Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Justiinsa laitoin palautukseen Warehousista tilatun tahkon, jota myytiin "very good" kuvauksella. Todellisuudessa tahkon kivi oli erittäin kulunut ja käyttökelvoton.
En ole ennen joutunut palauttamaan mitään Amazoniin. Saas nähä miten menee.

Luultavasti käynyt niin, että joku on tilannut tämän tahkon, ottanut siitä kiven itselleen ja laittanut omansa käytetyn tilalle ja palauttanut => Amazonin aspa ei ole tajunnut tarkistaa kiven kuntoa vaan katsonut että laite näyttää ulkoisesti uudelta.
Itselläni kävi weberin 57cm grillin suojan kanssa että paketista löytyi pienemmän 47cm grillin suoja ja huomasin tämän vasta pari kuukautta tilauksesta kun "kausi" alkoi. Rahat tuli kyllä mutinoitta takaisin ja ei tarvinnut palauttaa väärää suojaa
 
Oletteko huomanneet samaa Saksan Amazonissa? Olen Amazoniin sisäänkirjautuneena katsellut 4TB Seagaten ulkoista kovoa. Nyt tarjousketjussa oli linkattu, että tuotetta saa halvemmalla (79,99e), mitä aikaisemmin olen katsellut. Menen linkin kautta sivuille niin hinta onkin minulle korkeampi (99,90e). Sivulla on myös vaihtoehtoisien tuotteiden listalla sama tuote listattuna taas sillä halvemmalla hinnalla, mutta kun laitan sen ostoskoriin niin hinta onkin jällleen korkeampi?
https://www.amazon.de/dp/B017KE8OG0/
Luulen että vain myöhästyit hieman tarjouksesta. Tuo tuotevertailun hinta ei ole ihan reaaliaikainen vaan päivittyy viiveellä. Nyt näkyy siinäkin 99e.
 
Jos tilaan Amazon primen Amazon.de sivuilta, niin saako sillä ilmaiset postit Suomeen oliko se nyt yli 29e tilauksissa? Oli aikaisemmin tuo Twitch Prime, mutta siinä oli muuttunut että ei ole enää tuota Amazon primeä omalla Amazonin tilillä käytössä.
 
Jos tilaan Amazon primen Amazon.de sivuilta, niin saako sillä ilmaiset postit Suomeen oliko se nyt yli 29e tilauksissa? Oli aikaisemmin tuo Twitch Prime, mutta siinä oli muuttunut että ei ole enää tuota Amazon primeä omalla Amazonin tilillä käytössä.

Eli tosiaan: Mahdollisella Primellä ei ole vaikutusta Suomeen, mutta jos tilaus on vähintään 39 € ja myyjänä Amazon tai "Fulfilled by Amazon", niin toimituksen saa ilmaiseksi.
 
Justiinsa laitoin palautukseen Warehousista tilatun tahkon, jota myytiin "very good" kuvauksella. Todellisuudessa tahkon kivi oli erittäin kulunut ja käyttökelvoton.
En ole ennen joutunut palauttamaan mitään Amazoniin. Saas nähä miten menee.

Luultavasti käynyt niin, että joku on tilannut tämän tahkon, ottanut siitä kiven itselleen ja laittanut omansa käytetyn tilalle ja palauttanut => Amazonin aspa ei ole tajunnut tarkistaa kiven kuntoa vaan katsonut että laite näyttää ulkoisesti uudelta.

Pistetään tähän nyt vielä lopputulema jos jotakin kiinnostaa. Eli palautus toimi erittäin helposti:
Palautus kuponkien tulostus ja liimaus palautettavan paketin kylkeen.
Paketti postiin (itse joutuu maksamaan postikulut, tässä tapauksessa 39€).
Kun paketti saapui Amazonille (seurannasta vilasin), niin laitoin aspaan infoa että paketti pitäisi olla perillä ja postikulut oli 39€. Ja muutaman tunnin kuluttua tuli viesti että ostohinta sekä postikulut on hyvitetty tilille...
 
81EbKG8FExL._SL1500_.jpg


https://www.amazon.de/gp/product/B07L93JPYB/

Näitä voi kesäksi suositella, mukavan hitaasti sulavat kun 5x5x5 kokosia. :tup:
 
Tuli nyt tuo Warehouse Dealsista tilattu objektiivi kotiin ja tuote on kuin uusi niin kuin oli luvattukin. Like new tiedoissa oli että myyntipaketti on vaurioitunut. Paketin yksi kulma oli tosi vähän rutussa ja pinnassa pieniä skraiduja. Selkeästi objektiivi oli joskus otettu paketista (tarkastuksen vuoksi?) ja uudelleen pakattu, kun oli aika rumasti kuplamuoveissa ja vähän pölyhiukkasia siellä täällä. Kokonaisuutena kuitenkin todella siisti paketti, mutta harmikseni mukana tuleva vastavalosuoja on jossain vaiheessa hävinnyt paketista eli joudun siitä nyt reklamoimaan.
 
Amazonille kyllä probsit, tilasin wiski laseja + kannuja fullfilled by amazon. No tietenki osa laseista hajonnu matkalla ja alkuun ois pitäny lähettää takas kaikemaailma lappuineen, koska ei amazon oma tuote. Laitoin että pitäkää tunkkinne en enää osta särkyvää fullfilled by amazon ja jaksa koko ruljanssia parin lasin takia ni heti tuliki että sorry ja refund send. [emoji106][emoji106][emoji106]

Aika hyvä customer service etten sanois.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäistä kertaa (mielestäni) huomasin, että tilasin Saksan Amazonista 100€ elektroniikkaa, mutta myyjä on kiinalainen ja toimittajana 4PX niminen firma. Tracking codessa viimeiset kirjaimet CN. Teenkö hätiköityjä johtopäätöksiä kun kuvittelen, että ostin Saksan Amazonin kautta kiinasta toimitettavaa tavaraa, johon tuupataan tullimaksut päälle?

Ihmettelen tätä siksi, että ikinä en ole Saksan Amazonista kyennyt ostamaan tavaraa joka olisi tullut suoraan Kiinasta. Tracking code ei tosiaan anna vielä lähtöpaikan tietoja, mutta toimittaja on umpikiinalainen ja päättelin, että Saksan paketissa ei CN:ää todennäköisesti olisi.
 
Tavarat joissa lukee "Fullfilled by Amazon" tulee Amazonin varastosta ja toimittamana, muuten tulevat myyjältä suoraan. Joillakin tavaroilla voi olla useampia eri myyjiä joista osa postittaa itse suoraan ja osa taas käyttää Amazonin varastoja niin kannattaa olla tilauksessa tarkkana, että valitsee oikean myyjän.
 
Ensimmäistä kertaa (mielestäni) huomasin, että tilasin Saksan Amazonista 100€ elektroniikkaa, mutta myyjä on kiinalainen ja toimittajana 4PX niminen firma. Tracking codessa viimeiset kirjaimet CN. Teenkö hätiköityjä johtopäätöksiä kun kuvittelen, että ostin Saksan Amazonin kautta kiinasta toimitettavaa tavaraa, johon tuupataan tullimaksut päälle?

Ihmettelen tätä siksi, että ikinä en ole Saksan Amazonista kyennyt ostamaan tavaraa joka olisi tullut suoraan Kiinasta. Tracking code ei tosiaan anna vielä lähtöpaikan tietoja, mutta toimittaja on umpikiinalainen ja päättelin, että Saksan paketissa ei CN:ää todennäköisesti olisi.

Jenkkilän puolelta tämä on kertaluokkaa isompi ongelma ja kiinamyyjät on valloittanut sen pikkuhiljaa.
 
Okei. No harmillista kerrakseen jos näin on. Katsotaan jos käy tuuri ja menisi vahingossa tullin ohi.
Amazonin sääntöjen mukaan ostajalle ei saa tulla tullikuluja jos EU:ssa oleva ostaja ostaa Amazonin EU-sivustoilta tavaraa, eli myyjä toimii virheellisesti jos niitä tulee. Eli myyjään ja/tai Amazoniin yhteyttä jos niin käy.
 
Jaahas. Pitäis varmaan itse lukaista läpi nuo säännöt.. Tai no mitäpä turhaan kun täällä ihmiset on viisaita. Kiitos tästä tiedosta. Eli tavara saa tulla kiinasta, muttei velvoita minus tullimaksuihin.
 
Yritin katsoa löytyykö kohtuu hintaan oikeaa cbd öljyä Saksan tai Brittien Amazonista. Joku myyjä sanoi että Amazonin sääntöjen mukaan etiketissä ei saa lukea tota cbd öljyä vaan myydään hamppuöljynä mutta kuulema ihan täyttä tavaraa.

Kenelläkään kokemusta noista ?
 
Yritin katsoa löytyykö kohtuu hintaan oikeaa cbd öljyä Saksan tai Brittien Amazonista. Joku myyjä sanoi että Amazonin sääntöjen mukaan etiketissä ei saa lukea tota cbd öljyä vaan myydään hamppuöljynä mutta kuulema ihan täyttä tavaraa.

Kenelläkään kokemusta noista ?
Amazonilla voi olla omat sääntönsä, mutta Saksassa CBD on ravintolisä. Itse ajattelin tilata seuraavaksi täältä: Hempaattinen
 
Tuli äsken ensimmäinen palautus tehtyä Amazon.de:lle. Printtasin saadut laput, pakkasin ja vein postiin. Postipoika vähän ryki epävarmuuttaan, kun näpytteli Saksan osoitteita koneelle, mutta luotetaan että menee perille. 29 euron postikulut jouduin maksamaan itse, mutta sain ne Amazonin chatissa takaisin, vaikka kyseessä ei ole reklamaatio, vaan tavallinen palautus. (Tai no reklamaatio siinä mielessä, etten ollut tavaraan tyytyväinen. Kameran objektiivin kuvanlaatu oli todella kehno).

Samalla kerralla palautin myös kyseiseen objektiiviin ostetun UV-suojalasin ja tätä eivät halunneet edes takaisin, vaan rahat palautuvat postikuluineen tilille ja lasi jää itselle.

Vaikuttaisi sujuneen siis erittäin hyvin ja vaivattomasti.
 
Amazonilla voi olla omat sääntönsä, mutta Saksassa CBD on ravintolisä. Itse ajattelin tilata seuraavaksi täältä: Hempaattinen

Suomessahan ei saa myydä "oikeaa" cbd öljyä joten tuonkin pitää olla näitä laimeita ruohonjuurikauppa-versioita.. ei jatkoon vaikka hyvä yritys olikin tehdä sissimarkkinointia uuden verkkokaupan puolesta.. :D
 
Ootteko millä postitus firmalla palautellut teidän paketit Amazonille? Itsellä olisi ensimmäinen palautus ja mietit tuota asia
 
Onkohan mahdollista tilata (pääasiassa Saksan) Amazonin toimituksia suoraan pakettiautomaattiin? Nyt kotiin tilatessa Posti vain kiikuttaa erillisen pakettilapun laatikkoon ja itse paketti pitää hakea verrattain kaukaa lähellä olevan pakettiautomaatin sijaan. Tämä silloinkin vaikka paketti mahtuisi hyvin laatikkoon.

Osa toimituksista tulee kuitenkin kuriirilla suoraan ovelle. En ole perehtynyt näkeekö tämän jo tilausvaiheessa. Nämä saisivat jatkossakin tulla perille asti.
 
Onkohan mahdollista tilata (pääasiassa Saksan) Amazonin toimituksia suoraan pakettiautomaattiin? Nyt kotiin tilatessa Posti vain kiikuttaa erillisen pakettilapun laatikkoon ja itse paketti pitää hakea verrattain kaukaa lähellä olevan pakettiautomaatin sijaan. Tämä silloinkin vaikka paketti mahtuisi hyvin laatikkoon.

Osa toimituksista tulee kuitenkin kuriirilla suoraan ovelle. En ole perehtynyt näkeekö tämän jo tilausvaiheessa. Nämä saisivat jatkossakin tulla perille asti.

Paikallisessa Citymarketissa on Smartmilen pakettiautomaatti. Tuollaiseen ilmeisesti saa aika laajastikin eri paikoista paketteja. Ks. Smartmile

Olen tuon kautta vain lähettänyt yhden Postnordin palautuksen, ei ole kokemusta tilaamisesta.
 
Onkohan mahdollista tilata (pääasiassa Saksan) Amazonin toimituksia suoraan pakettiautomaattiin? Nyt kotiin tilatessa Posti vain kiikuttaa erillisen pakettilapun laatikkoon ja itse paketti pitää hakea verrattain kaukaa lähellä olevan pakettiautomaatin sijaan. Tämä silloinkin vaikka paketti mahtuisi hyvin laatikkoon.

Osa toimituksista tulee kuitenkin kuriirilla suoraan ovelle. En ole perehtynyt näkeekö tämän jo tilausvaiheessa. Nämä saisivat jatkossakin tulla perille asti.
Posti lähettänyt viimeaikoina tekstiviestillä kyselyä minkä/mihin toimituksen haluaa. Lähimpään pakettiautomaattiin olen ne aina siirtänyt noudettavaksi.
 
Posti lähettänyt viimeaikoina tekstiviestillä kyselyä minkä/mihin toimituksen haluaa. Lähimpään pakettiautomaattiin olen ne aina siirtänyt noudettavaksi.

Tämmöinen tuli mullekin. Pyysin toimituksen pakettiautomaattiin, mutta paketti meni lopulta postiin aika monen eri osoitteen kautta. Sitä ennen tuli OmaPostiin ilmoitusta että kuriiri on yrittänyt toimittaa pakettia kotiin, mutta "esim. alaovi tai muu ollut lukossa". :facepalm: Paketissa ei ollut edes puhelinnumeroa, joten ne yrittivät soittamatta toimittaa sitä mulle kotiin vaikka pyysin pakettiautomaattiin.

Täytyy antaa tuosta palautetta Postille, että saisivat toivottavasti kehitettyä hommaa.
 
Tämmöinen tuli mullekin. Pyysin toimituksen pakettiautomaattiin, mutta paketti meni lopulta postiin aika monen eri osoitteen kautta. Sitä ennen tuli OmaPostiin ilmoitusta että kuriiri on yrittänyt toimittaa pakettia kotiin, mutta "esim. alaovi tai muu ollut lukossa". :facepalm: Paketissa ei ollut edes puhelinnumeroa, joten ne yrittivät soittamatta toimittaa sitä mulle kotiin vaikka pyysin pakettiautomaattiin.

Täytyy antaa tuosta palautetta Postille, että saisivat toivottavasti kehitettyä hommaa.
Posti taas itellä ollut DHLn kanssa paras/varmin toimittaja. UPS on ihan katastrooffi, kun eivät ilmota mitään ja saattavat vaan päivittää lähetykseen että yritetty toimittaa vaikka päivystät kotona.

Myöskin vievät randomisti johonkin lähettyvillä olevaan noutopisteeseen ja aina pitää soitella/selvittää mistä sen paketin noutaa.
 
Posti lähettänyt viimeaikoina tekstiviestillä kyselyä minkä/mihin toimituksen haluaa. Lähimpään pakettiautomaattiin olen ne aina siirtänyt noudettavaksi.

Tuo vaan vähän toimii miten sattuu. Esimerkiksi itselleni tuli tekstiviestiä missä ilmoitettiin että toimitus kotiin olisi keskiviikkona jos se käy ei tarvitse tehdä mitään. Tiistaina tuli pakettikortti että toimitus olisi noudettavissa keskiviikkona postista. Hieman postin kassalla kyselin että miten meni noin niinkuin heidän mielestään ja tahtovatko ottaa heti autoa ja toimittaa minut paketin kera kotiin kun tekstarin mukaan se tänään toimitettaisiin.. (eivät tahtoneet, pahoittelivat tilannetta).
 
Tuo vaan vähän toimii miten sattuu. Esimerkiksi itselleni tuli tekstiviestiä missä ilmoitettiin että toimitus kotiin olisi keskiviikkona jos se käy ei tarvitse tehdä mitään. Tiistaina tuli pakettikortti että toimitus olisi noudettavissa keskiviikkona postista. Hieman postin kassalla kyselin että miten meni noin niinkuin heidän mielestään ja tahtovatko ottaa heti autoa ja toimittaa minut paketin kera kotiin kun tekstarin mukaan se tänään toimitettaisiin.. (eivät tahtoneet, pahoittelivat tilannetta).
Varmasti on tossa postinkin toiminnassa kehittämistä. Itellä tuo lähin paketti automaatti alle 500m päässä ja sinne on ohjautunut tällä uudella systeemillä (tekstiviestillä valittu noutopiste) aina ilman ongelmia. Yleisesti postin nouto/toimitus on ollut enemmän tai vähemmän sekavaa. UPS vantaa verrattuna pidän sitä silti parempana.
 
Amazonin sääntöjen mukaan ostajalle ei saa tulla tullikuluja jos EU:ssa oleva ostaja ostaa Amazonin EU-sivustoilta tavaraa, eli myyjä toimii virheellisesti jos niitä tulee. Eli myyjään ja/tai Amazoniin yhteyttä jos niin käy.

Täytyy vielä palata tähän. Onko heittää linkkiä missä tästä kerrotaan lisää. Yritin Amazonin sivuilta tästä asiasta lukaista, mutta jäin ymmärrykseen että Amazon ei vastaa mahdollisista vero/tullikuluista, vaan näistä vastaisi aina asiakas.
 
Täytyy vielä palata tähän. Onko heittää linkkiä missä tästä kerrotaan lisää. Yritin Amazonin sivuilta tästä asiasta lukaista, mutta jäin ymmärrykseen että Amazon ei vastaa mahdollisista vero/tullikuluista, vaan näistä vastaisi aina asiakas.

Ainakin täällä on mainittu "Make sure that your product sales price includes all taxes (including any VAT).". Aiemmin oli myös Amazon Services Europe Business Solutions Agreementissä maininta, mutta sitä en kyllä enää löytänyt nykyversiosta (aiemmin oli sektiossa S-9).
 
Onko kellää ollu ongelmia Amazon.de menny 4 päivää eikä ole lähteny heidän varastostaan.
Kyselyyn väittävät että veloitus ei onnistu luottokortilta. No poistin kortin ja laitoin uudelleen, väittävät että kun tiedot on kunnossa niin homma jatkuu automaattisesti. Tuntui että juttu ei ollu kyllä totta vaan jotain sotkua Amazon.de varastossa.
Mitään virhettä ei ollu maksussa eikä näy heidän sivulla.

e.vastaavaa löytyy täältä
Amazon.de is rated "Poor" with 3.3 / 10 on Trustpilot

Posti lähettänyt viimeaikoina tekstiviestillä kyselyä minkä/mihin toimituksen haluaa. Lähimpään pakettiautomaattiin olen ne aina siirtänyt noudettavaksi.
Kun paketti meni pakettiautomaattiin, lähti amazonille tieto epäonnistuneesta toimituksesta.
Varmaan tämän vuoksi ei ole enää pakettiautomaatiin ohjautuneet. Voi toki itsellä johtua että kun matkaa pakettiautomaatille on 800m, tuovat suoraan.
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin täällä on mainittu "Make sure that your product sales price includes all taxes (including any VAT).". Aiemmin oli myös Amazon Services Europe Business Solutions Agreementissä maininta, mutta sitä en kyllä enää löytänyt nykyversiosta (aiemmin oli sektiossa S-9).

Mitä netistä lueskelin lisää, niin käyttäjäkokemukset kertoisivat siitä, että tullikulut voi hyvinkin tulla päälle jos toimitus on eu alueen ulkopuolelta...vaikka tilaus on tehtykin eruroopan amazonin kautta. Eli jatkossa täytyy itse olla tarkkana, että tavara lähtee eu alueelta riipoumatta mistä myyjä on.
Joka tapauksessa, oma paketti ei jäänyt tulliin vaan on tulossa postin kyydillä jo kotiin.
 
Onko kellää ollu ongelmia Amazon.de menny 4 päivää eikä ole lähteny heidän varastostaan.

Näyttikö tilaussivulla mitään ongelmaa?
Oliko luvattu toimituspäivä jo mennyt ohi?

Jos kumpaankin vastaus on ei, on kyseessä ihan normaalia toimintaa, joskin nykyään harvinaisempaa.

Paketti saattaa esim. lähteä pikatoimituksena vasta päivää ennen arvioitua toimitusaikaa.
 
Ei missään ongelmia näy, pankki sanoo että ei ongelmia.

Voi olla että Amazonissa alkaa kesäkausi ja viivettä hiukan enemmän.
Voi tässä odotellakki, ei neljä päivää vielä ole ongelma.
Kyse siis on vasta lähetyksestä (dispached) ei toimituksesta (delivery 13.june).

Tämä vain alkoi kun erehdyin kysymään Amazonista miksi viivettä.
Joku ulkomaalaistaustainen vastasi Amazonista että maksua ei tule pankista.
Vaihda pankkikortti liitä uusi visa ym. selostusta. Kaikki on kuitenki ok.
(eihän maksu heille tule ennen kuin tuote lähetetään).
Taidan jättää asiakaspalvelun toistaseksi omaan arvoonsa.
"Dear Customer,

I am very sorry that you had inconveniences in this matter.
To help you, i have just checked your order.
Currently we can not process your order, because a charge of your credit card stored for the order was not successful.
If you would like to know the reasons for the refusal, please contact your issuing bank. For reasons of data protection, the issuing bank does not inform us of the reason for the refusal.
In order for us to be able to process your order, we ask for an alternative method of payment (other credit card / direct debit) or, if necessary, the change of the expiry date."
 
Viimeksi muokattu:
Ei missään ongelmia näy, pankki sanoo että ei ongelmia.

Voi olla että Amazonissa alkaa kesäkausi ja viivettä hiukan enemmän.
Voi tässä odotellakki, ei neljä päivää vielä ole ongelma.
Kyse siis on vasta lähetyksestä (dispached) ei toimituksesta (delivery 13.june).

Tämä vain alkoi kun erehdyin kysymään Amazonista miksi viivettä.
Joku ulkomaalaistaustainen vastasi Amazonista että maksua ei tule pankista.
Amazonin asiakaspalvelu ei näe lähettämättömän tilauksentilaa juuri sen enempää kuin tilaussivulla näkyy. Jos maksua ei saada veloitettua, tästä tulee sähköposti-ilmoitus ja tilaussivulla näkyy tästä tieto ("payment revision needed" tai vastaava). Veikkaan että tilauksesi tullaan käsittelemään ihan normaalisti ennen 13.6., sen verran kauan aikaa tuohon vielä.

Pisimmät Amazonin käsittelyajat itselläni varastossa olevalle tuotteille ovat olleet reilusti yli viikon, mutta nekin tulivat tilatessa luvattuna päivänä perille.
 
Amazonin asiakaspalvelu ei näe lähettämättömän tilauksentilaa juuri sen enempää kuin tilaussivulla näkyy. Jos maksua ei saada veloitettua, tästä tulee sähköposti-ilmoitus ja tilaussivulla näkyy tästä tieto ("payment revision needed" tai vastaava). Veikkaan että tilauksesi tullaan käsittelemään ihan normaalisti ennen 13.6., sen verran kauan aikaa tuohon vielä.

Pisimmät Amazonin käsittelyajat itselläni varastossa olevalle tuotteille ovat olleet reilusti yli viikon, mutta nekin tulivat tilatessa luvattuna päivänä perille.

tuli nyt postia
"
Sometimes a card number will experience one or more failed attempts before it is ultimately authorised.

To help you in this case, i have checked your order. your order is now ready to dispatched.

"
Voi olla häiriö pankissa tai amazonissa. Jäi nyt mysteeriksi.
Jotenki epäilen suomalaispankkia. Kun vikoja jatkuvasti.
OP:n pankkikorteissa toimintahäiriö – maksut ja nostot eivät onnistu
OP:n verkkopankissa oli häiriö, nyt palvelu toimii jälleen
OP:n saapuneissa maksuissa ollut häiriö on ohi
Amazonissa näyttää olevan että jos asiakaspalveluun laittaa postin mukana tulevaan palutteeseen "not solved" jatkavat selvitystä omatoimisesti.
 
Viimeksi muokattu:
tuli nyt postia
"
Sometimes a card number will experience one or more failed attempts before it is ultimately authorised.

To help you in this case, i have checked your order. your order is now ready to dispatched.

"
Voi olla häiriö pankissa tai amazonissa. Jäi nyt mysteeriksi.
Jotenki epäilen suomalaispankkia. Kun vikoja jatkuvasti.
OP:n pankkikorteissa toimintahäiriö – maksut ja nostot eivät onnistu
OP:n verkkopankissa oli häiriö, nyt palvelu toimii jälleen
OP:n saapuneissa maksuissa ollut häiriö on ohi
Amazonissa näyttää olevan että jos asiakaspalveluun laittaa postin mukana tulevaan palutteeseen "not solved" jatkavat selvitystä omatoimisesti.
Voi olla. Mutta itse luulen edelleen että mitään vikaa ei missään vaiheessa ole ollut (kun kerran tilaussivu ei näyttänyt veloituksen epäonnistumista) ja asiakaspalvelu arpoo/veikkaa syitä viiveseen jotta asiakas saadaan tyytyväiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Voi olla. Mutta itse luulen edelleen että mitään vikaa ei missään vaiheessa ole ollut (kun kerran tilaussivu ei näyttänyt veloituksen epäonnistumista) ja asiakaspalvelu arpoo/veikkaa syitä viiveseen jotta asiakas saadaan tyytyväiseksi.

Tätä veikkaan itsekin. Joskus itselläni on epäonnistunut maksu Amazoniin (syystä että vanhentuneen kortin tiedot tai unohtunut lisätä rahaa prepaid-kortille tai itse asetettu online-maksuraja paukkui), niin heti sieltä on tullut automaattinen maili asiasta.

Asiakkaalle on varmasti tarkoitus tiedottaa moisesta rutiinitapauksesta automatisoidusti ja ilman viivettä, eikä vasta kysyttäessä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 653
Viestejä
4 480 435
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom