Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kokemuksia kuinka kauan Saksan Amazonilla kestää palautusten käsittelyssä ja rahojen palauttamisessa, kaksi päivää sitten on palautus aamulla saapunut Amazonille mutta vielä ei ole mitään muutoksia tapahtunut palautuksen tilassa.
Kokemuksesta voin sanoa, että jos oli seurantakoodillinen paketti, niin kun pistät aspaan viestiä jossa kerrot että paketti on toimitettu heille silloin ja silloin, niin rahat tulee heti takaisin.
 
Eipä tuossa mitään ihmeellistä sinänsä, mutta kun kyseessä on ecommercen edelläkävijä joka on luonut lähes maagiset algoritmit kuluttamisen kasvattamiseksi ja ohjaamiseksi, "floppaa" tuollaisessa palvelussa. Lainausmerkeissä siksi, koska en jaksa uskoa että kyse on mistään virheestä.

Hah hah. Tuo siis kuulostaa toimivan haun kautta. Se hakuhan on hyvin suuntaa antava. Tekninen toteutus on vitsi ainakin tietokonekomponentteja katsovalle. Esim. täsmällisiä hakuja muistin tyypin ja nopeuden suhteen ei voi tehdä, myöskään listaa ei voi selata niin että katsoisi vain pöytäkoneiden DDR4 muisteja, koska totta hitossa täytyy samalla kahlata serveri ja läppärimuistit samalla.

Miksi käyttää 10 työtuntia muutamalta kehittäjältä lisäämään muutaman filtterin, kun miljoonat kuluttajat joka tapauksessa kahlaavat tuon kaiken läpi ilmaiseksi kuitenkin JOKA KERTA, katsellessaan vaikka vain noita muisteja.

Länsimaista käsin yksikään firma ei tule mitenkään koskaan voivan pistää hanttiin Amazonin ylivaltaa vastaan. Vain sitten jos ja kun joku AliExpress alkaa tulemaan liian lähellä, Amazon tulee kehittymään. Kuluttajat kuten sinä ja minä katsotaan valikoimaa ja hintaa, jos siinä on parempi kuin muut ja marginaalit niin suuret ettei kukaan pääse lähelle, niin tuollaisista näperteluistä ei ole mitään merkittävää hyötyä.

5595038_700bwp.webp
 
Tilasin Saksan Amazonista jossa oli näköjään vanha Visa vielä tiedoissa, tilaus meni läpi eikä se edes kysynyt pankkivahvistamista eikä mitään. Sähköpostiin tuli samatien tilausvahvistus. Mitenköhän tuossa oikein lopulta käy.
 
Tilasin Saksan Amazonista jossa oli näköjään vanha Visa vielä tiedoissa, tilaus meni läpi eikä se edes kysynyt pankkivahvistamista eikä mitään. Sähköpostiin tuli samatien tilausvahvistus. Mitenköhän tuossa oikein lopulta käy.

Eiköhän se tilaus peruta kun yrittävät veloittaa korttia kun lähetystä ovat lähettämässä.
 
Tilasin Saksan Amazonista jossa oli näköjään vanha Visa vielä tiedoissa, tilaus meni läpi eikä se edes kysynyt pankkivahvistamista eikä mitään. Sähköpostiin tuli samatien tilausvahvistus. Mitenköhän tuossa oikein lopulta käy.
Siinä vaiheessa kun tuotetta ollaan lähettämässä ja sinun korttia laskuttamassa, tulee virhe ja tilaus perutaan, eiköhän siitä sinulle ilmoitus tule lähiaikoina. Ja eipä noita luottokortti tilauksia millään pankki vahvistuksilla ikinä varmisteta, riittää se nimi, numero ja voimassaolo aika (ja joissain tapauksissa CVC).
 
Itsellä en muista vastaavaa casea olleen, mutta olen ymmärtänyt että tuossa tapauksessa Amazonilta tulee ensin ilmoitus sähköpostiin, että maksutapaa on vaihdettava. Sitten vasta jos ei pariin päivään anna toimivaa maksutapaa niin tilaus peruutetaan.
 
No vaihdoin oikean kortin vanhan tilalle, toivottavasti toimii etteivät peru.

Electronin Visa ainakin menee pankkitunnistautumisen kautta, en muista onko normivisalla tarvinnut sitä.
 
Itsellä en muista vastaavaa casea olleen, mutta olen ymmärtänyt että tuossa tapauksessa Amazonilta tulee ensin ilmoitus sähköpostiin, että maksutapaa on vaihdettava. Sitten vasta jos ei pariin päivään anna toimivaa maksutapaa niin tilaus peruutetaan.

Juuri noin se menee; ei ne kerrasta peru. Mulla on kerran tai pari käynyt Amazonissa niin, että olen unohtanut tarkistaa kortin nettimaksurajan, josta tykkään pitää tiukkaa kontrollia, eikä maksu mennyt.
 
Siinä vaiheessa kun tuotetta ollaan lähettämässä ja sinun korttia laskuttamassa, tulee virhe ja tilaus perutaan, eiköhän siitä sinulle ilmoitus tule lähiaikoina. Ja eipä noita luottokortti tilauksia millään pankki vahvistuksilla ikinä varmisteta, riittää se nimi, numero ja voimassaolo aika (ja joissain tapauksissa CVC).
Kyllä vahvistetaan. Riippuu toki kaupasta ja varmaan pankistakin. Ainakin S-pankki ja Nordea vahvistetaan esimerkiksi mobiilipankin/tunnuslukusovelluksen avulla. Viimeksi toissapäivänä vahvistin korttimaksun kun Amazonista tilasin. Kyseessä oli Debit kortti. Sitä en muista kysyykö se creditissä myös vahvistusta.
 
Kyllä vahvistetaan. Riippuu toki kaupasta ja varmaan pankistakin. Ainakin S-pankki ja Nordea vahvistetaan esimerkiksi mobiilipankin/tunnuslukusovelluksen avulla. Viimeksi toissapäivänä vahvistin korttimaksun kun Amazonista tilasin. Kyseessä oli Debit kortti. Sitä en muista kysyykö se creditissä myös vahvistusta.
Tilanne muuttui vuosi sitten (PSD2-direktiivi), aiemmin Amazon ei vahvistanut koskaan mutta nykyään tosiaan tekee noita vahvistuksia tilanteesta riippuen. Itselläkään kyllä ei ole koskaan kysynyt mitään.
 
Tilanne muuttui vuosi sitten (PSD2-direktiivi), aiemmin Amazon ei vahvistanut koskaan mutta nykyään tosiaan tekee noita vahvistuksia tilanteesta riippuen. Itselläkään kyllä ei ole koskaan kysynyt mitään.
Hyvä tietää ja varautua että noinkin voi käydä ja tosiaan eipä omallakaan kohdalla ole vielä koskaan kyselty varmistuksia. Liekkö sit pankkikohtaisiakin eroja...
 
Kyllä vahvistetaan. Riippuu toki kaupasta ja varmaan pankistakin. Ainakin S-pankki ja Nordea vahvistetaan esimerkiksi mobiilipankin/tunnuslukusovelluksen avulla. Viimeksi toissapäivänä vahvistin korttimaksun kun Amazonista tilasin. Kyseessä oli Debit kortti. Sitä en muista kysyykö se creditissä myös vahvistusta.

Mulla ei just prime dayna UK amazon vahvistellut mitään S-pankin debit korttia. Varmaan määrästä yms myös riippuvainen.
 
Kertokaas tietämättömälle miten noi amazon promokoodit toimii ja miten niitä saa? Välillä tuolla tarjousketjusa vinkataan että lahjakortin ostajalle joku 5-10€ koodi. Eli saako amazon.de:stä 50e lahjakortin ostaja jonkun vastaavan ja koodi toimii kassalla? :hmm:
 
Tilasin Saksan Amazonista jossa oli näköjään vanha Visa vielä tiedoissa, tilaus meni läpi eikä se edes kysynyt pankkivahvistamista eikä mitään. Sähköpostiin tuli samatien tilausvahvistus. Mitenköhän tuossa oikein lopulta käy.

Vieläkään ei ole lähtenyt eikä mitään veloitettu. Kortti vaihdettu. Joku siellä kestää.
 
Vieläkään ei ole lähtenyt eikä mitään veloitettu. Kortti vaihdettu. Joku siellä kestää.

Veloitus tehdään yleensä vasta silloin kun tilausta aletaan pakkaamaan eli kannattaa varmaan olla yhteydessä asiakaspalveluun. Tai vaihtoehtoisesti voit jatkaa ihmettelyä.
Ja jos tavaraa ei satu olemaan varastossa niin ei se pakettikaan mihinkään lähde.
 
Vieläkään ei ole lähtenyt eikä mitään veloitettu. Kortti vaihdettu. Joku siellä kestää.
Mikä on toimituspäivä? Jos siihen on vielä aikaa siihen niin ihan normaalia että ei lähde, mahdollisesti liikkuu kuitenkin jo Amazonin varastoverkossa varastoon josta on sitten halvempi postittaa Suomeen.

Itse en suosittele ottamaan tuossa tilanteessa asiakaspalveluun yhteyttä, ainoa mitä he voivat tuolle tehdä on sotkea sitä lisää (esim. peruuttavat sen tilauksen kokonaan pyytämättä).
Jos tilauksessa ei lue mitään virhettä niin tilanne on OK, jolloin voi joko odottaa toimitusta tai perua tilauksen jos muuttaa mieltään.
 
Viimeksi muokattu:
16-18.11 pitäisi tulla ja tavaraa on kyllä varastossa. Pitänee vain odotella. Tulee niin harvoin tilattua tuolta että ei muista miten systeemit menee noilla.
 
16-18.11 pitäisi tulla ja tavaraa on kyllä varastossa. Pitänee vain odotella. Tulee niin harvoin tilattua tuolta että ei muista miten systeemit menee noilla.

Nuo tilaukset liikkuvat joskus yllättävän nopeasti. Minulla Amazon postitti lauantaina 7.11 ja paketti tuli postin tuomana ovelle ti 10.11, ja tämä oli siis ilmaisella toimituksella.
 
Mikä on kätevin tapa seurata Amazonin tarjouksia?

Tässä pari hintaseurantapalvelua:



Saat siis valittua tuotteen, laitettua sille jonkun hintarajan ja jos se alittuu, saat mailiin ilmoituksen.
 
Keepa on hyödyllinen selaimen lisäosa, niin näkee esim. tuotteen hintahistorian, alltime korkeimman ja halvimman hinnan sekä tuotteen nykyisen hinnan eri Amazonin-kaupoissa. Tuon kautta saa myös laitettua hintaseurantavahteja tuotteille.
 
Käsittämätöntä miten surkea tuo sivusto on, haku on aivan paska, välillä myös tuotesivu bugaa niin ettei rekisteröi valintoja. Tilauksen jälkeen pukkasi virhesivun ja tilausvahvistukseen tuotteelle ilmestyi saksankielinen nimi jossa eri specsit listattuna, siinä sai hetken ihmetellä menikö tilaus nappiin.
Jotta voit olla varma oikeasta tuotteesta ja tuotetiedoista, niin käytä aina sivustoa alkuperäisellä kielellä (ainakin jossain vaiheessa tarkistaaksesi), nuo niiden käännökset usein sisältää virheitä, ku automatiikka sen tekee. Hyödynnä vaikka selaimen (Chromium/Chrome) kääntäjää tilaukseen...
 
Käsittämätöntä miten surkea tuo sivusto on, haku on aivan paska, välillä myös tuotesivu bugaa niin ettei rekisteröi valintoja. Tilauksen jälkeen pukkasi virhesivun ja tilausvahvistukseen tuotteelle ilmestyi saksankielinen nimi jossa eri specsit listattuna, siinä sai hetken ihmetellä menikö tilaus nappiin.
Oon kanssa kiroillu viimeaikoina tätä yhä useammin. Kääntäjä toimii miten huvittaa ja hakutulokset sekoaa viimeistään siinävaiheessa kun yrität järjestellä jotenkin muuten kuin "featured items". Tai rajaat tiettyyn kategoriaan jnejne. Kielimuurin kanssa on ilmeisesti paras etsiä tuote ensin amazon.com sivulla ja vasta sen jälkeen katsella vastaava vaikka saksan versiosta.
 
Onko kellään kokemusta Amazon.de palautuksista? 2 viikkoa sitten lähetin paketin sinne ja vielä ei ainakaan ole tullut kuittausta tuotteen vastaanottamisesta. Kauankohan noissa normaalisti kestää?
 
Onko jollekin joskus tullut postin koodilla Kaunaksen kautta kulkeva tilaus ensimmäisen postin arvion mukaan ajallaan? Mulle on tullut tänä vuonna pakettiautomaattiin kymmenisen tilausta ja joka ikinen on 1-3 päivää myöhässä. Ne aina lupailee toimitusta samalle päivälle kun merkintä Kaunas tulee, mutta oikeasti pakettia voi odottaa sitten kun joku Suomen leimaus löytyy. Luulisi, että tuo järjestelmä oppisi jotain.
 
Onko jollekin joskus tullut postin koodilla Kaunaksen kautta kulkeva tilaus ensimmäisen postin arvion mukaan ajallaan? Mulle on tullut tänä vuonna pakettiautomaattiin kymmenisen tilausta ja joka ikinen on 1-3 päivää myöhässä. Ne aina lupailee toimitusta samalle päivälle kun merkintä Kaunas tulee, mutta oikeasti pakettia voi odottaa sitten kun joku Suomen leimaus löytyy. Luulisi, että tuo järjestelmä oppisi jotain.
Postin arvio näyttää täälläkin lähes aina väärin. Se ei ilmeisesti tajua että paketti on ulkomailla vielä.
Muutamassa tapauksessa se tuntuu toimivan tuurilla, esim. jos paketti on lähetetty Amazonilta lauantaina, ja Postin arvio näyttää oikein tiistaita (Kaunasin merkintä tulee näissä tapauksissa sunnuntaina).

Vastaavaa olen kyllä huomannut välillä myös ihan kotimaan lähetyksissä, usein näyttää alussa toimitusta seuraavalle päivälle vaikka paketti on viety niin myöhään postiin että menee väkisin 2 päivän päähän.

Tai sitten näytetään arviota vaikka paketti ei ole vielä edes postilla.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä tai mitä kautta voin asettaa Amazoniin hintavahdin tietylle tuotteelle?

Edit: Tuollahan se on mainittuna - Keepa.
 
Viimeksi muokattu:
Hieman erikoisesti Postin toimittama Amazon tilaus toimitettiin tällä kertaa aivan oikeasti kotia asti.
Koskaan aikaisemmin Postin mies ei ole soittanut että olen alhaalla paketin kanssa, vaan on vaan todettu että alaovi lukossa ja ilmoitus postilaatikkoon että toimituksessa oli este.

Toivon mukaan jatkossa Postin toimii samalla tavalla kotiinkuljetusten kanssa :kahvi:
 
Hieman erikoisesti Postin toimittama Amazon tilaus toimitettiin tällä kertaa aivan oikeasti kotia asti.
Koskaan aikaisemmin Postin mies ei ole soittanut että olen alhaalla paketin kanssa, vaan on vaan todettu että alaovi lukossa ja ilmoitus postilaatikkoon että toimituksessa oli este.

Toivon mukaan jatkossa Postin toimii samalla tavalla kotiinkuljetusten kanssa :kahvi:

Älä huoli, tuskin on pysyvä olotila :think:
Näin rivarissa asuvana ja vaimo on pääsääntöisesti kotona etätöissä (jo ennen koronaa) ei tuo kotiinkuljetettujen pakettien prosenttiosuus ole ihan valtaisa. Esim. viimeeksi kaksi eri paikoista kotiinkuljetuksella tehtyä tilausta oli molemmat lähetetetty kahdessa osassa,eli neljä pakettia, joista puolet saapuivat oikeasti kotiin. Ja nimenomaan kummastakin tilauksesta toinen paketti saapui kotiin :rolleyes:
 
Outoa. Postin seuranta näyttää uusimpana merkintänä että amazonin paketti on rekisteröity Itellalla Liettuassa eilen. Amazoni sivujen oma seuranta taas että paketti olisi sen jälkeen tänään saapunut Postin Logistiikkakeskukseen Suomeen. Miksei Postin oma seuranta sitä tiedä?
 
Outoa. Postin seuranta näyttää uusimpana merkintänä että amazonin paketti on rekisteröity Itellalla Liettuassa eilen. Amazoni sivujen oma seuranta taas että paketti olisi sen jälkeen tänään saapunut Postin Logistiikkakeskukseen Suomeen. Miksei Postin oma seuranta sitä tiedä?

Kävin tarkistamassa tuoreimman oman tilaukseni, kun sekin tuli Liettuan kautta. Amazonin sivujen ja Postin seurannassa on merkitty Liettuan osuus samaan ajankohtaan mutta kirjaus Suomen logistiikkakeskukseen on tehty Amazonin puolella pari tunti Postia aikaisemmin. Amazonin seurannassa tosin lukee "Parcel arrived at a carrier facility" ja Postin seurannassa "Lähetys on kuljetuksessa.". Varmaan siis kyse on siitä, että Amazon kirjaa tuossa kohtaa saapumisajan logistiikkakeskukseen ja Posti taas kirjaa eteenpäin lähtemisen ajankohdan. Syytä en tiedä miksei Posti rekisteröi pakettia saapuneeksi tuolla.
 
Vahva mutu on, että ykköseksi noustiin hintojen ja nopeiden toimitusten ansiosta, ei todellakaan loistavan verkkokaupan...

Ainakin reilu vuosikymmen sitten Amazonia tarjottiin usein käytettävyyskirjallisuudessa esimerkkinä hyvästä toteutuksesta. Tätä olen aina ihmetellyt.

Vastaavaa olen kyllä huomannut välillä myös ihan kotimaan lähetyksissä, usein näyttää alussa toimitusta seuraavalle päivälle vaikka paketti on viety niin myöhään postiin että menee väkisin 2 päivän päähän.

Vaikuttaa, että arviot on koodattu jollain simppelillä if/else -logiikalla. Vaikuttaa tosiaan aina olettavan, että paketti on seuraavana päivänä perillä vaikka todellisuudessa se lähtee vasta seuraavana päivänä lähtöpaikasta liikkeelle. Ei vaikuta myöskään tajuavan, että paketit liikkuvat myös viikonloppuisin vaan arvio pompsahtaa aina maanantaille jos perjantaiksi ei ehdi.
 
Tässä hdmi 2.1 kaapeleita katsoessani ostoskori väittää että lähetys on ilmainen Suomeen.
En vielä maksanut koska ajattelin varmistaa eikö ilmaisille toimituskuluille ollut joku yläraja?

Tuote mitä käytin korissa on tämä:
CSL - HDMI Cable 2.1-8K@60Hz 4K @ 120Hz DSC - HDTV 7680: Amazon.de: Elektronik

Kannattaa katsoa myyjä. Jos tuon heität suoraan ostoskoriin, myyjänä on saksalainen CSL-Computer ja kauppapaikkamyyjät saavat melko vapaasti päättää toimituskuluistaan. Tässä tapauksessa aika kätevä 0 euron toimitus, ehkä laittaisin pienen mahdollisuuden että peruvat tilauksen (esim. eivät haluakaan toimittaa ilmaiseksi Suomeen), mutta hyvin mahdollista että tulee ilman kuluja.

Jos tilaat kyseisen kaapelin Amazonilta itseltään, postit 9.49€, paitsi jos pääset ilmaisiin posteihin asti ja siihen se raja 39€.
 
Kannattaa katsoa myyjä. Jos tuon heität suoraan ostoskoriin, myyjänä on saksalainen CSL-Computer ja kauppapaikkamyyjät saavat melko vapaasti päättää toimituskuluistaan. Tässä tapauksessa aika kätevä 0 euron toimitus, ehkä laittaisin pienen mahdollisuuden että peruvat tilauksen (esim. eivät haluakaan toimittaa ilmaiseksi Suomeen), mutta hyvin mahdollista että tulee ilman kuluja.

Jos tilaat kyseisen kaapelin Amazonilta itseltään, postit 9.49€, paitsi jos pääset ilmaisiin posteihin asti ja siihen se raja 39€.
Kokeilenpa kuinkas käy, sen verran houkutteleva hinta kaapelille.
 
Minulle oli uutta että jouduin maksamaan enemmän kuin tilaukseni tuotteet maksoivat 44e ja risat. Maksoivat lopulta 47 ja risat. Tämä ilmeni vasta mailiin tulleessa Order Confirmation :ssa. Onko tässä nyt tullut uutena tuo VAT vai mikä.. Ennen olen maksanut just saman mikä tilausvahvistuksessa. Meniin sivuille katsoon uudestaan niin vain yhdestä tuotteesta veloitettu se mikä oli ostoskorissa hinta, kahdesta muusta enemmän. Eli tilausten hinta yhteensä oli tuotteista laskettuna 44.68e joten olisi pitänytkin tulla ilman postikuluja.

kuitenkin:

Item Subtotal: EUR 39,63
Delivery and Handling: EUR 8,11
Promotion Applied: -EUR 9,49


Subtotal before VAT.: EUR 39,63
VAT: EUR 7,60

Order Total Including VAT: EUR 47,23
 
Viimeksi muokattu:
Minulle oli uutta että jouduin maksamaan enemmän kuin tilaukseni tuotteet maksoivat 44e ja risat. Maksoivat lopulta 47 ja risat. Tämä ilmeni vasta mailiin tulleessa Order Confirmation :ssa. Onko tässä nyt tullut uutena tuo VAT vai mikä.. Ennen olen maksanut just saman mikä tilausvahvistuksessa. Meniin sivuille katsoon uudestaan niin vain yhdestä tuotteesta veloitettu se mikä oli ostoskorissa hinta, kahdesta muusta enemmän. Eli tilausten hinta yhteensä oli tuotteista laskettuna 44.68e joten olisi pitänytkin tulla ilman postikuluja.

kuitenkin:

Item Subtotal: EUR 39,63
Delivery and Handling: EUR 8,11
Promotion Applied: -EUR 9,49


Subtotal before VAT.: EUR 39,63
VAT: EUR 7,60

Order Total Including VAT: EUR 47,23
Saksassa on pienempi ALV kuin Suomessa sen takia hinta hieman suurempi kun tänne tilaa. Sivultolla näkyy ostoskorissa asti noi Saksan hinnat. Juuri ennen maksamisvaihetta näkyy tilatessa lopullinen hinta missä on laskettu Suomen ALV:lla.
 
Saksassa on pienempi ALV kuin Suomessa sen takia hinta hieman suurempi kun tänne tilaa. Sivultolla näkyy ostoskorissa asti noi Saksan hinnat. Juuri ennen maksamisvaihetta näkyy tilatessa lopullinen hinta missä on laskettu Suomen ALV:lla.

Jep ja tänä vuonna se ero on suurempi kuin ennen koska Saksassa on tilapäisesti ALV laskettu Koronan vuoksi 20%->16% vrt. Suomen 24%. Eli hintaan tulee lähes 7% lisää (psl. esim. elintarvikkeet ja kirjat).
 
Jep ja tänä vuonna se ero on suurempi kuin ennen koska Saksassa on tilapäisesti ALV laskettu Koronan vuoksi 20%->16% vrt. Suomen 24%. Eli hintaan tulee lähes 7% lisää (psl. esim. elintarvikkeet ja kirjat).
Milloin tämä muuttui? Tilasin alkuvuodesta ja syksymmällä enkä huomannut mitään eroa.
Hygieniatarvikkeessa hinta ei muuttunut nyt eilisessä tilauksessa.
 
Milloin tämä muuttui? Tilasin alkuvuodesta ja syksymmällä enkä huomannut mitään eroa.
Hygieniatarvikkeessa hinta ei muuttunut nyt eilisessä tilauksessa.

Useampi vuosi sitten muuttui. Olet ehkä ostanut jotain tietyissä tarjouksissa olevia tuotteita; esim. Lightning Dealien hinnat ei nouse kassalla mutta sama pätee joihinkin muihinkin tarjouksiin vähän randomisti ja vasta kassalla voi olla varma. Tai sitten olet huomaamattasi ostanut ulkopuoliselta myyjältä.

Myös niissä Amazonin myymissä tuotteissa, joiden hinta ei kassalla noussut, Amazon.de:n tilaushistoriasta löytyvässä invoicessa näkyy 24% ALV (USt.). Niinpä ainakin periaatteessa Amazon maksaa niissä veroeron omistaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas, näköjään Amazon.se: Låga priser på Elektronik, Böcker, Sportutrustning & mer avattu. Kieltä en äkkiseltään saanut vaihdettua. Ruotsin kauppaan ei käy Saksan kaupan tili?
Tämähän on jo "vanha" uutinen ja tuolta ei voi vielä Suomeen tilata laisinkaan, joten Saksan kaupan käyttö jatkuu ainakin vielä...

Ja tosiaan, kannattaa aina juuri ennenkuin on maksamassa, niin katsoa se lopullinen hinta, se kun saattaa vaihdella niin monen asian suhteen.
 
Olipas hyvää palvelua Saksan Amazonilta!

Olin reilu 24h sitten tilannut tuotteita n. 50 eurolla. Nyt huomasin, että erästä haluamaani tuotetta, joka oli silloin loppu, olikin nyt tullut varastoon. Kysäisin chatista olisiko mitenkään mahdollista saada samaan tilaukseen ilmaisella toimituksella tuo kyseinen tuote (alle 39e), sillä muutkaan tuotteet eivät vielä olleet lähetetty-tilassa. Ei ollut mahdollista, mutta lupasivat hyvittää jälkikäteen uuden tilauksen postikulut pois! :)
 
Yritin kysyä BF-keskustelussa mutta taisi hukkua muuhun kohinaan.

Eli ostin 100 € lahjakortin Prime-päivän aikoihin Saksan Amazonista josta sai muutaman päivän kuluttua 10 € alen, tuli sähköpostivahvistus. Käytin osan lahjakortista Prime-päivänä joten ale ei ollut vielä käytössä, loppu jäi saldoksi tilille. Aiemmin tällä viikolla tein seuraavan tilauksen, alennusta ei käytetty vaan koko summa kuittautui saldosta jota jäi vajaa kymppi. Ajattelin että niillä on vain järjestys miten ne käytetään. Perjantaina olin tilaamassa taas mutta olisin saanut ainoastaan loppusaldon verran alennusta. Kysyin aspasta että mistä kyse ja miksei ale kelvannut edelliseen tilaukseen. Vastaus oli että koska tilasin "ota 4, maksa 3" tarjouksesta niin se esti ehdon "The promotional code cannot be combined with other promotions." mukaan. Muuten vastaus ohitti kakkostilauksen vaikka oli tarkat tuotteet jotka olisin ostanut, oli vain turhaa höpinää ettei tätä alea näe itse mistään tilin tiedoista mutta hän katsoi että se on päällä ja tässä on linkki tarkempiin ehtoihin.

Lauantaina valitsin yhden n. 50 € tuotteen, jossa ei ollut "Black Friday deal" tai "Top deal" merkintää eikä voucheria lisättäväksi. Edelleenkään alea ei tullut. Kysyin uudelleen, vastattiin että katsos kun tuo ilmainen postitus on jo promootio niin et sinä kahta alennusta voi saada, mutta tilaapa jokin postimaksullinen :facepalm: Etsin vastaavilla ehdoilla olevan n. 20 € tuotteen eikä edelleenkään muuta alea kuin lahjakortin loppu.

Onko kukaan käyttänyt kyseistä alea vasta nyt BF-kampanjan aikana? Voiko tuo lahjakortti sotkea ja aspa ei vain tajua/sano sitä? Muistaakseni oikeassa tarjouskeskustelussa mainittiin aikaisin lahjakortin ostaneiden ehtineen käyttää alen jo Prime-päivänä enkä muista kenenkään valittaneen postikuluttomuuden sotkeneen.
 
Olisiko nopeampaa kokeilla kuin kysyä? Täällä toimii sama tili jokaiseen Amazoniin.

Pieni korjaus. Käsittääkseni (tähän mennessä, ruotsia en ole kokeillut) yksi ja sama tili toimii kaikissa muissa Amazoneissa paitsi Japanin. Sinne täytyy luoda täysin oma tilinsä mikä ei myöskään taas toimi minkään muun maan Amazonin kanssa. Tarkkoja syitä tähän en tiedä mutta näin vain on, tiedä sitten saako Ruotsi samanlaisen erityisaseman, tuskin sentään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 541
Viestejä
4 476 078
Jäsenet
73 949
Uusin jäsen
Lue otsikko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom