Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä ne päivän toimitukset parhaimmillaan päivässä tulee Suomeenkin. Itsellä on parhaimmillaan tilattu iltapäivällä ja tullut aamupäivällä. Eikä ole kyseessä pääkaupunkiseutu.
 
Kyllä, tilanne on paha... Ei ole tapahtunut mitään, tilaus on yhä auki. Ja huomenna luvataan saapuvaksi.
Nyt tilaus on jakautunut kahteen lähetykseen. Kumpikaan ei ole lähtenyt. Toisessa luki dispatch-jutusta jotenkin eri tavalla, olikohan se ready for dispatch ja toisessa taas ei. Kirjoitin lämminhenkisen sähköpostin asiakaspalveluun...
 
Kirjoitin lämminhenkisen sähköpostin asiakaspalveluun...
Asiakaspalvelu vastasi. Kaikki oli kunnossa maksun suhteen ja tuotetta oli varastossa, mutta eipä ollut lähtenyt matkaan. Jotain tuollaista selitti: "Most likely, there was a sorting issue in the warehouse, so the item got stuck somewhere along the way".

Ja sitten taas odotellaan. Saavat kyllä hyvittää jotain, ainakin tuon pikatoimituksen maksun...
 
Nyt on yksi Amazonin paketti lähetetty, DHL toimittaa ja lähtee UK:sta. Huomenna pitäisi olla perillä...
 
Saavat kyllä hyvittää jotain, ainakin tuon pikatoimituksen maksun...
Amazon ei näköjään tarvitse edes pyyntöä, vaan ilmoittivat hyvittävänsä pikatoimituksen lisämaksun ennen kuin ehdin kysyä. Summa palautuu minulle, ei tarjottu lahjakorttia. Ja molemmat paketit ovat jo Suomessa, toimitus tänään. :)
 
Onko Amazonilla jotan muuta feedbackia kuin tavaran palauttaminen? Alle 10€ tuote ja tuli vain vääräällä tuoksulla niin ihan sama sinänsä, mutta voisin antaa palautetta että eri tavaraa jos vaikka hyllytetty väärin.
 
Onko Amazonilla jotan muuta feedbackia kuin tavaran palauttaminen? Alle 10€ tuote ja tuli vain vääräällä tuoksulla niin ihan sama sinänsä, mutta voisin antaa palautetta että eri tavaraa jos vaikka hyllytetty väärin.

Ota niihin yhteyttä; saat varmasti täyden hyvityksen tai lähettävät oikean tuotteen ja saanet pitää väärän tuotteen. Suoraa linkkiä en voi antaa, kun en edes tiedä minkä maan Amazonista kyse.
 
Ota niihin yhteyttä; saat varmasti täyden hyvityksen tai lähettävät oikean tuotteen ja saanet pitää väärän tuotteen. Suoraa linkkiä en voi antaa, kun en edes tiedä minkä maan Amazonista kyse.

Amazon.com

Help - Browse Help Topics - Need More Help? - Contact Us
Sitä kautta pääsi laittamaan kyseisestä tilauksesta viestiä, en löytänyt varsinaisen tilauksen alta muuta kuin suoran tavaran palautuksen.
 
Amazon.com

Help - Browse Help Topics - Need More Help? - Contact Us
Sitä kautta pääsi laittamaan kyseisestä tilauksesta viestiä, en löytänyt varsinaisen tilauksen alta muuta kuin suoran tavaran palautuksen.

Jeps, no tuota kautta varmasti hoituu :tup:
 
Mitäköhän pitäisi tehdä tilauksen suhteen: SSD tilattu 20pvä ja lähetetty myös samana päivänä ja tracking näyttää "package has shipped" mutta ei ole tuosta muuttunut miksikään viimeiseen 8 päivään ja arvioitu saapuminen piti olla eilen.
Ilmeisesti "lähettivät" paketin DHL:n toimesta, mutta kun katson tracking ID:llä DHL:n saksan sivuilta translateri kertoo että "päivitämme lähetyksen tietoja piakkoin, paketti ei ole saapunut meille"
Amazonin omilla sivuilla taas kerrotaan "lähetys on myöhässä arvioitu saapuminen 28.3-3.4 jos ei ole saapunut tähän mennessä ota meihin yhteyttä 4.4"
Odotanko tuota pakettia nyt tuonne asti ja otan sitten vasta yhteyttä 4 pvä?
Muutaman kerran olen vasta Amazonista tavaraa tilannut ja joka kerta paketti tullut heidän arvioidun saapumisen puitteissa.
 
Mitäköhän pitäisi tehdä tilauksen suhteen: SSD tilattu 20pvä ja lähetetty myös samana päivänä ja tracking näyttää "package has shipped" mutta ei ole tuosta muuttunut miksikään viimeiseen 8 päivään ja arvioitu saapuminen piti olla eilen.
Ilmeisesti "lähettivät" paketin DHL:n toimesta, mutta kun katson tracking ID:llä DHL:n saksan sivuilta translateri kertoo että "päivitämme lähetyksen tietoja piakkoin, paketti ei ole saapunut meille"
Amazonin omilla sivuilla taas kerrotaan "lähetys on myöhässä arvioitu saapuminen 28.3-3.4 jos ei ole saapunut tähän mennessä ota meihin yhteyttä 4.4"
Odotanko tuota pakettia nyt tuonne asti ja otan sitten vasta yhteyttä 4 pvä?
Muutaman kerran olen vasta Amazonista tavaraa tilannut ja joka kerta paketti tullut heidän arvioidun saapumisen puitteissa.

Yleensä ovat lähettäneet SSD:t normaalina pakettina. Kysy aspasta tai odota 4.4
 
Yritinpä tilailla Amazon.de:stä 34" ultrawide näytön. UPS ehti jo ottaa vastaan, mutta pisti bumerangina takaisin Amazonille. Kuulemma liian iso paketti. Onkohan vaikuttanut, kun valitsin että laittavat Amazonin pahvilootaan sen sijaan että toimitetaan omassa paketissaan. Luulisi, että pakettien mitat yms. on tiedossa sen verran hyvin, että tälläisiä ei tapahtuisi etenkin kun myyjänä oli siis Amazon itse.
 
Amazon.de:
Onko kokemuksia saako näyttöjen asiakaspalautuksesta postikulut takaisin? Jos sattuu saamaan huonon yksilön, kuolleita pikseleitä tai epätasainen taustavalo tms, ei kuitenkaan takuun alainen vika. Olisi hyvässä tarjouksessa ruutuja.

Palautin joskus kengät, mistä posti riisti 33e. Tämän kyllä silloin hyvittivät, kun asiakaspalveluun laittoi kuvan postin kuitista.
 
Amazon.de:
Onko kokemuksia saako näyttöjen asiakaspalautuksesta postikulut takaisin? Jos sattuu saamaan huonon yksilön, kuolleita pikseleitä tai epätasainen taustavalo tms, ei kuitenkaan takuun alainen vika. Olisi hyvässä tarjouksessa ruutuja.

Palautin joskus kengät, mistä posti riisti 33e. Tämän kyllä silloin hyvittivät, kun asiakaspalveluun laittoi kuvan postin kuitista.

Amazonilla on oma 30pv palautusoikeus ehtoineen jne mutta tämän lisäksi on tietenkin olemassa se lakisääteinen 14pv palautusoikeus/right of cancellation ja syy voi olla ihan mikä vaan. Postikulut saat kyllä takaisin kunhan tuotteen/tuotteiden arvo ylittää 40€. Lukaisehan siis niitä ohjeita, ehtoja jne palautuksiin liittyen.
Amazon.de : Return Items You Ordered
Amazon.de : About Our Returns Policies
Amazon.de : Amazon.de Conditions of Use and Sale

3 RIGHT OF CANCELLATION UP TO 14 DAYS, EXCEPTIONS TO CANCELLATION AND OUR VOLUNTARY RETURNS GUARANTEE, STATUTORY WARRANTY RIGHTS
Returns Support Centre, by contacting us or using this standard form . In case you use the return centre, we will communicate to you an acknowledgement of receipt of such cancellation without undue delay (e.g. by e-mail).

To meet the cancellation deadline, it is sufficient for you to send your communication on the exercise of the right to cancellation before the cancellation period has expired and return the goods via our Return Suppert Centre within the deadline defined below..

For additional information on the scope, content and instructions for the exercise, please contact our Customer Service.

Returns Support Centre. To meet the deadline, it is sufficient for you to send the goods before the period of 14 days has expired. You will have to bear the regular cost of returning the goods if the goods delivered correspond to the goods ordered and if the price of the goods to be sent back does not exceed the amount of 40 euros, or if, where the price of the goods is higher, you, at the date of the cancellation, have not yet paid the consideration or paid a contractually agreed partial payment. Otherwise the return the goods is at no cost for you. Goods not suitable for parcel shipment will be picked up from you.

You will only have to pay compensation for any deterioration of the goods if the value of the goods diminishes due to the handling of the goods (except when it was necessary to establish the nature, characteristics and functioning of the goods).

EXCEPTIONS TO THE RIGHT OF CANCELLATION

The right to cancellation does not exist or lapses, as the case may be, in the case of contracts regarding:

  • the delivery of goods which are not suitable for return due to health protection or hygienic reasons if unsealed by you after delivery, or which, due to their nature, are, after delivery, inseparately mixed with other items;
  • the delivery of sealed audio or video recordings or of sealed software if unsealed by you after delivery;
  • the supply of goods made to customer specifications or clearly customized to personal needs;
  • the supply of goods which may deteriorate or expire rapidly;
  • a service if Amazon has fully performed it (e.g. the use of the Amazon MP3 Music Service) and you acknowledged and expressly accepted before you placed your order that we could start to deliver the service, and that you could not cancel it once the contract had been fully performed;
  • the supply of digital content (including apps, digital software, ebooks, MP3, etc.) which is not supplied on a tangible medium (e.g. on a CD or DVD) if you expressly accepted before your order has been executed and at the same time confirmed that we could start to deliver the content, and that you could not cancel it once delivery had started;
  • the delivery of newspapers, journals or magazines with the exception of subscription contracts for the supply of such publications; and
  • the supply of alcoholic beverages whose price has been agreed upon conclusion of the sales contract, which however can only be delivered after 30 days and whose actual value is dependent on fluctuations in the market which we cannot control.
END OF INSTRUCTION ON RIGHT OF CANCELLATION
 
Huomasin että Amazon.de tarjosi maksutavaksi laskua, onkohan tuo miten pitkään ollut? En ainakaan aiemmin ole huomannut.

Ihan mielenkiintoinen uudistus:
Monthly Invoicing allows customers to pay for all orders from one month via bank transfer until the middle of the next month.

Monthly Invoicing is available for private customers with a valid billing address in Germany, Austria or Finland. It is not available for business customers.

Näköjään saatavilla vain Saksassa, Itävallassa ja melko yllättäen Suomessa.

Amazon.de Hilfe: Über die Zahlung per Monatsabrechnung
 
Huomasin että Amazon.de tarjosi maksutavaksi laskua, onkohan tuo miten pitkään ollut? En ainakaan aiemmin ole huomannut.

Ihan mielenkiintoinen uudistus:
Monthly Invoicing allows customers to pay for all orders from one month via bank transfer until the middle of the next month.

Monthly Invoicing is available for private customers with a valid billing address in Germany, Austria or Finland. It is not available for business customers.

Näköjään saatavilla vain Saksassa, Itävallassa ja melko yllättäen Suomessa.

Amazon.de Hilfe: Über die Zahlung per Monatsabrechnung
Saa kortin tiedot pois tililtä. Voi olla hyötyä jossain tilanteissa. Varsinkin jos mobiililaitteella paljon käyttää. Väärinkäytöksiä saa silti selittää jos puhelin hukkuu lukitsemattomana.

Saman maksuajan saa luottokortillakin. Mutta periaatteessa luottokelpoisuuden rakentaminen suoraan tuonne ei täysin pöllö ajatus.

Luottokortin ostoturvan ja mahdolliset pisteet/edut menettää.

Foliohatut joutuu antamaan hetun sinne.
 
Lisähuomio.

Saksassa kuten suomessakin maksetaan yleensä debit kortilla.

Näissä maissa luottokortti (jopa vain maksuaika sellainen) on suuri saat.... ja velaksi elämistä.

Amazon haluaa enemmän kauppaa luottokelpoisilta tuulipuvuilta. [emoji12]
 
Onko kenelläkään kokemusta Amazonin tekemistä aiheettomista katevarauksista? Aamulla huomasin, että luottokortille ilmestynyt viisi kappaletta katevarauksia 520-550 euron summille. Pankkiin soittamalla selvisi, että ovat amazon.de tekemiä. Amazonissa ei näy kuitenkaan mitään tilauksia tehtynä, joten tuskin liittyy mihinkään tilin kaappaukseenkaan. Omituinen juttu on vielä se, että tämä on vanha luottokortti jota en ole amazonissa enää pariin vuoteen käyttänyt, ja se on tililtä poistettu ja uusi lisätty tilalle.

Amazonin asiakaspalvelun inkkari ei juuri asiaa auttanut. Sitten vasta jos veloitukset menee läpi, alkavat tarkemmin asiaa tutkimaan. Kortti nyt on kuitenkin pankin puolesta varmuudeksi suljettu. Mahtaakohan nuo varaukset vaan kadota itsekseen vai mitä tässä käy? Pikkusen stressaa tuollainen lähes kolmen tonnin pommi roikkumassa kortilla, vaikka se nyt selvää onkin ettei sitä itse tarvitse missään tapauksessa maksaa.

Vituttaa tällainen hässäkkä tyhjän takia :rage:
 
Onko kenelläkään kokemusta Amazonin tekemistä aiheettomista katevarauksista? Aamulla huomasin, että luottokortille ilmestynyt viisi kappaletta katevarauksia 520-550 euron summille. Pankkiin soittamalla selvisi, että ovat amazon.de tekemiä. Amazonissa ei näy kuitenkaan mitään tilauksia tehtynä, joten tuskin liittyy mihinkään tilin kaappaukseenkaan. Omituinen juttu on vielä se, että tämä on vanha luottokortti jota en ole amazonissa enää pariin vuoteen käyttänyt, ja se on tililtä poistettu ja uusi lisätty tilalle.

Amazonin asiakaspalvelun inkkari ei juuri asiaa auttanut. Sitten vasta jos veloitukset menee läpi, alkavat tarkemmin asiaa tutkimaan. Kortti nyt on kuitenkin pankin puolesta varmuudeksi suljettu. Mahtaakohan nuo varaukset vaan kadota itsekseen vai mitä tässä käy? Pikkusen stressaa tuollainen lähes kolmen tonnin pommi roikkumassa kortilla, vaikka se nyt selvää onkin ettei sitä itse tarvitse missään tapauksessa maksaa.

Vituttaa tällainen hässäkkä tyhjän takia :rage:

Oletko varma ettei ole yritetty jotain tilin kaappausta? Have I been pwned jne sivustoilta näkee jos joissakin paikoissa missä olet rekisteröinyt on ollut murto ja tietoja vuotanut esim ne sähköposti osoitteet tai salasanoja jne.
Jos kuitenkin tili on hallinnassasi niin minä vaihtaisin sähköpostia/salasanoja ja 2FA käyttöön jos ei jo ole.
Voihan se olla että tiliisi on joku päässyt käsiksi ja yrittänyt sitten tehdä jotain isoja ostoksia vanhaa korttiasi käyttäen mutta Amazonin päässä huomattu epämääräinen käyttö jostain IP:stä josta on ehkä tullut jotain muutakin ja sitten ovat peruneet tilauksia hiljaisesti. Mutta sähköpostiin kyllä pitäisi sitten tulla jotain tällaisessa tilanteessa minun mielestäni...
Tai sitten se luottokorttisi on vuotanut jostain ja sitä yritetty käyttää Amazonissa jollain toisella tilillä.
 
Tai sitten se luottokorttisi on vuotanut jostain ja sitä yritetty käyttää Amazonissa jollain toisella tilillä.

Tämä kuulostaa todennäköisemmältä. Kortin tiedot karussa jostain vanhasta tietomurrosta ties missä nettikaupassa. Amazon ei ole hyväksynyt ostoa jonkun täsmäämättömän tiedon takia (osoite ei täsmää korttiin?).

Koska kortti sulussa niin no worries. Varaukset häviää, ja pankin kanssa saa sovittua että tuo kortti jää sulkuun ja uusi tilalle.
 
Ei löytynyt omaa sähköpostia pwnattuna. 2FA on ollut käytössä. Ja tilikin on hallussa. Salasana toki vaihtui heti, kun tuon huomasin. Mitään sähköpostia ei ole tullut mihinkään tilin käpälöintiin tai tilauksiin liittyen. Olisiko sitten tosiaan korttitiedot päässeet karkuun jossain toisaalla, ja joku tehnyt uuden tilin amazoniin tms. Täytyy olla kyllä joku todella muinainen vuoto kyseessä, koska en ole pitkään aikaan käyttänyt tuota korttia enää muualla kuin Paypalissa ja Apple Musicissa.
 
Ei löytynyt omaa sähköpostia pwnattuna. 2FA on ollut käytössä. Ja tilikin on hallussa. Salasana toki vaihtui heti, kun tuon huomasin. Mitään sähköpostia ei ole tullut mihinkään tilin käpälöintiin tai tilauksiin liittyen. Olisiko sitten tosiaan korttitiedot päässeet karkuun jossain toisaalla, ja joku tehnyt uuden tilin amazoniin tms. Täytyy olla kyllä joku todella muinainen vuoto kyseessä, koska en ole pitkään aikaan käyttänyt tuota korttia enää muualla kuin Paypalissa ja Apple Musicissa.


Varmaan kannattaa poistaa uusiki kortti amazonin tililtä ja lisätä se vain silloin kun tekee tilauksia. Varmuuden vuoksi, ei sitä tarvitse siellä onneksi rokoittaa.

Tuo korttihan on voitu kuvata esim etelän reissulla.
Voi varmaan katsella mitä on ostanu 2kk sisään jostain uudesta ostopaikasta ennen kun kortti vanheni. Vai oliko kortti voimassa, mutta ei amazonissa.
Kuitenki viimeisiä ostoksia kannattaa tarkistaa onko mitää kiinan kauppaa tullu käytettyä tms.
 
Viimeksi muokattu:
Luottokorttitapahtuman läpimeno vaatii että tilin, oli sitten Amazonilla tai missä vaan, ja asiakkuuden luottoyhtiöllä/pankissa oleva osoite pitää täsmätä jos osto ei ole kortilla fyysisesti tehty.

Käsittääkseni ajavat ostamiaan korttitietoja jollakin parin dollarin summalla, joka naamioitu jonkun kahvikupin ostoksi maksupäätteellä. Ja jos joku varastettu korttinumero maksaa, se otetaan käyttöön isommille summille. Tällöin pankin tietokone alkaa kinuamaan kotiosoitetta velkovalta taholta. Netistä löytyy sekin monelta, tällöinhän rikolliset jo tietää kortin olevan elossa, eli jaksavat jo vaivautua googlen ääreen.

Esim Nordealla saa kortin alue-estoja muutettua hyvin näppärästi.
 
Luottokorttitapahtuman läpimeno vaatii että tilin, oli sitten Amazonilla tai missä vaan, ja asiakkuuden luottoyhtiöllä/pankissa oleva osoite pitää täsmätä jos osto ei ole kortilla fyysisesti tehty.

Käsittääkseni ajavat ostamiaan korttitietoja jollakin parin dollarin summalla, joka naamioitu jonkun kahvikupin ostoksi maksupäätteellä. Ja jos joku varastettu korttinumero maksaa, se otetaan käyttöön isommille summille. Tällöin pankin tietokone alkaa kinuamaan kotiosoitetta velkovalta taholta. Netistä löytyy sekin monelta, tällöinhän rikolliset jo tietää kortin olevan elossa, eli jaksavat jo vaivautua googlen ääreen.

Esim Nordealla saa kortin alue-estoja muutettua hyvin näppärästi.

Niin myös Danskebankilla.
 
Pystyykö noita Fire HD tabletteja tilaamaan jotenkin kätevästi Suomeen? UK Amazon sanoo että ”This item does not ship to Finland.” Samaa sanoo com ja de.
 
Pystyykö noita Fire HD tabletteja tilaamaan jotenkin kätevästi Suomeen? UK Amazon sanoo että ”This item does not ship to Finland.” Samaa sanoo com ja de.

Postipakettien edelleenlähetyspalvelulla Englannista voi tilata vaikka suoraan Amazonista Englannista.

Tai sitten osta vaikka Ebay.co.uk sivustolta.
 
@Lucas

Mikä on asiallinen brittivälittäjä jos tiedät? En nyt ole kyllä tilaamassa ja 1 tabletti maksaakin liikaa ehkä noin.
 
forward2me.com on toimittanut mulle amazon.uk ja ebay ostoksia onnistuneesti. Näköjään sieltä on tullut meiliä lähiaikoina että ovat avanneet myös saksasta suomeen - palvelun.

mailboxde.com puolestaan on toimittanut luotettavasti tavaraa saksan suunnalta.

Pitääkin tehdä hintavertailua joskus noiden välillä.
 
Nyt tulikin koettua ensimmäinen Amazon -palautus eikä homma tunnu menevän lainkaan putkeen :confused2:

Ostin Amazon.de:stä ja tavara ei ollutkaan toimiva joten sovin myyjän (Amazonin käyttämä kauppias) kanssa palautuksesta.
Sain printattavat lippulappuset DHL:ää varten joka olisi kuljettanut jonnekin Return Your Parcel B2C Europelle Kölniin josta paketti olisi jatkanut jotakin reittiä myyjälle.

Suomessa DHL:llä selvisi, että lippulappu on Saksan DHL:ää varten joka on eri firma kuin varsinainen DHL. Neuvoivat postittamaan itse.
Postissa tietenkään eivät osanneet neuvoa, mutta arvelivat että kun laitetaan se alkuperäinen lippulappu kylkeen ja postitetaan tuonne B2C:n osoitteeseen niin paketti jatkaa sieltä kulkuaan.
Näin tehtiin.

Nyt sitten on alkanut olemaan jännät paikat kun myyjä kyselee, että missä paketti viipyy...

Onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta palautuksesta? Osaavatko tuolla B2C:llä ymmärtää, että vaikka paketti saapuu postilla eikä Saksan postin DHL:llä, niin se lippunen siinä kyljessä on validi ja toimitus jatkuu sitä reittiä.
 
Nyt tulikin koettua ensimmäinen Amazon -palautus eikä homma tunnu menevän lainkaan putkeen :confused2:

Ostin Amazon.de:stä ja tavara ei ollutkaan toimiva joten sovin myyjän (Amazonin käyttämä kauppias) kanssa palautuksesta.
Sain printattavat lippulappuset DHL:ää varten joka olisi kuljettanut jonnekin Return Your Parcel B2C Europelle Kölniin josta paketti olisi jatkanut jotakin reittiä myyjälle.

Suomessa DHL:llä selvisi, että lippulappu on Saksan DHL:ää varten joka on eri firma kuin varsinainen DHL. Neuvoivat postittamaan itse.
Postissa tietenkään eivät osanneet neuvoa, mutta arvelivat että kun laitetaan se alkuperäinen lippulappu kylkeen ja postitetaan tuonne B2C:n osoitteeseen niin paketti jatkaa sieltä kulkuaan.
Näin tehtiin.

Nyt sitten on alkanut olemaan jännät paikat kun myyjä kyselee, että missä paketti viipyy...

Onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta palautuksesta? Osaavatko tuolla B2C:llä ymmärtää, että vaikka paketti saapuu postilla eikä Saksan postin DHL:llä, niin se lippunen siinä kyljessä on validi ja toimitus jatkuu sitä reittiä.

Koska nuo korvaavat palautuksesta aiheutuneet kulut otaksun että otit paketinseurannan, lähetä heille linkki siihen joten eiköhän se eteenpäin mene. Muuten voi tulla ongelmia jos (suomen tunnetusti tehoton) posti on sen hukannut.
 
Tilasin Amazon.de ~15€ maksavan etulokasuojan polkupyörään. Ongelmana on, että pyöräni etuhaarukka on aivan liian leveä sen asentamiseen. Amazonin tai edes valmistajan(SKS Germany) kuvauksissa/teknisissä tiedoissa ei ole mitään mainintaa tälläisestä rajoituksesta. Kaikki viittaisivat, että tuotteen pitäisi olla sopiva.

Haluaisin palauttaa tuotteen, mutta ilmaisen palautus taitaa vaatia, että tuote maksaa 40€ tai enemmän. Tässä tapauksessa ei kai siis ole mitään järkeä lähteä palautamaan tuotetta, postit maksaa enemmän kuin itse tuote.

Onko tässä edes järkeä yrittää olla yhteydessä Amazoniin(tai valmistajaan) ja vaatia jonkinlaista korvausta? Kyseessä ei ole iso summa, mutta ottaa tuo silti hieman pannuun.
 
Luottokorttitapahtuman läpimeno vaatii että tilin, oli sitten Amazonilla tai missä vaan, ja asiakkuuden luottoyhtiöllä/pankissa oleva osoite pitää täsmätä jos osto ei ole kortilla fyysisesti tehty.

Käsittääkseni ajavat ostamiaan korttitietoja jollakin parin dollarin summalla, joka naamioitu jonkun kahvikupin ostoksi maksupäätteellä. Ja jos joku varastettu korttinumero maksaa, se otetaan käyttöön isommille summille. Tällöin pankin tietokone alkaa kinuamaan kotiosoitetta velkovalta taholta. Netistä löytyy sekin monelta, tällöinhän rikolliset jo tietää kortin olevan elossa, eli jaksavat jo vaivautua googlen ääreen.

Esim Nordealla saa kortin alue-estoja muutettua hyvin näppärästi.

Ja maksut näyttää menneen läpi. Onkohan joku käyttämäni verkkokauppa korkattu niin hyvin, että on saatu samalla kertaa kortti- ja osoitetiedot, eikä kauppias ole viitsinyt ilmoittaa asiasta asiakkaille ettei maine mene :mad: Tietäisi edes mistä nuo tiedot on karannut, niin ei enää uudestaan käyttäisi sellaista paskapuljua. Tuo korttihan on minulla ollut vain pöytälaatikossa nettiostoksia varten, joten missään ravintolassa tms. sitä ei ole kopsattu.

Nordealle laitoin nyt reklamaation asiasta. Kaipa he hoitavat asian kuntoon. Vituttaa kuitenkin.
 
^^ Ottamatta itse tuohon palautukseen kantaa, niin varmaan vois ainakin tehdä pyynnön korjata/tarkentaa tuotekuvausta jos kerta noin olennainen tieto puuttui. Pitäisi löytyä tuotekuvauksen alta kohta "Report incorrect product information."
 
Tilasin Amazon.de ~15€ maksavan etulokasuojan polkupyörään. Ongelmana on, että pyöräni etuhaarukka on aivan liian leveä sen asentamiseen. Amazonin tai edes valmistajan(SKS Germany) kuvauksissa/teknisissä tiedoissa ei ole mitään mainintaa tälläisestä rajoituksesta. Kaikki viittaisivat, että tuotteen pitäisi olla sopiva.

Haluaisin palauttaa tuotteen, mutta ilmaisen palautus taitaa vaatia, että tuote maksaa 40€ tai enemmän. Tässä tapauksessa ei kai siis ole mitään järkeä lähteä palautamaan tuotetta, postit maksaa enemmän kuin itse tuote.

Onko tässä edes järkeä yrittää olla yhteydessä Amazoniin(tai valmistajaan) ja vaatia jonkinlaista korvausta? Kyseessä ei ole iso summa, mutta ottaa tuo silti hieman pannuun.

Mitä siihen ilmaiseen palautukseen tulee niin jos Amazon ei tule vastaan niin hieman epäilen että saisit sen. Palautusehdoissa kun lukee

You will have to bear the regular cost of returning the goods if the goods delivered correspond to the goods ordered and if the price of the goods to be sent back does not exceed the amount of 40 euros, or if, where the price of the goods is higher, you, at the date of the cancellation, have not yet paid the consideration or paid a contractually agreed partial payment. Otherwise the return the goods is at no cost for you. Goods not suitable for parcel shipment will be picked up from you.

Eli joudut kärsimään postikulut jos vastaanotettu tuote = tilattu tuote. Ja tässähän sait mitä tilasit.
Mutta vastaako se vastaanotettu tuote sitä tilattua tuotetta jos se ei sovi eikä tuotetiedoissa ole mitään viittausta tällaiseen rajoitukseen? Vähän kinkkisempi kysymys, näillä vähillä tiedoilla minä sanoisin että ei vastaa.

Mutta minä ainakin olisin yhteydessä Amazoniin (/miksei myös valmistajaan). Amazonin kannalta tuollaisen ison ja halvan tuotteen takaisinsaaminen ei kannata. Postikulut kun maksaisi niin paljon. Mutta Amazonin kannalta sinun tyytyväisyyden/hyvän mielen takaisinsaaminen kannattaa paljon enemmän.
Eli oma veikkaukseni on että saat rahat takaisin / xx% hyvityksen ja saat pitää tuotteen.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin Amazon.de ~15€ maksavan etulokasuojan polkupyörään. Ongelmana on, että pyöräni etuhaarukka on aivan liian leveä sen asentamiseen. Amazonin tai edes valmistajan(SKS Germany) kuvauksissa/teknisissä tiedoissa ei ole mitään mainintaa tälläisestä rajoituksesta. Kaikki viittaisivat, että tuotteen pitäisi olla sopiva.

Haluaisin palauttaa tuotteen, mutta ilmaisen palautus taitaa vaatia, että tuote maksaa 40€ tai enemmän. Tässä tapauksessa ei kai siis ole mitään järkeä lähteä palautamaan tuotetta, postit maksaa enemmän kuin itse tuote.

Onko tässä edes järkeä yrittää olla yhteydessä Amazoniin(tai valmistajaan) ja vaatia jonkinlaista korvausta? Kyseessä ei ole iso summa, mutta ottaa tuo silti hieman pannuun.



You can return items free of charge in the following cases:

1.) you have received a wrong, damaged or defective item.
2.) you have cancelled the purchase of an item under the right of cancelation within 14 days and the price of the item to be returned is above €40 Note: The €40 amount refers to the individual item to be returned, not to the total value of the return. You can find more information on statutory cancellation rights in our Conditions of Use .
http://www.amazon.de/agb.
3.) you return eligible items within our 30-days returns policy. To see which items are eligible for free returns, please visit our help page:



Uskosin että jos joku noista käy sun tapaukseen maksaa ne kulut.
Toki kannattaa asiakaspalvelun kanssa viestitellä.
Itse olen laittanu tuota ylinta punaisella merkittyä.
upload_2019-4-9_13-23-44.png
 
Viimeksi muokattu:
Luehan nuo ehdot ylempänä :) Aiemmalla sivulla on koko rimpsu ja linkki.

Ja nuo ehdothan menee ihan lakien/sääntöjen mukaan.
KKV.fi - Tavaran ja maksun palauttaminen
europa.eu - Takuut: korjaukset, vaihdot ja hyvitykset

toki en tiedä miksi amazon käyttää rajana 40€

"
you have cancelled the purchase of an item under the right of cancelation within 14 days and the price of the item to be returned is above €40 Note: The €40 amount refers to the individual item to be returned, not to the total value of the return. You can find more information on statutory cancellation rights in our Conditions of Use .
"

Tuo on joskus saatu amazonin vastaus.

Sinun linkissäkin sanotaan
"Tietyt kauppiaat ottavat vastatakseen tuotteen palauttamiskustannukset. Heidän on kerrottava asiakkaalle (ennen tilauksen tekemistä), jos asiakas joutuu maksamaan palauttamiskustannukset. Jos myyjä ei ilmoita tätä, myyjän on maksettava nämä kustannukset. Sinun ei tarvitse maksaa sellaisia maksuja, joista sinulle ei ole kerrottu etukäteen.
"

Toki en koskaan ole oikein lukenu ehtoja kerrotaanko se.
 
Viimeksi muokattu:
toki en tiedä miksi amazon käyttää rajana 40€

Siksi koska he voivat :) Se kun on heidän oma päätöksensä :D
14 päivän palautusoikeus kun on vain se, oikeus palauttaa. Palautuksesta aiheutuvat kustannukset on sitten oma asiansa.

Toki en koskaan ole oikein lukenu ehtoja kerrotaanko se.

Kerrotaanhan se. Tekemällä tilauksen hyväksyt heidän ehtonsa ja tämä lukee ehdoissa.
upload_2019-4-9_14-18-41.png
By placing your order you agree to Amazon's Conditions of Use & Sale. Please see our Privacy Notice, our Cookies Notice and our Interest-Based Ads Notice.
Eli tuo "conditions of use & sale", sieltä "Conditions of Sale" alta kohdasta 3 löytyy "Right of cancellation up to 14 days..." jossa tämä 40€ raja kerrotaan ja selitetään miten se pätee.
 
Tilasin Amazon.de ~15€ maksavan etulokasuojan polkupyörään. Ongelmana on, että pyöräni etuhaarukka on aivan liian leveä sen asentamiseen. Amazonin tai edes valmistajan(SKS Germany) kuvauksissa/teknisissä tiedoissa ei ole mitään mainintaa tälläisestä rajoituksesta. Kaikki viittaisivat, että tuotteen pitäisi olla sopiva.

Haluaisin palauttaa tuotteen, mutta ilmaisen palautus taitaa vaatia, että tuote maksaa 40€ tai enemmän. Tässä tapauksessa ei kai siis ole mitään järkeä lähteä palautamaan tuotetta, postit maksaa enemmän kuin itse tuote.

Onko tässä edes järkeä yrittää olla yhteydessä Amazoniin(tai valmistajaan) ja vaatia jonkinlaista korvausta? Kyseessä ei ole iso summa, mutta ottaa tuo silti hieman pannuun.
Ihan mielenkiinnosta, mistä lokasuojasta on kyse? Linkkiä tuotteeseen?

Ja millainen pyörä? Mahdollisesti se fillariketjussa mainitsemasi GX LTD?
 
Puolitoista vuotta sitten ostamani 5-paikkainen AUKEY usb laturi sanoi poks eilen illalla. Naputtelin myyjälle viestiä ja aamulla tuli vastaus. Lähetin screenshotin amazonin tilausvahvistuksesta ja paypal tiedot, rahat tulee palatuksena parin päivän sisällä. Koko härdelliin meni muutama tunti ja rikkinäisen laturin saa heittää kierrätykseen.

Vois ostaa uuden samanlaisen ja samalta myyjältä.
 
Tilasin 4 tuotetta joista 1 saapui ajallaan tracking idn kera, loput jäivät maailmalle. Kannattaako pitää vielä toivoa yllä ja odottaa pakettia, vai mitä tehdä?

Track packagessa sanotaan seuraavaa:

"Was expected by 2 April
We expected Deutsche Post DHL to deliver your package by now. This package didn't have a tracking ID."
 
Tilasin 4 tuotetta joista 1 saapui ajallaan tracking idn kera, loput jäivät maailmalle. Kannattaako pitää vielä toivoa yllä ja odottaa pakettia, vai mitä tehdä?

Track packagessa sanotaan seuraavaa:

"Was expected by 2 April
We expected Deutsche Post DHL to deliver your package by now. This package didn't have a tracking ID."

Ei kai nuo kaikki ole eri paketeissa tulleet? Ehkä sulla on 1 paketti hukassa.

Asiat selviää kun kysyy aspasta.
 
Kyllä suomen lain mukaan etämyynnissä täytyy olla ilmainen palautus 14 vrk aikana, eikä syytä tarvitse kertoa.

Mulla on just nyt tällainen keissi päällä amazon.co.uk:n kanssa: ostoksen kokonaishinta toimituksineen alle 30 euroa. Heti suoraan kun otin chatilla yhteyttä niin kertoivat, että pre-paid palautusvaihtoehtoa ei valitettavasti ole, mutta paketti postiin omalla kustannuksella (ei mitään väliä kuinka paljon se maksaa ja tässä tapauksessa se tullee oleman enemmän kuin aikanaan amazonille maksoin tuotteesta ja toimituksesta).

Sitten amazonin laput pakettiin kiinni, paketti postiin ja kuvakopio maksukuitista heille ja rahat takaisin luottokortille täysimääräisenä. Lisäksi antoivat vielä goodwill voucherin. Eli ei muuta kuin rohkeasti vaan eteenpäin. Tämä homma ei ole vielä maalissa, mutta näin ovat luvanneet kirjallisesti.

Samoin jos teillä suomen DHL kusee noita prime / expedited jakeluja, niin välittömästi reklamaatiota suoraan amazonille. Joka kerta oon saanu kaikki postikulut takaisin, jos se ensimmäinen jakelu on kustu. DHL on vaan niin p*ska firma, ettei niiden kuskit jaksa kaupungeissa tai ainakaan pk-seudulla edes yrittää jakaa paketteja kotiosoitteisiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 286
Viestejä
4 507 926
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom