Jos miettii tilannetta normaalin käyttäjän kannalta, niin en näe hirveän suurta ongelmaa emolevyissä. Joo olen tällä itsekin parjannut montaa asiaa, mutta normikäyttäjä ei paljon näitä asetuksia ihmettele samalla tapaa kuin me täällä, hyvä jos edes seuraa lämpöjä millään tapaa. Oman emon kohdalta viimeisin BIOS ratkaisi tuon lämmönkin joten ainut asia mistä voisi mussuttaa on muistien nopeus mutta sekin on nyt sitten vähän niin ja näin. Omat muistit on speksattu 2133 ja ne toimii 2933 ongelmitta. Intel alustalla ne menisivät 3200, joten jotain parannettavaa on, mutta toisaalta muistit toimivat OK sillä nopeudella mille ne on speksattu + aika paljon lujempaakin, joten ei tilanne nyt ihan toivoton ole.
Juu totta tuokin. Itse ajattelin laittaa tuohon CH6:seen nämä Ripjaws V:t mitkä ollut edellisessä kokoonpanossa: https://www.gskill.com/en/product/f4-3600c16d-16gvk Eikös nuo nyt pitäisi olla kohtuu yhteensopivat kapulat, ei tietenkään noilla kelloilla. Nämäkin specsattu 2133mhz mutta menevät sen ~3800mhz, ehkä ryzen alustassakin aikanaan =) Nämähän on single puoleiset sampan kapulat jos en paljon väärin muista, saa korjata jos olen väärässä.