Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ajattelin tilata koneen osat Amazonilta(de), niin mistä tuotteiden takuut näkyvät?
Vähän minäkin olen tilannut, mutta tässä omat kommentit.Pitäs rautaa hommata ja amazon.de löyty sopivaan hintaan paketti, en ole aikasemmin ulkomailta 1€ kalliimpaa tavaraa tilannut niin onkos tuolla minkälaiset takuut tuotteissa? Jos tulee väärä tuote, rikki, käytetty tai muuten vaan ei saavu perille niin mites tuolla toimii korvaukset, ja tuleeko veroja tai muita ylläreitä kun saksasta tilaa suomeen?
edit: Ja tuo että jos ei ole kotona kun tuodaan pakettia niin viedään postiin ja puhelimeen ilmoitus?
Kilinä olis kovaa jo siinä tapauksessa jos tulis suomenkielinen amazon.fi verkkokauppa.
Meri tuossa välissä hankaloittaa nopeita maatoimituksia eikä tänne kannata rakentaa niin isoa varastoa että koko valikoima olisi saatavilla.
Uskaltaakos tuolta sitten tilata electronilla ja olen lukenut että jos ottaa ilmaisilla posteilla niin saattaa tulla jotain viivästyksiä niin mielummin vaan maksaa vähän lisää nopeammasta toimituksesta?
Uskaltaakos tuolta sitten tilata electronilla ja olen lukenut että jos ottaa ilmaisilla posteilla niin saattaa tulla jotain viivästyksiä niin mielummin vaan maksaa vähän lisää nopeammasta toimituksesta?
Ei sitä pakko oo saksalla vetää, amazon.de saa myös englanniksi.Olisikin, niin ei tarttisi saksaa ihmetellä. Kuitenkin Amazon on tuollainen jenkkifirma ja näkyy hyvin sivuissakin se jenkkiläisyys eli kaikenlaista roskaa siellä täällä sekoittamassa, mutta niukasti tietoa itse tuotteesta. Tyhjää valkoista paljon ympärillä ja tyhjänpäiväistä nippelitietoa oheiskrääsineen. Vastaaviin tuotteisiin vertailut hintoineen on ihan pelkkää roskaa näyttänyt olevan.
Ostaminen käy helposti kuitenkin. Perusjenkille ihan hyvä varmaankin, kun kliksuttelee nopeasti vaan ilman hirveitä mietiskelyjä.
Ei sitä pakko oo saksalla vetää, amazon.de saa myös englanniksi.
Ok. Itsellä tullut yksi virhe vastaan noin 250 tuotteen ostossa: 6 pack 10v palovaroittimia olikin 2 pack.Olen todennut sen huonoksi ideaksi, koska se kääntää tuotteiden nimiä ja muita tietoja turhan usein totaalisen väärin, saattaa olla tyyliin ihan väärän tuotteen tiedot otsikossa ym. sekoilua.
Parempi idea on pitää kieli saksana ja vaikkapa selata Amazonia Chromella käskien sitä kääntämään automaattisesti saksankieliset sivut englanniksi; se sekoilee siten vähemmän.
Amazonin seurannan bugitus alkoi ainakin minulla jo useamman kuukauden ennen näitä Postin viestejä, eli eivät liity asiaan.Minulla on Amazonin seuranta kussut urakalla viime viikolla. Tilaamani Sous Vide vakuumipussit kuulemma kuolivat matkalla ja saan refundin. En saanut ja pussit oli noudettavissa seuraavana päivänä.
Postilta on alkanut tulla Amazonin tilauksista näitä viestejä , että haluatko lähetyksen "a) kotiin b) postiin c) pakettiautomaattiin" ja niihin olen vaihtelevasti ehtinyt vastamaan työpäivän aikana. Sitten ne, joihin en ehtinyt vastata, ovat menneet jotenkin järjestelmässä sekaisin ja niistä tulee Amazonin seurantaan ihme bugeja.
Useampia kymmeniä kertoja olen tilannut amazon.de ilmaisilla posteilla eikä yksikään tuote ole jäänyt tulematta,mutta hidashan tuo ilmainen on ,yleensä 2-3 viikkoa kestää.
Uskaltaa.
Se riippuu siitä miten kova kiire on saada tavarat perille. Voi olla että ne "eivät saavu koskaan" (jolloin tietysti viivästyy ja joudut valittamaan kauppaan => lähettävät uuden paketin luultavasti DHL:n kautta eikä suomen postin joka hukkaa noita huoletta) tai saapuu nopeastikin.
Esim. itse tilasin ns. ilmaisilla posteilla näytön 19 päivä, 23 päivä saapui suomeen ja nyt näyttää olevan jo kaupungissa, tänään lajiteltu ja rekisteröity eli varmaan maanantaina tuovat perille (jos hyvin käy).
Saksan Amazonin paketin (pienikokoinen) piti tulla tänään, mutta eipäs ollutkaan maagisesti ilmestynyt postilaatikkoon... Seurantakoodia ei ole saatavilla. Amazonissa lukee yhä "Arriving today by 8 PM", tietääkö ne jotain vai arvaileeko vain?
Oliko jenkkilästä? Mitä postit kustansiItsellä tulossa farkut vastaavasti. Maanantaina piti olla tullut. Liekö posti ruuhkautunut BF jälkeen.
Oliko jenkkilästä? Mitä postit kustansi
Voiko pistää linkkiä? Nuota Nuota jenkkitouhija löysin monenmoisia sivustoja.Ei, ihan Saksasta. Ilmaiset postit sieltä ja tämä lähetys tulee ilman seurantakoodia, joten posti hoitaa jakelun.
Itsellä tulossa farkut vastaavasti. Maanantaina piti olla tullut. Liekö posti ruuhkautunut BF jälkeen.
Arvailevat. Itsellä taisi kerran viikon verran harhailla tuollainen "saapuu tänään"-statuksella oleva paketti. Kivahan se oli odotella, kun tavaraa oli 80e edestä ja ei edes seurantakoodia.Saksan Amazonin paketin (pienikokoinen) piti tulla tänään, mutta eipäs ollutkaan maagisesti ilmestynyt postilaatikkoon... Seurantakoodia ei ole saatavilla. Amazonissa lukee yhä "Arriving today by 8 PM", tietääkö ne jotain vai arvaileeko vain?
Saksan Amazonin paketin (pienikokoinen) piti tulla tänään, mutta eipäs ollutkaan maagisesti ilmestynyt postilaatikkoon... Seurantakoodia ei ole saatavilla. Amazonissa lukee yhä "Arriving today by 8 PM", tietääkö ne jotain vai arvaileeko vain?
Niin on minullekin edelliset Amazonin paketit tulleet arvioituna toimituspäivänä tai päivää ennen. Mutta nyt tosiaan taisi juuttua BF:n ruuhkaan.^ Itselläni taas nekin ovat yleensä tulleet joko arvioituna päivänä tai päivää paria aiemmin (vaikkei tosiaan useimmiten olekaan seurantaa). Eli kyllä mää sanoisin, että juuri saapumispäivää asiakkaalle tuolla yritetään arvioida, mutta valitettavasti hommassa on odottamattomia muuttujia.
Tästä oli jossain ketjussa, liekö tämä vai jopa toinen foorumi, juttua jossain vaiheessa (en löytänyt ko. viestiä tähän hätään). Eli nuo Saksan Amazonin paketit jotka tulee ilmaisilla posteilla (eivätkä mene kuriirille) eli Saksan posti (DHL) ja kotimaassa sitten Posti ne hoitaa, niissä ei ole toimivaa seurantaa ja tuo "Arriving today" tarkoittaa käytännössä sitä että se on jossain Saksan ulkomaanrahtikeskuksessa. Kai se oli että lähtevät tänään sieltä ulkomaille tms, mutta enivei vastaavissa paketeissa on itselläkin kestänyt vielä useampi päivä että ovat oikeasti perillä.
Tulipa sekoiltua tilauksen kanssa Amazon.de:stä ja tekisi mieli palauttaa. Onko kellään viimeaikaisia kokemuksia miten toimii, kun itse tilannut väärän tuotteen? Onko postikulujen kompensaatiossa minimiraja? Painava ja kallis tuote ja paluupostit luokkaa 60e. Itse tavara ei ole vielä edes täällä, olisiko parempi jättää noutamatta postista ja odottaa että palautuu?
Mitä siellä omilla sivuilla lukee toimituspaivästä?Mikä on kun tilasin black fidayn aikaan paketin ,mutta paketti ei ole vieläkäään saapunut ?
Eka oli 28.11 nyt näytää 5.12 seurantakoodin mukaan 25.11 lähti mutta muuta ei näyMitä siellä omilla sivuilla lukee toimituspaivästä?