Minulla on tällä hetkellä tulossa useampi tilaamani paketti olutta ja väkeviä(kunhan tuosta vappuruuhkasta pääsevät liikkeelle) niin enköhän tiedä miten nämä asiat toimivat.
Olet onnistunut sentään tilaamaan jotain, vaikka mitään et mistään tiedä.. Tällä hetkellä nolla pakettia matkalla, kun olen näitä tilauksia tehnyt pääosin viime vuonna, kotiuttanut ne ja juonut osittain poiskin.
Olet kyllä esimerkki siitä, että et tiedä, miten asiat toimivat, vaan oletat asioita ja keksit sääntöjä ihan omasta päästäsi. Sitten ne "näkyy hinnassa", kun sinä olet omassa pikku päässäsi tämän päättelyketjun tehnyt, niin kaikki muut ajattelee samalla lailla, eikö?
Kannattaa jatkossa kiinnittää huomio toteutuneisiin caseihin ja siihen, miten asiaa on käsitelty oikeusasteisssa. En jaksa kaivaa, mutta viime vuoden puolella pari tanskalaista "laillista panimoa" lopetti Suomeen tuonnin, kun nuo rangaistusmaksut tulivat yllätyksenä ja heidän tappiokseen.
Lisäksi kannattaa selvittää itselleen, mikä on veroedustaja ja mitä "verojen maksaminen Suomeen" oikeasti tarkoittaa yritykselle.
Ja mielellään jostain oikeasta lähteestä, etkä yritä ajatella itse tätä asiaa, niinkuin sen pitäisi mielestäsi mennä..
Et näköjään itse tiedä mitä etämyynti tarkoittaa kun väität noiden kauppojen sitä harrastavan vaikkeivat edes maksa veroja Suomeen.
Juu, kun sinä et ymmärrä , mitä etämyynti on. Etämyynti on sitä, että myyjä järjestää kuljetuksen. Kaiken muun olet itse keksinyt päästäsi.
Lähteenä vaikka tullin tiedote.
tulli.fi
Lisäksi sinulla naiivi, koulupojan usko siihen, että tuo velvoite hoidetaan ja se näkyy hinnassa. Jos/kun lähetyksesi jäävät tulliin, "en tiennyt" ja "oletin" eivät ole oikeita syitä ja saisivat pistää juuri sinulle rangaistusmaksut tuplana.