Ei se mitenkään tavatonta ollut ja juuri 90-luvulla sitä tehtiin. Monessa pelissä oli ihan cd-da audiota, ja ilmiö oli yleisempi nimenomaan 1990-luvun lopussa ja vuosituhannen vaihteessa(vaikka esimerkkejä on jo 1980-luvulta, tai ainakin 80-luvulla julkaistuista peleistä myöhempinä cd-versioina, tai kun 90-luku lasketaan alkavaksi oikeaoppisesti 1.1.1991). Tämähän on ihan järkeenkäypää, koska pelien muu tilantarve oli 90-luvun alkupuolella vielä yleensä pieni ja julkaisu vain CD:llä olisi rajoittanut asiakaskuntaa, usein keinotekoisesti ja tarpeettomasti. CD-asema ei suinkaan ollut koko vuosikymmenellä mikään vakiovaruste peruspelaajan kokoonpanossa. Pelejä julkaistiin pitkään myös diskettipinon kanssa vaikka CD-versiokin olisi laitettu ulos. Muistan omistaneeni Descentin korppuboksiversion, ja peli julkaistiin 1995. Alla mainitun listan mukaan CD-versiossa käytettiin cdda:ta.
Wav oli omalla tavallaan rasittava ratkaisu joka ei aina tarjonnut etua vs. cdda. Pakatun äänen toistaminen ei sekään ole aina ollut niin itsestäänselvyys kuin nykyään, saati että konetehoa olisi siihen haluttu haaskata pelin aikana itse pelin sijaan.
En suinkaan väitä että lista olisi tarkasti todenmukainen, mutta eiköhän se vähän suuntaa anna.
Tämähän on saattanut herkästi jäädä huomaamatta jos on pelannut warepelejä esimerkiksi kaverilta varmuuskopioituna diskettiversiona.