Amazon tilaaminen

Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 855
Kappas, tuon 14 päivän säännön mukaan pitäisikin koko postit tulla takaisin. Onpa kyllä hankalasti selitetty sivuilla, tällä kertaa en löytänyt tuota 8,40e maksimikorvausta kun selailin. Tuote siis "fulfilled by Amazon", mutta sillä ei kai pitäisi olla väliä.

Pitääpä kysyä palautuspostien korvauksesta kun 10 työpäivää on kulunut. Aiemmilla kerroilla olen saanut kuittauksen postikulujen käsittelystä erikseen, mutta nyt ei tullut mitään.

Tilasin siis sähköpöydän jalat, 265e ja 25kg :). Mutta otin mallin joka laskee vain noin 73cm korkeudelle riippuen pöytälevystä, kun olisi saanut mennä alle 70cm :facepalm:.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Kappas, tuon 14 päivän säännön mukaan pitäisikin koko postit tulla takaisin. Onpa kyllä hankalasti selitetty sivuilla, tällä kertaa en löytänyt tuota 8,40e maksimikorvausta kun selailin. Tuote siis "fulfilled by Amazon", mutta sillä ei kai pitäisi olla väliä.
Joo, ei tuo 8,40€ korvaus lue missään. Se näkyy siinä kun menet sinne palautus keskukseen ja rupeat tekemään palautusta jollekin tuotteelle. Juuri ennen kuin vahvistat että haluat tehdä palautuksen niin se näyttää sen postikulujen korvaussumman.
Esimerkiksi se näkyy näin, kaivoin sähköpostistani siitä viestistä minkä laitoin Amazonille kun itse kyselin sitä korvaussummaa posteille.
upload_2018-12-24_14-48-42.png

Minulle Denise niminen henkilö vastasi näin
Thank you for your e-mail.

I will gladly assist you with your query!

Thank you for sending us the screen shot from the website.

As the item is still within the return you can, of course, return it.

We will refund you fully for the return shipping charges, should you decide to return this item.

Please use the most economical shipping method, and provide us with the bill from the post office in .pdf or .jpeg file formats.

You can send us the proof of postage to impressum@amazon.de, and please attach the file in the e-mail as we are unable to access external sources (such as imgur).

For your convenience, I have issued a return label, should you decide to return the item.
Tiedä sitten onko tuo "up to 8,40€" tuolla sivulla vähän sellainen apinan koijaus kikka Amazonilta vai mitä. Luulisi nyt että osaisivat koodata sivuston näyttämään oikeat tiedot tilauksen, sen arvon, maan perusteella ja niin edelleen.
 

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Ainakin toistaiseksi on muutamat palautuspostit saanut hyvin kuitin toimittamalla sovittua. Toivottavasti jatkossakin. Yksi pitää palauttaa huomenna. Ensimmäistä kertaa ei viallinen tuote vaan tilasin vaan väärän.

Pari halpaa pikkutavaraa on hyvitetty täysin samantien, eikä ole tarvinnut palauttaa.

Ylipäätään parempaa palvelua saa etsiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
379
Onko kokemuksia Amazon.de:n ja Amazon.uk:n varastosaldokusetuksesta?

Itse epäilen vahvasti, että varastosaldo ei pidä myyntihetkellä paikkaansa. Ostin 4.12. Amazon.de:n kautta pelinäytön itselleni, mitä oli sillä hetkellä muutama kappale "in stock". Kuitenkin ostoksen hyväksyttyäni tarkistin oman tilin tilauksista (my orders) tilauksen ja arvioidun saapumispäivän, siellä lukikin yllätyksekseni: "temporarily out of stock" ja että Amazon.de ilmoittaa sähköpostitse kun tuote saapuu.

Aspasta luvattiin, että ehtii todennäköisesti jouluksi. Hinta oli niin paljon suomen hintoja halvempi, että jäin kiltisti odottamaan. Kun ei mitään kuulunut, otin aspaan yhteyttä useampaan otteeseen, mistä luvattiin ympäripyöreästi, että tuote tulee joskus ja he ilmoittavat kun se saapuu. Eli lisäinformaatiota en saanut.

Nyt neljä viikkoa myöhemmin, tarvetta näytölle on koska se toimii myös toimistoni näyttönä. Päätin perua tilauksen kun Amazon.uk:lta löytyi sama näyttö muutaman euron hintaerolla ja varastosaldo näytti plussaa. Otin yhteyttä etukäteen aspaan ja varmistin, että tuotetta on varastossa ja että näytön saa EU/suomi-plugilla. Asia oli kunnossa. No, taas kävi kuitenkin sama juttu, että ostin tuotteen, tarkistin omista tilaukistani ja kas - "temporarily out of stock" ja aspasta taas ympäripyöreitä vastauksia. Jätin tilauksen taas sisään roikkumaan.

Kummassakin tapauksessa myyjänä Amazon / Acer, eli ei mitään random-porukkaa negatiivisilla pisteytyksillä. Aika voimaton olo tulee odotellessa ja aspaa häiriköidessä. Vaihtoehtona olisi ostaa sama näyttö Suomesta 40% kalliimpana. Ei hirveästi huvita maksaa raakeaa ylihintaa.

Luin myös, että täällä oli jollakulla kokemusta DeBuyerin pannuista, tekeekö niillä mitään? Itse saan kaiken palamaan pohjaan, vaikka tein moninkertaisen rasvapolton (useampi ohut kerros uunissa, hidas jäähdytys välissä). Pitääkö näiden kanssa käyttää järjetön määrä rasvaa, ettei safka pala kiinni, vai onko oma rasvapoltto mennyt perseelleen?
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 298
Oleellista on katsoa onko tuote varmasti "Dispatched from and sold by Amazon". Epäilen että ei ollut, vaan esim. Acer tuossa myyjänä, vaikka olisi Prime. Amazon todennäköisesti saa (luonnollisesti) varastosaldon myyjältä (eikä välttämättä online vaan siinä voi olla viive) ja veikkaisin että Acer:ä tuosta syyttäminen. Eli tuossa voi käydä niin, että varastosaldossa on viive ja sitä ei haeta joka sivulatauksella ja kun teet tilauksen, tarkastetaan varastosaldo silloin online myyjältä ja tulee että ei ole varastossa.

Kaikki tuotteet jotka ovat olleet Amazonin suoraan myymiä ja lähettämiä, ovat kyllä tulleet itselleni kuten sovittu. Tosin kaikki muutkin Amazonin ostokset, yleensä jopa luvattua toimitusaikaa aikaisemmin. Kerran tai kaksi on tainnut tulla myöhässä, mutta tilauksia on useita satoja jo.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
379
Oleellista on katsoa onko tuote varmasti "Dispatched from and sold by Amazon". Epäilen että ei ollut, vaan esim. Acer tuossa myyjänä, vaikka olisi Prime. Amazon todennäköisesti saa varastosaldon myyjältä (eikä välttämättä online vaan siinä voi olla viive) ja veikkaisin että Acer:ä tuosta syyttäminen. Kaikki tuotteet jotka ovat olleet Amazonin suoraan myymiä ja lähettämiä, ovat kyllä tulleet kuten sovittu. Tosin kaikki muutkin Amazonin ostokset, yleensä jopa luvattua toimitusaikaa aikaisemmin. Kerran tai kaksi on tainnut tulla myöhässä, mutta tilauksia on useita satoja jo.
Aivan, unohdin tosiaankin mainita, että Saksassa myyjänä oli Acer, mutta UK:ssa Amazon. Ehkä viivästystäkin enemmän nyppii se, ettei Amazonin kautta heru mitään informaatiota, milloin tavara taas liikkuu. Valmistaja varmasti osaa arvioida, milloin seuraava satsi laivataan jälleenmyyjille.

Yleensähän Amazon on hoitanut asiansa erityisen hyvin, toimitukset usein yhtä nopeita kuin kotimaasta ostaessa + hinnat huomattavasti järkevämpiä kuin täällä. Nyt kuitenkin marraskuusta asti noin 20 tilausta tehneenä, puolet on viivästynyt tai jotain ongelmaa on ollut. Aiemmin kaikki toiminut 100 % varmasti.

Muoks. Yhä väittää varastosaldo plussaa:

In stock.
Dispatched from and sold by Amazon. Gift-wrap available.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Luin myös, että täällä oli jollakulla kokemusta DeBuyerin pannuista, tekeekö niillä mitään? Itse saan kaiken palamaan pohjaan, vaikka tein moninkertaisen rasvapolton (useampi ohut kerros uunissa, hidas jäähdytys välissä). Pitääkö näiden kanssa käyttää järjetön määrä rasvaa, ettei safka pala kiinni, vai onko oma rasvapoltto mennyt perseelleen?
Loisto pannuja, tosin valuraudalla on helpompi aloittaa ja harjoitella. Hiiliteräspannun kohdalla kannattaa karhunkielellä raaputella tehdasvahat pois ja pistää ohut kerros silavaa pannun sisä- ja ulkopuolelle ja pannu nurinpäin uuniin. Jossain debyerien pannuissa on sellainen kahva, ettei se kestä yli 200c astetta uunissa, kannattaa selvittää, ettei kahva sula. Sitten vaan yhden rasvapoltto jälkeen kovaa käyttöä, ajan kanssa pinnoite paranee. Ensiksi kannattaa parit satsit tehdä pelkkiä kasviksia ja vihanneksia reilussa öljyssä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
381
Amazon oli taas Amazon. Ostin mustan perjantain tienoilla sen Xbox One S ~177€ kahdella ohjaimella. Tuli ilmaisesta postitusvaihtoehdosta huolimatta DHL express pakettina. Erinomaista pelisilmää taas siis alusta alkaen :cool: Noh tässä jouluksi otin konsolin mukaan kun kokoonnuttiin vanhempien luo ja kiva pelata porukalla jne. No toinen konsolin mukana tulleista ohjaimista rupesi vähän natisemaan ja vasen tatti jumitti pari kertaa - ilmeisesti muovinen kuori elää vähän liikaa kädessä siis. Noh ei kun asiakaspalveluun viestiä ja pyhistä huolimatta vastaushan napsahti piakkoin. Vaihtoehdot palautus ja uutta tilalle tai "korjaat itse" ja 40% alennus koko konsolibundlen hinnasta. Ja jälkimmäinenhän kelpasi minulle paremmin kuin hyvin. :cigar2: Ei tarvitse postitella, hakea postikulupalautuksia, odotella ja asennella konsolin asetuksia ja pelejä uudestaan vaan rahapalautusta n. 70€ napsahti kortille 2 vuorokaudessa yhteydenotostani.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
379
Loisto pannuja, tosin valuraudalla on helpompi aloittaa ja harjoitella. Hiiliteräspannun kohdalla kannattaa karhunkielellä raaputella tehdasvahat pois ja pistää ohut kerros silavaa pannun sisä- ja ulkopuolelle ja pannu nurinpäin uuniin. Jossain debyerien pannuissa on sellainen kahva, ettei se kestä yli 200c astetta uunissa, kannattaa selvittää, ettei kahva sula. Sitten vaan yhden rasvapoltto jälkeen kovaa käyttöä, ajan kanssa pinnoite paranee. Ensiksi kannattaa parit satsit tehdä pelkkiä kasviksia ja vihanneksia reilussa öljyssä.
Mulla on ne Pro-versiot metallikahvoilla. Tein uunissa useamman ohuen pinnan polton ylösalaisin sekä ulko- että sisäpintoihin. Pannut näyttivät n. 7 kerran jälkeen kivasti patinoituneilta, mutta jotenkin poltan silti kaiken pohjaan. Liekö mulla suurin ongelma lämmönhallinta vai mikä ihme siinä mättää.

Itse olen harras ruoanlaittaja ja toimivat työvälineet ovat kaiken a ja o hyvien ja tuoreiden raaka-aineiden lisäksi. Aiemmin olen käyttänyt lähinnä pinnattuja pannuja (Hackman kovanaama) ja masentaa kun Lidlin 12€ wokkipannukin toimii paremmin omassa käytössä kun nuo DeBuyerit :(

Onko ollut mitään ainesosaa, mitä pannulle ei kannata laittaa? Tomaatti- ja happopitoiset safkat ilmeisesti kuluttavat melko lailla tuota patinaa.

Muoks: on kuitenkin sanottava, että järjetön ero lämmönvarauksen kanssa verrattuna vaikka paksumpaan laatutefloniinkin. Paistaa aika sähäkästi pihvit :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Mulla on ne Pro-versiot metallikahvoilla. Tein uunissa useamman ohuen pinnan polton ylösalaisin sekä ulko- että sisäpintoihin. Pannut näyttivät n. 7 kerran jälkeen kivasti patinoituneilta, mutta jotenkin poltan silti kaiken pohjaan. Liekö mulla suurin ongelma lämmönhallinta vai mikä ihme siinä mättää.

Itse olen harras ruoanlaittaja ja toimivat työvälineet ovat kaiken a ja o hyvien ja tuoreiden raaka-aineiden lisäksi. Aiemmin olen käyttänyt lähinnä pinnattuja pannuja (Hackman kovanaama) ja masentaa kun Lidlin 12€ wokkipannukin toimii paremmin omassa käytössä kun nuo DeBuyerit :(

Onko ollut mitään ainesosaa, mitä pannulle ei kannata laittaa? Tomaatti- ja happopitoiset safkat ilmeisesti kuluttavat melko lailla tuota patinaa.

Muoks: on kuitenkin sanottava, että järjetön ero lämmönvarauksen kanssa verrattuna vaikka paksumpaan laatutefloniinkin. Paistaa aika sähäkästi pihvit :)
Se sopiva lämpö riippuu paljon ruoasta mitä tekee. Pannua kannattaa lämmittää aluksi noin puolilla tehoilla, sitten kun on lämmin niin heittää öljyt pohjalle ja ruoat perään. Nostaa lämpöä sinne 2/3 tienoille ja aika nopeasti siinä näkee pitääkö lämpöä vielä laittaa napsu lisää vai napsu pois. Valurauta ja hiiliteräs varaa sitä lämpöä niin hyvin, että ite usein isken aluksi lämpöä reilusti ja vähän ajan päästä lasken alas ja annan ajan kanssa ruoan valmistua pienillä lämmöillä.

Rasvapolton onnistumisen tietää viimeistään silloin kun tekee seuraavan kerran ruokaa. Jos pannun pinta on tahmea, niin rasvapolton lämpötila oli liian matala/rasvapoltto kesti liian vähän aikaa tai rasvaa oli liikaa. Jos pinta lähtee irti, niin joko rasvaa oli liikaa tai teki polton liian suurella lämmöllä/liian kauan.

Happamat aineet eivät ole hyväksi pinnoitteelle, esimerkiksi sitrushedelmät ja sitten tuo tomaatti.

Valkoinen kala, esimerkiksi kuha, sekä kananmunat ovat varmaan ne "haastavimmat" ruoat tehdä. Varmasti polttaa kiinni edes vähän, vaikka pannulla olisi jo tehnyt ruokaa useamman viikon/kuukauden.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Itselläni ei De Buyereiden kanssa ole ollut pienintäkään ongelmaa vaikka patina joskus tuhoutuu kun tulee säälimättä tehtyä happamia kastikkeitakin noiden päällä. Tai no, ehkä vaalea kala on hieman ollut haastavaa heti tuollaisen patinan tuhoamisen jälkeen.

Omistan neljä hiiliteräspannua joista kolme De Buyereita, ja ostin pikkuveljelle yhden vielä joululahjaksi kun ihasteli ohimennen yhtä pannuistani.
 

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Amazon hoiti yhtään nikottelematta 25 EUR palautuspostikulut.

2 tunnissa sunnuntaina mailienvaihto kontaktista siihen että "you don't have to do anything further".

Piru ehkä paljastuu kun valloittavat planeetan, mutta kyllä tässä välissä kelpaa mulle.
 

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Kun on palvelu tuota luokkaa, sitä mielellään ei tuota heillekään kiusaa. Oli väärä tuote, tiesin jo tilausta seur pv. En viitsinyt sinettejä rikkoa että saavat uutena takaisin vaikka mieli teki vertailla.

Oli veitsisarja, jossa upgradasin pykälää parempaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
379
Kun on palvelu tuota luokkaa, sitä mielellään ei tuota heillekään kiusaa. Oli väärä tuote, tiesin jo tilausta seur pv. En viitsinyt sinettejä rikkoa että saavat uutena takaisin vaikka mieli teki vertailla.

Oli veitsisarja, jossa upgradasin pykälää parempaan.
On myönnettävä, että aika nopeasti tuolla ongelmanratkaisu toimii noin yleensä. Aiemmin tilasin setin erilaisia toimistotarvikkeita, joiden toimitus viivästyi ja jouduin ostamaan paikallisesti tavarat. Amazonin tilaus tuli jonkin verran myöhemmin ja kysyin palautuksesta kun tuotteiden hinnat olivat vähemmän kuin itse postipaketin lähetys. Sain pitää kamat ja rahat.

Pakko kysyä intohimoisena kokkailijana, mitkä veitset lähti tilaukseen?
 

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
.

Pakko kysyä intohimoisena kokkailijana, mitkä veitset lähti tilaukseen?

Jos ulkomaiset kaupat on rinnakkain, saa olla toisella aikalailla halvempaa että edes harkitsee.

Toki, hyviä suomikauppoja on, ja heillä etuna paljon pienempi riski että tuote on päreinä saapuessaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
375
ilmeisesti amazon de toimittelee ihan kohtuu vikkelään suomeen?

Meinasin tilailla sikareille humidoria, ovat ihan järkevissä hinnoissa tuolla saksanmaalla
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Amazon hoiti yhtään nikottelematta 25 EUR palautuspostikulut.

2 tunnissa sunnuntaina mailienvaihto kontaktista siihen että "you don't have to do anything further".

Piru ehkä paljastuu kun valloittavat planeetan, mutta kyllä tässä välissä kelpaa mulle.
Tähän mennessä 200 euron postikulut ovat olleet korkeimmat mitä Amazon on minulle tarjonnut korvattavaksi. Tilasin tässä joulun alla Mielen kahvikoneen ja paketista paljastuikin laitteen edeltävä malli. Sinänsä erot ovat hyvin marginaalisia ja sen takia mietin vieläkin että jaksanko lähteä palauttamaan tuota. Siinä on kuitenkin oma hommansa postittaa 15 kilon kone ja hintakin oli noin 700 euroa vähemmän kuin Suomessa. Saatan siis pitääkin laitteen, mutta toisaalta hyvä tietää, että ovat valmiita korvaamaan noinkin korkeat kulut.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 867
Ilmeisesti korvaavat viallisesta tuotteesta postikuluarvion verran jos suostuu pitämään tuotteen. Onko kenelläkään tietoa mihin tuo hyvitys perustuu?
Noin meinaa tuntuu minulle käyneen. Harmillisesti arvokkaampi tuote oli pienempi ja korvaus myös :btooth:
Eikä sillä, hyväksyin korvauksen kuitenkin, niin säästyy vaihtamisen vaivalta ja vähän viallisellakin pärjää
 
Liittynyt
23.09.2017
Viestejä
64
Onko muuta mahdollisuutta, kuin soittaa Amazonin asiakaspalveluun, jos tili on jostain syystä lukittu? Salasanan vaihto kyllä onnistuu, mutta ei silti päästä kirjautumaan sisään omilla tunnuksilla.
 
Liittynyt
23.09.2017
Viestejä
64
Ootko tehnyt paljon tuotepalautuksia tai jotain muuta hämärää että ois jotain syytä lukottaa?
En mitään sellaisia. Jotain ohjelmistolisenssin tilausta varten olen vaihtanut osoitteen joskus jenkkeihin väliaikaisesti, mutta ei kummempaa. Vuosia olen käyttänyt samaa tunnusta, joten tuntui erittäin oudolta huomata etten pääsekään enää kirjautumaan sisään millään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
379
Noniin, palatakseni aiempaan keskustelun aiheeseen koskien tilaustani, Amazon päätti mielivaltaisesti perua tilaukseni ilman lupaani. Olin siis ostanut Acer x34p:n Prime dealinä hyvään hintaan ja toimitukseen tulikin jotain ongelmaa. Odotin yli 5 viikkoa, eikä mitään tapahtunut asian suhteen. Tilasin muutaman kympin kalliimmalla saman tuotteen Amazon UK:sta ja siellä tuote on In stock koko ajan, mutta jostain syystä "dispatch has delayed" eikä mitään arviota missä vika ja milloin ongelma ratkeaa. Aspasta tuli pyyntö, että ota 48h päästä yhteys ja kysy tilauksen tilannetta uudestaan. Tein näin ja sama 48h odotus pyydettiin. Toimin ohjeistuksen mukaan, kysyin mikä tilanne ja Amazon päätti mielivaltaisesti perua tilaukseni ja kehotti ostamaan tuotteen uudestaan. Luonnollisesti hinta oli 200 GBP kalliimpi, eikä kompensaatio hinnassa ole mahdollinen. Perkele näitä jättikorporaatioita. Bull Shait I say.

Onko jengillä vinkata paikkaa, mistä kyseisen näytön sais huokeaan hintaan? Suomilisästä maksaminen ei huvittaisi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Noniin, palatakseni aiempaan keskustelun aiheeseen koskien tilaustani, Amazon päätti mielivaltaisesti perua tilaukseni ilman lupaani. Olin siis ostanut Acer x34p:n Prime dealinä hyvään hintaan ja toimitukseen tulikin jotain ongelmaa. Odotin yli 5 viikkoa, eikä mitään tapahtunut asian suhteen. Tilasin muutaman kympin kalliimmalla saman tuotteen Amazon UK:sta ja siellä tuote on In stock koko ajan, mutta jostain syystä "dispatch has delayed" eikä mitään arviota missä vika ja milloin ongelma ratkeaa. Aspasta tuli pyyntö, että ota 48h päästä yhteys ja kysy tilauksen tilannetta uudestaan. Tein näin ja sama 48h odotus pyydettiin. Toimin ohjeistuksen mukaan, kysyin mikä tilanne ja Amazon päätti mielivaltaisesti perua tilaukseni ja kehotti ostamaan tuotteen uudestaan. Luonnollisesti hinta oli 200 GBP kalliimpi, eikä kompensaatio hinnassa ole mahdollinen. Perkele näitä jättikorporaatioita. Bull Shait I say.

Onko jengillä vinkata paikkaa, mistä kyseisen näytön sais huokeaan hintaan? Suomilisästä maksaminen ei huvittaisi.
Oliko myyjänä Amazon, vai joku muu joka myy kamaa Amazonin sivuston kautta?

Amazonin kanssa on äärimmäisen harvoin mitään ongelmia, eivätkä yleenssä napise vastaan edes hintavirheistä, jos ei kyse ole erityisen räikeästä sellaisesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
379
Oliko myyjänä Amazon, vai joku muu joka myy kamaa Amazonin sivuston kautta?

Amazonin kanssa on äärimmäisen harvoin mitään ongelmia, eivätkä yleenssä napise vastaan edes hintavirheistä, jos ei kyse ole erityisen räikeästä sellaisesta.
Sold and fullfilled by Amazon.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 129
Noniin, palatakseni aiempaan keskustelun aiheeseen koskien tilaustani, Amazon päätti mielivaltaisesti perua tilaukseni ilman lupaani. Olin siis ostanut Acer x34p:n Prime dealinä hyvään hintaan ja toimitukseen tulikin jotain ongelmaa. Odotin yli 5 viikkoa, eikä mitään tapahtunut asian suhteen. Tilasin muutaman kympin kalliimmalla saman tuotteen Amazon UK:sta ja siellä tuote on In stock koko ajan, mutta jostain syystä "dispatch has delayed" eikä mitään arviota missä vika ja milloin ongelma ratkeaa. Aspasta tuli pyyntö, että ota 48h päästä yhteys ja kysy tilauksen tilannetta uudestaan. Tein näin ja sama 48h odotus pyydettiin. Toimin ohjeistuksen mukaan, kysyin mikä tilanne ja Amazon päätti mielivaltaisesti perua tilaukseni ja kehotti ostamaan tuotteen uudestaan. Luonnollisesti hinta oli 200 GBP kalliimpi, eikä kompensaatio hinnassa ole mahdollinen. Perkele näitä jättikorporaatioita. Bull Shait I say.
Kannattaa ehdottomasti muuten hoitaa asiakaspalvelu-yhteydenotot joko chatin kautta tai puhelimitse ellei ole 100% simppeli juttu.
Sähköpostien kanssa helposti ymmärtävät väärin mitä halutaan, ja voi tulla sitten joko ylimääräisiä rahanpalautuksia tai näitä tilauksien peruutuksia. Chatin kanssa ei ole ainakaan itselläni tullut vastaavia.

Tosin tässä tapauksessa tuskin olisi puhelusta/chatistakaan varsinaista apua ollut - Amazonin asiakaspalvelu ei kokemuksieni perusteella tälläisissä "tuotteen lähettämisessä kestää" -tapauksissa näe sen enempää tietoja tilauksen tilasta kuin mitä asiakas itsekin näkee. Ainoat vaihtoehdot ovat siis odottaa lisää tai peruuttaa tilaus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Milläköhän logiikalla Amazon arpoo tuon että lähetetäänkö seurantakoodillisena vai ei. Laitoin tuossa reilun 400e tilauksen sisään Saksan Amazoniin ja siinä ei taas seurantaa ole, vaikka yleensä on ihan pikkurihkamassakin.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
106
Haluaisin kysyä Amazon.de:ltä erään tuotteen takuusta ennen sen ostamista, mutta kovin vaikeaksi tuntuu olevan tehty ottaa yhteyttä heihin. Kysymykselleni sopivaa sähköpostiosoitetta tai muutakaan yhteidenottolomaketta en löydä. Tuotteiden Q&A-osion kysymyksiin vastailee lähinnä samaa tuotetta myyvät yritykset ja Amazonin asiakkaat, mutta haluan vastauksen Amazonilta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
379
Haluaisin kysyä Amazon.de:ltä erään tuotteen takuusta ennen sen ostamista, mutta kovin vaikeaksi tuntuu olevan tehty ottaa yhteyttä heihin. Kysymykselleni sopivaa sähköpostiosoitetta tai muutakaan yhteidenottolomaketta en löydä. Tuotteiden Q&A-osion kysymyksiin vastailee lähinnä samaa tuotetta myyvät yritykset ja Amazonin asiakkaat, mutta haluan vastauksen Amazonilta.
Oletko kokeillut aspan chattia?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
106
Oletko kokeillut aspan chattia?
En ole, mutta pitkällisen etsinnän jälkeen löysin sen. Hieman hassusti piti mennä reittiä Contact us -> An order I placed -> Select an issue -> Problem with an order or item -> Other questions about my order or item. Hyvin on piilotettu, kun yleensä nuo chat-laatikot pomppivat silmille jo etusivulle saapuessa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
En ole, mutta pitkällisen etsinnän jälkeen löysin sen. Hieman hassusti piti mennä reittiä Contact us -> An order I placed -> Select an issue -> Problem with an order or item -> Other questions about my order or item. Hyvin on piilotettu, kun yleensä nuo chat-laatikot pomppivat silmille jo etusivulle saapuessa.
Amazon on niin iso/siellä käy niin paljon porukkaa että se chätti olisi ihan täysin tukossa jos se olisi sijoitettu näkyvämmin kun Matti Meikäläiset kyselee asioita jotka itsekin saisivat selvitettyä jos vaivautuvat. Sähköposti, lomake tai puhelu on astetta suurempi kynnys aika monelle.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 839
Amazon on niin iso/siellä käy niin paljon porukkaa että se chätti olisi ihan täysin tukossa jos se olisi sijoitettu näkyvämmin kun Matti Meikäläiset kyselee asioita jotka itsekin saisivat selvitettyä jos vaivautuvat. Sähköposti, lomake tai puhelu on astetta suurempi kynnys aika monelle.
Amazon on vielä helppo, mutta kokeileppa ottaa yhteyttä eBayn asiakaspalveluun. Sähköpostia sinne ei ole olemassakaan mitä asiakkaille annettaisiin, chat-ruutua ei ole ja todella monien mutkien takaa löytyy sitten joku kaavake jolla voi ottaa yhteyttä. Kaavakkeessa taas ei ole valittavissa asiaan liittyvää aihetta vaan pitää arpoa tarjolla olevista lähimmäs oikea.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 129
Milläköhän logiikalla Amazon arpoo tuon että lähetetäänkö seurantakoodillisena vai ei. Laitoin tuossa reilun 400e tilauksen sisään Saksan Amazoniin ja siinä ei taas seurantaa ole, vaikka yleensä on ihan pikkurihkamassakin.
Oma veikkaukseni on, että järjestelmä päättää toimitustavan näiden asioiden perusteella siten, että lähetyksen keskimääräinen lopullinen kustannus mahdollisine rahanpalautuksineen on minimoitu:

- Toimitustavan varsinaiset kustannukset.
- Toimitustavan arvioitu ongelmien esiintymistodennäköisyys valittuun toimitusosoitteeseen.
- Kuljetusyhtiön mahdollisesti tarjoamat korvaukset ongelmatilanteessa.

Lisäksi toimitustavan pitäisi olla riittävän nopea, että lähetys ehtii perille asiakkaalle ilmoitettuun arvioon mennessä. edit: Ja toimitustavan tulee tietysti soveltua tuotteelle, koon ja painon lisäksi tähän vaikuttavat esim. tuotteeseen mahdollisesti kuuluvat litium-paristot.

Asiaan vaikuttaa myös se, että eri varastoissa on saatavilla eri toimitustavat. Jos tuote tarvitsisi siirtää toiseen varastoon jonkin toimitustavan käyttöä varten, lisää se kyseisen toimitustavan kustannuksia ja toimitusaikaa ja siten laskee kyseisen toimitustavan valintatodennäköisyyttä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zat
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Veikkaanpa kuitenkin käyvän niin, että tulevan parin viikon aikana saat ilmaisen SSD:n.
Ei ole näkynyt, joten eiköhän se SSD jonnekkin hävinnyt, tai sitten kelvannut jollekkin matkalla. Nyt on kuukausi arvioidusta toimituspäivästä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Amazon has encountered an error. Please try again shortly.

Tollaista valittaa jatkuvasti kun yritän poistaa ystävien toivelistoja amazon.comissa? :confused::confused2:
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 129
Mites toimitaan Commercial Invoice lapun kanssa?
Oletan että kyseessä on tuotepalautus ja Amazonilta tulostui palautuksen mukaan Commercial Invoice.

Jos palautus on EU:n sisälle kirjeenä tai pakettina, tai EU:n ulkopuolelle kirjeenä, ei Commercial Invoice -lappua tarvitse. Halutessasi voit laittaa sen paketin sisälle "varmuuden vuoksi".

Jos palautus on EU:n ulkopuolelle postipakettina, Commercial Invoice pitäisi olla paketin ulkopuolella kuten tullilappu (esim. samassa muovitaskussa, jos tullilappu on muovitaskussa). Jos Commercial Invoice -lappuja tulostui kaksi, laita toinen paketin sisälle. Jos Invoicessa oli paikka allekirjoitukselle, allekirjoita se.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2
Oletan että kyseessä on tuotepalautus ja Amazonilta tulostui palautuksen mukaan Commercial Invoice.

Jos palautus on EU:n sisälle kirjeenä tai pakettina, tai EU:n ulkopuolelle kirjeenä, ei Commercial Invoice -lappua tarvitse. Halutessasi voit laittaa sen paketin sisälle "varmuuden vuoksi".

Jos palautus on EU:n ulkopuolelle postipakettina, Commercial Invoice pitäisi olla paketin ulkopuolella kuten tullilappu (esim. samassa muovitaskussa, jos tullilappu on muovitaskussa). Jos Commercial Invoice -lappuja tulostui kaksi, laita toinen paketin sisälle. Jos Invoicessa oli paikka allekirjoitukselle, allekirjoita se.
Kiitos!
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Amazon has encountered an error. Please try again shortly.

Tollaista valittaa jatkuvasti kun yritän poistaa ystävien toivelistoja amazon.comissa? :confused::confused2:
Selaimen cache tyhjäksi ja puhtaalta pöydältä uusi yritys? Tai sitten testi kokonaan toisella selaimella.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Amazonin asiakaspalvelu toimii kyllä hyvin.
Viime maanantaina tuli tilattua sitä sun tätä, mm. rulla valkoista kaiutinkaapelia. Tänään DHL kuski kiikutti ovelle kolmannen ja viimeisen (tai niin luulin) paketin jonka avattuani huomasin että sainkin musta/punaista kaiutinkaapelia. (Perkele..)
Chätti auki ja muutaman minuutin sisällä Evelyn täti loi ilmaisen uudelleenlähetys tilauksen eikä Amazon kuulemma halua tuota alle kympin tuotetta takaisin kun kysyin siitä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 106
Sain juuri DHL:tä viestin, että minulle on tulossa Amazonilta paketti. Mitään en ole tilannut. Lähtöpaikkana on Tilbury Englannissa ja siellä näyttää olevan Amazonin varasto.
Mitä tämä tarkoittaa? En usko, että kukaan olisi minulle mitään lahjaksikaan tilannut.
 

Verity

Mitä häh?
Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
343
Sain juuri DHL:tä viestin, että minulle on tulossa Amazonilta paketti. Mitään en ole tilannut. Lähtöpaikkana on Tilbury Englannissa ja siellä näyttää olevan Amazonin varasto.
Mitä tämä tarkoittaa? En usko, että kukaan olisi minulle mitään lahjaksikaan tilannut.
Näitä ajoittain näkyy netissä ja yleisin selitys, mitä olen kuullut, on että joku firma tehtailee palautteita tekemällä valetilauksia, mihin ottavat osoitteet jostain satunnaisesti niin ei jää niin helposti kiinni. Yleensä sisältö on ollut jotain vähäarvoista tauhkaa. Mieleen jäänyt, kun joku kertoi saaneensa dildon ja oli tästä ilmoittanut Amazonin aspaan, joka oli pienen repeilyn jälkeen kehottanut pitämään tuotteen. Tuntuisi kuitenkin hieman oudolta, että tällainen tulisi DHL:llä, mutta eihän näistä koskaan tiedä.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 811
Toinen vaihtoehto on se, että kun menet katsomaan sitä seurantaa sinua pyydetään kirjautumaan ja sivusto ei olekaan aito.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 106
Toinen vaihtoehto on se, että kun menet katsomaan sitä seurantaa sinua pyydetään kirjautumaan ja sivusto ei olekaan aito.
Viesti tuli samasta numerosta kuin aiemmatkin DHL:n viestit ja aito DHL:n seuranta tunnisti viestissä kerrotun seurantakoodin.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 855
Olen saanut Postin nimellä (ei puhelinnumeroa, lähettäjänä Posti) tekstiviestin, jossa kehoitettiin maksamaan minulle lähtetetyn tuotteen postimaksu. Linkki vei feikkisivulle. Ilmeisesti tekstiviestin lähettäjän nimeksi voi laittaa mitä tahansa (en tiedä miten onnistuu), mutta tuossa tilanteessa kun viesti tuli samasta numerosta kuin aiemmin luulisi olevan validi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 106
Viesti on puhelimen sovelluksessa laitettu samaan ketjuun muidenkin DHL:n viestien kanssa. Numeroa itsessään ei näytä saavan mistään näkyville.
DHL:n seuranta kuitenkin löytää viestissä kerrotulla tunnuksella lähetyksen, joka on eilen lähetetty tänne päin. Uskoisin siis, että viesti todella on aito.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 106
Haamupaketeilla oli luonnollinen, mutta vähän odottamaton selitys. Ne ovat Aliexpressistä tekemiäni tilauksia, jotka valitsin lähetettäväksi Euroopan varastosta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 444
Viestejä
4 199 623
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom