Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Niin se alihankkija riippuu alueesta, täällä se on posti. Toinen vaihtoehto on UPS:n noutopiste, kumpi sopii paremmin.
Ei se Posti pk-seudullakaan kaikkia UPS:n kamoja kiikuttele, järjestään Amazonin UPS:n romppeet on myös UPS tuonut perille, tai siis, yrittänyt tuoda perille yleisimmin ja yleensä syykoodina, että ei ole tavoitettu henkilöä tai on joku este joka ei mahdollista toimitusta. Tämä este lienee työpäivän loppuminen kesken tai sitten eivät vaan saa persettä ylös mersun penkistä kun ei edes yritetä tuoda lähetystä yleensä, ilmeisesti mukavampi dumpata puolet kuormasta noutopisteeseen niin ei tarvitse liikaa hikoilla? Kyselin kerran tuon esteen perään aspasta, niin on kuulemma lukittu portti esteenä -> todellisuus: ihan avoin parkkipaikka ja rapun eteen saa auton parkkiin, alaovella pitäisi osata ovikelloa soittaa niin alaoven voi avata etänä asunnosta. Lähetin kuvan vastauksena 'portista', en ikävä kyllä saanut enää vastausta.

Prime -tilauksia on jo mukavasti lähetelty, mutta mikäköhän helvetti on, että noin 30 eri myyntiartikkelia/kappaletta tulee yhdeksällä eri toimituksella? Toki näitä on varmaan ripoteltu alunperin eri varastoihin, mutta yleensä Amazon ei ole noin kustannustehoton vaan antaa mieluummin vaikka lähetyksen odotella jotta ne saadaan yhdisteltyä ja niitä viedään pisintä siirtymää mahdollisimman vähän kappalemääräisesti.

Ensimmäinen JJFI -koodillinen on perjantaina jo illalla lajiteltu Helsingissä joka on melko erikoista, järjestään siellä ei ikinä pakettituotteita käsitellä, vaan Vantaalla. Loput lähetetyistä saapuu torstain paikkeilla, yksi perjantaina ja yksi ei ole vielä edes lähetetty.
 
Ei se Posti pk-seudullakaan kaikkia UPS:n kamoja kiikuttele, järjestään Amazonin UPS:n romppeet on myös UPS tuonut perille, tai siis, yrittänyt tuoda perille yleisimmin ja yleensä syykoodina, että ei ole tavoitettu henkilöä tai on joku este joka ei mahdollista toimitusta. Tämä este lienee työpäivän loppuminen kesken tai sitten eivät vaan saa persettä ylös mersun penkistä kun ei edes yritetä tuoda lähetystä yleensä, ilmeisesti mukavampi dumpata puolet kuormasta noutopisteeseen niin ei tarvitse liikaa hikoilla? Kyselin kerran tuon esteen perään aspasta, niin on kuulemma lukittu portti esteenä -> todellisuus: ihan avoin parkkipaikka ja rapun eteen saa auton parkkiin, alaovella pitäisi osata ovikelloa soittaa niin alaoven voi avata etänä asunnosta. Lähetin kuvan vastauksena 'portista', en ikävä kyllä saanut enää vastausta.

Prime -tilauksia on jo mukavasti lähetelty, mutta mikäköhän helvetti on, että noin 30 eri myyntiartikkelia/kappaletta tulee yhdeksällä eri toimituksella? Toki näitä on varmaan ripoteltu alunperin eri varastoihin, mutta yleensä Amazon ei ole noin kustannustehoton vaan antaa mieluummin vaikka lähetyksen odotella jotta ne saadaan yhdisteltyä ja niitä viedään pisintä siirtymää mahdollisimman vähän kappalemääräisesti.

Ensimmäinen JJFI -koodillinen on perjantaina jo illalla lajiteltu Helsingissä joka on melko erikoista, järjestään siellä ei ikinä pakettituotteita käsitellä, vaan Vantaalla. Loput lähetetyistä saapuu torstain paikkeilla, yksi perjantaina ja yksi ei ole vielä edes lähetetty.

Tilasin myös kosmetiikkaa yms. pientuotteita noin 15 eri artikkelia, mahtuisivat yhteen 30x30x30cm laatikkoon, tulevat viidellä eri seurantakoodilla ja nyt alustavasti näyttää, että tulevat vielä kahtena eri päivnä.. huoh.

Kaikki Postilla ja kaikissa näkyy ainakin OmaPostissa lähettäjänä Amazon/BER8. Perin outoa.
 
Prime -tilauksia on jo mukavasti lähetelty, mutta mikäköhän helvetti on, että noin 30 eri myyntiartikkelia/kappaletta tulee yhdeksällä eri toimituksella? Toki näitä on varmaan ripoteltu alunperin eri varastoihin, mutta yleensä Amazon ei ole noin kustannustehoton vaan antaa mieluummin vaikka lähetyksen odotella jotta ne saadaan yhdisteltyä ja niitä viedään pisintä siirtymää mahdollisimman vähän kappalemääräisesti.
Viime aikoina Amazon.de on mielestäni selvästi lyhentänyt standarditoimituksen toimitusaika-arviota Suomeen (usein vain päivän expeditediä pidempi), ja nykyisellä toimitusajalla ei ole enää niin paljoa aikaa odotella tuotteiden yhdistelyä. Ehkä Amazonin nykyään käyttämät Postin paketit ovat niin halpoja että toimitusten yhdistelyä toimitusajan kustannuksella ei enää koeta kannattavaksi, tai sitten on vaan jotain muuta muuttunut.

Expedited-toimituksissahan jakautuminen on ollut aina yleisempää lyhyemmän toimitusajan myötä.
Kaikki Postilla ja kaikissa näkyy ainakin OmaPostissa lähettäjänä Amazon/BER8.
Tuolla BER8-varastossa ei muistaakseni pakata mitään vaan se on pelkkä kauttakulkuvarasto, eli paketit ovat lähteneet jostain muualta. Alkuperäinen varasto näkynee Amazonin seurannassa, tai vähintään osoitekortin vasemmassa alakulmassa.
 
Nykyään saa olla tyytyväinen että tavara tulee edes perille, sekään ei ole mitenkään itsestäänselvää enää. Paljon hukkuu tavaraa maailmalle, oli seurantanumero tai ei.
 
Tilasin myös kosmetiikkaa yms. pientuotteita noin 15 eri artikkelia, mahtuisivat yhteen 30x30x30cm laatikkoon, tulevat viidellä eri seurantakoodilla ja nyt alustavasti näyttää, että tulevat vielä kahtena eri päivnä.. huoh.

Kaikki Postilla ja kaikissa näkyy ainakin OmaPostissa lähettäjänä Amazon/BER8. Perin outoa.
Mahtaa riippua ihan millä keskusvarastolla sattuu olemaan. Itsellä tulossa yksi paketti Italista, yksi Puolasta, yksi Liettuasta (kierrätetään Itellan hubi kautta?) ja loput Saksasta. Kussakin kauppiaana amazon.de.
 
Viime aikoina Amazon.de on mielestäni selvästi lyhentänyt standarditoimituksen toimitusaika-arviota Suomeen (usein vain päivän expeditediä pidempi), ja nykyisellä toimitusajalla ei ole enää niin paljoa aikaa odotella tuotteiden yhdistelyä. Ehkä Amazonin nykyään käyttämät Postin paketit ovat niin halpoja että toimitusten yhdistelyä toimitusajan kustannuksella ei enää koeta kannattavaksi, tai sitten on vaan jotain muuta muuttunut.

Expedited-toimituksissahan jakautuminen on ollut aina yleisempää lyhyemmän toimitusajan myötä.

Tämähän se varmaan syynä, sen verran nopeasti tulevat, että ei ole aikaa jäädä odottamaan Amazonin varastojen sisäisiä tavaravirtoja vaan kaikki lähtee itsenäisesti jos eri varastoilta tulevat. Luulen myös, että tuo hinta ei Amazonille ole kovin kova mitä se Postille maksaa, volyymilla saa hyvin varmaan alennuksia, eiköhän näitä useampia tuhansia tule päivittäin pelkästään paketteina. Nyt kun kattelin tarkemmin näitä lähteviä/lähetettyjä tilauksia, niin onhan tuolla selkeästi jopa eri maista osa, ES, IT, GB ja DE -varastoilta tulossa. Ensimmäinen noussut jo OmaPostiinkin itsenäisesti, tuttu HAJ8 -merkintänä perässä. Itsellä kävi Primen suhteen siinä mielessä jännästi, että Primen loputtua sivulla oli maininta, tyyliin, että katso tästä Primen jälkeiset spessutarjoukset, sieltä lähti kempparikamaa ihan iloisesti ostoskoriin, ei tarvitse paljon pesukamppeita yms. ostella enää ennen ensikesää kylppärin puolelle.
 
Puolasta näyttäis tulevan viimeisin tilaus jonka ostin Prime-päivänä. Tuli tekstiviesti että viedäänkö lähimpään UPS-pisteeseen jossei vastaa viestiin mitään, ja vastaa 2 jos haluat että tuodaan alkuperäiseen osoitteeseen. Sehän tässä vituttaa et toi lähin piste on toisella puolella kaupunkia ja menee varmaan tunti busseilla sinne, kerran joutui jo siellä käymään toisen paketin mentyä sinne.

Toivottavasti osaavat tällä kertaa tuoda perille eikä taas kuse muroihin.
 
Tyhmä kysymys Mailboxde toiminnasta. Tilasin Prime Day tarjouksen yllyttämänä Kindle Oasiksen Mailboxden kautta. Koska kuoret oli tarkoitus hommata joka tapauksessa, tilasin bundlen. Nyt ne tavarat on kolmessa eri lähetyksessä. Kannattaako mun maksaa Mailboxden yhdistelymaksu vai antaa niiden tulla eri kuljetuksissa Suomeen?
 
Millaisia kokemuksia teillä on amazonista tietokoneen osien tilaamisen suhteen. Halusisin siis tietää, että onko kysinen paikka luotettava. Onko ollut esim. takuiden tai postien kanssa mitään ongelmia???
 
Millaisia kokemuksia teillä on amazonista tietokoneen osien tilaamisen suhteen. Halusisin siis tietää, että onko kysinen paikka luotettava. Onko ollut esim. takuiden tai postien kanssa mitään ongelmia???
Riippuu vähän onko myyjänä itse Mr. Amazon vai joku jälleenmyyjäpulju. Ei ole itselläni myöskään mennyt mitään takuuseen asti, parit palautuspostitukset olen tehnyt muutamasta tuotteesta joissa mieli muuttui ostamisen suhteen astetta myöhemmin, mutta näissäkin postikulut korvattiin tyylikkäästi Amazonin piikkiin.

Ei siis valitteluja omasta puolestani, pohjoismaista julkaisua odotellessa. :thumbsup:
 

1603100435298.png


Kukaan koettanut tuota?
 
Vaikuttaako amazon.de:n prime asiakkuus jotenkin postitushintoihin Suomeen vai onko ilmaiset premium postitukset vain saksalaisille?
 
Samaan hengenvetoon vois kysyä että onko tuohon primevideoon tullut muutoksia että toimii vain VPN:n avulla?
 
Te jotka olette maksaneet Primen primepäivien ajaksi kannattaa harkita nyt heti perumista. Itse peruin primepäivien ajaksi tilaamani Primen ja antoi vaihtoehdoksi lopettaa kk päästä tai nyt heti&rahat takaisin niin valitsin rahat takaisin.
 
Miten kannattaa toimia tällaisessa tilanteessa: tilasin eilen illalla tuotteen, tänään tulin täysin toisiin ajatuksiin ja yritin perua tilauksen, mutta ei enää onnistunut. Tuli postin seurantakoodi jo sähköpostiin eli matkalla ovat. Onko helpoin jättää vain paketti hakematta, vai täytyykö se postista lunastaa ja lähettää takaisin? Amazon.de siis kyseessä.
 
Miten kannattaa toimia tällaisessa tilanteessa: tilasin eilen illalla tuotteen, tänään tulin täysin toisiin ajatuksiin ja yritin perua tilauksen, mutta ei enää onnistunut. Tuli postin seurantakoodi jo sähköpostiin eli matkalla ovat. Onko helpoin jättää vain paketti hakematta, vai täytyykö se postista lunastaa ja lähettää takaisin? Amazon.de siis kyseessä.

Voi jättää hakematta, Amazon palauttaa rahat sitten joskus.
 
Postisetä kiikutti tänään viisi prime-tilausta iloisesti jo 8.15 himaan, eilen tuli yksi postiluukusta. Tänään odotetaan jännityksellä miten UPS suoriutuu, kuitenkin harmaata ja sataa, lieköhän taas este, että ei pääse edes tohon parkkipaikalle? :kahvi:
 
Posti suorittaa amazonin pakettien kanssa. Yksi isompi paketti oli revitty toiselta puolelta kokonaan auki ja kummasti mitään ei ollut tippunut paketin sisältä. Pakettia hyllystä tuodessa asiakaspalvelija alko selittämään jo hyvän matkan päästä, et "nää amatsonin paketit on aika usein jo lähtiessä tämmösiä". Vaikuttaa vahvasti siltä, että paketti olis revitty vasta toimipisteessä auki. Jos paketti olis tossa kunnossa kulkenu lajittelukoneen läpi tai olis edes heitetty ilmaan ni se olis tyhjentyny. Toinen paketti oli liian suuri postiluukkuun, joten sitä ei oltu edes yritetty toimittaa(?). Seurannassa luki, että "Vastaanottajan luona ollut este, jonka vuoksi lähetystä ei ole voitu toimittaa. Syynä voi olla esimerkiksi lukittu alaovi. Vastaanottajalle toimitetaan saapumisilmoitus." Mitään saapumisilmotusta ei ikinä toimitettu. Kysyin postin asiakaspalvelusta, että missä paketti mahtaa olla. Kertoivat selvittävänsä. Kävin viikko tosta viimisestä seurannan päivityksestä postin toimipisteessä johon yleensä mun paketit tulee noudettavaksi, jos niitä ei pystytä toimittamaan kotiovelle. Siellä katsoivat hyllyt läpi ja koittivat katsoa lähetystunnuksen kanssa, että missä paketti mahtaa olla. Asiakaspalvelijat ei kuulemma näe tarkempia tietoja paketeista. "Mahdollisesti jakelupuolella hallussa vielä". Ja mun kysyessä heidän 7vrk säilytysajasta niin pakettien säilytysaika lähtee kuulemma rullaamaan vasta siitä, kun ne on hyllytetty toimipisteeseen. Seuraavaks alkoivat tehdä reklamaatiota mun puolesta postin nettisivujen kautta, mut oho yllättäen posti sulkenut reklamaatiomahdollisuuden vedoten pakettien suureen määrään ja ruuhkaan. Asiakaspalvelijat pahoittelivat ja antoivat sitten lapulla pari maksullista numeroa mistä pakettia voi kysellä. En soittanut. Meni pari päivää ni ovikello soi ja paketti toimitettiin. Kokonaisuutena 5/5.
 
Niin kuin totesin, nykyään saa olla tyytyväinen kun tavara tulee perille. Yllättävän paljon häviää matkalle ja ei ikinä löydä perille. Oli sitten kyse lähettifirmasta tai postista.
 
Amazonin lähetykset ovat järjestään paskana lähes aina, minkään muun yleensä ei. Riippumatta tuoko sen Posti tai UPS. Just nauroin kun availin tänään saapuneita, että miten voi noin paskoja laatikoita edes jostain ostaa lähetyksilleen, se pahviteippi tuntuu olevan vahvin osa lähetystä, se laatikko joko yleensä repeää ihan randomina, ei edes saumoista, vaan ihan mistä vaan tai sitten se on jo valmiiksi päädystä auki koska sitä kohtaa ei ole mitenkään teipattu.
 
En mä lähtisi Postia syyttämään ilman parempaa tietoa. Kyllä se paketti tosiaan voi mennä paskaksi missä kohtaa tahansa ja oleellista olisi nimenomaan pakata tuote sellaiseen pakkaukseen, ettei ihan pienestä mene rikki.

Kunpa kaikki tuotteet mahtuisivat samanlaiseen pakkaukseen kuin pieni Yubikey 5C NFC -avain: kova, pieni ja ohut pahvinen kirjekuori, joka sujahti nätisti postiluukusta. No, eipä sitä OLED-töllöä tuollaisessa oikein voi toimittaa....
 
Amazonin lähetykset ovat järjestään paskana lähes aina, minkään muun yleensä ei. Riippumatta tuoko sen Posti tai UPS. Just nauroin kun availin tänään saapuneita, että miten voi noin paskoja laatikoita edes jostain ostaa lähetyksilleen, se pahviteippi tuntuu olevan vahvin osa lähetystä, se laatikko joko yleensä repeää ihan randomina, ei edes saumoista, vaan ihan mistä vaan tai sitten se on jo valmiiksi päädystä auki koska sitä kohtaa ei ole mitenkään teipattu.
Juuri näin, itsellä satoja Amazon-tilauksia takana ja huomattavasti suurempi osa niistä paketeista on enemmän tai vähemmän hajalla kuin muilta lähettäjiltä tulleista.
 
Onko Amazonista tilatuilla tuotteilla mitään takuuta, jos tuote on "fullfilled by Amazon"? Mietin tilannetta jos elektroniikka tuote menee rikki vaikka alle puolen jälkeen rikki, normaalin käytön takia. Suomessa taita saada tuotteelle kuin tuotteelle vuoden takuun, mutta usein jopa kahden vuoden takuun.
 
Ensimmäinen erä Prime-paketteja saapui tänään.

PAD1 BER8
SZZ1 BER8
WRO2 BER8

näyttää tarrat, eli nämä ainakin tulleet kolmesta eri alkuperävarastosta. Hyvät on sopparit ilmeisesti Postin kautta kun nykyään nuo Wroclavista lähtevätkin kiertävät Saksan kautta (ennen tullut suoraan UPS Standardina).
 
Mitenkäs nuo amazon.de palautukset nykyään, onnistuuko ihan ns. tuosta vaan kuten kotimaisiinkin verkkokauppoihin? 2TB MX500:n hinnaksi tuli veroeron jälkeen Prime dayna ~174e ja nyt sen näyttäisi saavan jollain ihmeen checkout-tarjouksella ~162e. Tokkopa harrastavat Giganttimaista rahojen palautusta halvemman hinnan osaltakaan...
 
Mitenkäs nuo amazon.de palautukset nykyään, onnistuuko ihan ns. tuosta vaan kuten kotimaisiinkin verkkokauppoihin? 2TB MX500:n hinnaksi tuli veroeron jälkeen Prime dayna ~174e ja nyt sen näyttäisi saavan jollain ihmeen checkout-tarjouksella ~162e. Tokkopa harrastavat Giganttimaista rahojen palautusta halvemman hinnan osaltakaan...

Eivät enää harrasta rahanpalautusta, kun ihmiset alkoivat hyödyntää noissa hommissa jo botteja automaattiseen hintojen tarkastamiseen sekä hyvityspyyntöjen lähettämiseen. Jos tuote on palautusehtojen mukaisessa kunnossa niin käyt sieltä tilaushistoriasta klikkaamassa tilaukselle "haluan palauttaa", tulostat sitä kautta tulevat asianmukaiset lappuset paketin ulkopuolelle ja sisälle ja lopuksi viet sitten Postiin. Pyydät siellä lähettämään lapun osoitteeseen ja Amazonilta voi pyytää palautuspostiin menneet rahat takaisin kuittia vastaan sähköpostilla (en nyt muista osoitetta). Kannattaako kuitenkaan 12€ takia oikeasti lähteä tuohon touhuun?
 
Amazon.de:stä tilatut Crucial MX500:t tulivat tekstiviestin perusteella Amazon Italia Logisticalta. Tuote kyllä ihan oikea.
 
Ensimmäinen negatiivinen kokemus Amazon.de:ssä. Paketti tuli tänään, yksi tuote puuttuu. Yritin etsiskellä mihin ottaa yhteyttä. Mitään tapaa raportoida tuotepuutetta en ainakaan puhelimella löytänyt. Ainoa minkä pystyi tekemään on tuotteen palautus johon kirjoitin syyksi että tuote puuttui kokonaan. Onko tuolla jossain joku chat tms. missä voi kysyä?
 
Ensimmäinen negatiivinen kokemus Amazon.de:ssä. Paketti tuli tänään, yksi tuote puuttuu. Yritin etsiskellä mihin ottaa yhteyttä. Mitään tapaa raportoida tuotepuutetta en ainakaan puhelimella löytänyt. Ainoa minkä pystyi tekemään on tuotteen palautus johon kirjoitin syyksi että tuote puuttui kokonaan. Onko tuolla jossain joku chat tms. missä voi kysyä?
Sivun alalaidasta "Contact Us" => "Contact Us". Siellä on yhtenä vaihtoehtona "Item, parts or accessories missing", ja chat. Mobiilisivulla voi olla hieman eri toiminnot, mutta joka tapauksessa tuota kautta saa yhteyden asiakaspalveluun.
 
Jos palauttaisin kirjekokoisen (tuli postilaatikkoon) paketin amazon.de, niin paljonkohan se maksais palauttaa itelle, Amazon sanoo palauttavansa korkeintaan 8.4€, ja en usko sen riittävän. Postin laskuri sanoi vaan halvimman paketin kooksi 20€. En oo aiemmin palauttanut mitään ulkomaille, ainakaan jo paketin saatua.
 
Jos palauttaisin kirjekokoisen (tuli postilaatikkoon) paketin amazon.de, niin paljonkohan se maksais palauttaa itelle, Amazon sanoo palauttavansa korkeintaan 8.4€, ja en usko sen riittävän. Postin laskuri sanoi vaan halvimman paketin kooksi 20€. En oo aiemmin palauttanut mitään ulkomaille, ainakaan jo paketin saatua.

Seurannallisen paketin hinta on hyvin nopeasti siellä n. 30€ hintaluokassa. Amazon palauttaa kyllä nuo postimaksut, kuten tuossa muutaman viestiä sitten mainitsin. Ne vaan pitää pyytää kuittia vastaan sähköpostitse. Moni ohjeistus Amazonin sivuilla on luonnollisesti kirjoitettu heidän pääasialliselle saksalaiselle asiakaskunnalleen, joten asiat eivät aina mene meidän osalta ihan niin kuin sivuilla ilmoitetaan.
 
Seurannallisen paketin hinta on hyvin nopeasti siellä n. 30€ hintaluokassa. Amazon palauttaa kyllä nuo postimaksut, kuten tuossa muutaman viestiä sitten mainitsin. Ne vaan pitää pyytää kuittia vastaan sähköpostitse. Moni ohjeistus Amazonin sivuilla on luonnollisesti kirjoitettu heidän pääasialliselle saksalaiselle asiakaskunnalleen, joten asiat eivät aina mene meidän osalta ihan niin kuin sivuilla ilmoitetaan.
Joo, mutta mietin että palauttavatko varmasti yli sen 8.4€. Hyvä jos näin on. Aika tyhmää kyllä, kun USA:han mennyt samanpainoinen kirje muutamalla postimerkillä perille.
 
Joo, mutta mietin että palauttavatko varmasti yli sen 8.4€. Hyvä jos näin on. Aika tyhmää kyllä, kun USA:han mennyt samanpainoinen kirje muutamalla postimerkillä perille.

No voihan sen aina chatista varmistaa. Onhan tuosta jo tovi kun on itse tullut palauteltua mutta ei kukaan ole ainakaan sanonut toisin täällä. Usein tuota kuitenkin kysellään niin luulisi tulleen kommenttia, jos posteja ei palautettukaan. Tuo USA juttu on varmaan ollut joku seurannaton postikorttia vastaava asia?
 
Aika tyhmää kyllä, kun USA:han mennyt samanpainoinen kirje muutamalla postimerkillä perille.
Nyt vertaat pakettien hintoja kirjeisiin. Nämä ovat Postilla erillisiä palveluita erillisine hinnastoineen.

Kyllä sen palautuksen voit tehdä halpana seuraamattomana kirjeenäkin, mutta huomaa että Amazon suosittelee seurantaa yli 40 euron palautuksiin.
 
Onko Amazonilla (Saksa) chattia tai sähköpostiosoitetta? Tuli ostettua kasvomaski, joka eroaa monilta osin kuvasta. Palauttaminen pitäisi onnistua, mutta myös peini hyvitys kelpaisi myös.
 
Onko Amazonilla (Saksa) chattia tai sähköpostiosoitetta? Tuli ostettua kasvomaski, joka eroaa monilta osin kuvasta. Palauttaminen pitäisi onnistua, mutta myös peini hyvitys kelpaisi myös.
Chattiin pääsee- Sivun alalaidasta "Customer service" => "Contact Us". Toimii englanniksi hyvin. Itsekin pariin otteeseen käyttänyt tuota chattia.
 
Joo, USA oli kevyt kirjekuori.

Kyllä ne maksaa yli 8.4€ posteja takaisin. Jos käy niin huono tuuri etteivät maksa, niin toisella kysymällä maksavat. Tämmönen kuva tuli kokemuksista.
Peruskirjeelläkin vaikka postimerkeillä voi lähettää, mutta kun kuittia tai mitään tietoa ei jää mihinkään, niin tuskin palauttavat mitään kuluja. Ilman seurantaa maksaa jotain vitosen.

Omaposti näyttää tuon tilauksen, ja sieltä vois ostaa palautuspaketin. Hinta on se 19.90€. Ei taida halvemmalla saada postista. Itseasiassa voi olla kalliimpi. Lisäksi postikin puhuu automaatista jopa oletuksena. Taidan siis ottaa riskin ja palauttaa automaattiin, vaikkei siitä saa paperikuittia. Onko se muka pakko olla sellanen ja siitä valokuva? Ainakin tieto palautuksesta jää noin netin kautta ostettuna vahvasti sinne järjestelmään. Ja saakohan lähetystunnuksenkin heti tietoon? Ehkä. Eka pitäis vain saada jotenkin nuo kaikki tulostettua.

Tai sitten vien vain normipostiin. Koitan vaan tukea aina tuota automaatiota. Nytkin ärsyttää kun Amazonin toinen paketti meni normipostiin, vaikka olen omapostista valinnut pakettiautomaatin ja vielä erikseen juuri tuolle tilaukselle valitsin pakettiautomaatin (tuli kysymys tekstiviestinä). Eipä vaan homma tunnu toimivan.
 
...

Ensimmäinen JJFI -koodillinen on perjantaina jo illalla lajiteltu Helsingissä joka on melko erikoista, järjestään siellä ei ikinä pakettituotteita käsitellä, vaan Vantaalla. Loput lähetetyistä saapuu torstain paikkeilla, yksi perjantaina ja yksi ei ole vielä edes lähetetty.
Olisko tuo jo tullu käyttöön. Amazonin monet paketithan on seurannalla olevia kirjeitä.
https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/tiedotteet/20200225_uudet_lajittelukoneet
 
Stop the press!

Ei taida vielä suomeen pystyä tilaan tuolta ja amazon.fi ohjautuu muutenkin vielä saksaan.
 
Amazon.se sanoo: Välj en annan leveransplats.

Nyt kyllä koen joutuneeni syrjityksi kotimaani takia.

1603864771536.png
 
Usea tuote tilattu, eikä tuota pysty lunastamaan. Pistin aspaan aiemmin viestiä ja sain siitä hyvitykseksi 5€ alennuksen ensi tilaukseen (eli samaa kuin nuo yleensäki on). Muiden tilausten jälkeen en ole tietenkään kysynyt, kun kai tuo on tarkoitus saada vain kerran. Ärsyttävä silti. Ja SSD:n hinnantippumisesta Prime Dayn aikana ei ole tullut sitä automaattisesti luvattua hyvitystä. Eli kai se on siitäkin nyt valitettava.

E. Tuostakin ylläolevasta piti valittaa kahdesti ennen kuin antoivat. Mutta se eka vastaaja oli pihalla kuin lumiukko.
 
Joo, USA oli kevyt kirjekuori.

Kyllä ne maksaa yli 8.4€ posteja takaisin. Jos käy niin huono tuuri etteivät maksa, niin toisella kysymällä maksavat. Tämmönen kuva tuli kokemuksista.
Peruskirjeelläkin vaikka postimerkeillä voi lähettää, mutta kun kuittia tai mitään tietoa ei jää mihinkään, niin tuskin palauttavat mitään kuluja. Ilman seurantaa maksaa jotain vitosen.

Omaposti näyttää tuon tilauksen, ja sieltä vois ostaa palautuspaketin. Hinta on se 19.90€. Ei taida halvemmalla saada postista. Itseasiassa voi olla kalliimpi. Lisäksi postikin puhuu automaatista jopa oletuksena. Taidan siis ottaa riskin ja palauttaa automaattiin, vaikkei siitä saa paperikuittia. Onko se muka pakko olla sellanen ja siitä valokuva? Ainakin tieto palautuksesta jää noin netin kautta ostettuna vahvasti sinne järjestelmään. Ja saakohan lähetystunnuksenkin heti tietoon? Ehkä. Eka pitäis vain saada jotenkin nuo kaikki tulostettua.

Tai sitten vien vain normipostiin. Koitan vaan tukea aina tuota automaatiota. Nytkin ärsyttää kun Amazonin toinen paketti meni normipostiin, vaikka olen omapostista valinnut pakettiautomaatin ja vielä erikseen juuri tuolle tilaukselle valitsin pakettiautomaatin (tuli kysymys tekstiviestinä). Eipä vaan homma tunnu toimivan.
Kirjeestä saa kyllä kuitin jos sen maksaa käteisellä eikä postimerkeillä, ja se kelpaa Amazonille vaikka siinä ei seurantanumeroa olekaan.

Myös sähköinen kuitti on kelvannut ainakin aiemmin (eli Shipit.fi:n kuitti tallennettuna PDF:ksi tai Postin sähköpostitse lähettämä PDF).
 
Hieno homma. Saatan kyllä vaan pitää, kun ei jaksa alkaa tuohon rumbaan ja ei ole tulostintakaan.

Lisäksi tuntuu aidosti pahalta firman puolesta, oli sitten vaikka jättimäinen Amazon, joka tarjoaa tuollaista noinkin reilusti ja joutuu maksamaan kalliita postikuluja ostajan mielenoikkujen mukaan. Eli syytän itseäni tietysti.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 526
Viestejä
4 475 628
Jäsenet
73 945
Uusin jäsen
JsKK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom