Kannattaa pitää se niin alhaisena kuin mahdollista siten että kellot kuitenkin pysyvät niin isoina kuin mahdollista. Tämä on helpommin sanottu kuin tehty.
Eli jos/kun se lähestyy tuota +90C tai menee sen päälle viimeistään silloin alkavat kellot tippua, yleensä jo aiemmin (ainakin kaikkien ydinten kellotaajuus). Toisaalta jos nuo arvot ovat liian alhaiset niin toki lämmöt pysyvät matalina mutta kellotaajuudet eivät nouse. Joudut siis itse ihan testaamalla katsomaan miten juuri sinun prosessorillasi+ jäähdytykselläsi ja tietysti curve optimizerilla saat parhaat tulokset.
Itse olen jotain noita ottanut ylös ja käynyt lävitse arvoja välistä 250/140/270 aina jonnekin 180/120/125 ja ainakin tällä hetkellä ja tällä uefi-bios versiolla itselleni (5900X) paras säätö on tuo 186/136/145
Tämä EI tarkoita sitä etteikö prosessori toimisi vaikka laittaisi esim: 1000/1000/1000 asetuksen, mutta kävisi todella kuumana ja tuuletin huutaisi jatkuvasti. Samaten buustit jäisivät todella kauas nyt toteutuvista. Lisäksi noissa rasitustesteissä varmaan ihan katsomalla huomaisit että prosessorisi ei oikeasti käyttäisi noita laittamiasi 1000 arvoja missään vaiheessa = ne olisivat siellä "turhaan". (+ täysin mahdollisesti jokin halpa mallia oleva emolevy voisi jopa hajota joten EN todellakaan suosittele tunkemaan tuollaisia arvoja)
Esim. omista arvoistani tätä viestiä kirjoitettaessa PPT 25% (of 186W), 8% TDC (136A) ja 12% EDC (145) Boost Overdrive +150MHz
Kun laitan kaikkien ytimien Cinebench (20) testin päälle (pitäen kaikki muutkin ikkunat päällä ja testin aloitettaessa lämpöjen ollessa +39-+40C paikkeilla) nousevat noiden käyttö % maksimissaan luokkaan: 100%/91%/100% ja lämmöt +79C.
Yhden ytimen testin tehtäessä nousevat noiden käyttö % välille: 39-48% (keskimäärin 39-40%), 21-35 (yleensä 22%) ja 20-25% (yleensä 21%) lämmöt olivat 60-70C välillä yleisimmin pyörien 65-67C väliä.