AMD:lta löytyy nykyisin Adaptive MSAA joka kai on jonkin verran parempi kuin pelkkä MSAA, ja sitten löytyy vielä tarkempi Supersampling (SSAA). Viimeksi mainittu taitaa jo jonkin verran hörpätä FPS:iä, en ole testannut.
Löytyyhän sieltä Nvidian Control Panelista kaikenlaista joo. Molempien kortteja olen käytellyt, ja pidän noita säätöjä kyllä marginaalisina suuntaan ja toiseen, mutta onko sinne Nvidialle sitten 2000/3000-sarjan korteille tullut jotain oikeasti merkittäviä? Ne erot pitäisi havaita silmällä myös, pelkkä ''tämä on parempi asetus'' -teksti ei paranna vielä mitään..
Onhan siellä AMD:llakin nykyisin Image Sharpeningia, pintakuvoinnin suodatuslaadun säädintä jne, mutta itse en ole jaksanut noita vertailla kuva vs kuva.
Mikä vika Freesync + AMD Enhanced sync -kombossa on? Tuo viimeksi mainittu käsittääkseni ''paranneltu V-sync''. Oli mikä oli, niin itse joudun nimenomaan alle 60fps jossain peleissä vetämään kun GPU käynyt vanhaksi, mutta hyvin nuo Freesync + Enhanced sync on ylimääräisen stutteroinnin ja repeilyn kyllä poistanut. Freesyncin range alhaalla taitaa olla 44 vai 48 asti, ja se riittää hyvin. Edit: Siinä vaiheessa kun mennään alle tuon, niin pelikokemus alkaa olla jo enemmän tai vähemmän kuraa eli -> Uutta GPU:ta. Freesync toimii kuin junan vessa.