Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä suomen lain mukaan etämyynnissä täytyy olla ilmainen palautus 14 vrk aikana, eikä syytä tarvitse kertoa.

Siis 14 vrk palautusoikeus toki on, mutta postimaksuista vastaa kuluttaja jos yritys ei ole niitä ennakkoon sitoutunut maksamaan, tai ei ole asianmukaisesti palautuskuluista ilmoittanut siinä tapauksessa että tavanomainen palautus postitse ei käy.

Tavaran ja maksun palauttaminen

Amazon nyt toki muutenkin noita postikuluja korvailee pääsääntöisesti, joten sen kanssa ongelmaa harvoin näissä tulee.
 
Siis 14 vrk palautusoikeus toki on, mutta postimaksuista vastaa kuluttaja jos yritys ei ole niitä ennakkoon sitoutunut maksamaan, tai ei ole asianmukaisesti palautuskuluista ilmoittanut siinä tapauksessa että tavanomainen palautus postitse ei käy.

Tavaran ja maksun palauttaminen

Amazon nyt toki muutenkin noita postikuluja korvailee pääsääntöisesti, joten sen kanssa ongelmaa harvoin näissä tulee.

Kyllä, itse ole pari kertaa palauttanu 15-20 arvoisen tuotteen, ja kun kysyny postikulu hyvitystä on se onnistu kuitin avulla (n.4€)


Tilasin 4 tuotetta joista 1 saapui ajallaan tracking idn kera, loput jäivät maailmalle. Kannattaako pitää vielä toivoa yllä ja odottaa pakettia, vai mitä tehdä?

Track packagessa sanotaan seuraavaa:

"Was expected by 2 April
We expected Deutsche Post DHL to deliver your package by now. This package didn't have a tracking ID."

Tunnuksen kanssa tulee viikossa, ilman 2vko sisään.

Itsellä monesti lukee että toimitetaan tänään ja sitten on myöhässä. Oikeasti vasta lähdössä.
Tuo saapuu tänää luki heti tilauksen jälkeen jo.
Kirjeen tuloa hidastaa kun niitä ei jaeta ti ja pe , ti virallinen ei jaeta päivä, mutta eipä noita tule tänne perjantaisinkaa.

upload_2019-4-10_8-34-57.png
 
Viimeksi muokattu:
Siis 14 vrk palautusoikeus toki on, mutta postimaksuista vastaa kuluttaja jos yritys ei ole niitä ennakkoon sitoutunut maksamaan, tai ei ole asianmukaisesti palautuskuluista ilmoittanut siinä tapauksessa että tavanomainen palautus postitse ei käy.

Tavaran ja maksun palauttaminen

Amazon nyt toki muutenkin noita postikuluja korvailee pääsääntöisesti, joten sen kanssa ongelmaa harvoin näissä tulee.

Joo siis toki, mulla on ihan oikea syy palauttaa tuote, koska se ei vastannut tuotekuvausta. Ei siis ollut ns. yhteensopiva.

Tämä palautusruljanssi on kuitenkin aika työlästä kun pitää leikkaa ja liimaa tulostettuja lomakkeita, ettei todellakaan turhaan viittis tehdä. Ja samasta syystä varmaan moni ottaa vaan niiden ensimmäisen tarjouksen joka on pidä tuote ja me hyvitetään postit.
 
Joo siis toki, mulla on ihan oikea syy palauttaa tuote, koska se ei vastannut tuotekuvausta. Ei siis ollut ns. yhteensopiva.

Tämä palautusruljanssi on kuitenkin aika työlästä kun pitää leikkaa ja liimaa tulostettuja lomakkeita, ettei todellakaan turhaan viittis tehdä. Ja samasta syystä varmaan moni ottaa vaan niiden ensimmäisen tarjouksen joka on pidä tuote ja me hyvitetään postit.

No se onkin sitten ihan eri asia, jos tuote ei vastaa kuvausta. Silloin ei tarvitse edes vedota mihinkään etämyynnin palautusoikeuteen, vaan tavarassa on tuolloin virhe (vaikka oikea virhe olisikin siellä nettisivulla.), ja on luonnollisesti myyjän vastuulla korjata asia ja vastata siitä tulevista kuluista.

Halusin vain korjata tuon "lain mukaan ilmaiset palautukset" kohdan, koska niin ei tosiaankaan ole, ja se on hyvä tiedostaa ettei sellaiseen mikään velvoita. Siksi monet kaupat mainostavatkin niitä ilmaisia palautuksia.
 
Tämä palautusruljanssi on kuitenkin aika työlästä kun pitää leikkaa ja liimaa tulostettuja lomakkeita, ettei todellakaan turhaan viittis tehdä. Ja samasta syystä varmaan moni ottaa vaan niiden ensimmäisen tarjouksen joka on pidä tuote ja me hyvitetään postit.

No, se on etämyyjä, eli vaivan riski on aina ostaessa tiedossa. Siksi monen kaupan saa Gigantti, jne.

Ja pakko niillä olla oletuksena tuotteen palautus.

Muuten rupeaisi jostain syystä pientä pintavikaa olemaan joka tuotteessa. Siis jos aina saisi 1 maililla kymmeniä prosentteja pois hinnasta.
 
Koska nuo korvaavat palautuksesta aiheutuneet kulut otaksun että otit paketinseurannan, lähetä heille linkki siihen joten eiköhän se eteenpäin mene. Muuten voi tulla ongelmia jos (suomen tunnetusti tehoton) posti on sen hukannut.

Seuranta onneksi on. Saksaankin paketti on mennyt jo 5.4. paikalliseen ulkomaan lähetyskeskukseen. Kaiketi se sieltä päätyy joskus tuonne B2C Europelle ja toivottavasti sitten sieltä normaalia reittiä jatkoon.
Yritin sinnekin ottaa yhteyttä - heikoin tuloksin (yhteystietoja ei meinannut löytyä ja sieltä löytyneestä osoitteesta ei ole tullut vastakaikua).
 
Onko suomalaisena mitään väliä, minkä maan Amazoniin rekisteröityy? Vai voiko kaikista ostaa sen jälkeen samalla tilillä ja hyödyntää samoja tarjouksia? Voiko Amazonista tilata pakettiautomaattiin?
 
Onko suomalaisena mitään väliä, minkä maan Amazoniin rekisteröityy? Vai voiko kaikista ostaa sen jälkeen samalla tilillä ja hyödyntää samoja tarjouksia? Voiko Amazonista tilata pakettiautomaattiin?

Tili kai toimii kaikissa. Pakettiautomaatista en tiedä. Ennen ei ainakaan toiminut mikään ulkomaanlähetys.
 
Onko suomalaisena mitään väliä, minkä maan Amazoniin rekisteröityy? Vai voiko kaikista ostaa sen jälkeen samalla tilillä ja hyödyntää samoja tarjouksia?
Ei ole väliä, sama tili toimii kaikissa (paitsi amazon.co.jp ja amazon.cn jotka ovat erillisiä).

Saksan Amazonissa on ilmainen standarditoimitus 39 euroa ylittäville Amazonin toimittamille tilauksille.
Voiko Amazonista tilata pakettiautomaattiin?
Ei.

Jos lähetyksen toimittaja sattuu olemaan DHL ja Suomessa käsittelijänä DHL Express (yleensä 10 merkin seurantanumero), voi osoitteessa delivery.dhl.com tehdä kertaluontoisen tai pysyvän ohjauksen pakettiautomaattiin.
Jos lähetyksen toimittaja sattuu olemaan DHL ja kyseessä on postipaketti (13 merkin seurantanumero), saattaa Posti lähettää tekstiviestin, josta voi valita toimituksen automaattiin.
 
Uskaltaako tuolta miten tilata tavaraa jota on vasta tulossa varastoon esim. viikon päästä ? Kuinka luotettavia nuo amazonin arviot että tavaraa tulee ?
 
Uskaltaako tuolta miten tilata tavaraa jota on vasta tulossa varastoon esim. viikon päästä ? Kuinka luotettavia nuo amazonin arviot että tavaraa tulee ?

Tuollaisethan on aina arvioita liikkeestä riippumatta, joten jos tarvitset äkkiä niin tilaa sieltä missä sitä on varastossa. Jos ei ole päivän päälle niin tuon ei pitäisi olla ongelma. Amazon kuitenkin laskuttaa korttia vasta kun se tavara lähtee.

Edit. Jos siellä lukee että tavaraa tulossa, niin uskoisin että myös on (tarkista että myyjänä Amazon).
 
Viimeksi muokattu:
Oman kokemuksen mukaan aika hyvin pitänyt nuo arviot paikkaansa. Muutaman kerran myös yllättynyt iloisesti kun sitä tavaraa on tullut varastoon nopeammin kuin arvioitu.
Tuotteista joista ei ole tietoa myös lukee niin ja sellaiset joita ei todennäköisesti enää tule ikinä varastoon niin niitä ei voi edes tilata.
 
Vielä sen verran että lisäsin yhden tuotteen ostoskoriin alennetulla hinnalla päivällä, jossain kohtaa kauppasivulle on päivittynyt uusi kalliimpi hinta mutta mulla ostoskorissa vielä alennetun hinnan omaava tuote niin saako ton tilattua vielä tuolla halvemmalla hinnalla vaikka tuotteen kauppasivulla on jo kalliimpi hinta ? Onko kellään ollut vastaavia ?
 
Vielä sen verran että lisäsin yhden tuotteen ostoskoriin alennetulla hinnalla päivällä, jossain kohtaa kauppasivulle on päivittynyt uusi kalliimpi hinta mutta mulla ostoskorissa vielä alennetun hinnan omaava tuote niin saako ton tilattua vielä tuolla halvemmalla hinnalla vaikka tuotteen kauppasivulla on jo kalliimpi hinta ? Onko kellään ollut vastaavia ?

Jos vaan veisit sen tuotteen tilausprosessin läpi niin kyllä se hinta selviää yhteenvedossa ennen lopullista tilauksen hyväksyntää. Amazonin hinnat päivittyvät tiuhaan tahtiin ja käsittääkseni tuokin vaihtelee, että päivittyykö jo ostoskorissa olevan tuotteen hinta lopulliseen tilaukseen vai ei. Yleensä se käsittääkseni päivittää kyllä sen hinnan suoraan ostoskoriin, tai siis ainakin niissä tapauksissa joissa makuutat tuotetta vaikka viikon siellä.
 
Viimeksi muokattu:
Vielä sen verran että lisäsin yhden tuotteen ostoskoriin alennetulla hinnalla päivällä, jossain kohtaa kauppasivulle on päivittynyt uusi kalliimpi hinta mutta mulla ostoskorissa vielä alennetun hinnan omaava tuote niin saako ton tilattua vielä tuolla halvemmalla hinnalla vaikka tuotteen kauppasivulla on jo kalliimpi hinta ? Onko kellään ollut vastaavia ?
Jos hinta on eri niin veikkaan että myyjä on eri kauppasivulla ja ostoskorissa. Mutta checkoutissahan se tosiaan selviää.
 
Haluaisin tilata Amazonista Fire-tabletin. Tarvitsenko muuta kuin mailboxde.com -osoitteen, jonka ilmoitan omaksi osoitteekseni Amazonissa? Ja sitten maksan Amazoniin tabletin ja mailboxde.com:lle kuljetuksen?

Voiko Amazon-tillä vaihdella osoitettaan mielin määrin, ilman että joku turvamekanismi puuttuu peliin ja laittaa tilin lukkoon? Ei kai ole järkevää kierrättää mailboxde:n kautta jokaista tilausta.
 
Haluaisin tilata Amazonista Fire-tabletin. Tarvitsenko muuta kuin mailboxde.com -osoitteen, jonka ilmoitan omaksi osoitteekseni Amazonissa? Ja sitten maksan Amazoniin tabletin ja mailboxde.com:lle kuljetuksen?

Voiko Amazon-tillä vaihdella osoitettaan mielin määrin, ilman että joku turvamekanismi puuttuu peliin ja laittaa tilin lukkoon? Ei kai ole järkevää kierrättää mailboxde:n kautta jokaista tilausta.

Et. Kyllä. Kyllä. Ei siinä mitään vikaa ole - ja sinulla voi olla useita osoitteita. Minulla on seitsemän.
 
Amazonissa sentään tilausvaiheessa voi naksutella listasta mihin osoitteeseen haluaa tavarat lähettää.
Ebayssa se default pitää käydä käsin muuttamassa, ellei pakosta halua maksaa postimaksuja kahteen kertaan... :p Onneksi ei sinne ei ole mennyt turhaan mitään, jonka postittaminen maksaisi kauhean paljon.
 
Saako saksan amazonista tilattua suoraan omaan osoitteeseen vai tarviiko jotain kikkailuja mailbox.de kautta tms ? Ainakin noissa lukee että ships to finland.
 
Saako saksan amazonista tilattua suoraan omaan osoitteeseen vai tarviiko jotain kikkailuja mailbox.de kautta tms ? Ainakin noissa lukee että ships to finland.

Kertaakaan ei oo tarvinnu mitään mailbox-kikkailuja tehdä. Kymmenisen tilausta tuolta tehny jo
 
Onpa nyt Amazonilla jotain tapahtunut, kun perjantaina kolmesta tilaamastani tavarasta vasta yksi lähti tänään matkaan. Kaikkia piti varastossa olla ja Amazon toimittajana. Ennen kyllä lähti viimeistään seuraavana päivänä. No on siellä spring sale käynnissä, mutta tuskin merkittävästi normaalia enempää mitään myydään.
 
Onpa nyt Amazonilla jotain tapahtunut, kun perjantaina kolmesta tilaamastani tavarasta vasta yksi lähti tänään matkaan. Kaikkia piti varastossa olla ja Amazon toimittajana. Ennen kyllä lähti viimeistään seuraavana päivänä. No on siellä spring sale käynnissä, mutta tuskin merkittävästi normaalia enempää mitään myydään.

Ihan normaalia vaihtelua. Välillä tavara lähtee seuraavana päivänä, välillä kymmenen päivän päästä. Siksi Amazonin sivuilla lukee paketille toimituspäivämäärä, joka pitää yllättävän hyvin kutinsa, +/- päivä.
 
Ihan normaalia vaihtelua. Välillä tavara lähtee seuraavana päivänä, välillä kymmenen päivän päästä. Siksi Amazonin sivuilla lukee paketille toimituspäivämäärä, joka pitää yllättävän hyvin kutinsa, +/- päivä.

Huomannut kanssa tuon, että jos tavaran lähettämisessä kestää monta työpäivää, niin paketti kyllä tulee sitten normaalia äkäisemmällä postituksella perille päivän tarkkuudella luvattuna toimitusajankohtana.

Joskus sitten se seuranta on näyttänyt toimitusarviota jonkun Saksan postinumeron perusteella, ja siinä on ollut aikainen arvio toimituksesta, mutta tämä lienee jokin bugi.
 
Itse kyselin viime torstaina tilatun tilauksen (kaikki in stock tilaushetkellä) tilaa kun ei ole mitään tapahtunut (ennen on aina tosi nopeasti lähtenyt liikkeelle), niin joku amazonin intialainen supporttityyppi vastasi: "As I see because of a system error the item has not shipped yet." .. tiedä sitten pitääkö tuo paikkansa. Sanoi myös, että "näkee", että tilausta valmistellaan logistiikkakeskuksessa ja jos ei seuraavan päivän iltaan ole tullut postitusilmoitusta niin pitää ottaa uudestaan yhteyttä. Yleensä tullut aina ~alle viikossa, nyt sitten varmaan menee vielä ensiviikolle. Noh, ensimmäinen rasti vasta taululla minun osalta amazonin kanssa.
 
Itse kyselin viime torstaina tilatun tilauksen (kaikki in stock tilaushetkellä) tilaa kun ei ole mitään tapahtunut (ennen on aina tosi nopeasti lähtenyt liikkeelle), niin joku amazonin intialainen supporttityyppi vastasi: "As I see because of a system error the item has not shipped yet." .. tiedä sitten pitääkö tuo paikkansa. Sanoi myös, että "näkee", että tilausta valmistellaan logistiikkakeskuksessa ja jos ei seuraavan päivän iltaan ole tullut postitusilmoitusta niin pitää ottaa uudestaan yhteyttä. Yleensä tullut aina ~alle viikossa, nyt sitten varmaan menee vielä ensiviikolle. Noh, ensimmäinen rasti vasta taululla minun osalta amazonin kanssa.
Netistä lukemani perusteella tuo on aika vakiovastaus jos sieltä kyselee tuota.

Itsellä on pisimmillään n. 9 arkipäivää kestänyt varastossa olevan tuotteen postitus, mutta silloinkin paketti tuli ajoissa perille.

Saksasta ehtii toimitus perille parhaimmillaan 1 päivässä lähetyksestä, USAsta 2 päivässä.
 
Tilailin tuossa maanantaina vahvistimen ja muutaman kaiuttimen saksan amazonista. Vahvistimen tilasin siis ensin, kun olin saanut tilattua tsekkasin huvikseni kaiuttimien hintoja ja löytyi hyvä diili niin tilasin muutaman.

Tänään tuli aamupäivällä kaiuttimille vahvistus että ovat toimituksessa, mutta ei vahvistimelle, vahvistin odottaa vielä postitusta. Sinänsä vähän outoa kun kaikki tavaroita varastossa oletettavasti ja tosiaan vahvistimen tilasin ensin. Ja sama toimitusosoite niin luulisi että yrittäisivät samaan kuormaan tunkea nuo kaikki. Mielenkiinnolla odotan miten käy :D
 
Tilailin tuossa maanantaina vahvistimen ja muutaman kaiuttimen saksan amazonista. Vahvistimen tilasin siis ensin, kun olin saanut tilattua tsekkasin huvikseni kaiuttimien hintoja ja löytyi hyvä diili niin tilasin muutaman.

Tänään tuli aamupäivällä kaiuttimille vahvistus että ovat toimituksessa, mutta ei vahvistimelle, vahvistin odottaa vielä postitusta. Sinänsä vähän outoa kun kaikki tavaroita varastossa oletettavasti ja tosiaan vahvistimen tilasin ensin. Ja sama toimitusosoite niin luulisi että yrittäisivät samaan kuormaan tunkea nuo kaikki. Mielenkiinnolla odotan miten käy :D

Ne eivät välttämättä edes lähde samalta varastolta ja tilausvolyymit on valtavia, joten tuollaiset logistiset tilanteet on Amazonilla ihan perusmeininkiä.
 
Tilailin tuossa maanantaina vahvistimen ja muutaman kaiuttimen saksan amazonista. Vahvistimen tilasin siis ensin, kun olin saanut tilattua tsekkasin huvikseni kaiuttimien hintoja ja löytyi hyvä diili niin tilasin muutaman.

Tänään tuli aamupäivällä kaiuttimille vahvistus että ovat toimituksessa, mutta ei vahvistimelle, vahvistin odottaa vielä postitusta. Sinänsä vähän outoa kun kaikki tavaroita varastossa oletettavasti ja tosiaan vahvistimen tilasin ensin. Ja sama toimitusosoite niin luulisi että yrittäisivät samaan kuormaan tunkea nuo kaikki. Mielenkiinnolla odotan miten käy :D

Itsekin tilasin maanantaina vahvistimen: "Arriving: Thursday, 25 April - Tuesday, 30 April"
Ei ole vielä lähtenyt, mutta on muuttunut "Arriving: 26 April"

Toimitus on varmaan tilattu ja odottaa DHL:n (tms.) noutoa.
 
Tuli myös vahvarista ilmoitus, tosin se tulee UPS:n kyydillä, kun kaiuttimet laittoivat DHL:n kyytiin. Onko ihan normi juttuja että amazon pistää samaan paikkaan eri kuriireilla :D
 
Itse kyselin viime torstaina tilatun tilauksen (kaikki in stock tilaushetkellä) tilaa kun ei ole mitään tapahtunut (ennen on aina tosi nopeasti lähtenyt liikkeelle), niin joku amazonin intialainen supporttityyppi vastasi: "As I see because of a system error the item has not shipped yet." .. tiedä sitten pitääkö tuo paikkansa. Sanoi myös, että "näkee", että tilausta valmistellaan logistiikkakeskuksessa ja jos ei seuraavan päivän iltaan ole tullut postitusilmoitusta niin pitää ottaa uudestaan yhteyttä. Yleensä tullut aina ~alle viikossa, nyt sitten varmaan menee vielä ensiviikolle. Noh, ensimmäinen rasti vasta taululla minun osalta amazonin kanssa.
Jos ne kämmää jotain lähetyksen kanssa, tulee sitte muutamassa päivässä. Ala kysellä vouncheria asiakaspalvelusta, koska on ollu huono kokemus, lohtu 2-5€ alennuksen liittää sun tiliin jonka voi käyttää kun ostat amazonin itse myymää tuotetta.


Tuli myös vahvarista ilmoitus, tosin se tulee UPS:n kyydillä, kun kaiuttimet laittoivat DHL:n kyytiin. Onko ihan normi juttuja että amazon pistää samaan paikkaan eri kuriireilla :D

DHL ainakin on itsellä parempi, tulee viestiä milloin tulee. UPS:n kuljettama vain tuodaan. Näin ollu itsellä. UPS saattaa tulla espanjasta tai ranskasta, jolloin kestään pidempään.
 
Tuli myös vahvarista ilmoitus, tosin se tulee UPS:n kyydillä, kun kaiuttimet laittoivat DHL:n kyytiin. Onko ihan normi juttuja että amazon pistää samaan paikkaan eri kuriireilla :D
Jep, jep.

Tavaran siirtely maksaa aikaa ja rahaa. Tietyillä kiinakaupoilla tulee joskus 3-4 pussukkaa ja jopa 50 sentin tavara tulee omassaan. Jos varastot on edes eri puolella kaupunkia niin tehokkaampaa näin.
 
Eilen sai Amazon paketin lopulta lähtemään ja se seikkailee edelleen saksassa, mutta toimitus on muka tänään. Ovatkohan sekoilleet postinumerossa ja yrittävät sitä jonnekin Saksaan toimittaa?


Kuvakaappaus 2019-04-18 08-29-37.png


Toinen paketti lähtikin brittien varastolta.
 
Eilen sai Amazon paketin lopulta lähtemään ja se seikkailee edelleen saksassa, mutta toimitus on muka tänään. Ovatkohan sekoilleet postinumerossa ja yrittävät sitä jonnekin Saksaan toimittaa?


Kuvakaappaus 2019-04-18 08-29-37.png


Toinen paketti lähtikin brittien varastolta.
Tuo Amazonin seuranta sekoilee aina. Katso dhl.de seurannasta, tai millä kuljettajalla paketti sitten onkaan tulossa.
 
Tuli kans tilattua tavaraa amazonista nyt ensimmäistä kertaa ja korttimaksulla mentiin. Tilausvahvistus tuli ja näin mutta tililtä ei ole veloitettu? Eikö sen kuuluis tilillä heti näkyä kumminkin?
E: Tuolahan se lukikin ensimmäisen sivun neljännes kommentissa että veloitetaan vasta kun on postitettu :facepalm::lol:
 
Viimeksi muokattu:
Tuli kans tilattua tavaraa amazonista nyt ensimmäistä kertaa ja korttimaksulla mentiin. Tilausvahvistus tuli ja näin mutta tililtä ei ole veloitettu? Eikö sen kuuluis tilillä heti näkyä kumminkin?

Amazon veloittaa aina vasta kun tilaus lähtee käsittelyyn. Se voi olla samana päivänä kuin tilaus lähtee toimitukseen, tai se voi olla vaikka viikkoa etukäteen kun Amazon tykkää välillä säätää noiden käsittelyiden kanssa. Joka tapauksessa varausta/veloitusta ei tehdä tilaushetkellä (pl. digitaaliset tuotteet).
 
Kuinka kauan porukalla on mennyt vielä tästä vaiheesta?
Pitkästä aikaa Saksan Amazonista tilattu ilmaisilla posteilla, kun aikaa oli reilusti mutta hidasta on nyt ollut.
Tilattu 11pv, toisaalta toimituslupaus oli 23.4. - 7.5. että oma moka, mutta luotin siihen että saapuu viimeistään ensi tiistaina.

Pitääkö sitä sitten vain tilata toinen ja tällä kertaa expeditedillä, että kerkiää..

Postin seuranta:
upload_2019-4-26_8-17-26.png


edit:

Kannatti ihmetellä, eiköhän se sieltä kerkeä.

Lähetys on rekisteröity. 26.04.2019 klo 09:09 Posti Logistiikkakeskus
Lähetys on lajiteltu. 26.04.2019 klo 08:03 VANTAA 01530
Lähetys on saapunut kohdemaahan. 26.04.2019 klo 07:55 Posti Logistiikkakeskus
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka kauan porukalla on mennyt vielä tästä vaiheesta?
Pitkästä aikaa Saksan Amazonista tilattu ilmaisilla posteilla, kun aikaa oli reilusti mutta hidasta on nyt ollut.
Tilattu 11pv, toisaalta toimituslupaus oli 23.4. - 7.5. että oma moka, mutta luotin siihen että saapuu viimeistään ensi tiistaina.

Pitääkö sitä sitten vain tilata toinen ja tällä kertaa expeditedillä, että kerkiää..

Postin seuranta:
upload_2019-4-26_8-17-26.png
ett
Otin dhl expressillä niin lähetyksestä meni alle 24h lontoo->saksa->helsinki->tampere->vaasa että vikkelä oli :cigar2:
 
Jaaha, ekaa kertaa tämmöinen tapaus Amazonin lähettämänä (Saksan Amazon):

Your item(s) is (are) being sent by Posti. Your tracking number is: JJFI6386491000000xxxx.

Lähetetty nyt, toimitusarvio viikon päästä. Postin seurannassa ei vielä näy mitään.
 
Jaaha, ekaa kertaa tämmöinen tapaus Amazonin lähettämänä (Saksan Amazon):

Itsellänikin lähti tiistaina paketti, jolle sai suoraan Postin seuratankoodin. Postin seurantaan ilmestyi keskiviikkona. Perjantaina Posti kyseli tekstiviestillä olenko kotona toimituspäivänä vai viedäänkö automaattiin/noutopisteeseen. Noutopisteen sai valita kolmesta lähimmästä.

upload_2019-4-27_11-11-48.png
 
Ranskan Amazonissa olisi Warehouse dealsina yksi kameran objektiivi suhteellisen edullisesti: "Like new" kuntoinen olisi muun muassa ~65€ edukkaampi kuin uusi ja luonnollisesti "Good"-kuntoinen versio jo ~100€ halvempi. Millaisia kokemuksia noista Warehouse dealseista teillä on?

Täyttä takuuta noissa ei vissiin ole, mutta palautusoikeus on ainakin tämän jenkkiamazon FAQ:n perusteella: Amazon Warehouse: FAQs, Ranskan sivuilta en löytänyt mitään Warehouse deals FAQ-sivua.

Lähinnä kiinnostaa siis seuraavat kysymykset, kuinka helppoa on palauttaminen Amazonille, onko tosiaan niin että ei ole mitään valmistajan takuuta noissa ja pitääkö nuo Like new, Very good, good jne. hyvin paikkansa? Oman kokemukseni mukaan objektiivit harvoin hajoavat, mutta silti mietin onko toi 50-100€ säästö sen arvoista että tuotteella ei ole takuuta, kun kyseessä yli 500€ objektiivi.
 
Ranskan Amazonissa olisi Warehouse dealsina yksi kameran objektiivi suhteellisen edullisesti: "Like new" kuntoinen olisi muun muassa ~65€ edukkaampi kuin uusi ja luonnollisesti "Good"-kuntoinen versio jo ~100€ halvempi. Millaisia kokemuksia noista Warehouse dealseista teillä on?

Täyttä takuuta noissa ei vissiin ole, mutta palautusoikeus on ainakin tämän jenkkiamazon FAQ:n perusteella: Amazon Warehouse: FAQs, Ranskan sivuilta en löytänyt mitään Warehouse deals FAQ-sivua.

Lähinnä kiinnostaa siis seuraavat kysymykset, kuinka helppoa on palauttaminen Amazonille, onko tosiaan niin että ei ole mitään valmistajan takuuta noissa ja pitääkö nuo Like new, Very good, good jne. hyvin paikkansa? Oman kokemukseni mukaan objektiivit harvoin hajoavat, mutta silti mietin onko toi 50-100€ säästö sen arvoista että tuotteella ei ole takuuta, kun kyseessä yli 500€ objektiivi.

Jos tuotteet tilaa Saksan tai Ranskan Amazonin warehouse dealeista niin niissä noudetaan Euroopan Unionin säädöksiä takuusta (tuotetakuu / virhevastuu). Hieman maasta riippuen tuo virhevastuu on joko vuoden tai kaksi. Ei kannata lukea mitään jenkkiamazonin FAQ-sivuja jos on tilaamassa Ranskan tai Saksan Amazonista.

Ranska:
How long is the legal guarantee for new and second-hand goods?
The duration is 2 years for new and second-hand goods.

Guarantees: repairs, replacements, refunds

Saksa:
How long is the legal guarantee for new and second-hand goods?
The duration is normally 2 years but can be reduced to 1 year for second-hand goods.

Guarantees: repairs, replacements, refunds

Nämä ovat myös varmistettu aspasta joulun alla kun tilasin melkein tonnin kahvikonetta warehouse dealeista. Kyseinen kone oli merkattu very goodiksi, mutta hajoneesta pakkauksesta paljastui täysin käyttämätön ja uudenveroinen laite. Tässä tapauksessa pelkästään tuotepakkaus oli ottanut osumaa ja sen takia hinta oli useita satoja matalampi kuin uutena myytynä koneella (Suomen hintoihin verrattuna 750 euroa halvempi).

Itse olen ostanut vain like a new tai very good -merkittyjä tuotteita. Yleensä jos löytyy merkintä good tai acceptable niin viereen on listattu pitkästi puutteita. Jos tuote on myytyä huonommassa kunnossa tai kokonaan väärä niin antavat kyllä lisäalennusta tai palautus on kokonaan ilmainen.
 
Amazoni pistää asiakkaiden uutta tavaraa romuksi rekkakaupalla, jos ei kauppa käy. Varastointi käy liian kalliiksi.

In the documentary, company bosses told how the retail giant charges companies £22 for a metre of space to store their products. But that cost leaps to £430 for the same space after six months and £860 after a year.

In one case, a businessman who featured in the programme said Amazon charged his company £17 an item to return goods but just 13p to destroy them. Suppliers say that when their products do not sell they are left with no choice but to pay Amazon to destroy them because they cannot afford to have them returned or continue to be stored.

Exposed: How Amazon destroys millions of new items it can’t sell | Daily Mail Online
 
Ranskan Amazonissa olisi Warehouse dealsina yksi kameran objektiivi suhteellisen edullisesti: "Like new" kuntoinen olisi muun muassa ~65€ edukkaampi kuin uusi ja luonnollisesti "Good"-kuntoinen versio jo ~100€ halvempi. Millaisia kokemuksia noista Warehouse dealseista teillä on?

Täyttä takuuta noissa ei vissiin ole, mutta palautusoikeus on ainakin tämän jenkkiamazon FAQ:n perusteella: Amazon Warehouse: FAQs, Ranskan sivuilta en löytänyt mitään Warehouse deals FAQ-sivua.

Lähinnä kiinnostaa siis seuraavat kysymykset, kuinka helppoa on palauttaminen Amazonille, onko tosiaan niin että ei ole mitään valmistajan takuuta noissa ja pitääkö nuo Like new, Very good, good jne. hyvin paikkansa? Oman kokemukseni mukaan objektiivit harvoin hajoavat, mutta silti mietin onko toi 50-100€ säästö sen arvoista että tuotteella ei ole takuuta, kun kyseessä yli 500€ objektiivi.
Justiinsa laitoin palautukseen Warehousista tilatun tahkon, jota myytiin "very good" kuvauksella. Todellisuudessa tahkon kivi oli erittäin kulunut ja käyttökelvoton.
En ole ennen joutunut palauttamaan mitään Amazoniin. Saas nähä miten menee.

Luultavasti käynyt niin, että joku on tilannut tämän tahkon, ottanut siitä kiven itselleen ja laittanut omansa käytetyn tilalle ja palauttanut => Amazonin aspa ei ole tajunnut tarkistaa kiven kuntoa vaan katsonut että laite näyttää ulkoisesti uudelta.
 
Oletteko huomanneet samaa Saksan Amazonissa? Olen Amazoniin sisäänkirjautuneena katsellut 4TB Seagaten ulkoista kovoa. Nyt tarjousketjussa oli linkattu, että tuotetta saa halvemmalla (79,99e), mitä aikaisemmin olen katsellut. Menen linkin kautta sivuille niin hinta onkin minulle korkeampi (99,90e). Sivulla on myös vaihtoehtoisien tuotteiden listalla sama tuote listattuna taas sillä halvemmalla hinnalla, mutta kun laitan sen ostoskoriin niin hinta onkin jällleen korkeampi?
https://www.amazon.de/dp/B017KE8OG0/

upload_2019-5-13_10-18-12.png

upload_2019-5-13_10-20-3.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 286
Viestejä
4 507 926
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom