Amazon tilaaminen

Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
647
Näin vähän arevelinkin, että kämmi. Tahaton tai sitten ei..

EDIT:
Uusi chattaus ja sama henkilö perui lahjakortin ja sanoi, että hyvitetty luottokortille. Nyt sitten odotellaan, että ilmestyy luottokorttitilille :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 076
On kyl taas melkoista suorittamista Amazonin lähettämöltä: (sorry epätarkka kuva, ei jaksa enää huollattaa vanhaa luuria)



Tuli siis 39€ ilmaisposteilla Saksan Amazonista DHL epä-Expressin ja Postin kyydillä. Tuosta kansiläpästä nostamalla loput teipit irtosivat saman tien. Lähetyksen sisältö oli ehjä, mutta ilmoitin silti aspaan että mitvit.

Joka ikinen kerta ne säästelee tossa teipin määrässä.
Ihmetyttää tuo, kun itselle paketit tulleet amazonin omalla logolla varustetulla teipillä paketoituna.
Olen jopa ihaillu kuinka se on tiukasti ja on vielä lasikuitu vahvistettua.
Tuo ei taida olla amazonin lähettämä kun ei ole edes logoja laatikossa.





Onkos täällä kukaan tilaillut Amazon warehousedealseista niitä huonokuntoisimmiksi luokiteltuja tavaroita, eli Acceptable tai Good?
Mietin vaan, että onkohan noi yleensä ihan oikeesti täynnä isoja jälkiä, kolhuja ja naarmuja, niinkun monesti kuvaus kertoo. Monesti saattaa löytää puoleenhintaan uuden hinnasta, mutta edellämainitun takia en ole uskaltanut ikinä edes kokeilla.
Like new tai Very good sen siaan olen tilannut useammankin kerran, ja aina ollut todellakin kuin uudet ilman minkäänlaisia jälkiä, vaikka olisikin mainittu esim. pienistä jälistä.
itse en välitä käytetyistä tavaroista, mutta sen verran katsonu ettei kannata ostaa kuin very good tai like new. Muut on käytettyjä ja jäljet voi olla mitä vain.
Ne voi olla vaikka vuoden käytettyjä, lyöty vain palautuspakettiin. Toki puhelimissa ei taida onnistua sellainen.


Toki niillä tarkastetaan tuotteet, mutta kun tarkastus luokkaa minuutti, eipä siinä turhaa ehditä pyöritellä.
Warehouse Deals: FAQs

Tämä on suurin ei itselle.
Do products sold on Amazon Warehouse come with a warranty?
No. Used products generally do not come with a manufacturer's warranty but all of our items are backed by Amazon’s standard 30-day return policy
 
Viimeksi muokattu:

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Ihmetyttää tuo, kun itselle paketit tulleet amazonin omalla logolla varustetulla teipillä paketoituna.
Olen jopa ihaillu kuinka se on tiukasti ja on vielä lasikuitu vahvistettua.
Tuo ei taida olla amazonin lähettämä kun ei ole edes logoja laatikossa.







itse en välitä käytetyistä tavaroista, mutta sen verran katsonu ettei kannata ostaa kuin very good tai like new. Muut on käytettyjä ja jäljet voi olla mitä vain.
Ne voi olla vaikka vuoden käytettyjä, lyöty vain palautuspakettiin. Toki puhelimissa ei taida onnistua sellainen.


Toki niillä tarkastetaan tuotteet, mutta kun tarkastus luokkaa minuutti, eipä siinä turhaa ehditä pyöritellä.
Warehouse Deals: FAQs

Tämä on suurin ei itselle.
Do products sold on Amazon Warehouse come with a warranty?
No. Used products generally do not come with a manufacturer's warranty but all of our items are backed by Amazon’s standard 30-day return policy
Jos tuotteet tilaa Saksan tai Ranskan Amazonin warehouse dealeista niin niissä noudetaan Euroopan Unionin säädöksiä takuusta (tuotetakuu / virhevastuu). Hieman maasta riippuen tuo virhevastuu on joko vuoden tai kaksi.

Ranska:
How long is the legal guarantee for new and second-hand goods?
The duration is 2 years for new and second-hand goods.

Guarantees: repairs, replacements, refunds

Saksa:
How long is the legal guarantee for new and second-hand goods?
The duration is normally 2 years but can be reduced to 1 year for second-hand goods.

Guarantees: repairs, replacements, refunds

Nämä ovat myös varmistettu aspasta joulun alla kun tilasin melkein tonnin kahvikonetta warehouse dealeista. Kyseinen kone oli merkattu very goodiksi, mutta hajoneesta pakkauksesta paljastui täysin käyttämätön ja uudenveroinen laite. Tässä tapauksessa pelkästään tuotepakkaus oli ottanut osumaa ja sen takia hinta oli useita satoja matalampi kuin uutena myytynä koneella (Suomen hintoihin verrattuna 750 euroa halvempi).
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Ihmetyttää tuo, kun itselle paketit tulleet amazonin omalla logolla varustetulla teipillä paketoituna.
Minulle on kaksi (vai oliko niitä jo kolme) viimeisintä Saksan Amazonin ostosta tullut tuotteen omassa laatikossa ja vain pieni osoitetarra liimattuna siihen. Tuo kyllä on kerrottu tiedoissa, mutta ihmetyttää silti (ennen oli aina Amazonin laatikoissa). Eikä sitä pakettia oltu edes teipattu paremmin vaan ihan oman pahviläpän varassa oli koko sisältö. Ehjänä toki tuli perille. Toisessa taisi olla Amazon myyjänä ja toisessakin toimittajana, eli se Prime juttu luki niissä.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Itelle kävi amazon.de viimetilauksessa silleen arvo noin 40e että paketti tuli suomeen ja oli minulle jopa yritetty sitä tuoda 2 kertaa, en ollut kotona. Sitten tuli ilmoitus että paketti on vahingoittunut kuljetuksessa ja palautetetaan myyjälle. Noh ilmotus tästä amazoniin että rahat takasin paketti hajos.. Rahat luvattiin takaisin ja seuraavana päivänä tuli lappu että paketti on noudettavissa postissa.. Olin vähän wtf mutta siellähän se oli aivan ehjänä.. Muutaman päivän päästä sain rahat takaisin eli toi oli ilmainen paketti minulle. Näinkin voi käydä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Itelle kävi amazon.de viimetilauksessa silleen arvo noin 40e että paketti tuli suomeen ja oli minulle jopa yritetty sitä tuoda 2 kertaa, en ollut kotona. Sitten tuli ilmoitus että paketti on vahingoittunut kuljetuksessa ja palautetetaan myyjälle. Noh ilmotus tästä amazoniin että rahat takasin paketti hajos.. Rahat luvattiin takaisin ja seuraavana päivänä tuli lappu että paketti on noudettavissa postissa.. Olin vähän wtf mutta siellähän se oli aivan ehjänä.. Muutaman päivän päästä sain rahat takaisin eli toi oli ilmainen paketti minulle. Näinkin voi käydä.
Noin käy aina, jos paketti tulee postin kotiinkuljetuksena ja eivät saa sitä toimitettua. Tuo noiden järjestelmä ei osaa jostain syystä tunnistaa sitä, että Postin kotiinkuljetuksella oleva paketti viedään parin yrityksen jälkeen lähipostiin vaan se tulkitsee sen aina noin.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Noin käy aina, jos paketti tulee postin kotiinkuljetuksena ja eivät saa sitä toimitettua. Tuo noiden järjestelmä ei osaa jostain syystä tunnistaa sitä, että Postin kotiinkuljetuksella oleva paketti viedään parin yrityksen jälkeen lähipostiin vaan se tulkitsee sen aina noin.
Okei, noh täytyykin siinätapauksessa taas tehdä tilaus ja olla ottamatta sitä vastaan ja pyytää palautusta rahoille ja hakea taas paketti postista :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Okei, noh täytyykin siinätapauksessa taas tehdä tilaus ja olla ottamatta sitä vastaan ja pyytää palautusta rahoille ja hakea taas paketti postista :D
Vaikea sanoa oletko tosissasi, kun maailmassa on nykyään ties minkälaista tallaajaa. Mutta eiköhän tuosta aika äkkiä jää kiinni, kyseessä kuitenkin seurannallinen paketti. Postille siitä jää toimitusmerkintä, kun noudat sen, ja Amazonkin tajunnee sen, että se paketti ei heille koskaan palautunut vaan seurannan viimeinen jälki jäi noutajan osoitteeseen. Muutenkin tuo Postin kotiinkuljetus taitaa olla toimitusmuodoista harvinaisin. Yleensä ne tulee suoriltaan lähipostiin tai sitten jonkun muun kuriirin, kuten DHL tai UPS, kyydissä.

Noin muuten tuosta Postin kotiinkuljetuksesta. Mielestäni se on huonoin kuljetusmuoto, eivät osaa edes ilmoittaa etukäteen viestitse tai puhelimitse toimituksesta. Yhtä hyvin voisi mennä suoraan sinne postiin.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Vaikea sanoa oletko tosissasi, kun maailmassa on nykyään ties minkälaista tallaajaa. Mutta eiköhän tuosta aika äkkiä jää kiinni, kyseessä kuitenkin seurannallinen paketti. Postille siitä jää toimitusmerkintä, kun noudat sen, ja Amazonkin tajunnee sen, että se paketti ei heille koskaan palautunut vaan seurannan viimeinen jälki jäi noutajan osoitteeseen. Muutenkin tuo Postin kotiinkuljetus taitaa olla toimitusmuodoista harvinaisin. Yleensä ne tulee suoriltaan lähipostiin tai sitten jonkun muun kuriirin, kuten DHL tai UPS, kyydissä.
Aivan varmasti teen samallalailla jos minulle tulee ilmotus että paketti on rikkoutunut ja palautetaan myyjälle kuten kävi tossa edellisessä tilauksessa. Jos järjestelmässä on jokin tollanen ongelma niin ei se minun vikani ole, enhän minä voi tietää sitä onko se minun pakettini nyt kuitenkin siellä postissa vai ei, ilman muuta pyydän palautusta. Ja mitä tulee tuohon jää kiinni juttuun niin mitä siitä? vankilaanko ne mut pistää :D
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 085
Aivan varmasti teen samallalailla jos minulle tulee ilmotus että paketti on rikkoutunut ja palautetaan myyjälle kuten kävi tossa edellisessä tilauksessa. Jos järjestelmässä on jokin tollanen ongelma niin ei se minun vikani ole, enhän minä voi tietää sitä onko se minun pakettini nyt kuitenkin siellä postissa vai ei, ilman muuta pyydän palautusta. Ja mitä tulee tuohon jää kiinni juttuun niin mitä siitä? vankilaanko ne mut pistää :D
Paitsi että nyt tiedät bugista ja tahdot tietoisesti hyväksikäyttää sitä.

Perustelusi on yhtä vankka kuin se, että on OK varastaa jos ovi ei ole lukossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
En voi kyllä käsittää ihmisiä, joiden moraalikäsitys sallii tuollaisen toiminnan. Rehellisesti sanottuna toivottavasti Amazon paikkaa tuon homman järjestelmissään ja huomaa myös nuo kusetuksesi. Ja aika typeränä saa yritystä pitää, jos ei ymmärrä että tuollaisen toistuminen on hieman epäilyttävää.

Jos järjestelmässä on jokin tollanen ongelma niin ei se minun vikani ole, enhän minä voi tietää sitä onko se minun pakettini nyt kuitenkin siellä postissa vai ei, ilman muuta pyydän palautusta.
Kyllähän sinä tiedät. Justiinsa on asiasta kerrottu ja paketinkin olet hakenut. Rehellinen ihminen ottaisi yhteyttä myyjään ja peruisi tuon palautuksen väärinkäsityksenä. Olisiko sinusta mukavaa, että kaikista omista virheistäsikin sinua sakotetaan minkä kerkeää?

Ja mitä tulee tuohon jää kiinni juttuun niin mitä siitä? vankilaanko ne mut pistää :D
En tainnut sanoa, että vankilaan pistää mutta varmasti ainakin veloittavat ne tuotteet. Ehkä voi olla jotain muutakin, omasta mielestäni tuo täyttää varastamisen tai ehkä jopa lievän petoksen kriteerit, kun kusetat yritystä tietoisesti taloudellisen hyödyn saavuttamiseksi. Kyllähän nyt kuka vain normaalilla moraalikäsityksellä varustetu ihminen ymmärtää, että tuollainen toiminta ei ole oikein ja jotain seurauksia tuollaisesta voi tulla.

Perustelusi on yhtä vankka kuin se, että on OK varastaa, jos ovi ei ole lukossa.
Tai jos vaikka kaupassa käydessä vieressä olevalta tipahtaa taskusta vaikka avaimet tai lompakko niin eihän sitä tarvitse palauttaa tai huikata asiasta toiselle. Ei ole oma vika, joten omaan taskuun vaan, ihan ok asia. :tup: (Ei näin. :facepalm:)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Nyt ihan oikeesti kaikki jeesustelijat käsi pystyyn moniko ottaisi tässä tilanteessa yhteyden amazoniin ja kertoisi että sainkin paketin, maksan teille jo palautetut rahat takaisin vapaaehtoisesti? Uskon joo että muutama varmaa noin tekisikin, 90% porukasta nauttisi ilmaisista tuotteista sanon minä!
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 085
Nyt ihan oikeesti kaikki jeesustelijat käsi pystyyn moniko ottaisi tässä tilanteessa yhteyden amazoniin ja kertoisi että sainkin paketin, maksan teille jo palautetut rahat takaisin vapaaehtoisesti? Uskon joo että muutama varmaa noin tekisikin, 90% porukasta nauttisi ilmaisista tuotteista sanon minä!
Täysin varmasti ilmoittaisin, koska kyseessä on jäljitettävä paketti. Jos taas esim. kadonneeksi luultu seurantakooditon kirje saapuisi myöhässä, niin sitten menisin vähän enemmän jaksamisen mukaan (mutta tod.näk. silloinkin ilmoittaisin).

Ja vähintään yhtä varmasti jos kävisi sama keissi myöhemmin ja olen tietoinen bugista, en sanoisi Amazonille, että "paketti näkyy palautuvan teille; palauttakaa rahat", vaan odottaisin noutoilmoitusta Postista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 867
Nyt ihan oikeesti kaikki jeesustelijat käsi pystyyn moniko ottaisi tässä tilanteessa yhteyden amazoniin ja kertoisi että sainkin paketin, maksan teille jo palautetut rahat takaisin vapaaehtoisesti? Uskon joo että muutama varmaa noin tekisikin, 90% porukasta nauttisi ilmaisista tuotteista sanon minä!
Omantunnon asiahan tuo varmasti on (paitsi jokin arvokas paketti on jo rikos, ei näpistys) ja jokainen punnitkoon omalle kohdalle jos tarvitsee. Homma on kuitenkin sillä ok, kun ei nouda pakettia ja se palautuu myyjälle. Näistä muista tapauksista toivottavasti ei synny tämän enempää "väärinkäytöksiä" tai keskusteluakaan...
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 710
Nyt ihan oikeesti kaikki jeesustelijat käsi pystyyn moniko ottaisi tässä tilanteessa yhteyden amazoniin ja kertoisi että sainkin paketin, maksan teille jo palautetut rahat takaisin vapaaehtoisesti? Uskon joo että muutama varmaa noin tekisikin, 90% porukasta nauttisi ilmaisista tuotteista sanon minä!
Mutta nyt ihan oikeesti kaikki normaalit ihmiset käsi pystyyn. Moniko EI tulisi foorumille kertomaan ja päättäisi samantien mielessään että tilaanpa tulevaisuudessa kaiken mitä tarvitsen ja vain Amazonista saan käyttäen samaa taktiikkaa ja pyydän aina rahat takaisin vaikka ehtisin jopa sitä ennen saada pakettini haettua lähipostista?

Huomaatko eroa ja miksi ihmiset närkästyivät?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Nyt ihan oikeesti kaikki jeesustelijat käsi pystyyn moniko ottaisi tässä tilanteessa yhteyden amazoniin ja kertoisi että sainkin paketin, maksan teille jo palautetut rahat takaisin vapaaehtoisesti? Uskon joo että muutama varmaa noin tekisikin, 90% porukasta nauttisi ilmaisista tuotteista sanon minä!
Minä ottaisin ja väittäisin samalla myös, että 90% ihmisistä yleisesti ottaen olisi yhteydessä. Varmaan se 10% ihmisistä tekisi kuten sinä ja ei ottaisi yhteyttä sekä vielä harvempi näistä hyväksikäyttäisi jatkossakin. Kiero ajatusmaailma täytyy olla, jos kokee varastamisen ok:si ja kehuskelee sillä täällä, vieläpä haukkuen tuollaisen toiminnan kyseinalaistamisen jeesusteluksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 076
Minulle on kaksi (vai oliko niitä jo kolme) viimeisintä Saksan Amazonin ostosta tullut tuotteen omassa laatikossa ja vain pieni osoitetarra liimattuna siihen. Tuo kyllä on kerrottu tiedoissa, mutta ihmetyttää silti (ennen oli aina Amazonin laatikoissa). Eikä sitä pakettia oltu edes teipattu paremmin vaan ihan oman pahviläpän varassa oli koko sisältö. Ehjänä toki tuli perille. Toisessa taisi olla Amazon myyjänä ja toisessakin toimittajana, eli se Prime juttu luki niissä.
Automaattisesti se ei taida aina valita Amazonia.
Taitaa olla että paras palaute valitaan ensiksi.
Jos haluaa varmistaa mistä tulee pitää avata kaikki myyjät ja valita joko Amazon tai Fulfilled Amazon. Silloin ne tulee Amazonin varastosta.
upload_2019-2-21_13-34-6.png


Minä ottaisin ja väittäisin samalla myös, että 90% ihmisistä yleisesti ottaen olisi yhteydessä. Varmaan se 10% ihmisistä tekisi kuten sinä ja ei ottaisi yhteyttä sekä vielä harvempi näistä hyväksikäyttäisi jatkossakin. Kiero ajatusmaailma täytyy olla, jos kokee varastamisen ok:si ja kehuskelee sillä täällä, vieläpä haukkuen tuollaisen toiminnan kyseinalaistamisen jeesusteluksi.
Valitettavasti ei amazonia kiinnosta, sille maksaa niin paljon palautetun tuotteen käsittely, että kiitoksen sijaan saatat saada haukut.
Tämä on aika yleinen käytäntö amazonilla, niillä kun on takuu toimitusajalle.
Toki voi kalliimman tavran palauttaa, mutta 10-15€ tuote on aika turhaa ne kun joutuu postitkin korvaamaan. Todennäköisesti ilmoittaa että ei tarvitse palauttaa, mutta tuleehan siitä parempi mieli kun saa luvan.

Tosin palautin yhden viallisen 8€ tuotteen, ilmoittivat että koska ei ole amazonin tuote pitää palauttaa.

Amazonilla taitaa olla 10% sääntö, jos vialliset palautukset ylittää tuon tili suljetaan. En osaa sanoa onko sama käytössä kadonneille paketeille, varmaan on, yhdistettynä tuotteen arvoon. Seurantakoodillisen paketin ilmaiseksi saaminen kyllä tuo vaikeuksia myöhemmässä vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
426
Noin muuten tuosta Postin kotiinkuljetuksesta. Mielestäni se on huonoin kuljetusmuoto, eivät osaa edes ilmoittaa etukäteen viestitse tai puhelimitse toimituksesta. Yhtä hyvin voisi mennä suoraan sinne postiin.
Itelle tulee paria päivää ennen postista viesti missä kerrotaan tulevasta kotiinkuljetuksesta. Ja viestiin vastaamalla a tai b voi valita viedäänkö paketti suoraan postiin vai saako jättää ovelle jos ei ketään kotona.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 076
Itelle tulee paria päivää ennen postista viesti missä kerrotaan tulevasta kotiinkuljetuksesta. Ja viestiin vastaamalla a tai b voi valita viedäänkö paketti suoraan postiin vai saako jättää ovelle jos ei ketään kotona.
Ovelle - toimitus vastaanottajan osoitteeseen


Voit lähettää paketin suoraan vastaanottajan ovelle ostamalla paketille Ovelle-lisäpalvelun. Sinulla on valittavissa toimitus aamulla, työpäivän aikana tai niin, että Posti sopii vastaanottajan kanssa paketin toimituspäivän ja toimitusaikavälin.

Vastaanottajan ovelle aamulla -palvelussa (+11 €) paketti jaetaan vastaanottajalle klo 9 mennessä. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, paketti toimitetaan vastaanottajalle saman työpäivän aikana. Jos pakettia ei saada toimitettua, se viedään postiin noudettavaksi. Palvelu on saatavilla suurimmissa kaupungeissa ja taajamissa. Tarkista palvelun saatavuus.

Vastaanottajan ovelle päivällä -palvelussa (+10 €) paketti jaetaan vastaanottajalle pääsääntöisesti klo 16 mennessä. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, paketti toimitetaan postiin noudettavaksi. Huom! Toimitusaikaa ei sovita vastaanottajan kanssa.

Vastaanottajan ovelle sovitusti -palvelussa (+12 €) paketin toimitusaika sovitaan vastaanottajan kanssa. Palvelu on saatavilla suurimmissa kaupungeissa ja taajamissa klo 9-21, muualla pääsääntöisesti klo 9-16.

Ovelle-lisäpalvelu sisältyy aina XXL Plus -kokoisiin paketteihin, muihin paketteihin se on ostettavissa hintaan 10 -12 €.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Jos tuotteet tilaa Saksan tai Ranskan Amazonin warehouse dealeista niin niissä noudetaan Euroopan Unionin säädöksiä takuusta (tuotetakuu / virhevastuu). Hieman maasta riippuen tuo virhevastuu on joko vuoden tai kaksi.

Ranska:
How long is the legal guarantee for new and second-hand goods?
The duration is 2 years for new and second-hand goods.

Guarantees: repairs, replacements, refunds

Saksa:
How long is the legal guarantee for new and second-hand goods?
The duration is normally 2 years but can be reduced to 1 year for second-hand goods.

Guarantees: repairs, replacements, refunds

Nämä ovat myös varmistettu aspasta joulun alla kun tilasin melkein tonnin kahvikonetta warehouse dealeista. Kyseinen kone oli merkattu very goodiksi, mutta hajoneesta pakkauksesta paljastui täysin käyttämätön ja uudenveroinen laite. Tässä tapauksessa pelkästään tuotepakkaus oli ottanut osumaa ja sen takia hinta oli useita satoja matalampi kuin uutena myytynä koneella (Suomen hintoihin verrattuna 750 euroa halvempi).
Juuri näin. Virhevastuuta näissä noudatetaan. Eli yleensä se pari vuotta.

Itse olen pari kertaa tilannut warehouse dealsistä tuotteita. Viimeisimpänä Wahlin Elite Pro parturikone.
Merkattu "used - like new" ja että toimitetaan alkuperäisessä paketissa sekä pakkaus on vaurioitunut.
Tuo Wahlin koneen oma pakkaus on kovamuovinen "salkku" jonka ympärillä on pahvilipare. Ainoastaan pahvilipareen nurkassa oli pienen pieni vekki, salkussa ei mitään jälkiä ja sisällä käyttämätön kone.
Hinnaksi jäi vajaa 55€ eli yli 20% alennus siitä että oli ehkä tippunut metrin korkeudelta ja täysin turhan pahvin nurkka lytyssä 1mm verran. Mikäs siinä :kahvi:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Automaattisesti se ei taida aina valita Amazonia.
Taitaa olla että paras palaute valitaan ensiksi.
Jos haluaa varmistaa mistä tulee pitää avata kaikki myyjät ja valita joko Amazon tai Fulfilled Amazon. Silloin ne tulee Amazonin varastosta.
Toki valitsin Amazonin myyjäksi ja pelkissä tuotteen omissa laatikoissa tuli. Toisessa kyllä sanotaan, että voi valita Amazonin paketin, toisessa ei sanota. En tutkinut olisiko tuo Amazonin laatikko maksanut jotain extraa. Nuo kaksi nyt ainakin oli sellaisia:
https://www.amazon.de/dp/B07FGL7393
https://www.amazon.de/dp/B00H3ZWHUG
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
73
Täysin varmasti ilmoittaisin, koska kyseessä on jäljitettävä paketti.
Sen "rikkoontuneen ja palautumassa" olevan lähetyksen tila muuttuu Amazonin omassa seurannassakin vastaanotetuksi kun sen postista noutaa, eli kiinnijääminen on aika selvää mikäli Amazon haluaa tutkia asiaa.

Virhe jossain järjestelmässä ei oikeuta rahallisen hyödyn tavoittelua.
Itse aina katon kuljetusfirman omasta seurannasta missä paketti menee, Amazonin seuranta näyttää aika usein "vähän sinnepäin".
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
Pitäisi Ranskan Amazoniin palauttaa risa näyttis ja tässä heräsi sellainen kysymys että laitanko tuon vaan halvimpana pakettina menemään vai pitäisikö tuo lähetellä jonain vakuutettuna lähetyksenä? Kenen piikkiin tuo menee jos Postin lajittelukone syö paketin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Pitäisi Ranskan Amazoniin palauttaa risa näyttis ja tässä heräsi sellainen kysymys että laitanko tuon vaan halvimpana pakettina menemään vai pitäisikö tuo lähetellä jonain vakuutettuna lähetyksenä? Kenen piikkiin tuo menee jos Postin lajittelukone syö paketin?
Aina on tullut laitettua halvimmalla vaihtoehdolla palautuspaketti menemään. Kaikki palautukset ovat menneet myös perille saakka, joten mutuilen, että Amazonille riittää palautuksissa se, että on esittää Postin kuitti paketin palauttamisesta. Mikäli siis paketti ei koskaan löydä perille saakka.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Aina on tullut laitettua halvimmalla vaihtoehdolla palautuspaketti menemään. Kaikki palautukset ovat menneet myös perille saakka, joten mutuilen, että Amazonille riittää palautuksissa se, että on esittää Postin kuitti paketin palauttamisesta. Mikäli siis paketti ei koskaan löydä perille saakka.
Ainakin minulle rahat ovat tulleet takaisin vasta sitten ku paketti on saapunut Amazonille.
Pitäisi Ranskan Amazoniin palauttaa risa näyttis ja tässä heräsi sellainen kysymys että laitanko tuon vaan halvimpana pakettina menemään vai pitäisikö tuo lähetellä jonain vakuutettuna lähetyksenä? Kenen piikkiin tuo menee jos Postin lajittelukone syö paketin?
Kannattaa suoraan kysyä Aspasta. Ne kustantavat kyllä postikulut ja ainakin minulle olivat valmiita maksamaan postikuluja jopa yli 200 euroa. Jos kyseessä on yhtään kalliimpi laite ja yhtään epäilyttää niin kannattaa lähettää EMS-pakettina johon kuuluu vakuutus katoamisen tai vahingoittumisen varalta 500 euroon asti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Ainakin minulle rahat ovat tulleet takaisin vasta sitten ku paketti on saapunut Amazonille.
Mutta onko paketti koskaan jäänyt matkalle? Siitähän tässä oli kyse. Mutuilen että palauttavat rahat, vaikka paketti ei koskaan saapuisi perille (3-4 viikkoa palautuksesta), kunhan esittää todisteen että on lähettänyt palautuksen. Perusteluna Amazonin asiakaspalvelun laatu.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
Joo pistin nyt tuonne Amazonin aspaan viestiä ja vastaus oli sen verran sekava että ei tuosta saa mitään tolkkua. Aivan sama, marssin postiin ja pistän tuon jonain vakuutettuna settinä menemään ja katsotaan sitten palauttaako Amazon nuo toimituskulut. Liki tonnin näyttis kuitenkin niin ei viitsi ottaa turhia riskejä.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Joo pistin nyt tuonne Amazonin aspaan viestiä ja vastaus oli sen verran sekava että ei tuosta saa mitään tolkkua. Aivan sama, marssin postiin ja pistän tuon jonain vakuutettuna settinä menemään ja katsotaan sitten palauttaako Amazon nuo toimituskulut. Liki tonnin näyttis kuitenkin niin ei viitsi ottaa turhia riskejä.
Ainoa Postin tarjoama vakuutettu (korvaus enemmän kuin kymppejä) lähetys Saksaan on tuo yllä mainittu EMS-paketti (500€ korvaus), ja sen saa vain netistä, ei postista.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
Ainoa Postin tarjoama vakuutettu (korvaus enemmän kuin kymppejä) lähetys Saksaan on tuo yllä mainittu EMS-paketti (500€ korvaus), ja sen saa vain netistä, ei postista.
No oishan toi pitänyt arvata että Posti ei liian helpolla päästä. Nuo sivut niillä on omasta mielestä kohtalaisen paskat kun tuolta on melko vaikea löytää infoa näihin ulkomaan paketteihin tai sitten en vaan osaa. :shifty: Jos nyt oikein tulkitsin tuota hinnastoa mikä Googlen kautta löytyi niin tuo EMS Ranskaan olisi karkeasti about 60e. :think:
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
No oishan toi pitänyt arvata että Posti ei liian helpolla päästä. Nuo sivut niillä on omasta mielestä kohtalaisen paskat kun tuolta on melko vaikea löytää infoa näihin ulkomaan paketteihin tai sitten en vaan osaa. :shifty: Jos nyt oikein tulkitsin tuota hinnastoa mikä Googlen kautta löytyi niin tuo EMS Ranskaan olisi karkeasti about 60e. :think:
Niin ja postitus on myös kalliimpaa tiskiltä. Varsinkin ulkomaanpakettien kanssa voi säästää kymppejä jos tekee tilauksen netissä (vaikka kännykällä siellä Postissa).
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
No oishan toi pitänyt arvata että Posti ei liian helpolla päästä. Nuo sivut niillä on omasta mielestä kohtalaisen paskat kun tuolta on melko vaikea löytää infoa näihin ulkomaan paketteihin tai sitten en vaan osaa. :shifty: Jos nyt oikein tulkitsin tuota hinnastoa mikä Googlen kautta löytyi niin tuo EMS Ranskaan olisi karkeasti about 60e. :think:
Sori, luulin jostain syystä että Saksaan.

Ranskaan on Postilla tarjolla myös postivakuutettu maksikirje (max. 3475€ eli enemmän kuin EMS:llä) jos paino on alle 2kg. Hinta on 67€ 2kg ja 57€ 1,5kg.

edit: Postivakuutuksen maksimiarvo Ranskaan on 3475€, ei 5000€.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
328
Joo pistin nyt tuonne Amazonin aspaan viestiä ja vastaus oli sen verran sekava että ei tuosta saa mitään tolkkua. Aivan sama, marssin postiin ja pistän tuon jonain vakuutettuna settinä menemään ja katsotaan sitten palauttaako Amazon nuo toimituskulut. Liki tonnin näyttis kuitenkin niin ei viitsi ottaa turhia riskejä.
Lähetin alkuvuodesta takuuvaihtoon Amazon UK:hon alunperin n. 60e maksaneen painavan kodinkoneen, ja pakettihintojen tsekkaamisen jälkeen varmistelin Amazonilta että oikeastiko haluavat maksaa 40e sen palauttamisesta. "Joo, pistä tulemaan vaan, maksoi mitä maksoi, varmistin esimieheltäni". Case closed.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
426
Ensinmäistä kertaa amazonin toimitus tuotti pettymyksen. Tilasin keskiviikkona paketin pikatoimituksella. Sen piti olla perillä eilen perjantaina. Kaikki näytti hyvältä vielä torstaina kun paketti oli edennyt saksaan asti. Eilen pakettia ei kuitenkaan näkynyt ja tänään seurannan mukaan paketti on tullissa Melbournessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Ensinmäistä kertaa amazonin toimitus tuotti pettymyksen. Tilasin keskiviikkona paketin pikatoimituksella. Sen piti olla perillä eilen perjantaina. Kaikki näytti hyvältä vielä torstaina kun paketti oli edennyt saksaan asti. Eilen pakettia ei kuitenkaan näkynyt ja tänään seurannan mukaan paketti on tullissa Melbournessa.
Laita asiakaspalveluun viestiä, niin todennäköisesti saat 5 tai 10 rahayksikön verran alennusta seuraavan ostoksen yhteydessä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 153
Tilasin Amazon.de:stä SSD-levyn ja tulee ilmeisesti kirjeenä kun seurannassa lukee:

Deutsche Post DHL will deliver your package. This package doesn't have a tracking ID.”

Tiputtavatko tuon postiluukusta vai pitääkö olla ottamassa vastaan? En ole varmaankaan kotona kun tuo olisi tulossa, eli tippuuko luukusta vai pitääkö sitten hakea jostain myöhemmin?
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Tilasin Amazon.de:stä SSD-levyn ja tulee ilmeisesti kirjeenä kun seurannassa lukee:

Deutsche Post DHL will deliver your package. This package doesn't have a tracking ID.”

Tiputtavatko tuon postiluukusta vai pitääkö olla ottamassa vastaan? En ole varmaankaan kotona kun tuo olisi tulossa, eli tippuuko luukusta vai pitääkö sitten hakea jostain myöhemmin?
Varmaan tulee sellasessa normaalissa Amazonin "käärepaketissa". Riippuu vähän mahtuuko postiluukusta vai vievätkö suoraan lähipostiin.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Tilasin Amazon.de:stä SSD-levyn ja tulee ilmeisesti kirjeenä kun seurannassa lukee:

Deutsche Post DHL will deliver your package. This package doesn't have a tracking ID.”

Tiputtavatko tuon postiluukusta vai pitääkö olla ottamassa vastaan? En ole varmaankaan kotona kun tuo olisi tulossa, eli tippuuko luukusta vai pitääkö sitten hakea jostain myöhemmin?
Omat SSD:t tuolta ovat tulleet ihan luukusta sisään ellen nyt jotenkin ihmeellisesti muista väärin.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989


Hello XXX,

Based on your recent purchases on Amazon it seems as if you purchase for work.
Amazon Business is a free upgrade that gives businesses access to VAT invoices and VAT-exclusive pricing, quantity discounts, and enhanced business purchasing features.

Amazon Business features:
  • Competitive prices: Real-time offers on millions of business products
  • Easier reconciliation: Bulk download VAT invoices and access detailed, customisable reconciliation reports
  • Flexible payment methods: Purchase now and pay in 30 days with Pay by Invoice*
  • Greater visibility and control: Consolidate your team’s spend on a single account with features to track and control spend.
*Subject to satisfactory credit checks and individual credit limits.


Tuli tuommoinen sähköpostiin. En tiedä millä perusteella moista ehdottavat. On sieltä nyt varmaan lähemmäs tonnilla tullut sekalaista tavaraa viimeisen vuoden aikana ostettua. Onko moisesta buisnes jäsenyydestä mitään iloa yksityishenkilölle? Vaikuttaako takuuasioihin ja palautuksiin? Ilmeisesti jotain määrä alennuksia voisi irrota, mikä olisi plussaa.

Onko muille lähetetty samanlaista "tarjousta"?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712


Hello XXX,

Based on your recent purchases on Amazon it seems as if you purchase for work.
Amazon Business is a free upgrade that gives businesses access to VAT invoices and VAT-exclusive pricing, quantity discounts, and enhanced business purchasing features.

Amazon Business features:
  • Competitive prices: Real-time offers on millions of business products
  • Easier reconciliation: Bulk download VAT invoices and access detailed, customisable reconciliation reports
  • Flexible payment methods: Purchase now and pay in 30 days with Pay by Invoice*
  • Greater visibility and control: Consolidate your team’s spend on a single account with features to track and control spend.
*Subject to satisfactory credit checks and individual credit limits.


Tuli tuommoinen sähköpostiin. En tiedä millä perusteella moista ehdottavat. On sieltä nyt varmaan lähemmäs tonnilla tullut sekalaista tavaraa viimeisen vuoden aikana ostettua. Onko moisesta buisnes jäsenyydestä mitään iloa yksityishenkilölle? Vaikuttaako takuuasioihin ja palautuksiin? Ilmeisesti jotain määrä alennuksia voisi irrota, mikä olisi plussaa.

Onko muille lähetetty samanlaista "tarjousta"?
No ainakin rikot Amazonin käyttöehtoja jos käytät tuota henkilökohtaisiin tarpeisiin: Amazon.com Help: Amazon Business Acceptable Use Policy

Kuluttajansuoja ei myöskään päde jos ostat tavaraa yrityksenä (ja tuossahan nyt olennaisesti väität ostavasi yritykselle jos Amazon Businessia käytät), eli tuskinpa kannattaa lähteä tuon kanssa kikkailemaan.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Saksan Amazonilta tilasin blackfriday myynnistä kaksi SSD:tä. Molemmat lähti erikseen liikkeelle. Toinen saapui ajallaan, toinen ei vieläkään. Arvioitu toimituspäivä oli 5.12. Palauttivat rahat, oli joululahjaksi menossa, niin en halunnut kokeilla uudelleen lähetystä. Kummallakaan paketilla ei ole seurantakoodia. Tuo toinen SSD taitaa olla kadonnut, tässä kuitenkin jo yli 2vko mennyt arvioidusta toimituspäivästä.
Kyllä se tuo SSD hävisi/joku sen otti parempaan talteen kun vieläkään ei ole tullut. Tässä nyt jo 3kk mennyt. Sain toki rahat takaisin, mutta kyllä niitä oikeasti katoaa matkalle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 154
Kyllä se tuo SSD hävisi/joku sen otti parempaan talteen kun vieläkään ei ole tullut. Tässä nyt jo 3kk mennyt. Sain toki rahat takaisin, mutta kyllä niitä oikeasti katoaa matkalle.
Mulla katosi matkalle myös Amazonilta tilattu SSD muutama vuosi sitten, lähettivät uuden tilalle.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Mulla katosi matkalle myös Amazonilta tilattu SSD muutama vuosi sitten, lähettivät uuden tilalle.
Itsellä kun oli lahjaksi menossa, niin en ottanut enää riskiä uudesta yrityksestä. Ajattelin vaan tähän keskusteluun päivittää kun silloin kommentoitii, että kyllä se kuitenkin sieltä tulee kun odotat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 154
Itsellä kun oli lahjaksi menossa, niin en ottanut enää riskiä uudesta yrityksestä. Ajattelin vaan tähän keskusteluun päivittää kun silloin kommentoitii, että kyllä se kuitenkin sieltä tulee kun odotat.
Joo, mutta kyllä noita katoaa, varsinkin jos ei ole seurantakoodia, niin riski jäädä kiinni varastamista on varmaan aika olematon.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Joo, mutta kyllä noita katoaa, varsinkin jos ei ole seurantakoodia, niin riski jäädä kiinni varastamista on varmaan aika olematon.
Juu eipä noista jää kiinni ellei joku näe että otti paketin. Tuskin siellä toisiaan ehtivät vahtimaan. Seurannalla olevista voi sitten jo ehkä jotenkin jäädä kiinni jos paljon vie ja aletaan tutkimaan mihin katosivat. Ilman seurantaa olevien katoamisia ei tutkita kun ei voi tietää missä välissä on kadonnut, joten toivotonta edes yrittää tutkia. Ei ole pitkä aika kun viimeksi jouduin postia potkimaan etsimään paketin, jolla oli seurantakoodi. Löytyi kun osasin sanoa suunnilleen minkä kokoinen paketti oli kyseessä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Tilasin Saksan Amazonista levyjä eilen pikana. Ei ole vieläkään paketti lähtenyt ja huomenna pitäisi saapua. Onko jo syytä huolestua? Tiedän kyllä, että UPS/DHL toimittaa päivässä, mutta kuitenkin...
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Tilasin Saksan Amazonista levyjä eilen pikana. Ei ole vieläkään paketti lähtenyt ja huomenna pitäisi saapua. Onko jo syytä huolestua? Tiedän kyllä, että UPS/DHL toimittaa päivässä, mutta kuitenkin...
Ei ole mielestäni syytä, oman kokemuksen perusteella lähettävät tänään iltaan mennessä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 076
Tilasin Saksan Amazonista levyjä eilen pikana. Ei ole vieläkään paketti lähtenyt ja huomenna pitäisi saapua. Onko jo syytä huolestua? Tiedän kyllä, että UPS/DHL toimittaa päivässä, mutta kuitenkin...

Ei ne niin äkkiä tule. Päivässä toimitus on vain saksassa ja sielläpäin.
Itse tilasin tänään joskus klo 9 ja amazonin mukaan pitäisi olla jo toimitettu.
Eilen tehty tilaus pitäisi tulla ensi maanantaina.
Niillä taitaa olla jotain sekaisin.
Miten teit pikana tilauksen?, normaalisti tilaukset makaa 3 päivää ennen kuin edes lähetetään, siitä aika lasketaan.
upload_2019-3-19_17-8-19.png


:tup: vahvistus
upload_2019-3-19_17-23-31.png

seuranta
upload_2019-3-19_17-2-40.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Ei ne niin äkkiä tule. Päivässä toimitus on vain saksassa ja sielläpäin.
On ne ennen tullut tuon ilmoitetun express-aikataulun mukaisesti, siis esim. maanantaina tilaus ja keskiviikkona perillä. En vaan muista milloin aiemmin tuli lähetysvahvistus ja nyt oli ongelmia pankkikortin kanssa. Piti lopulta käyttää toista korttia kun aina vaan tuli canceled order korttiongelman takia. Ja tottakai tuosta kertova sähköposti oli vain saksaksi..
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 076
Omilta sivuiltahan näet ajan tasaisen tilanteen.
Voit kyllä laittaa asiakaspalveluun postia.

Itsellä ollu sellainen juttu että n.2.5vkoa menny, eikä palautus ollu rekisteröityny.
Kun kysyny mikä mahtaa olla ongelma, tulee vastaus. On se heille tullu, mutta ei olla ehditty vielä palauttaa rahoja. Sama oli pari kuukautta aiemmin.
Liekkö jotain järjestelmä vikaa oikeasti.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 405
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom