Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä on kun tilasin black fidayn aikaan paketin ,mutta paketti ei ole vieläkäään saapunut ?
Enpä osaa sanoa mutta ei varmaan kukaan muukaan täällä. Oletko ollut yhteydessä Amazoniin?
Itse tilasin paketin maanantaina ja pitäisi perjantaina olla noudettavissa.
 
Näin Verkkokauppa.comin osakkeenomistajana vähän pelottaa kuinka halvalla ja nopeasti sai tilattua komponentteja tänne Etelä-Suomen perähikiällekin.
3.12 19:00 Tein tilauksen (amazon.de, Expedited Delivery)
4.12 15:00 Tilaus lähetettiin
5.12 12:00 Pakuäijä soitti että DHL:n paketti tulossa --> 10 min päästä kaarsi pihaan

Selvä on, ettei VK.com voi kilpailla hinnalla isojen jättien kanssa, joten ainoaksi valtiksi jäisi nopea toimitus omasta varastosta. Valitettavasti varastossakin olevien tuotteiden toimitus venyy usein päivillä. (Muulloinkin kuin ruuhka-aikoina.)
 
Jotakin erikoista siellä Amazon.de tuessakin tapahtuu. Reklamoin imurin suulakkeesta, johon vastavasivat että voivat lähettää uuden tai hyvittää. Vastasin että hyvitys kiitos, mutta eikös tilauksiin ilmestynyt uusi imuri 0 hinnalla... Laitoin uuden viestin, että eiei, en tahdo uutta imuria. Tähän vastattiin jälleen huonolla Englannilla, että katso jos se olisi kunnossa. No, ei siinä mitään, mutta kun en halua uutta imuria vaan jo luvatun hyvityksen. Olisikohan sielläkin ulkoistuspaineita ja kielimuuri ollut ongelmana vai mitä ihmettä tässä takana.. :D? Oma englanninkielen taitonikaan kun ei ainakaan merkittävästi ole viime aikoina huonontunut
 
Onko kokemusta alkaako posti valittaa n. 6cm liian pitkästä paketista? Palauttaisin Amazonille (de) paketin, jonka pituus n. 106cm kun normaalin paketin max. pituus 100cm. Enkä haluaisi ottaa kalleinta pakettia johon tuon pisinkin mitta mahtuisi. Muuten mitat maltilliset ja jää paljon ylimääräistä.
 
20.11 ilmaisilla posteilla lähetettyä pakettia vielä odotellaan Saksasta.
 
Jotakin erikoista siellä Amazon.de tuessakin tapahtuu.

Siellä taitaa olla systeemi se, että maileihin vastataan Intiasta ja jos soittaa tai pyytää Amazonia soittamaan, keskustelee eurooppalaisen hyvää englantia puhuvan kanssa. Itellä viimeksi samantapainen meno mailien kanssa, niin tästä lähtien aina rohkea soitto.
 
Keskiviikkona lähti paketti USA:sta ja tänä aamuna oli jo Suomessa. Hyvä jos kotimaasta saa nopeammin.
 
Ei ainakaan minulla ole valittanut, kunhan olen toimituksen ostanut ennakkoon...

Riippuu aivan postivirkailijasta. Jotkut ottaa säännöt pilkun tarkasti ja toisia ei kiinnosta pätkääkään. Kannattaa viedä ruuhka-aikana, niin eivät jouda mittailemaan.

Ostin etukäteen toimituksen ja lähti onnistuneesti kuljetukseen. Muissa mitoissa tosiaan paljon ylimääräistä ja tuohon kokoon (L) tuli jo suuri-lisäpalvelu.

Tyhmä kyllä tuo postin hinnoittelu kun sivujen mitat on hirmu tarkkoja, vaikka muissa suunnissa olisi löysää. Pakettiautomaatti on tietysti asia erikseen.
 
Positiivisesti yllätyin, että osattiin pakata niin pieneen ssd, että mahtui postiluukusta sisään. Aikaisemmin vastaava tuli leivänpaahtimen kokoisessa laatikossa.
 
Tarviiko Amazonille(de) alkaa selvittämään mitään jos haluaa palauttaa tuotteen jota on kokeiltu (eli vajaa viikko käytetty)? Ostin siis kahvinkeittimen integroidulla kahvimyllyllä ja en ole täysin tyytyväinen sen keittämän kahvin makuun. Karkeinkin jauhanta on liian hienoa omaan makuun.
Ei ole aiemmin ollut tarvetta palautuksille tai edes reklamaatiolle. Missä ajassa nämä pitää hoitaa?
 
Kadesti olen amazonilta ssd:n tilannut, niin molemmilla kerroilla on tullut pehmustamattomassa kirjekuoressa. Ihme ja kumma, että levyt on molemmilla kerroilla ollut ehjiä.
Minulla sama. Viimeisin tuli kuitenkin paljon isommassa laatikossa kuin se SSD:n laatikko. Joskin se oli pehmusteilla tuettu pohjaa vasten eikä vaikka järkevämmin keskelle.
 
Ja PostNordko ne paketit sitten toimittaa? :dead:

On kyllä aivan susipaska kuriiri. Viimeisin kokemus: maanantaina piti tuon puulaakin tuoda kotiin paketti (oli sovittu aika). Ylläri ylläri, eivät tuoneet. Soitin aspaan, niin totesi, että joo olisi pitänyt tulla hän soittaa sinne ja sitten mahdollisimman äkkiä soittavat takaisin.. No eipä soittoa kuulunut. Varmaan pitää huomenna taas soitella..

Amazonilta tulossa kaksi SSD eri paketeissa, toisen piti olla jo 5 pv ja toisen 7 pv. Kumpikaan ei ole tullut.. Kyselin niin 48h sisällä pitäisi olla. Kummallakaan ei ole seurantakoodia.
 
"Lisäksi Amazonin kerrotaan sopineen yhteistyöstä Postnordin kanssa." Ei kuulosta hyvältä.

No ei kuulosta ei. Oma paketti ollu ruotsista pari viikkoa reissussa ja postnordin sivulla lukee että lajitteluvirhe. Piti tulla tänne etelään niin oli näköjään paketti käynyt ihmeteltävänä ainakin Oulussa. Nyt sitten huomasivat ja kai roudaavat sen tänne. Kun paketissa vielä on kotijakelu ja tarkka osoite niin ei pitäisi erehtyä vaikka olisi puiset silmät, mutta postnordille sattuu ja tapahtuu ...
 
Luultavasti kaikille vain hyvä asia, mikäli jatkossakin pohjoismaista joudutaan tilaamaan Amazonin euroopan toiminnoilta.
 
No ei kuulosta ei. Oma paketti ollu ruotsista pari viikkoa reissussa ja postnordin sivulla lukee että lajitteluvirhe. Piti tulla tänne etelään niin oli näköjään paketti käynyt ihmeteltävänä ainakin Oulussa. Nyt sitten huomasivat ja kai roudaavat sen tänne. Kun paketissa vielä on kotijakelu ja tarkka osoite niin ei pitäisi erehtyä vaikka olisi puiset silmät, mutta postnordille sattuu ja tapahtuu ...

Postnord käyttää todella paljon alihankintaa, eli johtuu todennäköisesti noista bulvaani-kuljetusyrityksistä...
 
Osa syyskuun pienistä tilauksista jäi tulematta kokonaan, osa tuli 3 viikon kuluttua. Nyt tilasimme puhelin-tarvikkeita ja ne tulivat 1-2 viikon sisään, mutta osittain huonojen kokemusten takia teen kyllä tilaukset muualta, jos hintaero ei ole kovin iso ja tavaralla on kiire.
 
Hienosti onnistui "heräteostos" Saksan Amazonista: sunnuntai-iltana tilaus, paketti lähti maanantaina Madridista(?) ja tiistaina iltapäivällä oli perillä. DHL Express toimitus tietty. Toivottavasti PostNord ei ikinä korvaa DHL:ää noissa pikatoimituksissa...
 
Amazon de olen pääasiassa tilannut,jonkin verran uk ja ei ole mitään valittamista.Melkein kaikki ilmaisilla posteilla,aiemmin kesti 2-3 viikkoa ,viimeaikoina ovat tulleet noin viikossa,myös joulukuun aikana tilatut.
 
Hienosti onnistui "heräteostos" Saksan Amazonista: sunnuntai-iltana tilaus, paketti lähti maanantaina Madridista(?) ja tiistaina iltapäivällä oli perillä. DHL Express toimitus tietty. Toivottavasti PostNord ei ikinä korvaa DHL:ää noissa pikatoimituksissa...

Tuskin kuriiripalveluissa kun se on enemmän verrannollinen perus DHL-paketteihin.
 
Mitäs kuriiria Amazon.de käyttää? Tänään oli ETA paketin toimitukselle 8:n mennessä mutta eipä näkynyt. Ja sivuilta ei saa mitään tietoa kuriirin suhteen, eikä myöskään mitään seurantakoodia. Häh? :tdown:
 
Mitäs kuriiria Amazon.de käyttää? Tänään oli ETA paketin toimitukselle 8:n mennessä mutta eipä näkynyt. Ja sivuilta ei saa mitään tietoa kuriirin suhteen, eikä myöskään mitään seurantakoodia. Häh? :tdown:
DHL Express ainakin minulle toi. Mutta siitä kyllä löytyi (ja tuli sähköpostillakin) seurantakoodi. Tavallisesta paketista ei löydy ja sen tuo Posti.
 
SSD:n tilasin. Onko tuo sitten normipaketti? Ja toimittaako posti sen toimipisteeseen vai kotia asti?
 
Omat amazon.de tilaukset viime aikoina ovat tulleet joko maksikirjeenä (ei seurantaa), priority pakettina tai sitten UPS:n kautta.
 
Amazon.de normaali toimitus (De Buyerin paistinpannu ja tuo tarjousketjussa mainosteltu Sandiskin SSD) tilattuna viime viikon maanantaina tuli DHL-peruspakettina tänään. Posti toi kotiovelle joskus kahden jälkeen kuten lupailivat seurannassa heti paketin saavuttua Suomeen.

Oli muuten outo pakkaus. Isossa laatikossa jonkun verran ilmatyynyjä ja sitten paistinpannu paperipussissaan ja SSD blisterissää heilumassa osittain vapaasti. No, SSD oli kunnossa kun eivät nuo nyt ihan pienestä kolauksesta hajoa ja hiiliteräksinen pannu ei pienestä kolinasta ole miksikään muutenkaan.
 
Oli muuten outo pakkaus. Isossa laatikossa jonkun verran ilmatyynyjä ja sitten paistinpannu paperipussissaan ja SSD blisterissää heilumassa osittain vapaasti. No, SSD oli kunnossa kun eivät nuo nyt ihan pienestä kolauksesta hajoa ja hiiliteräksinen pannu ei pienestä kolinasta ole miksikään muutenkaan.
Olisikohan ollut samanlainen pakkaustapa jos olisit tilannut perinteisen mekaanisen kiintolevyn...
 
Mitäköhän vittua nyt? Tilasin pari joululahjaa Amazonista ja niitä oli seurannan mukaan yritetty tänään toimittaa, ja nyt ne jo palautuu Amazonille, kun mukamas paketti vaurioitunut :confused:

Returning to seller
We apologise for the inconvenience.

Unfortunately, your package was not delivered because it was damaged. If you haven’t already received a refund, please contact us.

---

Monday, 17 December
4:34 PM
Undeliverable
XX,
4:34 PM
Delivery attempted
FI
4:07 PM
Out for delivery
FI
12:26 PM
Parcel arrived at a carrier facility
XX,

Minulle kävi samoin. Omassa tapauksessa kyse oli siitä, että Amazonin seurantajärjestelmä on tulkinnut tuon "yritetty toimittaa, vastaanottajaa ei tavoitettu" niin, että "paketti rikki tai kuriiri kuollut". Tavarasi ovat varmaan huomenna tai lähipäivinä haettavissa lähimmästä postista rikkoutumattomina.
 
Mitäköhän vittua nyt? Tilasin pari joululahjaa Amazonista ja niitä oli seurannan mukaan yritetty tänään toimittaa, ja nyt ne jo palautuu Amazonille, kun mukamas paketti vaurioitunut :confused:

Returning to seller
We apologise for the inconvenience.

Unfortunately, your package was not delivered because it was damaged. If you haven’t already received a refund, please contact us.

---

Monday, 17 December
4:34 PM
Undeliverable
XX,
4:34 PM
Delivery attempted
FI
4:07 PM
Out for delivery
FI
12:26 PM
Parcel arrived at a carrier facility
XX,

---
Edit.

Tämä olikin postin tuoma ja kuski varmaan soittikin tästä tuontiyrityksestä tuohon aikaan, kun en ole pariin päivään kotona, niin sovittiin, että haen sen postista. Onko se perkele nyt lähettänyt sen jostain syystä takaisin!




    • Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta.

      17.12.2018 klo 18:49

      Posti kuljetus
    • Vastaanottajan luona on ollut este, jonka vuoksi lähetystä ei ole voitu toimittaa. Syynä voi olla esimerkiksi lukittu alaovi. Vastaanottajalle toimitetaan saapumisilmoitus.



      17.12.2018 klo 16:34

      Posti kuljetus
    • Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle.



      17.12.2018 klo 16:07

      Posti kuljetus
Amazonin tracking ei ymmärrä postille menoa. Katso suomen postin palvelusta.
 
Postilla taitaa olla jo tukkoista kun 2 viikkoa sitten tilatut paketit Saksasta vieläkin ties missä. Ei seurantakoodia ja tulevat Postilla. Arvio oli 13.12. Mahtaako ennen joulua edes tulla.
 
Mun perjantaina tilattu expedited shipping on jaettu 5 eri seurantakoodiin, joista yksikään ei ole vielä lähtenyt ja yhtä ei edes käsitelty Piti tulla huomenna, mutta tänään päivittyi torstaiksi. Alan jo epäillä vahvasti.
 
En ole tilannut kuin Saksan Amazonin kautta ja tyytyväinen toimituksiin, vaikkakin laatikot ylimitoitettuja vähäisin pehmustein.

Viime keväänä tuli autoon Valeon sisätilapuhallin ja etuvastus. Puhallin piti sen semmoisen metelin, ettei tuota kuunnellut erkkikään. Neuvottelujen jälkeen palautukseen ja uusi käsissä kuriirin toimesta seuraavana iltäpäivänä.

Tilasin warehouse dealin kautta tuotteen, kun sai sen parikyt pinnaa pois joku aika sitten. Kuvauksen perusteella kuin uusi ja lähetetään alkuperäispakkauksessa. Valitsin juuri tuon, kun muissa "kuin uusi"- tuotteissa oli pakkaus vaurioitunut ja jopa kosmeettisia vauroita. Totuushan oli, että alkuperäispakkaus oli vaurioitunut, teipeillä kursittu ja lisäksi itse laite ja lisäosat nakeltu sisälle. Lisäosista kaksi oli rikki, mutta muovinpalasia ei ollut riittävästi, jotta olisi mun mielestä saanut siipeensä kuljetuksessa. Itse tuotteeseen olin tyytyväinen ja katsoinkin valmiiksi hinnat lisäosille itse hankittuna.
Tuli se normitarjous, että saat -10%, jos pidät tai pistä palautukseen. Ilmoitin, että olette lähettäneet valmiiksi rikkinäisen tuotteen varastoltanne, joten shame on you. Vastapalloon -30% ja liitteeksi postin hinnasto palautuskustannuksista.:)
Tuote jäi mulle...
 
Amazon.de palautus saapui perille seurannan mukaan viime viikon torstaina. Perjantaina lähetin tositteet toimituskustannuksista. Kummastakaan ei ole vielä tullut vahvistusta palautuksen käsittelystä. Pitäisköhän huolestua vai onko tämä normaalia? Sivuilla kyllä mainitaan 10 bussinespäivän käsittelyaika palautuksille.

Aiempina kertoina (vuosi sitten) käsittely tapahtui max 2 päivässä. Nyt sain postikuitteja varten osoitteen impressum(a)amazon.de, kun aikaisempina vuosina riitti liittää ne aspan sähköpostiviestiin.

E: No niin nyt on palautus käsitelty, 5 täyttä työpäivää meni. Posteista ei ole vielä tullut mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Saksan Amazonilta tilasin blackfriday myynnistä kaksi SSD:tä. Molemmat lähti erikseen liikkeelle. Toinen saapui ajallaan, toinen ei vieläkään. Arvioitu toimituspäivä oli 5.12. Palauttivat rahat, oli joululahjaksi menossa, niin en halunnut kokeilla uudelleen lähetystä. Kummallakaan paketilla ei ole seurantakoodia. Tuo toinen SSD taitaa olla kadonnut, tässä kuitenkin jo yli 2vko mennyt arvioidusta toimituspäivästä.
 
Saksan Amazonilta tilasin blackfriday myynnistä kaksi SSD:tä. Molemmat lähti erikseen liikkeelle. Toinen saapui ajallaan, toinen ei vieläkään. Arvioitu toimituspäivä oli 5.12. Palauttivat rahat, oli joululahjaksi menossa, niin en halunnut kokeilla uudelleen lähetystä. Kummallakaan paketilla ei ole seurantakoodia. Tuo toinen SSD taitaa olla kadonnut, tässä kuitenkin jo yli 2vko mennyt arvioidusta toimituspäivästä.
Veikkaanpa kuitenkin käyvän niin, että tulevan parin viikon aikana saat ilmaisen SSD:n.
 
Tällä kertaa Amazon.de ei hyvittänyt palautusposteja kokonaan, vaan vain 8.40e mikä on verkkosivuillakin mainittu. Mutta nyt oli oma moka kun en ollut tarkkana speksien kanssa. Aiemmilla kerroilla ollut aina tuotetiedoissa vikaa.
 
Tällä kertaa Amazon.de ei hyvittänyt palautusposteja kokonaan, vaan vain 8.40e mikä on verkkosivuillakin mainittu. Mutta nyt oli oma moka kun en ollut tarkkana speksien kanssa. Aiemmilla kerroilla ollut aina tuotetiedoissa vikaa.

Kyllä se kaikki pitäisi tulla, valita asiasta.

Note that you must send back the goods without undue delay and in any case by no later than 14 days from the day on which you communicate to us your cancellation of this order via our Returns Support Centre. To meet the deadline, it is sufficient for you to send the goods before the period of 14 days has expired. You will have to bear the regular cost of returning the goods if the goods delivered correspond to the goods ordered and if the price of the goods to be sent back does not exceed the amount of 40 euros, or if, where the price of the goods is higher, you, at the date of the cancellation, have not yet paid the consideration or paid a contractually agreed partial payment. Otherwise the return the goods is at no cost for you. Goods not suitable for parcel shipment will be picked up from you.

Sama vähän ymmärrettävämmässä muodossa.
When is return shipment free of charge?


Your return is free of charge if:
  1. you have received a wrong, damaged or defective item.
  2. you canceled the purchase of an item under the right of withdrawal within 14 days and the price of the item you are returning exceeds EUR 40 (note: EUR 40 refers to the individual item to be returned, not the total value of the return). Details on the right of withdrawal can be found in our Conditions of Use and Sale.
  3. you return clothing, shoes, handbags, jewelry or watches within the 30-day return guarantee.
If you used our pre-paid return label for your return shipment, this service is free of charge in the above cases.

If you paid postage costs, we will refund them to you.

Minulle se automaagisesti myös näytti tuota 8,40€ summaa kun tein kotelon palautusta (arvo yli 70€) mutta kun varmistin asian niin sanoivat että maksavat postikulut kokonaisuudessaan takaisin kun toimitan kuitin heille.
 
Viimeksi muokattu:
Jos kyseessä on normipalatus ja palautettavan yksittäisen tuotteen arvo on alle 40€ (ei siis koko tilauksen), niin ei sieltä kai saakkaan koko summaa.
 
Mulle maksoivat ensin sen vakiosumman, olikohan silloinkin tuo 8,40 €. Vielä perään sain kuitin mukaan oikeat palautuskulut 28 €. En pahemmin valittanut :)
 
Jos kyseessä on normipalatus ja palautettavan yksittäisen tuotteen arvo on alle 40€ (ei siis koko tilauksen), niin ei sieltä kai saakkaan koko summaa.

Ei mutta puik sanoi aiemmin että "painava ja kallis tuote". Jos postitus takaisin maksaa 60€ niin kyllä arvokin on silloin 40€ tai yli.
 
Ok. En seurannut asiaa tarkemmin, jos asia on niin, kyllä se selviää ja postikulutkin korvataan.:tup:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 295
Viestejä
4 508 365
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom