AM4 emolevyt

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Päivitin myös tuon 0515 Biosin primeen. Vaikuttaa vakaalta.

Tuuletinsäädöissä oli IMO uusi optio, eli pystyi valitsemaan sen sensorin minkä mukaan ropelit säätyy. En ole varma oliko tuota aikaisemmin, mielestäni ei. Asetin seuraamaan CPU-sensoria ja tuuletinmetelistä leikkaantui aika iso siivu lämpöjen pysyessä silti hyvin aisoissa. Jäähynä Eisbaer 240mm kennolla :)

CB-score nousi hiukan, en käytä sitä suorituskyky painotusta. Muistit (G.skill ripjaws 3200mhz) toimii edelleen vain 2933Mhz.





*edit*

Myös off-set voltit toimii vakaammin. LLC1 ja offset antoi nyt pudottaa voltteja pari hipsua, näyttää pysyvän hemmetin hyvin 1.375 ja pumppaa matalalla kuormalla reilusti alle 1.3V ja ylimmillään 1.38V realbenchissä.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Tuuletinsäädöissä oli IMO uusi optio, eli pystyi valitsemaan sen sensorin minkä mukaan ropelit säätyy. En ole varma oliko tuota aikaisemmin, mielestäni ei. Asetin seuraamaan CPU-sensoria ja tuuletinmetelistä leikkaantui aika iso siivu lämpöjen pysyessä silti hyvin aisoissa. Jäähynä Eisbaer 240mm kennolla :)
Tuo optio oli ainakin 0511 versiossa myös, koska laitoin kotelotuulettimet seuraamaan emoa kun sen päivitin. Downgreidasin 0505 versioon tämän jälkeen kun 0511 jumitteli niiden sensoreiden / tuulettimien kanssa, mutta en muista oliko tuo jo 0505 versiossa myös.

Paljon vakaammalta vaikuttaa. En jännitteisiin ole vielä koskenut, mutta pitää illalla leikkia enemmän tuon kanssa ja katsoa josko saisi vähän laskettua jännitteitä. Tuo oma 1700X vaatii kyllä melko paljon jännitettä että toimii tuolla lähellä 4GHz vakaasti, joten olisi kyllä tervetullutta jos voisi vähän tiputella.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 433
Se vakauskin on suhteellinen käsite. Esim viimeksi asetuksia hakiessa. OCCT, realbench, aida, normiprime. IBT very high. Ei mitään ongelmaa.

28.1 Prime 128/128 inplace kaatui 2.5h sisällä. Pykälä lisää voltteja, niin se kaatui 7.5h jälkeen. Kiva kun tapana on ollut pitää yön yli/työpäivän yli kestävää primerääkkiä riittävän vakauden rajana. Close, but no cigar.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
Testatkaa myös ibt avx buildia. "Vakaa" ryzen kaatui sekunneissa. :D
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Mä en jaksa hieroa tuota 'vakautta' testiohjelmilla mitenkään puolta vuorokautta paukutellen. Mulle riittää että Realbench menee 1h ajon läpi, ja sen jälkeen alan pelaamaan/surffailemaan/neppailemaan exceliä. Ei ole vielä kertaakaan rytsölä kaatunu missään jos on pysyny ton 1h realbenchissä :p

Nyt varsinkin tullu mätettyä todella pitkiä pelisessioita PUBG:ssä sekä OW:ssa, eikä mitään ongelmia. BF1 on ehkä krantuimpia pelejä mitä tiedän kellotuksille, ja senkin kanssa säilyny pystyssä 4-5h pelisessiot.

Onhan se tietty oma alalajinsa varmaan ajella noita testejä pitkiä aikoja, mutta toisaalta; mikään peli tai hyötyohjelma ei kuormita prossua yhtä rajusti niin tavallaan vähän turhaa.

Mutta tämä tietty vain mun näkemys asiasta, jokainen tekee mitä lystää.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 433
Onhan se tietty oma alalajinsa varmaan ajella noita testejä pitkiä aikoja, mutta toisaalta; mikään peli tai hyötyohjelma ei kuormita prossua yhtä rajusti niin tavallaan vähän turhaa.

Mutta tämä tietty vain mun näkemys asiasta, jokainen tekee mitä lystää.
Joo, tuossa on niin paljon eri tapoja. Tod. näk. Realbench/occt ajot riittäisi minullekkin ja jos kaatuu myöhemmin, niin pykälä voltteja vain lisää.

Oma tapa on vain pitää konetta ensin säätövaiheessa. Eli kone on nettisurffauskäytössä, asetuksia haetaan, pelataan jne. Yöllä tai töiden aikana pyörii pidemmät vakausajot. Sitten lopulta vain todetaan, että on hyvä ja sitten tulee puhdas asennus, jonka jälkeen menee kaikki softat, valokuvat yms sisälle. eikä asetuksiin sitten enää kosketa.

Nyt kun odottelen creators updatea, niin voi vielä "harrastaa". 5.4 sen voi jo ladata.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
254
Nyt on täälläkin tuo uusin bios Prime:ssa. Itselleni tärkein eli tuulettimienhallinta näyttää olevan järkevämpi->ainakin tuohon edelliseen bios:in nähden. Toivotaan että ei tule tuota tuulettimien jumitusta tietylle kierrosluvulle. Vielä kun muistit saataisiin toimimaan tuon jälkeen voisin sanoa että on menty eteenpäin. Voisin jopa sanoa että kaikki muut ominaisuudet on plussaa itselle tuon jälkeen.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
243
Onko täällä ketään Asus X370-PROon omistajaa, joka olisi saanut Corsairin Vengeance (2x8GB) LPX, DDR4 3000MHz, 1.35V, CL15 (CMK16GX4M2B3000C15) kulkemaan speksatuilla asetuksilla tai paremmin?
Kaikki biossit on käyty läpi ja 2666MHz on parasta mitä tällä setillä kulkee. Taitaa muistikellotukset taas evottaa pahemman kerran :facepalm:
 

Zerby

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
329
Anteeksi, jos vähän väärä threadi. Ryzenin muisti+emo combo tuntuu olevan aika monimutkainen tällä hetkellä, pystyykö joku vahvistamaan, olisiko tämmöinen setti ok tulevaisuuden BIOS päivitykset huomioon ottaen (eli edellytykset sille, että nuo muistit saa toimimaan 3200 mhz tuon lankun kanssa edes lähitulevaisuudessa)? Kellotus on mallia "löysät pois", eli HC-kellottaja en ole.

upload_2017-4-1_13-33-9.png
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 289
Mitään takuuta muistien kellottumisesta ei ole, mutta AMD on lupaillut parempaa kellottuvuutta tulevaisuudessa. Kannattaa huolehtia että kyseessä on ns. single rank -muistikampa. Omat Corsairin vastaavalla ajoituksella olevat Hynixin single rank -tikut toimivat tällä hetkellä 2666mhz ongelmitta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
819
Anteeksi, jos vähän väärä threadi. Ryzenin muisti+emo combo tuntuu olevan aika monimutkainen tällä hetkellä, pystyykö joku vahvistamaan, olisiko tämmöinen setti ok tulevaisuuden BIOS päivitykset huomioon ottaen (eli edellytykset sille, että nuo muistit saa toimimaan 3200 mhz tuon lankun kanssa edes lähitulevaisuudessa)? Kellotus on mallia "löysät pois", eli HC-kellottaja en ole.

On ok, mulla on sama setti. Muistit nyt 2933 cl14. Sitä en voi luvata et 3200Mhz menis tulevaisuudessa. Oon ollu kyl tyytyväinen emoon.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
144
Onko täällä ketään Asus X370-PROon omistajaa, joka olisi saanut Corsairin Vengeance (2x8GB) LPX, DDR4 3000MHz, 1.35V, CL15 (CMK16GX4M2B3000C15) kulkemaan speksatuilla asetuksilla tai paremmin?
Kaikki biossit on käyty läpi ja 2666MHz on parasta mitä tällä setillä kulkee. Taitaa muistikellotukset taas evottaa pahemman kerran :facepalm:
Juurikin tuo kombo on itselläni, mutta en ole kerinnyt säätämään näiden kanssa ollenkaan vielä eli 2133 MHZ:llä mennään. Rymemin kautta löysin ainakin tämän yhden esimerkin, jossa saatu yli tuon mainitsemasi. Voin aikanaan sitten raportoida oman menestykseni tänne, mutta en pitelisi hengitystä sitä odotellessa...
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Täytyy tänään kokeilla josko nuo omat muistit menisi CL14 tuon CL16 sijaan tuolla uudella biossilla. 2933 kuitenkin ihan OK nopeus, toki 3200 olisi vain plussaa mutta kammatkin speksattu 2133 joten ei kai tässä voi valitella. Myöhemmin voi sitten ostaa paremmat kammat jos tarve.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Anteeksi, jos vähän väärä threadi. Ryzenin muisti+emo combo tuntuu olevan aika monimutkainen tällä hetkellä, pystyykö joku vahvistamaan, olisiko tämmöinen setti ok tulevaisuuden BIOS päivitykset huomioon ottaen (eli edellytykset sille, että nuo muistit saa toimimaan 3200 mhz tuon lankun kanssa edes lähitulevaisuudessa)? Kellotus on mallia "löysät pois", eli HC-kellottaja en ole.

Mulla nuo paitsi prossu 1700X, muistit kulkee nyt 2933Mhz 1.35V ja 14-15-15-15-28 asetuksilla.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
578
Anteeksi, jos vähän väärä threadi. Ryzenin muisti+emo combo tuntuu olevan aika monimutkainen tällä hetkellä, pystyykö joku vahvistamaan, olisiko tämmöinen setti ok tulevaisuuden BIOS päivitykset huomioon ottaen (eli edellytykset sille, että nuo muistit saa toimimaan 3200 mhz tuon lankun kanssa edes lähitulevaisuudessa)? Kellotus on mallia "löysät pois", eli HC-kellottaja en ole.

Muistien osalta suosittelen tarkistamaan @miiksu muistien tyypin. Hänellä vaikuttaa toimivan muistit erittäin hyvin ja mikäli muistan oikein niin tyyppi on G.SKILL 3200Mhz cl14, hintaa noilla on huomatavasti enemmän, mutta vaikuttaisi toimivan.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
1 248
Muistien osalta suosittelen tarkistamaan @miiksu muistien tyypin. Hänellä vaikuttaa toimivan muistit erittäin hyvin ja mikäli muistan oikein niin tyyppi on G.SKILL 3200Mhz cl14, hintaa noilla on huomatavasti enemmän, mutta vaikuttaisi toimivan.
Joop. Ei ihan budjetti koneeseen mutta jos vähän parempaa niin: Tuotehaku | Hinta.fi

LED versiota en ottais kun yhdellä testaajalla paukahtanut nuo muistit.

Halvemmat kokoonpanoihin kannattaa varmaan laittaa halvemmat muistit (ehkä sitten myöhemmin toimii paremmin). Ainakin AMD lupaillut että muistituki kyllä paranee.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
243
Täytyy sanoa, että ihan tyytyväinen olen omaan Ryzen 1700, Asus prime X370 ja Corsair settiin. Hyvinkin ongelmaton on ollut alusta asti ja kulkuakin löytyy Cinebench vakaana 4,1GHz, mutta ainahan sitä tahoisi vähän lisää. @Zerby hyvä paketti tuossa sinulla kunhan kiinnität huomiota muistien valintaan. Itse luulin juurikin noiden Corsairien olevan hyvin Ryzen sopivat... jaettiinhan noita samoja review-pakettien mukana :rolleyes:
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
1 248
Täytyy sanoa, että ihan tyytyväinen olen omaan Ryzen 1700, Asus prime X370 ja Corsair settiin. Hyvinkin ongelmaton on ollut alusta asti ja kulkuakin löytyy Cinebench vakaana 4,1GHz, mutta ainahan sitä tahoisi vähän lisää. @Zerby hyvä paketti tuossa sinulla kunhan kiinnität huomiota muistien valintaan. Itse luulin juurikin noiden Corsairien olevan hyvin Ryzen sopivat... jaettiinhan noita samoja review-pakettien mukana :rolleyes:
Paljo tarvii volttia 4,1ghz:lle?
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
Cinebench vakaana 4,1GHz
Ja kerrohan miten kulkee 100% vakaana. Eli prime smallFFT, prime 128/128, realbench ja vielä IBT AVX niin sitten voidaan arvioida kuinka hyvä yksilö se on. Cinebench vakaa nyt ei kerro paskaakaan. Kotelo auki ja tuularit 100%?

Edit: niille jotka ei tiedä niin kelloja kyllä saa kivasti ja cinebench tuloksenkin mutta ei oikeasti vakaata. Joutuu tiputtamaan huomattavasti alaspäin jos haluaa kunnolla vakaan koneen eikä vain screenshottia nettiin jaettavaksi. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 604
Mitään takuuta muistien kellottumisesta ei ole, mutta AMD on lupaillut parempaa kellottuvuutta tulevaisuudessa. Kannattaa huolehtia että kyseessä on ns. single rank -muistikampa. Omat Corsairin vastaavalla ajoituksella olevat Hynixin single rank -tikut toimivat tällä hetkellä 2666mhz ongelmitta.
Viittaat ilmeisesti tähän:

 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 376
Laitoin itse tilaukseen nuo F4-3200C14D-16GTZ saksasta. Hintaa on mutta muistien vaikutus pelikäytössä näyttää olevan sen verran huima että tulee varmasti joka pennin arvoiseksi.

Jos noissa emolevyissä tuo muistituki paranee, onkohan mahdollista saada nuo 3200 muistin toimimaan 3600 tai jopa korkeammilla myöhemmässä vaiheessa? Voisi ainakin kuvitella. Emolevyksi valitsin Gigabyten gaming 3 (B350).
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
1 248
Laitoin itse tilaukseen nuo F4-3200C14D-16GTZ saksasta. Hintaa on mutta muistien vaikutus pelikäytössä näyttää olevan sen verran huima että tulee varmasti joka pennin arvoiseksi.

Jos noissa emolevyissä tuo muistituki paranee, onkohan mahdollista saada nuo 3200 muistin toimimaan 3600 tai jopa korkeammilla myöhemmässä vaiheessa? Voisi ainakin kuvitella. Emolevyksi valitsin Gigabyten gaming 3 (B350).
En tiiä tosta emolevystä mutta C6H emolla pääsin Windowsiin asti 3500 MHz ja CAS14. Varmaa menee sinne 3800+ tienoille kunhan höllää CAS viiveitä ja korottaa volttia mutta väylällä moinen ei onnistu vakaasti. Alkaa laitteet sekoilee helposti.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
243
Ja kerrohan miten kulkee 100% vakaana. Eli prime smallFFT, prime 128/128, realbench ja vielä IBT AVX niin sitten voidaan arvioida kuinka hyvä yksilö se on. Cinebench vakaa nyt ei kerro paskaakaan. Kotelo auki ja tuularit 100%?

Edit: niille jotka ei tiedä niin kelloja kyllä saa kivasti ja cinebench tuloksenkin mutta ei oikeasti vakaata. Joutuu tiputtamaan huomattavasti alaspäin jos haluaa kunnolla vakaan koneen eikä vain screenshottia nettiin jaettavaksi. :)
Tiedän kyllä, ettei Cinebech tulokset ole mikään merkkipaalu. Tällä hetkellä kulkee 100% vakaana 3.9GHz vcore 1.4v. Cinebech menee samoilla volteilla läpi 4GHz kelloilla, joten ei kai tuo nyt ihan paska yksilö ole. Ainakin minun käyttöön kulkua riittää :D
 
Viimeksi muokattu:

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Ja kerrohan miten kulkee 100% vakaana. Eli prime smallFFT, prime 128/128, realbench ja vielä IBT AVX niin sitten voidaan arvioida kuinka hyvä yksilö se on. Cinebench vakaa nyt ei kerro paskaakaan. Kotelo auki ja tuularit 100%?

Edit: niille jotka ei tiedä niin kelloja kyllä saa kivasti ja cinebench tuloksenkin mutta ei oikeasti vakaata. Joutuu tiputtamaan huomattavasti alaspäin jos haluaa kunnolla vakaan koneen eikä vain screenshottia nettiin jaettavaksi. :)
Aika katkeraa tilitystä itsestäänselvyyksistä:tdown:

Prime yms eivät kerro todellista 24/7 vakautta vaan ainoastaan vakauden kyseisellä kuormalla. Tiedän tapauksia, jotka paahtaneet aivan turhaan prossujaan Primellä, IBT:llä jne 24-48h ja sitten kone kippaakin jossain pelissä tai Premierellä rendatessa.
 
D

Deleted member 4604

Vieras (tunnus poistettu)
Tiedän tapauksia, jotka paahtaneet aivan turhaan prossujaan Primellä, IBT:llä jne 24-48h ja sitten kone kippaakin jossain pelissä tai Premierellä rendatessa.
No tuossa tapauksessa kippaaminen johtuu kyllä jostain muusta, kuin itse prossusta.

Monesti yhden osa-alueen muuttaminen vaikuttaa moneen muuhun asiaan. Esim. prossua ylikellottaessa muistiohjaimen tai NB:n kellottuvuus saattaa kärsiä, verrattuna tilanteeseen jossa prosessori on vakiona.
Tietyillä alustoilla (esim. Haswell-E) vakiokonfiguraatiosta poikkeaminen aiheuttaa epävakautta, mikäli C-Statet jätetään päälle.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
Aika katkeraa tilitystä itsestäänselvyyksistä:tdown:

Prime yms eivät kerro todellista 24/7 vakautta vaan ainoastaan vakauden kyseisellä kuormalla. Tiedän tapauksia, jotka paahtaneet aivan turhaan prossujaan Primellä, IBT:llä jne 24-48h ja sitten kone kippaakin jossain pelissä tai Premierellä rendatessa.
Jos luet sivun pari taakse niin löydät tasan samat neuvot minun antamina.

Katkeraa tilitystä. :D
Voin minäkin kellottaa oman 1.6v ja 4.2ghz (oletus) ja kehua kuinka minulla parempi yksilö. Mutta ei. En tee niin. Kerron kohta/joskus kun olen oman prossuni säätänyt kohdilleen. Nyt menossa pstate kellotus +0.2jotain offsetillä ja 4ghz testaus menossa. LLC autolla jne. Kerron tarkemmin sitten kun tiedän mikä on vakaa ja mikä ei. ;)
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
No tuossa tapauksessa kippaaminen johtuu kyllä jostain muusta, kuin itse prossusta.

Monesti yhden osa-alueen muuttaminen vaikuttaa moneen muuhun asiaan. Esim. prossua ylikellottaessa muistiohjaimen tai NB:n kellottuvuus saattaa kärsiä, verrattuna tilanteeseen jossa prosessori on vakiona.
Tietyillä alustoilla (esim. Haswell-E) vakiokonfiguraatiosta poikkeaminen aiheuttaa epävakautta, mikäli C-Statet jätetään päälle.
Kertoimen noston ei pitäisi vaikuttaa muuhun kuin pelkkään prosessoriin? Ei oltu BCLK koskettu.

Joo, mutta turhaa offtopicia.

Jos luet sivun pari taakse niin löydät tasan samat neuvot minun antamina.

Katkeraa tilitystä. :D
Voin minäkin kellottaa oman 1.6v ja 4.2ghz (oletus) ja kehua kuinka minulla parempi yksilö. Mutta ei. En tee niin. Kerron kohta/joskus kun olen oman prossuni säätänyt kohdilleen. Nyt menossa pstate kellotus +0.2jotain offsetillä ja 4ghz testaus menossa. LLC autolla jne. Kerron tarkemmin sitten kun tiedän mikä on vakaa ja mikä ei. ;)
Pointti oli lähinnä se että älä ota henkilökohtaisesti jos jollain sattuisi olemaan paremmin kellottuva prossu kuin sinulla.
@Mustanaamio taitaa omistaa tämän foorumin parhaan Ryzenin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Prime X370 Pro - EZ Update ilmoitti piirisarjan ajurin päivityksestä. 1.3gb ladattavaa.

E: Version: 5.12.0.31, löytynyt jo maaliskuun alusta asti asusin sivuilta. Pitäisi myös olla ollut asennettunakin melkein kuukauden päivät... Mit vit...? :btooth:
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Ei kai siinä Asuksen "chipset driver" setissä ole mitään muuta kuin samat kamat jota löytyy suoraan AMD sivuilta. Asentelin ton koneen uudelleen pari päivää sitten ja otin AMD sivuilta sen ajurisetin sekä varmuuden vuoksi myös Asuksen setin. Kun AMD setti oli asennettu ja käynnistin kokeeksi sen Asus installerin niin ilmoitushan oli, että mulla on jo uudempi sisällä. Eli ymmärsin ettei sillä Asuksen chipset drivers setillä tee yhtään mitään jos on AMD sivuilta asennettuna jo.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Nyt sitten loppui tuo odottelu ja laitoin tuon Asus PRIME B350M-A tilaukseen. Vaihdetaan sitten joskus toiseen jos alkaa kovastikkin ahistamaan tai tulemaan paljonkin parempia tilalle :)
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
300
Nyt sitten loppui tuo odottelu ja laitoin tuon Asus PRIME B350M-A tilaukseen. Vaihdetaan sitten joskus toiseen jos alkaa kovastikkin ahistamaan tai tulemaan paljonkin parempia tilalle :)
Muuten ihan mainio "halpis" lankku, mutta vähän hölmöä ku reiät on porattu heatsinkeille, mutta sit sinkit jätetty pois. :tdown: Säästöä tietty tulee, kun ei tartte tusinaa kiinalaisia puskemaan käsin niitä palasia paikalle. :geek:
Mut tää on tällainen aito DIY-edition. Itse katselin jo tossa vähän heatpipeä, tinaa ja alumiinin palasia Aliexpressistä... :lol:
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Muuten ihan mainio "halpis" lankku, mutta vähän hölmöä ku reiät on porattu heatsinkeille, mutta sit sinkit jätetty pois. :tdown: Säästöä tietty tulee, kun ei tartte tusinaa kiinalaisia puskemaan käsin niitä palasia paikalle. :geek:
Mut tää on tällainen aito DIY-edition. Itse katselin jo tossa vähän heatpipeä, tinaa ja alumiinin palasia Aliexpressistä... :lol:
Ai reiät on kuitenkin porattu =) Ite muute kans mietei jotai siilie laittamista myös vrm päälle ja yhde juutuubbi pätkän ku oli virittäny semmoset +tuulettimen. Iha soiva siitä tuli. Onkos sulla linkkiä tolle heatpipelle? :D

Mahtaiskohan löytyä tämän lankun heatpipeä varaosina kun näyttäisi tässä olla tosta b350m lankusta puuttuvat heatsinkit:
Asus PRIME B350-PLUS, ATX -emolevy - 119,00€ =)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.03.2017
Viestejä
141
Eipä tässä Prime X370-Prossa(kaan), joka tällä hetkellä on käytössä, mitään varsinaista vikaa ole. Tuli tämä ostettua heti julkaisussa kun Ryzen-kuume oli pahimmillaan. Päätin jo silloin, että tämä on vain väliaikainen emolevy siihen asti kunnes "laadukkaampia" saa paremmin ja järkevämpään hintaan. Nyt saksasta tuo C6H tulossa ~260€. :)

Ite pistin tänään tilauksen sisään mindfactorylta asuksen crosshair vi 208,95 :)
ja PREY kaupanpäälle steamistä

Asus ROG Crosshair VI Hero AMD X370 So.AM4 Dual Channel DDR4 ATX Retail
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Ite pistin tänään tilauksen sisään mindfactorylta asuksen crosshair vi 208,95 :)
ja PREY kaupanpäälle steamistä

Asus ROG Crosshair VI Hero AMD X370 So.AM4 Dual Channel DDR4 ATX Retail
No nyt on jo aika hyvän hintainen. Eipä taida silti tuota peliä saada tuolta. Ite kun ostin viime syksynä gene vi emolevyn ja piti tulla Doom mukana, enpäs saanut koska en ollut Saksasta :/

"
Dear Mr. Niemi,

we thank you for your message.

We regret to inform you that the action does not apply to foreign customers. Thus, you can not participate in the action.

Best regards
--
Schirin Haji
"

Ei silti pahan hintainen emolevy :)

E1: Tästä innostuneena, laitoin itsekkin moisen tilaukseen ja kun tuossa melkein "säästi" 100euroa niin lähti uusi kotelo tulemaan myös :D
Kellään tarvetta FD Mini Arc R2:lle?? =)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
325
Voi tulla ihan pysyviä hinnanlaskuja emolevyihin, kun saatavuus paranee ja halutaan aikaisten Ryzen 7 ostajien lisäksi houkutella Ryzen 5 ostajia.

Hieman harmittaa meitä, joilla on ollut tilaus kuukauden vetämässä ja näihin aikoihin vasta muutenkin saamassa konetta. Mutta sellaista se ATK on. :beye:

Prey kampanjaa varten pitäisi lähettää tilauksesta kuittikopio osoitteeseen asus-promotion.de, ja ehtojen mukaan tilaajan pitäisi asua Saksassa tai Itävallassa. Niin ei oikein pysty kikkailemaan vaikka sattuisi saamaan koodin tuota sivustoa varten (kuten minä sain :vihellys:).
 
Liittynyt
14.03.2017
Viestejä
141
Näköjään jää koodi saamatta enpä perehtynyt ehtoihin, no ei se mitään myyntiin se kumminki ois menny

Hyvä jos sain jonkun rahoja säästettyä ja toiset taas tuhlaamaan ;)
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Jos järkeä olisi kuunnellut niin olisi Ryzenin päivittänyt vasta joskus touko-kesäkuu akselillä ja varmasti olisi säästänyt rahaa sekä myös harmaiden hiuksien määrä olisi ollut pienempi. Mutta ei tässä nyt ainakaan omalta osalta ollut siitä kyse, vaan ihan puhtaasta mielenkiinnosta heti alusta asti olla ihmettelemässä näitä. Ihmismieli on hyvä kusettamaan itseään, vaikka tarvetta ei ole niin kyllä se sellaisen pystyy aina generoimaan tarvittaessa. :)
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Jos järkeä olisi kuunnellut niin olisi Ryzenin päivittänyt vasta joskus touko-kesäkuu akselillä ja varmasti olisi säästänyt rahaa sekä myös harmaiden hiuksien määrä olisi ollut pienempi. Mutta ei tässä nyt ainakaan omalta osalta ollut siitä kyse, vaan ihan puhtaasta mielenkiinnosta heti alusta asti olla ihmettelemässä näitä. Ihmismieli on hyvä kusettamaan itseään, vaikka tarvetta ei ole niin kyllä se sellaisen pystyy aina generoimaan tarvittaessa. :)
Aika osuvasti sanottu, itsellänikin meni Intelin roippeet melkein heti myyntiin kun Ryzen tuli kauppoihin. Harmi vaan että koppana ollut m-atx on rajoittanut menoa ja joutunut kattomaan vaan vierestä kun toiset touhuu uusien lelujensa kanssa :/ Itselläkin ollut kyllä tuo 1700, blokki ja uusi 960 m.2 jo varmaan 1kk mutta lankkua ei. No, nyt siihen on tulossa muutos, pakko se uusi koppakin oli sitten vielä ostaa. Kyllä sitä harrastukseen voi rahaa laittaa ja mikäs se harrastus olisikaan jos ei liki kaikki raha menisi ;)
Ensi viikon puolessa välissä alkanee omat näpertelyt ryyzenin ja ch6:n kanssa, sitä odotellessa =) Onpahan ollut mielenkiintoista luettavaa jos ei muuta :)
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Itse olen sen verran malttamaton näiden investointien kanssa, että yleensä en pahemmin sellaista tavaraa tilaa mitä ei suoraan liikkeen varastosta löydy. Tästä syystä odottelinkin "jopa" pari päivää julkaisun jälkeen, mutta kun huomasin että emo + kivi + muistit kaikki löytyy lyhyen matkan päästä Verkkokaupasta, niin eihän sitä voinut malttaa olla hakematta niitä. :)
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Jos miettii tilannetta normaalin käyttäjän kannalta, niin en näe hirveän suurta ongelmaa emolevyissä. Joo olen tällä itsekin parjannut montaa asiaa, mutta normikäyttäjä ei paljon näitä asetuksia ihmettele samalla tapaa kuin me täällä, hyvä jos edes seuraa lämpöjä millään tapaa. Oman emon kohdalta viimeisin BIOS ratkaisi tuon lämmönkin joten ainut asia mistä voisi mussuttaa on muistien nopeus mutta sekin on nyt sitten vähän niin ja näin. Omat muistit on speksattu 2133 ja ne toimii 2933 ongelmitta. Intel alustalla ne menisivät 3200, joten jotain parannettavaa on, mutta toisaalta muistit toimivat OK sillä nopeudella mille ne on speksattu + aika paljon lujempaakin, joten ei tilanne nyt ihan toivoton ole. :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 173
Viestejä
4 214 491
Jäsenet
71 010
Uusin jäsen
vembula

Hinta.fi

Ylös Bottom