Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Pahoittelen, en ole lukenut ketjua aiemmin joten ehkä käsitelty aiemminkin.

Mutta siis, Amazon.de:stä olisin tilaamassa, ja myyjänä "Amazon Warehouse". Kuntoluokitus on "Wie neu" ja hinta on huomattavan halpa. Kai tuolta uskaltaa tilata ihan normaalisti silti ja luottaa että tuote (puhelin) on tosiaan [lähes] uutta vastavassa kunnossa? "Versand durch Amazon" myös mainittu.

Ei muuten mitään, mutta toi halpa hinta vähän pistää epäilyttämään.
 
Palauta jos ei sitä mitä pitää. Sina warehouse dealit ollut itselläni ns. Priimaa
 
Uskaltaako tällaiselta myyjältä ostaa?
If you want to buy contact me: ➜ CERATO1ⓐGMX.DE
✉ Before placing the order, please contact me at: ➜ CERATO1ⓐGMX.DE



✉ For more information, please contact me at: ➜ CERATO1ⓐGMX.DE
✔ ✔ ✔ Thank you and wait for your e-mail

Myy noin puolta halvemmalla tuotteita. Lähetin sähköpostia ja ei pysty suoraan ostamaan amazonista, vaan pitää toimittaa jampalle tiedot, jonka jälkeen tulee amazon pay maksulinkki. Maksun jälkeen myyjä pistää amazonille viestiä, että tavaran voi lähettää. Tosi omituinen kuvio .

"
Falls Sie am Kauf Interesse haben , dann bitte Schicken Sie mir Ihr, Name und Lieferanschrift und eine Telefonnummer, und Ich werde Ihre Bestellung zu Amazon weiterleiten so das wir die Transaktion mit Amazon Payments anfangen koennen. Lieferung wird gemacht mit UPS oder DHL und dauert normalerweise 2-5 Arbeitstage. Meine Ruckgaberecht betragt 21 Tage Inspektionsperiode.

Also warte Ich auf Ihre schnelles antwort und entscheidung,

Vielen Dank,
Cerato Cristiano


Edit: joo, googletus kertoi että ihan täys kusetus.
 
Viimeksi muokattu:
Uskaltaako tällaiselta myyjältä ostaa?
If you want to buy contact me: ➜ CERATO1ⓐGMX.DE
✉ Before placing the order, please contact me at: ➜ CERATO1ⓐGMX.DE



✉ For more information, please contact me at: ➜ CERATO1ⓐGMX.DE
✔ ✔ ✔ Thank you and wait for your e-mail

Myy noin puolta halvemmalla tuotteita. Lähetin sähköpostia ja ei pysty suoraan ostamaan amazonista, vaan pitää toimittaa jampalle tiedot, jonka jälkeen tulee amazon pay maksulinkki. Maksun jälkeen myyjä pistää amazonille viestiä, että tavaran voi lähettää. Tosi omituinen kuvio .

"
Falls Sie am Kauf Interesse haben , dann bitte Schicken Sie mir Ihr, Name und Lieferanschrift und eine Telefonnummer, und Ich werde Ihre Bestellung zu Amazon weiterleiten so das wir die Transaktion mit Amazon Payments anfangen koennen. Lieferung wird gemacht mit UPS oder DHL und dauert normalerweise 2-5 Arbeitstage. Meine Ruckgaberecht betragt 21 Tage Inspektionsperiode.

Also warte Ich auf Ihre schnelles antwort und entscheidung,

Vielen Dank,
Cerato Cristiano

Kannattaa vinkata asiasta Amazonin aspalle, niin heittävät huijarin pois.
 
Tulipa ensimmäinen kokeilu amazon.de:n aspan kanssa. Tilasin pienen satsin tavaraa, mm. pari wifi-pistorasiaa warehouse dealista. Toinen noista oli ilmeisesti ranskalaisella pistorasialla, eli töjö pystyssä maadoitusta varten. Chatilla aspaan yhteys että mitäs tehdään, tyyppi sanoi ettei uutta heti kättelyssä löydy, joten palauttavat rahat ja vehkeen saa pitää, eli ihan ok homma.

Tajusin vasta myöhemmin, että kyllähän tuo europlugin kuitenkin syö, eli ainakin sellaiset värkit tuohon saa kuitenkin kiinni, niin ei mene laite ihan hukkaan.
 
Tulipa ensimmäinen kokeilu amazon.de:n aspan kanssa. Tilasin pienen satsin tavaraa, mm. pari wifi-pistorasiaa warehouse dealista. Toinen noista oli ilmeisesti ranskalaisella pistorasialla, eli töjö pystyssä maadoitusta varten. Chatilla aspaan yhteys että mitäs tehdään, tyyppi sanoi ettei uutta heti kättelyssä löydy, joten palauttavat rahat ja vehkeen saa pitää, eli ihan ok homma.

Tajusin vasta myöhemmin, että kyllähän tuo europlugin kuitenkin syö, eli ainakin sellaiset värkit tuohon saa kuitenkin kiinni, niin ei mene laite ihan hukkaan.

Kyllähän sen ranskalaisen (CEE 7/5) pitäisi syödä sitä "universaalia" tai "hybridi" schukoakin?
Eli siis CEE 7/7.
upload_2019-6-8_20-48-34.png

Eikö nämä muutenkin ole aika yleisiä suomessa?
En nyt viitsi ruveta repimään johtoja irti ja tarkistelemaan mutta mutuilisin että olen elämäni aikana nähnyt enemmän CEE 7/7 plugeja vs CEE 7/4.

Edit: Muutaman piuhan katsoin huvin vuoksi ja kaikki noita 7/7 plugeja. Esim vedenkeitin ja kahvinkeitin ja niin edelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tilanne, että amazon.de:stä ostettu kiintolevy rikkoutui ja se pitäisi palauttaa. Tein jo ilmoituksen Amazonille ja sain linkin mitä kautta tulostin X määrän eri lappuja millä palautus onnistuu. Ei kait tuossa ole mitään muuta, kuin nyt viedä tuo paketti postiin ja liittää paketin sisällä yksi lipuke, toinen paketin päälle missä osoiteyms. tiedot?
 
Tuli tilanne, että amazon.de:stä ostettu kiintolevy rikkoutui ja se pitäisi palauttaa. Tein jo ilmoituksen Amazonille ja sain linkin mitä kautta tulostin X määrän eri lappuja millä palautus onnistuu. Ei kait tuossa ole mitään muuta, kuin nyt viedä tuo paketti postiin ja liittää paketin sisällä yksi lipuke, toinen paketin päälle missä osoiteyms. tiedot?
Aspaan vielä sitten viestiä, missä ilmoittaa postikulut, niin saa takaisin ennemmän kuin 8,40€.
 
Amazonin hyvä asiakaspalvelu toimi jälleen. Tilasin Amazon.de:stä pari tuotetta. Tuotteiden piti tulla englantilaisesta firmasta. Paketin tulo kesti 3 viikkoa jonka jälkeen tuli tullilta ilmoitus. Ihmettelin asiaa mutta tein tuon tullauksen kun oli niin pieni summa. Kävi ilmi että paketti oli lähetetty USA:sta. Tein reklamaation Amazonille ja korvasivat mukisematta tullaukseen menneet rahat.
 
Tilasin koneen osia amazon.de lauantai-iltana. Seuraavana yönä tuli sähköpostia, että your payment has been declined, ja sanoivat että kortissa voi olla vikaa tai syötetty väärin, samaan aikaan kuitenkin ovat ottanee ihan random summia tililtäni ja en oikein pysy kärryillä, että missä mennään... Nyt kuitenkin näyttää siltä että käsittelevät tilaustani ja kohta "pitäisi" lähteä matkaan. Epäilen kuitenkin että matkalle tulee mutka ja paketti ei lähdekään..
 
Onkos kellään ollut sellaista tilannetta, että tullut kaksi DHL:n pakettia, kun on tilannut vain yhden tuotteen? Tilasin 3.6. ja Amazonin mukaan tuote olis lähtenyt eilen liikkeelle, mutta sain eilen tekstiviestin, että olisi DHL-paketti noudettavissa automaatista, ja kun hakee sen lähetyskoodilla seurannan, näkyy se lähteneen liikkeelle 7.6. paikasta COLUMBUS - WEST, OH - USA, ja siitä sitten seilanneen tänne asti.

En vielä ehtinyt tuota hakemaan, mutta vähän kiinnostaisi mitä se sitten sisältää ja miten sen kanssa kuuluu toimia. Brushingista on tässä jonkun verran ollut juttua maailmalla, että kai tässä siitäkin voi olla kyse. Ja siis tuo paketti täsmälleen meikäläisen nimellä ja osoitteella tullut Suomeen asti. Ei ole myöskään mennyt rahoja kuin yhdestä tuotteesta.
 
On kyllä käsittämättömän hidasta toimintaa saksan amazonilla, sunnuntaina tilattu varastossa oleva tuote ei ole vieläkään liikahtanut mihinkään. Koittavat vissiin pakottaa ihmiset ottamaan sen maksullisen toimituksen?
 
On kyllä käsittämättömän hidasta toimintaa saksan amazonilla, sunnuntaina tilattu varastossa oleva tuote ei ole vieläkään liikahtanut mihinkään. Koittavat vissiin pakottaa ihmiset ottamaan sen maksullisen toimituksen?
Veikkaan: Siirtävät tuotetta lähempään/halvempitoimituskuluiseen varastoon ennen lähetystä, esim. Saksan Garbseniin josta suoraan Postille menevät lähetykset yleensä lähtevät.

Ja eivät varmaan tosiaan pidä kiirettä jos aikaa luvattuun toimitusaikaan on vielä - eli tuote voi esim. odottaa että kerääntyy suurempi tavaraerä kerralla siirrettäväksi varastojen välillä.
 
On kyllä käsittämättömän hidasta toimintaa saksan amazonilla, sunnuntaina tilattu varastossa oleva tuote ei ole vieläkään liikahtanut mihinkään. Koittavat vissiin pakottaa ihmiset ottamaan sen maksullisen toimituksen?

Edit: tuli vastaus tuossa yllä toimituspäivämäärään liittyen.
 
Kyllä postitusajat näyttäisi pidentyneen: Tilattu amazon.de:sta 7.6, arvio toimituksesta 15-24.6. Lähetetty tänään, arvioitu saapumispäivä 24.6 (mikä ei postin tuntien tule pitämään paikkaansa).
 
Kyllä postitusajat näyttäisi pidentyneen: Tilattu amazon.de:sta 7.6, arvio toimituksesta 15-24.6. Lähetetty tänään, arvioitu saapumispäivä 24.6 (mikä ei postin tuntien tule pitämään paikkaansa).

Itse en ole huomannut mitään pidentymistä, päinvastoin nyt tulee lähes aina reilussa viikossa kun pari vuotta sitten oli 2 viikkoa aivan yleinen toimitusaika.

Parin viime kuun toimitusajat tilauksesta (standarditoimitus amazon.de, tuotteet varastossa):

- 22.3., 6 arkipäivää
- 27.3., 6 arkipäivää
- 22.4., 7 arkipäivää
- 24.5., 6 arkipäivää
- 28.5., 4 arkipäivää
- 4.6., 5 arkipäivää
- 14.6., 7 arkipäivää (arvio, ei vielä saapunut)

Tähän vaikuttaa toki paljon se millaisia tuotteita tilaa, ja arpaonni.
 
Pari viimeistä ostokokemusta on ollut varsin surkeaa.

Ensin tilasin Logitech Harmony Eliten (refurbished like a new). No tuossa kakessa oli koiranpurema ja lcd ol rikki. Eikö nuo tarkista palautuksia mitenkään - yhdellä silmälläkin olisi nähnyt tuon vian. Kaikku muut palikat oli kelmuissa, joku swapännyt pelkän kaken. No tuote palautukseen ja uusi tilaus. Toinen Refurbished tuote oli onneksi ok.

Ja nyt viimeksi tilasin Wengerin repun pojalle. No paketissa tuli kuitenkin eri reppu ja tietenkin halvempaa mallia. Pitää huomenna kysellä mitä tehdään.

Ei tämä amazon.de ostaminen mitään vaivatonta ole. Ebay on toiminut kyllä paljon paremmin...
 
Tuolla amazonissa on vissiin joku keksinyt että voi näppärästi tuotepalautuksissa lähettää oman paskan/risan yksilönsä heille ja saa rahat kätevästi takaisin, ja se paski yksilö sitten päätyy jollekkin warehousedealisn seuraavalle asiakkaalle. No ei luulisi kovin pitkät jäljet tuossa olevan selvittää keneltä se palautus on alunperin tullut.
 
Tällainen tuli tilattua;

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B07G8GH4DN/ref=ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1

Seuraavana päivänä (tänää ) olisi saanut 35€ halvemmalla. Yritin perua eilisen tilauksen mutta oli liian pitkälle edennyt eikä pystynyt.

Kannattaako yrittää veivata tuon kanssa että saisi halvemmalla? Miten palautus, eikös se ole maksuton?

Jos aiheutuu paljon vaivaa niin jätän tekemättä. Jos jättäisi vain paketin noutamatta...?
 
Tällainen tuli tilattua;

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B07G8GH4DN/ref=ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1

Seuraavana päivänä (tänää ) olisi saanut 35€ halvemmalla. Yritin perua eilisen tilauksen mutta oli liian pitkälle edennyt eikä pystynyt.

Kannattaako yrittää veivata tuon kanssa että saisi halvemmalla? Miten palautus, eikös se ole maksuton?

Jos aiheutuu paljon vaivaa niin jätän tekemättä. Jos jättäisi vain paketin noutamatta...?
Neuvona, että kyselepä chatista että perutko vai hyvittävätkö suoraan tuon erotuksen ;)
 
Tuolla amazonissa on vissiin joku keksinyt että voi näppärästi tuotepalautuksissa lähettää oman paskan/risan yksilönsä heille ja saa rahat kätevästi takaisin, ja se paski yksilö sitten päätyy jollekkin warehousedealisn seuraavalle asiakkaalle. No ei luulisi kovin pitkät jäljet tuossa olevan selvittää keneltä se palautus on alunperin tullut.
Philips hue lamppujen kanssa sai tämän todellakin todettua. Tilasin kaikenkaikkiaan 6 settiä lamppuja warehousista joista yhteen oli vaihdettu vanhemman sukupolven lamput, yhteen halvemmat versiot ja yhdestä oli otettu katkaisia pois.
 
Yleensä Amazon pyytää palauttamaan ja tilaamaan uudestaan. Paketin vastaanottamatta jättäminen pitäisi toimia myös.
Joskus vielä sai hintaerotuksen takaisin ihan vaan kysymällä, mutta se loppui, koska monilla oli käytössä botteja jotka seurasivat hintoja, ja jos hinta laski, laittoi automaattisesti Amazonille pyynnön hintaerotuksen palauttamisesta.
Tällainen tuli tilattua;

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B07G8GH4DN/ref=ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1

Seuraavana päivänä (tänää ) olisi saanut 35€ halvemmalla. Yritin perua eilisen tilauksen mutta oli liian pitkälle edennyt eikä pystynyt.

Kannattaako yrittää veivata tuon kanssa että saisi halvemmalla? Miten palautus, eikös se ole maksuton?

Jos aiheutuu paljon vaivaa niin jätän tekemättä. Jos jättäisi vain paketin noutamatta...?
 
Veikkaan: Siirtävät tuotetta lähempään/halvempitoimituskuluiseen varastoon ennen lähetystä, esim. Saksan Garbseniin josta suoraan Postille menevät lähetykset yleensä lähtevät.

Ja eivät varmaan tosiaan pidä kiirettä jos aikaa luvattuun toimitusaikaan on vielä - eli tuote voi esim. odottaa että kerääntyy suurempi tavaraerä kerralla siirrettäväksi varastojen välillä.

Shipped with Posti
Tracking number JJFIxxxxxxxxxxxxxxx
Sunday, June 16th
10:23 PM
The package has left an Amazon site.
Rochester, GB
Friday, June 14th
Delivery has left the dispatch center and is on the way.

Näköjään amazon.de kautta tilattu tavara voi tulla Ison-Britannian kautta.
 
Tuli tilattua yksi Samsung evo 128GB muistikortti Amazonista ja se saapui viime viikolla ja tänään tuli yllätyksenä toinen kappale. Ensimmäinen tuli Saksasta ja toinen Briteistä.

E:
Tilaukset kohtaan ilmestynyt 0.0€ hintaan toinen kortti näköjään. Alkuperäisen paketin kohdalla taas lukee ettei sitä olisi pystytty toimittamaan ja paketti palannut Amazonille. Onkohan noilla järjestelmiin tullut joku bugi tai jotain.

orders amazon.PNG
 
Viimeksi muokattu:
Shipped with Posti
Tracking number JJFIxxxxxxxxxxxxxxx
Sunday, June 16th
10:23 PM
The package has left an Amazon site.
Rochester, GB
Friday, June 14th
Delivery has left the dispatch center and is on the way.

Näköjään amazon.de kautta tilattu tavara voi tulla Ison-Britannian kautta.

Jaahas meni sitten saksaan tuolta briteistä. :confused:
 
Royal Maililla lähti ainakin oma amazon.de tilaus ja ilman minkäänlaista seurantakoodia.
 
Jaahas meni sitten saksaan tuolta briteistä. :confused:

Eikös Saksa liene aika tavallinen välietappi logistiikassa Briteistä muualle Eurooppaan. Ja sehän on nähty että lähtövarasto voi olla missä päin EU:ta tahansa (mutta useimmiten kai UK tai Saksa) riippumatta mistä eurooppalaisesta Amazonista tilaa.
 
Perhana, 25e tuli takkiin kun näemmä voucher tullut tuolle Huawei Watch GT:lle. Chatin kautta kyselin ja ei antaneet muuta vaihtoehtoa kuin tilata uudestaan ja palauttaa se kalliimmalla hinnalla tilattu.
 
Amazon.de tilaus mullakin meni ihan outoa reittiä. Saksasta Ranskaan, sieltä Englantiin, josta Suomeen.
 
Koontitilauksilla on ihan normaalia että tilaukset poukkoilevat eri Amazonin toimipisteiden välillä maasta riippumatta. Mulla on ollut mitä ihmeellisimpiä reittejä, ilmeisesti kun joku pikkusälä tulee maasta X ja toinen maasta Y vaikka tilaus on amazon.de:stä. Sitten monet tännekin kirjoittaneet eivät näköjään ole huomanneet että jos myyjänä on joku muu kuin Amazon, odotetaan taas lisää kun se yksi sälä tulee jostain pikkumyyjän hevonkuusivarastosta.

Käsittelyn jälkeen alkaa toinen poukkoilu joka luultavasti liittyy kuljetusten optimointiin. Viimeisin tilaus hyppi monta päivää käsittelyn jälkeen 3-4 eri Saksan toimipisteen välillä ja sitten aktivoitui Postin lähetysseurannassa. Ei tolle ole muuta selitystä kuin rahdinhallinta jossa rekkoja tms. täytetään mahdollisimman optimoidusti.

Pääasia kumminkin että nykyään näyttää iParcel häipyneen toimitustavoista. Se oli täydellisen syvältä.
 
Royal Maililla lähti ainakin oma amazon.de tilaus ja ilman minkäänlaista seurantakoodia.

Samoin ja yllätys - katosi matkalla.

Amazon.de tilaus mullakin meni ihan outoa reittiä. Saksasta Ranskaan, sieltä Englantiin, josta Suomeen.
Varmaan siirretty sen varaston toimittamaksi jossa tuotetta on, mutta siirretty toiseen kun ei ole pystyneet suomeen toimittamaan. Tämä arvaus, ei ne amazonissa keskenään mitään laita.
Amazon.de varasto on myös briteissä jostain syystä.

Neuvona, että kyselepä chatista että perutko vai hyvittävätkö suoraan tuon erotuksen ;)

99% varmuudella muutokset menee palauta ja tilaa uusi.
Amazon on ottanut linjauksen ettei hyvitetä eroa.
Voit koettaa kysyä esim 5€ goodwill vouncheria tai palauttaa tuotteen.
 
Viimeksi muokattu:
Kovasti aina haukutaan Postia, mutta on tämä Amazonin normi postitus vielä astetta huonompaa.

Aika käsittämätöntä ettei paketille tule aina edes seurantakoodia joten niiden seuraaminen on mahdotonta. Eilen olisi Amazonin ennustuksen mukaan pitänyt tulla paketti, ei tullut eikä tullut tänäänkään. Tietysti kun Posti ei tiistaisin kulje niin ei ole edes se noutoilmoitus tullut, paketti varmaan ollut paikallisessa postissa(r-kiska josta ihan turha edes kysyä pakettia ilman seurantatunnusta tms)

Eikä tuo Amazonin pikakuljetuskaan kovin nopea ole kun käyttävät UPS:ää. Saksasta Helsinkiin 4 päivää ja tämä maksaa sen 14euroa (samalla hinnalla saa DHL Express kuljetuksen seuraavaksi päiväksi monilla kaupoilla)
 
Eikä tuo Amazonin pikakuljetuskaan kovin nopea ole kun käyttävät UPS:ää. Saksasta Helsinkiin 4 päivää ja tämä maksaa sen 14euroa (samalla hinnalla saa DHL Express kuljetuksen seuraavaksi päiväksi monilla kaupoilla)
Ainakin minulle n. 90% pikatoimituksista toimitetaan DHL Expressin Expressinä tai UPS Express Saverina, jotka kummatkin tulevat Euroopasta yhdessä päivässä Tampereelle. Lopuissa on sitten yleensä UPS Standard tai DHL Express Economy Select joissa menee 3-4 päivää.

Mutta suuressa osassa noista nopeistakin tilauksista tuntuu menevän tilauksesta lähetykseen se 1-2 päivää - vain muutaman kerran olen saanut tavaran käsiin jo tilauksesta seuraavana päivänä. Mutta ainakaan vielä ei ole yksikään Expedited-toimitus myöhästynyt Amazonin toimitusarviosta, eli olen saanut mitä olen tilannut.
 
Mutta suuressa osassa noista nopeistakin tilauksista tuntuu menevän tilauksesta lähetykseen se 1-2 päivää - vain muutaman kerran olen saanut tavaran käsiin jo tilauksesta seuraavana päivänä. Mutta ainakaan vielä ei ole yksikään Expedited-toimitus myöhästynyt Amazonin toimitusarviosta, eli olen saanut mitä olen tilannut.
Tuliskin DHL:llä mutta tuntuu että UPS:llä nuo lähtevät ja juurikin tuolla hitaammalla jolla menee se 3-4 päivää lähetyksestä.
 
Mun viimeisin kokemus Amazon.de:stä on ihan hyvä, tilasin 40 eurolla tavaraa eli sain ilmaisen toimituksen. Lähetys jaettiin kolmeen eri pakettiin, jotka tulivat vähän eri päivinä ja vain yhdessä oli seuranta, mutta aika nopeaa oli ja ensimmäinen taisi tulla alle viikossa.
 
Eikä tuo Amazonin pikakuljetuskaan kovin nopea ole kun käyttävät UPS:ää. Saksasta Helsinkiin 4 päivää ja tämä maksaa sen 14euroa (samalla hinnalla saa DHL Express kuljetuksen seuraavaksi päiväksi monilla kaupoilla)
Taitaa olla ihan varastosta ja kuun asennosta kiinni et millä kuriirilla lähtee. Minulle on tullut niin DHL:n kuin UPS:in kyydillä. Parhaimmillaan paketti on toimitettu heti seuraavana päivänä.
 
Taitaa olla ihan varastosta ja kuun asennosta kiinni et millä kuriirilla lähtee. Minulle on tullut niin DHL:n kuin UPS:in kyydillä. Parhaimmillaan paketti on toimitettu heti seuraavana päivänä.
Tuo on about ainoa merkittävä kiusa Amazonin kanssa. Paketit tulee millä toimitustavalla sattuu.

Kun käy töissä (joo, oikeasti), niin ainainen riesa, jota ei voi ennakoida.

Onneksi kuskit joskus jo osaa soittaa että 'et oo varmaan kotona, vienkö sinne?'
 
Tuo on about ainoa merkittävä kiusa Amazonin kanssa. Paketit tulee millä toimitustavalla sattuu.

Kun käy töissä (joo, oikeasti), niin ainainen riesa, jota ei voi ennakoida.

Onneksi kuskit joskus jo osaa soittaa että 'et oo varmaan kotona, vienkö sinne?'
Sekä DHL Expressillä että UPS:lla voi onneksi nykyään asettaa kaikki paketit menemään suoraan noutopisteeseen (tai töihin tms).

DHL:llä On Demand Delivery ja UPS:lla My Choice -palvelu. Saapuva paketti kohdistetaan vastaanottajan tiliin puhelinnumeron ja/tai sähköpostin perusteella, eli toimii suunnilleen samaan tapaan kuin Postin Oma Noutopiste -palvelu.
 
Sekä DHL Expressillä että UPS:lla voi onneksi nykyään asettaa kaikki paketit menemään suoraan noutopisteeseen (tai töihin tms).

DHL:llä On Demand Delivery ja UPS:lla My Choice -palvelu. Saapuva paketti kohdistetaan vastaanottajan tiliin puhelinnumeron ja/tai sähköpostin perusteella, eli toimii suunnilleen samaan tapaan kuin Postin Oma Noutopiste -palvelu.

Nuo noutopisteet olisivat kyllä käteviä, mutta UPS:n pohjoisin noutopiste on siellä Tampereen korkeudella ja muutenkin aika vähissä ovat. Joka kerta kuitenkin sitä tyrkyttävät nykyään, mutta ei nuo sijainnit paljon lämmitä. DHL:lla tilanne vissiin parempi.
 
UPS:n kautta tulossa paketti, My Choice rekisteröity jo aikaisemmin mutta silti paketti ei tule näkyviin omien tietojen hallintaan.

Sähköposti ja puhelin oikein, osoitteessa ääkkösiä ja ne ovat mankeloituneet ae/oe -paskaksi. Eikö mulla nyt My Choice toimi tuon ääkkösosoitteen takia, vai mikä tossa enää voi mättää?
 
UPS:n kautta tulossa paketti, My Choice rekisteröity jo aikaisemmin mutta silti paketti ei tule näkyviin omien tietojen hallintaan.

Sähköposti ja puhelin oikein, osoitteessa ääkkösiä ja ne ovat mankeloituneet ae/oe -paskaksi. Eikö mulla nyt My Choice toimi tuon ääkkösosoitteen takia, vai mikä tossa enää voi mättää?
ITse ainakin pystyn lisäämään sen paketin sinne (mobiilisoftalla) ja pyytämään toimitukset lähimpään noutopisteeseen. Automaattisesti ei oo tainnu ilmestyä kertaakaan, tosin yleensä isken seurantakoodin heti UPS:n (heikkolaatuiseen) mobiiliappsiin, joten voi olla että paukahtaisi sinne itsekin.
 
Tänään pitäisi amazon.de:stä tulla DHL:n kuljettamana paketti klo 20 mennessä. Seurantakoodi löytyy tilauksen yhteydestä, mutta mistään trackingistä sillä ei löydy mitään tietoja vaikka tilaus on lähtenyt viime viikon perjantaina. Jännäksi menee :think:
 
UPS MyChoice on ollut mulla vähän hit & miss, joskus tulee tiedotukset spostiin niin kuin pitää, välillä ei.
 
Pitää oikein piirtää risti seinään!

Amazonin paketteja ei UPS ei ikinä edes ole edes yrittänyt toimittaa kotiin vaan ovat aina heittäneet sen postin ongelmaksi eli +2-5pv toimitukseen.

Tänään olisi tulossa taas tulossa amazon.de paketti UPS kyydillä ja nyt kolme ihmettä on näemmä tapahtumassa
1) toimitus ajallaan
2) toimitus kotiin
3) kuski soitti ja kyseli onko ketään kotona ja mihin voisi jättää paketin kun ei oltu kotona
 
Onko Amazon alkanut tekemään katevarauksia eikä veloitakkaa enää toimitettavassa? Itsellä nyt 400e katevarauksissa 3:sta tilauksesta, joista peruin 2 (luonnollisesti ennen lähetystä). Pitäisi siis olla vain 80 katevaraus/veloitus :O
 
Onko Amazon alkanut tekemään katevarauksia eikä veloitakkaa enää toimitettavassa? Itsellä nyt 400e katevarauksissa 3:sta tilauksesta, joista peruin 2 (luonnollisesti ennen lähetystä). Pitäisi siis olla vain 80 katevaraus/veloitus :O
Katevaraus on aina tullut siinä vaiheessa kun paketti etenee "Preparing for shipment" -vaiheeseen (tila näkyy mm. Printable Order Summary -sivulla). Tämä tapahtuu tavallisesti 0-2 päivää ennen lähetystä, mutta joskus jopa yli viikon ennen lähetystä. Katevaraus muuttuu veloitukseksi kun paketti lähtee.
 
Hohhoijjaa.. Amazon näköjään veloittanut kortilta muutaman satasen ostossa kolmekymppiä ekstraa. Supportti väittää että eivät ole muka veloittaneet ja pyytävät lähettämään faxilla tai _kirjepostilla_ luottokortin laskelmaa heille. Pitäisi kuulemma näkyä koko luottokortin numerokin tuolla paperilla

Hauskaa puuhaa amazonilla. Taidanpa todeta amazonilla että kiitos, mutta ei kiitos ja chargebackia luottokortilta :D Ensimmäinen kerta kyllä kun tuommoista yliveloitusta tapahtuu
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 653
Viestejä
4 480 435
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom