oon ottanut whatsapp sovelluksen kameralla kuvan ja lähettänyt keskusteluun. Sen jälkeen poistanut sen iphonen kuvat sovelluksesta ja molemmat kuvat näkyy edelleen whatsapp keskustelussa.

Kerro toki, miten saa kuvat takaisin keskusteluihin. Olisi suuri apu, kun itse en saanut edes Whatsapp tuen kautta. Myönsivät ongelman ja lupasivat kyllä ottaa asian korjattavaksi joskus tulevaisuuden versiossa.
Mutta MCMC:lla on jotain sisäpiirin tietoa, tai sitten et ymmärtänyt ongelmaa?
Siis jos joku lähettää sinulle vaikka kuvan whatsapissa ja se tallentuu omiin kuviisi, jolloin poistat sen saman kuvan omista kuvistasi, niin se poistuu jotenkin myös whatsapp keskustelusta? Juuri koitin tuota eikä minulla mitään poistunut keskustelusta..?

autobiography

Tukijäsen
iPhonen Whatsappista löytyy asetuksista suoraan kohta, että "siirrä keskustelut Androidille".
En tiedä toimiiko ongelmitta, muttei enää tarvitse ylimääräisiä ohjelmia, kuten Androidista iPhoneen. Tekee kyllä mieli palata Androidiin ja palaankin, jos sopivan kokoinen puhelin löytyy.
Juu, nyt löytyy mutta ei löytynyt vielä 2017.

Siis jos joku lähettää sinulle vaikka kuvan whatsapissa ja se tallentuu omiin kuviisi, jolloin poistat sen saman kuvan omista kuvistasi, niin se poistuu jotenkin myös whatsapp keskustelusta? Juuri koitin tuota eikä minulla mitään poistunut keskustelusta..?
Mä en ole ikinä tallentanut whatsapissa jaettuja medioita puhelimen galleriaan ja mulla näkyy sovelluksessa kaikki mediat ihan normaalisti. Yhdessä keskustelussa 3000 kuvaa/videota vuodesta 2015 ja ensimmäinen kuvakin löytyi whatsapin kautta, vaikka puhelinkin on vaihtunut tuohon mennessä jo muutamaan kertaan.

EDIT: Kaikki vanhat videot eivät ole tulleet mukana puhelimien vaihtuessa.

Juuri noin, mutta minulla kuvat tallentuvat Whatsappin tallennustilaan (ei puhelimen kuva-kansioon). Kun sieltä poistaa kuvat, niin ne poistuvat keskusteluista, jotka näkyvät minun puhelimessa. Ja myös kuvan yhteyteen kirjoitettu viesti poistuu.

Jos en lataa kuvia keskusteluista, niin silloin ne säilyvät ikuisesti, mutta jäävät postimerkin kokoisiksi. Pakko kuvat on avata/ladata, jos meinaa katsoa tarkemmin.

Sen sijaan Android puolella kuvista jäi aina sumeat esikatselukuvat keskusteluihin, kun poisti kuvat puhelimesta, että sai uudelleenladattua myöhemmin. Nyt iPhonella saa todella miettiä, mitä kuvia poistaa, kun Androidilla sai huoletta poistaa kaikki ladatut.

Viimeksi muokattu:
Kuulostaa omituiselta. En ole tallennellut kuvia wa:sta, ja lähetän päivittäin kuvia jotka poistan puhelimesta, mutta ei ne keskusteluista mihinkään häviä :hmm:

Keksin kiertotien, miten saan kuvaviestit pysymään iPhonella Whatsapp keskusteluhistoriassa, tosin se ei ole kovin kätevä:
En avaa keskusteluiden kuvia puhelimen WA:ssa, vaan kirjaudun tietokoneella WA Web sovellukseen. Siellä voin katsella korkearesoluutioisia medioita, ja ne säilyvät sumeana puhelimen keskusteluissa.
Näin iPhonen muisti ei täyty kuvista, joista en ole varma, voiko niitä poistaa, jos tarvitsee tulevaisuudessa.

Ikävä homma, onko sitten Applen tietoturva mikä estää poistettujen kuvien uudelleen lataamisen. Etenkin jos on kiire ja WA:n kuva on pakko avata puhelimella.

Kuulostaa omituiselta. En ole tallennellut kuvia wa:sta, ja lähetän päivittäin kuvia jotka poistan puhelimesta, mutta ei ne keskusteluista mihinkään häviä :hmm:
Kuvat on pakko tallentaa WA:sta, jos klikkaat ne auki keskustelussa. Asetuksissa voi olla päällä automaattinen median lataus, jolloin WA tallentaa suoraan kaikki saapuneet kuvat puhelimen muistiin. Näin ainakin minulla iPhonessa ja Androidissa.

Muokkaus: WA sivuilla lukee selvästi, että ladattuja kuvia ei ole enää mahdollista uudelleenladata keskusteluista.:
Troubleshoot blurry photos | Ohje- ja tukikeskus: WhatsApp
Omalla Androidilla (Sony XZ1) se kuitenkin onnistui.

Viimeksi muokattu:
Nyt on kyllä oikeasti jotain kryptistä tuossa touhussa. Mulla on vaihtunut x-kertaa puhelinkin välissä, enkä lataa wa:sta kuvia puhelimeen, mutta silti siellä näkyy keskustelussa kuvat jotka on laitettu ennen kuin nykyistä puhelinta on edes valmistettu :hmm:

Itse olen ottanut whatsapin asetuksista ios:llä tuon ”save to camera roll” asetuksen pois päältä.

Muuten koko softa on mielestäni käyttökelvoton kun se paskoo luurin kirjaston täyteen ihan turhaa kamaa.

Jos joku vastaanotettu kuva tuntuu ekaa kertaa nähdessä tärkeältä, niin tallennan sen erikseen tai vielä parempaa: pyydän lähettäjää lähettämään kuvan jollain paremmalla viestivälineellä täyslaatuisena. WA pakkaa normaalisti kuvat todella pieneen tilaan ja laatu on ihan kuraa, eikä noita huvita katsella uudelleen.

Siis settings/chats valikosra WA:ssa:
336D6958-E1C7-489B-A866-37F65DB06567.jpeg

Viimeksi muokattu:
Joo whatsapissa lähetettyjen medioiden laatu on kyllä luokattoman huonoa, eikä se sovellu kuin lähinnä meemien lähettämiseen ryhmäkeskusteluissa.
Tämä!!!

itse olen ”opettanut” oman perhepiirin käyttämään Airdropia kuvien jakoon, kun WA:n kautta lähetettyjä kuvia en kelpuuta edes taustakuvaksi.

Itse olen ottanut whatsapin asetuksista ios:llä tuon ”save to camera roll” asetuksen pois päältä.

Muuten koko softa on mielestäni käyttökelvoton kun se paskoo luurin kirjaston täyteen ihan turhaa kamaa.
Tuo "save to camera roll" on mielestäni pakko pitää päällä, jos haluaa siirtää Whatsapp medioita vaikka PC:lle. Muuten ne tallentuu jonnekin piilotettuun puhelimen kansioon, joka ei näy missään tiedostohallinnassa. iPhone on ihan kuin yö ja päivä verrattuna Androidiin, jossa lähes puhelimen koko sisältö näkyi, niin iPhonella näkyy vain kuvat kansio.

Itse pidän apissa kaikki automaattiset median lataukset pois päältä, niin puhelimen muisti ei täyty juuri ollenkaan, kun pelkät tekstit eivät vie tilaa.

Apin puolesta puhuu sen yleisyys ja jossain tilanteissa ne heikotkin kuvat ajaa asian. Isot valokuvat ynnä muut tulee tottakai jaettua muuta kautta.

Tuo "save to camera roll" on mielestäni pakko pitää päällä, jos haluaa siirtää Whatsapp medioita vaikka PC:lle. Muuten ne tallentuu jonnekin piilotettuun puhelimen kansioon, joka ei näy missään tiedostohallinnassa. iPhone on ihan kuin yö ja päivä verrattuna Androidiin, jossa lähes puhelimen koko sisältö näkyi, niin iPhonella näkyy vain kuvat kansio.

Itse pidän apissa kaikki automaattiset median lataukset pois päältä, niin puhelimen muisti ei täyty juuri ollenkaan, kun pelkät tekstit eivät vie tilaa.

Apin puolesta puhuu sen yleisyys ja jossain tilanteissa ne heikotkin kuvat ajaa asian. Isot valokuvat ynnä muut tulee tottakai jaettua muuta kautta.
Eikö PC:lle kuvat saa parhaiten asentamalla whatsapin pc-client?

Onkos ketään muu törmännyt seuraavaan?

Airplayllä sisältöä apple tv:lle -> Puhelimen äänet (ilmoitukset jne.) menevät täysille eikä näitä pysty pienentämään, puhelin kyllä näyttää nämä pienellä mutta oikeasti ovat maksimilla.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
178 517
Jäsenet
59 149
Uusin jäsen
PetrusN

Hinta.fi

Ylös Bottom