Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Haamupaketeilla oli luonnollinen, mutta vähän odottamaton selitys. Ne ovat Aliexpressistä tekemiäni tilauksia, jotka valitsin lähetettäväksi Euroopan varastosta.
Eli joku tilasi sinulle tavaraa suoraan amazonista..? Ovelaa bisnestä jos näin
 
Eli joku tilasi sinulle tavaraa suoraan amazonista..? Ovelaa bisnestä jos näin
Siltä vaikuttaa. Tosin Aliexpressiin maksamani hinta on hiukan vähemmän kuin mitä tuote maksaa Amazonissa. Lisäksi kuriirikuljetus tuli ikäänkuin kaupan päälle.
 
Siltä vaikuttaa. Tosin Aliexpressiin maksamani hinta on hiukan vähemmän kuin mitä tuote maksaa Amazonissa. Lisäksi kuriirikuljetus tuli ikäänkuin kaupan päälle.
Amazonin varastoissa tuotteita pitävät myyjät voivat lähetyttää niistä suoraan tuotteita asiakkaille ilman Amazon-myyntiä, eli Amazonin ulkopuolisten myyntien toimituksiin (Multi-Channel Fulfillment): Fulfilment by Amazon - Multi Channel Fulfilment - Amazon.co.uk

Eli myyjä maksaa Amazonille käsittelykulun ja Amazon lähettää myyjän inventorysta tuotteen asiakkaalle.
 
https://www.amazon.de/Neewer-Profes...8&qid=1548255235&sr=1-1&keywords=neewer+nw700

Mietin tuon tilaamista (lähinnä tuon mikrofonitelineen takia, toinen pop filter kiva bonus + mikin nyt voi ottaa vaikka varalle jos nykyinen hajoaa). Ei kuitenkaan minkäänlaista aiempaa kokemusta Amazonista, mitä nyt pitäisi asiasta tietää? Ilmeisesti tuo tuote ei ole suoraan Amazonilta vaan joltain NW Camstorelta, mutta Amazonin toimittamana (Sold by NW Camstore and Fulfilled by Amazon)? Onko turvallista? Ilmeisesti kortilla maksaminen ainoastaan mahdollista, voiko täyttää ihan legit katuosoitteet, tarviiko kikkailla minkään asian kanssa? Onko postikulut mitä luokkaa (9,5€)? Ilmeisesti vähintään 39€ ostoksista ilmaiset? Kiitoksia etukäteen vastanneille.
 
https://www.amazon.de/Neewer-Profes...8&qid=1548255235&sr=1-1&keywords=neewer+nw700

Mietin tuon tilaamista (lähinnä tuon mikrofonitelineen takia, toinen pop filter kiva bonus + mikin nyt voi ottaa vaikka varalle jos nykyinen hajoaa). Ei kuitenkaan minkäänlaista aiempaa kokemusta Amazonista, mitä nyt pitäisi asiasta tietää? Ilmeisesti tuo tuote ei ole suoraan Amazonilta vaan joltain NW Camstorelta, mutta Amazonin toimittamana (Sold by NW Camstore and Fulfilled by Amazon)? Onko turvallista? Ilmeisesti kortilla maksaminen ainoastaan mahdollista, voiko täyttää ihan legit katuosoitteet, tarviiko kikkailla minkään asian kanssa? Onko postikulut mitä luokkaa (9,5€)? Ilmeisesti vähintään 39€ ostoksista ilmaiset? Kiitoksia etukäteen vastanneille.

Ei tuossa mitään erikoista ole, voi täyttää ihan oikeat osoitetiedot ja suosittelen myös lisäämään mahdollisen ovikoodin osoitteen lisäriville, niin pääsee kuriiri sitten tuomaan sitä pakettia.

Jos tuossa nyt sattuisikin jotain (paketti hukkuu, tuhoutuu, tms.), niin Amazonilla on oikeasti maailman paras asiakaspalvelu, jonka kanssa saa kyllä vaikeammatkin tilanteet ratkaistua. Rahojen menettämisen pelkoa tuossa ei ole.

Postikuluthan Saksan Amazonilta on tosiaan ilmaiset yli 39e tilauksille, eli myös tuolle.
 
Ei tuossa mitään erikoista ole, voi täyttää ihan oikeat osoitetiedot ja suosittelen myös lisäämään mahdollisen ovikoodin osoitteen lisäriville, niin pääsee kuriiri sitten tuomaan sitä pakettia.

Jos tuossa nyt sattuisikin jotain (paketti hukkuu, tuhoutuu, tms.), niin Amazonilla on oikeasti maailman paras asiakaspalvelu, jonka kanssa saa kyllä vaikeammatkin tilanteet ratkaistua. Rahojen menettämisen pelkoa tuossa ei ole.

Postikuluthan Saksan Amazonilta on tosiaan ilmaiset yli 39e tilauksille, eli myös tuolle.

https://www.amazon.de/gp/product/B0...tle_1?language=en_GB&psc=1&smid=AMUN6OW4OKOC5

Tuossa ois suoraa Amazonilta koko paketti phantom powerin kanssa jos tuon mukana tulevan mikin haluaa vaikka joskus ottaa käyttöön. :think:
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli vauhdilla tilaus jenkkilän maaperältä. Tilasin maanantaina 22:30 ja valitsin hitaamman toimituksen, jonka luvattiin saapuvan 4.-11. helmikuuta. Pikatoimituksella luvattiin torstaiksi.

Vaan äskenpä kävi kuriiri tuomassa paketin ovelle. Eipä voi valittaa :eek:
 
Kerran onnistui tilaaminen nappiin. Tilaus sisään jenkeissä, melkein välittömästi tuli ilmoitus että paketoitu ja viety postiin tms. Seurannan mukaan ei tainnut mennä pariakaan tuntia niin paketti oli jo lentokentällä, joskus seuraavana päivänä suomessa ja sitä seuraavana mulla käsissä. Erikseen tuli vielä mainittua myyjälle että pistä vaan sen halvimman kautta kun ei ole edes mikään kiire :D
 
Ensimmäinen miinusmerkkinen kokemus Amazonin (DE) kanssa -->

Tilasin muutama päivä sitten 3 tuotetta (kaksi Amazonin omaa ja yksi kolmannen osapuolen Fulfilled by Amazon -härpäke). Tilauksen jälkeen tuli normaali email-vahvistus missä oli kaikki tuotteet listattuna ja kaikki muutenkin ok. Parin päivän päästä tuli ilmoitus, että tuotteista kaksi on lähetetty. Sekin edelleen ok, kun joskus kamat lähetetään eri päivinä. Tänään sitten katsoin tilausseurannasta että missä mennään ja huomasin, että sitä toimituksesta puuttumaan jäänyttä kolmatta tuotetta ei näkynyt tilattuna lainkaan.

Otin yhteyttä Amazonin aspaan chatilla ja kyselin, että mikä mättää ja missä? Sieltä vastattiin, että puuttuva tuote on peruutettu, johon vastasin takaisin, että ei ainakaan minun toimesta ja että minulla sitä ei näy peruutetuissakaan, eikä siitä ole tullut mitään viestiäkään.

Aspa kaiveli lisää pinnan alta ja näki lopulta että myyjä oli syystä tai toisesta peruuttanut tuotteen yksipuolisesti. Täti laittoi sitten linkin toisen myyjän ilmoitukseen samasta tuotteesta ja ehdotti että tilaan sen. Sanoin että ensimmäisessä tilauksessa oli muita tuotteita mukana mm. juuri siksi, ettei tarvitse maksaa postikuluja. Aspa sanoi heti, että laita vaan tilaus menemään ja että hän hyvittää postikulut taustalla heti tilauksen jälkeen. Tein työtä käskettyä ja odottelin pari minuuttia vahvistusta, mutta siihen tulikin kommenttina takaisin, että ei onnistukaan, kun ei se hänen itsensä minulle linkittämä tuote ole heidän omiaan. Kyse oli noin 19€ arvoisesta kikkareesta, jonka postikulut olivat ko. puljusta Amazonin kautta tilattuna 15€, joten arvatenkin vähän sapetti.

Sen verran tuli sentään armollisesti vastaan, että olisi suostunut peruuttamaan tilauksen, mutta sanoin että antaa olla. Mainitsin myös, että ei ollut ihan parhaimpia asiointikokemuksia Amazonin kanssa. Loppuun tuli vielä toistamiseen jotain copy/paste ulinaa siitä kuinka Amazon asiakaspalvelijoineen pyrkii aina parhaaseen lopputulokseen asiakkaan kannalta ja kuinka hän ymmärsi ettei taso tällä kerralla välttämättä vastannut asetettuja vaatimuksia. No shit sherlock! :D
 
ja yksi kolmannen osapuolen Fulfilled by Amazon -härpäke
Aspa kaiveli lisää pinnan alta ja näki lopulta että myyjä oli syystä tai toisesta peruuttanut tuotteen yksipuolisesti.

Aspa on kyllä nyt ollut väärässä, ei myyjä voi peruuttaa Fulfilled by Amazon -tilauksia. Myyjällä on ainoastaan Refund-optio, ja senkin voi tehdä vasta kun Amazon on jo lähettänyt tuotteet.
 
Aspa on kyllä nyt ollut väärässä, ei myyjä voi peruuttaa Fulfilled by Amazon -tilauksia. Myyjällä on ainoastaan Refund-optio, ja senkin voi tehdä vasta kun Amazon on lähettänyt tuotteet.
En tiedä, näin se kuitenkin väitti. En pääse linkkaamaan, kun ei koko tuotesivua ole enää olemassa. Se oli siis sellainen "Sold by x, fulfilled by Amazon" -tuote. Jotain outoahan tuossa oli muutenkin, kun tilaus ei näkynyt peruutetuissa, eikä siitä tullut mitään viestiä. Ihan kuin joku olisi painanut deleteä vähän isommalla nyrkillä.
 
En tiedä, näin se kuitenkin väitti. En pääse linkkaamaan, kun ei koko tuotesivua ole enää olemassa. Se oli siis sellainen "Sold by x, fulfilled by Amazon" -tuote. Jotain outoahan tuossa oli muutenkin, kun tilaus ei näkynyt peruutetuissa, eikä siitä tullut mitään viestiä. Ihan kuin joku olisi painanut deleteä vähän isommalla nyrkillä.
Itse peruin yhden tuotteen jonka saatavuudesta ei ollut mitään tietoa aspan avustuksella, kun en voinut sitä en voinut itse tehdä kun kokonaissumma olisi mennyt alle tuon 39€:n. Tuon perutuksen jälkeen kyseinen tuote katosi kokonaan tilauksesta eikä näy peruutetuissa. Eli ilmeisesti aspa voi tuhota noita tilauksista kokonaan.
 
Tuo minun kupletti sakeni omia aikojaan vielä vähän lisää. Se ensimmäinen aspan täti laittoi illalla vielä viestiä, että postikulut palautetaan. Käytännössä tuo kuitenkin tarkoitti vain sitä, että tämä oli laittanut tavallaan minun nimissäni viestiä sille marketplacen myyjälle, tyyliin "voisitteko jättää tämän tilauksen postikulut veloittamatta".

Myyjä vastasi ihmeissään tänään aamulla suoraan minulle näin:
Thanks for your request.

In case that we send the product by our own, we are deeply sorry, but we can't refund the delivery fees. You need to buy a product with free delivery. Amazon will not refund us anything.

Otin sitten vielä uudestaan yhteyttä sinne Amazonin aspaan ja kyselin, että mitä tämä säätäminen oikein meinaa? Siellä toinen asiakaspalvelija aloitti selvityksen alusta, mutta luetun ymmärtäminen oli vähän haasteellista, sillä tämä totesi suoraan ettei postikuluja voida palauttaa, kun tuote ei ole heidän myymä.

Yritin selittää, että se ensimmäinen heidän peruuttamansa tuote kyllä oli ja että tämä toinen tuote taas oli sen edellisen aspan tädin minulle ehdottama, eikä siinä pitänyt olla mitään ongelmaa (enkä tämän vuoksi itse edes katsonut tarkemmin mistä se lähtee tulemaan). Vaan eipä tuntunut menevän edelleenkään jakeluun, mutta totesi sentään chattilogien lukemisen jälkeen, että se edellinen asiakaspalvelija tehnyt virheen tarjotessaan hyvitystä. Niin, ja lisäsi perään vielä, että laittoi sisäisen järjestelmän kautta maininnan, että tämä ensimmäinen aspa tarvitsee lisää koulutusta hyvityskäytännöistä jne. :D

Ok, tämä selvä. Varmistin vielä, että onko Amazonin lopullinen näkemys edelleen se, että en saa 15€ toimituskulujen hyvitystä Amazonin lupauksista ja näistä heidän omista kämmeistä huolimatta. Vastaus oli, "juuri näin, marketplacesta ostetuista tuotteista ei saa hyvitystä".

Lätkäisin kämmenen otsalle ja annoin palautetta siitä, että tämä ei varmastikaan ole ihan sen tason asiakaspalvelua mitä hänen ja kollegansa edustama yritys haluaa tarjota. Miten voikin joskus olla näin vaikeaa. :D
 
Viimeksi muokattu:
Kysytään nyt vielä tuosta Amazonin palautuksesta vaikka tästä varmaan monta kertaa on juttua ollut mutta just nyt ei jaksa kahlata koko ketjua läpi. Sen verran jo tein eli tulostin ne laput mitä piti ja teippaan/liimaan pari kappaletta paketin ulkopuolelle, yksi sisäpuolelle ja joku postin virkailijalle? Sanonko että Amazon Saksaan palautukseen ja tietävät mitä tehdä ja maksan jonkun postimaksun jonka Amazon maksaa myöhemmin takaisin? Pahoittelen jos tämä viesti aiheuttaa pahennusta :)
 
En nyt ulkoa muista mitä lappuja sieltä tuli tulostettavaksi mutta tosiaan pakettiin olen liimannut ne ja sitten toiset sinne sisään. Viimeksi postissa oltiin yhtä kujalla kuin minäkin ja ei sen kummemmin muistaakseni niillä lapuilla tehnyt kuin ottanut niistä osoitteen. Maksu tosiaan tehdään siinä lähettäessä ja sitten lähetyskuitilla olen rahat pyytänyt takaisin Amazonilta (niillä oli joku oma sähköpostinsa tähän).
 
Voi säästää vähä postikuluissa jos on iso paketti kyseessä, kun laittaa ne osoitetiedot siitä tulostettavasta lapusta postin nettipalveluun kun tilaa toimituksen etukäteen.

Ainoa ongelma on että puhelinumeroa ja sähköpostia ei oikein löydy niihin, joten ne kohdat pitää jättää tyhjäksi.

Sitä kolmatta lappua (give this to your carrier) ei kyllä tarvi mihinkään. Mutta se viivakoodi joka laitetaan paketin sisälle on varmaan ihan hyvä olla.
 
En nyt ulkoa muista mitä lappuja sieltä tuli tulostettavaksi mutta tosiaan pakettiin olen liimannut ne ja sitten toiset sinne sisään. Viimeksi postissa oltiin yhtä kujalla kuin minäkin ja ei sen kummemmin muistaakseni niillä lapuilla tehnyt kuin ottanut niistä osoitteen. Maksu tosiaan tehdään siinä lähettäessä ja sitten lähetyskuitilla olen rahat pyytänyt takaisin Amazonilta (niillä oli joku oma sähköpostinsa tähän).

Sitä kolmatta lappua (give this to your carrier) ei kyllä tarvi mihinkään. Mutta se viivakoodi joka laitetaan paketin sisälle on varmaan ihan hyvä olla.

Joo näin uskon siinä käyvän että eivät postissa tuosta sen enempää ymmärrä kuin että ottavat vaan osotteen ja laskuttavat postimaksun. Katsotaan miten käy, voivat toki yllättääkkin :)

Kiitos vaan molemmille avuista :tup:
 
Ainoa ongelma on että puhelinumeroa ja sähköpostia ei oikein löydy niihin, joten ne kohdat pitää jättää tyhjäksi.

Dear kermus,

Our email address for the Amazon.de Customer Service is: impressum@amazon.de

The email address for the Amazon.de Customer Service is: +49 - 941 - 78 87 88

I hope this information is helpful and I thank you for your efforts.

Näin vastasivat kun en saanut pakettikorttia tehtyä Shipit.fi kautta
 
Just palautin paketin Amazon.de, homma meni näin:

Tee palautus nettisivuilla

Printtaa laput (commercial invoicea ei tarvi eurooppaan) ja liimaa paketin päälle, täytä niihin oma lähettäjän osoite.

Kiikuta postiin, osoite lukee niissä Amazonin lapuissa. Itsellä maksoi lampun palautus 33€

Kaivele Amazonin sivuilta Customer Servicen alta kohta jossa voi laittaa kommentin palautuksesta, siihen sai suoraan täytettyä ne palautuskulut ja seurantakoodin, itsellä tuli hyvitys parin tunnin sisällä tilille. Ei edes kysynyt kuittia mutta vaatii ehkä että paketti on jo niillä perillä.
 
Just palautin paketin Amazon.de, homma meni näin:

Tee palautus nettisivuilla

Printtaa laput (commercial invoicea ei tarvi eurooppaan) ja liimaa paketin päälle, täytä niihin oma lähettäjän osoite.

Kiikuta postiin, osoite lukee niissä Amazonin lapuissa. Itsellä maksoi lampun palautus 33€

Kaivele Amazonin sivuilta Customer Servicen alta kohta jossa voi laittaa kommentin palautuksesta, siihen sai suoraan täytettyä ne palautuskulut ja seurantakoodin, itsellä tuli hyvitys parin tunnin sisällä tilille. Ei edes kysynyt kuittia mutta vaatii ehkä että paketti on jo niillä perillä.

Odotas nyt, siis joo tehty netissä mitä piti. Tulostettu ja laitettu 2kpl lappua paketin päälle, se commercial ja se missä on ne tyhjät rivit Amazonin osoitteen kera. Sitten paketin sisälle laitoin sen lapun jossa luki paketin sisältö ja viivakoodi. Toi toinen commercial joka pitäisi carrierille antaa voi siis unohtaa, sitä tossa varmaan meinaat??

Mitä tuo"lähettäjä" boldattu kohta tarkoittaa, kyllähän omat tiedot näkyy siinä toisessa lapussa Shipper kohdassa joka on laatikon päällä. o_O


...Niin missä on tuo customer service kohta??
 
Viimeksi muokattu:
Odotas nyt, siis joo tehty netissä mitä piti. Tulostettu ja laitettu 2kpl lappua paketin päälle, se commercial ja se missä on ne tyhjät rivit Amazonin osoitteen kera. Sitten paketin sisälle laitoin sen lapun jossa luki paketin sisältö ja viivakoodi. Toi toinen commercial joka pitäisi carrierille antaa voi siis unohtaa, sitä tossa varmaan meinaat??

Mitä tuo"lähettäjä" boldattu kohta tarkoittaa, kyllähän omat tiedot näkyy siinä toisessa lapussa Shipper kohdassa joka on laatikon päällä. o_O


...Niin missä on tuo customer service kohta??

Siellä on 3 lappua:

1. Commercial invoice on tullia varten, se tarvitaan vaan jos mennään tullirajojen yli. Voi heittää paketin sisään jos haluaa

2. Osoitekortti, tässä ainakin itsellä puuttui lähettäjän tiedot, se liimataan paketin päälle ja posti ottaa siitä tiedot ja tekee sulle lähetyksen. Ota seurantakoodi / kuitti talteen jos Amazon kyselee, itsellä ei kysellyt

3. RMA label, heitetään paketin sisälle.

Se mistä ne postikulut palautetaan on mystisen Help- sokkelon takana, en enää itsekään löytänyt takaisin sinne mutta jostain sieltä Help puolelta löytyy, siihen aukee sellainen valmis lomake joka kysyy summaa, seurantakoodia ja olikohan sähköpostiosoitetta.
 
Siellä on 3 lappua:

1. Commercial invoice on tullia varten, se tarvitaan vaan jos mennään tullirajojen yli. Voi heittää paketin sisään jos haluaa

2. Osoitekortti, tässä ainakin itsellä puuttui lähettäjän tiedot, se liimataan paketin päälle ja posti ottaa siitä tiedot ja tekee sulle lähetyksen. Ota seurantakoodi / kuitti talteen jos Amazon kyselee, itsellä ei kysellyt

3. RMA label, heitetään paketin sisälle.

Se mistä ne postikulut palautetaan on mystisen Help- sokkelon takana, en enää itsekään löytänyt takaisin sinne mutta jostain sieltä Help puolelta löytyy, siihen aukee sellainen valmis lomake joka kysyy summaa, seurantakoodia ja olikohan sähköpostiosoitetta.


1.
Aivan, mutta jos tarkkoja ollaan niin noita Commercial Invoiceja on kaksi tai ainakin niistä sanotaan että eka liimataan paketin päälle ja toinen annataan tulliselvitystä varten tms :D

2.
Tota vähän mietein että pitikö siihen absender/osoitekorttiin muka vielä laittaa omat tiedot koska tosta Commercial Invoicen Shipper kohdastahan ne jo löytyvätä joka on tämän vieressä paketin ulkopuolella. Jätin siis rivit tyhjäksi.

3. Tähän yhdyn, se on juurikin näin.

4. Joo, seikkailin itsekkin siellä täällä pitkin helppiä mutta vielä en ole ainakaan löytänyt ko. kohtaa....Seikkalu jatkukoon :sori::wtf:
Saisi olla joku näppärä Chatti tuollakin :tup:
 
Noniin, paketti viety ja ulkonahan siellä vähän oltiin mutta osittain johtu uusista järjestelmä päivityksistäkin.

Hommahan meni yksinkertaisesti postissa niin että ottivat DE osoitteen ja omani ylös ja laittoivat Posti pakettina menemään. Näissä ulkomaan jutuissa se paino merkitsee kokoa enemmän joka teki itellä 29euroa seurantakoodin kera.
Eipä tämä loppujen lopuksi paljon normi postituksesta/palautuksesta Suomeen poikennut, ainakin kun EU alueelle lähetti. :tup:

...mutta voisiko joku nyt oikeasti kertoa mistä löydän amazonin asiakaspalvelu mailin tms minne voin tuon kuitin ilmoittaa kun ei se vaan löydy vaikka miten amazonia mylläisi o_O

Jos joku on tehty vaikeesti niin tuo :facepalm:

E1. Löytyhän se, kun kirjoitti www osoiteriville amazon.de -- customer service --> sitten contact us ---> alhaalta kohta kaksi ---> valitsee hissistä vaikka kohdan "how to return item" ---> tässä kohtaa voi valita e mail phone tai chat

Olipas vaikeaa mutta noin se meni, case closed :)
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, paketti viety ja ulkonahan siellä vähän oltiin mutta osittain johtu uusista järjestelmä päivityksistäkin.

Hommahan meni yksinkertaisesti postissa niin että ottivat DE osoitteen ja omani ylös ja laittoivat Posti pakettina menemään. Näissä ulkomaan jutuissa se paino merkitsee kokoa enemmän joka teki itellä 29euroa seurantakoodin kera.
Eipä tämä loppujen lopuksi paljon normi postituksesta/palautuksesta Suomeen poikennut, ainakin kun EU alueelle lähetti. :tup:

...mutta voisiko joku nyt oikeasti kertoa mistä löydän amazonin asiakaspalvelu mailin tms minne voin tuon kuitin ilmoittaa kun ei se vaan löydy vaikka miten amazonia mylläisi o_O

Jos joku on tehty vaikeesti niin tuo :facepalm:

E1. Löytyhän se, kun kirjoitti www osoiteriville amazon.de -- customer service --> sitten contact us ---> alhaalta kohta kaksi ---> valitsee hissistä vaikka kohdan "how to return item" ---> tässä kohtaa voi valita e mail phone tai chat

Olipas vaikeaa mutta noin se meni, case closed :)

impressum@amazon.de

Edit: Hidas..
 
1.
Aivan, mutta jos tarkkoja ollaan niin noita Commercial Invoiceja on kaksi tai ainakin niistä sanotaan että eka liimataan paketin päälle ja toinen annataan tulliselvitystä varten tms :D

2.
Tota vähän mietein että pitikö siihen absender/osoitekorttiin muka vielä laittaa omat tiedot koska tosta Commercial Invoicen Shipper kohdastahan ne jo löytyvätä joka on tämän vieressä paketin ulkopuolella. Jätin siis rivit tyhjäksi.

3. Tähän yhdyn, se on juurikin näin.

4. Joo, seikkailin itsekkin siellä täällä pitkin helppiä mutta vielä en ole ainakaan löytänyt ko. kohtaa....Seikkalu jatkukoon :sori::wtf:
Saisi olla joku näppärä Chatti tuollakin :tup:

Ei niitä kuitteja ole pakko olla ollenkaa mukana eu sisäisessä liikenteessä. Toki jos Usan amazoniin laitat tarvitaan.
Toinen lappu on lähettäjää (eli suomen postia) varten eikä se sillä tee mitään.
Toki voi toisen laittaa vaikka paketin sisään jos paketti matkalla vaurioituu.
Tärkeintä että paketin mukana on pikkulappu jossa palautusnumero.

Tuo lähettäjän nimi on yhtä tarpeellinen kuin kirjeessä, itse laitan nimen kaupungin ja maan.
Lappu jossa palautus osoite on toki paketissa oltava.
Suomen posti peittää hysteerisesti siitä palautusnumeron joten huolehdi että se palautusnumero pikku lappu kulkee tuotteen mukana vaikka parilla teipinpalalla.
 
Viimeksi muokattu:
Ei niitä kuitteja ole pakko olla ollenkaa mukana eu sisäisessä liikenteessä. Toki jos Usan amazoniin laitat tarvitaan.
Toinen lappu on lähettäjää (eli suomen postia) varten eikä se sillä tee mitään.
Toki voi toisen laittaa vaikka paketin sisään jos paketti matkalla vaurioituu.
Tärkeintä että paketin mukana on pikkulappu jossa palautusnumero.

Tuo lähettäjän nimi on yhtä tarpeellinen kuin kirjeessä, itse laitan nimen kaupungin ja maan.
Lappu jossa palautus osoite on toki paketissa oltava.
Suomen posti peittää hysteerisesti siitä palautusnumeron joten huolehdi että se palautusnumero pikku lappu kulkee tuotteen mukana vaikka parilla teipinpalalla.

Yhden commercialin ja sitten sen missä oli viivoja+de osoite (en täyttänyt viivoja koska commercialissa näkyi Shipper) teippasin läpinäkyvällä teipillä oikein huolella, jos ei muuta paketista jäisi ehjäksi veteen upotuksen jälkeen niin nuo laput jäisi näkyviin =) Joo paketin sisällä on se tavaraluettelo/viivakoodi/koodipätkä lappunen. Posti hoiti loput.

Nopeasti ne sieltä amazonista vastasivat kun laitoin tiedon lähetyksestä ja mitä maksoi. Maksu on jo siis lähtenyt tulemaan, 29euroa. Tuntuisi asiakaspalvelu oikeinkin toimivalta kunhan ensin löysi yhteydenotto kohdan :tup: Mitään tositetta eivät kuitista tarvinneet, pelkkä seurantakoodi näyttävästi riitti.

Onko tämä yhtä kivutonta jos Jenkkeihin tekisi palautuksen?? :rolleyes:
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten amazon.de pystyy laittaa yli 40en tilauksiin ilmaiset postit kotiinkuljetuksella saksasta asti, kun suomessa kotiinkuljetus maksaa sen 10e ainakin?
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten amazon.de pystyy laittaa yli 40en tilauksiin ilmaiset postit kotiinkuljetuksella saksasta asti, kun suomessa kotiinkuljetus maksaa sen 10e ainakin?

Samalla lailla kuin Jimm's jopa alle 10€ tuotteisiin "ilmaisen postituksen" ( Akasa M.2 - SATA adapteri - 9,90€ )
Eli isommille yrityksille postin toimitus on halvempaa kuin esim. meille yksityisille jotka kävellään postiin ja kysytään kerran vuodessa paljonko se yhden paketin postitus olisikaan.
Amazon tuntuu "arpovan" hieman tuota, joskus tulee joku kuivaliha kotiin kuljetettuna kun monen sadan euron näyttö esim. täytyy hakea noudosta. Eli kait tuo on myös kuun asennosta tms. riippuvainen.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten amazon.de pystyy laittaa yli 40en tilauksiin ilmaiset postit kotiinkuljetuksella saksasta asti, kun suomessa kotiinkuljetus maksaa sen 10e ainakin?

Ennen vanhaan Amazon.co.uk:sta sai ilmaisen toimituksen Suomeen, jos tilasi vähintään 20 punnalla. Olikin mielestäni paras paikka tilailla tyyliin pelejä ja leffoja siihen aikaan. Harmi oli suuri, kun loppui.

Mutta joo, ei nuo Saksan 0 € toimitukset ole aina kotiinkuljetuksella. Joskus on, joskus ei. Ja toki pienempikokoiset tulee monesti kirjeinä (tai maxikirjeinä), jotka yritetään toimittaa normaalissa päiväpostissa kotiin.
 
On kyl taas melkoista suorittamista Amazonin lähettämöltä: (sorry epätarkka kuva, ei jaksa enää huollattaa vanhaa luuria)

IMG_20190129_182634.jpg


Tuli siis 39€ ilmaisposteilla Saksan Amazonista DHL epä-Expressin ja Postin kyydillä. Tuosta kansiläpästä nostamalla loput teipit irtosivat saman tien. Lähetyksen sisältö oli ehjä, mutta ilmoitin silti aspaan että mitvit.

Joka ikinen kerta ne säästelee tossa teipin määrässä.
 
Onkos täällä kukaan tilaillut Amazon warehousedealseista niitä huonokuntoisimmiksi luokiteltuja tavaroita, eli Acceptable tai Good?
Mietin vaan, että onkohan noi yleensä ihan oikeesti täynnä isoja jälkiä, kolhuja ja naarmuja, niinkun monesti kuvaus kertoo. Monesti saattaa löytää puoleenhintaan uuden hinnasta, mutta edellämainitun takia en ole uskaltanut ikinä edes kokeilla.
Like new tai Very good sen siaan olen tilannut useammankin kerran, ja aina ollut todellakin kuin uudet ilman minkäänlaisia jälkiä, vaikka olisikin mainittu esim. pienistä jälistä.
 
Onkos täällä kukaan tilaillut Amazon warehousedealseista niitä huonokuntoisimmiksi luokiteltuja tavaroita, eli Acceptable tai Good?
Mietin vaan, että onkohan noi yleensä ihan oikeesti täynnä isoja jälkiä, kolhuja ja naarmuja, niinkun monesti kuvaus kertoo. Monesti saattaa löytää puoleenhintaan uuden hinnasta, mutta edellämainitun takia en ole uskaltanut ikinä edes kokeilla.
Like new tai Very good sen siaan olen tilannut useammankin kerran, ja aina ollut todellakin kuin uudet ilman minkäänlaisia jälkiä, vaikka olisikin mainittu esim. pienistä jälistä.

Oon tilannut aika paljon tuolta, myös good -kuvauksella ja en oo huomannut mitään isompaa. Olikohan 8" Fire minkä tilasin joka oli Good, mitään jälkiä en löytänyt...

Varmaan tuuristakin kiinni, kun ei odota priimaa niin ei pety.
 
Kaiken laista on tullut tilattua tuolta warehousen puolelta ja yleensä on tavarat oleet ehjiä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Varsi-imuri mistä oli tamppari rikki (meni takuuseen), lelu nosturiauto mistä oli pari kiinikettä murjottu rikki (amazon hyvitti oston täysin ja sain pitää lelun), autosoittimen johtosarja mistä oli revitty johto irti (en muistanut reklamoida ajoissa ja sai helposti korjattua itse)
 
On kyl taas melkoista suorittamista Amazonin lähettämöltä: (sorry epätarkka kuva, ei jaksa enää huollattaa vanhaa luuria)

IMG_20190129_182634.jpg


Tuli siis 39€ ilmaisposteilla Saksan Amazonista DHL epä-Expressin ja Postin kyydillä. Tuosta kansiläpästä nostamalla loput teipit irtosivat saman tien. Lähetyksen sisältö oli ehjä, mutta ilmoitin silti aspaan että mitvit.

Joka ikinen kerta ne säästelee tossa teipin määrässä.
Oon huomannut nyt parilla viimeisellä kerralla, että tavarat on pakattu ihan helvetin huonosti. Paketti pysynyt jollain yhdellä teipinpätkällä kasassa ja näyttänyt siltä, että joku olis pelannut jalkapalloa sillä. Tavarat on kyllä olleet silti ehjiä.

Jotain positiivistä, niin taas muistin vasta tilauksen tehtyäni, että jotain unohtu ja kun ei kerta pystyny enää siihen tilaukseen lisäämään mitään, niin aspa ystävällisesti poisti tästä unohtuneesta tavarasta toimituskulut. :tup:
 
Pientä säätöä. Palautuksen postimaksut maksoivat etukäteen jo kk sitten.

Oliskohan se maksettu summa kummitellut tiketissä, niin eivät ole kuukauteen palauttaneet itse tuotteen hintaa, vaikka paketti palannut heille aikoja sitten.

Kysyin, vastaus 5 minuutissa että sekä postimaksu että ostohinta tulee just takas kortille. Ehin nippanappa vastata että NOOO, STOP !
 
Miten warehouse deals (amazon de) palautukset? Onnistuuko ihan saada kaikki takaisin, postikulut lähettämisestä jne. jos tuote n. 400e arvoinen mutta ns. vikaa ei ole - vaan sattuisikin siten, että vaan löytää samasta tuotteesta paremman tarjouksen Suomen kivijalasta..
Mietinnässä, voiko rohkein mielin ostaa kivijalasta toinen tilalle ja palautella Amazoniin vai tuleeko postikulujen verran turpaan vai ei?
 
Miten warehouse deals (amazon de) palautukset? Onnistuuko ihan saada kaikki takaisin, postikulut lähettämisestä jne. jos tuote n. 400e arvoinen mutta ns. vikaa ei ole - vaan sattuisikin siten, että vaan löytää samasta tuotteesta paremman tarjouksen Suomen kivijalasta..
Mietinnässä, voiko rohkein mielin ostaa kivijalasta toinen tilalle ja palautella Amazoniin vai tuleeko postikulujen verran turpaan vai ei?

Katso Amazonin sivuilta omasta ostoshistoriasta, että onko kyseisellä tuotteella palautusaikaa jäljellä. Ainakin Amazonin itsensä myymillä tuotteilla on 30 päivää, niin voi palauttaa, on syy mikä tahansa.

Jos on palautuspäiviä jäljellä ja olet epävarma postikulujen hyvityksestä, niin laita sinne sähköpostia/soittopyyntöä ja kysy.
 
Miten warehouse deals (amazon de) palautukset? Onnistuuko ihan saada kaikki takaisin, postikulut lähettämisestä jne. jos tuote n. 400e arvoinen mutta ns. vikaa ei ole - vaan sattuisikin siten, että vaan löytää samasta tuotteesta paremman tarjouksen Suomen kivijalasta..
Mietinnässä, voiko rohkein mielin ostaa kivijalasta toinen tilalle ja palautella Amazoniin vai tuleeko postikulujen verran turpaan vai ei?

No katso vaikka sieltä Warehouse Dealsin etusivulta :vihellys:
https://www.amazon.de/b/ref=footer_wrhsdls?ie=UTF8&node=3581963031

Find huge discounts on returned but inspected products with all advantages Amazon.de offers including customer service, 30-day return policy and free Amazon Prime shipping

Amazon Warehouse Deals – Frequently Asked Questions
  • What is Amazon Warehouse Deals?
    • Warehouse Deals is a trading name of Amazon EU Sarl and part of the Amazon.com group. It specialises in offering great deals on returned, warehouse-damaged, used, or refurbished products that are in good condition with all the benefits of Amazon.de’s customer service.
  • Return Policy
    • If you are unhappy with a particular product you have the possibility to return it in accordance with Amazon’s return policy Online Returns Center.

tl;dr sama palautus politiikka kuin Amazonilla muutenkin.
Amazon.de : Return Items You Ordered
Amazon.de : About Our Returns Policies
Amazon.de : Amazon.de Conditions of Use and Sale

Amazonin oman 30pv palautus systeemin lisäksi on tietenkin olemassa ihan lakisääteinen 14pv palautusoikeus ja postikulut saa takaisin jne.
 
Muistaako kukaan miten usein Amazonilla (de) on Warehouse dealseista lisäalennusta (esim. 20%)? Normihinnoilla kun en tilaisi.
 
Kiitos edellisille.. Katsoin tuolta, mutta vasta nyt bongasin "about refunds costs" eli vissii yli 40e tuotteet saa palautettua ilmaiseksi / tai hyvitetään kokonaan postikuluineen - kunhan tekee sen 14pv kuluessa.

Muistaako kukaan miten usein Amazonilla (de) on Warehouse dealseista lisäalennusta (esim. 20%)? Normihinnoilla kun en tilaisi.

Ei niitä nyt kovin usein ole. Viimeksi oma muistikuva viittaa black friday -hetkeen ja oisko sit singles daynä ollut myös. Lonkalta heitän, että 2-5x vuodessa.
 
Onko kellään kokemuksia japsiamazonista tilaamisesta kun pari levyä tuli siellä bongattua mutta mietityttää vähän miten ne toimittaa suomeen ja vaatiiko omat tunnukset kun esim brittiamazonin tunnuksilla ei päässyt sisään
 
Onko kellään kokemuksia japsiamazonista tilaamisesta kun pari levyä tuli siellä bongattua mutta mietityttää vähän miten ne toimittaa suomeen ja vaatiiko omat tunnukset kun esim brittiamazonin tunnuksilla ei päässyt sisään

Japanin amazon on siitä mielenkiintoinen paikka että (toisin kuin mikään muu) sinne tarvitaan omat tunnuksensa. Ongelmaksi voi myös teoriassa nousta tulli (EU:n ulkopuolelta + jos tavaraa ei virallisesti myydä EU:n sisällä ainakin kirjoissa ja lehdissä on ollut välistä ongelmaa).

Sen verran voin sanoa että kun voitin arvonnassa (firma sijaitsi kanadassa) Kindlen japanilaisen manga version se kyllä jäi tulliin mutta kun kirjoitin tarinaa siitä miten (yksityishenkilö, koska sitä ei virallisesti lähetetty firman nimissä) "kaveri" lähetti sen kanadasta, se on alunperin ostettu japanista ja käytetty (siitä oli tehty arvostelu) joten en osannut arvioida sen myyntihintaa jeneissä.. ..tulli päätyi sitten lähettämään sen ilman mitään (lisä) kuluja eteenpäin. Ongelmana oli juurikin se että tuote oli tehty Japanissa, sitä ei (ainakaan vielä silloin) myyty muualla joten tulli kiinnostui.
 
Japanin amazon on siitä mielenkiintoinen paikka että (toisin kuin mikään muu) sinne tarvitaan omat tunnuksensa. Ongelmaksi voi myös teoriassa nousta tulli (EU:n ulkopuolelta + jos tavaraa ei virallisesti myydä EU:n sisällä ainakin kirjoissa ja lehdissä on ollut välistä ongelmaa).

Sen verran voin sanoa että kun voitin arvonnassa (firma sijaitsi kanadassa) Kindlen japanilaisen manga version se kyllä jäi tulliin mutta kun kirjoitin tarinaa siitä miten (yksityishenkilö, koska sitä ei virallisesti lähetetty firman nimissä) "kaveri" lähetti sen kanadasta, se on alunperin ostettu japanista ja käytetty (siitä oli tehty arvostelu) joten en osannut arvioida sen myyntihintaa jeneissä.. ..tulli päätyi sitten lähettämään sen ilman mitään (lisä) kuluja eteenpäin. Ongelmana oli juurikin se että tuote oli tehty Japanissa, sitä ei (ainakaan vielä silloin) myyty muualla joten tulli kiinnostui.
Kyllä mulle noi tullikäytännöt on tuttuja vaikka aikaisemmin olen kyllä japanista tavaraa ostanut eikä koskaan ole kuitenkaan tulliin jääny :joy: Pitää varmaan sitten tehdä ne omat tunnukset sinne ja tilauksia maksimit. Useimmiten ei edes mitään erityisen kalliita noi postit verrattuna esim. jenkkien posteihin :eek:
 
Tilasin puhelimen amazon.de ja warehousedealseistä. Ilmoituksessa oli kunto "very good". Oli mainittu myös, että usb c-c kaapeli puuttuu. Jätettiin kuitenkin mainitsematta, että tulee UK -laturilla - kun oletus oli EU -laturilla ja kysymyksissäkin/asiakaspalautteissa oli ainakin jotkut tulleet EU -laturilla.
Onko ihan asiallinen syy kitistä EU -laturin puuttumisesta ja korvaavatko he yleensä rahalla vai ihan vaan pyytävät palauttamaan paketin?
Kysyn minä asiakaspalvelustakin toki, ei vaan ollut auki nyt. Ei ollut vaan mukava ylläri tuo UK -laturi.
 
Tilasin puhelimen amazon.de ja warehousedealseistä. Ilmoituksessa oli kunto "very good". Oli mainittu myös, että usb c-c kaapeli puuttuu. Jätettiin kuitenkin mainitsematta, että tulee UK -laturilla - kun oletus oli EU -laturilla ja kysymyksissäkin/asiakaspalautteissa oli ainakin jotkut tulleet EU -laturilla.
Onko ihan asiallinen syy kitistä EU -laturin puuttumisesta ja korvaavatko he yleensä rahalla vai ihan vaan pyytävät palauttamaan paketin?
Kysyn minä asiakaspalvelustakin toki, ei vaan ollut auki nyt. Ei ollut vaan mukava ylläri tuo UK -laturi.
On asiallinen syy, ja vaihtelee miten korvaavat. Kannattaa valita chat tai puhelu niin voi paremmin keskustella siitä millaisen korvauksen haluaisit jne.
 
Oli asiallinen syy ja kysyinkin chatissä. Olipa tehokas chatti, 45e alennusta ku sanoin et uus eu -plugi maksaa sen verran (mitä se orggis google-maksaakin). Warehousedealseistä ostettu tuote. Vahva suositus amazon.de - jälleen loistavaa palvelua.
 
Ensimmäistä kertaa omalla kohdallani Euroopan Amazonin (nyt Amazon.de) lähettämä paketti lähti DPD:llä Briteistä, eli Suomessa Postnord Parcel.

Toivon mukaan tämä on vain yksittäistapaus (suuri tuote, ja tilauksen muiden tuotteiden vuoksi luvatussa toimitusajassa oli normaalia enemmän väljää), kun noita ei Tampereella saa noudettavaksi kuin Pirkkalan terminaalista. Paketti lähetetttiin lauantaina ja arvioitu toimitus viikon päästä maanantaina.
 
Tilasin reilu viikko sitten pari isohkoa legopakettia ja pienen nukkepaketin Amazon.de:stä. Legot tulivat UPS:llä briteistä ja nuket DHL:llä Saksasta. Noh, UPS ei ottanut yhteyttä (vaikka Amazonin viestissä näin väitettiin) ja paketti piti hakea reilu viiden kilsan päästä.. Olipa pakettissa sitten kolhu ja toinen legopakkaus oli ottanut osumaa ja toisessa oli ihan reikä. Laitoin aspaan viestiä ja kysymättä minulta päättivät lähettää uuden tilalle ja pyysivät palauttamaan vanhan. Otin viel chatilla sitten yhteyttä ja sanoin, että uusi lähetys ei ehdi ajoissa (synttärilahjaksi tulevat) ja voisinko saada alennuksen hyvityksenä. Chatin hlö lupasi 20e hyvityksen ja hyväksyin sen. Nyt omalla amazon sivullani lukee "Your gift card balance: 20.00". Chat sanoi, että saan palautuksen alkuperäiselle maksutavalle, eli luottokortti tässä tapauksessa. Em. tekstin alla on kaksi nappia:"Top Up your account" ja "Redeem a gift card". Osaakos joku sanoa saako tuosta palautettua luottokortille ja jos niin miten?
 
Tilasin reilu viikko sitten pari isohkoa legopakettia ja pienen nukkepaketin Amazon.de:stä. Legot tulivat UPS:llä briteistä ja nuket DHL:llä Saksasta. Noh, UPS ei ottanut yhteyttä (vaikka Amazonin viestissä näin väitettiin) ja paketti piti hakea reilu viiden kilsan päästä.. Olipa pakettissa sitten kolhu ja toinen legopakkaus oli ottanut osumaa ja toisessa oli ihan reikä. Laitoin aspaan viestiä ja kysymättä minulta päättivät lähettää uuden tilalle ja pyysivät palauttamaan vanhan. Otin viel chatilla sitten yhteyttä ja sanoin, että uusi lähetys ei ehdi ajoissa (synttärilahjaksi tulevat) ja voisinko saada alennuksen hyvityksenä. Chatin hlö lupasi 20e hyvityksen ja hyväksyin sen. Nyt omalla amazon sivullani lukee "Your gift card balance: 20.00". Chat sanoi, että saan palautuksen alkuperäiselle maksutavalle, eli luottokortti tässä tapauksessa. Em. tekstin alla on kaksi nappia:"Top Up your account" ja "Redeem a gift card". Osaakos joku sanoa saako tuosta palautettua luottokortille ja jos niin miten?
Ei taida saada. Eiköhän tuo ole kämmi->Uusi viesti vaan sinne aspaan jos lahjakortti ei miellytä :tup:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 289
Viestejä
4 508 017
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom