- Liittynyt
- 23.10.2016
- Viestejä
- 1 055
Kyllä, tilanne on paha... Ei ole tapahtunut mitään, tilaus on yhä auki. Ja huomenna luvataan saapuvaksi.Omilta sivuiltahan näet ajan tasaisen tilanteen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä, tilanne on paha... Ei ole tapahtunut mitään, tilaus on yhä auki. Ja huomenna luvataan saapuvaksi.Omilta sivuiltahan näet ajan tasaisen tilanteen.
Nyt tilaus on jakautunut kahteen lähetykseen. Kumpikaan ei ole lähtenyt. Toisessa luki dispatch-jutusta jotenkin eri tavalla, olikohan se ready for dispatch ja toisessa taas ei. Kirjoitin lämminhenkisen sähköpostin asiakaspalveluun...Kyllä, tilanne on paha... Ei ole tapahtunut mitään, tilaus on yhä auki. Ja huomenna luvataan saapuvaksi.
Asiakaspalvelu vastasi. Kaikki oli kunnossa maksun suhteen ja tuotetta oli varastossa, mutta eipä ollut lähtenyt matkaan. Jotain tuollaista selitti: "Most likely, there was a sorting issue in the warehouse, so the item got stuck somewhere along the way".Kirjoitin lämminhenkisen sähköpostin asiakaspalveluun...
Nyt on toinenkin paketti lähetetty. Sekin pitäisi tulla huomenna. Ja tämä lähetetään Espanjasta.Nyt on yksi Amazonin paketti lähetetty, DHL toimittaa ja lähtee UK:sta. Huomenna pitäisi olla perillä...
Amazon ei näköjään tarvitse edes pyyntöä, vaan ilmoittivat hyvittävänsä pikatoimituksen lisämaksun ennen kuin ehdin kysyä. Summa palautuu minulle, ei tarjottu lahjakorttia. Ja molemmat paketit ovat jo Suomessa, toimitus tänään.Saavat kyllä hyvittää jotain, ainakin tuon pikatoimituksen maksun...
Onko Amazonilla jotan muuta feedbackia kuin tavaran palauttaminen? Alle 10€ tuote ja tuli vain vääräällä tuoksulla niin ihan sama sinänsä, mutta voisin antaa palautetta että eri tavaraa jos vaikka hyllytetty väärin.
Ota niihin yhteyttä; saat varmasti täyden hyvityksen tai lähettävät oikean tuotteen ja saanet pitää väärän tuotteen. Suoraa linkkiä en voi antaa, kun en edes tiedä minkä maan Amazonista kyse.
Amazon.com
Help - Browse Help Topics - Need More Help? - Contact Us
Sitä kautta pääsi laittamaan kyseisestä tilauksesta viestiä, en löytänyt varsinaisen tilauksen alta muuta kuin suoran tavaran palautuksen.
Mitäköhän pitäisi tehdä tilauksen suhteen: SSD tilattu 20pvä ja lähetetty myös samana päivänä ja tracking näyttää "package has shipped" mutta ei ole tuosta muuttunut miksikään viimeiseen 8 päivään ja arvioitu saapuminen piti olla eilen.
Ilmeisesti "lähettivät" paketin DHL:n toimesta, mutta kun katson tracking ID:llä DHL:n saksan sivuilta translateri kertoo että "päivitämme lähetyksen tietoja piakkoin, paketti ei ole saapunut meille"
Amazonin omilla sivuilla taas kerrotaan "lähetys on myöhässä arvioitu saapuminen 28.3-3.4 jos ei ole saapunut tähän mennessä ota meihin yhteyttä 4.4"
Odotanko tuota pakettia nyt tuonne asti ja otan sitten vasta yhteyttä 4 pvä?
Muutaman kerran olen vasta Amazonista tavaraa tilannut ja joka kerta paketti tullut heidän arvioidun saapumisen puitteissa.
Amazon.de:
Onko kokemuksia saako näyttöjen asiakaspalautuksesta postikulut takaisin? Jos sattuu saamaan huonon yksilön, kuolleita pikseleitä tai epätasainen taustavalo tms, ei kuitenkaan takuun alainen vika. Olisi hyvässä tarjouksessa ruutuja.
Palautin joskus kengät, mistä posti riisti 33e. Tämän kyllä silloin hyvittivät, kun asiakaspalveluun laittoi kuvan postin kuitista.
3 RIGHT OF CANCELLATION UP TO 14 DAYS, EXCEPTIONS TO CANCELLATION AND OUR VOLUNTARY RETURNS GUARANTEE, STATUTORY WARRANTY RIGHTS
Returns Support Centre, by contacting us or using this standard form . In case you use the return centre, we will communicate to you an acknowledgement of receipt of such cancellation without undue delay (e.g. by e-mail).
To meet the cancellation deadline, it is sufficient for you to send your communication on the exercise of the right to cancellation before the cancellation period has expired and return the goods via our Return Suppert Centre within the deadline defined below..
For additional information on the scope, content and instructions for the exercise, please contact our Customer Service.
Returns Support Centre. To meet the deadline, it is sufficient for you to send the goods before the period of 14 days has expired. You will have to bear the regular cost of returning the goods if the goods delivered correspond to the goods ordered and if the price of the goods to be sent back does not exceed the amount of 40 euros, or if, where the price of the goods is higher, you, at the date of the cancellation, have not yet paid the consideration or paid a contractually agreed partial payment. Otherwise the return the goods is at no cost for you. Goods not suitable for parcel shipment will be picked up from you.
You will only have to pay compensation for any deterioration of the goods if the value of the goods diminishes due to the handling of the goods (except when it was necessary to establish the nature, characteristics and functioning of the goods).
EXCEPTIONS TO THE RIGHT OF CANCELLATION
The right to cancellation does not exist or lapses, as the case may be, in the case of contracts regarding:
END OF INSTRUCTION ON RIGHT OF CANCELLATION
- the delivery of goods which are not suitable for return due to health protection or hygienic reasons if unsealed by you after delivery, or which, due to their nature, are, after delivery, inseparately mixed with other items;
- the delivery of sealed audio or video recordings or of sealed software if unsealed by you after delivery;
- the supply of goods made to customer specifications or clearly customized to personal needs;
- the supply of goods which may deteriorate or expire rapidly;
- a service if Amazon has fully performed it (e.g. the use of the Amazon MP3 Music Service) and you acknowledged and expressly accepted before you placed your order that we could start to deliver the service, and that you could not cancel it once the contract had been fully performed;
- the supply of digital content (including apps, digital software, ebooks, MP3, etc.) which is not supplied on a tangible medium (e.g. on a CD or DVD) if you expressly accepted before your order has been executed and at the same time confirmed that we could start to deliver the content, and that you could not cancel it once delivery had started;
- the delivery of newspapers, journals or magazines with the exception of subscription contracts for the supply of such publications; and
- the supply of alcoholic beverages whose price has been agreed upon conclusion of the sales contract, which however can only be delivered after 30 days and whose actual value is dependent on fluctuations in the market which we cannot control.
Saa kortin tiedot pois tililtä. Voi olla hyötyä jossain tilanteissa. Varsinkin jos mobiililaitteella paljon käyttää. Väärinkäytöksiä saa silti selittää jos puhelin hukkuu lukitsemattomana.Huomasin että Amazon.de tarjosi maksutavaksi laskua, onkohan tuo miten pitkään ollut? En ainakaan aiemmin ole huomannut.
Ihan mielenkiintoinen uudistus:
Monthly Invoicing allows customers to pay for all orders from one month via bank transfer until the middle of the next month.
Monthly Invoicing is available for private customers with a valid billing address in Germany, Austria or Finland. It is not available for business customers.
Näköjään saatavilla vain Saksassa, Itävallassa ja melko yllättäen Suomessa.
Amazon.de Hilfe: Über die Zahlung per Monatsabrechnung
Onko kenelläkään kokemusta Amazonin tekemistä aiheettomista katevarauksista? Aamulla huomasin, että luottokortille ilmestynyt viisi kappaletta katevarauksia 520-550 euron summille. Pankkiin soittamalla selvisi, että ovat amazon.de tekemiä. Amazonissa ei näy kuitenkaan mitään tilauksia tehtynä, joten tuskin liittyy mihinkään tilin kaappaukseenkaan. Omituinen juttu on vielä se, että tämä on vanha luottokortti jota en ole amazonissa enää pariin vuoteen käyttänyt, ja se on tililtä poistettu ja uusi lisätty tilalle.
Amazonin asiakaspalvelun inkkari ei juuri asiaa auttanut. Sitten vasta jos veloitukset menee läpi, alkavat tarkemmin asiaa tutkimaan. Kortti nyt on kuitenkin pankin puolesta varmuudeksi suljettu. Mahtaakohan nuo varaukset vaan kadota itsekseen vai mitä tässä käy? Pikkusen stressaa tuollainen lähes kolmen tonnin pommi roikkumassa kortilla, vaikka se nyt selvää onkin ettei sitä itse tarvitse missään tapauksessa maksaa.
Vituttaa tällainen hässäkkä tyhjän takia
Tai sitten se luottokorttisi on vuotanut jostain ja sitä yritetty käyttää Amazonissa jollain toisella tilillä.
Ei löytynyt omaa sähköpostia pwnattuna. 2FA on ollut käytössä. Ja tilikin on hallussa. Salasana toki vaihtui heti, kun tuon huomasin. Mitään sähköpostia ei ole tullut mihinkään tilin käpälöintiin tai tilauksiin liittyen. Olisiko sitten tosiaan korttitiedot päässeet karkuun jossain toisaalla, ja joku tehnyt uuden tilin amazoniin tms. Täytyy olla kyllä joku todella muinainen vuoto kyseessä, koska en ole pitkään aikaan käyttänyt tuota korttia enää muualla kuin Paypalissa ja Apple Musicissa.
Luottokorttitapahtuman läpimeno vaatii että tilin, oli sitten Amazonilla tai missä vaan, ja asiakkuuden luottoyhtiöllä/pankissa oleva osoite pitää täsmätä jos osto ei ole kortilla fyysisesti tehty.
Käsittääkseni ajavat ostamiaan korttitietoja jollakin parin dollarin summalla, joka naamioitu jonkun kahvikupin ostoksi maksupäätteellä. Ja jos joku varastettu korttinumero maksaa, se otetaan käyttöön isommille summille. Tällöin pankin tietokone alkaa kinuamaan kotiosoitetta velkovalta taholta. Netistä löytyy sekin monelta, tällöinhän rikolliset jo tietää kortin olevan elossa, eli jaksavat jo vaivautua googlen ääreen.
Esim Nordealla saa kortin alue-estoja muutettua hyvin näppärästi.
Pystyykö noita Fire HD tabletteja tilaamaan jotenkin kätevästi Suomeen? UK Amazon sanoo että ”This item does not ship to Finland.” Samaa sanoo com ja de.
Nyt tulikin koettua ensimmäinen Amazon -palautus eikä homma tunnu menevän lainkaan putkeen
Ostin Amazon.de:stä ja tavara ei ollutkaan toimiva joten sovin myyjän (Amazonin käyttämä kauppias) kanssa palautuksesta.
Sain printattavat lippulappuset DHL:ää varten joka olisi kuljettanut jonnekin Return Your Parcel B2C Europelle Kölniin josta paketti olisi jatkanut jotakin reittiä myyjälle.
Suomessa DHL:llä selvisi, että lippulappu on Saksan DHL:ää varten joka on eri firma kuin varsinainen DHL. Neuvoivat postittamaan itse.
Postissa tietenkään eivät osanneet neuvoa, mutta arvelivat että kun laitetaan se alkuperäinen lippulappu kylkeen ja postitetaan tuonne B2C:n osoitteeseen niin paketti jatkaa sieltä kulkuaan.
Näin tehtiin.
Nyt sitten on alkanut olemaan jännät paikat kun myyjä kyselee, että missä paketti viipyy...
Onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta palautuksesta? Osaavatko tuolla B2C:llä ymmärtää, että vaikka paketti saapuu postilla eikä Saksan postin DHL:llä, niin se lippunen siinä kyljessä on validi ja toimitus jatkuu sitä reittiä.
Luottokorttitapahtuman läpimeno vaatii että tilin, oli sitten Amazonilla tai missä vaan, ja asiakkuuden luottoyhtiöllä/pankissa oleva osoite pitää täsmätä jos osto ei ole kortilla fyysisesti tehty.
Käsittääkseni ajavat ostamiaan korttitietoja jollakin parin dollarin summalla, joka naamioitu jonkun kahvikupin ostoksi maksupäätteellä. Ja jos joku varastettu korttinumero maksaa, se otetaan käyttöön isommille summille. Tällöin pankin tietokone alkaa kinuamaan kotiosoitetta velkovalta taholta. Netistä löytyy sekin monelta, tällöinhän rikolliset jo tietää kortin olevan elossa, eli jaksavat jo vaivautua googlen ääreen.
Esim Nordealla saa kortin alue-estoja muutettua hyvin näppärästi.
Tilasin Amazon.de ~15€ maksavan etulokasuojan polkupyörään. Ongelmana on, että pyöräni etuhaarukka on aivan liian leveä sen asentamiseen. Amazonin tai edes valmistajan(SKS Germany) kuvauksissa/teknisissä tiedoissa ei ole mitään mainintaa tälläisestä rajoituksesta. Kaikki viittaisivat, että tuotteen pitäisi olla sopiva.
Haluaisin palauttaa tuotteen, mutta ilmaisen palautus taitaa vaatia, että tuote maksaa 40€ tai enemmän. Tässä tapauksessa ei kai siis ole mitään järkeä lähteä palautamaan tuotetta, postit maksaa enemmän kuin itse tuote.
Onko tässä edes järkeä yrittää olla yhteydessä Amazoniin(tai valmistajaan) ja vaatia jonkinlaista korvausta? Kyseessä ei ole iso summa, mutta ottaa tuo silti hieman pannuun.
You will have to bear the regular cost of returning the goods if the goods delivered correspond to the goods ordered and if the price of the goods to be sent back does not exceed the amount of 40 euros, or if, where the price of the goods is higher, you, at the date of the cancellation, have not yet paid the consideration or paid a contractually agreed partial payment. Otherwise the return the goods is at no cost for you. Goods not suitable for parcel shipment will be picked up from you.
Tilasin Amazon.de ~15€ maksavan etulokasuojan polkupyörään. Ongelmana on, että pyöräni etuhaarukka on aivan liian leveä sen asentamiseen. Amazonin tai edes valmistajan(SKS Germany) kuvauksissa/teknisissä tiedoissa ei ole mitään mainintaa tälläisestä rajoituksesta. Kaikki viittaisivat, että tuotteen pitäisi olla sopiva.
Haluaisin palauttaa tuotteen, mutta ilmaisen palautus taitaa vaatia, että tuote maksaa 40€ tai enemmän. Tässä tapauksessa ei kai siis ole mitään järkeä lähteä palautamaan tuotetta, postit maksaa enemmän kuin itse tuote.
Onko tässä edes järkeä yrittää olla yhteydessä Amazoniin(tai valmistajaan) ja vaatia jonkinlaista korvausta? Kyseessä ei ole iso summa, mutta ottaa tuo silti hieman pannuun.
Kyllä pitäisi korvata ainakin jos 15pvä sisään ilmoitat palautuksesta jos on amazonin myymä, eikä jonku toisen.
Ainakin jonkin vian jos ilmoittaa
Luehan nuo ehdot ylempänä Aiemmalla sivulla on koko rimpsu ja linkki.
Ja nuo ehdothan menee ihan lakien/sääntöjen mukaan.
KKV.fi - Tavaran ja maksun palauttaminen
europa.eu - Takuut: korjaukset, vaihdot ja hyvitykset
toki en tiedä miksi amazon käyttää rajana 40€
Toki en koskaan ole oikein lukenu ehtoja kerrotaanko se.
Eli tuo "conditions of use & sale", sieltä "Conditions of Sale" alta kohdasta 3 löytyy "Right of cancellation up to 14 days..." jossa tämä 40€ raja kerrotaan ja selitetään miten se pätee.By placing your order you agree to Amazon's Conditions of Use & Sale. Please see our Privacy Notice, our Cookies Notice and our Interest-Based Ads Notice.
Onkos se silleen että Saksan ja Suomen veroero on 5%?
Onkos se silleen että Saksan ja Suomen veroero on 5%?
Ihan mielenkiinnosta, mistä lokasuojasta on kyse? Linkkiä tuotteeseen?Tilasin Amazon.de ~15€ maksavan etulokasuojan polkupyörään. Ongelmana on, että pyöräni etuhaarukka on aivan liian leveä sen asentamiseen. Amazonin tai edes valmistajan(SKS Germany) kuvauksissa/teknisissä tiedoissa ei ole mitään mainintaa tälläisestä rajoituksesta. Kaikki viittaisivat, että tuotteen pitäisi olla sopiva.
Haluaisin palauttaa tuotteen, mutta ilmaisen palautus taitaa vaatia, että tuote maksaa 40€ tai enemmän. Tässä tapauksessa ei kai siis ole mitään järkeä lähteä palautamaan tuotetta, postit maksaa enemmän kuin itse tuote.
Onko tässä edes järkeä yrittää olla yhteydessä Amazoniin(tai valmistajaan) ja vaatia jonkinlaista korvausta? Kyseessä ei ole iso summa, mutta ottaa tuo silti hieman pannuun.
S-BOARD - SKS-GermanyIhan mielenkiinnosta, mistä lokasuojasta on kyse? Linkkiä tuotteeseen?
Ja millainen pyörä? Mahdollisesti se fillariketjussa mainitsemasi GX LTD?
Tilasin 4 tuotetta joista 1 saapui ajallaan tracking idn kera, loput jäivät maailmalle. Kannattaako pitää vielä toivoa yllä ja odottaa pakettia, vai mitä tehdä?
Track packagessa sanotaan seuraavaa:
"Was expected by 2 April
We expected Deutsche Post DHL to deliver your package by now. This package didn't have a tracking ID."