Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Jos paketti on Amazonin mielestä "oversize" niin ei saa Postilla ohjattua automaattiin vaan tulee automaattisesti ovelle.. Tässä ei tarvitse edes olla kauhean iso paketti kyseessä oikeasti, tiedä mistä sitten johtuu. Heillä joku outo kuutioraja tilavuudessa / tilavuuspainossa joka sitten ottaa tuon "Suuri" -lisäpalvelun käyttöön Postilla.

Kun saat paketin katso lukeeko osoitetarrassa OVERSIZE

Oikeassa olet. Oversize merkintä oli.

Jäi myös tunne että paketti tuli selvästi nopeammin kuin aiemmat Amazon tilaukset. Heräsi epäily että Posti normaalisti hidastaa paketin toimitusta jotta ehtii kysyä haluanko todella kotiin toimituksen.

11. päivä paketti tuli Postille Liettuaan, 12. päivä logistiikka keskukseen Suomeen ja nyt 13. päivä toimitettiin Tampereella kotiin.

Löytyykö joltain vastaavat tiedot Amazon lähteyksestä jossa on kysytty kotiintoimituksesta? Onko se Postilla Suomessa päivän tai kaksi pidempään kuten muistelen?
 
Oikeassa olet. Oversize merkintä oli.

Jäi myös tunne että paketti tuli selvästi nopeammin kuin aiemmat Amazon tilaukset. Heräsi epäily että Posti normaalisti hidastaa paketin toimitusta jotta ehtii kysyä haluanko todella kotiin toimituksen.

11. päivä paketti tuli Postille Liettuaan, 12. päivä logistiikka keskukseen Suomeen ja nyt 13. päivä toimitettiin Tampereella kotiin.

Löytyykö joltain vastaavat tiedot Amazon lähteyksestä jossa on kysytty kotiintoimituksesta? Onko se Postilla Suomessa päivän tai kaksi pidempään kuten muistelen?
Ei ole pidempään, Amazonin toimitustapakyselylliset paketit ovat lähes aina yksi päivä Liettuasta Suomeen ja yksi päivä siitä Tampereelle perille. Tuo kysely lähtee reilusti ennen maahan saapumista.

Pikkupaketit voivat olla pidempään, mutta niissä ei ole sitä toimitustapakyselyä.

edit: Suurin vaikutus noihin Amazonin Posti-lähetysten toimitusaikoihin on siinä että miltä varastolta lähtee. Jos esim. lähtee jostain muusta maasta niin siinä menee ensin hetki että paketti menee Saksaan josta se sitten lähtee Postille. Nämä näkyy Amazonin seurannasta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mco
Ei ole pidempään, Amazonin toimitustapakyselylliset paketit ovat lähes aina yksi päivä Liettuasta Suomeen ja yksi päivä siitä Tampereelle perille. Tuo kysely lähtee reilusti ennen maahan saapumista.

Pikkupaketit voivat olla pidempään, mutta niissä ei ole sitä toimitustapakyselyä.

edit: Suurin vaikutus noihin Amazonin Posti-lähetysten toimitusaikoihin on siinä että miltä varastolta lähtee. Jos esim. lähtee jostain muusta maasta niin siinä menee ensin hetki että paketti menee Saksaan josta se sitten lähtee Postille. Nämä näkyy Amazonin seurannasta.

Minulla on varmaan vain käynyt huono tuuri edellisissä paketeissa. Toinen oli jopa niin paljon myöhässä että ehdin tehdä Amazonille rahanpalautuspyynnön ja toinen oli pari päivää arviosta myöhässä. Nyt tämä Oversize paketti tuli sitten perjantaina eikä maanantaina kuten ensimmäinen arvio oli.

Kiva kun tuli etuajassa. Tilasin TV alustan ja mukavaa ennen viikonloppua saada uusi TV pois kahden pallin päältä ja kunnon jalustalle.
 
Kaikissa amazon.de:n tuotteissa näyttää olevan kuljetusmaksu juuri nyt. Johtuuko tämä tilauksien suuresta määrästä Prime Dayn takia?
 
Nää amazonit kotiinkuljetuksethan on sellaisia, että ne käy kerran ovella ja menee sitten postitoimipaikkaan noudettavaksi jos et ole kotona. Näihin ei kuulu puhelua tai tuontiajan sopimista. Meillä päin ainakin pienemmät paketit tulee päiväpostin mukana, joka nykyään jaetaan joka toinen päivä.

Täällä päin soittavat n 20-30min ennen paketin tuomista. Jos en vastaa niin jättävät oven taakse, joten voi olla erilaiset toimintamallit. Asustan omakotitalossa syrjäseuduilla.
 
Palautin paketin. Mennyt perille 23.9, elikkäs miten pitkään tässä yleensä kestää saada rahat takas?

Check return or refund status
Refund is issued within a maximum of 14 days. In some situations, refunds may take longer. Once we issue your refund, it may take up to 7 days for the refund to be credited to your original payment method.
You can view all the return details, including when to expect your refund, on your Return tracker.
You can check all recent transactions events and get more details on the date and payment method used to issue the refund on your Transactions page.
Finally, during the return process, you might have requested a refund on your Gift Card balance. In case of doubt, check your Gift Card balance here. Please check our Help Page about Refunds for more information.
 
Kaikissa amazon.de:n tuotteissa näyttää olevan kuljetusmaksu juuri nyt. Johtuuko tämä tilauksien suuresta määrästä Prime Dayn takia?

Sinulle mahdollisesti kävi samat kuin minulle viime Prime Dayn aikaan. Otin Prime jäsenyyden kokeiluun > kaikista tuotteista hävisi mahdollisuus ilmaiseen postitukseen. Kun Prime kokeilupätkä loppui niin myös mahdollisuus ilmaisiin posteihin palasi. Hieno "ominaisuus", josta asiakaspalvelu ei ymmärtänyt yhtään mitään.

 
Sinulle mahdollisesti kävi samat kuin minulle viime Prime Dayn aikaan. Otin Prime jäsenyyden kokeiluun > kaikista tuotteista hävisi mahdollisuus ilmaiseen postitukseen. Kun Prime kokeilupätkä loppui niin myös mahdollisuus ilmaisiin posteihin palasi. Hieno "ominaisuus", josta asiakaspalvelu ei ymmärtänyt yhtään mitään.


Otin maksullisen Primen vieläpä, kun ilmaiskokeilu tuli otettua joskus vuoden alussa, ja piti olla Prime, jotta sai tietyistä tuotteista tarjoukset viime viikolla. Kylläpäs on hyvä systeemi, kun saa maksaa enemmän Primen kanssa.
 
Oletteko selvillä siitä miten Amazonin ilmaiset postikulut toimivat? Minulla ei ainakaan Prime ole vaikuttanut mitenkään. Sillä saa ilmaiset vain Saksaan.

Tällä hetkellä Amazon.de antaa ilmaiset postikulut Suomeen mikäli tilaus on yli 100€. Lisäksi näiden tilausten pitää olla Amazonin toimittamia. Jos toimittajana ei ole Amazon tulee mukaan aina postikulut.
 
Viimeksi muokattu:
Palautin paketin. Mennyt perille 23.9, elikkäs miten pitkään tässä yleensä kestää saada rahat takas?

Check return or refund status
Refund is issued within a maximum of 14 days. In some situations, refunds may take longer. Once we issue your refund, it may take up to 7 days for the refund to be credited to your original payment method.
You can view all the return details, including when to expect your refund, on your Return tracker.
You can check all recent transactions events and get more details on the date and payment method used to issue the refund on your Transactions page.
Finally, during the return process, you might have requested a refund on your Gift Card balance. In case of doubt, check your Gift Card balance here. Please check our Help Page about Refunds for more information.
Suurin osa tuntuu tulevan viikossa, mutta välillä siinä kyllä on kestänyt useamman viikon (ja joskus sesonki/koronaruuhkissa sitäkin enemmän) joten kyllä se sieltä voi hyvin vielä tulla.

Itse varmaan joskus 1kk kohdalla ottaisin yhteyttä, todennäköisesti palauttavat rahat siinä kohtaa sitten (aiemminkin toki voit jos siltä tuntuu).
 
Sinulle mahdollisesti kävi samat kuin minulle viime Prime Dayn aikaan. Otin Prime jäsenyyden kokeiluun > kaikista tuotteista hävisi mahdollisuus ilmaiseen postitukseen. Kun Prime kokeilupätkä loppui niin myös mahdollisuus ilmaisiin posteihin palasi. Hieno "ominaisuus", josta asiakaspalvelu ei ymmärtänyt yhtään mitään.

Otin maksullisen Primen vieläpä, kun ilmaiskokeilu tuli otettua joskus vuoden alussa, ja piti olla Prime, jotta sai tietyistä tuotteista tarjoukset viime viikolla. Kylläpäs on hyvä systeemi, kun saa maksaa enemmän Primen kanssa.

Maksuttomien postikulujen näennäinen häviäminen Prime-jäsenyyden myötä on bugi, joka on vaivannut Saksan Amazonia jo jonkin aikaa. Todellisuudessa Amazonin lähettämistä yli 99 euron tilauksista saa Prime-jäsenyydenkin kanssa postikuluttomia, vaikka tuotesivut väittävät muuta. Kannattaa kokeilla latomalla Amazonin myymiä/toimittamia tuotteita ostoskoriin vähintään 99 euron edestä ja viemällä ostoprosessi viimeiseen checkout-osioon, jossa postikuluttomuus viimeistään selviää.
 
Suurin osa tuntuu tulevan viikossa, mutta välillä siinä kyllä on kestänyt useamman viikon (ja joskus sesonki/koronaruuhkissa sitäkin enemmän) joten kyllä se sieltä voi hyvin vielä tulla.

Itse varmaan joskus 1kk kohdalla ottaisin yhteyttä, todennäköisesti palauttavat rahat siinä kohtaa sitten (aiemminkin toki voit jos siltä tuntuu).

Laitoin eilen viestiä ja rahojen palautusprosessi on jo alkanut.
 
Otin 11. päivä ensimmäisen Prime kokeilujaksoni, jotta sai hyödynnettyä Prime tarjouksia.

Nyt mietin kannattaako tämä perua samantien, lähempänä 30 päivän kokeilujakson loppua vai jatkaako vielä Black Friday/Cyber Monday asti eli onko Prime -jäsenyydestä silloin mitään hyötyä?
Ylipäänsä onko Prime -jäsenyydestä yhtään mitään hyötyä postikulujen suuruuden suhteen Suomeen?
 
Otin 11. päivä ensimmäisen Prime kokeilujaksoni, jotta sai hyödynnettyä Prime tarjouksia.

Nyt mietin kannattaako tämä perua samantien, lähempänä 30 päivän kokeilujakson loppua vai jatkaako vielä Black Friday/Cyber Monday asti eli onko Prime -jäsenyydestä silloin mitään hyötyä?

Kokeilujaksosi ei kuitenkaan jatku Black Fridayhin asti, joten älä toki anna sen muuttua maksulliseksi. BF:n kontekstissa Prime-jäsenyys ei ole juurikaan etuja tarjonnut (korkeintaan joskus jotkut tarjoukset alkaneet esim hieman aiemmin primeläisille). Voit perua heti ja todennäköisesti jatkuu silti sen 1 kk:n loppuun asti. Tsekkaa Prime Video jos et vielä ole tsekannut.

Ylipäänsä onko Prime -jäsenyydestä yhtään mitään hyötyä postikulujen suuruuden suhteen Suomeen?

Ei.
 
Kokeilujaksosi ei kuitenkaan jatku Black Fridayhin asti, joten älä toki anna sen muuttua maksulliseksi. BF:n kontekstissa Prime-jäsenyys ei ole juurikaan etuja tarjonnut (korkeintaan joskus jotkut tarjoukset alkaneet esim hieman aiemmin primeläisille). Voit perua heti ja todennäköisesti jatkuu silti sen 1 kk:n loppuun asti. Tsekkaa Prime Video jos et vielä ole tsekannut.
Ylipäänsä onko Prime -jäsenyydestä yhtään mitään hyötyä postikulujen suuruuden suhteen Suomeen?
Ei.

Ajattelinkin että olisin voinut kuukauden oikein maksaa, jos jotain hyödyllistä etua tuolloin olisi, mutta näyttää että ei. Itselle lähinnä pienemmät postikulut tai edes pienempi ilmaisten postikulujen raja, kuin tuo 99e, olisi riittänyt. Prime Videolle ym. ei ole tarvetta.
 
Tänään piti tulla Prime day alennuksesta tilattu Philipsin XL airfryer, mutta olikin aamupäivästä siirtynyt refund tilaan. Noh eikun ottamaan yhteyttä Amazonin chattiin, että mikä homma. Kuulemma kuljetuksessa vaurioitunut ja sen takia suoraan refund. Chatti lupasi laittaa mailiin, että voin tilata kyseisen airfryerin uudestaan normi hinnalla ja saada siitä alen verran hyvitystä sitten. Katsotaan miten käy.

Miten muuten olette tehneet, jos osoitteessa on ääkkösiä? Kirjoittaneet ne vai muuttaneet esim. ä:n a:ksi?
 
Tänään piti tulla Prime day alennuksesta tilattu Philipsin XL airfryer, mutta olikin aamupäivästä siirtynyt refund tilaan. Noh eikun ottamaan yhteyttä Amazonin chattiin, että mikä homma. Kuulemma kuljetuksessa vaurioitunut ja sen takia suoraan refund. Chatti lupasi laittaa mailiin, että voin tilata kyseisen airfryerin uudestaan normi hinnalla ja saada siitä alen verran hyvitystä sitten. Katsotaan miten käy.

Miten muuten olette tehneet, jos osoitteessa on ääkkösiä? Kirjoittaneet ne vai muuttaneet esim. ä:n a:ksi?
Ääkkösillä. Mutta kerro toki miten tuo homma toimii -itse olen ollut hyvin skeptinen kyseisen ehdotuksen toimivuuteen, niin en ole itse uskaltanut lähteä kokeilemaan hyvittävätkö erotuksen oikeasti vai ei
 
Ääkkösillä. Mutta kerro toki miten tuo homma toimii -itse olen ollut hyvin skeptinen kyseisen ehdotuksen toimivuuteen, niin en ole itse uskaltanut lähteä kokeilemaan hyvittävätkö erotuksen oikeasti vai ei
Joo, itsekin hieman pelkään että tilauksen jälkeen (eri) asiakaspalvelija sanoo että ei voi tuollaista hyvitystä antaa ja edellinen asiakaspalvelija oli väärässä. Mutta eipä minulla ole mitään tilastotietoa näistä caseista että voihan se toimiakin.
Ja rahallista riskiä ei toki ole kun tilauksen voi peruuttaa jos ei onnistukaan eikä halua täyttä hintaa maksaa.

Ajattelinkin että olisin voinut kuukauden oikein maksaa, jos jotain hyödyllistä etua tuolloin olisi, mutta näyttää että ei.
Joo, pois vaan, ja sitten jos kokeilujakson jälkeen tuleekin joku hyödyllinen tarjous niin siinä vaiheessa voi ottaa sen 1kk ajaksi sitten.
 
Juu, ainakin maili tuli perille ja uusi masiina laitettu tilaukseen, toivon mukaan tällä kertaa tulee perille. Jos en saa hyvityksiä, niin tosiaan pistetään sitten palautukseen. Muutamia kertoja aiemmin on Amazon.de:stä tullut tilattua, eikä ongelmia ole niissä ollut, mutta niistä nyt on jo aikaakin kulunut.
 
Yks postitiivinen kokemus taas tuotteiden palautuksesta. Tiistai aamuna laitoin palautuksen vireille nettisivujen kautta ja tulostelin viivakoodit pakettien kylkeen, mitkä sai välittömästi käyttöön. Illalla vein paketit postiin ja keskiviikko iltana tulikin jo ilmoitus, että rahat palautetaan kortille. Nyt perjantaina näkyi jo hyvitykset.

Kunhan vaan ei tule mitää ihmeellisyyksiä enää tuon palautuksen osalta, niin hyvin kyllä toimii. Vielä, kun ei tartteis tulostella viivakoodeja, vaan pystys jotenkin helpostikoodin tapaan kirjoittaa vaan koodi paketin kylkeen, niin olis hyvä.
 
Saksan amazonilta katsellut näyttöjä. Hinnat näyttäisivät olevan kohtuullisen edullisempia kuin Suomesta ostaisi. Osassa on epämääräisesti luvattu jopa 3v takuu. Miten ne takuut sitten niinku toimisi? Jos ymmärsin oikein niin myyjänä on itse amazon.
 
Saksan amazonilta katsellut näyttöjä. Hinnat näyttäisivät olevan kohtuullisen edullisempia kuin Suomesta ostaisi. Osassa on epämääräisesti luvattu jopa 3v takuu. Miten ne takuut sitten niinku toimisi? Jos ymmärsin oikein niin myyjänä on itse amazon.
Yleensä laittavat uuden tilalle ja palautat vanhan. Joskus tosin ovat antaneet pitää romun.
 
Miten te maksatte tuolla amazon.de sivustolla? Yritän lisätä sinne korttia, mutta eipä perkele kelpaa. Ei debitti tai creditti. Auttakaa tyhmää ja turhautunutta...
 
Miten te maksatte tuolla amazon.de sivustolla? Yritän lisätä sinne korttia, mutta eipä perkele kelpaa. Ei debitti tai creditti. Auttakaa tyhmää ja turhautunutta...

Kortilla. Debitillä tai creditillä. Jos ei nyt onnistu, kokeile myöhemmin uudestaan.
 
Hmm... Ei ole mitään estoja. Täytynee tehdä uusi tili ja katsoa mitä tapahtuu.


Edit: No nyt tuo toimii uudella tilillä... Edellinen oli varmaan miljoona vuotta vanha, niin lienee mennyt bitit poikittain...
 
Viimeksi muokattu:
Maanantaina tuli airfryeri ehjänä perille, vastasin silloin sähköpostiin, et kaikki on kunnossa ja alennuksen verran hyvitystä, kiitos. Tänään oli rahat siirtyneet, joten homma pelasi niin kuin pitikin.
 
Pöh, ompas kyllä suolaiset nuo Amazonin (.de) toimituskulut kun oli niin tottunut siihen että Prime-asiakkuudella sai suht pienetkin tilaukset kuluitta/edullisesti kotiin saakka. Kaikki hyvä loppuu aikanaan vai miten se oli.
Lähinnä tuolta tuli paljon tehtyä pieniä tilauksia, komponentteja, ja esim. joululahjoja lapsille(kin) niin tässä mietin että mistäs nyt löytää vastaavalla hintatasolla tuollaista valikoimaa. Ei varmaan mistään. Eli pitää tilata enemmän kerralla tai tietysti jos on kalliimpi tuote, niin nuo nykyiset toimituskulutkin menettelee.
 
Pöh, ompas kyllä suolaiset nuo Amazonin (.de) toimituskulut kun oli niin tottunut siihen että Prime-asiakkuudella sai suht pienetkin tilaukset kuluitta/edullisesti kotiin saakka. Kaikki hyvä loppuu aikanaan vai miten se oli.
Lähinnä tuolta tuli paljon tehtyä pieniä tilauksia, komponentteja, ja esim. joululahjoja lapsille(kin) niin tässä mietin että mistäs nyt löytää vastaavalla hintatasolla tuollaista valikoimaa. Ei varmaan mistään. Eli pitää tilata enemmän kerralla tai tietysti jos on kalliimpi tuote, niin nuo nykyiset toimituskulutkin menettelee.
No etsä kovin usein oo sieltä tilannut, kun tämä korkeampi postikuluttomuus-raja on ollut jo pitkän aikaa.

Lisäksi: Prime-asiakkuus EI OLE KOSKAAN vaikuttanut postikuluihin Suomen osalta.

Ennen tätä muutosta kaikki yli 39 eur tilaukset tuli postikuluitta jos lähettäjänä Amazon, ei siihen tarvinnut mitään Prime-asiakkuutta (eikä Primella olisi ollut merkitystä).
 
No etsä kovin usein oo sieltä tilannut, kun tämä korkeampi postikuluttomuus-raja on ollut jo pitkän aikaa.

Lisäksi: Prime-asiakkuus EI OLE KOSKAAN vaikuttanut postikuluihin Suomen osalta.

Ennen tätä muutosta kaikki yli 39 eur tilaukset tuli postikuluitta jos lähettäjänä Amazon, ei siihen tarvinnut mitään Prime-asiakkuutta (eikä Primella olisi ollut merkitystä).

Ei tuo uudistus vielä kovin vanha ole. Ja jos ei halua ostaa satasella tavaraa saadakseen ilmaisen toimituksen, niin nythän ihan vastikään nuo postikulut nousivat alle satasen tilauksissa.
 
Pitäsköhän tämän tänään tulla? UPS tulossa ja ei mitään tietoa tuleeko kotiin, ilmoittaako joku, meneekö johonkin automaattiin. Olis tässä muutakin menoa kun kytätä pakettia....
 

Liitteet

  • Screenshot_20231110_110533_Amazon Shopping.jpg
    Screenshot_20231110_110533_Amazon Shopping.jpg
    266 KB · Luettu: 54
Pitäsköhän tämän tänään tulla? UPS tulossa ja ei mitään tietoa tuleeko kotiin, ilmoittaako joku, meneekö johonkin automaattiin. Olis tässä muutakin menoa kun kytätä pakettia....

Varmaan joko Amazon tai sitten UPS osaavat kertoa paremmin mutta jos minä sanoisin vaikka että "joo, pitäisi tulla tänään" ja seuraava kaveri taas sanoo "ei, tulee vasta maanantaina" niin luultavasti jompikumpi on oikeassa, ellei sitten se kolmas kaveri joka veikkaa että "tiistaille menee" pääse kuittaamaan.

Mutta ilmoita nyt kuitenkin ketjuun jos olin oikeassa... :smoke:
 
Tai kuten minulla kerran, tuli viesti että sopiiko toimitus tänään. Vastasin, kyllä. Sitten parituntia myöhemmin tuli viesti, paketti toimitettu, mutta minulle se ei tullut. Olivat vieneet sen postille, joka jakoi paketin minulle pari päivää myöhemmin - postin kotiinkuljettajakin ihmetteli prosessia, mutta näinkin voi käydä

Ja ei, tämä ei ole vitsi. Meillä tosin ups paketit jakaa normalaisti jokin "ysiykkönen" tms toimija
 
Varmaan joko Amazon tai sitten UPS osaavat kertoa paremmin mutta jos minä sanoisin vaikka että "joo, pitäisi tulla tänään" ja seuraava kaveri taas sanoo "ei, tulee vasta maanantaina" niin luultavasti jompikumpi on oikeassa, ellei sitten se kolmas kaveri joka veikkaa että "tiistaille menee" pääse kuittaamaan.

Mutta ilmoita nyt kuitenkin ketjuun jos olin oikeassa... :smoke:

:hmm::lol: lähinnä ny että tuleeko noista joku ilmoitus vai mihin vittuu noi kiikutetaan.. ei näy postilla, ei mh eikä Upsin solvelluksestakaan saa mitään irti.
 
:hmm::lol: lähinnä ny että tuleeko noista joku ilmoitus vai mihin vittuu noi kiikutetaan.. ei näy postilla, ei mh eikä Upsin solvelluksestakaan saa mitään irti.

Ei tule erillistä ilmoitusta. Yleensä soitetaan ovikelloa ja jos ei olla kotona tai ehditä ajoissa avaamaan niin joutuu hakemaan noutopisteestä.
TOSIN jos asuu esim. kerrostalossa tms. tiedän tapauksia missä ei edes yritetä toimittaa vaan viedään suoraan noudettavaksi. (Mikä on aika syvältä, miettien esim. isompia ZooPlussan paketteja missä sama idea, eli toimitetaan kotiin mutta joskus se toimittaja on laiska eikä niitä tuo. Jos kerrostalo tämä laiskuus korostuu eikä viitsitä edes painaa sitä alakerran summeria tms)
 
Itelle tuli ainakin tekstari, että vastaa A, jos haluat kotiin kuljetuksen sinä päivänä tai B, noutopisteeltä nouto tai C, uusi toimituspäivä. Otin kotiinkuljetuksen ja soittivat, et ovat alaovella, kun alaovi oli lukossa. Että homma toimi omalla kohdalla. Paljonhan siinä taitaa olla vaihtelua, mille firmalle se UPSin kuljetus osuu.
 
Nyt sieltä joku paikallinen kuljetusyhtiön äijä soitti ja kertoi 30min sisään olevan tuomassa pakettia.
 
Miten muuten takuuasiat esim näyttiksissä toimii saksan amazonin kanssa? jos tuote on sold by amazon ja dispätsätty myös amazonin kautta niin onko kellään kokemuksia, että näyttis hajoais vaikka vuoden päästä ostopäivästä ja sitten pitäis lähettää näyttis takasin saksaan? tai miten yleensäkkin tämmöset kalliiimpien tuotteiden RMA tapaukset on mennyt kyseisen lafkan kanssa? taitaa tuo 30e säästö olla aika olematon tonnin näyttiksessä jos käy tuotteen paikallisesti hakemassa suomesta ja saa samalla paikalliseen liikkeeseen takuun.
 
Miten muuten takuuasiat esim näyttiksissä toimii saksan amazonin kanssa? jos tuote on sold by amazon ja dispätsätty myös amazonin kautta niin onko kellään kokemuksia, että näyttis hajoais vaikka vuoden päästä ostopäivästä ja sitten pitäis lähettää näyttis takasin saksaan? tai miten yleensäkkin tämmöset kalliiimpien tuotteiden RMA tapaukset on mennyt kyseisen lafkan kanssa? taitaa tuo 30e säästö olla aika olematon tonnin näyttiksessä jos käy tuotteen paikallisesti hakemassa suomesta ja saa samalla paikalliseen liikkeeseen takuun.
Kalleimmat takuuaikana hajonneet tuotteet ovat olleet muutaman sadan euron kovalevyjä ja kuulokkeita, niissä otin asiakaspalveluun yhteyden chatissa ja sitten sain tavalliset palautuslipukkeet ja rahat takaisin tuotteet palautettuani.
 
Kalleimmat takuuaikana hajonneet tuotteet ovat olleet muutaman sadan euron kovalevyjä ja kuulokkeita, niissä otin asiakaspalveluun yhteyden chatissa ja sitten sain tavalliset palautuslipukkeet ja rahat takaisin tuotteet palautettuani.

Marantzin 2.1 vahvari oli warehouse dealsistä, virtalähde hajosi 2.5v kuluttua ja kiltisti suostuivat ottamaan laitteen palautuksena ja rahat takaisin tilille. Toimi ilman ongelmia, ei voi kuin kehua vrt. itse marantzin tai maahantuojan valtuuttama huolto.
 
Prime Gaming ja Prime Video.
Prime Gaming toimi itsellä sen yhden kuukauden verran tuo prime-tilauksen kanssa. Sen jälkeen kun otti uutta kokeilua amazonista, ei prime gaming enää toiminut. Joku juju siinä on? Koittaakohan ehkäistä esim. Prime gamingin tarjoaman Riot Capsuleiden abusemista.
 
Prime Gaming toimi itsellä sen yhden kuukauden verran tuo prime-tilauksen kanssa. Sen jälkeen kun otti uutta kokeilua amazonista, ei prime gaming enää toiminut. Joku juju siinä on? Koittaakohan ehkäistä esim. Prime gamingin tarjoaman Riot Capsuleiden abusemista.

Ehkä, minulla on vuositilaus, niin ei mitään ongelmia.
 
Itsellä kävi nyt näin: tein tilauksen, mutta muutin mieleni. Koetin muuttaa tilausta - ei onnistunut. Koetin peruuttaa tilauksen - ei onnistunut, vaikka mitään tuotteista ei oltu edes pakattu.
Nyt v*tuttaa sen verran, että pistän ensimmäistä kertaa tällä vuosikymmenellä palautusta. Sitten kun tulevat. Tämä on ihan täysin turhaa toimintaa, ja olisin ehkä voinut "tilata paremmin", mutta nyt katson, että he tahallaan lähettivät (seuraavana päivänä) ja koen, että minut on pakotettu ostamaan tavara, jonka tilasin yöllä (selvänä, mutta väsyneenä). Ja reklamaation ja lähetyksen välillä oli 24h+.. Ei tämä nyt ole Amazonilta kehuttavaa toimintaa.

Olen nyt vihainen itselleni ja Amazonille. Eniten Amazonille, niin en taida pistää edes myyntiin noita omakustannehinnalla, kun se olisi ainakin ympäristölle parasta. Ei, minua on kohdeltu huonosti, niin saavat nyt palautusta. Valitan asennettani. Nyt on taas yöpostailua.
 
Itsellä kävi nyt näin: tein tilauksen, mutta muutin mieleni. Koetin muuttaa tilausta - ei onnistunut. Koetin peruuttaa tilauksen - ei onnistunut, vaikka mitään tuotteista ei oltu edes pakattu.
Nyt v*tuttaa sen verran, että pistän ensimmäistä kertaa tällä vuosikymmenellä palautusta. Sitten kun tulevat. Tämä on ihan täysin turhaa toimintaa, ja olisin ehkä voinut "tilata paremmin", mutta nyt katson, että he tahallaan lähettivät (seuraavana päivänä) ja koen, että minut on pakotettu ostamaan tavara, jonka tilasin yöllä (selvänä, mutta väsyneenä). Ja reklamaation ja lähetyksen välillä oli 24h+.. Ei tämä nyt ole Amazonilta kehuttavaa toimintaa.

Olen nyt vihainen itselleni ja Amazonille. Eniten Amazonille, niin en taida pistää edes myyntiin noita omakustannehinnalla, kun se olisi ainakin ympäristölle parasta. Ei, minua on kohdeltu huonosti, niin saavat nyt palautusta. Valitan asennettani. Nyt on taas yöpostailua.

Just meinasin kirjoittaa samaa. Täysin käsittämätöntä, että lähettävät pakolla eikä kuluttaja voi peruuttaa tilausta! Koitin peruuttaa yhden tuotteen tilauksesta ni sieltähän tuli viestiä ettei onnistu!
 
Just meinasin kirjoittaa samaa. Täysin käsittämätöntä, että lähettävät pakolla eikä kuluttaja voi peruuttaa tilausta! Koitin peruuttaa yhden tuotteen tilauksesta ni sieltähän tuli viestiä ettei onnistu!

Tuo on sinänsä mielenkiintoinen että yleensä onnistuu kyllä muokkaaminen ylöspäin, eli jos haluat vielä lisätä tuotteen tai pari ei ongelmaa mutta jos haluat poistaa jotain se ei enää käy koska liian myöhäistä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 405
Viestejä
4 550 267
Jäsenet
74 984
Uusin jäsen
Tere

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom