Nyt täytyy kyllä myöntää, että aivan en saanut tästä ajatuksesta kiinni, paitsi jos vastasit johonkin toiseen viestiin?
Itse kaipaisin siis lähinnä boostikertoimien offsettia, kun vesillä lämmöissä olisi varaa nostaa yli sen 200MHz mitä pbo tarjoaa. Eli käytännössä manuaalikellotus, ja sen lisäksi prossun turvarajat raskailla kuormilla. Olettaen, että nyt se R20 kuorma on ok vetää kaikilla coreilla lähemmäs 1.4V jännitteellä (puhun omasta kokoonpanosta), niin miksei sitä kellotaajuuskäyrää voisi hilata käsin vähän ylemmäs, kuten afterburnerilla nvidian näyttisten kellottamisessa. Nyt vaihtoehtoina on joko vetää se auto oc ja pbo, ja saada mitätön lisäys käytännön suorituskykyä (liian vähän kelloja jännitteeseen nähden), tai laittaa haluamansa kellot ja jännitteet käsin, ja menettää jännitteen turva-automatiikka. Sitä boostikelloa pitäis saada reilusti lisää, niin ei olisi mitään tarvetta veivata manuaalisesti näitä kelloja.
Jos oma kivi menee kaikilla ytimillä lanseeraamallani "normirasituksella" 4.4GHz pienemmällä jännitteellä kuin mitä PBO syöttää virtaa 4.1GHz, niin itse kyllä itse näen ihan kohtuullisena kellottuvuutena, enkä liiemmin pelkää sitä kärähtämistä, johtuen altistettavan rasituksen laadusta. Jos 3900X vetää esim. cb20:ssä vakiona sen 7300 pinnaa, näillä omilla 24/7 kelloilla tulee 7800 (+7%), ja hieman kun puristi vielä niin sai 7911 tuloksen, mikä on aika liki 10% parannus vakioon.