Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On kyl taas melkoista suorittamista Amazonin lähettämöltä: (sorry epätarkka kuva, ei jaksa enää huollattaa vanhaa luuria)
Tuli siis 39€ ilmaisposteilla Saksan Amazonista DHL epä-Expressin ja Postin kyydillä. Tuosta kansiläpästä nostamalla loput teipit irtosivat saman tien. Lähetyksen sisältö oli ehjä, mutta ilmoitin silti aspaan että mitvit.
Joka ikinen kerta ne säästelee tossa teipin määrässä.
Onkos täällä kukaan tilaillut Amazon warehousedealseista niitä huonokuntoisimmiksi luokiteltuja tavaroita, eli Acceptable tai Good?
Mietin vaan, että onkohan noi yleensä ihan oikeesti täynnä isoja jälkiä, kolhuja ja naarmuja, niinkun monesti kuvaus kertoo. Monesti saattaa löytää puoleenhintaan uuden hinnasta, mutta edellämainitun takia en ole uskaltanut ikinä edes kokeilla.
Like new tai Very good sen siaan olen tilannut useammankin kerran, ja aina ollut todellakin kuin uudet ilman minkäänlaisia jälkiä, vaikka olisikin mainittu esim. pienistä jälistä.
Jos tuotteet tilaa Saksan tai Ranskan Amazonin warehouse dealeista niin niissä noudetaan Euroopan Unionin säädöksiä takuusta (tuotetakuu / virhevastuu). Hieman maasta riippuen tuo virhevastuu on joko vuoden tai kaksi.Ihmetyttää tuo, kun itselle paketit tulleet amazonin omalla logolla varustetulla teipillä paketoituna.
Olen jopa ihaillu kuinka se on tiukasti ja on vielä lasikuitu vahvistettua.
Tuo ei taida olla amazonin lähettämä kun ei ole edes logoja laatikossa.
itse en välitä käytetyistä tavaroista, mutta sen verran katsonu ettei kannata ostaa kuin very good tai like new. Muut on käytettyjä ja jäljet voi olla mitä vain.
Ne voi olla vaikka vuoden käytettyjä, lyöty vain palautuspakettiin. Toki puhelimissa ei taida onnistua sellainen.
Toki niillä tarkastetaan tuotteet, mutta kun tarkastus luokkaa minuutti, eipä siinä turhaa ehditä pyöritellä.
Warehouse Deals: FAQs
Tämä on suurin ei itselle.
Do products sold on Amazon Warehouse come with a warranty?
No. Used products generally do not come with a manufacturer's warranty but all of our items are backed by Amazon’s standard 30-day return policy
Minulle on kaksi (vai oliko niitä jo kolme) viimeisintä Saksan Amazonin ostosta tullut tuotteen omassa laatikossa ja vain pieni osoitetarra liimattuna siihen. Tuo kyllä on kerrottu tiedoissa, mutta ihmetyttää silti (ennen oli aina Amazonin laatikoissa). Eikä sitä pakettia oltu edes teipattu paremmin vaan ihan oman pahviläpän varassa oli koko sisältö. Ehjänä toki tuli perille. Toisessa taisi olla Amazon myyjänä ja toisessakin toimittajana, eli se Prime juttu luki niissä.Ihmetyttää tuo, kun itselle paketit tulleet amazonin omalla logolla varustetulla teipillä paketoituna.
Itelle kävi amazon.de viimetilauksessa silleen arvo noin 40e että paketti tuli suomeen ja oli minulle jopa yritetty sitä tuoda 2 kertaa, en ollut kotona. Sitten tuli ilmoitus että paketti on vahingoittunut kuljetuksessa ja palautetetaan myyjälle. Noh ilmotus tästä amazoniin että rahat takasin paketti hajos.. Rahat luvattiin takaisin ja seuraavana päivänä tuli lappu että paketti on noudettavissa postissa.. Olin vähän wtf mutta siellähän se oli aivan ehjänä.. Muutaman päivän päästä sain rahat takaisin eli toi oli ilmainen paketti minulle. Näinkin voi käydä.
Noin käy aina, jos paketti tulee postin kotiinkuljetuksena ja eivät saa sitä toimitettua. Tuo noiden järjestelmä ei osaa jostain syystä tunnistaa sitä, että Postin kotiinkuljetuksella oleva paketti viedään parin yrityksen jälkeen lähipostiin vaan se tulkitsee sen aina noin.
Okei, noh täytyykin siinätapauksessa taas tehdä tilaus ja olla ottamatta sitä vastaan ja pyytää palautusta rahoille ja hakea taas paketti postista
Vaikea sanoa oletko tosissasi, kun maailmassa on nykyään ties minkälaista tallaajaa. Mutta eiköhän tuosta aika äkkiä jää kiinni, kyseessä kuitenkin seurannallinen paketti. Postille siitä jää toimitusmerkintä, kun noudat sen, ja Amazonkin tajunnee sen, että se paketti ei heille koskaan palautunut vaan seurannan viimeinen jälki jäi noutajan osoitteeseen. Muutenkin tuo Postin kotiinkuljetus taitaa olla toimitusmuodoista harvinaisin. Yleensä ne tulee suoriltaan lähipostiin tai sitten jonkun muun kuriirin, kuten DHL tai UPS, kyydissä.
Aivan varmasti teen samallalailla jos minulle tulee ilmotus että paketti on rikkoutunut ja palautetaan myyjälle kuten kävi tossa edellisessä tilauksessa. Jos järjestelmässä on jokin tollanen ongelma niin ei se minun vikani ole, enhän minä voi tietää sitä onko se minun pakettini nyt kuitenkin siellä postissa vai ei, ilman muuta pyydän palautusta. Ja mitä tulee tuohon jää kiinni juttuun niin mitä siitä? vankilaanko ne mut pistää
Jos järjestelmässä on jokin tollanen ongelma niin ei se minun vikani ole, enhän minä voi tietää sitä onko se minun pakettini nyt kuitenkin siellä postissa vai ei, ilman muuta pyydän palautusta.
Ja mitä tulee tuohon jää kiinni juttuun niin mitä siitä? vankilaanko ne mut pistää
Perustelusi on yhtä vankka kuin se, että on OK varastaa, jos ovi ei ole lukossa.
Nyt ihan oikeesti kaikki jeesustelijat käsi pystyyn moniko ottaisi tässä tilanteessa yhteyden amazoniin ja kertoisi että sainkin paketin, maksan teille jo palautetut rahat takaisin vapaaehtoisesti? Uskon joo että muutama varmaa noin tekisikin, 90% porukasta nauttisi ilmaisista tuotteista sanon minä!
Omantunnon asiahan tuo varmasti on (paitsi jokin arvokas paketti on jo rikos, ei näpistys) ja jokainen punnitkoon omalle kohdalle jos tarvitsee. Homma on kuitenkin sillä ok, kun ei nouda pakettia ja se palautuu myyjälle. Näistä muista tapauksista toivottavasti ei synny tämän enempää "väärinkäytöksiä" tai keskusteluakaan...Nyt ihan oikeesti kaikki jeesustelijat käsi pystyyn moniko ottaisi tässä tilanteessa yhteyden amazoniin ja kertoisi että sainkin paketin, maksan teille jo palautetut rahat takaisin vapaaehtoisesti? Uskon joo että muutama varmaa noin tekisikin, 90% porukasta nauttisi ilmaisista tuotteista sanon minä!
Nyt ihan oikeesti kaikki jeesustelijat käsi pystyyn moniko ottaisi tässä tilanteessa yhteyden amazoniin ja kertoisi että sainkin paketin, maksan teille jo palautetut rahat takaisin vapaaehtoisesti? Uskon joo että muutama varmaa noin tekisikin, 90% porukasta nauttisi ilmaisista tuotteista sanon minä!
Automaattisesti se ei taida aina valita Amazonia.Minulle on kaksi (vai oliko niitä jo kolme) viimeisintä Saksan Amazonin ostosta tullut tuotteen omassa laatikossa ja vain pieni osoitetarra liimattuna siihen. Tuo kyllä on kerrottu tiedoissa, mutta ihmetyttää silti (ennen oli aina Amazonin laatikoissa). Eikä sitä pakettia oltu edes teipattu paremmin vaan ihan oman pahviläpän varassa oli koko sisältö. Ehjänä toki tuli perille. Toisessa taisi olla Amazon myyjänä ja toisessakin toimittajana, eli se Prime juttu luki niissä.
Minä ottaisin ja väittäisin samalla myös, että 90% ihmisistä yleisesti ottaen olisi yhteydessä. Varmaan se 10% ihmisistä tekisi kuten sinä ja ei ottaisi yhteyttä sekä vielä harvempi näistä hyväksikäyttäisi jatkossakin. Kiero ajatusmaailma täytyy olla, jos kokee varastamisen ok:si ja kehuskelee sillä täällä, vieläpä haukkuen tuollaisen toiminnan kyseinalaistamisen jeesusteluksi.
Noin muuten tuosta Postin kotiinkuljetuksesta. Mielestäni se on huonoin kuljetusmuoto, eivät osaa edes ilmoittaa etukäteen viestitse tai puhelimitse toimituksesta. Yhtä hyvin voisi mennä suoraan sinne postiin.
Itelle tulee paria päivää ennen postista viesti missä kerrotaan tulevasta kotiinkuljetuksesta. Ja viestiin vastaamalla a tai b voi valita viedäänkö paketti suoraan postiin vai saako jättää ovelle jos ei ketään kotona.
Sitä kahta tyyppiä, toisessa ilmoitetaan, toisessa koetetaan onnea kerran.
Jos tuotteet tilaa Saksan tai Ranskan Amazonin warehouse dealeista niin niissä noudetaan Euroopan Unionin säädöksiä takuusta (tuotetakuu / virhevastuu). Hieman maasta riippuen tuo virhevastuu on joko vuoden tai kaksi.
Ranska:
How long is the legal guarantee for new and second-hand goods?
The duration is 2 years for new and second-hand goods.
Guarantees: repairs, replacements, refunds
Saksa:
How long is the legal guarantee for new and second-hand goods?
The duration is normally 2 years but can be reduced to 1 year for second-hand goods.
Guarantees: repairs, replacements, refunds
Nämä ovat myös varmistettu aspasta joulun alla kun tilasin melkein tonnin kahvikonetta warehouse dealeista. Kyseinen kone oli merkattu very goodiksi, mutta hajoneesta pakkauksesta paljastui täysin käyttämätön ja uudenveroinen laite. Tässä tapauksessa pelkästään tuotepakkaus oli ottanut osumaa ja sen takia hinta oli useita satoja matalampi kuin uutena myytynä koneella (Suomen hintoihin verrattuna 750 euroa halvempi).
Toki valitsin Amazonin myyjäksi ja pelkissä tuotteen omissa laatikoissa tuli. Toisessa kyllä sanotaan, että voi valita Amazonin paketin, toisessa ei sanota. En tutkinut olisiko tuo Amazonin laatikko maksanut jotain extraa. Nuo kaksi nyt ainakin oli sellaisia:Automaattisesti se ei taida aina valita Amazonia.
Taitaa olla että paras palaute valitaan ensiksi.
Jos haluaa varmistaa mistä tulee pitää avata kaikki myyjät ja valita joko Amazon tai Fulfilled Amazon. Silloin ne tulee Amazonin varastosta.
Sen "rikkoontuneen ja palautumassa" olevan lähetyksen tila muuttuu Amazonin omassa seurannassakin vastaanotetuksi kun sen postista noutaa, eli kiinnijääminen on aika selvää mikäli Amazon haluaa tutkia asiaa.Täysin varmasti ilmoittaisin, koska kyseessä on jäljitettävä paketti.
Pitäisi Ranskan Amazoniin palauttaa risa näyttis ja tässä heräsi sellainen kysymys että laitanko tuon vaan halvimpana pakettina menemään vai pitäisikö tuo lähetellä jonain vakuutettuna lähetyksenä? Kenen piikkiin tuo menee jos Postin lajittelukone syö paketin?
Ainakin minulle rahat ovat tulleet takaisin vasta sitten ku paketti on saapunut Amazonille.Aina on tullut laitettua halvimmalla vaihtoehdolla palautuspaketti menemään. Kaikki palautukset ovat menneet myös perille saakka, joten mutuilen, että Amazonille riittää palautuksissa se, että on esittää Postin kuitti paketin palauttamisesta. Mikäli siis paketti ei koskaan löydä perille saakka.
Kannattaa suoraan kysyä Aspasta. Ne kustantavat kyllä postikulut ja ainakin minulle olivat valmiita maksamaan postikuluja jopa yli 200 euroa. Jos kyseessä on yhtään kalliimpi laite ja yhtään epäilyttää niin kannattaa lähettää EMS-pakettina johon kuuluu vakuutus katoamisen tai vahingoittumisen varalta 500 euroon asti.Pitäisi Ranskan Amazoniin palauttaa risa näyttis ja tässä heräsi sellainen kysymys että laitanko tuon vaan halvimpana pakettina menemään vai pitäisikö tuo lähetellä jonain vakuutettuna lähetyksenä? Kenen piikkiin tuo menee jos Postin lajittelukone syö paketin?
Ainakin minulle rahat ovat tulleet takaisin vasta sitten ku paketti on saapunut Amazonille.
Joo pistin nyt tuonne Amazonin aspaan viestiä ja vastaus oli sen verran sekava että ei tuosta saa mitään tolkkua. Aivan sama, marssin postiin ja pistän tuon jonain vakuutettuna settinä menemään ja katsotaan sitten palauttaako Amazon nuo toimituskulut. Liki tonnin näyttis kuitenkin niin ei viitsi ottaa turhia riskejä.
Ainoa Postin tarjoama vakuutettu (korvaus enemmän kuin kymppejä) lähetys Saksaan on tuo yllä mainittu EMS-paketti (500€ korvaus), ja sen saa vain netistä, ei postista.
Niin ja postitus on myös kalliimpaa tiskiltä. Varsinkin ulkomaanpakettien kanssa voi säästää kymppejä jos tekee tilauksen netissä (vaikka kännykällä siellä Postissa).No oishan toi pitänyt arvata että Posti ei liian helpolla päästä. Nuo sivut niillä on omasta mielestä kohtalaisen paskat kun tuolta on melko vaikea löytää infoa näihin ulkomaan paketteihin tai sitten en vaan osaa. Jos nyt oikein tulkitsin tuota hinnastoa mikä Googlen kautta löytyi niin tuo EMS Ranskaan olisi karkeasti about 60e.
Sori, luulin jostain syystä että Saksaan.No oishan toi pitänyt arvata että Posti ei liian helpolla päästä. Nuo sivut niillä on omasta mielestä kohtalaisen paskat kun tuolta on melko vaikea löytää infoa näihin ulkomaan paketteihin tai sitten en vaan osaa. Jos nyt oikein tulkitsin tuota hinnastoa mikä Googlen kautta löytyi niin tuo EMS Ranskaan olisi karkeasti about 60e.
Joo pistin nyt tuonne Amazonin aspaan viestiä ja vastaus oli sen verran sekava että ei tuosta saa mitään tolkkua. Aivan sama, marssin postiin ja pistän tuon jonain vakuutettuna settinä menemään ja katsotaan sitten palauttaako Amazon nuo toimituskulut. Liki tonnin näyttis kuitenkin niin ei viitsi ottaa turhia riskejä.
Ensinmäistä kertaa amazonin toimitus tuotti pettymyksen. Tilasin keskiviikkona paketin pikatoimituksella. Sen piti olla perillä eilen perjantaina. Kaikki näytti hyvältä vielä torstaina kun paketti oli edennyt saksaan asti. Eilen pakettia ei kuitenkaan näkynyt ja tänään seurannan mukaan paketti on tullissa Melbournessa.
Varmaan tulee sellasessa normaalissa Amazonin "käärepaketissa". Riippuu vähän mahtuuko postiluukusta vai vievätkö suoraan lähipostiin.Tilasin Amazon.de:stä SSD-levyn ja tulee ilmeisesti kirjeenä kun seurannassa lukee:
”Deutsche Post DHL will deliver your package. This package doesn't have a tracking ID.”
Tiputtavatko tuon postiluukusta vai pitääkö olla ottamassa vastaan? En ole varmaankaan kotona kun tuo olisi tulossa, eli tippuuko luukusta vai pitääkö sitten hakea jostain myöhemmin?
Tilasin Amazon.de:stä SSD-levyn ja tulee ilmeisesti kirjeenä kun seurannassa lukee:
”Deutsche Post DHL will deliver your package. This package doesn't have a tracking ID.”
Tiputtavatko tuon postiluukusta vai pitääkö olla ottamassa vastaan? En ole varmaankaan kotona kun tuo olisi tulossa, eli tippuuko luukusta vai pitääkö sitten hakea jostain myöhemmin?
Hello XXX,
Based on your recent purchases on Amazon it seems as if you purchase for work.
Amazon Business is a free upgrade that gives businesses access to VAT invoices and VAT-exclusive pricing, quantity discounts, and enhanced business purchasing features.
Amazon Business features:
*Subject to satisfactory credit checks and individual credit limits.
- Competitive prices: Real-time offers on millions of business products
- Easier reconciliation: Bulk download VAT invoices and access detailed, customisable reconciliation reports
- Flexible payment methods: Purchase now and pay in 30 days with Pay by Invoice*
- Greater visibility and control: Consolidate your team’s spend on a single account with features to track and control spend.
Tuli tuommoinen sähköpostiin. En tiedä millä perusteella moista ehdottavat. On sieltä nyt varmaan lähemmäs tonnilla tullut sekalaista tavaraa viimeisen vuoden aikana ostettua. Onko moisesta buisnes jäsenyydestä mitään iloa yksityishenkilölle? Vaikuttaako takuuasioihin ja palautuksiin? Ilmeisesti jotain määrä alennuksia voisi irrota, mikä olisi plussaa.
Onko muille lähetetty samanlaista "tarjousta"?
Saksan Amazonilta tilasin blackfriday myynnistä kaksi SSD:tä. Molemmat lähti erikseen liikkeelle. Toinen saapui ajallaan, toinen ei vieläkään. Arvioitu toimituspäivä oli 5.12. Palauttivat rahat, oli joululahjaksi menossa, niin en halunnut kokeilla uudelleen lähetystä. Kummallakaan paketilla ei ole seurantakoodia. Tuo toinen SSD taitaa olla kadonnut, tässä kuitenkin jo yli 2vko mennyt arvioidusta toimituspäivästä.
Mulla katosi matkalle myös Amazonilta tilattu SSD muutama vuosi sitten, lähettivät uuden tilalle.Kyllä se tuo SSD hävisi/joku sen otti parempaan talteen kun vieläkään ei ole tullut. Tässä nyt jo 3kk mennyt. Sain toki rahat takaisin, mutta kyllä niitä oikeasti katoaa matkalle.
Mulla katosi matkalle myös Amazonilta tilattu SSD muutama vuosi sitten, lähettivät uuden tilalle.
Joo, mutta kyllä noita katoaa, varsinkin jos ei ole seurantakoodia, niin riski jäädä kiinni varastamista on varmaan aika olematon.Itsellä kun oli lahjaksi menossa, niin en ottanut enää riskiä uudesta yrityksestä. Ajattelin vaan tähän keskusteluun päivittää kun silloin kommentoitii, että kyllä se kuitenkin sieltä tulee kun odotat.
Joo, mutta kyllä noita katoaa, varsinkin jos ei ole seurantakoodia, niin riski jäädä kiinni varastamista on varmaan aika olematon.
Ei ole mielestäni syytä, oman kokemuksen perusteella lähettävät tänään iltaan mennessä.Tilasin Saksan Amazonista levyjä eilen pikana. Ei ole vieläkään paketti lähtenyt ja huomenna pitäisi saapua. Onko jo syytä huolestua? Tiedän kyllä, että UPS/DHL toimittaa päivässä, mutta kuitenkin...
Tilasin Saksan Amazonista levyjä eilen pikana. Ei ole vieläkään paketti lähtenyt ja huomenna pitäisi saapua. Onko jo syytä huolestua? Tiedän kyllä, että UPS/DHL toimittaa päivässä, mutta kuitenkin...
On ne ennen tullut tuon ilmoitetun express-aikataulun mukaisesti, siis esim. maanantaina tilaus ja keskiviikkona perillä. En vaan muista milloin aiemmin tuli lähetysvahvistus ja nyt oli ongelmia pankkikortin kanssa. Piti lopulta käyttää toista korttia kun aina vaan tuli canceled order korttiongelman takia. Ja tottakai tuosta kertova sähköposti oli vain saksaksi..Ei ne niin äkkiä tule. Päivässä toimitus on vain saksassa ja sielläpäin.