Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Viime perjantaina tilansin illalla tuotteitta ja tänään sain ne oven takaa nostettua sisään. Toimitus aika on se viikko ja tuli aikataulussa amazonin lupauksen/ennustuksen mukaisesti.
 
R-Kioskia kokeilin ensimmäisenä ja sinne kelpasi hyvin Amazonin palautuspaketti, vaikka R-Kioskia ei näkynytkään DHL:n sivuilla palvelupisteenä. R-Kioskin omilla sivuilla kuitenkin DHL mainitaan. En varsinaisesti epäillytkään ettei onnistuisi, kirjoittelin tänne @Boogy tuossa kyseli eilen miten palautus onnistuu.
 
Minulla on tässä juuri lähdössä palautuspaketti, ja Amazonin aspan mukaan pitäisi onnistua palautus ilmaiseksi. DHL:n sivuilta katsomalla palvelupisteistä löytyi vain Posti, ei R-Kioskia. Täytyy käydä kokeilemassa saisiko jommasta kummasta lähtemään. Tässä ei ole JJFI-koodia, kolme eri koodia joista yksi on kyllä JJDI-alkuinen, en tiedä onko se Postin koodi vai joku muu.
Tuossa vähän aiemmin kirjoitin näin:
" viimeksi kun oli taas sellainen asiakaspalvelija postin päässä joka ei tiennyt mitä tehdä, niin kuulin hyvän vinkin toiselta asiamiespostin työntekijältä joka tuli apuun. Tämä EI ole siis Postin mielestä asiakaspalautus, vaan se luetaan sisään ikäänkuin Postille olisi tullut vain uusi lähetys (tuossa on eroa siinä Postin käyttämässä lukijassa että kumpaa tapaa käytetään). Sitten vain valitaan niistä kolmesta viivakoodista se alin koodi ja homma on sillä selvä, ilman kuluja. "

Eli se alin koodi ja ns. sisäänlukuna niin homma toimii. Jos on vähänkin tietämätön postilainen niin sana "asiakaspalautus" saa kyllä hommat vaikeaksi asiassa :)
 
Tilasin Amazonista (DE) 7950x prosessorin joka "tuli" tänään mutta sisällä olevan AMD paketti oli auki ja itse CPU poissa. Itse ruskea lähetyspaketti oli täysin ehjä, eli oletan sen lähteneen Amazonilta jo "varastettuna". Mitenkä tälläisessä pitäisi toimia nyt? EI ole koskaan osunut kohdalleni, rupeen etsimään Amazon sivuilta tietoa.

" Dispatched from and sold by Amazon. " toimittajana
Aika kovalla kädellä Amazon moderoi tuotearvosteluita. Arvostelin tilaukseni (tyhjän pakettini) yhdellä tähdellä ja nyt tuli sähköposti:
"We could not post your review of AMD Ryzen 9 7950X"
"Why is that not allowed? These aspects vary by order and will not be relevant to all customers."

Että näin pimitetään / suojellaan näitä epämääräisiä lähetyksiä.
 
Aika kovalla kädellä Amazon moderoi tuotearvosteluita. Arvostelin tilaukseni (tyhjän pakettini) yhdellä tähdellä ja nyt tuli sähköposti:
"We could not post your review of AMD Ryzen 9 7950X"
"Why is that not allowed? These aspects vary by order and will not be relevant to all customers."

Että näin pimitetään / suojellaan näitä epämääräisiä lähetyksiä.
Ihan ymmärrettävää. Tuo palaute on tarkoitettu sitä tuotetta koskeville palautteille. Tässä tapauksessa itse AMD 7950x:ää, ei kauppakokemusta varten. Vikahan ei ollut tuotteessa, vaan Amazonin henkilökunnassa, eli truspilot, google yms. ovat noita amazonin ongelmia koskien se oikea 1 tähden arvostelupaikka ja niitä Amazon ei saa vääristeltyä (kai).

Saitko muuten uuden prosessorin jo?
 
Ihan ymmärrettävää. Tuo palaute on tarkoitettu sitä tuotetta koskeville palautteille. Tässä tapauksessa itse AMD 7950x:ää, ei kauppakokemusta varten. Vikahan ei ollut tuotteessa, vaan Amazonin henkilökunnassa, eli truspilot, google yms. ovat noita amazonin ongelmia koskien se oikea 1 tähden arvostelupaikka ja niitä Amazon ei saa vääristeltyä (kai).

Saitko muuten uuden prosessorin jo?
Tiistaina pitäisi seurannan mukaan tulla uusi lähetys, katsotaan mitä se tällä kertaa sisältää.
 
Tiistaina pitäisi seurannan mukaan tulla uusi lähetys, katsotaan mitä se tällä kertaa sisältää.
Itse sain amazonista myös n. vuosi sitten väärän prosessorin ja kun siitä aspaan valitin, niin sain toki törkeää palvelua -tyyliin oma vika että tilasin väärän... Jatkoin valitusta ja lopulta ääni kellossa muuttui, jolloin vääränlaisen prossun sai pitää sekä sieltä tuli vielä oikanlainenkin perässä. Sulla ei varmaan tyhjä laatikko paljoa mieltä lämmitä (elleivät vaatineet palauttamaan sen), mutta toivotaan että nyt menisi edes nappiin tuo toimitus uuden prossun kanssa
 
Tuossa vähän aiemmin kirjoitin näin:
" viimeksi kun oli taas sellainen asiakaspalvelija postin päässä joka ei tiennyt mitä tehdä, niin kuulin hyvän vinkin toiselta asiamiespostin työntekijältä joka tuli apuun. Tämä EI ole siis Postin mielestä asiakaspalautus, vaan se luetaan sisään ikäänkuin Postille olisi tullut vain uusi lähetys (tuossa on eroa siinä Postin käyttämässä lukijassa että kumpaa tapaa käytetään). Sitten vain valitaan niistä kolmesta viivakoodista se alin koodi ja homma on sillä selvä, ilman kuluja. "

Eli se alin koodi ja ns. sisäänlukuna niin homma toimii. Jos on vähänkin tietämätön postilainen niin sana "asiakaspalautus" saa kyllä hommat vaikeaksi asiassa :)

Jep, se on varmasti juuri näin ja hyvä tarkennus. Termi "asiakaspalautus" viittaa tähän Suomen sisäiseen käytäntöön, jossa yrityksellä on sopimus Postin kanssa, että asiakas voi tuoda paketin postiin ilman mitään lappuja tai muita ennakkotietoja, ja kertoo taikasanan asiakaspalautus ja ehkä sen sopimusnumeron. Posti sitten hoitaa lappujen tulostukset ja toimittaa ennaltasovittuun osoitteeseen. Nämä Amazonin palautukset ovat ennaltalaadittuja paketteja valmiine pakettikoodeineen, jolla paketti pitää lähettää.
 
Ihan ymmärrettävää. Tuo palaute on tarkoitettu sitä tuotetta koskeville palautteille. Tässä tapauksessa itse AMD 7950x:ää, ei kauppakokemusta varten. Vikahan ei ollut tuotteessa, vaan Amazonin henkilökunnassa, eli truspilot, google yms. ovat noita amazonin ongelmia koskien se oikea 1 tähden arvostelupaikka ja niitä Amazon ei saa vääristeltyä (kai).
Tämä juuri vituttaa Amazonin tuotearvosteluissa. Ketään ei kiinnosta onnistuiko posti tuhoamaan pakettisi vai oliko toimitus kolme päivää myöhässä, vaan haluan lukea kokemuksia tuotteesta. Toki ylipäänsä amazonin tuotetarvostelut eivät ole kovin luotettavia. Mutta kun ne arvostelut edes koskisivat tuotetta.
 
Eli tuon dhln palautuksen jossa on tuo jjd koodi pystyy palauttamaan postin pisteelle? Ei ainakaan äsken onnistunut, täytyy ehkä myöhemmin yrittää uudelleen tai mennä rkioskille.
 
Eli tuon dhln palautuksen jossa on tuo jjd koodi pystyy palauttamaan postin pisteelle? Ei ainakaan äsken onnistunut, täytyy ehkä myöhemmin yrittää uudelleen tai mennä rkioskille.
Kyllä pystyy, mutta tiskin takana ei välttämättä osata. Useampikin kokemus löytyy tältä foorumilta, missä mennyt säätämisen puolelle.
 
Ennen kai sai ilmaiset palautus postit jos palautettavan tuotteen hinta oli yli 40€, mutta mikä on raja nykyään kun ilmaiset postit tulee vasta 100€?
 
Ennen kai sai ilmaiset palautus postit jos palautettavan tuotteen hinta oli yli 40€, mutta mikä on raja nykyään kun ilmaiset postit tulee vasta 100€?
Palautussäännöt eivät ole muuttuneet, ml. tuo 40 euron raja (ilmaisiin palautuksiin vaikuttaa moni muukin asia).
 
On kyllä sujuva palautus Amazonilla. Ei tarvitse kuin tulostaa osoitelappu sekä viivakoodi paketin sisään ja heittää paketti postiin. Postitin palautuksen sunnuntaina ja tänään tuli jo maksunpalautus.
 
On kyllä sujuva palautus Amazonilla. Ei tarvitse kuin tulostaa osoitelappu sekä viivakoodi paketin sisään ja heittää paketti postiin. Postitin palautuksen sunnuntaina ja tänään tuli jo maksunpalautus.
Joo. Tuo on muuttunut ihan lähiaikoina, että joskus saa rahat heti kun paketti rekisteröityy postilta Amazonille -mutta ei aina. Mikälie siinäkin.

Olen myös huomannut, että jos palauttaa enemmän kuin 1 tuotteen samassa palautuksessa, niin Amazon huhuilee aina "puuttuvien" perään joskus kuukauden kuluttua palautuksesta. Kun chattiin ottaa yhteyttä, kerrotaan siellä asian olevan ok ja asiakaspalvelija sanoo merkanneensa kaikki tuotteet palautetuksi. Tämä on nyt käynyt kaksi kertaa, joten jonkinlainen kaava tuossa on. En tiedä lähtisikö luottokortilta oikeasti veloitus mikäli yhteyttä ei ottaisi, mutta tämäkin on turhaa lisähommaa
 
Tiistaina pitäisi seurannan mukaan tulla uusi lähetys, katsotaan mitä se tällä kertaa sisältää.
Saas nähdä miten käy tämän uuden cpu:n kanssa. Ensin piti tulla tosiaan tiistaina, sitten muuttui keskiviikolle ja nyt muuttunut torstaille. Jotenkin jo tuntuu siltä, ettei mene tälläkään kertaa ihan putkeen tämä :)
 
Kaikki puhuvat palauttamisista?? Miten usein edes ostatte? Eli ette vain tilaa kokeiluun?
 
Joo. Tuo on muuttunut ihan lähiaikoina, että joskus saa rahat heti kun paketti rekisteröityy postilta Amazonille -mutta ei aina. Mikälie siinäkin.
Kyllä tuo on aina ollut noin kun on käyttänyt noita Amazonin valmiiksi maksettuja lappuja. Eli refund voi tulla heti kun menee lajitteluun.
Olen myös huomannut, että jos palauttaa enemmän kuin 1 tuotteen samassa palautuksessa, niin Amazon huhuilee aina "puuttuvien" perään joskus kuukauden kuluttua palautuksesta. Kun chattiin ottaa yhteyttä, kerrotaan siellä asian olevan ok ja asiakaspalvelija sanoo merkanneensa kaikki tuotteet palautetuksi. Tämä on nyt käynyt kaksi kertaa, joten jonkinlainen kaava tuossa on. En tiedä lähtisikö luottokortilta oikeasti veloitus mikäli yhteyttä ei ottaisi, mutta tämäkin on turhaa lisähommaa
Itsellä ei ole kertaakaan käynyt noin vaikka useamman kerran olen palauttanut usean tuotteen kerralla.
 
Kaikki puhuvat palauttamisista?? Miten usein edes ostatte? Eli ette vain tilaa kokeiluun?

Amazoniniin palauttaminen varsinkin ennen nykyisiä postituslappuja oli varsin erillaista verrattuna suomalaisiin kauppoihin niin tästä tulee varmasti sen takia paljon kyselyjä vrt muut viestit.

Itse olen kerran joutunut palauttamaan (rikkinäinen tuote) ja tämä oli ennen nykyisiä muistilappuja.
 
Kaikki puhuvat palauttamisista?? Miten usein edes ostatte? Eli ette vain tilaa kokeiluun?
Amazon vaatii välillä takuutapauksessa tuotteen palautuksen tuotteen vaihtamisen sijaan. Ainakin omat palautukseni ovat tällaisia -ei siis mitään 14vrk palautustapauksia

edit. Ja tämä käytäntö tulee kuulemma siitä, jos tuote on vain Amazonin toimittama, mutta toisen toimijan myymä
 
Otetaan kuljetus kysymys väliin.

Nyt lähti ensimmäisen kerran saksan amazonin paketti kohti pohjolaa UPS:llä. Tuleeko paketti perille UPS:n omien reittien kautta vai onko suomessa kuljetus postin hoitama. Oletan, että UPS:n omien reittien kautta, koska postin seurannassa pakettia ei näy, mutta UPS:n sivuilla näkyy.
 
Otetaan kuljetus kysymys väliin.

Nyt lähti ensimmäisen kerran saksan amazonin paketti kohti pohjolaa UPS:llä. Tuleeko paketti perille UPS:n omien reittien kautta vai onko suomessa kuljetus postin hoitama. Oletan, että UPS:n omien reittien kautta, koska postin seurannassa pakettia ei näy, mutta UPS:n sivuilla näkyy.

UPS toimittaa kotiovelle.
 
Saas nähdä miten käy tämän uuden cpu:n kanssa. Ensin piti tulla tosiaan tiistaina, sitten muuttui keskiviikolle ja nyt muuttunut torstaille. Jotenkin jo tuntuu siltä, ettei mene tälläkään kertaa ihan putkeen tämä :)
Odottavan aika on pitkä. Paketti ollut 22.9 saakka liikkumatta "Posti Logistiikkakeskus ". Olin chatillä yhteydessä postiin ja sieltä totesivat, että pitää olla yhteydessä Amazoniin. No olin chatillä yhdessä sitten Amazoniin ja siellä pyydettiin kärsivällisyyttä, että 30.9 pitäisi tulla. Aikaisemmin Amazon tilaukset mennyt hienosti putkeen mutta nyt ei sitten oikein mene.
"our system generates a backup delivery date by which your order might still arrive. For your order, this date is 30 September 2023."
 
Amazonin asiakaspalvelu on kyllä vailla vertaa edelleen. Tilasin partavahaa, sain partaöljyä. Reklamoin. Otin pyynnöstä kuvan paketin sisällöstä lähetyspaketin päällä => rahat palautuivat päivässä. Öljyn sain pitää.
 
Oletuksena jonnekin muualle. Tekstari on muuttunut. Ennen kun ei vastannut tuli oletuksena kotiin, nyt toisin päin.

Jep, tosin onneksi ainoastaan Amazonin lähettämien pakettien kohdalla. Lienevät saaneet paremman diilin UPS:lta tällä tavoin. "UPS-pakettisi 1Zxxx" läh. Amazon on matkalla. Vastaa 2, jos haluat toimituksen alkuperäiseen osoitteeseen...." jne. Jos ei tee mitään niin menee suoraan noutopisteeseen. Ei nyt iso ongelma, mutta ei taida saada vaihdettua noutopistettä, jonka arpovat varmaan tavalla x, koska itselle ainakin tulee eri postinumeroalueen noutopiste mikä kauempana kuin samalla postinumerolla sijaitse K-Market, jossa on myös UPS:n piste.

Muiden lähettämissä onneksi tulee kotiin default-vaihtoehtona, ja täytyy reagoida jos haluaa paketin UPS-noutopisteeseen. Tosin ongelma ratkesi sillä, että tilaan työpaikalle kaiken romun tuolta niin ei tule viestin viestiä vaan kuriiri oven taakse ja on aina joku vastaanottamassa pakettia.
 
Tuli tilattua tuossa ihan uuden Sofirn-fikkarin "fulfilled by Amazon" kauppiaalta alennuksesta ja sieltähän tuli sitten ihan päivänselvästi jo valmiiksi käytetty ja vielä rikkinäinenkin tuote. Ei kovin kehuttavaa toimintaa myyjältä. Mahtaako näissä olla muuta ratkaisua kuin rahat takaisin kuten Amazon näyttää kovasti ehdottavan, mieluumminhan sitä tietysti toivoisi myyjän pitävän kiinni sovitusta kun samaan hintaan ei enää tuotetta taas saa ja vielä kusetuksen makua.
 
Yhteys Amazoniin ja toimenpiteet vastauksen jälkeen, tai mahdollisesti parin vastauksen jälkeen. Loppupeleissä sulla saattaa olla lamppu mikä ei maksanut mitään. Hintaluokasta tuollaiselle. Ei hajua.
 
Saas nähdä miten käy tämän uuden cpu:n kanssa. Ensin piti tulla tosiaan tiistaina, sitten muuttui keskiviikolle ja nyt muuttunut torstaille. Jotenkin jo tuntuu siltä, ettei mene tälläkään kertaa ihan putkeen tämä :)
Tämä alkaa mennä omalla kohdallani jo huumorin puolelle. Ei tullut tiistaina eikä koko viikkona uutta cpu:ta. Tänään lähti KOLMAS paketti amazon.de:sta kohti minua. Olin torstaina viimeks yhteydessä chatin kautta ja siellä ystävällinen asiakaspalvelija lupasi seurata tilaustani. Nyt tuli sähköposti, että seurannan mukaan paketti ei ole tullut ja laittoi korvaavan tulemaan. Olisin mielummin ottanut jo rahat palautettuna ja ostanut tuotteen muualta. Nyt vaan en ehtinyt toivettani esittämään kun lähti uusi paketti. Miten voikaan olla näin vaikeaa. En voi tehdä reklamaatiota nyt vielä visallekaan kun uusi yritys taas tulossa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko amazonista lähtenyt tänään tuo ilmainen kuljetus 100 euron ylittäviin tilauksiin? Tuli katseltua tuotteita eilen ja nyt ilmainen kuljetus niistä kadonnut.
 
Okei. He ovat varmaan sitten vaan ottaneet tuotteiden vierestä sen "free delivery for orders over 99 euro" pois. Wish list täynnä tuotteita joissa noin 15 euron kuljetukset niin tuli ihmeteltyä asiaa. Nyt on hankalampi havaita tuotteet, joiden kuljetuksesta täytyy oikeasti maksaa.
 
Kieltämättä aika sujuvaa tuo palautuskäytäntö. Laitoin palautukseen 12e tuotteen, joka oli posteineen 20e. Tuli hetken päästä viesti, että rahat palautetaan eikä tuotetta tarvitse palauttaa.

Aiemmin palautin 100e työkalun, niin rahat tuli aika nopeasti tilille, vaikka eivät olleet saaneet vielä tuotettakaan.
 
Täälläkin lisää palautettavaa ja yhdestä vähemmän hyvin menneestä warehouse-ostoksesta samalla raportoitavaa. Tuli ostettua lukko ja vitsillä mietin tossa pakettia avatessa että toivottavasti tästä ei puutu mitään kuten vaikka avainta. Niinhän se puuttui, ei vissiin kovin tarkasti ole palautettua tuotetta tarkistettu kun läpinäkyvässä tuotepakkauksessa avaimille oma paikkansa sitten ihan vaan tyhjänä.
 
Kieltämättä aika sujuvaa tuo palautuskäytäntö. Laitoin palautukseen 12e tuotteen, joka oli posteineen 20e. Tuli hetken päästä viesti, että rahat palautetaan eikä tuotetta tarvitse palauttaa.

Aiemmin palautin 100e työkalun, niin rahat tuli aika nopeasti tilille, vaikka eivät olleet saaneet vielä tuotettakaan.
Jonkin verran Amazon.de käyttäneenä voin myös todeta, että verrattuna käytännössä mihin tahansa suomalaiseen toimijaan, palvelu on huomattavasti parempaa ja nopeampaa. Kaikki palautuksesta aiheutuneet kulut korvataan, viivästyneestä toimituksesta on myös korvattu tai lähetetty pikana uudelleen ilman kuluja.
 
Tämä alkaa mennä omalla kohdallani jo huumorin puolelle. Ei tullut tiistaina eikä koko viikkona uutta cpu:ta. Tänään lähti KOLMAS paketti amazon.de:sta kohti minua. Olin torstaina viimeks yhteydessä chatin kautta ja siellä ystävällinen asiakaspalvelija lupasi seurata tilaustani. Nyt tuli sähköposti, että seurannan mukaan paketti ei ole tullut ja laittoi korvaavan tulemaan. Olisin mielummin ottanut jo rahat palautettuna ja ostanut tuotteen muualta. Nyt vaan en ehtinyt toivettani esittämään kun lähti uusi paketti. Miten voikaan olla näin vaikeaa. En voi tehdä reklamaatiota nyt vielä visallekaan kun uusi yritys taas tulossa.
Tänään vihdoin sain 7950x CPUn käsiini joka tilattu Amazon.de:sta 13.9. Ei mennyt edes kuukautta :)
Ensimmäinen paketti oli siis tyhjä, toinen paketti ei saapunut ikinä perille. Nämä lähetykset lähtivät DHL:llä saksasta. Nyt tämä kolmas lähetys tuli UPS:lla ranskasta joka siis onnistuneesti perille. Hieman alkoi jo jännittää, että miten tässä oikein käy.
Asiakaspalvelu kyllä ihan hyvää koko prosessin aikana mitä jouduin olemaan yhteydessä.

Mietin kyllä seuraavaksi, että uskaltaako mitään kallista enää tilata ko. firman kautta.
 
Tänään vihdoin sain 7950x CPUn käsiini joka tilattu Amazon.de:sta 13.9. Ei mennyt edes kuukautta :)
Ensimmäinen paketti oli siis tyhjä, toinen paketti ei saapunut ikinä perille. Nämä lähetykset lähtivät DHL:llä saksasta. Nyt tämä kolmas lähetys tuli UPS:lla ranskasta joka siis onnistuneesti perille. Hieman alkoi jo jännittää, että miten tässä oikein käy.
Asiakaspalvelu kyllä ihan hyvää koko prosessin aikana mitä jouduin olemaan yhteydessä.

Mietin kyllä seuraavaksi, että uskaltaako mitään kallista enää tilata ko. firman kautta.
Kuis? Sanosin että toi vaan vahvista että tosta puljusta voi tilata. Eihän se firman vika että tavaraa mene hukaan matkan varrella tai joku vetää välistä?
 
Kuis? Sanosin että toi vaan vahvista että tosta puljusta voi tilata. Eihän se firman vika että tavaraa mene hukaan matkan varrella tai joku vetää välistä?
Juu, siinä olet kyllä oikeassa. Nyt ainakaan minä en tiedä missä kohtaa esim. ensimmäinen lähetys on tyhjennetty. Onko lähtenyt tyhjänä jo amazonilta. Amazonin teipit ainakin oli paketissa täysin ehjät.
Ei ole ennen vaan käynyt vastaavaa niin pisti miettimään. Olen lukenut, että näin voi käydä ja nyt osui omalle kohdalle. Tämä tosin voi käydä mistä vaan tilatessa.
 
Juu, siinä olet kyllä oikeassa. Nyt ainakaan minä en tiedä missä kohtaa esim. ensimmäinen lähetys on tyhjennetty. Onko lähtenyt tyhjänä jo amazonilta. Amazonin teipit ainakin oli paketissa täysin ehjät.
Ei ole ennen vaan käynyt vastaavaa niin pisti miettimään. Olen lukenut, että näin voi käydä ja nyt osui omalle kohdalle. Tämä tosin voi käydä mistä vaan tilatessa.
Yksi omasta mielestäni todennäköinen vaihtoehto on että tuotepalautus (jossa joku palauttanut tyhjän pakkauksen eli huijannut Amazonia) on laitettu virheellisesti myyntiin uudelleen. Eli joko joku luullut tuotepakettia avaamattomaksi tai sitten muuten vain epähuomiossa.
 
Minulle on tulossa Saksan Amazonilta paketti jonka haluaisin mahdollisimman nopeasti.

Posti kohta kysyy haluanko kotiinkuljetuksen sijaaan noutaa sen jostain. Kummalla tavalla saan paketin nopeammin? Annanko tuoda kotiin ja olen paikalla vai käskenkö viedä noutopaikkaan ja haen sieltä?
 
Minulle on tulossa Saksan Amazonilta paketti jonka haluaisin mahdollisimman nopeasti.

Posti kohta kysyy haluanko kotiinkuljetuksen sijaaan noutaa sen jostain. Kummalla tavalla saan paketin nopeammin? Annanko tuoda kotiin ja olen paikalla vai käskenkö viedä noutopaikkaan ja haen sieltä?

Sanoisin että nouto paikallisesta pääpostista on varmimmin nopein, jos nouto sieltä ei oikeasti haittaa.
 
Minulle on tulossa Saksan Amazonilta paketti jonka haluaisin mahdollisimman nopeasti.

Posti kohta kysyy haluanko kotiinkuljetuksen sijaaan noutaa sen jostain. Kummalla tavalla saan paketin nopeammin? Annanko tuoda kotiin ja olen paikalla vai käskenkö viedä noutopaikkaan ja haen sieltä?
Oman kokemuksen mukaan (Tampere) tuolla ei ole vaikutusta toimituspäivään, mutta kotiinkuljetus tapahtuu päivällä (ilmoittamatta) kun taas noutopisteeseen toimitus voi tapahtua vasta muutamaa tuntia myöhemmin illalla.

Lähellä joulua paikkakunnasta riippuen noutopistepaketteja toimitetaan myös lauantaisin jolloin voit saada noutopistepaketin pari päivää aiemmin.
 
Oman kokemuksen mukaan (Tampere) tuolla ei ole vaikutusta toimituspäivään, mutta kotiinkuljetus tapahtuu päivällä (ilmoittamatta) kun taas noutopisteeseen toimitus voi tapahtua vasta muutamaa tuntia myöhemmin illalla.

Lähellä joulua paikkakunnasta riippuen noutopistepaketteja toimitetaan myös lauantaisin jolloin voit saada noutopistepaketin pari päivää aiemmin.

Annan sitten varmaan tulla kotiinkuljetuksella kun Tampereella itsekin asun. Amazon arvioi nyt toimitusajaksi perjantaita. Olisi kiva ettei tarvisi viikonlopun yli odottaa.

Viimeisimmän päivityksen mukaan paketti on nyt Itellalla Liettuassa.

>Wednesday, 11 October 10:08 AM
>Parcel arrived at a carrier facility
>-LT-Itella Lithuania, LT LT
 
Annan sitten varmaan tulla kotiinkuljetuksella kun Tampereella itsekin asun. Amazon arvioi nyt toimitusajaksi perjantaita. Olisi kiva ettei tarvisi viikonlopun yli odottaa.

Viimeisimmän päivityksen mukaan paketti on nyt Itellalla Liettuassa.

>Wednesday, 11 October 10:08 AM
>Parcel arrived at a carrier facility
>-LT-Itella Lithuania, LT LT

Nää amazonit kotiinkuljetuksethan on sellaisia, että ne käy kerran ovella ja menee sitten postitoimipaikkaan noudettavaksi jos et ole kotona. Näihin ei kuulu puhelua tai tuontiajan sopimista. Meillä päin ainakin pienemmät paketit tulee päiväpostin mukana, joka nykyään jaetaan joka toinen päivä.
 
Nyt tuli ensimmäinen kusetus Warehouse-tavaroiden kanssa. Tilasin Unbuffered ECC-muistia, mutta oikean paketin sisällä onkin Registered-kampa.
Harmi ettei Amazon suostunut korvaamaan tätä oikealla tuotteella, eli pitänee tyytyä vain palautukseen.
 
Onko Postin tekemä Amazonin pakettien toimitus muuttunut vai onko tämä erikoistapaus? On tullut aika vähän tilattua sen jälkeen kun muuttui siten että vaaditaan 100€ ilmaisiin toimituksiin.

Minulle ei tullutkaan kyselyä siitä tuodaanko kotiin vai haluanko hakea vaan paketti meni suoraan "Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle" -tilaan tänä aamuna. Saa nähdä soittavatko ovikelloa jossain välissä.
 
Onko Postin tekemä Amazonin pakettien toimitus muuttunut vai onko tämä erikoistapaus? On tullut aika vähän tilattua sen jälkeen kun muuttui siten että vaaditaan 100€ ilmaisiin toimituksiin.

Minulle ei tullutkaan kyselyä siitä tuodaanko kotiin vai haluanko hakea vaan paketti meni suoraan "Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle" -tilaan tänä aamuna. Saa nähdä soittavatko ovikelloa jossain välissä.

Jos paketti on Amazonin mielestä "oversize" niin ei saa Postilla ohjattua automaattiin vaan tulee automaattisesti ovelle.. Tässä ei tarvitse edes olla kauhean iso paketti kyseessä oikeasti, tiedä mistä sitten johtuu. Heillä joku outo kuutioraja tilavuudessa / tilavuuspainossa joka sitten ottaa tuon "Suuri" -lisäpalvelun käyttöön Postilla.

Kun saat paketin katso lukeeko osoitetarrassa OVERSIZE
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 382
Viestejä
4 549 256
Jäsenet
74 978
Uusin jäsen
Omi77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom