Amazon tilaaminen

Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
1 031
Yksin tämän ketjun kokemusten perusteella vaikuttaa, ettei noita käytettyjä kannata tuolta juuri tilailla... onko kellään positiivista kerrottavaa?
Joskus käy vaan huono tuuri, mutta riippuu myös paljon, millä kuntostatuksella ostaa ja mitä. Olen ostanut paljon tavaraa warehousesta ja hyvin harvoin niissä on ollut mitään sanottavaa. En tosin taida olla ostanut kuin "very good" ja "like new" statuksella olevia tuotteita.

Yleensä punnitsen myös sitä asiaa, mitä olen ostamassa ja kuinka iso hinnanero on uuteen tuotteeseen. Esim. monet kaapelit olen ostanut "käytettynä" kun ne tuskin ovat menneet rikki tai saaneet isompaa osumaa tai niistä puuttuisi jotain olennaista paketista. Lisäksi vältän sellaisia tuotteita, joissa tuotetiedoissa on selvästi mainittu mahdollisista naarmuista tai käytön jäljestä.

Paras diili taisi olla Sampan Watch 4 kello, jonka ostin alle 100 eurolla ja jossa tosiaan kuvauksessa luki, että sinetti on ehjä, mutta pakkauksessa on vaurioita. Käytännössä tämä oli hyvin pieni hiertymä paketin yhdessä sivussa ja itse kello ja kaikki muukin oli täysin kunnossa, joten vaurio oli täysin kosmeettinen pakkauksessa, jota en muutenkaan säilyttäisi.

Isoin harmi noissa taitaa olla se, että siinä missä uuden tuotteen kohdalla saattavat lähettää heti uuden tuotteen tilalle, jos ensimmäisessä oli jotain pielessä, näissä warehouse tuotteissa yleensä palauttavat rahat. Eli samaa tuotetta samalla hinnalla ei välttämättä enää saa. Lisäksi jos tuote ei ole itsenään riittänyt ilmaiseen toimitukseen ja se on alun perin tilattu muiden tarvikkeiden ohella, niin eivät mitään postikuluja hyvittele uudesta tilauksesta, vaan siihen pitää sitten ympätä tavaraa kylkeen, jos ilmaisella toimituksella haluaa tilauksen.

Acceptable statuksen tuotteet ovat sitten erittäin todennäköisesti oikeasti käytettyjä tuotteita ja niistä ainakin itse olen pidättäytynyt. Ovat niitäkin jotkut ostaneet ja voineet olla ok. Näissähän on aina palautusoikeus, joten jos aika ja halu riittää kokeilemiseen, niin sittenhän voi tehdä oikein hyviä diilejä. En tosin ostaisi sitten muualta kuin siten, että myyjänä on Amazon. Kolmannen osapuolen käytettyjen tuotteista ja niiden reklamoinneista ja mahdollisista palautuksista en osaa sanoa.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 145
Löytyykö muilta yhtään positiivista sanottavaa vai pitääkö oikeasti paikkansa että järjestelmällisesti jokainen paketti nykyisin olisi täysin räjähtäneen näköinen saapuessaan perille? Lisätään nyt vielä että itse puhun Saksan amazonista, vuosiin ole Jenkkien vastaavasta tilannut ja Brittienkin laitoksesta en hetkeen...
Ainoassakaan tilaamassani paketissa ei ole ollut koskaan mitään vikaa. Eikä se nyt muutenkaan ole Amazonin vika, jos joku kuriiripalvelu tai Posti paskoo paketteja.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
1 031
Ainoassakaan tilaamassani paketissa ei ole ollut koskaan mitään vikaa. Eikä se nyt muutenkaan ole Amazonin vika, jos joku kuriiripalvelu tai Posti paskoo paketteja.
Mulle ei taas sattumalta ole kertaakaan käynyt näiden kanssa niin, että paketti olisi ollut hajalla, vaan olen saanut tuotteen, josta on puuttunut oheistarvikkeet tai osa niistä, tuote on ollut selvästi käytetty (vaikka ei olisi pitänyt olla) tai minulle on syystä taikka toisesta toimitettu aivan väärä tuote. Warehouse tuotteissa tosin valmistajan pakkauksella tuntuu olevan iso merkitys, sillä kaikki Amazonin extra paketointi on olematonta.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 581
Eikä se nyt muutenkaan ole Amazonin vika, jos joku kuriiripalvelu tai Posti paskoo paketteja.
Kyllä se vaan on Amazonin vika, jos paketti on niin huonolaatuinen että se ei kestä normaalia postikuljetusta. Toisena syynä voi olla se, että paketti on pakattu sen verran huonosti että se rikkoutuu matkalla (esim. pieni painava esine ilman mitään muuta isossa pahvilaatikossa, jossa se pääsee heilumaan reilusti).

Eiköhän tuo ole laskettu, että pakkausmateriaalista säästämällä x snt/paketti saadaan y % enemmän hajonneita paketteja, joista z % johtaa reklamaatioihin. Tästä voi sitten laskea kokonaiskustannukset ja katsoa, mihin asti pakkausmateriaalista kannattaa säästää.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 145
Kyllä se vaan on Amazonin vika, jos paketti on niin huonolaatuinen että se ei kestä normaalia postikuljetusta.

Eiköhän tuo ole laskettu, että pakkausmateriaalista säästämällä x snt/paketti saadaan y % enemmän hajonneita paketteja, joista z % johtaa reklamaatioihin. Tästä voi sitten laskea kokonaiskustannukset ja katsoa, mihin asti pakkausmateriaalista kannattaa säästää.
Ihan normaaleja teipattuja pahvilaatikoita ovat yleensä olleet (tai no, joskus on ollut jotain "pahvisia pussejakin"). En yritä väittää kokemuksiasi vääriksi, eli kunhan nyt kysyttäessä totesin, ettei minulla ole ollut kertaakaan mitään valittamista sen kummemmin pakkauksista, kuin toimituksistakaan. Tilauksia on takana useita kymmeniä, mahdollisesti toista sataa.

Warehouse-tuotteitakin on mukana muutama, eikä ole ollut vikaa niissäkään, mutta olen niissä kyllä ollut aina tosi tarkkana, että luokitus on kahden korkeimman joukossa.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
125
Onko kukaan täällä tilannut tuotteita Saksan Amazonista, joissa on vähimmäistilausmäärä (minimum order quantity) ja palauttanut osaa niistä? Erästä haluamaani tuotetta pitäisi tilata useampi kappale kerralla, mutta en tarvitse kuin yhden. Nyt haluaisinkin tietää, että voinko palauttaa ylimääräiset ja saada rahat niistä täysimääräisenä takaisin? Tuotteen myyjä ja lähettäjä on Amazon.de.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 040
Tuli äsken kuulokkeet jotka olivat Used: Acceptable listauksella. Johtoja piti olla useita ja vain USB-A piuha puuttua ja kuulokkeissa olla naarmuja (1cm). Ei ole ensimmäistäkään johtoa eikä ollut kuulokkeissa korvapadeja (eli korvatyynyjä). Lisäksi kokonaisuus pakattu Amazonin laadukkaaseen pahviin, joka oli revennyt 2 nurkalta (pahemmalta puolelta repäisin paketin auki, niin ei saa siitä enää kuvaa) ja päällä on istunut jokin TV tms. Onneksi Posti oli teipannut sitä, nii pysyi perille asti sisälmykset sisällä. Tämä on siis sieltä ehjältä puolelta oleva kuva

20230901_115928.jpg

Tämänkään kokemuksen perusteella en itse voi suositella Amazonin warehousen tuotteita. Nyt kun mietin, niin yhtään warehouse tuotetta en ole saanut käyttöön, eli yleensä ovat olleet käyttökelvottomia.. Positiivista oli, että tuote tuli n.viikossa, jonka he lupasivatkin!

Aiemmin on tullut tilattua warehousesta "Very good, open package" kuvauksilla:
-valmiiksi palanut Xenon polttimo
-autolla päälleajetut H7 polttimot (molemmat muusina ja pakattu sitten Amazonissa ehjään laatikkoon)
-trimmeripäät Ryobiin ->toimitus kesti kuukauden, kunnes keksivät ettei heillä olekaan sitä ja peruivat tilauksen

Ja "used -good condition (sata-kaapeli puuttuu)" luokituksella
-B450 emolevy, joka ei toiminut, mutta sata kaapelit oli mukana

on varmasti muutakin, mutta nuo nyt viimeisimpinä ja mieleenpainuvimmat

Edit. Lupasivat hyvittää 20% näiden kuulokkeiden ostohinnasta, niin lupauduin siten pitämään tuotteen. Kokonaisalennus kuitenkin noin 50% uuden vastaavan hinnasta ja itseltä sattui löytymään näihin sopivat tarvikkeet
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
989
Löytyykö muilta yhtään positiivista sanottavaa vai pitääkö oikeasti paikkansa että järjestelmällisesti jokainen paketti nykyisin olisi täysin räjähtäneen näköinen saapuessaan perille? Lisätään nyt vielä että itse puhun Saksan amazonista, vuosiin ole Jenkkien vastaavasta tilannut ja Brittienkin laitoksesta en hetkeen...
Tässäkin ja oikeastaan kaikessa nettikirjoittelussa on se ongelma, että vain negatiiviset asiat muistetaan kommentoida. Jos menee hyvin niin "kukaan" ei sano mitään. Tulee sitten mielikuva, että aina menee huonosti.

Ei sillä, etteikö monen kohdalla paketit olisi olleet huonossa kunnossa perillä. Minullakin on näin käynyt, mutta itse tuote on ollut aina ehjä niin ei ole tarvinnut reklamoida. Itseä ei haittaa jos paketti on ulkopuolelta rikki kun en sitä pakettia säästä muutenkaan.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
858
Jep, Amazonin paketit on aina huonossa kunnossa, mutta harvoin mitään on puuttunut.
 

TurbinoZ100000

Myyntihuuma
Tukijäsen
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
917
Ei mulla mielestäni koskaan ole olleet Amazonin paketit erityisen räjähtäneitä. Ja Warehousen kanssakin pelkkiä hyviä kokemuksia, lähinnä tainnut kyllä tilata vähintään Very Good luokituksen tavaraa.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
360
Nykyään kaikki paketin sisältämät tuotteet printataan tuohon osoitelappuun, joskus vuosia sitten ei ollut mitään mainintaa sisällöstä. Outo muutos kun eihän nämä tullin kautta käy. Voiko tuon ottaa jostain Amazonin asetuksista pois päältä tms?
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
373
Nykyään kaikki paketin sisältämät tuotteet printataan tuohon osoitelappuun, joskus vuosia sitten ei ollut mitään mainintaa sisällöstä. Outo muutos kun eihän nämä tullin kautta käy. Voiko tuon ottaa jostain Amazonin asetuksista pois päältä tms?
Viimeksi tänään tuli kaksi Amazonin pakettia eikä osoitelapussa kyllä ainakaan itselläni lukenut mitä paketti sisältää, eikä ole lukenut aiemminkaan? Saksan Amazonista tosin itsellä vain viime aikoina kokemusta, aiemmin UK myös.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 043
Onko tuohon amazonin hakutuloksiin olemassa mitään jippoa tai selain-extensionia, että siitä saisi edes hieman toimivamman? Listaukset ja filtterit menee kyllä niin vituilleen, että haluamaa tuotetta ei löydä kuin suoralla linkillä jos amazon niin haluaa. Tässä patjaa etsiessä tuli huomattua että ad-blockerit "sotkee" ainakin osan listauksista pois. Välimuistintyhjennys ja ulosloggautuminenkin tuntuvat vähän monipuolistavan hakutuloksia. 20v käyttänyt amazonia (nykyään melko harvakseltaan) ja vuosi vuodelta menee vaikeammaksi löytää mitään :D

Joskus ennen tuli pidettyä amazonin algoritmiä pelottavan nerokkaana virityksenä joka laskee lähes yliluonnollisella tarkkuudella mitä huomena tarvin. Nyt alkaa pikemminkin tuntumaan että suuri osa myyjistä on onnistunut löytämään sen heikkoudet (tai amazonin ansaintalogiikka on ajanut kuluttajan tarpeista ohi). Scammereitähän tuolla on aina ollut. Nyt jää nekin nuolemaan näppejään kun tässä ei edes löydä tuotetta millä tulisi harhaanjohdetuksi :mad:

Ehkä en vain osaa ja aina voi ostaa haetun vaahtomuovipatjan sijasta jonkun miljoonista ruudulle tunkevista joustinpatjoista... tai mennä jyskiin jossa just sattuu olemaan 80% alennukset about kaikesta :love:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 429
Kaikki paketit tulevat nykyään poikkeuksetta tällaisessa kunnossa. Tällä kertaa mitään ei pudonnut matkasta. Laatikkoa ei siis tässä vaiheessa ole vielä avattu, vaikka teippikin revennyt.
Tämä on kyllä yleinen ongelma Amazonissa, että he käyttävät liian vähän fylliä ja sen takia paketit romuttuu.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
274
Onko tuohon amazonin hakutuloksiin olemassa mitään jippoa tai selain-extensionia, että siitä saisi edes hieman toimivamman? Listaukset ja filtterit menee kyllä niin vituilleen, että haluamaa tuotetta ei löydä kuin suoralla linkillä jos amazon niin haluaa. Tässä patjaa etsiessä tuli huomattua että ad-blockerit "sotkee" ainakin osan listauksista pois. Välimuistintyhjennys ja ulosloggautuminenkin tuntuvat vähän monipuolistavan hakutuloksia. 20v käyttänyt amazonia (nykyään melko harvakseltaan) ja vuosi vuodelta menee vaikeammaksi löytää mitään :D
Extension kelpais mullekin ja lisäksi pitäs voida löytää vain sellaisia tuotteita mitä saa valittuun osoitteeseen tilattua
 
Liittynyt
28.10.2020
Viestejä
60
Voisikohan joku vähän valaista aloittelijaa Amazon.de -tilaamisesta? Olen miettinyt näytönohjaimen hankintaa sivuston kautta, mutta olen pihalla mahdollisista Alv-lisistä/tulleista jne. Tuleeko Amazonista hankittuihin tuotteisiin piilolisää myyntihintaan? Ettei edulliseksi näyttäytyvä hankinta osoittaudukin kalliiksi. Vai kannattaako pysyttäytyä kotimaisissa palveluntarjoajista?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 040
Voisikohan joku vähän valaista aloittelijaa Amazon.de -tilaamisesta? Olen miettinyt näytönohjaimen hankintaa sivuston kautta, mutta olen pihalla mahdollisista Alv-lisistä/tulleista jne. Tuleeko Amazonista hankittuihin tuotteisiin piilolisää myyntihintaan? Ettei edulliseksi näyttäytyvä hankinta osoittaudukin kalliiksi. Vai kannattaako pysyttäytyä kotimaisissa palveluntarjoajista?
Laita tuote ostoskoriin ja jatka kassalla toimitustavan valitsemiseen. Tässä vaiheessa oikealla näkyy lopullinen oikea hinta toimitettuna ja sinulta perittävillä veroilla. Eli mikäli tuossa painat tilaa, on tilaus sisällä, eli tuo viimeinen vaihe on se jossa oikean hinnan näkee
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 316
Voisikohan joku vähän valaista aloittelijaa Amazon.de -tilaamisesta? Olen miettinyt näytönohjaimen hankintaa sivuston kautta, mutta olen pihalla mahdollisista Alv-lisistä/tulleista jne. Tuleeko Amazonista hankittuihin tuotteisiin piilolisää myyntihintaan? Ettei edulliseksi näyttäytyvä hankinta osoittaudukin kalliiksi. Vai kannattaako pysyttäytyä kotimaisissa palveluntarjoajista?
Ei tule tulleja Saksasta tilatessa, samaa EU-aluetta ollaan. Hinta muuttuu vain Saksan ja Suomen ALV-kantojen välisen eron verran, Saksassa yleinen ALV-kanta 19% ja Suomen 24%, eli hinta muuttuu tuon muutaman prosentin ylöspäin.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 043
Extension kelpais mullekin ja lisäksi pitäs voida löytää vain sellaisia tuotteita mitä saa valittuun osoitteeseen tilattua
Ja ilmoitettuun hintaan. Tilasin lopulta patjan, mutta hinta kyllä nousu muutaman kympin ilmoitetusta ostoskorista maksuun siirryttäessä. Eikä todellakaan ollut veroero kyseessä. Ihan käsittämätön systeemi tavallaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 351
Voikos suomessa postin toimituksestakin ihan vaan kieltäytyä ottamasta vastaan ja se palautuu sit amazonille (.de) ilman et tarvii ite lähtee postitteleen?

Kun amazonista neuvoivat vaan että voin kieltäytyy ottamasta vastaan niin ei tarvii sit maksella palautusta ja kinua sitä takaisin, mutta en usko että he tietää miten paskasti posti täällä toimii :D
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 208
Voikos suomessa postin toimituksestakin ihan vaan kieltäytyä ottamasta vastaan ja se palautuu sit amazonille (.de) ilman et tarvii ite lähtee postitteleen?

Kun amazonista neuvoivat vaan että voin kieltäytyy ottamasta vastaan niin ei tarvii sit maksella palautusta ja kinua sitä takaisin, mutta en usko että he tietää miten paskasti posti täällä toimii :D
Toki voi kieltäytyä. Myös esim Postin ohjeissa se on tuolla:

"Mitä teen, jos en halua minulle tulossa olevaa lähetystä?

Jos et halua ottaa lähetystä vastaan, voit jättää sen noutamatta tai kieltäytyä vastaanottamasta sitä kotiintoimituksen yhteydessä. Voit myös ilmoittaa asiasta lähettäjälle."
 
Liittynyt
28.10.2020
Viestejä
60
Ei tule tulleja Saksasta tilatessa, samaa EU-aluetta ollaan. Hinta muuttuu vain Saksan ja Suomen ALV-kantojen välisen eron verran, Saksassa yleinen ALV-kanta 19% ja Suomen 24%, eli hinta muuttuu tuon muutaman prosentin ylöspäin.
Kiitos tiedosta @kjns ja @Jamboa. Uskaltaapa sitten harkita tuotakin vaihtoehtoa, jos hyvän tarjouksen löytää.
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
67
Tämä on kyllä yleinen ongelma Amazonissa, että he käyttävät liian vähän fylliä ja sen takia paketit romuttuu.
Paketit tulee tosiaan todella huonossa kunnossa johtuen heikosta laatikosta ja huonosta pahviteipistä. Laatikoissa ei juuri fyllinkiä ole, joten jo ennestään heikko pahvilaatikko on kovilla. Viime tilauksessa kävi itsellä ensimmäisen kerran niin, että heikko pahviteippi oli pettänyt ja yksi leffa oli pudonnut matkalle. Toki lähettivät heti uuden tilalle, eli reklamaatio puoli toimii.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 581
Viime tilauksessa kävi itsellä ensimmäisen kerran niin, että heikko pahviteippi oli pettänyt ja yksi leffa oli pudonnut matkalle. Toki lähettivät heti uuden tilalle, eli reklamaatio puoli toimii.
Jos kyseessä olisi jokin tuote mitä voisi ottaa enemmän kuin yhden kappaleen, voisi olla että heikosta laatikosta olisi pudonnut jotain muutakin pihalle :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 084
On tosiaan kyllä huonontunut paljon asiakaskokemus Amazonissa. Sen lisäksi että ilmaisia postikuluja havitellessa pitää pantata korissa tavaraa ihan eri tavalla että saisi minimisumman kasaan niin kuten joku muukin taisi mainita vaikuttaa kuin paketit lähtisikin entistä hitaammin. Toki aikaisemminkin ehkä tyyliin black fridayn aikoihin on voinut kestää lähdössä mutta nyt tuntuu järjestäen olevan niin että tilaushetkestä lähettämiseen menee 3-4 arkipäivää ja jos nyt ei aika ole muistoja kullannut niin näin ei ollut ennen...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 393
Ei tuolla lähettämiseen kuluvalla ajalla ole merkitystä, vain sillä mitä lupaavat toimitusajankohdaksi, mikä tuntuu kyllä venähtäneen.

6 päivä tilasin kasan tavaraa ja luvattu toimitus on 19 päivä. En katsonut kuinka monessa osassa ~10 eri tavaraa tulee, mutta juuri tulleen tiedon mukaan luvattu alittuu ainakin osalla tavaroista eli tulee 18pv.

Maksullisella toimituksella taidettiin luvata tyyliin 15-18pv toimitus, niin sen ottaminen olisi ollut aika turhaa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 052
Mitä voin nyt lyhyellä ajalla sanoa on seuraava:

ma 4. syysk. 15.25
Tein tilauksen, molemmat paketit saapuivat tiistaina 12 syyskuuta aamusta noin 09 pintaan. Lupasivat että tulevat perille keskiviikkoon mennessä (eli tulivat päivää ennen).

Nyt eilen (ke 13. syysk. 19.35) tein tilauksen ja paketit ovat lähteneet, luvataan että tulisivat perille perjantaille 22pv. Saa nähdä.
Tänään 4 tuntia sitten tuli vahvistus että osa tuotteista on lähetetty. Uskoisin että nekin tulevat ajoissa perille. Tiedä sitten tulevatko torstaina vai sitä aiemmin jo.
 
Liittynyt
06.06.2023
Viestejä
124
Kannattaa vaan olla tarkkana, että myyjänä jokin luotettava taho. Välillä tuolla näkyy noita näytönohjaimia "tarjouksessa", jossa myyjänä on joku ihan outo kolmas osapuoli ja noi taitaa olla 100% varmasti kusetuksia.
Tämä. Muutamasta erehdyksestä viisastuneena koluan kolmannen osapuolen toimittajan profiilin huolella läpi. Ihan helvetisti englantia osaamattomia kiinalaisia ihmekauppiaita tuo Amazonkin täynnä ja aika hyvin Amazon osannut piilottaa tiedon, mistä tavara todellisuudessa tulee. Ja sitten jos(=kun) vaikeudet alkaa niin aspa nostaa kädet pystyyn, että kolmas osapuoli, ota myyjään yhteyttä jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 254
En tiedä onko postin sekoilua vai joku muutos Amazonin päässä, mutta paketit jotka ennen ovat kääntyneet automaattiin ongelmitta, yritettiin nyt toimittaa kotiin ilman ennakkoilmoitusta.
Hivenen vituttaa lähteä jonottamaan paketteja pääpostista :rage:
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
4 038
Jos puhelinnumero puuttuu/on väärä lähetyksen sähköisessä EDI-tiedossa, ei tuo oma noutopiste käsittääkseni voi toimia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 254
Jos puhelinnumero puuttuu/on väärä lähetyksen sähköisessä EDI-tiedossa, ei tuo oma noutopiste käsittääkseni voi toimia.
Niinpä, mutta kun mikään ei ole muuttunut. Postinjakaja vielä kaiken lisäksi soitti kun oli oven takana, eli numerokin oli oikein.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
4 038
Se, että numero on paketissa ei meinaa aina että se on editiedossa, voi olla esim jossain eri kentässä jolloin jakaja näkee sen mutta ei käy järjestelmälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
300
Mä oon tilannu warehousesta kaksi Used - Acceptable-tuotetta. Toinen oli tekstiilipesuri, se oli ihan uudenveroinen, mutta ehkä kerran kokeiltu kun pesuainenäyte puuttui. Kunnosta sitä ei kyllä nähnyt. Paketissa taisi olla jotain jälkiä.

Toinen oli hyttysverkko ikkunaan, tässäkin paketti oli räjähtänyt mutta sisältö oli täysin uutta.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 140
Jos puhelinnumero puuttuu/on väärä lähetyksen sähköisessä EDI-tiedossa, ei tuo oma noutopiste käsittääkseni voi toimia.
Euroopan Amazonien lähettämät Postin paketit ovat joka tapauksessa Express-paketteja (toimituskysely-lisäpalvelulla) tai Pikkupaketteja, joihin kumpaankaan ei Oma Noutopisteellä ole vaikutusta.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
600
Tilasin Amazonista (DE) 7950x prosessorin joka "tuli" tänään mutta sisällä olevan AMD paketti oli auki ja itse CPU poissa. Itse ruskea lähetyspaketti oli täysin ehjä, eli oletan sen lähteneen Amazonilta jo "varastettuna". Mitenkä tälläisessä pitäisi toimia nyt? EI ole koskaan osunut kohdalleni, rupeen etsimään Amazon sivuilta tietoa.

" Dispatched from and sold by Amazon. " toimittajana
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 040
Tilasin Amazonista (DE) 7950x prosessorin joka "tuli" tänään mutta sisällä olevan AMD paketti oli auki ja itse CPU poissa. Itse ruskea lähetyspaketti oli täysin ehjä, eli oletan sen lähteneen Amazonilta jo "varastettuna". Mitenkä tälläisessä pitäisi toimia nyt? EI ole koskaan osunut kohdalleni, rupeen etsimään Amazon sivuilta tietoa.

" Dispatched from and sold by Amazon. " toimittajana
On kyllä ikävä tilanne. Toivottavasti maksoit luotolla - Chat auki ja toivomaan myötämielistä asiakaspalvelijaa. Oliko tuo uusi vai warehousen puolelta käytetty tuote?
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
600
On kyllä ikävä tilanne. Toivottavasti maksoit luotolla - Chat auki ja toivomaan myötämielistä asiakaspalvelijaa. Oliko tuo uusi vai warehousen puolelta käytetty tuote?
Luottokortilla aina maksu, tuo on uutena tilattu. On vaan uusi tilanne ja tarvii tutkia kuinka tämä nyt menee helpoiten maaliin.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
600
Sain chatissa Amazonin asiakaspalveluun yhteyden ja asiallisen kohtelun. Ensimmäinen virkailija siirsi yhteyden "concerned teamiin". Täällä tuli heti "I need to consult further handling with my supervisor". 15 min päästä tuli, että haluanko rahat vai uuden tuotteen tilalle. Pyysin uutta ja lupasivat toimittaa ensiviikon tiistaihin mennessä. Mietin, että mitäs jos kohdalleni tuleekin samanlainen tapaus niin siinä minulla onkin selittämistä Amazonille. Pakko kuvata videolle koko laatikon avausprosessi kun saan uuden paketin. Olisi kenties pitänyt sittenkin ottaa rahat takaisin.
Eipä ole tälläistä ennen tullut. Lukenut olen jostain, että näinkin voi käydä. Nyt todistettu myös itse omalla kohdallani.
Tiedä sitten miten tuo Amazon pakkaus toimii, he eivät kyselleet mitään muuta kuin tilausnumeron. Onko heillä videoituna paketoinnit vai onko vaan niin pieni murhe, että laitetaan uusi tulemaan ilman isompia riitoja ja pidetään asiakas tyytyväisenä?
 
Liittynyt
22.09.2020
Viestejä
335
Sain chatissa Amazonin asiakaspalveluun yhteyden ja asiallisen kohtelun. Ensimmäinen virkailija siirsi yhteyden "concerned teamiin". Täällä tuli heti "I need to consult further handling with my supervisor". 15 min päästä tuli, että haluanko rahat vai uuden tuotteen tilalle. Pyysin uutta ja lupasivat toimittaa ensiviikon tiistaihin mennessä. Mietin, että mitäs jos kohdalleni tuleekin samanlainen tapaus niin siinä minulla onkin selittämistä Amazonille. Pakko kuvata videolle koko laatikon avausprosessi kun saan uuden paketin. Olisi kenties pitänyt sittenkin ottaa rahat takaisin.
Eipä ole tälläistä ennen tullut. Lukenut olen jostain, että näinkin voi käydä. Nyt todistettu myös itse omalla kohdallani.
Tiedä sitten miten tuo Amazon pakkaus toimii, he eivät kyselleet mitään muuta kuin tilausnumeron. Onko heillä videoituna paketoinnit vai onko vaan niin pieni murhe, että laitetaan uusi tulemaan ilman isompia riitoja ja pidetään asiakas tyytyväisenä?
Jotenkin olen skeptinen että tuosta videoinnista olisi mitään todistushyötyä jos kaki osuu tuulettimeen. Huijari rahanpesufirmatkin ( :D ) videoi rahakirjekuoren avauksen ja yllättäen ne on tyhjiä.
 
Liittynyt
06.06.2023
Viestejä
124
Jos puhelinnumero puuttuu/on väärä lähetyksen sähköisessä EDI-tiedossa, ei tuo oma noutopiste käsittääkseni voi toimia.
Tästä jäi vielä sanomatta hieman ylempänä olevassa rantissani. Parit paketit Amazonin kautta tullut tosiaan Kiinasta ja molemmissa China post ollut toimittaja ja Matkahuolto sitten Suomen päässä. Ongelmia tulikin lähinnä siinä, että China Postin kautta ei puhelinnumero saapumisilmoitusta varten edennyt Matkahuollolle asti ja paketit seilailivat ties missä noutopisteissä ilman mitään ilmoitusta miltään taholta, kunnes lähtivät takaisin Kiinaan. Amazonin oma seurantahan ei noissa Kiinapaketeissa päivity käytännössä lainkaan sen jälkeen, kun China Post on ottanut paketin haltuunsa, joten on vissiin ihan oman aktiivisuuden varassa huomaatko paketin saapumisen Suomeen jostain seurantasivulta ja mistä sen kenties pystyisi lunastamaan.
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
373
Kuulostaa oudolta tuo Amazon ja noutopiste -yhdistelmä. Itsellä on kymmenien ja taas kymmenien Amazon (DE ja UK) pakettien vastaanottokokemus eikä mielestäni kertaakaan noita pakettaja ole pitänyt mistään noutaa vaan aina on Posti tai UPS kiikuttanut ihan kotiovelle saakka. Se onkin ollut yksi juttu miksi Amazonista on tullut niin paljon tilailtua... Toki itsellä sen verran hyvä tilanne että työskentelen etänä eli olen kotona päivisin, jos en olisi niin voisi ärsyttää kun postipate soittaa kotiovelta että tuletko avaamaan, olis paketti täällä...
 

Mco

Liittynyt
09.11.2021
Viestejä
297
Kuulostaa oudolta tuo Amazon ja noutopiste -yhdistelmä. Itsellä on kymmenien ja taas kymmenien Amazon (DE ja UK) pakettien vastaanottokokemus eikä mielestäni kertaakaan noita pakettaja ole pitänyt mistään noutaa vaan aina on Posti tai UPS kiikuttanut ihan kotiovelle saakka. Se onkin ollut yksi juttu miksi Amazonista on tullut niin paljon tilailtua... Toki itsellä sen verran hyvä tilanne että työskentelen etänä eli olen kotona päivisin, jos en olisi niin voisi ärsyttää kun postipate soittaa kotiovelta että tuletko avaamaan, olis paketti täällä...
Kuten edellä todettiin, Postin kautta paketit tulevat oletuksena kotiin kuljetettavina Express-paketteina, mutta niissä on lisäpalveluna toimitustavan valinnan kysely OmaPostissa. OmaPostin kautta paketin voi halutessaan ohjata noutopisteeseen. Täällä päin noutopisteeseen OmaPostista ohjatut paketit tulevat yleensä läheiseen pakettiautomaattiin, kun taas epäonnistuneen kotiintoimituksen paketit joutuu noutamaan toiselta puolelta kaupunkia. Noutopisteeseen ohjausta tuleekin käytettyä silloin, jos en ole varma, olenko kotona paketin saapuessa.

UPS:lta on yleensä tullut ennen paketin saapumista tekstari, jossa yleensä on ehdotettu kotiinkuljetuksen muuttamista noutopistetoimitukseksi. Jos paketin on silti halunnut kotiin, on se silti joskus saatettu toimittaa noutopisteeseen.

Mutta todennäköisesti molempien palvelujen toteutuksessa on eroja eri puolilla Suomea.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
431
Kuten edellä todettiin, Postin kautta paketit tulevat oletuksena kotiin kuljetettavina Express-paketteina, mutta niissä on lisäpalveluna toimitustavan valinnan kysely OmaPostissa. OmaPostin kautta paketin voi halutessaan ohjata noutopisteeseen. Täällä päin noutopisteeseen OmaPostista ohjatut paketit tulevat yleensä läheiseen pakettiautomaattiin, kun taas epäonnistuneen kotiintoimituksen paketit joutuu noutamaan toiselta puolelta kaupunkia. Noutopisteeseen ohjausta tuleekin käytettyä silloin, jos en ole varma, olenko kotona paketin saapuessa.

UPS:lta on yleensä tullut ennen paketin saapumista tekstari, jossa yleensä on ehdotettu kotiinkuljetuksen muuttamista noutopistetoimitukseksi. Jos paketin on silti halunnut kotiin, on se silti joskus saatettu toimittaa noutopisteeseen.

Mutta todennäköisesti molempien palvelujen toteutuksessa on eroja eri puolilla Suomea.
Joskus on toiminut noinkin. Viime viikolla tullut Postin toimittama paketti näkyi kyllä OmaPostissa, mutta sen toimitustapaa tai -aikaa ei voinut muuttaa. Postimies soitteli kun oli oven takana ja totesi ettei varmaan kukaan ole kotona. Paketti oli sitten parin tunnin päästä noudettavissa postin noutopisteestä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
482
Miten tuo palautus Amazoniin menee nykypäivänä? Joskus muistan lukeneeni että heidän antamien DHL-postilappujen kanssa oli ollut jotain ongelmia Suomen postissa eikä ne hyväksynyt niitä.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 794
Miten tuo palautus Amazoniin menee nykypäivänä? Joskus muistan lukeneeni että heidän antamien DHL-postilappujen kanssa oli ollut jotain ongelmia Suomen postissa eikä ne hyväksynyt niitä.
Kyllä posti ne hyväksyy. Se on se alin viivakoodi. Siitä kun saat ne palautuslaput, pitää viedä 5 tai 7 päivässä postiin. Muuten joudut pyytää uudet laput.
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
67
Kyllä posti ne hyväksyy. Se on se alin viivakoodi. Siitä kun saat ne palautuslaput, pitää viedä 5 tai 7 päivässä postiin. Muuten joudut pyytää uudet laput.
Omalla kohdalla palautus ei viimeksi onnistunut Postin toimipisteissä (palautus DHL Express kautta, jossa postin JJFI koodi). Eivät suostuneet ottamaan missään toimipisteessä vastaan. Löytyi lopulta R-kioski, mikä osasi käsitellä DHL Express palautusta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
492
Minulla on tässä juuri lähdössä palautuspaketti, ja Amazonin aspan mukaan pitäisi onnistua palautus ilmaiseksi. DHL:n sivuilta katsomalla palvelupisteistä löytyi vain Posti, ei R-Kioskia. Täytyy käydä kokeilemassa saisiko jommasta kummasta lähtemään. Tässä ei ole JJFI-koodia, kolme eri koodia joista yksi on kyllä JJDI-alkuinen, en tiedä onko se Postin koodi vai joku muu.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
247 649
Viestejä
4 317 458
Jäsenet
72 082
Uusin jäsen
juu736f

Hinta.fi

Ylös Bottom