Yksin tämän ketjun kokemusten perusteella vaikuttaa, ettei noita käytettyjä kannata tuolta juuri tilailla... onko kellään positiivista kerrottavaa?
Joskus käy vaan huono tuuri, mutta riippuu myös paljon, millä kuntostatuksella ostaa ja mitä. Olen ostanut paljon tavaraa warehousesta ja hyvin harvoin niissä on ollut mitään sanottavaa. En tosin taida olla ostanut kuin "very good" ja "like new" statuksella olevia tuotteita.
Yleensä punnitsen myös sitä asiaa, mitä olen ostamassa ja kuinka iso hinnanero on uuteen tuotteeseen. Esim. monet kaapelit olen ostanut "käytettynä" kun ne tuskin ovat menneet rikki tai saaneet isompaa osumaa tai niistä puuttuisi jotain olennaista paketista. Lisäksi vältän sellaisia tuotteita, joissa tuotetiedoissa on selvästi mainittu mahdollisista naarmuista tai käytön jäljestä.
Paras diili taisi olla Sampan Watch 4 kello, jonka ostin alle 100 eurolla ja jossa tosiaan kuvauksessa luki, että sinetti on ehjä, mutta pakkauksessa on vaurioita. Käytännössä tämä oli hyvin pieni hiertymä paketin yhdessä sivussa ja itse kello ja kaikki muukin oli täysin kunnossa, joten vaurio oli täysin kosmeettinen pakkauksessa, jota en muutenkaan säilyttäisi.
Isoin harmi noissa taitaa olla se, että siinä missä uuden tuotteen kohdalla saattavat lähettää heti uuden tuotteen tilalle, jos ensimmäisessä oli jotain pielessä, näissä warehouse tuotteissa yleensä palauttavat rahat. Eli samaa tuotetta samalla hinnalla ei välttämättä enää saa. Lisäksi jos tuote ei ole itsenään riittänyt ilmaiseen toimitukseen ja se on alun perin tilattu muiden tarvikkeiden ohella, niin eivät mitään postikuluja hyvittele uudesta tilauksesta, vaan siihen pitää sitten ympätä tavaraa kylkeen, jos ilmaisella toimituksella haluaa tilauksen.
Acceptable statuksen tuotteet ovat sitten erittäin todennäköisesti oikeasti käytettyjä tuotteita ja niistä ainakin itse olen pidättäytynyt. Ovat niitäkin jotkut ostaneet ja voineet olla ok. Näissähän on aina palautusoikeus, joten jos aika ja halu riittää kokeilemiseen, niin sittenhän voi tehdä oikein hyviä diilejä. En tosin ostaisi sitten muualta kuin siten, että myyjänä on Amazon. Kolmannen osapuolen käytettyjen tuotteista ja niiden reklamoinneista ja mahdollisista palautuksista en osaa sanoa.