Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Kirjaudu sisään
Valtse vasemmasta yläreunasta kolme päällelläistä viivaa+ All
Kelaa alas
Valitse toiseksi alin vaihtoehto : customer service

Löytyi. No näköjään olen kädetön. Vaan olipa monen klikkauksen taakse laitettu että sain mailin lähetettyä.
Isot kiitokset!

Amazonin aspasta viesti että rahat palautettaan 10 arkipäivän kuluessa. Kuitenkin yli 50€ kyseessä.
Loppu hyvin kaikki hyvin. Vaan saisi Amazon kyllä hieman helpommaksi tehdä tuon chat/emailin.
Kiitokset vinkistä!
 
Tilasin Saksan Amazonista yhtenä tuotteena myytävän osapaketin. Yksi osa oli rikkinäinen, joten menin kohtaan Your Orders -> Problem with order -> Damaged or defective item. Meni reilu viikko ennen kuin sain myyjän ymmärtämään, mistä oli kyse, mutta uusi osa luvattiin laittaa postissa. Mietin vain, että kun osaa ei ole vielä kuulunut ja tavaroiden "palautusikkuna" sulkeutuu 19.6., niin jos asian selvittely venyy tuosta 19.6 eteenpäin, niin voiko myyjä nostaa kätensä pystyyn?

Vai onko niin, että kun olen painanut "problem with order" ja sitten myyjän kanssa käydyssä keskustelussa painanut "no" kun on kysytty, ratkaisiko myyjä ongelman, niin tilaus säilyy "avonaisena" ja minulla on edelleen valitusoikeus, mikäli tavara ei ole kuranttia?
 
Tilasin Saksan Amazonista yhtenä tuotteena myytävän osapaketin. Yksi osa oli rikkinäinen, joten menin kohtaan Your Orders -> Problem with order -> Damaged or defective item. Meni reilu viikko ennen kuin sain myyjän ymmärtämään, mistä oli kyse, mutta uusi osa luvattiin laittaa postissa. Mietin vain, että kun osaa ei ole vielä kuulunut ja tavaroiden "palautusikkuna" sulkeutuu 19.6., niin jos asian selvittely venyy tuosta 19.6 eteenpäin, niin voiko myyjä nostaa kätensä pystyyn?

Vai onko niin, että kun olen painanut "problem with order" ja sitten myyjän kanssa käydyssä keskustelussa painanut "no" kun on kysytty, ratkaisiko myyjä ongelman, niin tilaus säilyy "avonaisena" ja minulla on edelleen valitusoikeus, mikäli tavara ei ole kuranttia?
Valitusoikeus säilyy palautusikkunasta huolimatta.
A-to-z claimin voi tehdä 90 päivän sisällä ilmoitetusta toimitusajasta, ja tuo sinun pelkäämä tilanne laskettaisiin kohtaan 4 (korvaava tuote luvattu muttei saatu):
 
Eipä tuo Amazonin 99 eur raja ilmaisille toimituksille ole näemmä kiveen hakattu.

Käytin äsken muutaman tuotteen kohdalla tarjolla olleita alennuskuponkeja. Ostoskorin summa pyöri yli satasessa, mutta maksuvaiheessa nuo alennuskupongit aktivoituivat ja vähensivät summan sinne 85:een euroon. Ilmainen toimitus kaupan päälle.
Tälläinen huomio tuli tehtyä.
 
Joo se 99 euroa taidetaan laskea (usein) ilman alennuksia, samoin joitakin tuotteita saa ilman postikuluja paljonkin halvemmalla. Juuri tuli Sennheiserin korvatyynyt heidän omasta Amazon kioskista 39 eurolla ilman postikuluja.
 
Eipä tuo Amazonin 99 eur raja ilmaisille toimituksille ole näemmä kiveen hakattu.

Käytin äsken muutaman tuotteen kohdalla tarjolla olleita alennuskuponkeja. Ostoskorin summa pyöri yli satasessa, mutta maksuvaiheessa nuo alennuskupongit aktivoituivat ja vähensivät summan sinne 85:een euroon. Ilmainen toimitus kaupan päälle.
Tälläinen huomio tuli tehtyä.

Ainakin osa noista kupongeista vaikuttaisi olevan teknisesti maksuvälineitä, jolloin ne eivät laske sitä ostoskorin kokonaishintaa vaan ainoastaan asiakkaan siitä maksamaa osaa.
 
Ainakin osa noista kupongeista vaikuttaisi olevan teknisesti maksuvälineitä, jolloin ne eivät laske sitä ostoskorin kokonaishintaa vaan ainoastaan asiakkaan siitä maksamaa osaa.
Tämä oli minulle uusi tieto.
Jotenkin olen olettanut, että ostosten loppusumma täytyy olla aina väh. 99 € ennen kuin sen ilmaisen rahdin saa.
 
Tämä oli minulle uusi tieto.
Jotenkin olen olettanut, että ostosten loppusumma täytyy olla aina väh. 99 € ennen kuin sen ilmaisen rahdin saa.

Vanhoinakin aikoina oli selkeää, että jos hinta oli selvästi ilmoitettu alennetuksi jostain toisesta hinnasta niin että korkeampi hinta näkyi tuotesivulla/listauksessa yliviivattuna, niin se ilmaispostien raja laskettiin yliviivatuista hinnoista. Käytännössä siis 39 €:n rajan aikaan sain useasti 20–30 euron ostoskorin ilmaisposteilla, kun tuotteet oli moisissa tarjouksissa.
 
On tämä 39€ -> 99€ todella harmittava muutos, varsinkin kun selkeästi Suomea tästä jostain syystä "rangaistaan".

Saksa, Itävalta, Luxemburg, Liechtenstein, Sveitsi, Tšekki, Tanska ovat kaikki 39€.
Belgia ja Alankomaat 29€.
Suomi 99€.
 
On tämä 39€ -> 99€ todella harmittava muutos, varsinkin kun selkeästi Suomea tästä jostain syystä "rangaistaan".

Saksa, Itävalta, Luxemburg, Liechtenstein, Sveitsi, Tšekki, Tanska ovat kaikki 39€.
Belgia ja Alankomaat 29€.
Suomi 99€.

Meri välissä niin kuljetus maksaa enemmän.
 
On tämä 39€ -> 99€ todella harmittava muutos, varsinkin kun selkeästi Suomea tästä jostain syystä "rangaistaan".

Saksa, Itävalta, Luxemburg, Liechtenstein, Sveitsi, Tšekki, Tanska ovat kaikki 39€.
Belgia ja Alankomaat 29€.
Suomi 99€.
Johtuu kuljetuskustannusten noususta. Suomeen rahtaaminen on pitkien etäisyyksien ja merikuljetusten vuoksi kalliimpaa kuin maihin, joiden naapurimaassa on keskusvarasto. Amazon ei kuitenkaan tee hyväntekeväisyyttä.

Mutta joo, onhan se harmillista. Aika moni heräteostos on jäänyt tekemättä tuon vuoksi, mutta varmasti ovat laskeneet, että se on silti kannattavampaa näin päin.
 
On tämä 39€ -> 99€ todella harmittava muutos, varsinkin kun selkeästi Suomea tästä jostain syystä "rangaistaan".

Saksa, Itävalta, Luxemburg, Liechtenstein, Sveitsi, Tšekki, Tanska ovat kaikki 39€.
Belgia ja Alankomaat 29€.
Suomi 99€.
Mitäs maksaa Ruotsiin?
 
Aika moni heräteostos on jäänyt tekemättä tuon vuoksi, mutta varmasti ovat laskeneet, että se on silti kannattavampaa näin päin.

Keräilin heräteostoksia amazonin ostoslistalle ja sitten kun jotain oikeasti tarvii laitan sen verran heräteostoksia mukaan että 100€ ylittyy.
 
On tämä 39€ -> 99€ todella harmittava muutos, varsinkin kun selkeästi Suomea tästä jostain syystä "rangaistaan".

Saksa, Itävalta, Luxemburg, Liechtenstein, Sveitsi, Tšekki, Tanska ovat kaikki 39€.
Belgia ja Alankomaat 29€.
Suomi 99€.

Tanskan raja on kylläkin 69€

Mitäs maksaa Ruotsiin?
Ruotsille ei ole ilmaislähetysrajaa (koska heilla on oma Amazon) joten alkaen 5,99€ per lähetys.

Nuo pagusen mainitsemat maat on ainoita mihin on mahdollista saada ilmaiset postit.
 
Logistisesti Suomea pitäisi verrata johinkin Kreikkaan, Bulgariaan, Kyprokseen tai vaikkapa Sardiniaan. Pitää olla tyytyväinen, että on edes joku vapaaraja postitukselle.
 
Keräilin heräteostoksia amazonin ostoslistalle ja sitten kun jotain oikeasti tarvii laitan sen verran heräteostoksia mukaan että 100€ ylittyy.
Niin minäkin teen, mutta monesti niissä heräteostoksissa on taustalla joku sillä hetkellä voimassa oleva tarjous. Sitten kun on tarpeeksi ostoksia listalla, voi hyvin olla että loppuhinnassa on tarjousten päätyttyä enemmän ilmaa kuin säästettyjen postikulujen verran. Mutta joo, tämä nyt on aika "first world problem" -tason juttuja.
 
Meri välissä niin kuljetus maksaa enemmän.
Niin, itse tilannut suht aktiivisesti Amazonista 2017 vuodesta lähtien ja ennen tätä muistaakseni ollut aina 39€ jälkeen ilmaiset postit, siksi tällainen nousu tuntuu tosi kovalta.

Saksan Amazonista tilatessa tavarat eivät tule kaikki Saksasta. Todella moni paketti tullut seurannan mukaan esim. Latviasta ja monen muun maan kautta.

Tanskan raja on kylläkin 69€

Kiitän korjauksesta, katsoin tuota sivua nopeasti ja siellä oli näin, mutta tarkoittanee varmaan etteivät toimita ollenkaan jos tilauksen summa on alle 39€:

1687201866412.png


Tästä samasta asiasta on ollut paljon keskustelua Redditissä, siellä on ollut todella monta versiota tästä. Asiakaspalvelijat ovat jopa hyvittäneet postikulut takaisin sanoen, että pitäisi palautua ihan kohta. Alkuperäinen syy 39€ -> 99€ nousulle oli ilmeisesti lakko.
 
Alun perinhän Suomeen oli ilmaispostit Britannian Amazonissa vähintään 20 punnan tilauksiin, kunnes se lopetettiin maaliskuussa 2014. Siitä kului pari vuotta ilman ilmaisposteja mistään, kunnes Saksan Amazoniin ne tuli ilmeisesti vuonna 2016 ja alusta asti 39 euron rajalla.
 
Amazon.de alkoi kiukuttelemaan. Olen kuukauden odotellut tilaamiani tavaroita (ruohotrimmerin siimapää + pensasleikkuri). Kyselin maanantaina missä tavarat viipyy. Seuranta kun ei toiminut, niin aspa vastasi, että viimeistään keskiviikkona perillä. No tänään sitten tuli viesti, että siimapäät on loppu ja se on poistettu tilaukselta -eikä siinä vielä kaikki. Kaiken lisäksi tilaushallintasivu näyttää, että pitäisi maksaa tuotteet uudelleen (näistä on lähtenyt rahat jo kuukausi sitten tililtä), eikä aspa osaa kuin tarjota tilauksen perumista (tarjoushintaiset tuotteet luonnollisesti nousisi uudella tilauksella sitten normaalihintaan).

Ei todellakaan hyvä kokemus, eikä minkäänlaista suositusta kyseiselle kaupalle enää. Kokoajan tuntuu Amazon menevän vain huonompaan suuntaan. Alkaa olla sama ostaa gigantista, kun sieltä saa yhtä huonon palvelun puolta nopeammin
 
Onko amazon.de puolella amazonin myymien tuotteiden kohdalla se 30päivän palautus ilmainen vai joutuuko itse maksamaan postikulut?
 
Nykyään sieltä voi myös saada sen esimaksetun palautustarran jonka kanssa paketin voi jättää Postiin. Itse ainakin sain sellaisen kun palautin viime vuonna näytön.
 
Nykyään sieltä voi myös saada sen esimaksetun palautustarran jonka kanssa paketin voi jättää Postiin. Itse ainakin sain sellaisen kun palautin viime vuonna näytön.
Aina sen on saanut, mutta itsellä ei ole koskaan postiin kelvannut. 3 viikkoa sitten kaveri yritti sitä dhl:lle eikä kelvannut sinnekään ni maksoi postituksen ja sai rahat kuittia vastaan takas
 
Aina sen on saanut, mutta itsellä ei ole koskaan postiin kelvannut. 3 viikkoa sitten kaveri yritti sitä dhl:lle eikä kelvannut sinnekään ni maksoi postituksen ja sai rahat kuittia vastaan takas

Käske Postin yrittää skannata viivakoodi niin pitäisi onnistua vaikkei Postin virkailia tiedä että lähetys menee heidän kauttaan.
 
Amazon.de on näköjään rajoittanut Kindle-laitteiden myyntiä:
Kindle devices are currently only delivered to addresses in Germany, Austria and Luxembourg. Standard and Premium Delivery to these countries is free.
Mietin äskettäin, että olisin kokeillut uutta Kindle Scribeä, mutta eipä tarvitse sitäkään enää pähkäillä. Vaikutti siltä, että Amazonin omien laitteiden lähetystä ulkomaille oli karsittu myös muilta osin, International-malleina oli listoilla vain kolme Echoa.
 
Amazon.de on näköjään rajoittanut Kindle-laitteiden myyntiä:

Mietin äskettäin, että olisin kokeillut uutta Kindle Scribeä, mutta eipä tarvitse sitäkään enää pähkäillä. Vaikutti siltä, että Amazonin omien laitteiden lähetystä ulkomaille oli karsittu myös muilta osin, International-malleina oli listoilla vain kolme Echoa.

Maiboxde:n kautta olen tilaillut noita ei international alexa-laitteita
 
Amazon.de on näköjään rajoittanut Kindle-laitteiden myyntiä:

Mietin äskettäin, että olisin kokeillut uutta Kindle Scribeä, mutta eipä tarvitse sitäkään enää pähkäillä. Vaikutti siltä, että Amazonin omien laitteiden lähetystä ulkomaille oli karsittu myös muilta osin, International-malleina oli listoilla vain kolme Echoa.

Viimeksi warehousedeals kautta vielä onnistui tilaamaan, vaati toki tovin kyttäilyä.
 
Tällä suunnalla on vuosia tullut ylikäytettyä Saksan Amazonia, mutta tämän vuoden puolella tilaukset ovat jääneet vähiin. Syynä pitkälti se, että nykyisin vaikuttaisi siltä kuin huomattavan isoa osaa tavaroista ei saa enää Suomeen tilattua.

Miettinyt, että kuvittelenko vai onko tilanne oikeasti huonompi kuin ennen? Ja toisaalta pohdin, että onko mahdollisesti huonontunut tilanne kytköksissä tuohon nousseeseen ilmaisten toimituskulujen rajaan. Posti ja Amazon eivät ole päässeet sopuun fiksusta diilistä ja tässä seuraukset?
 
Paketinkulun sietämätön vaikeus:

Tilasin parin viime viikon aikana muutamat härpäkkeet erityisesti Amazon.de:n kautta.
1) DHL Paketti 1, kauppa A.
2) En saanut lisätyksi tilaukseen toista tuotetta samasta kaupasta A, joten toiinen tilaus, DHL Paketti 2 (1 lähti matkaan muutama päivä ennen 2:ta)
3) DHL Paketti 3, kauppa B
4) Suomen Posti, Paketti 4, Suomikauppa X. Yritin saada tämän ennen juhannusta, koska paketti 3 näytti menevän tälle viikolle.

1 & 2) Kauppa A ei saanut lisätyksi puhelinnumeroa (puhumattakaan lisätiedoista) lähetyksiin. Amazonin, DHL:n eikä Suomen Postin kautta sen lisääminen kuljetuksen aikana lähetyksen tietoihin ei luonnollisesti onnistu. No ehkä Suomen posti olisi saattanut siihen kyetä lisämaksusta, tuntihinnalla. Postin jakelija ehkä käy ovella, ehkä ei (ei voida toimittaa ylitsepääsemättömän esteen takia). Viiveiden ja epämääräisten status-ilmoitusten jälkeen paketit päätyvät Postin noutopaikkaan. OmaPosti ei niistä ole tietoinen siihen mennessä, kun paketit ovat kotona. Postin seurantaportaalissa luvatut lähetysten saapumisilmoituskirjeet saapuvat OmaPostiin ja fyysiseen postilaatikkoon päiviä tämän jälkeen.

3) DHL-paketti 3 saapuu Suomeen. Edellisistä poiketen sen seurannassa näkyy, että ei voida toimittaa, osoitetiedot puuttuvat. Paketti palautetaan lähettäjälle ja rahoja voi saada viikon kuluttua takaisin. Uskon tämän tässä vaiheessa (ma-ti).

4) Postipaketista 4 saapui tänään tekstiviesti-ilmoitus (saa noutaa Postista). Tämä oli suuri yllätys, koska en uskonut, että koko tilaus on mennyt perille tai sitä toteutettu, sillä siitä ei ole kuulunut yhtikäs mitään ennen tätä. Tämä Suomikaupan huono tiedotuskulttuuri on säilynyt näköjään niin kauan kuin internet on ollut Suomessa (pl. isot toimijat, jotka edes yrittävät).

Tässä vaiheessa huomaan OmaPostista, että sinne on saapunut myös paketin 3 saapumisilmoitus, eikä se siis olekaan palautunut lähettäjälle. Tätä en ole hoksannut etsiä Postin seurantaportaalista, koska Amazon/DHL ei ole linkkiä koskaan tarjonnut.
 
Harrastaako joku kimppatilauksia? Yksi parinkympin härveli olisi kiva saada, mutta mitään varsinaisia tarpeita ei ole ainakaan sen puuttuvan ~80 euron edestä...
 
Jos ei asu vieressä tai tapaa muuten töissä tai harrastuksissa, toimitusmaksun verran menee helposti lähettelyyn maan sisällä.

Näin se taitaa olla... Oma kiinnostuksen kohteeni tosin tulisi sittenkin halvemmaksi kuin täältä ostaessa. Mutta ymmärrän hyvin, ettei kukaan jaksa nähdä sitä vaivaa, että lähettelisi noita pitkin ja poikin. :)
 
Viime viikolla tuli tehtyä ensimmäinen tilaus Saksan Amazonista tuon ilmaispostirajan nostamisen jälkeen.

Tänään saapui ensimmäinen osalähetys perille, kahden euron tuote omassa paketissaan kotiinkuljetettuna.

Kai tuon on joku fiksumpi miettinyt lävitse :kahvi: (joo, tiedän että Amazonilla on useita varastoja jne.)
 
Viime viikolla tuli tehtyä ensimmäinen tilaus Saksan Amazonista tuon ilmaispostirajan nostamisen jälkeen.

Tänään saapui ensimmäinen osalähetys perille, kahden euron tuote omassa paketissaan kotiinkuljetettuna.

Kai tuon on joku fiksumpi miettinyt lävitse :kahvi: (joo, tiedän että Amazonilla on useita varastoja jne.)

Itselleni tuli juuri satasen tilaus ilmaisposteilla pääosin normaalisti Postin kuljettamana ja sitten Amazon lähetti erikseen hammaslankaa DHL Expressillä, kun luvattu toimitusaika oli ylittynyt. Tuon paketin kuljetuskustannukset varmasti ylittivät sen arvon. DHL tosin onnistui tyrimään tuon pikatoimituksen, kun lentokone ei sääolosuhteiden vuoksi päässyt suunnitellusti Saksasta Suomeen.
 
Tässä nyt useamman tunnin yrittänyt saada OTP:tä tulemaan luuriin (välissä ollut 1,5-2 tunnin tauko) ja jatkuvasti tulee

"There was a problem
Please wait at least one minute before requesting another OTP."

Onko tähän joku kierto olemassa? Nopea googlaus ei tuottanut tulosta.

Yritän Saksan-Amazonin Business-puolelle päästä sisään olemassa olevalla tilillä. Varmistuskeinoksi valinnut tekstaria - kuten aiemmin - mutta muista valinnoista tulee sama ilmoitus.
 
Amazon.de on näköjään rajoittanut Kindle-laitteiden myyntiä:

Mietin äskettäin, että olisin kokeillut uutta Kindle Scribeä, mutta eipä tarvitse sitäkään enää pähkäillä. Vaikutti siltä, että Amazonin omien laitteiden lähetystä ulkomaille oli karsittu myös muilta osin, International-malleina oli listoilla vain kolme Echoa.

Ainakin nyt Prime Dayn aikaan Saksan Amazonista pystyy taas tilaamaan Kindlejä Suomeen. Ovat tällä hetkellä tarjouksessa Prime-jäsenille ja Prime-jäsenyyden voi ottaa kuukauden ilmaiseen kokeiluun.
 
Mistä näkisi tilausvahvistuksen, jossa näkyisi ihan lopulliset hinnat riveittäin? Helkkarin hankala arpoa jälkikäteen mitä mikäkin on maksanut, kun on veroerot, voucherit ja vielä jotkut muut alet.
 
Mistä näkisi tilausvahvistuksen, jossa näkyisi ihan lopulliset hinnat riveittäin? Helkkarin hankala arpoa jälkikäteen mitä mikäkin on maksanut, kun on veroerot, voucherit ja vielä jotkut muut alet.
Eikö siellä nettisivulla tilausta katsoessa ole joka Download receipt nappi?
 
Mistä näkisi tilausvahvistuksen, jossa näkyisi ihan lopulliset hinnat riveittäin? Helkkarin hankala arpoa jälkikäteen mitä mikäkin on maksanut, kun on veroerot, voucherit ja vielä jotkut muut alet.

Itse katson ainakin Your Account => Your Orders => sitten valitsen vaikka jonkun random tuotteen missä olen käyttänyt jotain alennusta erikseen ja Order Details tuotteen kohdasta ja tulee tietoa kuten:
"
Tuotteen hinta: €84,03

Postit ja pakkaus: €7,97

Hinta ennen veroja: €92,00

Verot: €17,48

Yhteensä: €109,48

Promot ja muut special jutut koodit jne: -€48,29

Lopullinen summa (tai miten nyt suomennat Grand Total): €61,19
"
Toki sieltä löytyy myös tilauksen koodi/numero, tilauksen päivä, maksutapa (esim. itsellä se kortin 4 viimeistä numeroa), toimitusosoite jne.

TAI jos on jotain speciaalimpaa se myös mainitaan tuossa sitten erikseen yleensä tuotteen tiedoissa kuten " Auto-delivered: Every 2 months " vaikka sen olisikin myöhemmin perunut.

Toki jos on tuoreempi tapaus siellä näkyy myös mihin saakka on oikeutettu palautukseen jne.

Yksi mistä näkee kohtuu nopeasti myös (jos muistaa mikä on edes tuote minkä tilasi) on seuraava:
Mene sähköpostisi "etsi" kenttään ja esim. jos tahtoisin tietoja juuri tuosta ylempänä mainitusta tilauksesta laittaisin "Recci Memory Foam Topper" ja tulleista viesteistä valitsisin yksi kerrallaan kunnes kas, saisin alkuperäisen kuitin sekä tiedot. Toki niitä viestejä tuli 5kpl mistä yksi jopa täysin eri vuodelta esitellen eri petareita mitä siellä on myynnissä mutta kuitenkin.

Tuo ei tietysti auta jos säännöllisesti tuhoaa kaikki sähköpostinsa (esim. sellainen sähköpostitili käytössä missä hyvin rajallisesti viestitilaa mutta on ilmainen).
 
Enhän nyt sotke mitään, kun on jo Amazon Prime Video toisesta maasta ja nyt näiden päivien kunniaksi otan 30pv Prime Trialin Saksasta?
 
Kuinka kauan tuossa lähetyksessä kestää, ennen kuin pitää huolestua. Ranskisamazonista tilasin isossa tarjouksessa mutta vielä järkevän rajoissa olleen kovalevyn 6vrk sitten, ja edelleen näkyy "lähetetään pian" -vaiheessa. Saapumisarviokin 13-14. päivä mikä alussa, vaan ei tällä menolla ehdi kyllä mitenkään tuohon. Myyjänä joku kolmas osapuoli mutta lähetys Amazonin varastosta lukee tuon tuotteen kohdalla. Lähinnä tulee mieleen, että oliko jotenkin virheellinen kampanja jota nyt eivät haluaisi toteuttaa "liian halvan" hinnan takia, kun kyseinen hinta (199e 18TB wd:lle, normaalihinta reilut 300e niin siellä kuin täällä hinta.fissä) näkyi vain joitakin tunteja jonka aikana yhden kappaleen itse tilasin.

Niin pitkä aika kun viimeksi tilannu mitään, että en muista tuliko lähettämisestä erikseen sähköpostia ja seurantakoodia, vai alkoiko se näkyä vasta jossain matkalla.
 
Kuinka kauan tuossa lähetyksessä kestää, ennen kuin pitää huolestua. Ranskisamazonista tilasin isossa tarjouksessa mutta vielä järkevän rajoissa olleen kovalevyn 6vrk sitten, ja edelleen näkyy "lähetetään pian" -vaiheessa. Saapumisarviokin 13-14. päivä mikä alussa, vaan ei tällä menolla ehdi kyllä mitenkään tuohon. Myyjänä joku kolmas osapuoli mutta lähetys Amazonin varastosta lukee tuon tuotteen kohdalla. Lähinnä tulee mieleen, että oliko jotenkin virheellinen kampanja jota nyt eivät haluaisi toteuttaa "liian halvan" hinnan takia, kun kyseinen hinta (199e 18TB wd:lle, normaalihinta reilut 300e niin siellä kuin täällä hinta.fissä) näkyi vain joitakin tunteja jonka aikana yhden kappaleen itse tilasin.

Niin pitkä aika kun viimeksi tilannu mitään, että en muista tuliko lähettämisestä erikseen sähköpostia ja seurantakoodia, vai alkoiko se näkyä vasta jossain matkalla.
Itse odotin kuukauden tuotetta jonka toimitusajaksi luvattiin 3viikkoa (tuotetta oli kokoajan varastossa). Lopulta peruin tilauksen, sillä asiakaspalvelusta sai aina vain erilaisia selityksiä miksi lähetys ei liiku -viimeiseksi se oli minun vikani, että kun poistin tiedoistani luottokortin, jotta eivät veloita uudelleen tuota maksua. Eli kannattaa varautua pitkään odotteluun. Loppuun asti asiakaspalvelija kyllä lupaili että pysyvät toimitusajassa, kunnes meni sen yli, niin aina sanottiin että seuraavana päivänä on minulla.
 
Nyt kun sanoit niin juu oli joku ongelma tuon maksamisen kanssa itselläkin. Ensin näytti että luottokorttimaksu lähti ilman mitään verkkopankkivarmistusta mitä jäin vähän ihmettelemään, sitten tuli n. tunnin päästä sähköposti maksun "hylkäämisestä" koska ei lähtenytkään ilman varmistusta (no shit), sitten muistaakseni luulin että kortin tiedoissa oli joku vika ja lisäsin sen uudestaan, kunnes löysin sieltä jonkun napin mitä kautta pääsi varmistamaan maksun oman verkkopankin tunnuksilla kun ymmärsin että hylkääminen johtui siitä.

No sitten on näkynyt sen 6vrk maksettuna, vaan mitään ei ole tapahtunut lähetyksen suhteen. Pitäisi varmaan yhteydessä olla, ja toivoa, että ei ole keskivertoranskalainen palveluasenne englantia käyttäviä kohtaan. Kovin amatöörimäiseltä tuntuu siihen nähden että maailman suurin verkkokauppa.
 
Nyt kun sanoit niin juu oli joku ongelma tuon maksamisen kanssa itselläkin. Ensin näytti että luottokorttimaksu lähti ilman mitään verkkopankkivarmistusta mitä jäin vähän ihmettelemään, sitten tuli n. tunnin päästä sähköposti maksun "hylkäämisestä" koska ei lähtenytkään ilman varmistusta (no shit), sitten muistaakseni luulin että kortin tiedoissa oli joku vika ja lisäsin sen uudestaan, kunnes löysin sieltä jonkun napin mitä kautta pääsi varmistamaan maksun oman verkkopankin tunnuksilla kun ymmärsin että hylkääminen johtui siitä.

No sitten on näkynyt sen 6vrk maksettuna, vaan mitään ei ole tapahtunut lähetyksen suhteen. Pitäisi varmaan yhteydessä olla, ja toivoa, että ei ole keskivertoranskalainen palveluasenne englantia käyttäviä kohtaan. Kovin amatöörimäiseltä tuntuu siihen nähden että maailman suurin verkkokauppa.
Amatöörimäistä todellakin. Itseltäni lähti siis tilaushetkellä raha tililtä, ettei siitä ollut kyse vaikka koittivat jo uudestaankin veloittaa jossakin vaiheessa. Meni kyllä kuppi nurin ko. kaupan kanssa tuossa, ja jatkossa koitan tilailla suomesta
 
Jostain syystä minulla hävisivät ilmaiset postit eilen, nyt antaa valtaosalle pienemmästä tavarasta postikuluiksi 12 euron luokkaa.

Mahdollisesti tuo liittyi siihen kun otin Primen taas ilmaiseen kokeiluun. Olin ennen sitä lisännyt ostoskoriin yhden odottelulistalla roikkuneen tuotteen ja ostoskori näytti että vielä parilla kympillä lisää niin tulee ilmaisten postien 99 täyteen. Sitten aloitin Prime-kokeilun ja selailin jonkin aikaa tuotteita vain todetakseni, ettei löydy mitään, jolla ilmaiset postit saisi täyteen. Nyt tuolla aiemminkin lisäämälläni tuotteella on postikuluiksi lätkäisty 17 euroa ja risat.

Edit: Tein uuden tunnuksen, jolla ei ole Prime-jäsenyyttä. Sen kanssa kaikilla samoilla katsomillani tuotteilla oli taas ilmaiset postit.
 
Viimeksi muokattu:
Eikö siellä nettisivulla tilausta katsoessa ole joka Download receipt nappi?
Itse katson ainakin Your Account => Your Orders => sitten valitsen vaikka jonkun random tuotteen missä olen käyttänyt jotain alennusta erikseen ja Order Details tuotteen kohdasta ja tulee tietoa kuten:
"
Tuotteen hinta: €84,03

Postit ja pakkaus: €7,97

Hinta ennen veroja: €92,00

Verot: €17,48

Yhteensä: €109,48

Promot ja muut special jutut koodit jne: -€48,29

Lopullinen summa (tai miten nyt suomennat Grand Total): €61,19
"
Toki sieltä löytyy myös tilauksen koodi/numero, tilauksen päivä, maksutapa (esim. itsellä se kortin 4 viimeistä numeroa), toimitusosoite jne.

TAI jos on jotain speciaalimpaa se myös mainitaan tuossa sitten erikseen yleensä tuotteen tiedoissa kuten " Auto-delivered: Every 2 months " vaikka sen olisikin myöhemmin perunut.

Toki jos on tuoreempi tapaus siellä näkyy myös mihin saakka on oikeutettu palautukseen jne.

Yksi mistä näkee kohtuu nopeasti myös (jos muistaa mikä on edes tuote minkä tilasi) on seuraava:
Mene sähköpostisi "etsi" kenttään ja esim. jos tahtoisin tietoja juuri tuosta ylempänä mainitusta tilauksesta laittaisin "Recci Memory Foam Topper" ja tulleista viesteistä valitsisin yksi kerrallaan kunnes kas, saisin alkuperäisen kuitin sekä tiedot. Toki niitä viestejä tuli 5kpl mistä yksi jopa täysin eri vuodelta esitellen eri petareita mitä siellä on myynnissä mutta kuitenkin.

Tuo ei tietysti auta jos säännöllisesti tuhoaa kaikki sähköpostinsa (esim. sellainen sähköpostitili käytössä missä hyvin rajallisesti viestitilaa mutta on ilmainen).

Jos tilauksella yksi tuote, niin homma tosiaan yksinkertainen. Jos on useampi, niin ei näistä ota millään selvää. Alla olevalla tilauksella esim. tuo SK Hynix -kovo oli n. 104 € (invoicella ja tilausvahvistuksella tilauksella 175,05 €). Sähköpöydälle sai 50 € voucherin ja sille jäi n. 116 € - invoice/tilausvahvistus: 166,71 €. En myöskään ymmärrä tuon ekan tuotteen hintaan, kun se oli Amazonissa 7,99 € ja loppuhinta kuitenkin 10,40 €. Eli on päälle tullut jotain muutakin kuin veroero. Itsellä on Prime, niin pitäisi kaikki Prime-alet tulla, jos sellainen oli.

Melko mahdoton tästä ynnäillä, onko loppusumma oikein vai väärin. Laskin, että rivien summa on 422,99 €. Miten tuota ALVia tulee noin paljon tuohon? Jos hinnat sis. Saksa-alvin, niin alv 0 % olis mun laskujen mukaan 302,89 €, Suomen alvilla loppusumma ilman aleja olis 375,58 €. Olettaen, että kaikkien tuotteiden alv Saksassa 19 %.

40 € voucher tulee siitä, kun ostin vielä Amazonille 40 € lahjakortin, kun mainos tuli tilausvaiheessa, että saa 6 € bonusrahaa.

1689141137643.png
 
Tuli pitkä tauko tuon ilmaisen postituksen noston vuoksi. Lisäksi kun tulee tilattua melkein joka kerralla painavaa erytritolia, niin kilot paukkuu ja postikulut ovat alle 100€ tilauksissa melkoisen korkeat. No nyt sitten odottelin aikani ja keräsin sellaisen reilun 130€ satsin: 7kg erytritolia ym. yhteensä 12kpl tuoteita ja nyt ne on postitettu ilmaisilla posteilla 5 eri pakettina. Laskisivat nuo ilmaisen rajat takaisin alas ja tulis tilailtua useammin. Kyllä tuo 5 eri JJFI pakettina lähettäminenkin luulis maksavan niille
 
Päivitystä tuohon omaan tilanteeseen, 5.7. tilatun kovon saapumisennuste 14.7. oli ja meni, ja nyt tuli automaaginen sähköposti-ilmoitus, että saapumisarvio on siirretty 3 viikon päähän, 3.8. Aspa ei tiennyt tilanteesta yhtään sen enempää.

Nyt ei löydy koko jälleenmyyjää jolta tuote piti tulla, varastosaldoa kun yritin kattoa, pelkästään muita toimittajia näkyy tuotesivulla https://www.amazon.fr/dp/B08DHH8V9P . Oma tilaus piti olla IM TECH nimisen puljun myymä, mutta Amazonin lähettämä.

Tais jäädä saamatta tämä ruttu, vaan enpä ole ite perumassa tilausta, kerta ei ihan kriittinen kiire ole.
 
Viimein kelpasi Amazonin palautuspaketti ilman maksamista postiin, eli siis suoraan Amazonin return labelilla, wuhuu!

Edit. Myyjä sanoi, että JJD... tunnuksella varustetut lähtee nykyään postilla
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 478
Viestejä
4 558 165
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom