Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Pieni korjaus. Käsittääkseni (tähän mennessä, ruotsia en ole kokeillut) yksi ja sama tili toimii kaikissa muissa Amazoneissa paitsi Japanin. Sinne täytyy luoda täysin oma tilinsä mikä ei myöskään taas toimi minkään muun maan Amazonin kanssa. Tarkkoja syitä tähän en tiedä mutta näin vain on, tiedä sitten saako Ruotsi samanlaisen erityisaseman, tuskin sentään.
Japanin lisäksi Kiinan Amazonissa on omat tilit. Mutta tämä lienee tosiaan ihan historiallisista syistä eikä uusia vastaavia tuskin tule.
 
Onko tämä tosiaan nykyään näin että paperia ei tule paketin sisällä Amazon.de :stä tilattuna, siis vain pelkät tavarat sisällä? No kyllähän sähköpostista tietysti löytyy.
 
Tilasin Led heijastimia vihreän värisenä. Sain nyt vihdoin paketin ja siellä olikin siniset.
Your orders kohdassa on tämän tuotteen kohdalla Return items, toisessa tilauksessa on Return or Replace items. Joutuuko tässä oikeasti palauttamaan muutaman euron arvoisen tuotteen jos haluan vaihtaa sen siihen mitä oikeasti tilasin vai voisinko jotenkin saada myyjän lähettämään tilaamani väriset nauhat ja pitäisin tuon virheellisen toimituksen? Lapset tykkäisi näitä jo katsella, mutta kun tuo sininen väri on vain niin perseestä, että haluan ne vihreät. Vinkkejä miten hoitaa asia helpoiten?
 
Tilasin Led heijastimia vihreän värisenä. Sain nyt vihdoin paketin ja siellä olikin siniset.
Your orders kohdassa on tämän tuotteen kohdalla Return items, toisessa tilauksessa on Return or Replace items. Joutuuko tässä oikeasti palauttamaan muutaman euron arvoisen tuotteen jos haluan vaihtaa sen siihen mitä oikeasti tilasin vai voisinko jotenkin saada myyjän lähettämään tilaamani väriset nauhat ja pitäisin tuon virheellisen toimituksen? Lapset tykkäisi näitä jo katsella, mutta kun tuo sininen väri on vain niin perseestä, että haluan ne vihreät. Vinkkejä miten hoitaa asia helpoiten?
Ota yhteys myyjään. Veikkaan että suostuu tuohon koska myyjänhän pitää maksaa palautuskulut jos tuote on virheellinen/väärä, ja arvo niin pieni.
 
Ota yhteys myyjään. Veikkaan että suostuu tuohon koska myyjänhän pitää maksaa palautuskulut jos tuote on virheellinen/väärä, ja arvo niin pieni.
En ole löytänyt miten saan myyjään yhteyden. Pitää tutkia myöhemmin lisää.
Miten jos myyjä ei tuohon suostuisi, niin jääkö vaihtoehdoksi tuo tuotteen palautus ja syyksi väärä tuote?
 
Japanin lisäksi Kiinan Amazonissa on omat tilit. Mutta tämä lienee tosiaan ihan historiallisista syistä eikä uusia vastaavia tuskin tule.
Taitaa näissä maissa olla lainsäädäntö että jutut pitää olla omassa maassa eikä huistin nevadassa.
löytyy varmaan tuosta.

Article 37 of the Cybersecurity Law requires personal information and important data collected by operators of critical information infrastructure (CII) to be stored within China’s border, while Article 41 states that network operators are required to gather and store personal information in accordance with the law, administrative regulations and their agreements with users. The Cybersecurity Law defines “network operators” as network owners, managers and network service providers. Any enterprises or institutions that provide services and conduct business activities through networks may also be defined as network operators. Meanwhile, a “critical information infrastructure operator” is described as any public communication and information services, power, traffic, water resources, finance, public service, e-government, and other critical information infrastructure which — if destroyed, suffering a loss of function, or experiencing leakage of data — might seriously endanger national security, national welfare, the people’s livelihood, or the public interest. CII operators have more rigorous requirements in terms of security, network products and services procurement, data storage and data transfers. If they need to transfer data abroad, it must first pass a security assessment by the Chinese government to do so.

The APPI amendment introduced restrictions to data transfers outside of Japan: they can only take place if the overseas recipients are located in countries that have an adequate level of data protection equal to Japan, contractual agreements that ensure compliance with data protection standards in Japan have been signed with the overseas recipients or the data subject whose personal information is to be transferred has given prior consent for such transfers.

Käsittääkseni nämä on olleet esikuvana he EU General Data Protection Regulation (GDPR) tekoon


En ole löytänyt miten saan myyjään yhteyden. Pitää tutkia myöhemmin lisää.
Miten jos myyjä ei tuohon suostuisi, niin jääkö vaihtoehdoksi tuo tuotteen palautus ja syyksi väärä tuote?

Löytyy tuolta kuka on myyja ja kaupan avaamalla. Tuon mukaan avamaalla palautuksen ohjautuu se suoraan myyjälle.

1606845305908.png

1606845381094.png


1606845441993.png
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa aina tarkistaa löytyykö tuote Amazonin toimittamana, esim. tämä. Amazonin hoitaa ainakin palautuksen ja hyvitykset ongelmitta.
 
Kannattaa aina tarkistaa löytyykö tuote Amazonin toimittamana, esim. tämä. Amazonin hoitaa ainakin palautuksen ja hyvitykset ongelmitta.
Unohtui tällä kertaa tuo myyjän tarkastaminen.
Tuo linkkaamasi tuote ei ole ladattava. Tuo minkä tilasin oli ainakin silloin edullisin löytämäni ladatta ja vihreä.
 
En ole löytänyt miten saan myyjään yhteyden. Pitää tutkia myöhemmin lisää.
Miten jos myyjä ei tuohon suostuisi, niin jääkö vaihtoehdoksi tuo tuotteen palautus ja syyksi väärä tuote?
Minulla ei nyt ole sopivaa tilausta tässä mistä voisin helposti tarkistaa, mutta yleensä Order Details -sivulla on nappi "Contact Seller" tai "Problem with order". Jos ei kumpaakaan löydy niin klikkaa myyjän nimeä ja sitten "Ask a question".

Joo, myyjä voi sanoa että haluaa palautuksen. Silloin myyjän pitää korvata palautuskulut. Jos myyjän kanssa ongelmaa niin voit tehdä A-to-z claimin jota kautta saat refundin tai palautuskulukorvauksen (riippuen mitä olet vailla).
 
Minulla ei nyt ole sopivaa tilausta tässä mistä voisin helposti tarkistaa, mutta yleensä Order Details -sivulla on nappi "Contact Seller" tai "Problem with order". Jos ei kumpaakaan löydy niin klikkaa myyjän nimeä ja sitten "Ask a question".

Joo, myyjä voi sanoa että haluaa palautuksen. Silloin myyjän pitää korvata palautuskulut. Jos myyjän kanssa ongelmaa niin voit tehdä A-to-z claimin jota kautta saat refundin tai palautuskulukorvauksen (riippuen mitä olet vailla).
Avasin tuotteen myyntisivulta myyjän sivun ja sitä kautta Ask a question. Sieltä pystyin vielä valitsemaan tilaamistani tuotteista sen led nauhan mitä kysymys koski. Laitoin nyt ehdotuksen, että pidän tuon väärän ja he laittavat uuden tulemaan. Ja kysyin kuinka he haluavat asian itse hoitaa.
Kiitoksia avusta.
 
No niin. Tuo oma eilinen tapaus noiden led heijastimien kanssa on nyt hoidettu. Myyjälle laitoin viestin ja myyjä vastasi, että ota yhteyttä Amazoniin koska Amazon on hoitanut lähtetyksen. Otin sitten chatin kautta yhteyttä. Amazon hyvittää maksun ja minä pidän väärän tuotteen. Koska Amazon ei itse ole myyjä niin eivät voi tehdä niin, että pitäisin väärän tuotteen ja sen lisäksi he lähettäisivät oikean tuotteen.
Ainoa ikävä asia, että jos tilaisin nyt pelkästään uudestaan oikean tuotteen niin ilmaisten postien kynnys ei ylity. Pitää siis laittaa jotain muuta mukaan, mutta onneksi kerään listaa Amazonin tuotteista muistiin, että saa tarvittaessa ilmaiset postit.
 
No niin. Tuo oma eilinen tapaus noiden led heijastimien kanssa on nyt hoidettu. Myyjälle laitoin viestin ja myyjä vastasi, että ota yhteyttä Amazoniin koska Amazon on hoitanut lähtetyksen. Otin sitten chatin kautta yhteyttä. Amazon hyvittää maksun ja minä pidän väärän tuotteen. Koska Amazon ei itse ole myyjä niin eivät voi tehdä niin, että pitäisin väärän tuotteen ja sen lisäksi he lähettäisivät oikean tuotteen.
Ainoa ikävä asia, että jos tilaisin nyt pelkästään uudestaan oikean tuotteen niin ilmaisten postien kynnys ei ylity. Pitää siis laittaa jotain muuta mukaan, mutta onneksi kerään listaa Amazonin tuotteista muistiin, että saa tarvittaessa ilmaiset postit.
Aivan joo, tämän takia tosiaan sitä normaalia myyjän yhteydenottonappiakaan ei tilaussivulla suoraan näkynyt. :)

Muistaakseni Amazon USAan tuli jokin aika sitten muutos, että voivat lähettää korvaavan tuotteen myös noille Fulfilled by Amazon -tilauksille, ehkä se valuu joskus Saksankin Amazoniin.
 
Saksan Amazonista tilasin maksuttomana toimituksena paketin jossa oli mukana yhtenä isot kehykset. Tilaus toimitettiin kahtena eri toimituksena UPS kuriirilla suoraan kotiin.

Toisessa paketissa oli iso valokuvakehys. Hinta noin 20 euroa. Kehyksen yksi reuna oli rikki kun sen avasin.

Sitten laittelin Amazonissa vetämään tuotteen korvaamisen ehyellä.

Tuli sitten joku messu, että rikkinäinen tuote pitää postittaa takaisin ja siitä hyvittävät sen 8.50 euroa postimaksuja ja palautuslappu tulostettavaksi jossa luki saksaksi että postimaksut maksaa itse.

Suomen postissa paketin hinta olisi ollut laittaa takaisin 27 euroa.

Saahan tuon erotuksen postimaksuista takaisin kuittia vastaan Amazonilta aikanaan.

Chattiruudussa päätin sitten kuitenkin kysyä, että haluavatko tosissaan sen kehyksen takaisin postitettavaksi joka on rikki kun arvo on pienempi kuin postimaksut. Laitoin siitä kuvalinkinkin miten kehys on rikki.

Sanoivat että ei tarvi postittaa siinä tapauksessa takaisin ja pidä se entinen vain ja uusi tulee maksuttomalla rahdilla lähipäivinä.

Mielenkiintoista oli, että Amazon Saksan chatti ei osannut yhtään saksaa kun yritin sitä ensin saksaksi alkaa selvittämään. Ehkä siinä vaikutti se, että sivuston kieleksi itse olin valinnut englannin. Vaikea nähdä että Saksan kielisen Amazon Saksan asiakaspalvelussa eivät osaisi saksaa. Yhtä mahdoton ajatus on, että Amazonin Ranskan kaupassa ei olisi ranskan kielistä asiakaspalvelua kun sivuston kieleksi on valittu ranska. Tosin sekin kyllä yhtä mahdoton ajatus, että Yhdysvaltojen Amazon.com verkkokaupassa ei olisi englannin kielistä asiakaspalvelua vaan pelkästään esimerkiksi kiinaksi tai espanjaksi.
 
Mielenkiintoista oli, että Amazon Saksan chatti ei osannut yhtään saksaa kun yritin sitä ensin saksaksi alkaa selvittämään. Ehkä siinä vaikutti se, että sivuston kieleksi itse olin valinnut englannin.

Eiköhän se nimenomaan ohjaudu tyyliin intialaisille asiakaspalvelijoille automaattisesti kun enkku on valittuna. Saksankielisille on epäilemättä oma porukkansa luultavasti ihan Saksassa; toki on vähän yllättävää jos eivät rutiinilla ohjaa sinne jos chattiin alkaa saksaa puhumaan.
 
Eiköhän se nimenomaan ohjaudu tyyliin intialaisille asiakaspalvelijoille automaattisesti kun enkku on valittuna. Saksankielisille on epäilemättä oma porukkansa luultavasti ihan Saksassa; toki on vähän yllättävää jos eivät rutiinilla ohjaa sinne jos chattiin alkaa saksaa puhumaan.

Asiakaspalvelija varmaan hoksasi siitä, että osaan kyllä englantia kun copy pastasin sen viestin siihen mukaan jossa kehyksen viasta olin korvaavaa tuotetta pyytäessä englanniksi perustellut.

Erittäin hyvää tasoa tuo Saksan Amazonin asiakaspalvelu ja takuu yms. on.

Lähinnä tuossa voisi kritisoida sitä, että rikkinäisen tuotteen jos on saanut joka jo saapuessa on ollut rikki, niin korvaava tuote tulee UPS kuriilla, mutta sitä rikkinäistä ei voi laittaa menemään takaisin samantien UPS kuriirilla vaan se pitää itse viedä postiin ja pakata se ja maksella postimaksutkin usein itse. Osa tuotteista tosin sellaisia että sen saa maksuttomilla posteilla suoraan sen palautuksen ja siinä on joku koodi jolla postissa saavat suoraan kuitattua ne postimaksut eikä tarvi lompakkoa itse vilauttaa ja rahoja erikseen pyytää erotuksesta takaisin Amazonilta.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Mikähän siinä on, että suunnilleen viimeisen vuoden ajan tilauksen lähettäminen kestää useamman päivän, vaikka kaikkia tilaamiani tuotteita on aina varastossa. Tämän takia tilauksissa menee minimissään viikko, joskus melkein kaksikin. Nytkin tulee taas kolme päivää täyteen kun mitään ei tapahdu tilatuille lähetyksille. Tällä kertaa taitaa tosin lakkoilut ja Black Friday tehdä tehtävänsä.
 
Mikähän siinä on, että suunnilleen viimeisen vuoden ajan tilauksen lähettäminen kestää useamman päivän, vaikka kaikkia tilaamiani tuotteita on aina varastossa. Tämän takia tilauksissa menee minimissään viikko, joskus melkein kaksikin. Nytkin tulee taas kolme päivää täyteen kun mitään ei tapahdu tilatuille lähetyksille. Tällä kertaa taitaa tosin lakkoilut ja Black Friday tehdä tehtävänsä.
1. Tuotteita siirretään varastoon, josta on halvempi lähettää Suomeen. Erityisesti silloin jos tilauksessa on useampi tuote joita ei ole samassa varastossa, siirretään niitä samaan varastoon ettei tarvitse lähettää erikseen.
2. Luvattu toimitusaika on sen verran kaukana, että myöhemminkin ehtii, ja muita kiirellisempiä tilauksia käsitellään ensin.

En ole huomannut että kestäisi nyt pidempään kuin aiemmin, kyllä se on ollut jo 5-10 vuotta ainakin noin että Amazonin lähettämien tuotteiden lähetyksessä kestää satunnaisesti 0-10 arkipäivää mutta kuitenkin pääasiassa siten että ehtii tilatessa arvioituun toimituspäivään. Vaihtelee toki tuotteittain, sivustoittain (esim. US vs DE), ja toimitusnopeuksittain (esim. Expressillä kestää keskimäärin vähemmän - esim. tuota 1-kohdan odotusta ei ehdi tehdä niin paljon, joten Expressinä tilaus jakautuu useammin moneen eri pakettiin jotka lähtevät eri varastoista).
 
Myös koronatilanne on voinut vaikuttaa tässä vuoden sisällä lähetyksiin, koska ihmiset ostavat nykyisin paljon enemmän verkosta.
 
Mikähän siinä on, että suunnilleen viimeisen vuoden ajan tilauksen lähettäminen kestää useamman päivän, vaikka kaikkia tilaamiani tuotteita on aina varastossa. Tämän takia tilauksissa menee minimissään viikko, joskus melkein kaksikin. Nytkin tulee taas kolme päivää täyteen kun mitään ei tapahdu tilatuille lähetyksille. Tällä kertaa taitaa tosin lakkoilut ja Black Friday tehdä tehtävänsä.

Nyt Musta Perjantai sekä lähestyvä Joulu varmasti vaikuttaa. Mutta ettei ihan turha viesti ole niin ensimmäinen paketti saapui perille. Tilattu 27.11.2020 sisältäen USB + DP kaapelit, 3x minttuteetä ja vedenkeittimen/teepannun. Toisen & kolmannen paketin (missä kissanruokaa + kokoelma teetä + suklaata) pitäisi saapua tiistaina, neljännen keskiviikkona ja viidennen 7-9 päivä.

Onhan se kiva kun 2 tilausta jaetaan useaan osaan mutta ainakin näin osa tuotteista tulee nopeammin perille ja osa (esim. päälle 10kg kissanruokaa) saadaan ehkä paremmin pakattua ja tuotua helpommin erillisenä perille. Noista muuten 30pv tehdyn tilauksen suklaat tulevat samassa paketissa kuin 27pv tilattu kissanruoka :)
 
Tänään saapui Saksan Amazonista tilaamani kirja. Valitettavasti se oli huonosti pakattu ja kansipaperi on revennyt kuljetuksen aikana. Selvitin Amazonin sivuilta tuotteen palautusta ja nähtävästi Amazon korvaa palautuskuluista vain 8,40 euroa. Mahtaako tuolla hinnalla saada edes kirjaa lähetettyä Saksaan? Jotenkin muistelen, että aikaisemmin Amazonin kanssa nämä palautushommat on mennyt vähän helpommin.
 
Tänään saapui Saksan Amazonista tilaamani kirja. Valitettavasti se oli huonosti pakattu ja kansipaperi on revennyt kuljetuksen aikana. Selvitin Amazonin sivuilta tuotteen palautusta ja nähtävästi Amazon korvaa palautuskuluista vain 8,40 euroa. Mahtaako tuolla hinnalla saada edes kirjaa lähetettyä Saksaan? Jotenkin muistelen, että aikaisemmin Amazonin kanssa nämä palautushommat on mennyt vähän helpommin.
Kyllä ne palauttaa koko summan asiakaspalvelusta postikuittia vastaan.

8.40e tulee automaattisesti - sillä saa kevyen kirjeen kyllä lähetettyä mutta isommat maksaa enemmän joo.
 
Noissa Amazonin laatikoissa kyllä tuntuu, että laatikon vahvin osa on se vahvistettu Prime-teippi jolla kyseinen maailman uhuimmasta ja heikommasta pahvista tehty "pahvi"laatikko on kursittu kasaan. Ihme ja kumma kaikki tavarat ovat tähän menneessä olleet ehjiä vaikka monesti laatikon sisällä on vain itse tavarat ja pieni kasa sellaista kartonkipuristetta vrt. kuplamuovit jne.
 
Noissa Amazonin laatikoissa kyllä tuntuu, että laatikon vahvin osa on se vahvistettu Prime-teippi jolla kyseinen maailman uhuimmasta ja heikommasta pahvista tehty "pahvi"laatikko on kursittu kasaan. Ihme ja kumma kaikki tavarat ovat tähän menneessä olleet ehjiä vaikka monesti laatikon sisällä on vain itse tavarat ja pieni kasa sellaista kartonkipuristetta vrt. kuplamuovit jne.

Tuo kirja oli pakattu samaan pahvilaatikkoon tilaamani päiväpeiton kanssa. Siellä se oli peiton ja pahvilaatikon välissä ilman mitään muovia tai muuta suojaa. Ei ihme että oli kärsinyt matkalla.
 
Sain MT alkuisen lähetyksen joka sitten paljastui ehkä tilauksekseni tai joksikin muuksi. Siksi näin että kun viimeisen tilauslistan katsoin amazonissa, siellä sitä ei ole. Taisin käpliä tuotetta ja se olikin ehkä ostoskorissa jo ja sitten poistin ehkä sen. No tuote on nyt tässä edessäni eikä minulle tuosta tullut maksua. Kysymys mitä onkaan tapahtnut? Tuotetta ei siis tlilläni amazonissa näy tilauksissani.
 
Sain MT alkuisen lähetyksen joka sitten paljastui ehkä tilauksekseni tai joksikin muuksi. Siksi näin että kun viimeisen tilauslistan katsoin amazonissa, siellä sitä ei ole. Taisin käpliä tuotetta ja se olikin ehkä ostoskorissa jo ja sitten poistin ehkä sen. No tuote on nyt tässä edessäni eikä minulle tuosta tullut maksua. Kysymys mitä onkaan tapahtnut? Tuotetta ei siis tlilläni amazonissa näy tilauksissani.
Vastaavia tapauksia olen toisaalla kuullut ajoittain vuosien varrella, mutta hyvää selitystä näille en ole kuullut.

Eli ehkä Amazonin systeemit päättivät lahjoittaa sinulle tuotteen, onneksi olkoon. :)
Voi olla jokin bugi.

Tarkista toki vielä tiliotteelta ettei ole mitään veloitusta, tai ettei lähiaikoina tule.
 
Vastaavia tapauksia olen toisaalla kuullut ajoittain vuosien varrella, mutta hyvää selitystä näille en ole kuullut.

Eli ehkä Amazonin systeemit päättivät lahjoittaa sinulle tuotteen, onneksi olkoon. :)
Voi olla jokin bugi.

Tarkista toki vielä tiliotteelta ettei ole mitään veloitusta, tai ettei lähiaikoina tule.

Tän olinkin sit lopulta Alista tilannut..o_OEn ollut odottanu noin nopeaa toimitusta kun ei seuranta toiminut.
 
27.11 tilattu eikä vieläkään lähtenyt paketti matkaan, vaikka 7.12 on arvioitu olevan perillä. :rolleyes: Kaikki paitsi tilauksen kovalevy on In Stock, kun tuotesivuja katsoo. Onkohan tuossa käynyt joku moka, ettei oikeasti ollutkaan enää varastossa kun tuotteen tilasin.
 
Tänään saapui Saksan Amazonista tilaamani kirja. Valitettavasti se oli huonosti pakattu ja kansipaperi on revennyt kuljetuksen aikana. Selvitin Amazonin sivuilta tuotteen palautusta ja nähtävästi Amazon korvaa palautuskuluista vain 8,40 euroa. Mahtaako tuolla hinnalla saada edes kirjaa lähetettyä Saksaan? Jotenkin muistelen, että aikaisemmin Amazonin kanssa nämä palautushommat on mennyt vähän helpommin.

Oletko siis heti palauttamassa sitä ottamatta asiakaspalveluun yhteyttä? En ole vuosiin kokeillut, mutta ainakin ennen Amazon lähetti vaurioituneiden tuotteiden tilalle suorilta uuden eikä ikinä pyytänyt palauttamaan vaurioitunutta.
 
27.11 tilattu eikä vieläkään lähtenyt paketti matkaan, vaikka 7.12 on arvioitu olevan perillä. :rolleyes: Kaikki paitsi tilauksen kovalevy on In Stock, kun tuotesivuja katsoo. Onkohan tuossa käynyt joku moka, ettei oikeasti ollutkaan enää varastossa kun tuotteen tilasin.

Samana päivänä tilasin, myös maanantaina arvioitu toimitus, eilen lähti DHL:n mukana ja tänään perillä. Kyllä se paketti maanantaiksi tulee 99% varmuudella. Tai lähettävät kovalevyn sitten joskus myöhemmin ja muut pikana.

Amazonin tapauksessa ei ole väliä mikä päivä tilaa tai milloin lähettävät, ainoastaan se arvioitu toimituspäivä merkitsee. Viimeaikoina Amazonin paketit ovat tulleet perille yhtä arkipäivää ennen arvioitua toimituspäivää, joka on oikein hyvä.
 
Kyllä ne palauttaa koko summan asiakaspalvelusta postikuittia vastaan.

8.40e tulee automaattisesti - sillä saa kevyen kirjeen kyllä lähetettyä mutta isommat maksaa enemmän joo.

Rikkinäisen tuotteen tapauksessa ehkä. En kyllä luota tuohon asiakaspalvelun sanomisiin enää yhtään.

Sekoilu alkoi tuolla bf 15e voucherilla, jotkut saivat, toiset eivät. Menin tästä asiakaspalvelusta kysymään, kuulemma ei ongelmaa, tilaa vaan, hoidetaan discountti sitten kun olet saanut tuotteen. Haiskahti kummalliselta, eikö olisi kätevämpää alentaa suoraan, mutta lähdin mukaan. Otti tilausnumeron ylös ja merkitsi sen ja kaikkea.

Tänään kyselemään tuon perään, ei mitään jakoa, melko tylyllä tavalla todetaan aiemman asiakaspalvelijan olleen väärässä ja voi voi, palauta jos haluat. "Free of charge" tässä tapauksessa. No, minä palautusta tekemään ja kun huomaan, ettei postimaksuista palauteta kuin tuo 8,4e ja lähetys maksaa 20. Pyydän palautuslapun, no ei tule kuin normaali "lähetä itse". Kyselen tuon korvauksen perään, ja rautalangasta piti vääntää, että korvaatteko siis koko 20 euron summan eikä vain "return costs". Kuulemma järjestelmä estää ja ei ole mahdollista tulostaa maksettua palautuslappua.

Ehkä olisi lähetyksen jälkeisellä tappelulla jotenkin saanut tuon koko lähetyssumman korvattua, mutta epäilen hyvin vahvasti, kerta jo kahden peräkkäisen asiakaspalvelijan sanomiset on seuraava kumonnut.
Vaikuttaa siltä, että halutaan vaan asiakas hetkeksi hiljaiseksi ja toisen ongelmaksi. Ystävälliseen sävyyn keskustelua käytiin, ettei siitä pitäisi olla kiinni. Yritin kiinnittää huomiota keskustelulokeihin ja mitä minulle oli kerrottu, muttei tällä ollut väliä. Ilmeisesti nyt on varaa vieraannuttaa ongelmaostajia.

Tietenkään tavan rivipalvelijalla ole valtuuksia ohittaa järjestelmää rankasti, ehkä jatkamalla vuodatusta olisi saanut siirron korkeammalle. Ei vaan maksa enää vaivaa maksella omia posteja ja kerätä todistusaineistoa ja väitöskirjaa postimaksun palautustarpeesta.

Luotto meni aivan täysin tähän asiakaspalveluun. Olen pitänyt aiemmin hyvänä, ja kun tuota bf- voucheria kyselin niin ystävällisesti kertoivat että järjestyy, hyvä meininki. Kunnes sillä ei ollutkaan väliä mitä oli aiemmin kerrottu. Kahdesti. Täytyy jättää tuolta tilaaminen sellaisten tuotteiden osalta, missä saattaa olla riski asiakaspalvelukontaktiin.
 
Rikkinäisen tuotteen tapauksessa ehkä. En kyllä luota tuohon asiakaspalvelun sanomisiin enää yhtään.

Sekoilu alkoi tuolla bf 15e voucherilla, jotkut saivat, toiset eivät. Menin tästä asiakaspalvelusta kysymään, kuulemma ei ongelmaa, tilaa vaan, hoidetaan discountti sitten kun olet saanut tuotteen. Haiskahti kummalliselta, eikö olisi kätevämpää alentaa suoraan, mutta lähdin mukaan. Otti tilausnumeron ylös ja merkitsi sen ja kaikkea.

Tänään kyselemään tuon perään, ei mitään jakoa, melko tylyllä tavalla todetaan aiemman asiakaspalvelijan olleen väärässä ja voi voi, palauta jos haluat. "Free of charge" tässä tapauksessa. No, minä palautusta tekemään ja kun huomaan, ettei postimaksuista palauteta kuin tuo 8,4e ja lähetys maksaa 20. Pyydän palautuslapun, no ei tule kuin normaali "lähetä itse". Kyselen tuon korvauksen perään, ja rautalangasta piti vääntää, että korvaatteko siis koko 20 euron summan eikä vain "return costs". Kuulemma järjestelmä estää ja ei ole mahdollista tulostaa maksettua palautuslappua.

Ehkä olisi lähetyksen jälkeisellä tappelulla jotenkin saanut tuon koko lähetyssumman korvattua, mutta epäilen hyvin vahvasti, kerta jo kahden peräkkäisen asiakaspalvelijan sanomiset on seuraava kumonnut.
Vaikuttaa siltä, että halutaan vaan asiakas hetkeksi hiljaiseksi ja toisen ongelmaksi. Ystävälliseen sävyyn keskustelua käytiin, ettei siitä pitäisi olla kiinni. Yritin kiinnittää huomiota keskustelulokeihin ja mitä minulle oli kerrottu, muttei tällä ollut väliä. Ilmeisesti nyt on varaa vieraannuttaa ongelmaostajia.

Tietenkään tavan rivipalvelijalla ole valtuuksia ohittaa järjestelmää rankasti, ehkä jatkamalla vuodatusta olisi saanut siirron korkeammalle. Ei vaan maksa enää vaivaa maksella omia posteja ja kerätä todistusaineistoa ja väitöskirjaa postimaksun palautustarpeesta.

Luotto meni aivan täysin tähän asiakaspalveluun. Olen pitänyt aiemmin hyvänä, ja kun tuota bf- voucheria kyselin niin ystävällisesti kertoivat että järjestyy, hyvä meininki. Kunnes sillä ei ollutkaan väliä mitä oli aiemmin kerrottu. Kahdesti. Täytyy jättää tuolta tilaaminen sellaisten tuotteiden osalta, missä saattaa olla riski asiakaspalvelukontaktiin.

Kyllä olen aina saanut postit takaisin, nimenomaan jälkikäteen pyytämällä (olen pyytänyt vain silloin kun kyseessä on ollut palautus, josta Amazonin myyntiehtojen mukaan korvataan palautuskulut), enkä ole tässä threadissa nähnyt tämän suhteen kenelläkään mitään ongelmia.

Itse asiakaspalvelusta olet kyllä pääosin oikeassa - ainoa mitä ne osaavat kunnolla on tehdä rahanpalautuksia tai korvaavien tuotteiden lähettämisiä, muissa asioissa on aika tuuripeliä saako apua ja usein ovat ihan pihalla ja/tai antavat ristiriitaista tietoa - ja vaikka asiakaspalvelija lupaa jotain niin seuraava asiakaspalvelija voikin sanoa että edellinen oli väärässä, niinkuin sullekin kävi.
 
Oletko siis heti palauttamassa sitä ottamatta asiakaspalveluun yhteyttä? En ole vuosiin kokeillut, mutta ainakin ennen Amazon lähetti vaurioituneiden tuotteiden tilalle suorilta uuden eikä ikinä pyytänyt palauttamaan vaurioitunutta.

Olin chatin kautta yhteydessä asiakaspalveluun. Laittoivat uuden vastaavan kirjan tulemaan ja tämä vaurioitunut pitää lähettää takaisin. Sitä varten sain tulostettavaksi kasan lappuja. Yksi kuljetusfirmalle, kaksi paketin kylkeen teipattavaksi ja vielä yksi paketin sisälle laitettavaksi. Asiakaspalvelija sanoi, että palautuskulut pitää maksaa ensin itse, mutta kuittia vastaan pitäisi saada rahat takaisin.
 
Tuleeko Amazon.de:stä missä vai kaikissa tapauksissa kotiovelle paketti? Oletetaan että hlö tavattavissa.
 
Amazon.de Itsellä ilmaisissa posteissa, tullut etukäteen sähköposti/tekstari missä kysytty haluatko hakea postista/lokerosta tai jättä kotioven eteen. Perjantaina jättivät postilaatikkoon ja kerran tosiaan olivat jättäneet ulkooven eteen, pikku riski. Jostain syystä näkynyt seurannassa express-pakettina
 
Tuleeko Amazon.de:stä missä vai kaikissa tapauksissa kotiovelle paketti? Oletetaan että hlö tavattavissa.

Tähän mennessä kaikista .de tilatuissa paketeissa kotiin asti tulevien pakettien osuus on ollut noin 50/60. Eli välillä on tuotu halvalla tilattu kevyt paketti ovelle, ja toisaalta jokin painava joka tilattu pikana viety postiin noudettavaks. Ja välillä just toisinpäin. Hieman kotiintoimitettavuuden prosenttia ehkä nostaa se jos tilaa monta tuotetta samalta toimittajalta ja ottaa sen pikatoimituksen. Sekään ei toki varmaa.
Ainiin ja joskus jotkut paketit lähtee ups:n kyydillä joilla on tyylinä ensin viedä paketti noutopisteeseen ja sitten lähettää ilmoitus ettet ollut kotona lällällää.
Nämä toki auttaa vitusti kysymystäsi.
 
Tuleeko Amazon.de:stä missä vai kaikissa tapauksissa kotiovelle paketti? Oletetaan että hlö tavattavissa.

Itsellä tuli pari kirjaa ja muuta tavaraa kotiinkuljetuksena sillä Amazonin ilmaisella perustoimituksella. OmaPostin kautta oli mahdollista valita, että haluaako paketin kotiin vai noutopisteeseen. Toimituspäivää tai toimitusaikaa ei ollut mahdollista valita. Veikkaan että tolla Amazonin normaalilla toimituksella ei kuitenkaan voi olla varma siitä, että saa paketin kotiinkuljetuksena. Saattavat käyttää eri kuljetusfirmoja, joilla on erilaisia käytäntöjä.
 
Itselle tulee tuotteesta tai tilaussummasta riippumatta kaikki kotiinkuljetuksella. Tilaan aina ilmaisella toimituksella ja en ole prime jäsen.
 
Itsellä tuli pari kirjaa ja muuta tavaraa kotiinkuljetuksena sillä Amazonin ilmaisella perustoimituksella. OmaPostin kautta oli mahdollista valita, että haluaako paketin kotiin vai noutopisteeseen. Toimituspäivää tai toimitusaikaa ei ollut mahdollista valita. Veikkaan että tolla Amazonin normaalilla toimituksella ei kuitenkaan voi olla varma siitä, että saa paketin kotiinkuljetuksena. Saattavat käyttää eri kuljetusfirmoja, joilla on erilaisia käytäntöjä.
Näemmä hyvin vaihtelevaa. r/Suomi - Amazon.de tilaaminen Suomeen?
 
Itse tilaan vain tuotteita, joissa on ilmaine kuljetus 40 € jälkeen. Yleensä Posti, DHL, UPS toimittaa. Tällä kertaa yhden tilauksen kohdalla lukee Royal Mail. Posti varmaa hoitaa Suomen puolella, mutta enpä tiedä tuleeko kotiinkuljetuksella.
 
Samana päivänä tilasin, myös maanantaina arvioitu toimitus, eilen lähti DHL:n mukana ja tänään perillä. Kyllä se paketti maanantaiksi tulee 99% varmuudella. Tai lähettävät kovalevyn sitten joskus myöhemmin ja muut pikana.

Amazonin tapauksessa ei ole väliä mikä päivä tilaa tai milloin lähettävät, ainoastaan se arvioitu toimituspäivä merkitsee. Viimeaikoina Amazonin paketit ovat tulleet perille yhtä arkipäivää ennen arvioitua toimituspäivää, joka on oikein hyvä.
Jooh, näköjään tänään lähtenyt paketti matkaan. En olis uskonut, kun aina olettaa ettei viikonloppuna posti kulje. ¯\_(ツ)_/¯
 
Voiko APP10DE, Curven tarjouksen 10% cashbakin ja tuon 8e alennuskuponki -homman kaikki yhdistää, jos vaikka ostaa amazon.de lahjakortin itselleen äppin kautta? :hmm: Vai olisikohan se tuo top up vaihtoehto.

EDIT: toisessa ketjussa joku olikin tuon top upin ja app10de käyttänyt yhdessä, ja en näe syytä miksei se curvenkin promo toimisi.
EDIT2: Nvm, eihän top uppiin mitään alennuskoodia saa eikä APP10DE käynyt edes lahjakorttiin. Josko sitä vaan top uppaa sen 100 puntaa.
 
Viimeksi muokattu:
Yksi paketti tulossa HR alkuisella seurantakoodilla amazon.de:stä ja ei tuossa seurannassa ole kyllä päätä eikä häntää. Onko nuo jotain geneeriä koodeja, joilla ei paketin kanssa ole mitään tekemistä? Esim. 17track näyttää tuon koodin olleen käytössä jo 15.10 ja itse tilasin blackfridaynä..
 
Yksi paketti tulossa HR alkuisella seurantakoodilla amazon.de:stä ja ei tuossa seurannassa ole kyllä päätä eikä häntää. Onko nuo jotain geneeriä koodeja, joilla ei paketin kanssa ole mitään tekemistä? Esim. 17track näyttää tuon koodin olleen käytössä jo 15.10 ja itse tilasin blackfridaynä..
Kuinka pitkä seurantanumero, päättyykö kirjaimiin, ja onko Amazonin vai muun lähettämä, ja mitä Amazon sanoi kuljetusfirmaksi dispatched-sähköpostiviestissä?

En muista itse törmänneeni HR-seurantanumeroihin Amazonissa tai muuallakaan.

Näillä vajailla tiedoilla veikkaisin alustavasti että kiinamyyjä ja seurantanumero tahalleen tai vahingossa väärä - jos näin niin ei auta kuin odottaa ja jos tuote ei tule niin refundia kehiin.
 
Kuinka pitkä seurantanumero, päättyykö kirjaimiin, ja onko Amazonin vai muun lähettämä, ja mitä Amazon sanoi kuljetusfirmaksi dispatched-sähköpostiviestissä?

En muista itse törmänneeni HR-seurantanumeroihin Amazonissa tai muuallakaan.

Näillä vajailla tiedoilla veikkaisin alustavasti että kiinamyyjä ja seurantanumero tahalleen tai vahingossa väärä - jos näin niin ei auta kuin odottaa ja jos tuote ei tule niin refundia kehiin.

Jos olisi kiinan myyjä, niin en kyselisi. Niiltä nyt voi odottaa ihan mitä tahansa. Dispatched from and sold by Amazon. Eli täysin Amazonin hoitama. Koodi on HR60549XXXXFR. Kuuririna tuolla tilauksen tiedoissa näkyy Chronopost.
 
Jos olisi kiinan myyjä, niin en kyselisi. Niiltä nyt voi odottaa ihan mitä tahansa. Dispatched from and sold by Amazon. Eli täysin Amazonin hoitama. Koodi on HR60549XXXXFR. Kuuririna tuolla tilauksen tiedoissa näkyy Chronopost.
Aa, eli Ranskan postin paketti, en tiedä tuleeko nuo H-numeroiset pakettina vai kirjeenä Suomen päässä - näkyykö vielä Postin seurannassa?

Oudolta toki kuulostaa jos eventtejä ennen tilausta. Voi olla toki koodi uudelleenkäytetty vahingossa aikaisemmin kuin pitäisi, tai muu bugi.
 
  • Tykkää
Reactions: Jha
Aa, eli Ranskan postin paketti, en tiedä tuleeko nuo H-numeroiset pakettina vai kirjeenä Suomen päässä - näkyykö vielä Postin seurannassa?

Oudolta toki kuulostaa jos eventtejä ennen tilausta. Voi olla toki koodi uudelleenkäytetty vahingossa aikaisemmin kuin pitäisi, tai muu bugi.

Ei näy postin seurannassa vielä ainakaan. Arvioitu toimitusaika on huomenna. Tälläiseltä näyttää seurantatiedot:

2020-12-02 15:45

AMAZON EU SARL, Sender Loan Package, Partner Number:
2020-10-21 12:38

CHRONOPOST NETWORKS, Pruvia Llanera - ES (depot 0733), Service carried out - Delivery border available
2020-10-21 11:23

CHRONOPOST NETWORKS, Pruvia Llanera - ES (depot 0733), Delivery made
2020-10-20 10:30

CHRONOPOST NETWORKS, Pruvia Llanera - ES (depot 0733), Undelivered parcel: absent customer, Comment: Sender contact or current recipient
2020-10-20 10:30

CHRONOPOST NETWORKS, Pruvia Llanera - ES (depot 0733), Parcels being delivered
2020-10-20 10:30

CHRONOPOST NETWORKS, Pruvia Llanera - ES (depot 0733), Undelivered parcel: change of address required, Comment: Contact sender or recipient in progress
2020-10-20 07:05

CHRONOPOST NETWORKS, Pruvia Llanera - ES (depot 0733), Parcels being delivered
2020-10-19 10:30

CHRONOPOST NETWORKS, Pruvia Llanera - ES (depot 0733), Parcels being delivered
2020-10-19 10:30

CHRONOPOST NETWORKS, Pruvia Llanera - ES (depot 0733), Undelivered parcel: absent customer, Comment: Sender contact or current recipient
2020-10-19 09:30

CHRONOPOST NETWORKS, Pruvia Llanera - ES (depot 0733), Parcel entered the country of destination
2020-10-16 16:39

CHRONOPOST NETWORKS, Miranda de Ebro - ES (depot 0074), Parcels being routed
2020-10-16 06:04

BRIVE CHRONOPOST, Parcels in transit, Comment: Routed on an international link
2020-10-15 21:00

HUB CHILLY MAZARIN CHRONOPOST, Parcels being routed
2020-10-15 15:12

ARRAS CHRONOPOST, Parcels being routed
2020-10-15 15:11

ARRAS CHRONOPOST, Sort carried out in the starting agency, Comment: Parcels supported by Chronopost, being routed
2020-10-15 14:36

Ready-to-send package, Partner number
 
Tänne kanssa tulossa black fridayna amazon.de:sta tilattu ssd, ja chronopost hoitaa. Kyselivät jossain vaiheessa toimituspaikkaa, ja valitsin matkahuollon lokeron tuosta likiltä, tänään ovat nyt ilmeisesti yrittäneet toimistusta, mutta ei ole onnistunut.
Unfortunately, Chronopost ran into an issue when attempting your delivery. They will try again.
Jään mielenkiinnolla odottemaan. Seurantakoodi myös tuota HR.....FR mallia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 541
Viestejä
4 476 078
Jäsenet
73 949
Uusin jäsen
Lue otsikko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom