Käytä tätä sivu niin saa halvemalla ja sitten kuiti lähetä aspan niin tulee rahat takasin.Palautuskuponki EI ole Amazonin tarjoama vaan myyjäliikkeen tarjoama.
Sen takia se ei kelvannut postissa. Postissa sanottiin, että näitä tulee aina välillä ja postin järjestelmät eivät voi lukea viivakoodia.
Eipä tuossa mitään, tuota ne paketit maksaa ja kyllä Amazon ne hyvittää. Itse olen monesti laittanut screenshotin myyjälle hinnasta ja kysyny, että haluaako myyjä oikeasti maksaa palautuksen. Usein on tullut suoraan rahat tilille ja saanut pitää tavaran. Ei siis Amazonin kohdalla.Uusi ja vähän normaalista poikkeava tilauskokemus Amazon.de:stä
Vanhasta riisinkeittimestä on sisäkattilan teflonpinta mennyt pahasti rikki, joten ajattelin satsata vähän enemmän ja vähän parempaan.
Tilasin Zojirushin, joita on aika mahdoton saada Suomesta ja aika vaikea oikeastaan mistään.
Tilaamani malli oli:
Zojirushi 220V Fuzzylogic Rice Cooker malli NS-TSW18 (10 cup).
Sold by: Omer O Store
Condition: New
(Omer O Store = Omer Oglakkaya, belgialainen liike. Kauppiaan etnistä taustaa voi kukin itse arvailla).
Tilasin 28.4.2023, saapui 09.05.
Ja tietenkin väärä malli - tuli Zojirushi 220V Fuzzylogic Rice Cooker malli NS-TSW10 (5.5 cup).
Palautusrumbaan, refund hyväksyttiin Amazonin puolesta heti, ja jäin odottelemaan kahden päivän päästä luvattua prepaid -postituslomaketta.
Sellainen saapui tänään, printtasin ja liimasin laatikkoon ja palauttamaan sen R-kiskan luukulle johon paketti tulikin.
Kuponki ei kelvannut Suomen postille, joten pitäisi itse maksaa postimaksut (myyjäliike antoi luvan käyttää vapaavalintaista postifimaa, mikäli palautuskuponki ei toimi).
If you can't use the label or carrier provided by Omer O Store, you can send your return package using a carrier of your choice. You'll need to pay for return postage costs. Take a look at the help page Marketplace Returns and refunds to understand the cases in which the selling partner is supposed to refund you the return delivery costs. In case you have any other questions, please contact the selling partner.
Mutta mutta: R-kiska hoiti vain luovutuksia ja palautuksia. Kaikki koti- ja ulkomaanpaketit piti lähettää eri pisteestä. Lähin oli onneksi vain 4 kilometrin päässä (yhteensä 6 kilometria tuli ajoa).
Paketti punnittiin: Alle 10 kilon postipaketit Belgiaan - 59,90€ !!!
Halvempaa toimitusmahdollisuutta ei ollut.
Mitenkähän Omer Oglakkaya suhtautuu noiden palautuskustannusten hyvittämiseen?
Odotettavissa on varmaan jonkin verran riitelyä. Laitan päivitystä miten tämä etenee.
Täällä on kovasti ihmetelty, miksi Amazon nosti Suomeen postimaksuttomien toimitusten rajan 39€ ->99€.
En yhtään ihmettelisi, mikäli syynä olisivat nämä Suomen postin perimät riistohinnat.
Itselläni on tuommoinen koodi ja koitin viedä r-kioskiin joka on DHL express palvelupiste eikä kelvannut, tarviiko tuo siis viedä ihan normi postiin?Oliko palautuskuponkin varmasti Amazonin tarjoama? Pakettikortissa oli DHL logo ja teksti "Parcel Return Connect" sekä koodi alkoi "JJD*****....."?
Jos kyllä niin tuo kelpaa postille mutta on välillä joutunut vääntämään asiasta postipisteellä kun eivät osaa kirjata tuota oikein järjestelmään.
Täällä ei ensin posti hyväksynyt, sitten ärrä ei hyväksynyt vaan käski viedä postille ja lopulta posti otti takas. Siinä oli muistaakseni useampi viivakoodi ja ne niiden kanssa jotain häröilivät.Itselläni on tuommoinen koodi ja koitin viedä r-kioskiin joka on DHL express palvelupiste eikä kelvannut, tarviiko tuo siis viedä ihan normi postiin?
No eikö tuossa lainaamassasi viestissä juuri näin kerrota asian laidaksi? Ja ketjusta löytyy huomattava määrä viestejä nimenomaan palautuksia koskien joissa todetaan sama asia.Itselläni on tuommoinen koodi ja koitin viedä r-kioskiin joka on DHL express palvelupiste eikä kelvannut, tarviiko tuo siis viedä ihan normi postiin?
Kyllä! Posti hoitaa, onhan DHL saksan postilaitos. Jos kassahenkilö ei saa pakettia lähtemään niin pyydä häntä vaikka soittamaan neuvoja postin aspasta. Taikasana " on ne ennenkin tästä lähteneet" voi kans auttaaItselläni on tuommoinen koodi ja koitin viedä r-kioskiin joka on DHL express palvelupiste eikä kelvannut, tarviiko tuo siis viedä ihan normi postiin?
Ei ole väliä milloin on tilattu, ainoastaan sillä mikä on alustava toimituspäivä. Jos toimituspäivä on tiistai, olisi paketti tullut silloin. Amazon voi lähettää sen vaikka vasta maanantaina kuriirilla.Ekaa kertaa tilanne, jossa ei tunnu lähtevän paketti liikkeelle. Sunnuntaina tilattu ja vieläkin lähettämättä Saksan Amazonista. Yhden tuotteen jo peruin tilauksesta kun tarvitsen sen viimeistään tiistaina ja tällä vaihdilla ei tulisi ajoissa. Kumma juttu.
Keskiviikko lukee edelleen toimistusaikana, mutta ei varmasti tule silloinkaan. Posti sen kuitenkin tuo ja baltian kierros kestää.Ei ole väliä milloin on tilattu, ainoastaan sillä mikä on alustava toimituspäivä. Jos toimituspäivä on tiistai, olisi paketti tullut silloin. Amazon voi lähettää sen vaikka vasta maanantaina kuriirilla.
Siinähän se tieto tulikin ja alustava toimituspäivä on tiedossa jo tilausta tehdessä.Keskiviikko lukee edelleen toimistusaikana, mutta ei varmasti tule silloinkaan. Posti sen kuitenkin tuo ja baltian kierros kestää.
Kuten edellä Kullervo sanoikin, voi hyvin lähteä muullakin kuljetusyhtiöllä, esim. maanantaina tai tiistaina UPS Expressinä joka hyvin ehtii keskiviikoksi.Keskiviikko lukee edelleen toimistusaikana, mutta ei varmasti tule silloinkaan. Posti sen kuitenkin tuo ja baltian kierros kestää.
Onko korttiveloitus vai mikä tapahtuma? Jos ei omalta tililtä löydy memberships&subscriptions mitään niin tulee mieleen onko korttitiedot voineet vuotaa ja joku muu käyttää niitä? Siihen ongelmaan ei ainakaan auta muu kuin kortin kuoletus.Onko kokemuksia että amazon on veloittanut tililtä rahaa vaikkei ole tilannut mitään? 25usd (23e) lähtenyt tililtä "Amazon digital services" nimellä vaikken mitään palvelua ole tilannut, myöskään Amazonin sivuilta ei löydy mistään mitään tilausta. Asiakaspalvelu chatista asiakaspalvelijat vaan sanoo ettei voi auttaa ja poistuu tai sitten vaan siirtää seuraavalle asiakaspalvelijalle.
Onko unohtunut jotakin "1-3kk ilmainen" palveluita päälle? Eli saat ilmaista ja nopeampaa postitusta sekä voit ladata (jos asut sielläpäin) ilmaiseksi musiikkia, kirjoja sekä videoita. Suomessa tosin et mutta voit silti maksaa tuosta ilosta. Tyyliin Prime tms. siis.Onko kokemuksia että amazon on veloittanut tililtä rahaa vaikkei ole tilannut mitään? 25usd (23e) lähtenyt tililtä "Amazon digital services" nimellä vaikken mitään palvelua ole tilannut, myöskään Amazonin sivuilta ei löydy mistään mitään tilausta. Asiakaspalvelu chatista asiakaspalvelijat vaan sanoo ettei voi auttaa ja poistuu tai sitten vaan siirtää seuraavalle asiakaspalvelijalle.
Olet ostanut kirjan tai äänikirjan Kindleen?Onko kokemuksia että amazon on veloittanut tililtä rahaa vaikkei ole tilannut mitään? 25usd (23e) lähtenyt tililtä "Amazon digital services" nimellä vaikken mitään palvelua ole tilannut, myöskään Amazonin sivuilta ei löydy mistään mitään tilausta. Asiakaspalvelu chatista asiakaspalvelijat vaan sanoo ettei voi auttaa ja poistuu tai sitten vaan siirtää seuraavalle asiakaspalvelijalle.
Tuskin ovat lopettaneet missään vaiheessa. Posti ja UPS on molemmat mahdollisia, jos lähtee Saksasta.Ei helvetti, ovatko nuo alkaneet käyttämään taas UPS:ää Suomessa? Hyvästi Postin hienosti toimineet kotiinkuljetukset.
No, kai mä sitten kannan pakettini kävellen sieltä jostain hevonperseestä kun nuo vaan saavat aikaiseksi ensin kertoa, että en ole kotona ensi maanantaina. (Teen siis n. 100% etätöitä.)
Ok, sitten mulla on käynyt vain tuuri kun ei ole ups eipäs tuotukaan kanssa tarvinnut asioida vielä kertaakaan tänne maalle muutettuani...Tuskin ovat lopettaneet missään vaiheessa. Posti ja UPS on molemmat mahdollisia, jos lähtee Saksasta.
Korttiveloitus, asiakaspalvelusta ei osannut auttaa kun mitään tilauksia ei multa löytynyt. Ei kai auta kun kuolettaa kortti ja tilata uus. Erikoista kyllä jos korttitiedot on jostain vuotanut ettei enempää oo hävinnyt, siirsin kyllä isoimman osan rahoista toiselle tilille mutta muutaman kympin jätin.Onko korttiveloitus vai mikä tapahtuma? Jos ei omalta tililtä löydy memberships&subscriptions mitään niin tulee mieleen onko korttitiedot voineet vuotaa ja joku muu käyttää niitä? Siihen ongelmaan ei ainakaan auta muu kuin kortin kuoletus.
Niin oli. Taisi olla helmikuuta, kun nostivat rajaa. Sen jälkeen ei olekaan tullut tilattua mitäänSaksan amazonilta oli mukavaa tilailla 39eur edestä kaikenlaista pientä purtavaa ja tilpehöörejä, ja nauttia nopeasta ja maksuton lähetyskuluista. Nykyään se maksuton lähetys onnistuu vain jos ostaa 99eur edestä. Milloin ovat korottaneet tota summaa?
Mikä estää tilailemasta pientä purtavaa, käyttötavaraa ja tilpehöörejä 99 eurolla per kerta? Sinne koriin voi laitella tavaraa milloin lystää ja ostaa myöhemmin kun on kertynyt tarpeeksi ilmaisiin posteihin? Toki joku alennus voi olla rajoitetun ajan mutta harvoin hinnat kauheasti nousseet ja usein myös alentuneet. Tommosta peruskäyttötavaraa voi myös puskea koriin täytteeksi jota muutenkin kuluu joka päivä kuten esim pesukamppeet, voiteet, sipsit yms. Samahan se on mistä ne ostaa kun joutuu ostamaan joka tapauksessa niin miksei halvemmalla?Saksan amazonilta oli mukavaa tilailla 39eur edestä kaikenlaista pientä purtavaa ja tilpehöörejä, ja nauttia nopeasta ja maksuton lähetyskuluista. Nykyään se maksuton lähetys onnistuu vain jos ostaa 99eur edestä. Milloin ovat korottaneet tota summaa?
Mistä tuon chatin löysit? Ite en ole löytänytOnko kokemuksia että amazon on veloittanut tililtä rahaa vaikkei ole tilannut mitään? 25usd (23e) lähtenyt tililtä "Amazon digital services" nimellä vaikken mitään palvelua ole tilannut, myöskään Amazonin sivuilta ei löydy mistään mitään tilausta. Asiakaspalvelu chatista asiakaspalvelijat vaan sanoo ettei voi auttaa ja poistuu tai sitten vaan siirtää seuraavalle asiakaspalvelijalle.
Eikö lähetyksen seuranta toimi? Vai näyttää ainoastaan että tuote on vastaanotettu mutta ei vielä lähtenyt eteenpäin ja 2kk kulunut? Voit vedota tähän: " R-Kioski Lähetysten Seuranta – Voit selvittää tarkalleen missä paketti on. Seurantapalvelu näyttää paketin matkan jokaisen vaiheen keräyksestä vastaanottajaan. " <= eli vaadi että asia hoidetaan asap. Koska sinulla on tarkka sijainti (se on kyseisessä R-kioskissa) ja sinulla on Amazonilta kuitti mistä näkyy mitä tuossa paketissa on jonka voit myös tarvittaessa tulostaa heille.Siis kysyn miten toimia. Tein palautuksen postin R-kioskin pisteessä. Kirjaus näkyy että vastaanotettu R-kioskissa mutta ei muuta. 2kk mennyt.
@buubaa casessa ei siis ollut tästä kyse, mutta pakko avautua kun kerran omalle kohdalle osunut saman suuntaista... Itselläni alkoi ilmaantua Amazon-veloituksia mystisesti ja selvisi, että olin vahingoissa tilannut jonkun Amazon palvelun, jota ei silloin pitänyt edes olla mahdollista tilata Suomeen. Hyvin olivat ilmeisesti kätkeneet jonkun "untick boxin" johonkin tavaran tilaus ja maksuvaiheen väliin. Rahat onneksi palautuivat nopeasti, kun reklamoin asiasta. Aspakin sanoi, että ei pitäisi olla mahdollista jne. Olin kuitenkin vastikään muuttanut Suomeen, joten tiedä sitten... Oli muuten asiakaspalvelijalla niin paksu skotti-aksentti, että joutui ihan pinnistelemään ymmärtääkseen jotain. Siitä huolimatta että olen asunut 10v Englannissa ja kaikenlaista vääntämistä kuunnellut.Onko unohtunut jotakin "1-3kk ilmainen" palveluita päälle? Eli saat ilmaista ja nopeampaa postitusta sekä voit ladata (jos asut sielläpäin) ilmaiseksi musiikkia, kirjoja sekä videoita. Suomessa tosin et mutta voit silti maksaa tuosta ilosta. Tyyliin Prime tms. siis.
No nyt on tämä episodi onnellisesti ohi.Palautuskuponki EI ole Amazonin tarjoama vaan myyjäliikkeen tarjoama.
Sen takia se ei kelvannut postissa. Postissa sanottiin, että näitä tulee aina välillä ja postin järjestelmät eivät voi lukea viivakoodia.
Niin siis R-kioskin seuranta ei löydä mitään. Postin seuranta näkyy kuvassa. Taidan kokeilla luottoyhtiöltä palautusta. Onpa paska asiakaspalvelu kun ei chattia eikä sähköpostia vai olenko niin kädetön kun en löydä Amazonin tietoja sen sivuilta.Eikö lähetyksen seuranta toimi? Vai näyttää ainoastaan että tuote on vastaanotettu mutta ei vielä lähtenyt eteenpäin ja 2kk kulunut? Voit vedota tähän: " R-Kioski Lähetysten Seuranta – Voit selvittää tarkalleen missä paketti on. Seurantapalvelu näyttää paketin matkan jokaisen vaiheen keräyksestä vastaanottajaan. " <= eli vaadi että asia hoidetaan asap. Koska sinulla on tarkka sijainti (se on kyseisessä R-kioskissa) ja sinulla on Amazonilta kuitti mistä näkyy mitä tuossa paketissa on jonka voit myös tarvittaessa tulostaa heille.
Ongelma on tietysti että mitä voit tehdä jos sen kioskin omistaja / työntekijä on vaan varastanut sen, eli paketti on kadonnut? Tässä mitä siitä sanotaan:
Kuka korvaa, jos pakettini katoaa?
Kadonneesta tai vahingoittuneesta paketista tulee vaatia korvaus viipymättä. Verkkokauppaostoksen vahingon korvaa myyjä. Kuljetusyritystä suojaavat usein toimitusehdot.www.taloustaito.fi
"
Kadonneesta tai vahingoittuneesta paketista tulee viipymättä vaatia korvaus. Verkkokauppaostoksen vahingon korvaa myyjä. Kuljetusyritystä suojaavat usein toimitusehdot.
+
Jos paketilla ei ole erillistä vakuutusta (Esimerkiksi Postilla postivakuutus, Matkahuollolla lisäturvavakuutus), korvaus vahingosta kotimaisissa kuljetuksissa on lain mukaan enintään 20 euroa kiloa kohden.
"
Eli ei olisi paha ongelma JOS sinä olisit ostaja ja paketti olisi vasta tulossa. Mutta nyt koska sinä olet saanut paketin ja vastaat sen toimittamisesta Amazoniin se voi olla ongelma. Pahimmillaan saat siis sen 20€/kg maksimissaan tuosta takaisin vaikka voisit miten seurannan avulla näyttää että paketti sijaitsee vieläkin siinä R-kioskissa (eli se on varastettu).
Toki en tiedä sitten soveltuuko tämä lause paremmin asiaan?:
"
Jos ulkomaisesta kaupasta ostettu paketti katoaa tai turmeltuu matkalla, noudatetaan myyjän maan lainsäädäntöä. Kotimainen kuluttajansuojalaki ei siis ole voimassa.
"
Sekä miten Saksan lainsäädäntö toimii tässä tapauksessa?
Jos haet Amazonin asiakaschattia, niin sen löydät kun menet alla olevasta linkistä, valitset tuotteen, valitset "Whwere is my order", sen jälkeen "Check status of order" ja vielä sen jälkeen "I need more help".Niin siis R-kioskin seuranta ei löydä mitään. Postin seuranta näkyy kuvassa. Taidan kokeilla luottoyhtiöltä palautusta. Onpa paska asiakaspalvelu kun ei chattia eikä sähköpostia vai olenko niin kädetön kun en löydä Amazonin tietoja sen sivuilta.
Kyllä siellä on myyjän rahanpalautuslomakkeessa tätä tarkoitusta varten mahdollisuus tehdä alkuperäistä maksua suurempi rahanpalautus (kohta "Additional refunds"), mutta siinä on 17 euron raja joten ei välttämättä usein riitä.Amazonin kautta ei voi palauttaa itse maksettuja palautuskustannuksia.
Kyllä itselläni Amazon hyvitti palautuksen vaikka posti hukkasi paketin samalailla.. tein ensin hävärin paketista postillle chatin välityksellä, odottelin pari viikkoa kunnes postilta tuli ilmoitus ettei löydy ja tämän jälkeen ilmoitin amazonille että paketti kadonnu posti ei löydä.Niin siis R-kioskin seuranta ei löydä mitään. Postin seuranta näkyy kuvassa. Taidan kokeilla luottoyhtiöltä palautusta. Onpa paska asiakaspalvelu kun ei chattia eikä sähköpostia vai olenko niin kädetön kun en löydä Amazonin tietoja sen sivuilta.
Minulla menee huomattavasti hitaammin. Launtaina 3.6. tilasin. Paketti on jo jaettu kahteen osaan ja molemmilla toimitusaika arvio 14.6. Kumpikaan paketti ei ole siirtynyt edes Dispatched tilaan vielä. En mitään kiireellistä tilannut joten ei tuolla ole väliä. Kunhan tulin katsomaan onko täällä koettu Amazonin hidastelua.Toimitusaika palannut normaaliksi. Eilen su tilasin .de:stä. Perjantain toimituslupaus pitänee, koska tänään ma posti haki paketit.
Miten löysit keinon olla yhteydessä Amazoniin? Itse ilmeisesti aivan kädetön kun en vaan löydä miten löytyisi kontaktikeino.Kyllä itselläni Amazon hyvitti palautuksen vaikka posti hukkasi paketin samalailla.. tein ensin hävärin paketista postillle chatin välityksellä, odottelin pari viikkoa kunnes postilta tuli ilmoitus ettei löydy ja tämän jälkeen ilmoitin amazonille että paketti kadonnu posti ei löydä.
Tuossahan se jokunen viesti sitten ollut ohje chattiin...Miten löysit keinon olla yhteydessä Amazoniin? Itse ilmeisesti aivan kädetön kun en vaan löydä miten löytyisi kontaktikeino.
Kirjaudu sisäänMiten löysit keinon olla yhteydessä Amazoniin? Itse ilmeisesti aivan kädetön kun en vaan löydä miten löytyisi kontaktikeino.
Itse tilasin 1.6. ja vasta 1 osa tilauksesta on lähtenyt Ranskan varastolta liikkeelle. Mutta tuolta Saksan varastosta ei oo liikkunut mitään. Onkohan siellä kesälomakausi vai työntekijät loppu?Minulla menee huomattavasti hitaammin. Launtaina 3.6. tilasin. Paketti on jo jaettu kahteen osaan ja molemmilla toimitusaika arvio 14.6. Kumpikaan paketti ei ole siirtynyt edes Dispatched tilaan vielä. En mitään kiireellistä tilannut joten ei tuolla ole väliä. Kunhan tulin katsomaan onko täällä koettu Amazonin hidastelua.
Löytyi. No näköjään olen kädetön. Vaan olipa monen klikkauksen taakse laitettu että sain mailin lähetettyä.Kirjaudu sisään
Valtse vasemmasta yläreunasta kolme päällelläistä viivaa+ All
Kelaa alas
Valitse toiseksi alin vaihtoehto : customer service
Ihan normaalia tuo on aina ollut, joskus lähtee heti ja joskus viikkojen päästä, yleensä siltä väliltä. Toimitusaika-arviot kuitenkin lähes aina pitäneet paikkaansa.Itse tilasin 1.6. ja vasta 1 osa tilauksesta on lähtenyt Ranskan varastolta liikkeelle. Mutta tuolta Saksan varastosta ei oo liikkunut mitään. Onkohan siellä kesälomakausi vai työntekijät loppu?