Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Eivät toimita suomeen, eikä saa vaihdettua kieltä edes englanniksi. Ei vakuuta vielä julkaisussa, eli jatkan suosiolla amazon.de:n kanssa tässä vaiheessa...

Uskaltaisikohan toivoa, että jossakin vaiheessa tuolta saa Prime-jäsenyydelle kunnon vastineen tilausten toimituksen suhteen? Prime videon sisältöön tuo tuskin vaikuttaa, eli sen suhteen tilanne jatkunee samanlaisena "this title is not available in your location" -leikkinä, jossa palvelussa on tuhansia tittleitä, joista ehkä 1% saattaa toimia meillä.
 
Viimeksi muokattu:
Prime videon sisältöön tuo tuskin vaikuttaa, eli sen suhteen tilanne jatkunee samanlaisena "this title is not available in your location" -leikkinä, jossa palvelussa on tuhansia tittleitä, joista ehkä 1% saattaa toimia meillä.
Jos sulla on ihan Suomen Prime Video (www.primevideo.com) niin ei pitäisi olla mitään tuollaista leikkiä vaan kaikki listatut leffat/sarjat (n. 7000 titleä) kyllä toimivat Suomessa.
 
Saahan sitä sanoa ja ehkä tuo jossakin vaiheessa toteutuu, mutta jokainen voi ihan itse käydä toteamassa, että tällä hetkellä sieltä ei voi tilata tavaraa Suomeen.

Screenshot_20201028-114650.jpg


Siihen en ota kantaa toimittaako vai ei, mutta eiköhän Iltasanomien ja muiden medioiden uutiset perustu tuohon heti etusivuilla olevaan ilmoitukseen.
 
Eiköhän se Amazon.se jossain kohtaa ala Suomeen toimittamaan, kunhan saavat ensin launchin suoritettua kunnolla Ruotsin päässä. Toistaiseksi kuitenkin "amazon.fi" ohjaa vielä tuonne .de sivuille, jota voi silloin pitää meidän pääkauppana (toimitti Amazon.se tänne tai ei). Mahtaakohan tämän myötä tulla aikanaan jotain muutoksia Amazon.de toimituksiin, esim. ilmaisten postien loppuminen ja näiden etujen siirtyminen Amazon.se? Voisi ainakin olettaa, että alettaisiin pikkuhiljaa ohjaamaan Suomen asiakkaita tuonne Ruotsin kauppaan.
 
En usko että tuosta tulee täällä suosittua, jos ei sitten tarkoituksella huononneta Saksan amazonia meille. Ja sehän olis tosi huono homma. Eri valuuttakin, kalliimmat hinnat pääosin lisäksi.
 
Pikainen yhden 8T kovalevyn hintatesti, niin saksan amazon 143+veroero (tarjouksessa oli 110eur) Ruotsin amazon 180eur, ja suomessa jostain vain hinta 172eur
Tulevat tarjoukset ruotsin amazonissa voivat toki muuttaa hinnoittelua, ja moni muu seikka.
 
Screenshot_20201028-114650.jpg


Siihen en ota kantaa toimittaako vai ei, mutta eiköhän Iltasanomien ja muiden medioiden uutiset perustu tuohon heti etusivuilla olevaan ilmoitukseen.
Tuo ei ole ilmoitus vaan toimitusosoitteen valintanappi :)

Oletuksena siinä on kävijän IP-osoitteen perusteella tunnistettu maa, riippumatta siitä toimitetaanko sinne mitään.
 
Screenshot_20201028-114650.jpg


Siihen en ota kantaa toimittaako vai ei, mutta eiköhän Iltasanomien ja muiden medioiden uutiset perustu tuohon heti etusivuilla olevaan ilmoitukseen.

Ööh, tuo vain kertoo, mihin Amazon paikallisti sinut ja käyttää sitä tietoa kertoakseen jo tuotesivulla postitustietoja kuten voiko toimittaa sinne vai ei. Sama näkyy samassa kohdassa kaikissa muissakin Amazoneissa (englanniksi "Deliver to") eikä takaa sitä, että sinne toimitettaisiin.

Anyway tämä toimittaminen vain Ruotsiin lienee pehmeä launchi vain nyt alussa. Kunhan lähtee rullaamaan, avannevat ovia muillekin ja ehkä jopa ilmaistoimitusta naapureille.
 
Jaa juu joo aamuaivoilla ei oikein ajatus toiminut :darra: niinhän se tosiaan olikin kun tsekkas muiden maiden sivuilta. Ei ollut tullut koskaan aikaisemmin kiinnitettyä huomiota ko. ilmoituspalkkiin.
 
En usko että tuosta tulee täällä suosittua, jos ei sitten tarkoituksella huononneta Saksan amazonia meille. Ja sehän olis tosi huono homma. Eri valuuttakin, kalliimmat hinnat pääosin lisäksi.

Ei varmaan tulekaan, jos Amazon itse ei tee mitään sen edistämiseksi. En vain itse oikein näe miksi Amazon haluaisi jatkossakin toimittaa meidän tilaukset Saksasta saakka, kun ovat nyt perustaneet puljun tuohon naapuriin. Saksan ilmaisten postitusten ja palautusten siirtäminen Ruotsiin ohjaisikin jo kertaheitolla paljon väkeä tuonne Amazon.se. Yksittäisiä halvempia ja kalliimpia tuotteita löytyy varmasti mutta muutaman tuotteen selauksella ainakin itse pitäisin yleistä hintatasoa melko samana kun huomioidaan, että Saksassa on meitä matalampi ALV ja Ruotsissa korkeampi.
 
Selkein etu Saksan Amazoniin verrattuna tulee pelien ja elokuvien kaltaisissa tuotteissa, joista saa Ruotsista aina sen Pohjoismaissa myytävän version (yleensä samoilla kansiteksteillä kuin Suomesta ja varmuudella samalla sisällöllä) sekä vaikkapa näppäimistöissä ja läppäreissä; Nordic-layout kaikessa on mukavampaa kuin QWERTZ.

(edit: ainakin kunhan saavat myytäväksi muuta kuin muiden varastojen tavaraa. Näppikset tuntuu olevan paljolti vielä vaikka minkä muiden alueiden versioita)
 
Tuli vähän hölmöiltyä tilausten kanssa ja kyllä on mennyt homman selvittämiseen aikaa ja tupakkia. Tilasin siis pari päivää takaperin Amazon.de:stä kolme tuotetta, joista ensimmäinen lähti ihan oikeaan osoitteeseen, mutta kahteen seuraavaan tilaukseen valikoitui jostain syystä osoite jossa asuin rapiat 10 vuotta takaperin. Yksi tilauksista on SSD-levy, joka on tällä hetkellä kirjepostina matkalla vanhan kämpän postiluukkuun. Oma vikahan se oli kun en kaikkia osoitteita tarkistanut, kaiken lisäksi huomasin virheen vasta seuraavana aamuna ja tilauksia ei enää tässä vaiheessa saanut peruttua.

Ensimmäinen ajatus eli OmaPostista lähetysten ohjaus lähempään noutopisteeseen ei onnistunut ja Postin aspa sanoi että ainoastaan lähettäjä voi muuttaa toimitusosoitteen, joten seuraavaksi yhteys Amazonin asiakaspalveluun. Lyhyen keskustelun jälkeen sieltä sanoivat että osoite on nyt päivitetty molempiin lähetyksiin ja kamppeiden pitäisi tulla perille oikein. Tänä aamuna tuli kuitenkin UPS:ltä tekstari jossa toimitusosoite oli naapurikaupungissa, joten soitto UPS:ille ja saivat osoitteen vaihdettua.

Nyt kysymysmerkkinä on enää tuo kirjeenä matkaava SSD, toivon syvästi että osoitetito päivittyy Postille kunhan lähetys ehtii Suomeen asti. Amazonin tilaustenhallinnassa osoite ei ole ainakaan vaihtunut enkä myöskään luota siihen, että postikusti malttaa katsoa että täsmääkö nimi kirjeessä ja postiluukussa. Katsotaan että löytääkö lähetys ikinä perille vai saako vanhan kämpän asukki aikaisen joululahjan.
 
Tuli vähän hölmöiltyä tilausten kanssa ja kyllä on mennyt homman selvittämiseen aikaa ja tupakkia. Tilasin siis pari päivää takaperin Amazon.de:stä kolme tuotetta, joista ensimmäinen lähti ihan oikeaan osoitteeseen, mutta kahteen seuraavaan tilaukseen valikoitui jostain syystä osoite jossa asuin rapiat 10 vuotta takaperin. Yksi tilauksista on SSD-levy, joka on tällä hetkellä kirjepostina matkalla vanhan kämpän postiluukkuun. Oma vikahan se oli kun en kaikkia osoitteita tarkistanut, kaiken lisäksi huomasin virheen vasta seuraavana aamuna ja tilauksia ei enää tässä vaiheessa saanut peruttua.

Ensimmäinen ajatus eli OmaPostista lähetysten ohjaus lähempään noutopisteeseen ei onnistunut ja Postin aspa sanoi että ainoastaan lähettäjä voi muuttaa toimitusosoitteen, joten seuraavaksi yhteys Amazonin asiakaspalveluun. Lyhyen keskustelun jälkeen sieltä sanoivat että osoite on nyt päivitetty molempiin lähetyksiin ja kamppeiden pitäisi tulla perille oikein. Tänä aamuna tuli kuitenkin UPS:ltä tekstari jossa toimitusosoite oli naapurikaupungissa, joten soitto UPS:ille ja saivat osoitteen vaihdettua.

Nyt kysymysmerkkinä on enää tuo kirjeenä matkaava SSD, toivon syvästi että osoitetito päivittyy Postille kunhan lähetys ehtii Suomeen asti. Amazonin tilaustenhallinnassa osoite ei ole ainakaan vaihtunut enkä myöskään luota siihen, että postikusti malttaa katsoa että täsmääkö nimi kirjeessä ja postiluukussa. Katsotaan että löytääkö lähetys ikinä perille vai saako vanhan kämpän asukki aikaisen joululahjan.

Jos käyt tekemässä muuttoilmoituksen postiin.

Kikko Man
Tamperetie 13
Tampere

-->

Kikko Man
Helsinkitie 14
Helsinki

Niin postin pitäisi tuo tunnistaa ja ohjata uuteen osoitteeseen...

 
Tuli vähän hölmöiltyä tilausten kanssa ja kyllä on mennyt homman selvittämiseen aikaa ja tupakkia. Tilasin siis pari päivää takaperin Amazon.de:stä kolme tuotetta, joista ensimmäinen lähti ihan oikeaan osoitteeseen, mutta kahteen seuraavaan tilaukseen valikoitui jostain syystä osoite jossa asuin rapiat 10 vuotta takaperin. Yksi tilauksista on SSD-levy, joka on tällä hetkellä kirjepostina matkalla vanhan kämpän postiluukkuun. Oma vikahan se oli kun en kaikkia osoitteita tarkistanut, kaiken lisäksi huomasin virheen vasta seuraavana aamuna ja tilauksia ei enää tässä vaiheessa saanut peruttua.

Ensimmäinen ajatus eli OmaPostista lähetysten ohjaus lähempään noutopisteeseen ei onnistunut ja Postin aspa sanoi että ainoastaan lähettäjä voi muuttaa toimitusosoitteen, joten seuraavaksi yhteys Amazonin asiakaspalveluun. Lyhyen keskustelun jälkeen sieltä sanoivat että osoite on nyt päivitetty molempiin lähetyksiin ja kamppeiden pitäisi tulla perille oikein. Tänä aamuna tuli kuitenkin UPS:ltä tekstari jossa toimitusosoite oli naapurikaupungissa, joten soitto UPS:ille ja saivat osoitteen vaihdettua.

Nyt kysymysmerkkinä on enää tuo kirjeenä matkaava SSD, toivon syvästi että osoitetito päivittyy Postille kunhan lähetys ehtii Suomeen asti. Amazonin tilaustenhallinnassa osoite ei ole ainakaan vaihtunut enkä myöskään luota siihen, että postikusti malttaa katsoa että täsmääkö nimi kirjeessä ja postiluukussa. Katsotaan että löytääkö lähetys ikinä perille vai saako vanhan kämpän asukki aikaisen joululahjan.

Hyvällä tuurilla osoitteen uusi asukki on rehellinen, ja palauttaa sen postille, joka sitten sen toimittaa sinulle oikeaan osoitteeseen. Ei kai tuossa paljon muuta voi toivoa, kun on kirje kyseessä.
 
Nyt kysymysmerkkinä on enää tuo kirjeenä matkaava SSD, toivon syvästi että osoitetito päivittyy Postille kunhan lähetys ehtii Suomeen asti. Amazonin tilaustenhallinnassa osoite ei ole ainakaan vaihtunut enkä myöskään luota siihen, että postikusti malttaa katsoa että täsmääkö nimi kirjeessä ja postiluukussa. Katsotaan että löytääkö lähetys ikinä perille vai saako vanhan kämpän asukki aikaisen joululahjan.
Jos oot tehnyt osoitteenmuutoksen niin Postihan osaa sitä aika hyvin minusta noudattaa vaikka osoite olisi jo pitkän aikaa sitten muuttunut. Itselläkin kerran yhteen tilaukseen (ei tosin Amazon) oli jäänyt osoite, jossa en ollut tapahtumahetkellä asunut johonkin 5 vuoteen. Silti lähetys tuli nykyiseen osoitteeseen eikä tuossa minusta edes ollut mitään erityisen suurta viivettä.
 
Jos sulla on ihan Suomen Prime Video (www.primevideo.com) niin ei pitäisi olla mitään tuollaista leikkiä vaan kaikki listatut leffat/sarjat (n. 7000 titleä) kyllä toimivat Suomessa.
Tuommoisesta en ole kuullutkaan. Ihan sillä samalla tunnuksella ja samalla tilauksella kokeilin tuonne kirjautua ja siellä on tosiaan katsottavissa enemmän sisältöä kuin Amazonin verkkokaupan kautta löytyvässä Prime-palvelussa samalla tunnuksella. Pitääpä tutustua tuohon tarkemmin.
 
Jos oot tehnyt osoitteenmuutoksen niin Postihan osaa sitä aika hyvin minusta noudattaa vaikka osoite olisi jo pitkän aikaa sitten muuttunut. Itselläkin kerran yhteen tilaukseen (ei tosin Amazon) oli jäänyt osoite, jossa en ollut tapahtumahetkellä asunut johonkin 5 vuoteen. Silti lähetys tuli nykyiseen osoitteeseen eikä tuossa minusta edes ollut mitään erityisen suurta viivettä.
Toivotaan parasta, luotto ei vaan ole hirvittävän kova enää nykypäivänä.
 
En kauheasti luottais, Posti toimittaa lähtökohtaisesti osoitteen perusteella asiaa sen kummemmin tarkistelematta. Muuttoilmoituksesta ilmaisen käännön saa vissiin 3kk, jos haluaa pidemmäksi aikaa niin se on maksullinen lisäpalvelu. Sen jälkeen tarkkailu päättyy ja posti alkaa mennä taas kirjeessä seisovan osoitteen mukaan.

Mulle tulee edelleen ainakin kerran vuodessa postilaatikkoon verottajalta kirje joka on osoitettu yhdistykselle, jonka sihteerinä tms. edellinen asukas toimi täällä asuessaan. Me ollaan nyt asuttu täällä kohta 5 vuotta ja noita kirjeitä kiikutellaan takaisin postiin ihan tasaisen satunnaisesti kun eivät näköjään viitsi ilmoittaa muuttuneita yhteystietoja verottajalle...
 
Ei mulle tulis mieleenkään avata toiselle tullutta postia. Sehän on rikos ja siihen päälle vielä varkaus.
 
Tuli Amazon.de:stä tilaus ja paketti ihan soirona. Paketista puuttui tavaraa. Mitä kautta aspaan saa yhteyden? Tein palautuksen puuttuvista tuotteista, kun en parempaa vaihtoehtoa löytänyt, mutta sain sitten ilmoituksen, että hyvittävät, kun palautettavat tuotteet saapuvat heille.
 
Tuli Amazon.de:stä tilaus ja paketti ihan soirona. Paketista puuttui tavaraa. Mitä kautta aspaan saa yhteyden? Tein palautuksen puuttuvista tuotteista, kun en parempaa vaihtoehtoa löytänyt, mutta sain sitten ilmoituksen, että hyvittävät, kun palautettavat tuotteet saapuvat heille.

Customer service - contact us kautta pitäisi löytyä apua.

 
Amazonista on pari viime pakettia tullut kyllä huonossa kunnossa, mutta sisältö oli ehjä, niin en valittanut.. Natriumglutamaattini oli pyörinyt ympäri pahvilaatikkoa ja oisi 50/50 mahdollisuudet, että se olisi hajonnut ja vahingoittanut tietokonekomponentteja, jotka oli samassa lähetyksessä. Siis se oli samanlaisessa pussissa kuin leivinjauho ja eipä siellä ollut kunnolla/riittävästi pehmusteita.
 
Tuli Amazon.de:stä tilaus ja paketti ihan soirona. Paketista puuttui tavaraa. Mitä kautta aspaan saa yhteyden? Tein palautuksen puuttuvista tuotteista, kun en parempaa vaihtoehtoa löytänyt, mutta sain sitten ilmoituksen, että hyvittävät, kun palautettavat tuotteet saapuvat heille.

Täytyy kyllä kehua Amazonia; vastaus rekkuliin tuli alle puolessa tunnissa eikä mitään kuvia tai muita selittelyitä tarvinnut. Asiakaspalvelu tuolla on kyllä ensiluokkaista.

Dear X,

Thank you for taking the time to contact us.

I'm very sorry to hear that your order #X has not arrived.

I have just arranged a refund for your missing items from your order. The amount will be credited back to the bank account or credit card account provided with your order. The amount should reflect back within the next 5 - 10 working days depending on your bank.

You will receive another e-mail confirming processing of the refund.
There is no need for any action from your side for the moment.

By the way, you can also view refunds online under "Your Account" (Mein Konto).

I trust I was able to assist you today and would appreciate your feedback on your experience with me today.

Wishing you and your family good health and a lovely day further.
 
Ensimmäinen JJFI -koodillinen on perjantaina jo illalla lajiteltu Helsingissä joka on melko erikoista, järjestään siellä ei ikinä pakettituotteita käsitellä, vaan Vantaalla. Loput lähetetyistä saapuu torstain paikkeilla, yksi perjantaina ja yksi ei ole vielä edes lähetetty.

Joo mulle tuli muistit tuollaisena pahvisena kirjeenä, Liettuasta Helsingin kautta Turkuun. Tuotteen nimi oli posti pikkupaketti.
 
Screenshot_20201028-114650.jpg


Siihen en ota kantaa toimittaako vai ei, mutta eiköhän Iltasanomien ja muiden medioiden uutiset perustu tuohon heti etusivuilla olevaan ilmoitukseen.
Se onki ihan nykyaikaa että uutisia ei enää tarkisteta, kunhan kirjoitetaan.

Täytyy kyllä kehua Amazonia; vastaus rekkuliin tuli alle puolessa tunnissa eikä mitään kuvia tai muita selittelyitä tarvinnut. Asiakaspalvelu tuolla on kyllä ensiluokkaista.

Dear X,

Thank you for taking the time to contact us.

I'm very sorry to hear that your order #X has not arrived.

I have just arranged a refund for your missing items from your order. The amount will be credited back to the bank account or credit card account provided with your order. The amount should reflect back within the next 5 - 10 working days depending on your bank.

You will receive another e-mail confirming processing of the refund.
There is no need for any action from your side for the moment.

By the way, you can also view refunds online under "Your Account" (Mein Konto).

I trust I was able to assist you today and would appreciate your feedback on your experience with me today.

Wishing you and your family good health and a lovely day further.
'
Kokemusta vastaavasta viime vuodelta, lähettivät tyhjän tuotepaketin.
Aikansa inttivät vain että odota toimitusajan loppumista.
Kun se meni alkoi inttäminen kuinka tuote on toimitettu seurannnan mukaan.
Lopulta kuukauden tms ajan jälkeen luovutin pään hakkaamisen seinään ja otin rahat luottokortti turvankautta.
Ei riittäny kuvat tms. Voi olla että jos olisin kertonu että pahvilaatikko oli tyhjä, niin olisin varmaan saanu helpommin.
Erehdyin ottamaan valokuvan tyhjästä läpinäkyvästä pakkauksesta ja sen perusteella olinki vastaanottanu tuotteen.

Asiakaspalvelu vaihtelee amazonissa todella paljon kuka on vastassa. Jos on vain vakiovastauksia syytävä itäeurooppalainen on otsasuoni koetuksilla.
 
Viimeksi muokattu:
Kun palauttaa Amazoniin (Saksa), tarvitseeko tulostaa vain palautuslähetteen (Return authorisation label)? Onko osoitekortti (Return Mailing Label) tarpeen, kun OmaPostin kautta saa sen kuitenkin osoitekortin? Commercial Invoice ei tarvitse tulostaa laisinkaan?
 
Kun palauttaa Amazoniin (Saksa), tarvitseeko tulostaa vain palautuslähetteen (Return authorisation label)? Onko osoitekortti (Return Mailing Label) tarpeen, kun OmaPostin kautta saa sen kuitenkin osoitekortin? Commercial Invoice ei tarvitse tulostaa laisinkaan?
Osoitekortissa oleva viivakoodi on tarpeen (tai olisi ainakin hyvä olla), yleensä olen sen leikannut erikseen ja laittanut yksinään Postin osoitekortin lisäksi. Voi sen osoitekortin varmaan kokonaisenakin laittaa kun siinä on sama osoite kuitenkin.
 
Kumpaakaan commercial invoice ei tartte (samanlaisia)? Palautan minäki sitten, kun eivät varmaan hyvitäkään mitään hinnan laskusta Prime Dayn aikana, vaikka aiemmin niin luki että automaattisesti tulee.

Entä kun tuossa aiemmin Amazon sivuilla luki että hyvittäisivät automaattisesti alk. per. summan + 8.4€ posteja, ja eri paikassa että pelkän alk. per. summan, niin jos palautan mahd. halvalla, saanko voittoa kun hyvittävät siltikin vähintään 8.4€ automaattisesti? Vai pitääkö sitäkin pienempi summa hyvityttää kuittia vastaan? Tuo parin euron voitto kiihottaisi suuresti kun sillä saisi sipsipussin, ja muuten ei ole sellaseen varaa.

Niin ja toinen yhtä iso syy ois että saa varmuudella ne palautuskulut takasin. Mutta Amazon suosittelee kallista seurantaa yli 40€ tilauksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Kumpaakaan commercial invoice ei tartte (samanlaisia)? Palautan minäki sitten, kun eivät varmaan hyvitäkään mitään hinnan laskusta Prime Dayn aikana, vaikka aiemmin niin luki että automaattisesti tulee.

Entä kun tuossa aiemmin Amazon sivuilla luki että hyvittäisivät automaattisesti alk. per. summan + 8.4€ posteja, ja eri paikassa että pelkän alk. per. summan, niin jos palautan mahd. halvalla, saanko voittoa kun hyvittävät siltikin vähintään 8.4€ automaattisesti? Vai pitääkö sitäkin pienempi summa hyvityttää kuittia vastaan? Tuo parin euron voitto kiihottaisi suuresti kun sillä saisi sipsipussin, ja muuten ei ole sellaseen varaa.

Niin ja toinen yhtä iso syy ois että saa varmuudella ne palautuskulut takasin. Mutta Amazon suosittelee kallista seurantaa yli 40€ tilauksiin.
Itse olen usein saanut tuon 8.40 € plus erikseen kuittia vastaan todelliset isommat palautuskulut.
 
Kumpaakaan commercial invoice ei tartte (samanlaisia)? Palautan minäki sitten, kun eivät varmaan hyvitäkään mitään hinnan laskusta Prime Dayn aikana, vaikka aiemmin niin luki että automaattisesti tulee.

Entä kun tuossa aiemmin Amazon sivuilla luki että hyvittäisivät automaattisesti alk. per. summan + 8.4€ posteja, ja eri paikassa että pelkän alk. per. summan, niin jos palautan mahd. halvalla, saanko voittoa kun hyvittävät siltikin vähintään 8.4€ automaattisesti? Vai pitääkö sitäkin pienempi summa hyvityttää kuittia vastaan? Tuo parin euron voitto kiihottaisi suuresti kun sillä saisi sipsipussin, ja muuten ei ole sellaseen varaa.

Niin ja toinen yhtä iso syy ois että saa varmuudella ne palautuskulut takasin. Mutta Amazon suosittelee kallista seurantaa yli 40€ tilauksiin.
Ei tarvitse commercial invoiceja. 8,4€ tulee automaattisesti, kuittia vastaan isommat summat. Jäät voitolle jos posti maksaa vähemmän.
 
No sittehän se on sama lähettää postimerkeillä ja heittää laatikkoon, kerran ei tarvi koko kuittia. Kuva vielä varalta ennen postiin heittämistä (vaikkei se mitään auta). 100g Eurooppa Economy kirje ulkomaille maksaa 3.5€, eli kaikkein halvimmaksi tulee ostaa ulkomaan merkkien sijaan kotimaan merkkejä 2kpl (1.75€/kpl) ja heittää boksiin. Tuohan on hyvää tienestiä. Vitsi vitsi.
 
Jos jättää Amazon.de:n paketin noutamatta postista ja se lähtee takaisin lähettäjälle, niin joudunko maksamaan postikulut?
 
Jos jättää Amazon.de:n paketin noutamatta postista ja se lähtee takaisin lähettäjälle, niin joudunko maksamaan postikulut?
Tuskin, mutta en oo varma. Ainakaan ikinä ennen mitään tilatessa ei ole noin joutunut maksamaan mitään, ja saanut takaisin juuri mitä maksoi (tuotteet+postikulut). Ite jätin Amazon.it lähetyksen vasta noutamatta (tuli UPS:llä ja pistin noutopisteeseen), nyt lukee Amazon.it:ssä

Not deliverable
Unfortunately there was a problem during the shipment and we had to cancel the delivery. The package is being returned and we will issue a refund within 5-7 business days after the return has been processed. We apologize for the inconvenience.

Oletan että rahat tulee kohta tilille. Jos en saa postikuluja, niin hyväksyn sen toisaalta kyllä. Siis takaisin. Amazon.de:ssähän ne yleensä on ilmaiset.
 
No sittehän se on sama lähettää postimerkeillä ja heittää laatikkoon, kerran ei tarvi koko kuittia. Kuva vielä varalta ennen postiin heittämistä (vaikkei se mitään auta). 100g Eurooppa Economy kirje ulkomaille maksaa 3.5€, eli kaikkein halvimmaksi tulee ostaa ulkomaan merkkien sijaan kotimaan merkkejä 2kpl (1.75€/kpl) ja heittää boksiin. Tuohan on hyvää tienestiä. Vitsi vitsi.
No siinä tapauksessa on kuitti hyvä jos katoaa matkalla tai Amazonin käsittelyssä jonnekin, niin voi näyttää sitä Amazonille "todisteeksi" (vaikka ei siinä juuri muuta luekaan kuin hinta). Itsellä joskus katosi pienen paketin palautus Amazonin päässä.
 
Juu, tiedän että on riski lähettää noin. Arvokin on yli 40€. Kuva/video postiin laitosta voisi ehkä auttaa hieman. Mutta yleensähän se menee perille.
 
Itselleni ei ole kuin kertynyt hyviä kokemuksia asiakaspalvelusta, ehkä yliampuvana esimerkkinä vioittuneen vr-setin ohjaimen tilalle tuli uusi kokonainen setti :)
 
Jossain mielenhäiriössä klikkasin amazonin sivuilla kohtaa että haluan ilmoituksen kun jabra 75t kuulokkeet ja yks tabletti on alessa. En ole huonompaan "hintavahtiin" törmännyt koskaan. Ehdottelee 40€ normihintaa kalliimmalla kyseisiä kuulokkeita ja android tabletin tilalle surface prota ja läppäreitä. Monta kertaa päivässä. Eipä tuossa mitään ihmeellistä sinänsä, mutta kun kyseessä on ecommercen edelläkävijä joka on luonut lähes maagiset algoritmit kuluttamisen kasvattamiseksi ja ohjaamiseksi, "floppaa" tuollaisessa palvelussa. Lainausmerkeissä siksi, koska en jaksa uskoa että kyse on mistään virheestä. En vaan ehkä tiedä vielä että haluankin taas läppärin ja maksaa vähän enemmän napeista. Ja eiköhän ne roposet sinne jos jonnekin blackfridayna tai cybermondayna karkaa :)
 
Eipä tuossa mitään ihmeellistä sinänsä, mutta kun kyseessä on ecommercen edelläkävijä joka on luonut lähes maagiset algoritmit kuluttamisen kasvattamiseksi ja ohjaamiseksi, "floppaa" tuollaisessa palvelussa.

Mun henk.koht. mielipiteeni on se, että Amazon on tekniseltä toteutukseltaan yks maailman paskimmista verkkokaupoista, ja niiden suosittelualgoritmit on ihan naurettavia. Sehän suosittelee sulle samaa tuotetta, tai sen koona-kopiota, minkä juuri olet ostanut. Myös kaupan haku on erittäin alkeellinen, minkä lisäksi sitä raiskataan maksetuilla tuloksilla. Filtterit toimii mitensattuu, mutta tämä varmaan osittain johtuu myyjistäkin.

Vahva mutu on, että ykköseksi noustiin hintojen ja nopeiden toimitusten ansiosta, ei todellakaan loistavan verkkokaupan...
 
Onko kokemuksia kuinka kauan Saksan Amazonilla kestää palautusten käsittelyssä ja rahojen palauttamisessa, kaksi päivää sitten on palautus aamulla saapunut Amazonille mutta vielä ei ole mitään muutoksia tapahtunut palautuksen tilassa.
 
Onko kokemuksia kuinka kauan Saksan Amazonilla kestää palautusten käsittelyssä ja rahojen palauttamisessa, kaksi päivää sitten on palautus aamulla saapunut Amazonille mutta vielä ei ole mitään muutoksia tapahtunut palautuksen tilassa.
Normaalisti 1-2vk, nyt korona-aikana voi kestää vähän pidempäänkin. Itsellä 26.10. Amazonille saapunut palautus vielä käsittelemättä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 526
Viestejä
4 475 661
Jäsenet
73 945
Uusin jäsen
JsKK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom