Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuossa vähän aiemmin kirjoitin näin:Minulla on tässä juuri lähdössä palautuspaketti, ja Amazonin aspan mukaan pitäisi onnistua palautus ilmaiseksi. DHL:n sivuilta katsomalla palvelupisteistä löytyi vain Posti, ei R-Kioskia. Täytyy käydä kokeilemassa saisiko jommasta kummasta lähtemään. Tässä ei ole JJFI-koodia, kolme eri koodia joista yksi on kyllä JJDI-alkuinen, en tiedä onko se Postin koodi vai joku muu.
Aika kovalla kädellä Amazon moderoi tuotearvosteluita. Arvostelin tilaukseni (tyhjän pakettini) yhdellä tähdellä ja nyt tuli sähköposti:Tilasin Amazonista (DE) 7950x prosessorin joka "tuli" tänään mutta sisällä olevan AMD paketti oli auki ja itse CPU poissa. Itse ruskea lähetyspaketti oli täysin ehjä, eli oletan sen lähteneen Amazonilta jo "varastettuna". Mitenkä tälläisessä pitäisi toimia nyt? EI ole koskaan osunut kohdalleni, rupeen etsimään Amazon sivuilta tietoa.
" Dispatched from and sold by Amazon. " toimittajana
Ihan ymmärrettävää. Tuo palaute on tarkoitettu sitä tuotetta koskeville palautteille. Tässä tapauksessa itse AMD 7950x:ää, ei kauppakokemusta varten. Vikahan ei ollut tuotteessa, vaan Amazonin henkilökunnassa, eli truspilot, google yms. ovat noita amazonin ongelmia koskien se oikea 1 tähden arvostelupaikka ja niitä Amazon ei saa vääristeltyä (kai).Aika kovalla kädellä Amazon moderoi tuotearvosteluita. Arvostelin tilaukseni (tyhjän pakettini) yhdellä tähdellä ja nyt tuli sähköposti:
"We could not post your review of AMD Ryzen 9 7950X"
"Why is that not allowed? These aspects vary by order and will not be relevant to all customers."
Että näin pimitetään / suojellaan näitä epämääräisiä lähetyksiä.
Tiistaina pitäisi seurannan mukaan tulla uusi lähetys, katsotaan mitä se tällä kertaa sisältää.Ihan ymmärrettävää. Tuo palaute on tarkoitettu sitä tuotetta koskeville palautteille. Tässä tapauksessa itse AMD 7950x:ää, ei kauppakokemusta varten. Vikahan ei ollut tuotteessa, vaan Amazonin henkilökunnassa, eli truspilot, google yms. ovat noita amazonin ongelmia koskien se oikea 1 tähden arvostelupaikka ja niitä Amazon ei saa vääristeltyä (kai).
Saitko muuten uuden prosessorin jo?
Itse sain amazonista myös n. vuosi sitten väärän prosessorin ja kun siitä aspaan valitin, niin sain toki törkeää palvelua -tyyliin oma vika että tilasin väärän... Jatkoin valitusta ja lopulta ääni kellossa muuttui, jolloin vääränlaisen prossun sai pitää sekä sieltä tuli vielä oikanlainenkin perässä. Sulla ei varmaan tyhjä laatikko paljoa mieltä lämmitä (elleivät vaatineet palauttamaan sen), mutta toivotaan että nyt menisi edes nappiin tuo toimitus uuden prossun kanssaTiistaina pitäisi seurannan mukaan tulla uusi lähetys, katsotaan mitä se tällä kertaa sisältää.
Tuossa vähän aiemmin kirjoitin näin:
" viimeksi kun oli taas sellainen asiakaspalvelija postin päässä joka ei tiennyt mitä tehdä, niin kuulin hyvän vinkin toiselta asiamiespostin työntekijältä joka tuli apuun. Tämä EI ole siis Postin mielestä asiakaspalautus, vaan se luetaan sisään ikäänkuin Postille olisi tullut vain uusi lähetys (tuossa on eroa siinä Postin käyttämässä lukijassa että kumpaa tapaa käytetään). Sitten vain valitaan niistä kolmesta viivakoodista se alin koodi ja homma on sillä selvä, ilman kuluja. "
Eli se alin koodi ja ns. sisäänlukuna niin homma toimii. Jos on vähänkin tietämätön postilainen niin sana "asiakaspalautus" saa kyllä hommat vaikeaksi asiassa
Tämä juuri vituttaa Amazonin tuotearvosteluissa. Ketään ei kiinnosta onnistuiko posti tuhoamaan pakettisi vai oliko toimitus kolme päivää myöhässä, vaan haluan lukea kokemuksia tuotteesta. Toki ylipäänsä amazonin tuotetarvostelut eivät ole kovin luotettavia. Mutta kun ne arvostelut edes koskisivat tuotetta.Ihan ymmärrettävää. Tuo palaute on tarkoitettu sitä tuotetta koskeville palautteille. Tässä tapauksessa itse AMD 7950x:ää, ei kauppakokemusta varten. Vikahan ei ollut tuotteessa, vaan Amazonin henkilökunnassa, eli truspilot, google yms. ovat noita amazonin ongelmia koskien se oikea 1 tähden arvostelupaikka ja niitä Amazon ei saa vääristeltyä (kai).
Kyllä pystyy, mutta tiskin takana ei välttämättä osata. Useampikin kokemus löytyy tältä foorumilta, missä mennyt säätämisen puolelle.Eli tuon dhln palautuksen jossa on tuo jjd koodi pystyy palauttamaan postin pisteelle? Ei ainakaan äsken onnistunut, täytyy ehkä myöhemmin yrittää uudelleen tai mennä rkioskille.
Palautussäännöt eivät ole muuttuneet, ml. tuo 40 euron raja (ilmaisiin palautuksiin vaikuttaa moni muukin asia).Ennen kai sai ilmaiset palautus postit jos palautettavan tuotteen hinta oli yli 40€, mutta mikä on raja nykyään kun ilmaiset postit tulee vasta 100€?
Joo. Tuo on muuttunut ihan lähiaikoina, että joskus saa rahat heti kun paketti rekisteröityy postilta Amazonille -mutta ei aina. Mikälie siinäkin.On kyllä sujuva palautus Amazonilla. Ei tarvitse kuin tulostaa osoitelappu sekä viivakoodi paketin sisään ja heittää paketti postiin. Postitin palautuksen sunnuntaina ja tänään tuli jo maksunpalautus.
Saas nähdä miten käy tämän uuden cpu:n kanssa. Ensin piti tulla tosiaan tiistaina, sitten muuttui keskiviikolle ja nyt muuttunut torstaille. Jotenkin jo tuntuu siltä, ettei mene tälläkään kertaa ihan putkeen tämäTiistaina pitäisi seurannan mukaan tulla uusi lähetys, katsotaan mitä se tällä kertaa sisältää.
Kyllä tuo on aina ollut noin kun on käyttänyt noita Amazonin valmiiksi maksettuja lappuja. Eli refund voi tulla heti kun menee lajitteluun.Joo. Tuo on muuttunut ihan lähiaikoina, että joskus saa rahat heti kun paketti rekisteröityy postilta Amazonille -mutta ei aina. Mikälie siinäkin.
Itsellä ei ole kertaakaan käynyt noin vaikka useamman kerran olen palauttanut usean tuotteen kerralla.Olen myös huomannut, että jos palauttaa enemmän kuin 1 tuotteen samassa palautuksessa, niin Amazon huhuilee aina "puuttuvien" perään joskus kuukauden kuluttua palautuksesta. Kun chattiin ottaa yhteyttä, kerrotaan siellä asian olevan ok ja asiakaspalvelija sanoo merkanneensa kaikki tuotteet palautetuksi. Tämä on nyt käynyt kaksi kertaa, joten jonkinlainen kaava tuossa on. En tiedä lähtisikö luottokortilta oikeasti veloitus mikäli yhteyttä ei ottaisi, mutta tämäkin on turhaa lisähommaa
Kaikki puhuvat palauttamisista?? Miten usein edes ostatte? Eli ette vain tilaa kokeiluun?
Amazon vaatii välillä takuutapauksessa tuotteen palautuksen tuotteen vaihtamisen sijaan. Ainakin omat palautukseni ovat tällaisia -ei siis mitään 14vrk palautustapauksiaKaikki puhuvat palauttamisista?? Miten usein edes ostatte? Eli ette vain tilaa kokeiluun?
Otetaan kuljetus kysymys väliin.
Nyt lähti ensimmäisen kerran saksan amazonin paketti kohti pohjolaa UPS:llä. Tuleeko paketti perille UPS:n omien reittien kautta vai onko suomessa kuljetus postin hoitama. Oletan, että UPS:n omien reittien kautta, koska postin seurannassa pakettia ei näy, mutta UPS:n sivuilla näkyy.
Oletuksena jonnekin muualle. Tekstari on muuttunut. Ennen kun ei vastannut tuli oletuksena kotiin, nyt toisin päin.UPS toimittaa kotiovelle.
Odottavan aika on pitkä. Paketti ollut 22.9 saakka liikkumatta "Posti Logistiikkakeskus ". Olin chatillä yhteydessä postiin ja sieltä totesivat, että pitää olla yhteydessä Amazoniin. No olin chatillä yhdessä sitten Amazoniin ja siellä pyydettiin kärsivällisyyttä, että 30.9 pitäisi tulla. Aikaisemmin Amazon tilaukset mennyt hienosti putkeen mutta nyt ei sitten oikein mene.Saas nähdä miten käy tämän uuden cpu:n kanssa. Ensin piti tulla tosiaan tiistaina, sitten muuttui keskiviikolle ja nyt muuttunut torstaille. Jotenkin jo tuntuu siltä, ettei mene tälläkään kertaa ihan putkeen tämä
Oletuksena jonnekin muualle. Tekstari on muuttunut. Ennen kun ei vastannut tuli oletuksena kotiin, nyt toisin päin.
Tämä alkaa mennä omalla kohdallani jo huumorin puolelle. Ei tullut tiistaina eikä koko viikkona uutta cpu:ta. Tänään lähti KOLMAS paketti amazon.de:sta kohti minua. Olin torstaina viimeks yhteydessä chatin kautta ja siellä ystävällinen asiakaspalvelija lupasi seurata tilaustani. Nyt tuli sähköposti, että seurannan mukaan paketti ei ole tullut ja laittoi korvaavan tulemaan. Olisin mielummin ottanut jo rahat palautettuna ja ostanut tuotteen muualta. Nyt vaan en ehtinyt toivettani esittämään kun lähti uusi paketti. Miten voikaan olla näin vaikeaa. En voi tehdä reklamaatiota nyt vielä visallekaan kun uusi yritys taas tulossa.Saas nähdä miten käy tämän uuden cpu:n kanssa. Ensin piti tulla tosiaan tiistaina, sitten muuttui keskiviikolle ja nyt muuttunut torstaille. Jotenkin jo tuntuu siltä, ettei mene tälläkään kertaa ihan putkeen tämä
Ohjeissa ainakin on:Onko amazonista lähtenyt tänään tuo ilmainen kuljetus 100 euron ylittäviin tilauksiin? Tuli katseltua tuotteita eilen ja nyt ilmainen kuljetus niistä kadonnut.
Delivery to Finland
Items Standard Delivery
Minimum spend of €99.00All items*
*Some items may not be available in your country.
Onko amazonista lähtenyt tänään tuo ilmainen kuljetus 100 euron ylittäviin tilauksiin? Tuli katseltua tuotteita eilen ja nyt ilmainen kuljetus niistä kadonnut.
Samat kokemukset parin viikon takaa.On kyllä sujuva palautus Amazonilla. Ei tarvitse kuin tulostaa osoitelappu sekä viivakoodi paketin sisään ja heittää paketti postiin. Postitin palautuksen sunnuntaina ja tänään tuli jo maksunpalautus.
Jonkin verran Amazon.de käyttäneenä voin myös todeta, että verrattuna käytännössä mihin tahansa suomalaiseen toimijaan, palvelu on huomattavasti parempaa ja nopeampaa. Kaikki palautuksesta aiheutuneet kulut korvataan, viivästyneestä toimituksesta on myös korvattu tai lähetetty pikana uudelleen ilman kuluja.Kieltämättä aika sujuvaa tuo palautuskäytäntö. Laitoin palautukseen 12e tuotteen, joka oli posteineen 20e. Tuli hetken päästä viesti, että rahat palautetaan eikä tuotetta tarvitse palauttaa.
Aiemmin palautin 100e työkalun, niin rahat tuli aika nopeasti tilille, vaikka eivät olleet saaneet vielä tuotettakaan.
Tänään vihdoin sain 7950x CPUn käsiini joka tilattu Amazon.de:sta 13.9. Ei mennyt edes kuukauttaTämä alkaa mennä omalla kohdallani jo huumorin puolelle. Ei tullut tiistaina eikä koko viikkona uutta cpu:ta. Tänään lähti KOLMAS paketti amazon.de:sta kohti minua. Olin torstaina viimeks yhteydessä chatin kautta ja siellä ystävällinen asiakaspalvelija lupasi seurata tilaustani. Nyt tuli sähköposti, että seurannan mukaan paketti ei ole tullut ja laittoi korvaavan tulemaan. Olisin mielummin ottanut jo rahat palautettuna ja ostanut tuotteen muualta. Nyt vaan en ehtinyt toivettani esittämään kun lähti uusi paketti. Miten voikaan olla näin vaikeaa. En voi tehdä reklamaatiota nyt vielä visallekaan kun uusi yritys taas tulossa.
Kuis? Sanosin että toi vaan vahvista että tosta puljusta voi tilata. Eihän se firman vika että tavaraa mene hukaan matkan varrella tai joku vetää välistä?Tänään vihdoin sain 7950x CPUn käsiini joka tilattu Amazon.de:sta 13.9. Ei mennyt edes kuukautta
Ensimmäinen paketti oli siis tyhjä, toinen paketti ei saapunut ikinä perille. Nämä lähetykset lähtivät DHL:llä saksasta. Nyt tämä kolmas lähetys tuli UPS:lla ranskasta joka siis onnistuneesti perille. Hieman alkoi jo jännittää, että miten tässä oikein käy.
Asiakaspalvelu kyllä ihan hyvää koko prosessin aikana mitä jouduin olemaan yhteydessä.
Mietin kyllä seuraavaksi, että uskaltaako mitään kallista enää tilata ko. firman kautta.
Juu, siinä olet kyllä oikeassa. Nyt ainakaan minä en tiedä missä kohtaa esim. ensimmäinen lähetys on tyhjennetty. Onko lähtenyt tyhjänä jo amazonilta. Amazonin teipit ainakin oli paketissa täysin ehjät.Kuis? Sanosin että toi vaan vahvista että tosta puljusta voi tilata. Eihän se firman vika että tavaraa mene hukaan matkan varrella tai joku vetää välistä?
Yksi omasta mielestäni todennäköinen vaihtoehto on että tuotepalautus (jossa joku palauttanut tyhjän pakkauksen eli huijannut Amazonia) on laitettu virheellisesti myyntiin uudelleen. Eli joko joku luullut tuotepakettia avaamattomaksi tai sitten muuten vain epähuomiossa.Juu, siinä olet kyllä oikeassa. Nyt ainakaan minä en tiedä missä kohtaa esim. ensimmäinen lähetys on tyhjennetty. Onko lähtenyt tyhjänä jo amazonilta. Amazonin teipit ainakin oli paketissa täysin ehjät.
Ei ole ennen vaan käynyt vastaavaa niin pisti miettimään. Olen lukenut, että näin voi käydä ja nyt osui omalle kohdalle. Tämä tosin voi käydä mistä vaan tilatessa.
Minulle on tulossa Saksan Amazonilta paketti jonka haluaisin mahdollisimman nopeasti.
Posti kohta kysyy haluanko kotiinkuljetuksen sijaaan noutaa sen jostain. Kummalla tavalla saan paketin nopeammin? Annanko tuoda kotiin ja olen paikalla vai käskenkö viedä noutopaikkaan ja haen sieltä?
Oman kokemuksen mukaan (Tampere) tuolla ei ole vaikutusta toimituspäivään, mutta kotiinkuljetus tapahtuu päivällä (ilmoittamatta) kun taas noutopisteeseen toimitus voi tapahtua vasta muutamaa tuntia myöhemmin illalla.Minulle on tulossa Saksan Amazonilta paketti jonka haluaisin mahdollisimman nopeasti.
Posti kohta kysyy haluanko kotiinkuljetuksen sijaaan noutaa sen jostain. Kummalla tavalla saan paketin nopeammin? Annanko tuoda kotiin ja olen paikalla vai käskenkö viedä noutopaikkaan ja haen sieltä?
Oman kokemuksen mukaan (Tampere) tuolla ei ole vaikutusta toimituspäivään, mutta kotiinkuljetus tapahtuu päivällä (ilmoittamatta) kun taas noutopisteeseen toimitus voi tapahtua vasta muutamaa tuntia myöhemmin illalla.
Lähellä joulua paikkakunnasta riippuen noutopistepaketteja toimitetaan myös lauantaisin jolloin voit saada noutopistepaketin pari päivää aiemmin.
Annan sitten varmaan tulla kotiinkuljetuksella kun Tampereella itsekin asun. Amazon arvioi nyt toimitusajaksi perjantaita. Olisi kiva ettei tarvisi viikonlopun yli odottaa.
Viimeisimmän päivityksen mukaan paketti on nyt Itellalla Liettuassa.
>Wednesday, 11 October 10:08 AM
>Parcel arrived at a carrier facility
>-LT-Itella Lithuania, LT LT
Onko Postin tekemä Amazonin pakettien toimitus muuttunut vai onko tämä erikoistapaus? On tullut aika vähän tilattua sen jälkeen kun muuttui siten että vaaditaan 100€ ilmaisiin toimituksiin.
Minulle ei tullutkaan kyselyä siitä tuodaanko kotiin vai haluanko hakea vaan paketti meni suoraan "Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle" -tilaan tänä aamuna. Saa nähdä soittavatko ovikelloa jossain välissä.