AMD-spekulaatioketju (RDNA:n ja CDNA:n tulevat sukupolvet)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 147
Ei, Päinvastoin. Mitä matalampi FPS suhteessa framerateen, sitä vähemmän vsync suhteessa tuntuu.

Jos virkistystaajuus on 60 Hz ja peli pyörisi 70 Hz, vsyncin kanssa se pyörii 60 Hz:lla.
Jos virkistystaajuus on 60 Hz ja peli pyörisi 59 Hz, vsyncin kanssa se pyörii 30 Hz:lla (60/2)
Jos virkistystaajuus on 60 Hz ja peli pyörisi 25 Hz, vsyncin kanssa se pyörii 20 Hz:lla (60/3)
Jos virkistystaajuus on 60 Hz ja peli pyörisi 19 Hz, vsyncin kanssa se pyörii 15 Hz:lla (60/4)
Oletko nyt ihan varma, että se tahdistaa sen noin, eikä vaan kasvata frametimea tietyillä frameilla? Vsync-päällä voi mielestäni saada 59fps, jotkut framet vaan menee pidempään kuin toiset.

Eli yhden sekunnin sisään mahtuu jaksoja, jolloin se ajaa 60fps ja 30fps , ja lopullinen fps tasoittuu tuonne välille:


T: Vsync-pelaaja.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 131
Oletko nyt ihan varma, että se tahdistaa sen noin, eikä vaan kasvata frametimea tietyillä frameilla? Vsync-päällä voi mielestäni saada 59fps, jotkut framet vaan menee pidempään kuin toiset.
Mitä oikein tarkoitat "kasvata frametimeä tietyillä frameilla" ?

Ilman mitään g-/freesynciä joka framen virkistys ruudulle kestää aina tasan saman ajan. Ja ilman kolmoispuskurointia yhtä puskuria virkistetään ruudulle, toiseen rendataan kuvaa.

Tällöin aika, joka käytetään framen piirtämiseen on aina virkitysajan moninkerta. (kun piirtäminen valmistuu aiemmin, näyttis sitten idlaa sen loppuajan).

Sama kuva näytetään yhden, kahden, kolmen, tai neljän jne virkistyksen ajan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 147
Mitä oikein tarkoitat "kasvata frametimeä tietyillä frameilla" ?

Ilman mitään g-/freesynciä joka framen virkistys ruudulle kestää aina tasan saman ajan. Ja ilman kolmoispuskurointia yhtä puskuria virkistetään ruudulle, toiseen rendataan kuvaa.

Tällöin aika, joka käytetään framen piirtämiseen on aina virkitysajan moninkerta. (kun piirtäminen valmistuu aiemmin, näyttis sitten idlaa sen loppuajan).

Sama kuva näytetään yhden, kahden, kolmen, tai neljän jne virkistyksen ajan.
Menee hankalaksi selittää, niin esimerkeillä:

1 ruutu on hankala piirtää ja sen piirtämiseen käytetään 2 virkistysjaksoa.
58 ruutua on helppo piirtää ja niiden piirtämiseen käytetään 1 virkistysjakso.

Näin Vsync-penaltyksi tulee esimerkissä 1 virkistyjakso ja avg fps on 59. Sinun selityksestäsi voi saada sen kuvan, että fps on 30..
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 622
Eipä kyllä juuri koskaa näkyny tuota droppia tuonne fps30 ku pelas GTX970 fullhd 60hz vsyncillä tuon 1½ vuotta. Nyt 100hz näytöllä jo sit on tullut noita --> 50 tiputuksia ja ne kyl tuntuu nykäsynä.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Siis se riippuu vähän aina pelistä, pudottaako vsync FPS:ää nöytön herzien monikertojen mukaan. Kait se tuohon triple bufferointiin liittyy. Mutta esim. Wreckfest pudottaa 30:n fps:n jos menee alle 60:n FPS:n vsync päällä.

Ite käytän nykyään aina NVIDIA:n adaptive syncciä, sillä se stutteri, mikä seuraa vsyncin kanssa FPS:n pudotessa alle oman näytön virkistystaajuuden (60Hz), on kyllä aivan karseeta. Ennemmin siinä vaiheessa kattelee vähän repeilevää kuvaa.

Adaptive fast Sync olis kyllä todella hieno juttu, mutta semmosta ei minun tietääkseni ole mahdollista saada käyttöön.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
915
Oletko nyt ihan varma, että se tahdistaa sen noin, eikä vaan kasvata frametimea tietyillä frameilla? Vsync-päällä voi mielestäni saada 59fps, jotkut framet vaan menee pidempään kuin toiset.

Eli yhden sekunnin sisään mahtuu jaksoja, jolloin se ajaa 60fps ja 30fps , ja lopullinen fps tasoittuu tuonne välille:


T: Vsync-pelaaja.
Toimiiko vsync todellakin nykyään noin? Joskus aikoinaan kuvaputkinäyttöjen aikaan oppi laittamaan mokoman pois päältä kun tiputukset olivat näytön päivitystaajuuden monikertoja. Eli siis jos peli olisi jaksanut pyöriä 59 fps nopeudella ja monitorin päivitystaajuus oli 60 Hz, niin käytännössä peli pyöri 30 fps:n nopeudella.

Eikö tuolle nopeuden puolittumiselle ole täydet perusteet? Jos tietokone pystyy laskemaan 59 ruutua sekunnissa, niin silloin yhdelle ruudulle kuluva aika on 1/59 sekuntia, mikä on enemmän kuin 1/60 sekuntia (näytön taajuus), jolloin jokainen ruutu joka piirretään nyt, voidaan näyttää korkeintaan kahden ruudunpäivityksen päästä.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
Eikö tuolle nopeuden puolittumiselle ole täydet perusteet? Jos tietokone pystyy laskemaan 59 ruutua sekunnissa, niin silloin yhdelle ruudulle kuluva aika on 1/59 sekuntia, mikä on enemmän kuin 1/60 sekuntia (näytön taajuus), jolloin jokainen ruutu joka piirretään nyt, voidaan näyttää korkeintaan kahden ruudunpäivityksen päästä.
Kyllä, JOS jokainen ruutu vie TASAN 1/59 sekuntia. Aika harvinainen tilanne muuttuvassa pelissä.

Tässä tapauksessa pointti oli että yksi ruutu vie sen 2/60 sec ja loput 58 ruutua vie 1/60 sec. Silloin tuo yksi hidas tiputtaa frames per SECOND arvon juurikin 59, mutta loput 58 ruutua piirretään silti nopeudella 60fps. Lopputulos sekunnille siis 59 ruutua, joista yksi oli hidas.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 131
Menee hankalaksi selittää, niin esimerkeillä:

1 ruutu on hankala piirtää ja sen piirtämiseen käytetään 2 virkistysjaksoa.
58 ruutua on helppo piirtää ja niiden piirtämiseen käytetään 1 virkistysjakso.

Näin Vsync-penaltyksi tulee esimerkissä 1 virkistyjakso ja avg fps on 59. Sinun selityksestäsi voi saada sen kuvan, että fps on 30..
Lasket keskiarvoa.

Minä puhuin hetkellisestä FPS:stä.

Ja siihen, miten keskiarvo lasketaan hetkellisestä FPS:stä ei vsync vaikuta mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
915
Kyllä, JOS jokainen ruutu vie TASAN 1/59 sekuntia. Aika harvinainen tilanne muuttuvassa pelissä.

Tässä tapauksessa pointti oli että yksi ruutu vie sen 2/60 sec ja loput 58 ruutua vie 1/60 sec. Silloin tuo yksi hidas tiputtaa frames per SECOND arvon juurikin 59, mutta loput 58 ruutua piirretään silti nopeudella 60fps. Lopputulos sekunnille siis 59 ruutua, joista yksi oli hidas.
Aivan, eli siis tuohon ei ole mitään lisä-älyä saatu, mitä vähän ihmettelinkin. Tuo 59 fps on sinällään aika normaali tilanne, jos peli ei jostain syystä pyöri jatkuvasti yli 60 fps nopeudella, niin esim. vähän raskaampaan peliympäristöön siirtyminen rampauttaa kuvanpäivityksen. Itse siedän tuota ruudun repeilyä, mutta en ruudunpäivitysnopeuden laskua, joten se on aika luonnollinen valinta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 147
Lasket keskiarvoa.

Minä puhuin hetkellisestä FPS:stä.

Ja siihen, miten keskiarvo lasketaan hetkellisestä ei vsync vaikuta mitenkään.
Jep, meni minulla hetki ymmärtää. Ajattelit niin, että jokaisen framen piirtämiseen menee 102% yhdestä vertical refreshistä, jolloin FPS tosiaan puolittuu hetkellisesti. Juuri niinkuin @mRkukov sanoi. Vähän epärealistinen tilanne, että se on koko ajan noin.

Siitähän seuraa nykimistä ja kaikkea ikävää, mutta tämä on varmasti harvinainen tilanne, jota ei tapahdu useasti - ja keskiarvo-FPS on paljon korkeampi.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
915
Kyllä tuo tilanne tapahtuu usein, mikäli kone ei ole tarpeeksi tehokas saavuttamaan jatkuvaa yli 60 fps:n nopeutta. Ei tietenkään vaikuta koneisiin, joissa on markkinoiden nopein näytönohjain, mutta budjettipelaaja varmasti kytkee mieluummin vsyncin päältä, jos vaihtoehtona on pudottaa grafiikka-asetuksia alaspäin...

Yleensä niissä peleissä mitä itse pelailen, fps ei "seilaile" vaan on aika tasainen. Tuollaisissa tilanteissa se 59 fps tilanne on aika ärsyttävä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 147
Kyllä tuo tilanne tapahtuu usein, mikäli kone ei ole tarpeeksi tehokas saavuttamaan jatkuvaa yli 60 fps:n nopeutta. Ei tietenkään vaikuta koneisiin, joissa on markkinoiden nopein näytönohjain, mutta budjettipelaaja varmasti kytkee mieluummin vsyncin päältä, jos vaihtoehtona on pudottaa grafiikka-asetuksia alaspäin...

Yleensä niissä peleissä mitä itse pelailen, fps ei "seilaile" vaan on aika tasainen. Tuollaisissa tilanteissa se 59 fps tilanne on aika ärsyttävä.
Minä kyllä mieluummin tiputan niitä herkkuja ja pidän vsynccini. Valitan OT:ta näistä 'synceistä, mutta freesync on tällä hetkellä ainoa syy minulle ostaa Vega. Nyt pelaan profiilin koneella freesyncit päällä ja pelikokemus on hieno. Minä vaan tiedän, että 1440p näyttää paremmalta ja RX 480 ei pyöritä sitä kohtuullisesti nykyisillä asetuksilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
No joo, olikin 28-41. Eilen kelasin videon läpi, niin jäi huomaamatta.

Aika jännä että vesijäähdytetty versio pysyy 41MH koska core ei ala throttlaamaan. Ilmajäähdytetty laskee 37MH -> alle 30MH. Sitä vaan, että kun tuo on memory hard algoritmi, mainerit alikellottavat korttien corea säästääkseen sähkön kulutuksessa. Miksi siis Vegan coren kellojen tippuminen alle 1GHz vaikuttaa mitenkään hashausnopeuteen? o_O
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 358
Aika jännä että vesijäähdytetty versio pysyy 41MH koska core ei ala throttlaamaan. Ilmajäähdytetty laskee 37MH -> alle 30MH. Sitä vaan, että kun tuo on memory hard algoritmi, mainerit alikellottavat korttien corea säästääkseen sähkön kulutuksessa. Miksi siis Vegan coren kellojen tippuminen alle 1GHz vaikuttaa mitenkään hashausnopeuteen? o_O
Spekulointina voisi olla se, että tuo throtlaus ei laske pelkästään kellotaajuuksia vaan ottaa myös laskentayksiköitä pois käytöstä.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
265
Aika jännä että vesijäähdytetty versio pysyy 41MH koska core ei ala throttlaamaan. Ilmajäähdytetty laskee 37MH -> alle 30MH. Sitä vaan, että kun tuo on memory hard algoritmi, mainerit alikellottavat korttien corea säästääkseen sähkön kulutuksessa. Miksi siis Vegan coren kellojen tippuminen alle 1GHz vaikuttaa mitenkään hashausnopeuteen? o_O
Eiks vegassa ollut jotain optimointeja joita tukemalla cryptolaskennat nopeutuu merkittävästi?

Näin olin jostain lukevani.
 

apeaapina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
348
Tiedetäänkö vielä mitään AMD:n ensi vuoden suunnitelmista vai paljastetaanko ensi vuoden mallit vasta Computexissa tms.? :confused2:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 131
Tiedetäänkö vielä mitään AMD:n ensi vuoden suunnitelmista vai paljastetaanko ensi vuoden mallit vasta Computexissa tms.? :confused2:
Ei kovin konkreettista.

Tiedetään, että Vegaa on tulossa myös piirit Vega 11, Vega 20(tämä on ehkä die shrink?) sekä huhuja on ollut myös neljännestä piiristä joka on HPC-piiri joka menee samalle paketille jonkun epyc-prossun kanssa.

Lisäksi tiedetään, että seuraavan sukupolven koodinimi on "Navi".
 

apeaapina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
348
Ei kovin konkreettista.

Tiedetään, että Vegaa on tulossa myös piirit Vega 11, Vega 20(tämä on ehkä die shrink?) sekä huhuja on ollut myös neljännestä piiristä joka on HPC-piiri joka menee samalle paketille jonkun epyc-prossun kanssa.

Lisäksi tiedetään, että seuraavan sukupolven koodinimi on "Navi".
Googlaillessani huomasin, että ensi vuoden malleissa Vega ja Navi menee iloisesti sekaisin. Onkohan Navi vain työnimi, joka sitten muutetaan Vega 11/20:ksi.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 622
Tuliskohan sieltä vaikka seuraavaksi vaa jotku ylikuumat versiot vegoista, kilpailemaan Voltan midrangen kanssa.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Hetken aikaa ollut sivussa näistä keskusteluista ja koetan hieman catchupata, niin onko nyt niin että kaikki RX Vega kortit on yli 2 slotin kortteja? Mitä katselin kuvia niin näytti 2,5 taikka 3 slotin korteilta mehevän jäähyn takia?
 

Proscribo

Kiitos.
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
986
Hetken aikaa ollut sivussa näistä keskusteluista ja koetan hieman catchupata, niin onko nyt niin että kaikki RX Vega kortit on yli 2 slotin kortteja? Mitä katselin kuvia niin näytti 2,5 taikka 3 slotin korteilta mehevän jäähyn takia?
Onhan nuo refupuhaltimet 2 slotin kortteja. Ainakin Asuksen Strixit tjsp on sitten 2,5 slotin, liekkö muidenkin valmistajien customit pitkälti noita isompia... nykyään kun pitää olla isoa ja ledejä. :lol:

No okei, tässä tapauksessa pitää olla isoa myös, jotta saadaan jäähtymään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
959
Yritätkö sano jotain tuolla sliden otsikolla? No, näyttää ainakin tulevan yksi vega versio vielä 14nm++++++++..
Kiirettä vaan pukkaa, tuon mukaan Navi pitäisi tulla ensi vuoden alussa, ja sitä ennen pitäisi ehtiä saada joku 14nm+ refreshi Vegasta vielä pihalle. Mutta joo, eiköhän nuo ole "hiukan" optimistisia arvioita taas.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 935
Kiirettä vaan pukkaa, tuon mukaan Navi pitäisi tulla ensi vuoden alussa, ja sitä ennen pitäisi ehtiä saada joku 14nm+ refreshi Vegasta vielä pihalle. Mutta joo, eiköhän nuo ole "hiukan" optimistisia arvioita taas.
Tuossa on kyllä pitempi pätkä.. navi on samoihin aikoihin tuon mukaan, mutta vuoden myöhemmin mitä vega. ensi vuoden alkupuolella olisi tulossa vega refresh. Epäilenpä todellisuuden olevan lähempänä kesää ja navi sitten aikaisintaan jouluksi.
 
Viimeksi muokattu:

Deussu

Premium-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
653
Hetken aikaa ollut sivussa näistä keskusteluista ja koetan hieman catchupata, niin onko nyt niin että kaikki RX Vega kortit on yli 2 slotin kortteja? Mitä katselin kuvia niin näytti 2,5 taikka 3 slotin korteilta mehevän jäähyn takia?
Nano taitaa olla yhden slotin.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Lähinnä tässä mietin että tuleeko hetkeen mitään järkevää versiota saataville jonka voisi ITX koneeseen laittaa johon mahtuu max. se 2 slotin kortti.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Lähinnä tässä mietin että tuleeko hetkeen mitään järkevää versiota saataville jonka voisi ITX koneeseen laittaa johon mahtuu max. se 2 slotin kortti.
Juurikin Nano. 150W TDP, teho jossain 1060/1070 välissä ehkä? Revikoita odotellessa.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Ei kuullosta kovin kummoiselta päivitykseltä nykyiseen R9 Nanoon verrattuna, joka tehoissa on aika samassa maastossa?
Kaivoin tuon tehon hanuristani, kannattaa odotella revikoita. Mutta jos astetta ylempi Vega 56 vaikuttaa olevan nopeampi kuin 1070, niin voi Nano olla noin tasoissakin 1070:n kanssa ellei myös jopa nopeampi. Jätin vaan vähän realiteettisuolaa tuohon tehoveikkaukseeni.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 654
Ei kovin konkreettista.

Tiedetään, että Vegaa on tulossa myös piirit Vega 11, Vega 20(tämä on ehkä die shrink?) sekä huhuja on ollut myös neljännestä piiristä joka on HPC-piiri joka menee samalle paketille jonkun epyc-prossun kanssa.

Lisäksi tiedetään, että seuraavan sukupolven koodinimi on "Navi".
Eikös tuosta Vega 11 mallista spekuloitu, että olisi pienempi versio Vegasta korvaamaan keskiluokan kortteja?
 

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 205
Mitä +-merkki tarkoittaa tässä asiayhteydessä?
Uskoisin sen tarkoittavan samaa kuin polaris refreshissä, eli paremmin tunnetaan prosessi ja arkkitehtuuri ja sen myötä saadaan otettua hieman lisää kelloja ja/tai parempaa energiatehokkuutta samasta piiristä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 131
Uskoisin sen tarkoittavan samaa kuin polaris refreshissä, eli paremmin tunnetaan prosessi ja arkkitehtuuri ja sen myötä saadaan otettua hieman lisää kelloja ja/tai parempaa energiatehokkuutta samasta piiristä.
Käsittääkseni ei, vaan sitä, että valmistusprosessia on saatu joidenkin parametrien osalta viilattua hiukan paremmaksi, vaikka varsinaiset oleelliset mitat yms. onkin samat kuin aiemmin ja valmistukseen käytettävä tehdaskalusto on samaa kuin ennenkin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 433
Käsittääkseni ei, vaan sitä, että valmistusprosessia on saatu joidenkin parametrien osalta viilattua hiukan paremmaksi, vaikka varsinaiset oleelliset mitat yms. onkin samat kuin aiemmin ja valmistukseen käytettävä tehdaskalusto on samaa kuin ennenkin.
Tai sama kuin Voltassa: Kutsutaan 12nm prosessiksi, kun on viilattu 16nm prosessia paremmaksi ja viivanleveys on edelleen sama. Samasta asiasta taitaa olla kuiten kyse, kuten hkutala kuittasikin. Tuotannon pyöriessä opitaan optimoimaan enemmän ja samasta prosesista saadaa enemmän irti.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Käsittääkseni ei, vaan sitä, että valmistusprosessia on saatu joidenkin parametrien osalta viilattua hiukan paremmaksi, vaikka varsinaiset oleelliset mitat yms. onkin samat kuin aiemmin ja valmistukseen käytettävä tehdaskalusto on samaa kuin ennenkin.
Toisaalta 14nm prosessi on kyllä ollut sen verran pitkään käytössä että luulisi viilailua jo tapahtuneen.
Eikäs tuo roadmap ole jo vähän ikääntyneempikin?
Muistelisin nähneeni sen ensimmäistä kertaa jo hyvän aikaa sitten.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 037
Hetken aikaa ollut sivussa näistä keskusteluista ja koetan hieman catchupata, niin onko nyt niin että kaikki RX Vega kortit on yli 2 slotin kortteja? Mitä katselin kuvia niin näytti 2,5 taikka 3 slotin korteilta mehevän jäähyn takia?
Eipä sillä pelaajalle ole niin väliä että onko 1 2 vai vaikka 4 slottia vievä kortti kun crossfire ja sli tuesta ollaan luopumassa. Kumpikaan valmistaja ei enää panosta noihin.

Kaivoin tuon tehon hanuristani, kannattaa odotella revikoita. Mutta jos astetta ylempi Vega 56 vaikuttaa olevan nopeampi kuin 1070, niin voi Nano olla noin tasoissakin 1070:n kanssa ellei myös jopa nopeampi. Jätin vaan vähän realiteettisuolaa tuohon tehoveikkaukseeni.
Buldoiz vai mikä se jamppa nyt olikaan joka videoillaan pureutuu rautaan syvemmin oli hyvin innoissaan tuosta Vega 56 ja sanoi et jos se käyttäytyy samoin kuin fury aikaiset kortit oliko nyt fury nano joka oli leikattu kortti? Niin 56 kun antaa vähän kelloja ja sen pitäisi teorissa kellottua samaan kuin 64, niin se myöskin olisi lähes 64 nopeutinen. Perusteli sitä että furyn kanssa nähtiin että core leikkaus ei AMD:llä vaikuta paljoa tehoihin. Se tosin oli hiukan huolissaan tuon muistin kellotuksen suhteen että onko se biosissa estetty ettei sitä saa kulkemaan samaa kuin 64 kulkee, sitten sen kellotuksella ei saavuta paljoa. Nythän sen 56 muistikello on jotain 800 kun 64 on 945 näin ulkomuistista vedettynä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 622
Eipä sillä pelaajalle ole niin väliä että onko 1 2 vai vaikka 4 slottia vievä kortti kun crossfire ja sli tuesta ollaan luopumassa. Kumpikaan valmistaja ei enää panosta noihin.
Miten sli/crossfire-tuen puuttuminen vaikuttaa pieniin koteloihin? Tai muiden pci korttien mahtumiseen.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Eipä sillä pelaajalle ole niin väliä että onko 1 2 vai vaikka 4 slottia vievä kortti kun crossfire ja sli tuesta ollaan luopumassa. Kumpikaan valmistaja ei enää panosta noihin.
No kyllä sillä on sen verran merkitystä että aika harvassa on ITX kotelot joihin mahtuu yli 2 slotin GPU.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 604
Buldoiz vai mikä se jamppa nyt olikaan joka videoillaan pureutuu rautaan syvemmin oli hyvin innoissaan tuosta Vega 56 ja sanoi et jos se käyttäytyy samoin kuin fury aikaiset kortit oliko nyt fury nano joka oli leikattu kortti? Niin 56 kun antaa vähän kelloja ja sen pitäisi teorissa kellottua samaan kuin 64, niin se myöskin olisi lähes 64 nopeutinen. Perusteli sitä että furyn kanssa nähtiin että core leikkaus ei AMD:llä vaikuta paljoa tehoihin. Se tosin oli hiukan huolissaan tuon muistin kellotuksen suhteen että onko se biosissa estetty ettei sitä saa kulkemaan samaa kuin 64 kulkee, sitten sen kellotuksella ei saavuta paljoa. Nythän sen 56 muistikello on jotain 800 kun 64 on 945 näin ulkomuistista vedettynä.
Niin se taitaa olla RX 470 ja RX 480 kanssa myöskin. RX 470:llä on merkittävä muistikellotaajuustappio RX 480 verrattuna ja Vega taitaa olla sellainen piiri, joka erityisesti kaipaisi muistikelloja. Buildzoid spekuloi, että muistijännitteet olisi lukittuja Vega 56:ssa, ettei sitä voisi kellottaa Vega 64:n tasolle.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
379
Buldoiz vai mikä se jamppa nyt olikaan joka videoillaan pureutuu rautaan syvemmin oli hyvin innoissaan tuosta Vega 56 ja sanoi et jos se käyttäytyy samoin kuin fury aikaiset kortit oliko nyt fury nano joka oli leikattu kortti? Niin 56 kun antaa vähän kelloja ja sen pitäisi teorissa kellottua samaan kuin 64, niin se myöskin olisi lähes 64 nopeutinen. Perusteli sitä että furyn kanssa nähtiin että core leikkaus ei AMD:llä vaikuta paljoa tehoihin. Se tosin oli hiukan huolissaan tuon muistin kellotuksen suhteen että onko se biosissa estetty ettei sitä saa kulkemaan samaa kuin 64 kulkee, sitten sen kellotuksella ei saavuta paljoa. Nythän sen 56 muistikello on jotain 800 kun 64 on 945 näin ulkomuistista vedettynä.
Fury X ja Nano olivat täysiä 4096SP piirejä, mutta Nano oli vain hyvin rajoitettu virrankäytössä (1 8Pin lisävirta) ja Furysta on leikattu 1/8 pois (eli ~3500 shaderia).
Fury oli tosiaan aikalailla "neck to neck" Fury X kanssa, koska AMDn GCN arkkitehtuuri on ollut aika riippuvainen muistinopeudesta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 089
Viestejä
4 212 033
Jäsenet
71 009
Uusin jäsen
tomtommy

Hinta.fi

Ylös Bottom