Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Miten ton saa? Se vakio systeemihän vie sille ikiaikaiselle lappusysteemille mikä ei ole koskaan postilla toiminut

Tuota kautta olen aina semmosen saanut. Varmaan jotain ehtoja sille on millaiselle tavaralle niitä jaetaan, en ole tarkemmin perehtynyt. Amazonin pitää ainakin olla myyjänä.
Screenshot_20230401_153951.jpg
 
Tuota kautta olen aina semmosen saanut. Varmaan jotain ehtoja sille on millaiselle tavaralle niitä jaetaan, en ole tarkemmin perehtynyt. Amazonin pitää ainakin olla myyjänä.
Screenshot_20230401_153951.jpg

Joo siis tuolta on saanut sen 3 sivuisen lappuisen koodeineen, mutta sehän ei suomen postiin käy. Ainakin ite aina ostanut normi kuljetuksen ja amazon maksanut. Joskus kotoakin noudettuna.
 
Amazon ampuu itteään jalkaan kun suomalaiset laittaa tilauksen täytteeksi kuution paskapaperia mukaan postitusrajan ylittääkseen :lol:

Tämähän se. Mutta riittää että 10 suomalaista tuon tilaa, niin sitten ei enää saakkaan suomeen tilattua :asif: Käsipapereissa joskus tein samaa. Ei mennyt kuin pari kuukautta ja hommaan tuli stoppi.
 
Minun pitäisi tässä juuri palauttaa yksi tuote, sain lappusen tulostettua missä on kolme viivakoodia ja amazonin ohjeistuksessa lukee että tulostaa lappunen ja palauttaa lähimpään dhl-pisteeseen. En vain oikein ymmärrä miten tuo tulee toimimaan kun kyseisessä sijainnissa on ainoastaan pakettiautomaatti. Voiko jonkun noista kolmesta viivakoodista siis skannata paikan päällä vai mitenkäs se toimii? DHL:n sivut on luonnollisesti täyttä paskaa enkä löytänyt sieltä minkäänlaista ohjeistusta.
 
Minun pitäisi tässä juuri palauttaa yksi tuote, sain lappusen tulostettua missä on kolme viivakoodia ja amazonin ohjeistuksessa lukee että tulostaa lappunen ja palauttaa lähimpään dhl-pisteeseen. En vain oikein ymmärrä miten tuo tulee toimimaan kun kyseisessä sijainnissa on ainoastaan pakettiautomaatti. Voiko jonkun noista kolmesta viivakoodista siis skannata paikan päällä vai mitenkäs se toimii? DHL:n sivut on luonnollisesti täyttä paskaa enkä löytänyt sieltä minkäänlaista ohjeistusta.

Riippuu ihan siitä onko se DHL paketti vai DHL Express, ensimmäinen on postipaketti ja kulkee Postin kautta, jälkimmäinen on kuriiripaketti ja silloin se viedään DHL Expressin pisteisiin.
 
Riippuu ihan siitä onko se DHL paketti vai DHL Express, ensimmäinen on postipaketti ja kulkee Postin kautta, jälkimmäinen on kuriiripaketti ja silloin se viedään DHL Expressin pisteisiin.
Vai niin, no en ole varma asiasta. Kävin kuitenkin tuolla DHL "pisteessä" ja siellä oli ainoastaan Postin noutoluukkuja joista en löytänyt mahdollisuutta lähettää mitään, ja Matkahuollon joku lokerikko missä oli myös jotain DHL tarroja. Siihen automaattiin ei ainakaam nuo viivakoodit kelvanneet. Katsoin sitten uudemman kerran sitä DHL:n sivua mihin Amazon ohjasi, ja siellä sanottiin että DHL:n paketit toimittaa Posti ja linkkasi Postin sivuille katsomaan tarkempia tietoja. Siellä luki että ohuet paketit voi myös suoraan palauttaa Postin laatikoihin, joten tungin sen kirjekuoren sitten ihan normaaliin Postin laatikkoon. Kai se sitten niin menee perille, täytyy laittaa Paypal disputea tulille jos ei näin hoidu, sillä todella sekava ohjeistus ja palautusrutiini.
 
Minun pitäisi tässä juuri palauttaa yksi tuote, sain lappusen tulostettua missä on kolme viivakoodia ja amazonin ohjeistuksessa lukee että tulostaa lappunen ja palauttaa lähimpään dhl-pisteeseen. En vain oikein ymmärrä miten tuo tulee toimimaan kun kyseisessä sijainnissa on ainoastaan pakettiautomaatti. Voiko jonkun noista kolmesta viivakoodista siis skannata paikan päällä vai mitenkäs se toimii? DHL:n sivut on luonnollisesti täyttä paskaa enkä löytänyt sieltä minkäänlaista ohjeistusta.
Amazon.de:n palautukset joissa on DHL:n logo ja teksti "Parcel Return Connect" viedään Postiin. Niitä ei tosiaan pakettiautomaatteihin voi jättää, ellei ole sellainen hieman harvinaisempi Postin pakettiautomaatti johon voi jättää lähetyksiä ilman lokerokoodia.

edit: Veit näemmä jo kirjelaatikkoon - eiköhän se niinkin löydä perille. Alimman viivakoodin JJD-tunnuksella voit katsoa Postin ja DHL:n seurannasta paketin liikkeitä.
 
Joo itsekin tulin lankaan ihmettelemään Amazonin liikettä korottaa ilmaisen toimituksen rajaa 100 euroon. Ilmeisesti Jeff Sedän lentävä kokovartalokyr... Raketti vaatii lisää polttoainetta ja inflaatio/sota/kuun asento ja sammakon kutu nostaa hintoja sielläkin. Noh sinällään harmi. Isompia kertatilauksia joutuu siis pohtimaan vastaisuudessa ja valikoimaan enemmän erilaista täytettä mukaan että saa rajan rikki.

Toki toivon mukaan kotimaiset kauppiaat JA POSTI ottaa tästä onkeensa ja älyää tiputtaa vastavuoroisesti tuotteidensa/toimituksen hintoja että saadaan kotimaahan kilpailua. Pahoin pelkään että suomalainen vähittäiskauppias ei tee/tajua tilanteen luomaa kilpailuetua vaan osinkokiimoissaan jatkaa samaa hulluutta mitä ennenkin.

Mitä tulee vielä tuohon amazonin liikkeeseen nostaa toimitusrajaa niin kyllähän se vähän närästää täällä pohjolassa varsinkin kun rahat muutenkin tiukoilla jokaisella ja tuskin kuluneen vuoden aikana helpottaa monellakaan sen enempää.
 
Joo itsekin tulin lankaan ihmettelemään Amazonin liikettä korottaa ilmaisen toimituksen rajaa 100 euroon. Ilmeisesti Jeff Sedän lentävä kokovartalokyr... Raketti vaatii lisää polttoainetta ja inflaatio/sota/kuun asento ja sammakon kutu nostaa hintoja sielläkin. Noh sinällään harmi. Isompia kertatilauksia joutuu siis pohtimaan vastaisuudessa ja valikoimaan enemmän erilaista täytettä mukaan että saa rajan rikki.

Toki toivon mukaan kotimaiset kauppiaat JA POSTI ottaa tästä onkeensa ja älyää tiputtaa vastavuoroisesti tuotteidensa/toimituksen hintoja että saadaan kotimaahan kilpailua. Pahoin pelkään että suomalainen vähittäiskauppias ei tee/tajua tilanteen luomaa kilpailuetua vaan osinkokiimoissaan jatkaa samaa hulluutta mitä ennenkin.

Mitä tulee vielä tuohon amazonin liikkeeseen nostaa toimitusrajaa niin kyllähän se vähän närästää täällä pohjolassa varsinkin kun rahat muutenkin tiukoilla jokaisella ja tuskin kuluneen vuoden aikana helpottaa monellakaan sen enempää.
Onko oikeasti sellainen tunne, että logistiikkafirmoilla menee niin hyvin, että hintoja voisi selkeästi laskea? Kustannusten suunta kun on ollut rajusti ylöspäin ja sama suunta jatkuu. Amazon on selkeästi sen nyt huomannut ja ottanut huomioon hinnoittelussaan.

Sama verkkokauppojen kanssa. Vuosia myyty varsinkin tekniikkaa bulkkihinnoilla. Kilpailuetua ei tule nollakatteella myymisellä.
 
Kustannustehokasta pakkaamista/ lähettämistä amazon.de...
Tässä tapauksessa olisin ihan tyytyväinen. Tuotteen oma paketointi on sentään ehjä :asif:
90% omista paketeista olis tullu ilman tota lisäpaperia mutta samankokoisessa postitus laatikossa
 
Tiedän että johtuu Amazonin eri varastoista, mutta nähtävästi se on kuitenkin kannattavampaa lähettää 100€ tilaus kolmessa eri paketissa, kuin yksittäisiä 40€ tilauksia.

2023-04-11_15-11-47.png
 
Todistaako? On vain hyvää asiakaspalvelua, että asiakkaan ei tarvitse välittää firman sisäisistä logistiikkaratkaisuista. Olisiko oikeasti parempi, jos raja olisi pienempi mutta ilmaisposteilla ei saisi tilata tavaroita jotka tulee eri varastoista?
Juuri näin. Itse ainakin maksan mieluummin kerran postikulut (tai ne ilmaiset postit, jos raja ylittyy), kuin että jokaisesta eri varastosta pitäisi maksaa postit tai tilata yli 99e arvosta, että saa ilmaiset postit.
 

Onko joku tätä WC-paperia tyypannut? Olen miettinyt mitä koriin saisi 99€ rajan ylittämiseksi, ja paperia ainakin menee aina.

80 rullaa maksais 30€, sais vähän täytettä tilaukseen.

Hyvää tavaraa. Ei mene sormet liian helposti läpi ja pystyy käyttämään viimeistä arkkia myöten, leveys ok, hiukan jäykähköä kierrätyspaperia eli ei mitään superpehmeää. Samantasoinen perspaperi selvästi kalliimpaa Suomessa.
 
Pohdin tosiaan samaa. Nyt tulee siis 100€ tilaus kotiovelle kolmessa eri osassa:
  • wc-paperi ja puhelimen kuoret UPS:llä.
  • partavaahtoa ja partateriä UPS:llä.
  • äsken toi posti hienoteräisen sahan.
Ilmeisesti myös paperipussipelleily on paussilla, tai ainakaan sitä ei aina käytetä, kun esim. saha tuli taas pahvilaatikossa. Tilausta piti kyllä selvästi pidempään kartuttaa kuin 40€ tilausta.
 
Ilmeisesti myös paperipussipelleily on paussilla, tai ainakaan sitä ei aina käytetä, kun esim. saha tuli taas pahvilaatikossa. Tilausta piti kyllä selvästi pidempään kartuttaa kuin 40€ tilausta.
Pari viikkoa sitten tuli satkun kirjatilaus kolmessa paketissa. Kaksi postilla ja kolmannesta tuli eka viesti upsilta, mutta siirtyi postille. Yksi paketeista oli paperipussissa ja juuri se jossa oli kirjan lisäksi muutakin ruttuun menevää.
 
Pari viikkoa sitten tuli satkun kirjatilaus kolmessa paketissa. Kaksi postilla ja kolmannesta tuli eka viesti upsilta, mutta siirtyi postille. Yksi paketeista oli paperipussissa ja juuri se jossa oli kirjan lisäksi muutakin ruttuun menevää.
Tänään hain automaatista amazonin kirjalähetyksen. Paketti tietysti hajalla joka kulmasta ja kovakantisen kirjan selkämys rikki. Pitänee lähettää takaisin, amazon kuitenkin tarjoaa taas jotain 10% haista paska alennusta.

Yleensä tulee tilattua kirjat Adlibriksestä, mutta kun siellä on niin ärsyttävän pitkät toimitusajat vrt. Amazon.
 
Tänään hain automaatista amazonin kirjalähetyksen. Paketti tietysti hajalla joka kulmasta ja kovakantisen kirjan selkämys rikki. Pitänee lähettää takaisin, amazon kuitenkin tarjoaa taas jotain 10% haista paska alennusta.

Yleensä tulee tilattua kirjat Adlibriksestä, mutta kun siellä on niin ärsyttävän pitkät toimitusajat vrt. Amazon.

Mä sain taas yllättäen suoraan rahat takas kun 20 euron keittiötyökalu tuli kolhuilla ja kävin chatissa rutisemassa. Ei tarvinnu siis palauttaa. Aika poukkoileva on tuo linja. Tuota chattiakin saa metsästää nykyään.
 
Mä sain taas yllättäen suoraan rahat takas kun 20 euron keittiötyökalu tuli kolhuilla ja kävin chatissa rutisemassa. Ei tarvinnu siis palauttaa. Aika poukkoileva on tuo linja. Tuota chattiakin saa metsästää nykyään.
Tällä kertaa chatissa meni hyvin, rahat palautetaan mutta kirjaa ei tarvitse lähettää takaisin. Kirjan hinta oli ~70€, sälkemys ottanut osumaa aika pahasti, mutta kirja vielä luettavissa. Eli kyllä tuo Amazonin asiakaspalvelu välillä toimii loistavasti, onkohan siellä joku ruletti jonka perusteella päätökset menevät. :lol:
 
Uskaltaisitteko tilata Saksan Warehousesta tietokoneen näytön, jossa
  • kuntona "Save with Used - Very Good" ja
  • kuvailuna vaan "The item will be delivered in the original packaging. The packaging will be damaged."
Luulisi, että ei ainakaan mitään kuolleita pikseleitä tms. olisi tuossa luokassa?
 
Uskaltaisitteko tilata Saksan Warehousesta tietokoneen näytön, jossa
  • kuntona "Save with Used - Very Good" ja
  • kuvailuna vaan "The item will be delivered in the original packaging. The packaging will be damaged."
Luulisi, että ei ainakaan mitään kuolleita pikseleitä tms. olisi tuossa luokassa?

En ostaisi palautettua näyttöä koska palautuksen syynä on lähes aina joku kuvaan liittyvä ongelma kuten törkeä valovuoto tai juurikin pikselivika.
Mutta ainahan sen voi palauttaa jos jaksaa säätää.
 
Uskaltaisitteko tilata Saksan Warehousesta tietokoneen näytön, jossa
  • kuntona "Save with Used - Very Good" ja
  • kuvailuna vaan "The item will be delivered in the original packaging. The packaging will be damaged."
Luulisi, että ei ainakaan mitään kuolleita pikseleitä tms. olisi tuossa luokassa?
Uskaltaisin, koska sen voi palauttaa jos ei olekaan riittävän hyvä. Mutta ostaisin vain jos säästö on riittävän hyvä suhteutettuna mahdolliseen palautusvaivaan.

Ja varmaan voi olla pikseliongelmia, riippuu täysin siitä kuinka tarkasti Amazon nuo on tarkastanut ja luokitellut.
 
Uskaltaisitteko tilata Saksan Warehousesta tietokoneen näytön, jossa
  • kuntona "Save with Used - Very Good" ja
  • kuvailuna vaan "The item will be delivered in the original packaging. The packaging will be damaged."
Luulisi, että ei ainakaan mitään kuolleita pikseleitä tms. olisi tuossa luokassa?
En ostaisi jo pelkästään @0nanias listaamien syiden takia. Omien kokemuksien mukaan riskinä on myös saada täysin väärä tuote oikeassa myyntipakkauksessa. Tätä harrastetaan kalliimpien tuotteiden kohdalla, että Amazonille palautetaan halvempi vastaavan näköinen tuote ja pidetään se kalliimpia. Amazonilta tietenkin saa rahat takaisin kun palautat Warehouse deal - tuotteen, mutta eivät esimerkiksi suoraan lähetä korvaavaa tuotetta.

Virhevastuun näkökulmasta noita asiakaspalautuksia/käytettyjä tuotteita on turvallista tilata, sillä ainakin Saksassa niihin sovelletaan normaalia kahden vuoden virhevastuuta. Ranskassa se muistaakseni vuoden, eli tämä kannattaa ottaa huomioon Amazon.fr warehouse dealien kanssa.
 
Joo, sen on kyllä huomannut että Amazonilla menee noi eri mallit iloisesti sekaisin ainakin kuvauksissa. Lähinnä jostain EAN-koodista voi tarkistella, että varmasti otsikon tuote kyseessä. No pitää nyt vielä miettiä. Kiitos mielipiteistä.
 
Tilasinpa taas tavaraa Amazonista ja keräsin erinäisestä sälästä sitten sen 100€ täyteen jotta sai ilmaiset postikulut. Osa tästä "sälästä" oli 2 pulloa SodaStream-makuja, 1 kpl 7Uppia ja 1 kpl Pepsi Maxia. No, Amazon päätti sitten postittaa erikseen tuon Pepsi Max-pullon eikä mitään muuta, "jotta saan tuotteeni mahdollisimman pian". Tämä ilmoitus tuli eilen. Sitten seuraavassa paketissa tulee 7Up ja muut kamat, tämä ilmoitus tuli tänään. Kaiken lisäksi kaikkien arvioitu toimituspäivä on sama, 5.5. :) Ja veikkaan kyllä vahvasti että SodaStreamin makusiirapit tulevat kyllä samalta varastolta että enpä taas tiedä mikä itu tässäkin oli :)
 
että enpä taas tiedä mikä itu tässäkin oli

Satasen alarajalla on tietysti yksi tärkeä tehtävä -> nostaa keskivertotilauksen euromäärää korkeammaksi. Se, että kamat lähtee asiakkaiden mielestä epäloogisesti on Amazonin algoritmien mukaan ollut normia jo sen 20v kun heiltä tilannut. Yleensä ne kyllä ovat lopulta tulleet eri varastoista myös.
 
Ihmettelen vaan, miksi ei voi hakea tietystä warehousesta ja saada pienemmällä ostoksella ilmaiset postikulut… luulis olevan kannattavampaa Amazonillekin.
 
Rikkinäisiä paketteja, vääriä tai rikkinäisiä tavaroita. Onkohan mulla vaan käynyt tuuri kun olen tilannut tavaraa netistä 90-luvulta alkaen, Amazonistakin varmasti satoja kertoja mutta ei ole oikein koskaan ollut mitään tuollaista? Kokonaissumma jotain 50000-100000 euroa.

En nyt muista yhtään mutta kyllä siellä saattaa ihan muutama palautus olla, mutta ei varmasti yli viittä. Toki vaatii lukutaitoa ettei osta paskaa tai mene scammeihin. En nyt sano että kannattaisi katsoa peiliin, voi olla kyse huonosta tuurista.

Postikulukeskustelu on vähän erikoinen kun ne postikulut voi olla myös hinnassa.

Is it just me?
 
Onkos muilla tullut Saksan Amazonista UPSin kyydissä tavaraa viime aikoina? Amazon pilkkoi viimeisimmän tilauksen, tulee 3:ssa UPSin kotiinkuljetustoimituksessa, mutta erikoista on se että UPS lähetti näistä kaikista erikseen tekstiviestin mihin pitää vastata muutaman tunnin sisällä (!) ja jos ei vastaa mitään vievät paketin suoraan noutopisteeseen. Alustava toimituspäivä on vasta tämän viikon perjantaina.

Aina aiemmin on ollut vaihtoehdot paketin ohjaamiseksi suoraan noutopisteeseen tai kotiinkuljetus, ja jos ei ole vastannut mitään ovat tuoneet sen oletuksena kotiovelle.
 
Onkos muilla tullut Saksan Amazonista UPSin kyydissä tavaraa viime aikoina? Amazon pilkkoi viimeisimmän tilauksen, tulee 3:ssa UPSin kotiinkuljetustoimituksessa, mutta erikoista on se että UPS lähetti näistä kaikista erikseen tekstiviestin mihin pitää vastata muutaman tunnin sisällä (!) ja jos ei vastaa mitään vievät paketin suoraan noutopisteeseen. Alustava toimituspäivä on vasta tämän viikon perjantaina.

Aina aiemmin on ollut vaihtoehdot paketin ohjaamiseksi suoraan noutopisteeseen tai kotiinkuljetus, ja jos ei ole vastannut mitään ovat tuoneet sen oletuksena kotiovelle.
Sama täällä.

Vastasin tuohon UPSin tekstariin aikalimitin puitteissa, mutta silti paikallinen runkkari-alihankkija vei sen noutopisteeseen suoraan eikä koettanut tuoda kotio.

Vitun UPS. Vitun alihankkijat.

Aiemmin on mennyt tosiaan juuri niin kuin tuossa mainitsit, nyt muuttunut.
 
Itellä UPS vienyt aina suoraan noupisteeseen, ihan sama mitä vastaa mihinkäkin kyselyihin tai soittaa aspaan ja varmistaa. Ei niitä kiinnosta pätkääkään.
 
On tosiaan muuttunut ihan viimeaikoina tuo tekstarin sisältö. Nyt painostetaan aikarajan puitteissa vastaamaan, ja jos ei vastaa, niin viedään oletuksena noutopisteeseen.
Kaikesta huolimatta, UPS on kyllä aina tuonut paketin kotiin. Ja olenpa laittanut siihen tekstariin vielä lopuksi viestin, että saa jättää oven pieleen paketin. Tätäkin on noudatettu, paketin päälle on kirjoitettu "saa jättää ovelle" tms.

Eilen tuli viimeisin paketti Saksan Amazonista. Lähti kuitenkin Ranskan varastosta, kiersi puoli eurooppaa ja tuli kolme päivää ennen arvioitua toimituspäivää.
 
Ite kanssa aina valkkaan että paketin saa jättää ovelle ja ihan aina on kotiin tuotu.
 
Itselläni oli viime vuonna UPSin kanssa juuri käänteistä ongelmaa: yrittivät tuoda kotiin vaikka olin vastannut tekstiviestiin, että viekää noutopisteeseen ja ekan yrityksen jälkeen myös aspan kautta.
 
Siis tuleko nykään Amazonilta UPSlla? Jos näin on niin ei mun kannata tilaa enää sieltä. Kun täällä päin niin ei saa yhtetyttä alihankijaan kun eivät jätä mitä numeroa. Joka johta siihen että paketti lähtee takasin.
 
Siis tuleko nykään Amazonilta UPSlla? Jos näin on niin ei mun kannata tilaa enää sieltä. Kun täällä päin niin ei saa yhtetyttä alihankijaan kun eivät jätä mitä numeroa. Joka johta siihen että paketti lähtee takasin.
Aina ovat käyttäneet UPSia ja monia muita kuljetusyhtiöitä. Tällä hetkellä itselleni suurin osa tulee Postilla.
 
Vituttaa kyllä tuo Amazonin pakkaukset. Satunnaisesti tullut tilattua kirjoja, mutta ei nyt oikein huvita kun kaikki ovat enemmän tai vähemmän paskoina.
 
Uusi ja vähän normaalista poikkeava tilauskokemus Amazon.de:stä
Vanhasta riisinkeittimestä on sisäkattilan teflonpinta mennyt pahasti rikki, joten ajattelin satsata vähän enemmän ja vähän parempaan.
Tilasin Zojirushin, joita on aika mahdoton saada Suomesta ja aika vaikea oikeastaan mistään.

Tilaamani malli oli:
Zojirushi 220V Fuzzylogic Rice Cooker malli NS-TSW18 (10 cup).
Sold by: Omer O Store
Condition: New
(Omer O Store = Omer Oglakkaya, belgialainen liike. Kauppiaan etnistä taustaa voi kukin itse arvailla).

Tilasin 28.4.2023, saapui 09.05.

Ja tietenkin väärä malli - tuli Zojirushi 220V Fuzzylogic Rice Cooker malli NS-TSW10 (5.5 cup).

1683829287713.png


Palautusrumbaan, refund hyväksyttiin Amazonin puolesta heti, ja jäin odottelemaan kahden päivän päästä luvattua prepaid -postituslomaketta.
Sellainen saapui tänään, printtasin ja liimasin laatikkoon ja palauttamaan sen R-kiskan luukulle johon paketti tulikin.

Kuponki ei kelvannut Suomen postille, joten pitäisi itse maksaa postimaksut (myyjäliike antoi luvan käyttää vapaavalintaista postifimaa, mikäli palautuskuponki ei toimi).
If you can't use the label or carrier provided by Omer O Store, you can send your return package using a carrier of your choice. You'll need to pay for return postage costs. Take a look at the help page Marketplace Returns and refunds to understand the cases in which the selling partner is supposed to refund you the return delivery costs. In case you have any other questions, please contact the selling partner.

Mutta mutta: R-kiska hoiti vain luovutuksia ja palautuksia. Kaikki koti- ja ulkomaanpaketit piti lähettää eri pisteestä. Lähin oli onneksi vain 4 kilometrin päässä (yhteensä 6 kilometria tuli ajoa).
Paketti punnittiin: Alle 10 kilon postipaketit Belgiaan - 59,90€ !!!

Halvempaa toimitusmahdollisuutta ei ollut.

Mitenkähän Omer Oglakkaya suhtautuu noiden palautuskustannusten hyvittämiseen?
Odotettavissa on varmaan jonkin verran riitelyä. Laitan päivitystä miten tämä etenee.

Täällä on kovasti ihmetelty, miksi Amazon nosti Suomeen postimaksuttomien toimitusten rajan 39€ ->99€.
En yhtään ihmettelisi, mikäli syynä olisivat nämä Suomen postin perimät riistohinnat.
 
Paketti punnittiin: Alle 10 kilon postipaketit Belgiaan - 59,90€ !!!

Halvempaa toimitusmahdollisuutta ei ollut.

Pakettien lähettäminen on halvempaa netistä ostettuna:
Kun ostat lähetyksen netistä, hinta määräytyy paketin mittojen mukaan (pituus, leveys ja korkeus). Lähettäminen on edullisempaa netistä ostettuna. Kun ostat lähetyksen postista, hinta määräytyy paketin painon mukaan.
 
Uusi ja vähän normaalista poikkeava tilauskokemus Amazon.de:stä
Vanhasta riisinkeittimestä on sisäkattilan teflonpinta mennyt pahasti rikki, joten ajattelin satsata vähän enemmän ja vähän parempaan.
Tilasin Zojirushin, joita on aika mahdoton saada Suomesta ja aika vaikea oikeastaan mistään.

Tilaamani malli oli:
Zojirushi 220V Fuzzylogic Rice Cooker malli NS-TSW18 (10 cup).
Sold by: Omer O Store
Condition: New
(Omer O Store = Omer Oglakkaya, belgialainen liike. Kauppiaan etnistä taustaa voi kukin itse arvailla).

Tilasin 28.4.2023, saapui 09.05.

Ja tietenkin väärä malli - tuli Zojirushi 220V Fuzzylogic Rice Cooker malli NS-TSW10 (5.5 cup).

1683829287713.png


Palautusrumbaan, refund hyväksyttiin Amazonin puolesta heti, ja jäin odottelemaan kahden päivän päästä luvattua prepaid -postituslomaketta.
Sellainen saapui tänään, printtasin ja liimasin laatikkoon ja palauttamaan sen R-kiskan luukulle johon paketti tulikin.

Kuponki ei kelvannut Suomen postille, joten pitäisi itse maksaa postimaksut (myyjäliike antoi luvan käyttää vapaavalintaista postifimaa, mikäli palautuskuponki ei toimi).
If you can't use the label or carrier provided by Omer O Store, you can send your return package using a carrier of your choice. You'll need to pay for return postage costs. Take a look at the help page Marketplace Returns and refunds to understand the cases in which the selling partner is supposed to refund you the return delivery costs. In case you have any other questions, please contact the selling partner.

Mutta mutta: R-kiska hoiti vain luovutuksia ja palautuksia. Kaikki koti- ja ulkomaanpaketit piti lähettää eri pisteestä. Lähin oli onneksi vain 4 kilometrin päässä (yhteensä 6 kilometria tuli ajoa).
Paketti punnittiin: Alle 10 kilon postipaketit Belgiaan - 59,90€ !!!

Halvempaa toimitusmahdollisuutta ei ollut.

Mitenkähän Omer Oglakkaya suhtautuu noiden palautuskustannusten hyvittämiseen?
Odotettavissa on varmaan jonkin verran riitelyä. Laitan päivitystä miten tämä etenee.

Täällä on kovasti ihmetelty, miksi Amazon nosti Suomeen postimaksuttomien toimitusten rajan 39€ ->99€.
En yhtään ihmettelisi, mikäli syynä olisivat nämä Suomen postin perimät riistohinnat.
Oliko palautuskuponkin varmasti Amazonin tarjoama? Pakettikortissa oli DHL logo ja teksti "Parcel Return Connect" sekä koodi alkoi "JJD*****....."?
Jos kyllä niin tuo kelpaa postille mutta on välillä joutunut vääntämään asiasta postipisteellä kun eivät osaa kirjata tuota oikein järjestelmään.

Ja kerta myyjä lähetti sinulle väärän tuotteen niin amazonin tai myyjän pitäisi kyllä palauttaa sinulle kaikki palautuskulut viimeistään kuittia vastaan mutta kannattaa varmistaa vielä amz. asiakaspalvelusta ensin
 
Oliko palautuskuponkin varmasti Amazonin tarjoama? Pakettikortissa oli DHL logo ja teksti "Parcel Return Connect" sekä koodi alkoi "JJD*****....."?
Jos kyllä niin tuo kelpaa postille mutta on välillä joutunut vääntämään asiasta postipisteellä kun eivät osaa kirjata tuota oikein järjestelmään.

Ja kerta myyjä lähetti sinulle väärän tuotteen niin amazonin tai myyjän pitäisi kyllä palauttaa sinulle kaikki palautuskulut viimeistään kuittia vastaan mutta kannattaa varmistaa vielä amz. asiakaspalvelusta ensin
Palautuskuponki EI ole Amazonin tarjoama vaan myyjäliikkeen tarjoama.
Sen takia se ei kelvannut postissa. Postissa sanottiin, että näitä tulee aina välillä ja postin järjestelmät eivät voi lukea viivakoodia.
1683837397521.png
 
Oliskohan tuo Saksan Belgian kotimaan posti eikä myyjä tajunnut, että tilaus oli mennyt ulkomaille? Ilmeisesti kyseessä ei ollut Fullfilled by Amazon" tuote vaan tuli suoraan myyjän omasta varastosta. Itse en ole noita koska ostaan ostanut..
 
Noissa lapuissa pitää itse maksaa ja aspan kautta pitää kuittia vastaan pyytää rahat takaisin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 788
Viestejä
4 499 086
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom