Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Ei ole itsellä tietoa pystyykö noita pakettiautomaatista lähettämään, mutta tiskiltä lähtee ainakin, kunhan vaan työntekijä osaa lähettää tai viitsii edes kokeilla ottaa sen vastaan, kun ilmeisesti tapahtuu ihan samalla tavalla kuin minkä tahansa postin etukäteen maksetun paketin kohdalla.

Yritin tänään palauttaa automaattiin Amazonin palautusta. Ei onnistunut. Ottivat sen sitten Postin tiskillä vastaan ilman mutinoita.

Tämmöseen automaattiin siis yritin. Amazonin ohjeet linkkas DHL:n sivuille, jossa tommonen oli merkitty sellaiseksi johon voi jättää paketin.

1692291375695.png
 
Yritin tänään palauttaa automaattiin Amazonin palautusta. Ei onnistunut. Ottivat sen sitten Postin tiskillä vastaan ilman mutinoita.

Tämmöseen automaattiin siis yritin. Amazonin ohjeet linkkas DHL:n sivuille, jossa tommonen oli merkitty sellaiseksi johon voi jättää paketin.

1692291375695.png
Ainakaan täälläpäin ei Pakettipisteitä ole DHL:n hakusivulla, ainoastaan Postin automaatit. Onko samassa rakennuksessa mahdollisesti sellainenkin?
Mutta ei näitä tosiaan voi Postinkaan automaatteihin jättää vaikka DHL:n haku näyttääkin ne (paitsi jos on sellainen johon saa ilman koodia jätettyä maksetun lähetyksen, mutta ne eivät ole yleisiä).
 
Ainakaan täälläpäin ei Pakettipisteitä ole DHL:n hakusivulla, ainoastaan Postin automaatit. Onko samassa rakennuksessa mahdollisesti sellainenkin?
Mutta ei näitä tosiaan voi Postinkaan automaatteihin jättää vaikka DHL:n haku näyttääkin ne (paitsi jos on sellainen johon saa ilman koodia jätettyä maksetun lähetyksen, mutta ne eivät ole yleisiä).

Joo, taidat olla oikeassa, että DHL:n sivuit osoittivat Postin automaatin. Yritin kyllä laittaa viereiseen Postin automaattiinkin, mutta eihän siinä ole (maksettuina) lähetysvaihtoehtoina kuin Helposti-koodi. Eli ei voi valmiilla palautuslapulla edes lähettää.
 
Miten takuun pituus muuten menee Amazonilla? Tuotesivuilla ei ole mitään mainintaa, mutta valmistajan sivuilla lukee seuraavasti:

Before returning it, the purchaser must provide proof of purchase. In the first 12 months from purchase, the Warranty will be serviced by the Distributor.

After this period, the purchaser must seek approval from the PNY warranty department, substantiating the date of purchase (invoice) and stating the reasons for claiming under warranty before forwarding the faulty Product to PNY.


Tuon perusteella ensimmäinen vuosi olisi Amazonin kautta ja sen jälkeen valmistajalle. Eikö se ole ihan EU-alueen laki, että tuotteen takuu siirtyy myös seuraavalle omistajalle? Myyntiä tulevaisuudessa mietin.

EDIT: Takuuehdoissa oli myös seuraava :confused: :

These warranties are valid only for the original owner of the product. PNY will not warranty items that are purchased second- hand, regardless of state of packaging, or markings (e.g., if packaging appears sealed, advertised as new, or no apparent use).
 
Miten takuun pituus muuten menee Amazonilla? Tuotesivuilla ei ole mitään mainintaa, mutta valmistajan sivuilla lukee seuraavasti:

Before returning it, the purchaser must provide proof of purchase. In the first 12 months from purchase, the Warranty will be serviced by the Distributor.

After this period, the purchaser must seek approval from the PNY warranty department, substantiating the date of purchase (invoice) and stating the reasons for claiming under warranty before forwarding the faulty Product to PNY.


Tuon perusteella ensimmäinen vuosi olisi Amazonin kautta ja sen jälkeen valmistajalle. Eikö se ole ihan EU-alueen laki, että tuotteen takuu siirtyy myös seuraavalle omistajalle? Myyntiä tulevaisuudessa mietin.

EDIT: Takuuehdoissa oli myös seuraava :confused: :

These warranties are valid only for the original owner of the product. PNY will not warranty items that are purchased second- hand, regardless of state of packaging, or markings (e.g., if packaging appears sealed, advertised as new, or no apparent use).
Takuusta voivat satuilla mitä haluavat, mutta virhevastuuta se ei poista. Ja sen suhteen saa EU:n sisällä lähestyä jälleenmyyjää tai valmistajaa kumpaa vaan.
 
Kyselin chatilla ja tuotteilla on 2 vuoden takuu. Tosin Amazon pystyy hyvittämään palautuksen vain ostajalle, eli minulle. Tuosta voi tulla vähän säätöä, jos myyn kortin 2 vuoden sisällä jollekin toiselle, jolla kortti hajoaakin. Ehkä se kuitenkin onnistuisi, jos itse tulostan palautuslappuset, lähetän uudelle omistajalle ja kun kortti on palautettu, siirrän rahat tälle. Onko kokemuksia tuollaisesta? :confused:

Käsitin kuitenkin myös, että kortin lähettäminen takuuseen johtaa aina rahojen palautukseen. Periaatteessa voi olla ihan hyvä diili itselleni, jos kahden vuoden sisällä hajoaa ja voin päivittää sitten parempaan. Ja ehkä tuo RTX 4070 Ti riittää 1440p-resoluutiolla kaksi vuotta, jos VRAM ei lopu kesken. Parissa AMD:n kortissakin ollut itsellä vain kahden vuoden takuu.
 
On kyllä jäänyt itsellä amazon.de tilaukset minimiin tuon 99e rajan jälkeen. Hyvin harvoin tulee kerättyä jotain listaa mitä ehkä tilaa, jos ei löydy jo ennen suomesta ennen listan täyttymistä.

Tuntuisi myös että hinnat olisi noussut hieman tai suomen hinnat tippunut ainakin jossain tuotteissa mutta voi olla pelkkä luulo.
 
Näköjään oma tilaus tulee Ranskasta, vaikka tilasin Saksan Amazonista ja myyjänä oli ihan Amazon itse. Ilmeisesti varastoja on siellä täällä Eurooppaa. Toivon ja oletan, että tulee lentorahtina Marceillesta. Menisi aika monta päivää kuskata Välimeren kautta laivalla :D

Kieltämättä pienen sälän tilaaminen on jäänyt vähemmälle toimituskulujen myötä. Esimerkiksi kännykän kuoret ja kalvot tilaan nykyään Suomesta. Nopea tuo on kyllä paikoin ollut varsinkin jos on maksanut pikatoimituksesta. Parhaimmillaan iltapäivällä tehnyt tilauksen ja seuraavana päivänä on soitettu ovikelloa paketti kourassa. Suomalaisilta liikkeiltäkään tilatessa ei pääse vastaavaan. Nyt paketti lähti 20h sisällä tilauksesta matkaan, mutta täysi mysteeri, mitä kautta ja miten tulee Suomeen.
 
Viimeksi muokattu:
Näköjään oma tilaus tulee Ranskasta, vaikka tilasin Saksan Amazonista ja myyjänä oli ihan Amazon itse. Ilmeisesti varastoja on siellä täällä Eurooppaa. Toivon ja oletan, että tulee lentorahtina Marceillesta. Menisi aika monta päivää kuskata Välimeren kautta laivalla :D

Kieltämättä pienen sälän tilaaminen on jäänyt vähemmälle toimituskulujen myötä. Esimerkiksi kännykän kuoret ja kalvot tilaan nykyään Suomesta. Nopea tuo on kyllä paikoin ollut varsinkin jos on maksanut pikatoimituksesta. Parhaimmillaan iltapäivällä tehnyt tilauksen ja seuraavana päivänä on soitettu ovikelloa paketti kourassa. Suomalaisilta liikkeiltäkään tilatessa ei pääse vastaavaan. Nyt paketti lähti 20h sisällä tilauksesta matkaan, mutta täysi mysteeri, mitä kautta ja miten tulee Suomeen.

Joo, niillä on varastoja siellä ja täällä ja kamat saattaa lähteä milloin mistäkin, joskus keräävät kaikki yhteen ja joskus tulee useammassa lähetyksessä.

Hitaita ne on omalla kohdalla olleet lähettämään jos ei pikatoimituksesta maksa, harvoin alle viikossa saapuu mitään. Viimeisin tilaus tehty 8.8., lähettivät 16.8. ja toimitus luvattu ensi viikon keskiviikolle 23.8., eli kunnioitettavat vähän yli kaksi viikkoa tilauksesta saapumiseen. Onneks ei ole kiire noilla kamoilla.
 
Itse tein äskettäin tilauksen Espanjan Amazonista jossa täsmälleen samaa tuotetta kuin Saksassa myytiin puolet halvemmalla. Tilaus lähti kuitenkin liikkeelle Saksan Brandenburgista, eli vertailemalla eri maiden hintoja säästin ihan hyvän summan rahaa.
 
Yksi asia on ollut tuo 99€ ilmaisen toimituksen raja, mikä on yksi juttu ja siitä on täällä riittävästi jauhettu, mutta toinen tai oikeastaan parikin muuta seikkaa näyttää menneen entistä enemmän perseelleen, vaikka nykyään pitää ilmaisen toimituksen vuoksi tilailla aiempaa enemmän tai arvokkaampaa tavaraa. Nimittäin paketoinnit ovat mitä sattuu ja tuntuu yleistyneen se, että sitä ei juuri ole ja mitään vaurioherkkää ei oikein uskalla enää tilata. Toinen asia on merkittävä reklamaatiotarpeen kasvu. Olen nyt viimeisestä kolmesta tilauksesta joutunut jokaisesta reklamoimaan. Joko jokin tuote on puuttunut kokonaan toimituksesta, toimitettu tuote on aivan väärä tai sitten tuotteesta puuttuu siihen kuuluvia olennaisia osia. Viimeisin esimerkki on tuoreimmasta tilauksesta, joka toimitettiin tänään. Tilasin isomman tilauksen ohella banaaniliittimiä, joiden myyjänä oli Amazon. No liittimet olivat paketissa, mutta joka ainoasta banaaniliittimestä puuttuivat ruuvit, joilla kaiutinjohto kiristetään liittimeen. Eipä sellaisilla liittimillä mitään tee. Otin asian tiimoilta yhteyttä Amazonin chattiin ja ilmoitin ongelmasta. Ehdottivat, että laittaisin liittimet palautukseen ja hyvittäisivät aikanaan tästä rahat minulle. Kyse on alle 10€ liittimistä, joten kynnys niiden palauttamiselle on aika korkea tuotteen arvo ja palauttamiseen liittyvän vaivan vuoksi. Aiemmin ovat suoraan hyvittäneet noiden ongelmatuotteiden osalta rahat ilman mitään palautuksia, joten en suorilta mitään palautusmenettelyä hyväksynyt. Sanoivat palaavansa 48 tunnin sisällä asiaan. Saa nähdä, palaavatko. Lisäksi kun aiemmin reklamoin yhdestä väärästä tuotteesta, jonka arvo taisi olla jotain 20€ (toimitettiin osana isompaa muuta tilausta), eivät suostuneet lähettämään uutta tuotetta tilalle, mutta palauttivat kyllä rahat. Sanoivat, että voin tehdä itse uuden tilauksen ko. tuotteesta. Mainitsin siinä sitten, että joudun siinä tapauksessa maksamaan toimituskulut tuotteesta, koska 99€ ilmainen postitusraja ei sillä täyty. Pahoittelivat vaan tilannetta. Eli täyttä p*****.
 
Olen itsekin huomannut että paketoinnin taso on Amazonissa laskenut. Muutama postaus sitten laitoin tuon yhden ESP-piirin joka oli taittunut (oli kirjekuoressa ilman mitään pehmusteita) ja isompien pahvilaatikoiden pahvi on jotenkin ohuempaa nykyään, viimeisimmässä setissä UPS (joka tuotteen toimitti) huomauttikin että paketti on rikki (siinä oli ehkä 5cm halkaisijan reikä), mutta sisältö oli kuitenkin ehjä.

Kuitenkin yksi tärkeimpiä asioita Amazonista tilatessa on ollut nopeat toimitusajat: tilauksesta paketti on kotiovella noin viikossa. Mutta tässäkin on tullut viime aikoina ihme viivästyksiä. Edellinen setti tuli 2 viikossa, nyt odottelen vielä yhtä lähetystä jonka tilasin 9.8. ja se näyttäisi olevan tulossa 3.9. eli lähes kuukauden toimitusaika. Sitten samaan aikaan Aliexpress (jota käytin paljonkin aiemmin ennen näitä uusia EU-säännöksiä) on osoittautunut taas toimivaksi. Ei tullauksia, ja viimeiset pari pakettia on tullut 2 viikossa tai jopa hieman alle tilauksesta. Olenkin huomannut että samalla kun Amazon on alkanut ärsyttää (etenkin tuo 39 --> 99 raja, en periaatteesta tilaa postikulujen kanssa vaan kerään sitten jotain sälää ja alkaa mielikuvitus/tarpeet sille sälälle loppua kesken), on taas Aliexpress-tilausten määrä omalla kohdallani noussut.

On kuitenkin huomattavaa että mikäli jokin menee pieleen, on Amazonin kanssa huomattavasti helpompi noiden palautusten kanssa toimia, ainakin oman kokemuksen mukaan. On helppo tulostaa tarrat päälle ja viedä lähimpään postiin paketti, ei kuluja. Toisaalta, Aliexpressin osalta ei ole muistissa palautuksia, ei ole ollut noiden tilausten kanssa ongelmia aikoihin. Saa nähdä miten tämä kehittyy...
 
On kuitenkin huomattavaa että mikäli jokin menee pieleen, on Amazonin kanssa huomattavasti helpompi noiden palautusten kanssa toimia, ainakin oman kokemuksen mukaan. On helppo tulostaa tarrat päälle ja viedä lähimpään postiin paketti, ei kuluja. Toisaalta, Aliexpressin osalta ei ole muistissa palautuksia, ei ole ollut noiden tilausten kanssa ongelmia aikoihin. Saa nähdä miten tämä kehittyy...

Tähän asti en ole joutunut mitään palauttamaan, oli kyseessä rikkinäinen tai muuten puutteellinen tai väärä tuote. Ja näin se mielestäni pitäisi mennäkin, varsinkin halvemman pään tuotteissa. Odottelen huomiseen asti, kuuluuko mitään, mutta en nyt kyllä lähtökohtaisesti ala 8 euron tuotetta palauttamaan ja näe kaikkea vaivaa sen eteen ja sen lisäksi jos eivät myöskään lähetä uutta tuotetta tilalle, niin joutuisin uuden tilauksen kohdalla maksamaan vielä tuotetta arvokkaammat postikulut. Nähdäkseni aivan liikaa laitetaan asiakkaan harteille tässä kohtaa, vaikka vika on Amazonin päässä.
 
Eipä Amazonin takuuehdot ole kummoiset. Ostat kamaa tarjouksesta ja keräät satasen edestä että saa ilmaisen postituksen. Sitten joku tuote on rikki. Palautat sen, ostat täyteen hintaan ehjän tilalle ja maksat postikulut jos ei ole muita tarpeita.
 
Eipä Amazonin takuuehdot ole kummoiset. Ostat kamaa tarjouksesta ja keräät satasen edestä että saa ilmaisen postituksen. Sitten joku tuote on rikki. Palautat sen, ostat täyteen hintaan ehjän tilalle ja maksat postikulut jos ei ole muita tarpeita.
Juurikin näin -mutta kyllä amazon välillä lähettää korvaavan tuotteen ilmaiseksi, kun palauttaa vanhan. En tosin tiedä missä tapauksissa ja oliko tuo poistunut vanha käytäntö. Nykyään tuntuvat aina haluavan rikkinäisen tuotteen takaisin ja palauttaa rahat, eivätkä suostu vaihtamaan toimivaan -näin siis viimeisen parin kuukauden aikana, kun on pari tuotetta lakannut mystisesti toimimasta
 
Eipä Amazonin takuuehdot ole kummoiset. Ostat kamaa tarjouksesta ja keräät satasen edestä että saa ilmaisen postituksen. Sitten joku tuote on rikki. Palautat sen, ostat täyteen hintaan ehjän tilalle ja maksat postikulut jos ei ole muita tarpeita.
No tuo ei ole takuuehtojen vika, jos joskus tykkäät tilata ylimääräistä ja seuraavalla kerralla et.

Amazonin takuu on yksi selkeimmistä ja hyvitys tulee täysimääräisenä ilman vähennyksiä tai väittelyä. Jos tilaa alle satasella ja maksaa postikulut, niin takuupalautuksessa saat ne postikulutkin takaisin. Nykyään antavat vielä itsetulostettavan postituslapun palautukselle, kun pari vuotta sitten piti maksaa postit itse ja hyvittivät jälkikäteen kuittia vastaan.
 
No tuo ei ole takuuehtojen vika, jos joskus tykkäät tilata ylimääräistä ja seuraavalla kerralla et.

Amazonin takuu on yksi selkeimmistä ja hyvitys tulee täysimääräisenä ilman vähennyksiä tai väittelyä. Jos tilaa alle satasella ja maksaa postikulut, niin takuupalautuksessa saat ne postikulutkin takaisin. Nykyään antavat vielä itsetulostettavan postituslapun palautukselle, kun pari vuotta sitten piti maksaa postit itse ja hyvittivät jälkikäteen kuittia vastaan.

Se on nimenomaan takuuehtojen vika. Missä muualla pitää tilata lisää tavaraa jotta rikkinäisen tuotteen tilalle saa ehjän kuluitta?
 
Juurikin näin -mutta kyllä amazon välillä lähettää korvaavan tuotteen ilmaiseksi, kun palauttaa vanhan. En tosin tiedä missä tapauksissa ja oliko tuo poistunut vanha käytäntö. Nykyään tuntuvat aina haluavan rikkinäisen tuotteen takaisin ja palauttaa rahat, eivätkä suostu vaihtamaan toimivaan -näin siis viimeisen parin kuukauden aikana, kun on pari tuotetta lakannut mystisesti toimimasta

Ja palautuslappuset pitää tulostaa mikä ei postissa onnistu. Kirjaston metsästystä ja tulostustilin luontia...
 
Se on nimenomaan takuuehtojen vika. Missä muualla pitää tilata lisää tavaraa jotta rikkinäisen tuotteen tilalle saa ehjän kuluitta?

Aika monessa Suomalaisessa kaupassa.
Kun soittaa ja kertoo että tuote ei toimi / siinä on ongelma, tuletteko hakemaan vai tilaatko heidän maksuunsa lähettifirman hakemaan ja tuotteko samalla korvaavan tuotteen mitä käytän kun tarvisin? Eikö onsite takuu onnistukaan, yleensä ei.

Eli joutuisit itse pakkaamaan, käyttämään omaa autoa (tai taksia) viemään postiin tai jopa liikkeeseen ja maksamaan kulut, sitten odottelemaan että esim. Gigantti, Veikon Kone, Verkkokauppa tai Citari lähettää eteenpäin tuotteen ja sieltä joskus tulee se korvaava tuote. Ei saa siis kuluitta sitä uutta vaan aina rahaa menee.. osti sitten Suomesta tai ulkomaisesta kaupasta.
 
Aika monessa Suomalaisessa kaupassa.
Kun soittaa ja kertoo että tuote ei toimi / siinä on ongelma, tuletteko hakemaan vai tilaatko heidän maksuunsa lähettifirman hakemaan ja tuotteko samalla korvaavan tuotteen mitä käytän kun tarvisin? Eikö onsite takuu onnistukaan, yleensä ei.

Eli joutuisit itse pakkaamaan, käyttämään omaa autoa (tai taksia) viemään postiin tai jopa liikkeeseen ja maksamaan kulut, sitten odottelemaan että esim. Gigantti, Veikon Kone, Verkkokauppa tai Citari lähettää eteenpäin tuotteen ja sieltä joskus tulee se korvaava tuote. Ei saa siis kuluitta sitä uutta vaan aina rahaa menee.. osti sitten Suomesta tai ulkomaisesta kaupasta.

Mulla on käynyt sitten hyvä säkä kun aina ollut ilmainen takuuvaihto.
 
Se on nimenomaan takuuehtojen vika. Missä muualla pitää tilata lisää tavaraa jotta rikkinäisen tuotteen tilalle saa ehjän kuluitta?

Amazon lähettää rikkinäisen tuotteen tilalle uuden ilman mitään kuluja, mikäli on ostanut tuotteen Amazonilta, eikä kolmannelta osapuolelta. Jos kolmannelta osapuolelta, ei Amazon tietenkään lähetä uutta tuotetta tilalle vaan itse pitää ostaa.
 
Amazon lähettää rikkinäisen tuotteen tilalle uuden ilman mitään kuluja, mikäli on ostanut tuotteen Amazonilta, eikä kolmannelta osapuolelta. Jos kolmannelta osapuolelta, ei Amazon tietenkään lähetä uutta tuotetta tilalle vaan itse pitää ostaa.

Pointti oli että takuuasiat voisi hoitaa järkevämmin kuin palautuksella ja uudella ostoksella. Se ei tietty tuo amazonille rahaa joten eivät sellaista järjestä.
 
Onko muuten Amazonissa jossakin tietoa miten pitkä takuu milläkin tuotteella on?

Itsellä meni nyt viimeiseksi toimimattomaksi tuollainen Timetimer ajastin juuri reilu vuoden ikäisenä. Rahat sai tosiaan mukisematta takaisin (tokihan tuo oli jo puolivuotta laatikossa rikkinäisenä, mutta ei ole muistanut reklamoida). Amazon siis palautti rahat, eikä korvaavaa ollut mahdollista saada

edit. Äsken juuri kilahti sähköpostiin muistutus kesällä palauttamastani kojelautakamerasta, että tilauksella ollut polarisaatiosuoja puuttuu. No se on kyllä samassa laatikossa, tai sinne sen pakkasin, joten ei muutaku taas chattiin. Asiakaspalvelija lupasi korjata tietokoneelle, että tilaus on nyt ok, eikä lisäveloituksia tule
 
Viimeksi muokattu:
Eli joutuisit itse pakkaamaan, käyttämään omaa autoa (tai taksia) viemään postiin tai jopa liikkeeseen ja maksamaan kulut, sitten odottelemaan että esim. Gigantti, Veikon Kone, Verkkokauppa tai Citari lähettää eteenpäin tuotteen ja sieltä joskus tulee se korvaava tuote. Ei saa siis kuluitta sitä uutta vaan aina rahaa menee.. osti sitten Suomesta tai ulkomaisesta kaupasta.

Suomessa myyjä/maahantuoja on takuuaikana kuitenkin velvollinen korvaamaan nämä kulut asiakkaalle.
 
Se on nimenomaan takuuehtojen vika. Missä muualla pitää tilata lisää tavaraa jotta rikkinäisen tuotteen tilalle saa ehjän kuluitta?
Toinen näkökulma asiaa on, että Amazon käytännössä peruu alkuperäisen ostosi täysin ja voit tehdä uuden ostopäätöksen täysin puhtaalta pöydältä. Riippuu toki miten nopeasti tuote hajoaa, mutta itsellä hajosi NAS yli vuoden käytön jälkeen ja mieluusti ostin toisen valmistajan uudemman vuosimallin tilalle. Ja vieläpä eri kaupasta, koska Amazon palautti rahat pankkiin, eikä lahjakorttina.

Yleensä kaupoissa saisit tapella, että saisit rahat täysin takaisin. Yrittävät korjata tai etsiä korvaavaa tuotetta, vaikka tuote olisi hajonnut päivässä saati sitten vuodessa.
 
Yleensä kaupoissa saisit tapella, että saisit rahat täysin takaisin. Yrittävät korjata tai etsiä korvaavaa tuotetta, vaikka tuote olisi hajonnut päivässä saati sitten vuodessa.

Ja taas vastapainoksi, jos teet hyvän diilin, voit Suomessa vaatia että asia korjataan muuten kuin kauppa purkamalla (ellei se aseta myyjää kohtuuttomaan tai mahdottomaan asemaan). Hyvästä diilistä ei näin tarvitse luopua, vs. tilanne jossa rahat palautetaan näppiin ja tilaat uudestaan mistä parhaaksi näet.
 
Jaaha nyt osu omalle kohdalle. "Like New" tuote mikä on selvästi käytetty eikä edes toimi. Joku tehnyt vaihtotemput ja ottanut uuden itselleen tjsp.
Noh ei kai muuta kuin takaisin.

Nyt vasta huomasin, että sehän on kokonaan eri malliakin mitä pitäis olla...
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki paketit tulevat nykyään poikkeuksetta tällaisessa kunnossa. Tällä kertaa mitään ei pudonnut matkasta. Laatikkoa ei siis tässä vaiheessa ole vielä avattu, vaikka teippikin revennyt.
 

Liitteet

  • b.png
    b.png
    1 MB · Luettu: 257
Kaikki paketit tulevat nykyään poikkeuksetta tällaisessa kunnossa. Tällä kertaa mitään ei pudonnut matkasta. Laatikkoa ei siis tässä vaiheessa ole vielä avattu, vaikka teippikin revennyt.

Täytyy kyllä sanoa että jos pitää paikkansa on laatu tippunut järkyttävän paljon kuukaudessa!
Itselleni tuli ihan siististi pakattu, ei naarmuja, ei kolhuja, täysin kunnossa oleva, paketti kun 11.7 tilauksen tein. (Saapui perille 19.7)

Sitä ennen 27.6 tehty tilaus myös oikein siistissä kunnossa (molemmat paketit saapuivat perille 7.7 ja 5.7)

Löytyykö muilta yhtään positiivista sanottavaa vai pitääkö oikeasti paikkansa että järjestelmällisesti jokainen paketti nykyisin olisi täysin räjähtäneen näköinen saapuessaan perille? Lisätään nyt vielä että itse puhun Saksan amazonista, vuosiin ole Jenkkien vastaavasta tilannut ja Brittienkin laitoksesta en hetkeen...
 
Täytyy kyllä sanoa että jos pitää paikkansa on laatu tippunut järkyttävän paljon kuukaudessa!
Itselleni tuli ihan siististi pakattu, ei naarmuja, ei kolhuja, täysin kunnossa oleva, paketti kun 11.7 tilauksen tein. (Saapui perille 19.7)

Sitä ennen 27.6 tehty tilaus myös oikein siistissä kunnossa (molemmat paketit saapuivat perille 7.7 ja 5.7)

Löytyykö muilta yhtään positiivista sanottavaa vai pitääkö oikeasti paikkansa että järjestelmällisesti jokainen paketti nykyisin olisi täysin räjähtäneen näköinen saapuessaan perille? Lisätään nyt vielä että itse puhun Saksan amazonista, vuosiin ole Jenkkien vastaavasta tilannut ja Brittienkin laitoksesta en hetkeen...
Itsellä ei yhtään räjähtäneitä viimeisen kuukauden sisään, aika monta pakettia tullut. Tuurista on kiinni.

Aiemmin on kyllä vuosien varrella tullut useita räjähtäneitä.
 
Eilen tuli isompi paketti. Amazonin oma laatikko hyvässä kunnossa. Toki sisälsi vain yhden laitteen joka oli omassa tehdaspakkauksessa. Mutta pieni virhe oli siinä että Amazonin ja tehdaspakkauksen "tämä puoli ylöspäin" nuolet oli eri suuntiin.
 
Kaikki paketit tulevat nykyään poikkeuksetta tällaisessa kunnossa. Tällä kertaa mitään ei pudonnut matkasta. Laatikkoa ei siis tässä vaiheessa ole vielä avattu, vaikka teippikin revennyt.
Itse olen vastaanottanut vastaavanlaisen paketin muutama vuosi sitten jo (ennen toukokuuta 2021). Postitätikin ihmetteli asiaa ääneen, et mitä ne on paketille tehny. Kotiin päästessä paketti avautui itsestään pöydälle laskiessa. Noissa ei oo mitään täytteitä, niin setit heiluu lootan sisällä täysin vapaasti kuljetuksen ajan.

Frustration free packaging tosiaankin, kun ei tarvitse edes itse avata.

Edit: Kyseinen tilaus oli siis Saksan amazonista.
 
Viimeksi muokattu:
Tuntuu olevan tuuripeliä miten pakattu loota Amazonista (Saksan) tulee. Tässä vuosien varrella tullut useita lähes hajonneita lähetyksiä, mutta pääosin ovat olleet ”ihan ok” pakattuja liiana vähällä fyllillä mutta kuitenkin kiinni teipattuna, ja muutamaa hassua jopa voisi sanoa hyvin pakatuksi asiallisilla fylleillä ja huolellisesti teipattuna.

Tällainen hyvin pakattu tuli viimeksi jopa tällä viikolla, tuotteet oli aseteltu loogisesti, tyhjä kohta fyllätty paperilla ja paketti teipattu huolellisesti ja siististi.
 
Tilasinpas prossun ja virtalähteen "Condition: Used - Very good condition" Amazon.it:stä kun halvalla sai. Myyjänä Amazon EU SarL.

Noh muuten hyvä, mutta virtalähdettä ei pystyttykään toimittaa ja toimitetusta prossusta puuttui yksi pinni. Eli virtalähde kadonnut varastossa, ja prossua ei oltu tarkastettu edellisen ostajan jäljiltä joka oli todennäköisesti rikkonut sen asentaessa.

Kummankaan tilalle ei voitu toimittaa korvaavaa tuotetta, koska:
Due to the nature and quantity limitations of Amazon Secondhand products, we have no way to replace your item. You can return the item to receive a refund using the return label provided in our Online Returns Center ( Amazon Accedi ).

In most cases, once the courier has collected your returned package, it can take up to two weeks for your return to be received and processed. Please note that processing times are longer for international returns.

Rikkinäinen prossu palautettu return labeleillä postin tiskin kautta. Paketin lähetys maksoi 30€ Italiaan. :beye: Postin seurannan mukaan nyt toimitettu, mutta luotto ei ole korkealla että palautus sujuisi loppuun ongelmitta. Onko joku saanut viime aikoina vaadittua noista postikuluista hyvitystä kuittia vastaan?

Yritin selittää asiakaspalvelussa että prossu tulisi hävittää kun on rikkinäinen, mutta en yllättyisi jos tuo menee vielä uudestaan myyntiin kun halusivat että palautan sen.
 
Yksin tämän ketjun kokemusten perusteella vaikuttaa, ettei noita käytettyjä kannata tuolta juuri tilailla... onko kellään positiivista kerrottavaa?

P.S. Mitä pakkauksiin tulee, molemmat tämän vuoden tilaukseni ovat olleet ihan ok. Viime vuonna tuli yksi tai kaksi räjähtänyttä lootaa.
 
EDIT: Näköjään lähti viestit vahingossa moneen kertaan...

Yksin tämän ketjun kokemusten perusteella vaikuttaa, ettei noita käytettyjä kannata tuolta juuri tilailla... onko kellään positiivista kerrottavaa?

Oli ainakin itselleni ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tilasin käytettyä kamaa tuolta.
 
Viimeksi muokattu:
Rikkinäinen prossu palautettu return labeleillä postin tiskin kautta. Paketin lähetys maksoi 30€ Italiaan. :beye: Postin seurannan mukaan nyt toimitettu, mutta luotto ei ole korkealla että palautus sujuisi loppuun ongelmitta. Onko joku saanut viime aikoina vaadittua noista postikuluista hyvitystä kuittia vastaan?
Mitenkäs sinulta 30€ veloitettiin jos paketissa oli Amazonista tulostetut palautuslaput päällä (DHL)? Tuossa on paljonkin eroa miten Suomessa etenkin asiamiesposteissa osataan noita Amazonin palatuksia hoitaa, mutta viimeksi kun oli taas sellainen asiakaspalvelija postin päässä joka ei tiennyt mitä tehdä, niin kuulin hyvän vinkin toiselta asiamiespostin työntekijältä joka tuli apuun. Tämä EI ole siis Postin mielestä asiakaspalautus, vaan se luetaan sisään ikäänkuin Postille olisi tullut vain uusi lähetys (tuossa on eroa siinä Postin käyttämässä lukijassa että kumpaa tapaa käytetään). Sitten vain valitaan niistä kolmesta viivakoodista se alin koodi ja homma on sillä selvä, ilman kuluja.

Toki nyt kun maksoit niin uskoisin Amazonin korvaavan nuo palautuskulut.
 
Mitenkäs sinulta 30€ veloitettiin jos paketissa oli Amazonista tulostetut palautuslaput päällä (DHL)? Tuossa on paljonkin eroa miten Suomessa etenkin asiamiesposteissa osataan noita Amazonin palatuksia hoitaa, mutta viimeksi kun oli taas sellainen asiakaspalvelija postin päässä joka ei tiennyt mitä tehdä, niin kuulin hyvän vinkin toiselta asiamiespostin työntekijältä joka tuli apuun. Tämä EI ole siis Postin mielestä asiakaspalautus, vaan se luetaan sisään ikäänkuin Postille olisi tullut vain uusi lähetys (tuossa on eroa siinä Postin käyttämässä lukijassa että kumpaa tapaa käytetään). Sitten vain valitaan niistä kolmesta viivakoodista se alin koodi ja homma on sillä selvä, ilman kuluja.

Toki nyt kun maksoit niin uskoisin Amazonin korvaavan nuo palautuskulut.

Paketti toimitettiin minulle Postin kautta, eikä palautusprosessin ohjeissa tai return labeleissa missään puhuttu DHL:stä mitään, joten Postin kautta lähdin palauttamaankin.

Postissa arvailtiin että ei ole ns. ilmainen palautus niinkuin monien verkkokauppojen kanssa, vaan pitäisi omilla kuluilla lähettää takaisin ja ehkä sitten voisin pyytää korvausta jälkikäteen...

En löytänyt Amazon.it sivuilta enempää tietoa asiasta, eikä ollut oikein aikaa alkaa asiakaspalvelusta selvittämään asiaa enempää, joten laitoin menemään.
 
Mitenkäs sinulta 30€ veloitettiin jos paketissa oli Amazonista tulostetut palautuslaput päällä (DHL)? Tuossa on paljonkin eroa miten Suomessa etenkin asiamiesposteissa osataan noita Amazonin palatuksia hoitaa, mutta viimeksi kun oli taas sellainen asiakaspalvelija postin päässä joka ei tiennyt mitä tehdä, niin kuulin hyvän vinkin toiselta asiamiespostin työntekijältä joka tuli apuun. Tämä EI ole siis Postin mielestä asiakaspalautus, vaan se luetaan sisään ikäänkuin Postille olisi tullut vain uusi lähetys (tuossa on eroa siinä Postin käyttämässä lukijassa että kumpaa tapaa käytetään). Sitten vain valitaan niistä kolmesta viivakoodista se alin koodi ja homma on sillä selvä, ilman kuluja.

Toki nyt kun maksoit niin uskoisin Amazonin korvaavan nuo palautuskulut.

Eri Amazoneilla on eri säännöt, vain Saksan Amazonista saa valmiiksi maksetun palautuksen.
 
Tälläisen kohdan nyt löysin ainakin noista palautuskulujen korvaamisesta:
EDIT: Kyse siis Amazon.it ja ilmeisesti ne korvataan.
Items returned because they are wrong, damaged or defective

If you are returning an item either because of an error on our part or because the item is damaged, faulty or not what you ordered and could not be repaired or replaced, you will be refunded the cost of the item and the delivery costs receive it and to return it to us. You will also be reimbursed for any gift wrapping and other service costs associated with your order, if applicable.

Amazon will check all items that have been returned for damage or faulty. If no defect is found, we reserve the right to charge you for shipping costs and the cost of the item itself. For more information, see our Legal Guarantee help page .
 
Yksin tämän ketjun kokemusten perusteella vaikuttaa, ettei noita käytettyjä kannata tuolta juuri tilailla... onko kellään positiivista kerrottavaa?

Asiakaspalautettuja tuotteita olen kyllä ostanut paljonkin, eikä niissä ole ollut ongelmia.

Pakettien pakkauksesta on ollut näemmä aika lailla puhetta, itselleni on tullut tänä vuonna näemmä n. 25 eri pakettia Saksan Amazonin kautta. Sinänsä ne ei ole ollut sen enempää rikkonaisia kuin aiemminkaan, rikkonaisimpina on tullut perille UPS-paketit. Täytteen vähyys paketeissa on tietysti ongelma, etenkin kun pahvilaatikoiden pahvikin on usein aika pehmeää sorttia. Varmasti tuurilla on väliä, miten pohjalle ne jää ja kuinka painavaa tavaraa sattuu päälle.

Osa paketeista toki tulee suoraan tuotepakkauksessa, jolloin orkkispakkauksella on merkitystä. Toisaalta jos kyse on palautuksesta, se voi olla taas pakattu ihan miten sattuu.

Joskus vähän rähjääntyneistä laatikoista huolimatta varsinaisia kuljetusvaurioita ei ole osunut kohdalle.
 
Yksin tämän ketjun kokemusten perusteella vaikuttaa, ettei noita käytettyjä kannata tuolta juuri tilailla... onko kellään positiivista kerrottavaa?

P.S. Mitä pakkauksiin tulee, molemmat tämän vuoden tilaukseni ovat olleet ihan ok. Viime vuonna tuli yksi tai kaksi räjähtänyttä lootaa.

Nyt kun kysyttiin niin, itse tilasin tälläisen "CompuCleaner" ilmanpaineputsarin kun kyllästyin ostamaan painepulloja, käytettynä. Hinta oli 2018 vuonna 37,82€ ja tiedot:
" Condition: Used - Very Good - Geringfügiger Schönheitsfehler an der Unter- oder Rückseite des Artikels. Zubehör weist ggf. optische Mängel auf. Der Artikel wird in der Originalverpackung zugestellt Die Verpackung wird beschädigt sein. "

Missä kuten google translatella voi nähdä oli pakkaus tosin hieman kärsinyt mutta muuten 100% hyvässä kunnossa oleva tuote kaikkine lisähärpäkkeineen enkä nähnyt mitään "naarmua" tuotteessa. Edelleen käytössä ja toimii hyvin joten maksanut itsensä takaisin vs että ostelisin paineilmapulloja.

Tosin mitään prosessoria en uskaltaisi ostaa amazonista käytettynä mutta "hyväkuntoisena" kun onhan se tietysti vielä hyväkuntoinen jos yksi pinni vaikka puuttuu. Ei vaan ehkä toimi enää.
 
Taannoin ostin tietokoneen virtalähteen Amazon Warehousesta, piti olla kuin uusi... Eipä ollut, selvästi käytetty ja täynnä pölyä. Muistaakseni oli kuitenkin oikea malli, mutta joku oli vaihtanut omansa uudempaan. Piti palauttaa ja rahat sain takaisin.
 
Yksin tämän ketjun kokemusten perusteella vaikuttaa, ettei noita käytettyjä kannata tuolta juuri tilailla... onko kellään positiivista kerrottavaa?
Itsellä on joitakin kymmeniä Warehouse Dealseja ostettu (lähinnä Very Good tai Like New), en muista ongelmia. En ehkä mitään kiireellistä silti ostaisi kun tuolta tulee vähän helpommin palautuskierros kuin uutena ostaessa.

Yhdellä kertaa paketista puuttui hyvin oleellinen osa mutta tämä oli kyllä condition descriptionissa kerrottu (saksaksi), eli oma moka. Rahat sai helposti takaisin.
 
Kymmeniä WHD ostoksia minullakin takana ja suurimman osan ajasta kaikki on OK, mutta toki näissä aina pieni vaara on että tuote ei ole luvatussa kunnossa. Tarkistukset ei ole sitä luokkaa etteikö tuollainen prosessorin piikin katkeamisen tyyppinen voisi noissa jäädä huomaamatta, itsekin ostanut kerran emon jossa oli USB-headerissa vääntynyt yksi piikki. Toki ratkaisin asian vääntämällä sen itse suoraksi jonka jälkeen toimi.
 
Enteileeköhän ilmaisten postikulujen ostorajan nousua nykyisestä rajasta myös suomessa.
 
Enteileeköhän ilmaisten postikulujen ostorajan nousua nykyisestä rajasta myös suomessa.
Sehän vasta nousi siihen 99e ja muiden maiden Prime ei toimi postitusten osalta tänne Suomeen...
 
Yksin tämän ketjun kokemusten perusteella vaikuttaa, ettei noita käytettyjä kannata tuolta juuri tilailla... onko kellään positiivista kerrottavaa?

Joskus käy vaan huono tuuri, mutta riippuu myös paljon, millä kuntostatuksella ostaa ja mitä. Olen ostanut paljon tavaraa warehousesta ja hyvin harvoin niissä on ollut mitään sanottavaa. En tosin taida olla ostanut kuin "very good" ja "like new" statuksella olevia tuotteita.

Yleensä punnitsen myös sitä asiaa, mitä olen ostamassa ja kuinka iso hinnanero on uuteen tuotteeseen. Esim. monet kaapelit olen ostanut "käytettynä" kun ne tuskin ovat menneet rikki tai saaneet isompaa osumaa tai niistä puuttuisi jotain olennaista paketista. Lisäksi vältän sellaisia tuotteita, joissa tuotetiedoissa on selvästi mainittu mahdollisista naarmuista tai käytön jäljestä.

Paras diili taisi olla Sampan Watch 4 kello, jonka ostin alle 100 eurolla ja jossa tosiaan kuvauksessa luki, että sinetti on ehjä, mutta pakkauksessa on vaurioita. Käytännössä tämä oli hyvin pieni hiertymä paketin yhdessä sivussa ja itse kello ja kaikki muukin oli täysin kunnossa, joten vaurio oli täysin kosmeettinen pakkauksessa, jota en muutenkaan säilyttäisi.

Isoin harmi noissa taitaa olla se, että siinä missä uuden tuotteen kohdalla saattavat lähettää heti uuden tuotteen tilalle, jos ensimmäisessä oli jotain pielessä, näissä warehouse tuotteissa yleensä palauttavat rahat. Eli samaa tuotetta samalla hinnalla ei välttämättä enää saa. Lisäksi jos tuote ei ole itsenään riittänyt ilmaiseen toimitukseen ja se on alun perin tilattu muiden tarvikkeiden ohella, niin eivät mitään postikuluja hyvittele uudesta tilauksesta, vaan siihen pitää sitten ympätä tavaraa kylkeen, jos ilmaisella toimituksella haluaa tilauksen.

Acceptable statuksen tuotteet ovat sitten erittäin todennäköisesti oikeasti käytettyjä tuotteita ja niistä ainakin itse olen pidättäytynyt. Ovat niitäkin jotkut ostaneet ja voineet olla ok. Näissähän on aina palautusoikeus, joten jos aika ja halu riittää kokeilemiseen, niin sittenhän voi tehdä oikein hyviä diilejä. En tosin ostaisi sitten muualta kuin siten, että myyjänä on Amazon. Kolmannen osapuolen käytettyjen tuotteista ja niiden reklamoinneista ja mahdollisista palautuksista en osaa sanoa.
 
Viimeksi muokattu:
Löytyykö muilta yhtään positiivista sanottavaa vai pitääkö oikeasti paikkansa että järjestelmällisesti jokainen paketti nykyisin olisi täysin räjähtäneen näköinen saapuessaan perille? Lisätään nyt vielä että itse puhun Saksan amazonista, vuosiin ole Jenkkien vastaavasta tilannut ja Brittienkin laitoksesta en hetkeen...
Ainoassakaan tilaamassani paketissa ei ole ollut koskaan mitään vikaa. Eikä se nyt muutenkaan ole Amazonin vika, jos joku kuriiripalvelu tai Posti paskoo paketteja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 344
Viestejä
4 547 781
Jäsenet
74 974
Uusin jäsen
Internaut

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom