- Liittynyt
- 10.05.2023
- Viestejä
- 798
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä se peruminen on aina ollut siitä kiinni kuinka pitkällä kyseinen tuote on lähetysprosessissa. Jos paketti on riittävän pitkällä lähetysprosessissa niin tulee se "we will try to cancel your shipment and inform you by email whether it succeeds" (tjsp) -ilmoitus, missä vaiheessa kokemukseni perusteella on aika lailla 50-50 onnistuuko vai ei.
Sama koskee kyllä muitakin kauppoja. Gigantilla ihan sama juttu oli viime viikolla, kun yritin peruuttaa. "Peruutustoiveen voin laittaa, mutta en voi taata peruutusta koska tilaus on jo käsittelyssä". Tuote oli tulossa valmistajalta. Käsittelyyn se meni heti.Kyllä se peruminen on aina ollut siitä kiinni kuinka pitkällä kyseinen tuote on lähetysprosessissa. Jos paketti on riittävän pitkällä lähetysprosessissa niin tulee se "we will try to cancel your shipment and inform you by email whether it succeeds" (tjsp) -ilmoitus, missä vaiheessa kokemukseni perusteella on aika lailla 50-50 onnistuuko vai ei.
Yllä hsalonen sanoi että "vaikka mitään tuotteista ei oltu edes pakattu", mutta ei Amazon näytä pakkaamisen tarkkaa statusta asiakkaalle joten tuota ei voi tietää. Ilmoitus asiakkaalle lähtee vasta kun paketti on lähetetty.
Ei maksa mitään. Otat yhteyttä aspaan ja pyydät palautustarraa. Tulostat sen ja isket pakettiin kiinni ja viet Postiin, vaikka labelissa ja ohjeissa lukeekin DHL.Vaihtoehtona taitaa olla siis tuotteen lähettäminen takas amazonille. Osaako kukaan sanoa miten se nykypäivänä onnistuu joutuuko maksamaan hirveet postituskulut ja ootella sitten niitä takas(saako edes takas?) Saksan Amazonista siis kysymys
Ei maksa mitään. Otat yhteyttä aspaan ja pyydät palautustarraa. Tulostat sen ja isket pakettiin kiinni ja viet Postiin, vaikka labelissa ja ohjeissa lukeekin DHL.
Minulla onnistui ainakin sanomalla, että tässä olisi Postin lähetys. Kyseessä oli siis palvelupiste, joka edustaa useita kuljetusliikkeitä.Ja kuten täällä monesti aiemmin mainittu niin postissa ei pidä hiiskua sanallakaan että kyseessä olisi asiakaspalautus koska myyjä menee sekaisin.
Ei ainakaan aiemmin ole ollut mahdollisuutta lisätä tuotteita Amazonin tilaukseen, ellei se sitten onnistu jotenkin asiakaspalvelun kautta. Uuden tilauksen on toki voinut tehdä, jos maksuttoman toimituksen raja ylittyy, ja uusi tilaus on mahdollisesti yhdistetty toimituksissa vanhaan.Tuo on sinänsä mielenkiintoinen että yleensä onnistuu kyllä muokkaaminen ylöspäin, eli jos haluat vielä lisätä tuotteen tai pari ei ongelmaa mutta jos haluat poistaa jotain se ei enää käy koska liian myöhäistä.
Toissa vuonna kävi mulla niin, että tilausvahvistuksen mukaan tilaus läpi ja kaikki ok. Tuote saapui kotiin. Amazonista alkaa saksaksi tulemaan viestiä että maksu ei mennyt läpi ja pitää manuaalisesti lyödä heille tilille. Kelasin kusetukseksi, mutta tarkistin että se tosiaan ei veloittanut. Piti sitten heidän ohjeen mukaan siirtää. Ottivat pienen komissionkin siitä välistä. Mitä vittuaIlmeisesti Amazon rupeaa lähettämään jo tavaraa, vaikka maksaminen ei onnistunut. Tilasin illalla porakoneen ja porakoneen terät. Aamulla huomasin, että sama laite bundlattuna terien kanssa on pari kymppiä halvempi, kuin erikseen ostettu. Maksutapahtuma oli hylätty toki, nykyään menee hylkyyn kaikki maatercardilla maksetut tilaukset syystä X. Tilaluksen peruutus onnistui, vaikka sivu sanoi, että eivät voi taata peruutusta. Tilasin sitten perään halvemmalla tuon toisen paketin.
Luulisi, että tilaukselle ei tehdä mitään, ennen kuin maksu on onnistunut. Amazon näemmä rupeaa heti toimittamaan tavaraa, riippumatta siitä, onnistuuko maksu vai ei.
Tulli on tällä hetkellä ihan jumissa EU lainsäädäntö muutosten takia.Moi,
Mitä tarkoittaa Amazonin apissa paketin seurannassa ”customs clearance delay”?
Ilmeisestikin Hollannissa, lähtenyt englannista.
Pitääkö tehdä jotain?
-kaki
Siitä tarrasta kannattaa melkein sutata se DHL:n logo ja kirjoittaa Posti. Varsinkin jos käy jossain asiamiespostissa niin kannattaa painottaa, että lähtee postin mukaan.Ja kuten täällä monesti aiemmin mainittu niin postissa ei pidä hiiskua sanallakaan että kyseessä olisi asiakaspalautus koska myyjä menee sekaisin.
Ei tarvitse ottaa edes aspaan yhteyttä, sen palautuslapun pystyy itse tulostamaan "omat tilaukset" valikosta.Ei maksa mitään. Otat yhteyttä aspaan ja pyydät palautustarraa. Tulostat sen ja isket pakettiin kiinni ja viet Postiin, vaikka labelissa ja ohjeissa lukeekin DHL.
Tulli on tällä hetkellä ihan jumissa EU lainsäädäntö muutosten takia.
Eli EU:n ulkopuolelta tulevat paketit hidastelee tullissa.Postipaketteja jää nyt poikkeuksellisen paljon jumiin tullauksessa – toimi näin, jos et saa lähetystäsi läpi
EU:n ulkopuolelta tulevien lentorahtipakettien perille pääsyssä voi olla viiveitä. Puutteet turvatiedoissa hidastavat jakelua.yle.fi
Mulla junnas paketti Saksassa melkein kaksi viikkoa tullissa. Hätäännyin itsekin, mutta lopulta liikahti. Odota vaan rauhassa.Moi,
Onko siis niin, että Suomen tullin takia paketti on pysähtynyt EU ensisaapumismaahan, eli seurannan mukaan Hollantiin?
Tarviiko tässä itse tehdä muuta kuin odottaa? Mitään ilmoituksia ei ole tullut, että voisin hoitaa tullauksen alta pois…
Posti toimittaa Amazonin paketit Express-pakettina, eli kotiinkuljetusta yritetään ilman mitään ennakkoilmoitusta yleensä arkena päivällä. Jos et ole kotona, paketti viedään postitoimipaikkaan, joka tapauksessasi lienee R-kioskissa.Miksi Amazon lähetykset toimitetaan aina R-kioskiin vaikka niissä lukee Posti kotiinkuljetus?
Posti toimittaa Amazonin paketit Express-pakettina, eli kotiinkuljetusta yritetään ilman mitään ennakkoilmoitusta yleensä arkena päivällä. Jos et ole kotona, paketti viedään postitoimipaikkaan, joka tapauksessasi lienee R-kioskissa.
Kukaan ei ole yrittänyt toimittaa, olen ollut kotona joka kerta. Näyttäisi siltä että Posti kusettaa.
Näin se menee. Parhaassa tapauksessa kuskit edes ajaa siitä ohi, mutta yleensä vaan vievät suoraan noutopaikkaan.
Ei se ole Amazonin vika.
Miksi Amazon lähetykset toimitetaan aina R-kioskiin vaikka niissä lukee Posti kotiinkuljetus?
Löytykö teiltä tuo Postin OmaPosti appi? Amazonin paketit on aina tulleet kotiin toimitettuna ja tuolta appin kautta näkee hyvin tietoa paketin kulkemisista. Muutama päivä ennen toimitusta tulee myös kysely haluaako paketin kotiin vai sittenkin johonkin muualle noudettavaksi. Kuskin loppumatkan näkee nykyään reaaliajassa kartaltakin.Posti toimittaa Amazonin paketit Express-pakettina, eli kotiinkuljetusta yritetään ilman mitään ennakkoilmoitusta yleensä arkena päivällä.
Itselläni on OmaPosti käytössä ja tuo toimitustapakysely on tuttu juttu, mutta tähän mennessä en Amazonin paketeissa muista tuota karttaseurantaa nähneeni. Tosin OmaPostin viimeisimmän päivityksen jälkeen en ole vielä Amazonilta kotiin toimitettuna mitään tilannut. Muissa postin kotiintoimituksissa tuo karttaseurannan tarjoaminen on kyllä viime aikoina yleistynyt.Löytykö teiltä tuo Postin OmaPosti appi? Amazonin paketit on aina tulleet kotiin toimitettuna ja tuolta appin kautta näkee hyvin tietoa paketin kulkemisista. Muutama päivä ennen toimitusta tulee myös kysely haluaako paketin kotiin vai sittenkin johonkin muualle noudettavaksi. Kuskin loppumatkan näkee nykyään reaaliajassa kartaltakin.
Löytykö teiltä tuo Postin OmaPosti appi? Amazonin paketit on aina tulleet kotiin toimitettuna ja tuolta appin kautta näkee hyvin tietoa paketin kulkemisista. Muutama päivä ennen toimitusta tulee myös kysely haluaako paketin kotiin vai sittenkin johonkin muualle noudettavaksi. Kuskin loppumatkan näkee nykyään reaaliajassa kartaltakin.
Unfortunately, UPS ran into an issue when attempting your delivery. They will try again. |
You can contact UPS for more information. |
On, ja olen aina valinnut kotiinkuljetuksen, mutta menee kuitenkin R-kioskiin.
Itse laskisin tuon jo kettuiluksi. Olen aina valinnut että saa jättää paketin oven taakse jos en ole paikalla ja aina on toimitettu. Noin 99% olen ollut paikalla, jos en niin paketti on odottanut kun tulen esim. kaupasta tms.
Eikös siinä lue UPS? Mulla on nyt jättänyt UPS sekä posti oven taakse. Enkä ollut mitenkään näin valinnut. Ihan hyvä vaan kyllä. Taitaa ruuhka painaa ja freelancerkuskeilla per stoppi -palkka.On, ja olen aina valinnut kotiinkuljetuksen, mutta menee kuitenkin R-kioskiin. Nyt tänään tuli Amazonilta seuraava viesti:
Unfortunately, UPS ran into an issue when attempting your delivery. They will try again. You can contact UPS for more information.
Laitoin palautetta Oma Postin kautta, mutta pitäisi varmaan ottaa yhteyttä myös tuonne.
Eikös siinä lue UPS? Mulla on nyt jättänyt UPS sekä posti oven taakse. Enkä ollut mitenkään näin valinnut. Ihan hyvä vaan kyllä. Taitaa ruuhka painaa ja freelancerkuskeilla per stoppi -palkka.
Ehdottomasti. Aasialaiset kaupat tai usein myös muut itämaiset kaupat on sellasia sekalaisia, jossa aasialaista tavaraa myös seassa. Tofu on itsellä yksi tärkeä, jota saa sieltä PALJON halvrmmalla vrt. Meidän normikauppoihin. Merenelävät (mm. Katkaravut) myös paljon halvempia kinkkikaupoissa.Kiitoksia paljon vastauksista. Jotenkin mieltänyt Amazonin halvemmaksi tyyliin kaikessa, mutta täytyy siis noihin aasialaisiin kauppoihin suunnata.
Itsellä kävi nyt näin: tein tilauksen, mutta muutin mieleni. Koetin muuttaa tilausta - ei onnistunut. Koetin peruuttaa tilauksen - ei onnistunut, vaikka mitään tuotteista ei oltu edes pakattu.
Nyt v*tuttaa sen verran, että pistän ensimmäistä kertaa tällä vuosikymmenellä palautusta. Sitten kun tulevat. Tämä on ihan täysin turhaa toimintaa, ja olisin ehkä voinut "tilata paremmin", mutta nyt katson, että he tahallaan lähettivät (seuraavana päivänä) ja koen, että minut on pakotettu ostamaan tavara, jonka tilasin yöllä (selvänä, mutta väsyneenä). Ja reklamaation ja lähetyksen välillä oli 24h+.. Ei tämä nyt ole Amazonilta kehuttavaa toimintaa.
Olen nyt vihainen itselleni ja Amazonille. Eniten Amazonille, niin en taida pistää edes myyntiin noita omakustannehinnalla, kun se olisi ainakin ympäristölle parasta. Ei, minua on kohdeltu huonosti, niin saavat nyt palautusta. Valitan asennettani. Nyt on taas yöpostailua.
Erittäin harvoin tarkistavat palautuksia, ellei kyseessä ole yli tonnin tuote. Muut menevät avaamatta roskiin. Katsovat vain että jotain on tulossa takaisin. Palautuessaan menevät suoraan kaatopaikalle koska se on helpompaa.Tässä kävi niin, että pistin heti seuraavana päivänä, kun tuote oli toimitettu, reklamaation. Sieltä tuli tulostettavat tarrat. Vein postiin 28.11. ja rahat tuli takaisin 1.12.. Tässä on vaan yksi ongelma - lähetykseni on vielä Vantaalla. En tiedä miksi, mutta tämäkään ei ole mielestäni hyvä. Jos olisin vaikka pistänyt muttereita sinne tilalle, tai ikivanhoja tietokoneenosia, kaapin perältä.
No, sain seurantakoodin palautukselle ja rentoudun vasta, kun se on Amazonin päässä vastaanotettu. Edellisestä palautuksesta onkin jo vierähtänyt vuosia ja silloin tuote oli rikki.
Jos Amazon huomaa että palautus ei ole sitä mitä pitäisi niin veloitus tehdään uudelleen.. En tiedä miksi, mutta tämäkään ei ole mielestäni hyvä. Jos olisin vaikka pistänyt muttereita sinne tilalle, tai ikivanhoja tietokoneenosia, kaapin perältä.
Tässä kävi niin, että pistin heti seuraavana päivänä, kun tuote oli toimitettu, reklamaation. Sieltä tuli tulostettavat tarrat. Vein postiin 28.11. ja rahat tuli takaisin 1.12.. Tässä on vaan yksi ongelma - lähetykseni on vielä Vantaalla. En tiedä miksi, mutta tämäkään ei ole mielestäni hyvä. Jos olisin vaikka pistänyt muttereita sinne tilalle, tai ikivanhoja tietokoneenosia, kaapin perältä.
No, sain seurantakoodin palautukselle ja rentoudun vasta, kun se on Amazonin päässä vastaanotettu. Edellisestä palautuksesta onkin jo vierähtänyt vuosia ja silloin tuote oli rikki.
Mitä sanoit siellä Postissa, kun annoit sen paketin heille?
Amazon riskiarvioinut asiakkaan kokemuksen olevan tärkeämpi kuin satunnainen vastaanotettu tiili. Itellä palautunut aina rahat heti kun on Vantaalla lajiteltu.Tässä kävi niin, että pistin heti seuraavana päivänä, kun tuote oli toimitettu, reklamaation. Sieltä tuli tulostettavat tarrat. Vein postiin 28.11. ja rahat tuli takaisin 1.12.. Tässä on vaan yksi ongelma - lähetykseni on vielä Vantaalla. En tiedä miksi, mutta tämäkään ei ole mielestäni hyvä. Jos olisin vaikka pistänyt muttereita sinne tilalle, tai ikivanhoja tietokoneenosia, kaapin perältä.
No, sain seurantakoodin palautukselle ja rentoudun vasta, kun se on Amazonin päässä vastaanotettu. Edellisestä palautuksesta onkin jo vierähtänyt vuosia ja silloin tuote oli rikki.
Jenkeissähän kaiketi Amazon ei edes lajittele palautuksia, vaan kaikki menee suoraan lavoille ja sokkohuutokauppaan. Ilmeisesti halvempaa ja tehokkaampaa pitkässä juoksussa.
Alkaa näyttää itselläni ensimmäistä kertaa siltä, että yksi tilaus on jäänyt johonkin matkalle. Kyseessä tilaus, josta puolet tavaroista pakattiin yhteen lähetykseen ja toiset puolet toiseen. Yksi paketti tuli, toista ei ole kuulunut. Seurannan mukaan pitäisi tulla postilla, mutta postin seuranta ei JJFI-tunnuksesta huolimatta tunnusta tunnista ja Amazonin seurannassa viimeinen merkintä on 5.12., jolloin lähetys on ollut Saksassa. Oletettavasti lähetys on jäänyt johonkin Saksan ja Liettuan välille (yleensä lähetykset rekisteröityvät ensimmäisen kerran postin seurannassa, kun se on Liettuassa). Toki voi olla poikkeuskin, että olisi pitänyt tulla lentorahtina, mutta eipä ole viitteitä siitäkään. Toimituspäivä piti olla eilen ja nyt seurannassa näkyy, että jos 18.12. mennessä ei kuulu, niin tilaus hyvitetään. Olin chatilla yhteyksissä ja toivoin, ettei hyvitettäisi, vaan lähettäisivät tuotteet uudelleen. Syynä se, että samaan hintaan en saa BF:nä tilattuja tavaroita mistään ja jos odottelen tuohon 18.12. asti, on erittäin hyvä todennäköisyys, etteivät ehdi jouluksi ja sattumalta kaikki nämä puuttuvat tuotteet olivat joululahjoiksi tarkoitettuja. Lupasivat tehdä pikatoimituksen 19.12., jos alkuperäistä lähetystä ei ole siihen mennessä kuulunut, mutta aika vahva kutina on, että menee kyllä tämän joulun yli, jos siihen mennään.
Noissa puhutaan kosmeettisesta kulumasta. Ei niissä ikinä mitään vikaa ole ja jos on niin takuuseen uusi.Amazon warehousessa kun on käytetyille eri kuntoluokituksia ja hinnat verrattuna uuteen noin:
Like new -5%
Very good -10%
Good -20%
Acceptable >-30%
Niin mielenkiinnosta kyselen, että mitä hiireltä tai näppäimistöltä voi odottaa eri luokissa? Tuntuu hölmöltä säästää vaikka 10 %, jos hiiressä on esim. mikrokytkinvikaa. Nuo Amazonin kuvaukset ovat hyvin ympäripyöreitä, esim. keskisuuri naarmu metallissa (tuotteessa ei edes ole metallipintaa).
Joo, saahan tavarat palauttaa mutta oma vaiva siinäkin pienen säästön takia.