Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Noissa puhutaan kosmeettisesta kulumasta. Ei niissä ikinä mitään vikaa ole ja jos on niin takuuseen uusi.
Ei kai Amazon takuuvaihda warehouse-tavaroita, vaan palauttaa rahat? Jos esim. hiiressä on jo kosmeettista kulumaa havaittavissa, niin se tarkoittaa aika intensiivistä testijaksoa.
 
Ei kai Amazon takuuvaihda warehouse-tavaroita, vaan palauttaa rahat? Jos esim. hiiressä on jo kosmeettista kulumaa havaittavissa, niin se tarkoittaa aika intensiivistä testijaksoa.
Kuluma voi olla ihan tuotepakkauksessakin vain. Harvemmin tuolla mitään selkeästi käytetyn näköistä edes myydään, vaan ne menee ilmeisesti suoraan hakettimeen. Ilman mitään lisätarvikkeita tosin tuote voi tulla, esim. Steelseriesin kuulokkeet tulivat ilman korvapehmustetyynyjä ja mitään johtoja -pelkät luurit + langaton vastaanotin, eli kannattaa lukea ne lisätiedot ja tulkita sen mukaan
 
Kuluma voi olla ihan tuotepakkauksessakin vain. Harvemmin tuolla mitään selkeästi käytetyn näköistä edes myydään, vaan ne menee ilmeisesti suoraan hakettimeen. Ilman mitään lisätarvikkeita tosin tuote voi tulla, esim. Steelseriesin kuulokkeet tulivat ilman korvapehmustetyynyjä ja mitään johtoja -pelkät luurit + langaton vastaanotin, eli kannattaa lukea ne lisätiedot ja tulkita sen mukaan

Pehmusteet poistetaan hygieniasyistä kaikista kuulokkeista ennen uudelleenmyyntiä mikäli ne ovat irroitettavissa. Olen ostanut useammat kuulokkeet käytettynä tuolta ja tyynyt/orkkis tulpat ovat aina puuttuneet pakkauksesta.
 
Itsellä Amazon on ollut kesästä lähtien erittäin nopea - etenkin Saksan Amazon. Tarpeellista tavaraa on tullut Weberin grillipihdeistä magneettilistoihin ja kiinalaiseen kokinveitseen ja krhm intiimituotteisiin. Kaikki toimii kuin junan vessa, ainut hankaluus liittyy omaan asuinpaikkaan, jossa alaovelta ei ole mitään mahdollisuutta ilmoittaa asukkaalle saapumisesta. Tähän pitää kyllä puuttua jatkossa nyt kun suurimmat hommat uudessa taloyhtiössä on saatu pois päiväjärjestyksestä.

Sähkölukot lätkällä siis jos joku ihmettelee, saa tuohon numeronäppäimistön mutta tietenkään nuuka isännöitsijä ei halua investoida. Mutta eiköhän se siitä.
 
Saksan amazon. Melkosta paskaa. Kama on myyjällä hyllyssä, saat maksettua jne. Seuraavana päivänä : "your order was cancelled". Eikä mitään syytä miksi näin. Jos katsot, niin yllättäen myyjän tuotteiden hinnat onkin pompanneet ja saatavuudet aivan erinäköiset kuin tilatessa. Nihkeetä tuollainen puuhastelu kaupan käynti.
 
Saksan amazon. Melkosta paskaa. Kama on myyjällä hyllyssä, saat maksettua jne. Seuraavana päivänä : "your order was cancelled". Eikä mitään syytä miksi näin. Jos katsot, niin yllättäen myyjän tuotteiden hinnat onkin pompanneet ja saatavuudet aivan erinäköiset kuin tilatessa. Nihkeetä tuollainen puuhastelu kaupan käynti.
Ja myyjänä oli jokin muu kuin Amazon.de?
 
Müller Licht, joku nahkahousu.
(Edit: maksoin noin kympin internatzional poztit)

@belmont rahat ovat takaisin tilillä. Menivät vain katevarauksena, joka palautui siis takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Kantsis ottaa kohteesta ja tilausvahvistuksesta kuvakaappauksia ja chätti aspan kanssa
 
Näköjään muuttunut UPS toiminta täälläpäin, nyt tuli tekstari missä pitää erikseen vastata "2" jos haluaa pitää kotiinkuljetuksen, muutoin ohjautuu noutopisteeseen (jos ei ole vastannut klo 15 mennessä niin menee noutopisteeseen).
Tosin ei vaikuta omiin tilauksiin kun otan ne ne muutoinkin noutopisteeseen mutta tulin mainitsemaan kun jotkut täällä haluavat paketit kotiin.
 
Näköjään muuttunut UPS toiminta täälläpäin, nyt tuli tekstari missä pitää erikseen vastata "2" jos haluaa pitää kotiinkuljetuksen, muutoin ohjautuu noutopisteeseen (jos ei ole vastannut klo 15 mennessä niin menee noutopisteeseen).
Tosin ei vaikuta omiin tilauksiin kun otan ne ne muutoinkin noutopisteeseen mutta tulin mainitsemaan kun jotkut täällä haluavat paketit kotiin.

Ja jos toimii samalla tavalla kuin PK-seudulla, niin vaikka vastaisit että haluat kotiinkuljetuksen, niin paketti viedään silti noutopisteeseen.
 
Ja jos toimii samalla tavalla kuin PK-seudulla, niin vaikka vastaisit että haluat kotiinkuljetuksen, niin paketti viedään silti noutopisteeseen.

Tilaan lähes aina kaiken kotiinkuljetuksella. Pari kertaa mennyt noutopisteeseen, mutta sieltä on sitten noutopisteen henkilökunta tuonut paketin kotiin muutaman tunnin kuluessa kun on soittanut ja räyhännyt.
 
Tilaan lähes aina kaiken kotiinkuljetuksella. Pari kertaa mennyt noutopisteeseen, mutta sieltä on sitten noutopisteen henkilökunta tuonut paketin kotiin muutaman tunnin kuluessa kun on soittanut ja räyhännyt.

Juu ei ole K-kaupan kassa lähdössä paketteja tuomaan kotiin noutopisteestä, se on varma. :D
 
Ei suoraan Amazonia koskeva asia, mutta välillisesti kyllä, kun käyttävät UPS:ia kuriirina. Sieltä tuli normaaliin tapaan tekstiviesti, että vastaa klo 16 mennessä, että haluanko toimituksen kotiovelle x päivänä y aikahaarukassa, vai toimitetaanko paketti oletuksena noutopisteeseen, joka oli tässä tapauksessa n. kilometrin päässä. No ajattelin, että menköön noutopisteeseen, sieltä saan sen ketterämmin, niin nyt tulikin viestiä, että paketti on noudettavissa 8 km päästä täysin eri noutopisteestä kuin alun perin ilmoitettu. Kyseessä ei ollut automaatti, joten sen vuoksi ei olisi pitänyt jäädä toimittamatta tuohon alkuperäiseen noutopaikkaan. Kiva lähteä nyt sitten toiselta puolelta kaupunkia hakemaan pakettia.
 
Ei suoraan Amazonia koskeva asia, mutta välillisesti kyllä, kun käyttävät UPS:ia kuriirina. Sieltä tuli normaaliin tapaan tekstiviesti, että vastaa klo 16 mennessä, että haluanko toimituksen kotiovelle x päivänä y aikahaarukassa, vai toimitetaanko paketti oletuksena noutopisteeseen, joka oli tässä tapauksessa n. kilometrin päässä. No ajattelin, että menköön noutopisteeseen, sieltä saan sen ketterämmin, niin nyt tulikin viestiä, että paketti on noudettavissa 8 km päästä täysin eri noutopisteestä kuin alun perin ilmoitettu. Kyseessä ei ollut automaatti, joten sen vuoksi ei olisi pitänyt jäädä toimittamatta tuohon alkuperäiseen noutopaikkaan. Kiva lähteä nyt sitten toiselta puolelta kaupunkia hakemaan pakettia.

Kyllähän noutopaikoistakin voi loppua tila, etenkin joulun alla kun ihmiset tilaa paljon ja noutaa viime hetkellä.
 
Olen palauttamassa amazon.de pakettia ja sieltä tuli dhl palautuslappu. Tuon ohjeen mukaan pitäisi laittaa tommonen paketin sisälle, mutta sieltä vaa tuli mitä liimataan paketin päälle. Kannattaa varmaan laittaa sama lappu mitä liimaa päälle niin myös paketin sisälle?
 

Liitteet

  • IMG_2653.jpeg
    IMG_2653.jpeg
    272,6 KB · Luettu: 81
Olen palauttamassa amazon.de pakettia ja sieltä tuli dhl palautuslappu. Tuon ohjeen mukaan pitäisi laittaa tommonen paketin sisälle, mutta sieltä vaa tuli mitä liimataan paketin päälle. Kannattaa varmaan laittaa sama lappu mitä liimaa päälle niin myös paketin sisälle?
Siis se lappu mikä pitää tulostaa, leikataan osiin ja toinen osa paketin päälle, toinen sisään. Halutessaan voi toki tulostaa 2xSaman lapun ja laittaa toisen sisälle ja toisen päälle, sopivasti taiteltuna että ulos näkyy vain postitiedot
 
Olen palauttamassa amazon.de pakettia ja sieltä tuli dhl palautuslappu. Tuon ohjeen mukaan pitäisi laittaa tommonen paketin sisälle, mutta sieltä vaa tuli mitä liimataan paketin päälle. Kannattaa varmaan laittaa sama lappu mitä liimaa päälle niin myös paketin sisälle?
Joissakin tuotteissa sitä sisälle laitettavaa ei tule, enkä ole mitään silloin sisälle laittanut ja kaikki on toiminut OK. Sisälle laitettava lappu, jos sellaisen Amazon antaa, olisi samalla palautussivulla heti osoitekortin jälkeen.

Ei siitä varmaan kuitenkaan haittaakaan ole laittaa sisälle sama.

Muista että tuo pitää Suomen päässä antaa Postille, ei DHL:lle.
 
Amazon kokemukseni. Tilasin avatussa pakkauksessa RT-AX88U pro:n ->Paketti oli ihan oikein, mutta sisällä on jokin muu, vanha Asus reititin. Eli aivan eri laite mitä olin ostanut. Saa nähdä millainen myrsky tämänkin asian hoitamisesta syntyy. Vaikka hyvittäisivät suoraan ostohinnan takaisin, niin sekään ei mieltä saa valoisaksi, sillä talo on ollut jo pari viikkoa ilman wlania -toistaiseksi samalla linjalla jatkuu vaikka tänään piti helpotuksen saapua :/

Keskustelun eteneminen asiakaspalvelussa:
O: Hei. Ikävä kyllä teiltä tuli myyntipakkauksessa vääränlainen reititin. Miten saan oikeanlaisen tilalle, palautanko tämän vai mitä?
M: 17 euroa
O: Anteeksi, mitä 17 euroa?
M: Mitä?
O: Mitä tarkoitit, mitä 17 euroa?
M: Voit ostaa sillä puuttuvat osat, ok?
O: Ei ole ok. Laite on väärä. En tee toimittamallanne mitään, tarvitsen tilaamani tuotteen
M: Etkö saanut laitetta?
O: Kuten sanoin, sain teiltä vain oikean tuotteen laatikon, eli se kuuluu tilaamaani tuotteeseen. Laatikon sisällä ei kuitenkaan ole oikea laite, vaan sisällä on jotain vuosia vanhaa roinaa, eli ei sellainen laite jonka olen tilannut
M: Mihin haluat hyvityksen, lahjakortti vai alkuperäinen tapa?
O: Alkuperäiselle maksutavalle, kiitos
M: OK. Voinko muuten auttaa?
...
Olipas kokemus. Jos rahat tulevat postiin kävelemättä, niin ihan "ok". Silti harmittaa että Amazon ei tarkista ilmeisesti mitenkään noita palautuksia, tai sitten katsotaan vain että laatikossa on jotakin. Jotenkin sitä oikeudentuntoisena toivoo, että perivät rahat tuon pakkauksen palauttajalta, eivätkä jätä asiaa tuohon
 
Viimeksi muokattu:
Minullakin tuli rahat takaisin , kun tuote oli lajiteltu Vantaalla (siis kaukana Saksan palautusosoitteesta). Olen perusrehellinen äijä ja @Jamboa varmasti myös, mutta tässä olisi meillä molemmilla ollut mahdollisuudet kusettaa Amazonia - ja päästä helpolla. Joskus vielä törmäävät oikeaan huijariin, joka näissä toimii epärehellisesti. En taas voi uskoa, kuinka sinisilmäistä touhua on Amazonin päässä.
 
Minullakin tuli rahat takaisin , kun tuote oli lajiteltu Vantaalla (siis kaukana Saksan palautusosoitteesta). Olen perusrehellinen äijä ja @Jamboa varmasti myös, mutta tässä olisi meillä molemmilla ollut mahdollisuudet kusettaa Amazonia - ja päästä helpolla. Joskus vielä törmäävät oikeaan huijariin, joka näissä toimii epärehellisesti. En taas voi uskoa, kuinka sinisilmäistä touhua on Amazonin päässä.

Varmaan laskettu, että näin toimien säästetään eniten rahaa. Ainakin firma tekee niin paljon rahaa, ja säästää niin monessa asiassa, että luulisi tämänkin olevan jotenkin optimoitu loppupelissä.
 
Onko se nykyään niin että amazon.de ei voi tilata mitään akullista tavaraa Suomeen.
 
Minullakin tuli rahat takaisin , kun tuote oli lajiteltu Vantaalla (siis kaukana Saksan palautusosoitteesta). Olen perusrehellinen äijä ja @Jamboa varmasti myös, mutta tässä olisi meillä molemmilla ollut mahdollisuudet kusettaa Amazonia - ja päästä helpolla. Joskus vielä törmäävät oikeaan huijariin, joka näissä toimii epärehellisesti. En taas voi uskoa, kuinka sinisilmäistä touhua on Amazonin päässä.

Voit olla varma että ovat jo kohdanneet tuhansia kusettajia ympäri eri alue-Amazoneja. Mutta matematiikka epäilemättä sanoo yhä, että tämä on niiden kannalta tehokkaampi tapa toimia ja pitää sekä uudet että vakioasiakkaat tyytyväisinä ym.

Volyymia varmasti niin vitusti että kannattaa ennemmin pitää tämä yleinen linja ja merkata epäillyt huijarit niin, että palautukset syynätään tarkemmin (tai ylipäätään).
 
Amazon tarjoaa ensimmäistä kertaa mahdollisuutta valita Postin noutopiste tilauksen yhteydessä. Automaatteja listalla ei tosin ollut. Onko tätä ollut muilla? Aikaisemminhan Amazonin lähetykset on yleensä tullut kotiinkuljetuksella päiväsaikaan ja sen jälkeen meni noutopisteeseen jos ei ollut paikalla. Kenties tästä on hyötyä jos tietää, että ei tule olemaan kotona, muutenhan kotiinkuljetus on yleensä parempi vaihtoehto...
 
Amazon tarjoaa ensimmäistä kertaa mahdollisuutta valita Postin noutopiste tilauksen yhteydessä. Automaatteja listalla ei tosin ollut. Onko tätä ollut muilla? Aikaisemminhan Amazonin lähetykset on yleensä tullut kotiinkuljetuksella päiväsaikaan ja sen jälkeen meni noutopisteeseen jos ei ollut paikalla. Kenties tästä on hyötyä jos tietää, että ei tule olemaan kotona, muutenhan kotiinkuljetus on yleensä parempi vaihtoehto...
Toinen syy valita tuollainen on että välttänee UPSin (tai muun toimitusfirman) jos paikkakunnalla on huono UPS-palvelu.
 
Amazon tarjoaa ensimmäistä kertaa mahdollisuutta valita Postin noutopiste tilauksen yhteydessä. Automaatteja listalla ei tosin ollut. Onko tätä ollut muilla? Aikaisemminhan Amazonin lähetykset on yleensä tullut kotiinkuljetuksella päiväsaikaan ja sen jälkeen meni noutopisteeseen jos ei ollut paikalla. Kenties tästä on hyötyä jos tietää, että ei tule olemaan kotona, muutenhan kotiinkuljetus on yleensä parempi vaihtoehto...

En ole nähnyt tuota noutopisteen valintaa tilauksen yhteydessä, mutta Postin appin kautta on saanut jo pitkään ohjattua Saksan Amazonista tulevan paketin kotiinkuljetuksen sijasta johonkin noutopisteeseen.
 
Täytyy tällä kertaa antaa täydet pisteet Amazonin aspalle ja palautusprosessin toimivuudelle. Pakkaamon puolelle risuja.

Kuljetuksessa vahingoittuneet pienet tavarat hyvitettiin täydestä arvosta chatin kautta samantien ja palautukseen lähettämäni epäsopiva, isompi tuote heti kun seurannassa näkyi, että paketti annettu Postin kuljetukseen. En tiedä vaikuttiko se, että molemmat hyvitykset pyysin lahjakorttina tilille.
Oliko tämä siis .de vai .com? Tuli .de:stä tilattua käyttökelvotonta paskaa, mutta eivät suostuneet hyvittämään ilman palauttamista, vaikka mulla ois ollu kuvat mistä näkee ettei tuote sovi siihen mihin sitä myytiin. 18 euron tuote kyseessä. Luulisi, että sen myyntikelpoisuuden näkee aivan yhtä hyvin kuvasta, oli se tuote vioittunut sitten kuljetuksessa tai valmistuksessa.
 
Oliko tämä siis .de vai .com? Tuli .de:stä tilattua käyttökelvotonta paskaa, mutta eivät suostuneet hyvittämään ilman palauttamista, vaikka mulla ois ollu kuvat mistä näkee ettei tuote sovi siihen mihin sitä myytiin. 18 euron tuote kyseessä. Luulisi, että sen myyntikelpoisuuden näkee aivan yhtä hyvin kuvasta, oli se tuote vioittunut sitten kuljetuksessa tai valmistuksessa.
Saksan Amazon. kuljetuksessa vaurioituneet tavarat olivat nespresson kahvikapseleita. Hyvittivät varmaan suoraan sen takia kun kyse elintarvikkeesta, eli hävitykseen olisi mennyt suoraan. Eikä nyt kovin arvokastakaan.
 
Onko kenelläkään "tuoreita" kokemuksia miten Amazon.de hoitaa takuut tietokonekomponenttien, esim. näytönohjaimet, kanssa? Mikäli ymmärsin vanhoista viesteistä niin periaate tuntuu olevan, että palauttavat rahat alkuperäiselle ostajalle, ainakin jos ostosta on mennyt pidempään. Ilmeisesti myös 2-vuotta on yleinen raja mihin asti hoitavat noin ja sen jälkeen pesevät kätensä.

Itselläni on vain kerran ollut rikkinäinen tuote ja sekin oli rikki jo tullessaan ja lähettivät uuden tilalle, ja tästäkin on jo nelisen vuotta aikaa...
 
Saksan Amazon. kuljetuksessa vaurioituneet tavarat olivat nespresson kahvikapseleita. Hyvittivät varmaan suoraan sen takia kun kyse elintarvikkeesta, eli hävitykseen olisi mennyt suoraan. Eikä nyt kovin arvokastakaan.
Tilasin Amazon.de:sta 3x 0,5l vitamiinipulloja ja ne olivat pakattu, muistikortin kera, tyhjään pahvilaatikkoon. Kuin ihmeen kaupalla vain yksi lasipulloista oli hajonnut ja sain siitä chatissa suoraan lahjakortin. Tuotteen hinta oli ehtinyt nousta 20->25 €, ja yritin saada uutta pulloa tilalle. Olisin tilannut muutakin, että se satasen postiraja olisi ylitynyt. Mutta ei onnistunut ja nyt joutuu odottamaan, jos hinta laskee, koska tuolla 25 €:lla saa Suomestakin ostettua.

Melkoisia pakkaajia Amazonissa kyllä, lasipullot ilman mitään tukea tai pehmustetta pahvilaatikkoon.
 
Siis miten tuo palautus toimii Amazonilla? Täytin laput ja vein Postiin ja Posti sanoi, että pitää maksaa 22,90€ lähetyksestä, kun ei ole muka sopimusta Amazonin kanssa. Amazonin sivuilla lukee miten voin lähettää kuitin ja saada lähetysrahat tuota kautta takaisin. Tai siis tuohan on Amazonin kautta toimiva myyjä, joten ehkä se toimii näin?
 
Siis miten tuo palautus toimii Amazonilla? Täytin laput ja vein Postiin ja Posti sanoi, että pitää maksaa 22,90€ lähetyksestä, kun ei ole muka sopimusta Amazonin kanssa. Amazonin sivuilla lukee miten voin lähettää kuitin ja saada lähetysrahat tuota kautta takaisin. Tai siis tuohan on Amazonin kautta toimiva myyjä, joten ehkä se toimii näin?
Sanoitko postissa että palautat tämän paketin vai että lähetät tämän paketin? Palautuksesta ei pidä sanoa yhtään mitään, annat heidän vaan skannata sen viivakoodin.
 
Siis miten tuo palautus toimii Amazonilla? Täytin laput ja vein Postiin ja Posti sanoi, että pitää maksaa 22,90€ lähetyksestä, kun ei ole muka sopimusta Amazonin kanssa. Amazonin sivuilla lukee miten voin lähettää kuitin ja saada lähetysrahat tuota kautta takaisin. Tai siis tuohan on Amazonin kautta toimiva myyjä, joten ehkä se toimii näin?

Mitä lappuja täytit? Perinteiset palautuslaput vai saitko Amazonilta valmiiksi maksetun DHL:n palautuslapun? Jos tuote ei ole Amazonin itsensä myymä, eivät taida antaa valmiiksi maksettua DHL:n palautusta. Tuossa tapauksessa pitää itse maksaa palautus ja pyytää rahat Amazonilta kuittia vastaan.
 
Sanoitko postissa että palautat tämän paketin vai että lähetät tämän paketin? Palautuksesta ei pidä sanoa yhtään mitään, annat heidän vaan skannata sen viivakoodin.


Mitä lappuja täytit? Perinteiset palautuslaput vai saitko Amazonilta valmiiksi maksetun DHL:n palautuslapun? Jos tuote ei ole Amazonin itsensä myymä, eivät taida antaa valmiiksi maksettua DHL:n palautusta. Tuossa tapauksessa pitää itse maksaa palautus ja pyytää rahat Amazonilta kuittia vastaan.

Sanoin, että palautan eli taisi mennä siinä pieleen. Oli siinä jokin viivakoodi. Onhan tämä ihan älytöntä jos vien paketin postiin, niin ne ei osaa käsitellä sitä. Saisiko tuosta rahat takaisin reklamoimalla Postia? Vai maksako Amazon minulle postikulut takaisin jos lähetän kuitin?
 
Ainakin aikasemmin Amazonilla oli ns kiinteä palautushinta tai siis korvaus ja jos maksoi enemmän lähettäminen niin riitti että otti Postin kuitista kuvan ja liitti sen keskusteluun/sähköpostiin
 
Sanoin, että palautan eli taisi mennä siinä pieleen. Oli siinä jokin viivakoodi. Onhan tämä ihan älytöntä jos vien paketin postiin, niin ne ei osaa käsitellä sitä. Saisiko tuosta rahat takaisin reklamoimalla Postia? Vai maksako Amazon minulle postikulut takaisin jos lähetän kuitin?

Palautus on postin tuote. Jos asiakas sanoo palautus, se tarkoittaa postille sitä postin palautustuotetta. Eli sinänsä posti toimii ihan oikein siihen nähden mitä asiakas pyytää.

Kyseessä ei ole palautus. Kyse on ihan vaan lähetettävästä postipaketista.
 
Sanoin, että palautan eli taisi mennä siinä pieleen. Oli siinä jokin viivakoodi. Onhan tämä ihan älytöntä jos vien paketin postiin, niin ne ei osaa käsitellä sitä. Saisiko tuosta rahat takaisin reklamoimalla Postia? Vai maksako Amazon minulle postikulut takaisin jos lähetän kuitin?
Jos siinä oli vain yksi viivakoodi niin kyseessä ei ollut valmiiksi maksettu palautuslähetys. Amazonin valmiiksi maksetuissa palautuskorteissa on 3 viivakoodia.
Jos palautuksen olisi pitänyt olla ilmainen niin myyjän tulee korvata palautuskulut (ja jos ei korvaa niin voi tehdä Amazon A-to-z guarantee claimin).
 
Palautus on postin tuote. Jos asiakas sanoo palautus, se tarkoittaa postille sitä postin palautustuotetta. Eli sinänsä posti toimii ihan oikein siihen nähden mitä asiakas pyytää.

Kyseessä ei ole palautus. Kyse on ihan vaan lähetettävästä postipaketista.
Just kävin lähettämässä Amazonille paketin takaisin postissa. Oli tuollainen DHL paperi kolmella viivakoodilla eli ilmainen palautus. Sanoin tiskillä, että olisi asiakaspalautus ja ei ne multa mitään veloittaneet.
 
Sanoin, että palautan eli taisi mennä siinä pieleen. Oli siinä jokin viivakoodi. Onhan tämä ihan älytöntä jos vien paketin postiin, niin ne ei osaa käsitellä sitä. Saisiko tuosta rahat takaisin reklamoimalla Postia? Vai maksako Amazon minulle postikulut takaisin jos lähetän kuitin?
Minä olen palauttanut Amazonin paketin kahdesti. Molemmilla kerroilla on pitänyt itse maksaa kulut ja Amazon on korvannut ne kuitin nähtyään jälkikäteen.

Nyt on juuri alkamaisillaan kolmas palautus, jossa tuote (monitori) on ostettu Amazonin marketplacen kautta kolmannelta osapuolelta. Palautusprosessi käynnistyy Amazonin sivuilta, mutta loppuosuus pitää sopia jälleenmyyjän kanssa. Jälleenmyyjä sai ennen tilausta maksavansa mahdolliset toimituskulut, mutta en tiedä miten tuo käytännössä tulee hoitumaan.
 
Kävipä ensimmäistä kertaa itselle niin, että Amazonin (DE) itsensä myymä tuote ei ollut mitä piti. Tuoteboksi tilauksen mukainen, mutta sisältö ei sitten enää vastannutkaan tilattua, vaan tilalla oli halpisversio tilatusta tuotteesta. Joko siis kokonaan tuoteväärennös (erittäin heikkolaatuinen sellainen), tai sitten joku palautus missä epärehellinen aiempi ostaja palauttanut aidon laatikossa rihkamaa mikä sitten mennyt Amazonille läpi ja päässyt takaisin myyntiin uutena. Tai joku sitten jossain vaiheessa logistiikkaketjua tehnyt saman vaihtokaupan. Kyse ei kuitenkaan ollut warehouse-puolen tuotteesta.

Mielenkiinnolla odotan miten palautusprosessi etenee, vaikka chatissa toki jo aspan kanssa tulikin tuosta väärennöksestä tms. keskusteltua.
 
Amazon.de:n pakkaukset ovat kyllä iso vitsi eikä hyvä sellainen. Ostin elektroniikkaa ja ne tulivat isossa huonosti teipatussa pahvilaatikossa, minkä sisällä tavaroiden pakkaukset olivat vapaasti irrallaan ilman mitään ylimääräisiä pehmusteita. Ihme, että muistikortti pakkauksessaan ei ollut pudonnut kyydistä kun ulkopaketti oli ryntätty lyttyyn siten, että vain teippi piti sitä kasassa ja teipin sivulla oli muutaman sentin rako suoraan pakkauksen sisälle. Mikään ei ihme kyllä (vielä) vaikuta hajonneelta, mutta teki mieli laittaa koko setti takaisin saman tien. Ehkä olisi pitänyt.

Olisi pitänyt oppia kun mustasta perjantaista ostin Kindlen ja se tuli myöskin ilman mitään pehmusteita kirjeenä. Eli posteljooni teki pudotustestin tiputtamalla sen luukusta lattialle.

Ei tuolta mitään kannata enää tilata.
 
Ja niin, ajattelin olla rehellinen vaikka seurannassa yhden paketin kohdalla lukeekin "Your package may be lost". Kolmas osapuoli lähetti paketin Ruotsista ja se löytyi lopulta Matkahuollon noutotiskiltä. Jossain vaiheessa Amazon.de:n seuranta hukkasi jäljen kokonaan.
 
Amazon.de:n pakkaukset ovat kyllä iso vitsi eikä hyvä sellainen. Ostin elektroniikkaa ja ne tulivat isossa huonosti teipatussa pahvilaatikossa, minkä sisällä tavaroiden pakkaukset olivat vapaasti irrallaan ilman mitään ylimääräisiä pehmusteita. Ihme, että muistikortti pakkauksessaan ei ollut pudonnut kyydistä kun ulkopaketti oli ryntätty lyttyyn siten, että vain teippi piti sitä kasassa ja teipin sivulla oli muutaman sentin rako suoraan pakkauksen sisälle. Mikään ei ihme kyllä (vielä) vaikuta hajonneelta, mutta teki mieli laittaa koko setti takaisin saman tien. Ehkä olisi pitänyt.

Olisi pitänyt oppia kun mustasta perjantaista ostin Kindlen ja se tuli myöskin ilman mitään pehmusteita kirjeenä. Eli posteljooni teki pudotustestin tiputtamalla sen luukusta lattialle.

Ei tuolta mitään kannata enää tilata.

Valitse se "THIS IS A GIFT" mikä ei kai maksa mitään, niin pakkaavat paremmin.
 
Helpostihan tuon satkun saa täyteen, kun tilaa kerralla vähän enemmän tai arvokkaampaa kamaa, missä on paremmat hinnat mitä Suomessa.
 
Helpostihan tuon satkun saa täyteen, kun tilaa kerralla vähän enemmän tai arvokkaampaa kamaa, missä on paremmat hinnat mitä Suomessa.
Saa toki mutta aika monesti voi olla tarve vaan yksinkertaisesti sellaiselle mitä ei saa Suomesta. Turhauttavaa valita tilaako muuta krääsää vai maksaako 15e postit.
 
Amazoni on pullollaan kaikenlaista pikkutavaraa jota lisäillä että saa ilmaiset postit... kaikenlaisia kaapeleita, kännykkäkuoria / suojalaseja sekä sälää ja roipetta on niin älyttömästi että itselle ei tuota ongelmia. Eriasia mitä kukin kokee ehkä tarpeelliseksi että tilaisi pelkästään tuon satasen rajan saavuttamiseksi mutta jos jää muutamasta eurosta kiinni niin jos ei muuta keksi niin vaikka schokakolaa tilaukseen mukaan:

https://www.amazon.de/-/en/dp/B07YQ...WMJZYX77U&ref_=list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it&th=1
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 714
Viestejä
4 493 380
Jäsenet
74 284
Uusin jäsen
TimoHeino

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom