AMD-spekulaatioketju (RDNA:n ja CDNA:n tulevat sukupolvet)

Onko Fury X:n omistajan järkeä ostaa Vegaa?
Sehän riippuu täysin Fury X:n omisttajan henkilökohtaisista tarpeista/mieltymyksestä ja siitä onko kukkaronpohjalla tarpeeksi ylimääräistä.

Esim. Jos sillä Fury X:n omistajalla on 4K näyttö niin rahavaroista riippuen hän voi hyvinkin kaivata enempi kuin 4Gt näyttismuistia sitten taas jos se 4K näytö on Freesync malli hän saattaisi olla taipuvainen odottaman Vega mallia GTX 1080Ti mallin sijasta.


--------------------------------------------------------------------

Tuohon 4K näyttöön liityen mitenkähän on olisiko 4K näytön omistajan syytä riskeerata ja ostaa Vega FE ja toivoa että siitä saa täyden pelikortti version pelkästää täysiä peliajureita käyttämällä, meinaan kun se 16Gt muisti saattaa ehkä olla hyödyksi 4K näytöllä pelatessa.
 
perusversio ja limited edition on jäähyn kuoria lukuunottamatta identtiset, kellot ovat samat. Liquidissa on korkeammat kellot
Juu kun katselin tuota niin aikaisemmissa lähteissä siinä oli vaihtelua mutta ei uudemmissa joissa ilmoitetaan aina samat kellot.
 
Tuohon 4K näyttöön liityen mitenkähän on olisiko 4K näytön omistajan syytä riskeerata ja ostaa Vega FE ja toivoa että siitä saa täyden pelikortti version pelkästää täysiä peliajureita käyttämällä, meinaan kun se 16Gt muisti saattaa ehkä olla hyödyksi 4K näytöllä pelatessa.

Ei missään nimessä kannata imo. 1080ti pyyhkii tolla lattiaa eikä se tilanne tule muuttumaan. 16GB jopa 4K:lle turhan paljon ja siinä vaiheessa kun se 16GB alkaa olemaan sopivasti niin se Vega FE on jo niin hidas muuten, ettei pysy mukana.
 
Jokos tämä oli:

AMD Radeon RX Vega Preview

slides-terry-05.jpg
 
Löysin mielenkiintoisesti jännällä hinnalla RX Vegan tuolta kuuklettamalla SAPPHIRE Radeon RX Vega64 8GB HBM2 Limited Edition (21275-01-20G) lite grafična kartica

Toivottavasti nyt kuitenkin se hinta olis lähempänä noita jenkkisuosituksia kuin tuota Frontierin hintaa. Onkos muut löytäny mitää vinkkejä eurohinnoista?
btw. mina tilasin kyllä mindfactorysta G.skillin 4000mhz cl18 muistit juuri heinäkuussa ja paketti tuli kotiin ihan normisti..
 

Liitteet

  • huijaushinta.jpg
    huijaushinta.jpg
    101,7 KB · Luettu: 125
  • huijaushinta2.jpg
    huijaushinta2.jpg
    81,5 KB · Luettu: 120
Viimeksi muokattu:
Tämä olikin sitten parempi kalvo:
slides-terry-06.jpg



Vieläkin on tosin Enhanced Sync itsellä testaamatta, kun se tuli tyyliin viime viikolla ajureissa..
 
1080ti plussat:
-pienempi TDP

ja vain 600W virtalähde
Tehdaskellotut custom 1080 Tit kyllä vievät maksimissaan luokkaa 300W, niin jos löytyy kellotettua prossua ja muuta kamaa enemmän niin ei GP102 kortitkaan pikkupowerilla pyöri.
1070/1080:n GP104 on se virtapihi malli.
 
Kyllä nuo slidet sai Nano mallin kiinnostavaksi tähän itx koppaan. Nyt tässä on R9 290X... sais pikkasen meluja alaspäin.
 
Tehdaskellotut custom 1080 Tit kyllä vievät maksimissaan luokkaa 300W, niin jos löytyy kellotettua prossua ja muuta kamaa enemmän niin ei GP102 kortitkaan pikkupowerilla pyöri.
1070/1080:n GP104 on se virtapihi malli.

Olet oikeassa. Käytössä on kuitenkin itx-koppa ja sfx-virtalähde. Puhallinkortti on käytännössä pakollinen, joten founders edition 1080ti 250W tdp:llä on ehkä järkevin.
 
En oikein ymmärrä, miksi kukaan edes käyttää vsynciä - etenkin näin adaptiivisen synkan ja frtc:n aikakaudella.

Kyllä minulla on joku sync aina päällä. Vsyncin kanssa pelasin ennen, nyt käytän Freesyncciä (ja 1440p-koneessa on vielä vsync). Repeily on pahempaa kuin lagi. Kyllä itselle on tärkeämpää, että peli näyttää hyvältä, varsinkin, kun en itse pelaa millään kovalla tasolla missään.

--

Radeon Chill tuli kanssa Polarikselle ja sitä koetin ja lähti samana iltana pois. Se on täysin turha ominaisuus, jollekin virransäästöhipeille, jotka haluaa säästää virtaa ja käyttää ostamaansa kallista korttia epäoptimaalisesti.

--

Enhanced Sync on Polariksella testattavissa kanssa jo nyt.

Enhanced Sync tuo kai tuon lagin vähentämisen lisäksi tasaisempaa FPS:ää, vähentää stutteria ja lisää jonkun tason syncin alle freesync rangen. Minulla on siellä nyt vsync päällä (joo, näitä vsync-miehiä on..) ja tuo todennäköisesti vähentää sitä lagi- ja tehorangaistusta, jota vsync tuo freesyncin ulkopuolella.
 
Kyllähän nuo slidet antaisivat ymmärtää, että Vegassa on aika paljon enemmän virransäästöominaisuuksia.
 
Onko tuo enhanced sync vastine nvidian vastaavalle "fast syncille" ?
 
Enpä usko. HBM:n latensseilla ei saa lähellekkään noita MH/s Etherumissa (uutisessa jääneet yksiköt pois, 70-100 välillä mitä?) kun myöskään vanhat furyt eivät olleet kummoisia. Vega FE:llä tuli samoja lukuja kuin 1080ti:llä mikä vaikuttaa oikeammalta arvolta (33 MH).
Jos RX Vega on jossain hyvä, niin se on core-painotteiset algot.

Tosin menee se kaupaksi mainereille joka tapauksessa jos saatavuutta on lainkaan. Kannattavuuden täytyy laskea vielä lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Enpä usko. HBM:n latensseilla ei saa lähellekkään noita MH/s Etherumissa (uutisessa jääneet yksiköt pois, 70-100 välillä mitä?) kun myöskään vanhat furyt eivät olleet kummoisia. Vega FE:llä tuli samoja lukuja kuin 1080ti:llä mikä vaikuttaa oikeammalta arvolta (33 MH).
Jos RX Vega on jossain hyvä, niin se on core-painotteiset algot.

Tosin menee se kaupaksi mainereille joka tapauksessa jos saatavuutta on lainkaan. Kannattavuuden täytyy laskea vielä lisää.
Mutta mietipä jos se onkin totta? Jos joku onnistuu vahvistamaan tuon väitteen, niin sekuntia myöhemmin tukkuliikkeelle paukahtaa 100000 kortin tilaus joltain kiinalaiselta mainausfarmilta ja se saatavuus on sitten siinä.
 
This information comes from a good source of mine, but for now, take it with a grain of salt. Apparently, new features were enabled on the latest RX Vega driver, which have also (indirectly) increased mining performance of Vega.

I’m not a fan of sharing numbers I can’t verify, but we are looking at at least doubled Vega Frontier mining performance (which has a hash rate of ~30 MH/s).
Saattaa hyvinkin pitää paikkansa. AMD taisi jonku diankin julkaista mainaajille hardwaresta? VegaFE näytti jossakin muistitesteissä ihan tolkuttoman huonoja tuloksia, ehkä RX ajurit rukkaa muistinopeuksia joissakin tilanteissa.
 
Jos tämä väitetty louhintanopeus on saavutettu uudella ajurilla, AMD:n olisi ollut viisaampaa pantata parannuksia ainakin julkaisuvaiheen yli. Jos kysyntä pelaajilta olisi ollut alle tuotantokyvyn, louhinta-ajurin olisi voinut siinä vaiheessa lyödä pöytään ja samalla varmistaa, että joka ikinen valmistuva kortti myydään saman tien.
 
Jos tämä väitetty louhintanopeus on saavutettu uudella ajurilla, AMD:n olisi ollut viisaampaa pantata parannuksia ainakin julkaisuvaiheen yli. Jos kysyntä pelaajilta olisi ollut alle tuotantokyvyn, louhinta-ajurin olisi voinut siinä vaiheessa lyödä pöytään ja samalla varmistaa, että joka ikinen valmistuva kortti myydään saman tien.
Joka tapauksessa jos tuo louhintauutinen on totta, niin AMD myy joka ainoan Vegan minkä saa tehtyä heti kun se ilmestyy kauppaan. Onhan se ihan perseestä pelaajia ajatellen, mutta AMD pääsee silti nauramaan matkalla pankkiin.
 
Enpä usko. HBM:n latensseilla ei saa lähellekkään noita MH/s Etherumissa (uutisessa jääneet yksiköt pois, 70-100 välillä mitä?) kun myöskään vanhat furyt eivät olleet kummoisia. Vega FE:llä tuli samoja lukuja kuin 1080ti:llä mikä vaikuttaa oikeammalta arvolta (33 MH).
Jos RX Vega on jossain hyvä, niin se on core-painotteiset algot.

Tosin menee se kaupaksi mainereille joka tapauksessa jos saatavuutta on lainkaan. Kannattavuuden täytyy laskea vielä lisää.
Suolan kera kannattaa tosiaan ottaa tässä vaiheessa, mutta Vegan ISAssa on myös nimenomaan kryptokolikkojen mainaukseen sopivia uudistuksia
 
Joo kyllähän myyty näyttis on myyty näyttis. Varsinkin jos on tehoissa jäljessä varsinaisessa graffan piirtämisessä...
 
En oikein ymmärrä, miksi kukaan edes käyttää vsynciä - etenkin näin adaptiivisen synkan ja frtc:n aikakaudella.
Itse en ainakaan siedä repeilyä yhtään. Adaptive sync käy vain jos ei usein tipu alle virkistystaajuuden.

Onko tuo enhanced sync vastine nvidian vastaavalle "fast syncille" ?
Ilmeisesti ei täysin sama asia. Fast sync ei oikein toimi kunnolla jos ruudunpäivitysnopeus tippuu alle virkistystaajuuden (oikeastaan sen pitäisi ilmeisesti olla reippaasti suurempi kuin virkistystaajuuden).
 
Itse en ainakaan siedä repeilyä yhtään. Adaptive sync käy vain jos ei usein tipu alle virkistystaajuuden.
Tarkoitat virkistystaajuuden minimirajaa? Adaptive-sync/FreeSync näyttöjen pitäisi käsittääkseni nykyään tuplata framet (ja siten virkistystaajuus) jos noin käy
edit: voi toki olla että muistan väärinkin, tietty
 
Tarkoitat virkistystaajuuden minimirajaa? Adaptive-sync/FreeSync näyttöjen pitäisi käsittääkseni nykyään tuplata framet (ja siten virkistystaajuus) jos noin käy
edit: voi toki olla että muistan väärinkin, tietty
Nyt siis tarkoitan adaptive vsynciä. Oletin että siitä oli puhe, koska frtc mainittiin samassa yhteydessä.
 
btw. mina tilasin kyllä mindfactorysta G.skillin 4000mhz cl18 muistit juuri heinäkuussa ja paketti tuli kotiin ihan normisti..
btw. 1.8. tuli tuo ei suomeen muuten kuin yrityksille.
 
Suolan kera kannattaa tosiaan ottaa tässä vaiheessa, mutta Vegan ISAssa on myös nimenomaan kryptokolikkojen mainaukseen sopivia uudistuksia
Joo mutta kun Ethereum on muistipainotteinen crypto ja siitä uutisessa puhuttiin. Olen minäkin nähnyt sen slaidin jossa mainittiin hash / crypto laajennus. En kuitenkaan ymmärrä miten ytimen optimointi parantaa muistin kaistaa ja/tai latensseja jotka ovat ne ainoat pullonkaulat? Jos se olisi mahdollista niin silloin olisi Ethereum ASICeja.

Lisäksi uuden ominaisuuden ottaminen käyttöön edes semi-optimaalisesti ei ole nopea juttu. Mitenkähän kaveri on jo saanut kortin käsiinsä viikkoja etukäteen JA ehtinyt forkata tarkoitukseen sopivan mainausohjelman.

Siinäpä modaat vbiosiakaan kun mitään työkaluja ei ole olemassa. Lähde koodannut nekin varmaan itse? :bored:
 
@pelitys järestää ainahan noilla jälleenmyyjillä on aikasemmin kortteja. Eikä olisi mikää ihme jos 8pack olisi ehtiny ajaa jo parit ln2 testit myös.
 
Mitenkähän kaveri on jo saanut kortin käsiinsä viikkoja etukäteen JA ehtinyt forkata tarkoitukseen sopivan mainausohjelman.

Siinäpä modaat vbiosiakaan kun mitään työkaluja ei ole olemassa. Lähde koodannut nekin varmaan itse? :bored:
Käsitin uutisesta, että tyyppi on töissä isossa englantilaisessa tietokonekaupassa. Jos kortit julkaistaan 14. päivä, niin niitä on takuuvarmasti jo isoimmilla jälleenmyyjillä ja tukkuportaalla.
 

Vega FE slow OpenCL performance for Mining applications · Issue #147 · RadeonOpenCompute/ROCm · GitHub

Tuolla ei ainakaan näy mitään tollaisia lukemia. 35 hässistä puhutaan joka nyt on toki huomattavasti enemmän kuin polaris, mutta onko se tarpeeksi hinnan huomioiden niin en tiedä.
 
Kuulostaa kyllä feikiltä tuo mainauskyky, varsinkin kun vertaa yleisesti kaikkiin muihin kortteihin mitkä pyörivät 20-30 MH/s tienoilla:
TechSport-ETH.png

Tuntuisi uskomattomalta että esimerkiksi 1080 Ti:n mainauskykyyn tulisi 2-3x lisää yhtäkkiä, ottamatta kantaa onko se hyvä kortti mainaukseen vai ei.
 
Vega FE slow OpenCL performance for Mining applications · Issue #147 · RadeonOpenCompute/ROCm · GitHub

Tuolla ei ainakaan näy mitään tollaisia lukemia. 35 hässistä puhutaan joka nyt on toki huomattavasti enemmän kuin polaris, mutta onko se tarpeeksi hinnan huomioiden niin en tiedä.
Noissa uutisissa puhuttiin, että olivat saaneet käsiinsä tulossa olevat ajurit, joissa noita Vegan uusia ominaisuuksia oli aktivoitu. Oli totta tai ei, niin se Vega FE ei ainakaan nykyisillä ajureilla ole mikään mainauskortti.
 
Kuulostaa kyllä feikiltä tuo mainauskyky, varsinkin kun vertaa yleisesti kaikkiin muihin kortteihin mitkä pyörivät 20-30 MH/s tienoilla:
TechSport-ETH.png

Tuntuisi uskomattomalta että esimerkiksi 1080 Ti:n mainauskykyyn tulisi 2-3x lisää yhtäkkiä, ottamatta kantaa onko se hyvä kortti mainaukseen vai ei.


Empä tiedä, eikös Nvidia julkassu Titan Xp:lle jonkun päivityksen mikä lisäsi sen tehoja 3x? Voi olla ihan ajureista kiinni miten tehoja pantataan.
 
Empä tiedä, eikös Nvidia julkassu Titan Xp:lle jonkun päivityksen mikä lisäsi sen tehoja 3x? Voi olla ihan ajureista kiinni miten tehoja pantataan.
Tiettyyn pro-softaan avattiin ajurituki, jotta pro-kortit eivät näyttäisi niin huonoilta vaihtoehdoilta Titaniin verrattuna. Minusta tämä jarrun poistaminen on eri asia kuin optimointi mainausta varten.

EDIT: Jos tuo mainauskyky on totta, niin olisihan tuo hauska kortti. Pelaa illat ja nukkumaanmennessä laittaa koneen louhimaan sähkölaskua takaisinpäin. Töistä kun pääsee kotiin on kämppä lämmitetty ilmaiseksi ja pelit voi jatkua :-)
 
Kyllä minulla on joku sync aina päällä. Vsyncin kanssa pelasin ennen, nyt käytän Freesyncciä (ja 1440p-koneessa on vielä vsync). Repeily on pahempaa kuin lagi. Kyllä itselle on tärkeämpää, että peli näyttää hyvältä, varsinkin, kun en itse pelaa millään kovalla tasolla missään.

--

Radeon Chill tuli kanssa Polarikselle ja sitä koetin ja lähti samana iltana pois. Se on täysin turha ominaisuus, jollekin virransäästöhipeille, jotka haluaa säästää virtaa ja käyttää ostamaansa kallista korttia epäoptimaalisesti.

--

Enhanced Sync on Polariksella testattavissa kanssa jo nyt.

Enhanced Sync tuo kai tuon lagin vähentämisen lisäksi tasaisempaa FPS:ää, vähentää stutteria ja lisää jonkun tason syncin alle freesync rangen. Minulla on siellä nyt vsync päällä (joo, näitä vsync-miehiä on..) ja tuo todennäköisesti vähentää sitä lagi- ja tehorangaistusta, jota vsync tuo freesyncin ulkopuolella.
Sama täällä. Ei ole reaktionopeus enää sitä mitä se oli 20v, niin jää nuo CS/Overwatch-hipat suosiolla nuoremmille. Cooppipelit, strategiat, normi-AA-single-pelit, salamurhailut ja sen sellaiset. Vsync riittää.
 
Itse en ainakaan siedä repeilyä yhtään. Adaptive sync käy vain jos ei usein tipu alle virkistystaajuuden.

Siis asiahan on noin vsyncin kanssa, koska virkistystaajuuden alle meneminen puolittaa fps:n --> nykii, latenssi kasvaa. Freesync ja Gsync taas eivät oman toiminta-alueensa sisällä laske ruudunpäivitystä mutta estävät kuitenkin repeilyn. Se on nimenomaan adaptiivisen synkronoinnin tarkoitus. Vsyncin edut ilman haittoja.

Frtc:hen viittasin siksi, että virkistystaajuuden reilu ylittäminen on kai ollut joillekin syy käyttää vsynciä Freesyncin/Gsyncin lisäksi. Jos etua ei ole yli eikä alle virkistystaajuuden, miksi käyttää vsynciä? Minusta ainoa käyttökelpoinen skenaario olisi se, että monitorissa ei ole adaptiivista synkronointia ja peli pyörii 99-100 prosenttia ajasta yli virkistystaajuuden.
 
Viimeksi muokattu:
Siis asiahan on noin vsyncin kanssa, koska virkistystaajuuden alle meneminen puolittaa fps:n --> nykii, latenssi kasvaa.

Tämä on minua kummastuttanut, monesti noin kuullut sanottavan vaan ei minun pelikokoelmastani taida löytyä peliä jossa noin tapahtuisi vaikka pelaan aina, poikkeuksetta vsync päällä. En ole kyllä kaikkia testannut fps laskuri päällä mutta ne joita olen eivät ole kyllä lukittuneet mihinkään 30fps vaikka ruudunpäivitys on laskenut alle 60.
 
Tämä on minua kummastuttanut, monesti noin kuullut sanottavan vaan ei minun pelikokoelmastani taida löytyä peliä jossa noin tapahtuisi vaikka pelaan aina, poikkeuksetta vsync päällä. En ole kyllä kaikkia testannut fps laskuri päällä mutta ne joita olen eivät ole kyllä lukittuneet mihinkään 30fps vaikka ruudunpäivitys on laskenut alle 60.

Ehkä puolittuminen on sillä tavalla harhaanjohtava ilmaus, että kyse on parin ruudun välillä tapahtuvasta nykäyksestä. Siis jos frame time on 16,6 ms (60 fps), vsyncillä yhden päivityksen missaaminen kaksinkertaistaa frame timen 33,3 millisekuntiin. Kuva ikään kuin jämähtää ja säntää taas eteenpäin.
 
Ehkä puolittuminen on sillä tavalla harhaanjohtava ilmaus, että kyse on parin ruudun välillä tapahtuvasta nykäyksestä. Siis jos frame time on 16,6 ms (60 fps), vsyncillä yhden päivityksen missaaminen kaksinkertaistaa frame timen 33,3 millisekuntiin. Kuva ikään kuin jämähtää ja säntää taas eteenpäin.

Juu tuo olikin hyvin tiedossa, mutta kovin moni sitä on väittänyt jatkuvana 30fps limittinä 60Hz virkistystaajuudella. Onneksi itse en edes noteeraa tuota pikku nytkähdystä, lagikin on häirinnyt vain parissa pelissä.
 
Siis asiahan on noin vsyncin kanssa, koska virkistystaajuuden alle meneminen puolittaa fps:n --> nykii, latenssi kasvaa.
Ei puolita, jos käytetään triple bufferointia (eikä silloinkaan kuva repeile). Yksi toinen kätevä kikka uusimmissa Windowsseissa on ajaa ohjelma borderless windowed tilassa, niin vsync toimii käytännössä triple bufferoituna (kätevä kikka, jos peli muuten tarjoaa tupla bufferoitua). Jos nyt puhutaan adaptive v-syncistä, niin mitään ei puolitu vaan v-sync kytkeytyy pois päältä ja kuvan repeily alkaa.

Windows 10:ssä ainakin tuo borderless windowed tila on vielä hieman mielenkiintoisempi. Siinä on myös sellainen ominaisuus, että kuva ei repeile eikä myöskään ruudunpäivitysnopeus lukitu, kun vsync on poissa päältä. Aivan yhtä sulavaa se meno ei tosin ole kuin vsyncin kanssa.
 
Siis asiahan on noin vsyncin kanssa, koska virkistystaajuuden alle meneminen puolittaa fps:n --> nykii, latenssi kasvaa. Freesync ja Gsync taas eivät oman toiminta-alueensa sisällä laske ruudunpäivitystä mutta estävät kuitenkin repeilyn. Se on nimenomaan adaptiivisen synkronoinnin tarkoitus. Vsyncin edut ilman haittoja.

Frtc:hen viittasin siksi, että virkistystaajuuden reilu ylittäminen on kai ollut joillekin syy käyttää vsynciä Freesyncin/Gsyncin lisäksi. Jos etua ei ole yli eikä alle virkistystaajuuden, miksi käyttää vsynciä? Minusta ainoa käyttökelpoinen skenaario olisi se, että monitorissa ei ole adaptiivista synkronointia ja peli pyörii 99-100 prosenttia ajasta yli virkistystaajuuden.

Se on paljon pienempi penalty, jota vsyncistä tulee, jos fps on korkea. Ei ole lähellekään 50% , voi olla tyyliin 10-15%.

Ei puolita, jos käytetään triple bufferointia. Yksi toinen kätevä kikka uusimmissa Windowsseissa on ajaa ohjelma borderless windowed tilassa, niin vsync toimii käytännössä triple bufferoituna (kätevä kikka, jos peli muuten tarjoaa tupla bufferoitua). Jos nyt puhutaan adaptive v-syncistä, niin mitään ei puolitu vaan v-sync kytkeytyy pois päältä ja kuvan repeily alkaa.

Windows 10:ssä ainakin tuo borderless windowed tila on vielä hieman mielenkiintoisempi. Siinä on myös sellainen ominaisuus, että kuva ei repeile eikä myöskään ruudunpäivitysnopeus lukitu, kun vsync on poissa päältä. Aivan yhtä sulavaa se meno ei tosin ole kuin vsyncin kanssa.

Triple bufferin poistaa tuon ongelman, juu. Sitten vaan lagi kasvaa kaksinkertaiseksi, niin täytyy miettiä, oliko hyvä kompromissi. Varsinkin, jos näyttö on 60Hz.
 
vararkreivi joku sanoi:
Siis asiahan on noin vsyncin kanssa, koska virkistystaajuuden alle meneminen puolittaa fps:n --> nykii, latenssi kasvaa.
Se on paljon pienempi penalty, jota vsyncistä tulee, jos fps on korkea. Ei ole lähellekään 50% , voi olla tyyliin 10-15%.

Ei, Päinvastoin. Mitä matalampi FPS suhteessa framerateen, sitä vähemmän vsync suhteessa tuntuu.

Jos virkistystaajuus on 60 Hz ja peli pyörisi 70 Hz, vsyncin kanssa se pyörii 60 Hz:lla.
Jos virkistystaajuus on 60 Hz ja peli pyörisi 59 Hz, vsyncin kanssa se pyörii 30 Hz:lla (60/2)
Jos virkistystaajuus on 60 Hz ja peli pyörisi 25 Hz, vsyncin kanssa se pyörii 20 Hz:lla (60/3)
Jos virkistystaajuus on 60 Hz ja peli pyörisi 19 Hz, vsyncin kanssa se pyörii 15 Hz:lla (60/4)
 
Triple bufferin poistaa tuon ongelman, juu. Sitten vaan lagi kasvaa kaksinkertaiseksi, niin täytyy miettiä, oliko hyvä kompromissi. Varsinkin, jos näyttö on 60Hz.
Itse pidän näyttöäni 75 Hz taajuudella (johon lähes kaikki 1920x1080 näytöt pystyvät). Kärsin viiveet tuon takia. 60 Hz näyttöä en pystyisi enää käyttämään. Se ero on yllättävän suuri.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 214
Viestejä
4 472 627
Jäsenet
73 897
Uusin jäsen
hal90210

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom