Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen tilannut nyt kaksi kertaa Netprisiltä ja Alksilta + kuljetus molemmilla kerroilla www.opo.delivery. Valitsin L-paketin ja tilaukset saapuivat molemmat viikossa ja hinta oli halpaEi shippii/Ups kannata
googleen: "kaufen wein online"Olisiko yhtään viinikauppaa jossa ei ole mitään epäselvyyttä että veroja ei tarvitse maksaa? Tyyliin virolaiset pienpanimot jotka myy kuljetuksen smartpostilla samalla napin painalluksella kun maksaa oluset?
Mää katselin alkon hinnastoja ja taidan kyllä hakea niiden halvinta pönttöviiniä 25€/3L. En jaksaisi jännittää asian kanssa yhtään.
Tullilla ei yksinkertaisesti ole resursseja katsoa "omista kirjoistaan" joka ikistä pakettia läpi. Ei edes nyt kun saivat hurjat miljoona euroa lisää budjettia tehovalvonnan mahdollistamiseksi. Halpojen rajakauppojen paketeissa ei katsos avuliaasti lue isolla ALKOHOLIA niin kuin näytät luulevan.No olishan sekin pelkän foliohattuilun sijaan. Mitä täältä näkisi, mitä tulli ei jo itsessään tai omista järjestelmistään näkisi. Käytä vaan itse sitä kuuluisaa maalaisjärkeä.
Tuleeko yllätyksen että tulli ihan omilla tullin silmillä ja kätösillä näkee ja koskettelee niitä paketteja..
Käytä sivun hakukonetta ja valitse etsi tästä keskustelusta. Jos halvan viinin perään olet ja et suostu käyttämään näitä hämäriä rajakauppoja niin sitten voitkin koko asian unohtaa. Mikään ns. "kunnollinen" pienpanimo tai viinikauppa ei myy halvalla etämyyntinä koska etämyynti juuri tarkoittaa sitä että he maksavat itse verot kumpaankin omaan maahansa ja Suomeen jonka jälkeen hinta on aikalailla sama kuin Alkossa.Olisiko yhtään viinikauppaa jossa ei ole mitään epäselvyyttä että veroja ei tarvitse maksaa? Tyyliin virolaiset pienpanimot jotka myy kuljetuksen smartpostilla samalla napin painalluksella kun maksaa oluset?
Mää katselin alkon hinnastoja ja taidan kyllä hakea niiden halvinta pönttöviiniä 25€/3L. En jaksaisi jännittää asian kanssa yhtään.
Oliko noissa sama "verohallinto on saanut tullilta tiedon" perustelu kuin tulliin jääneissä paketeissa?Joulukuussa jäi tulliin, sain sen tammikuun lopuilla ja tuli kolmesta ei tulliin jääneestä tilauksesta samalla verotuspäätökset.
" selvittää kirjoittajien IP-osoitteen ja tehdä sen pohjalta maksuliikenne tilaseurantaa " Kenellä se foliohattu kiristää? Alkoholin tilaaminen ulkomailta EI OLE RIKOS.Ei ole resursseja lukea omia järjestelmiä, mutta on resursseja googlata "kuinka ulkomailta alkoholia" ja lueskella sitten foorumeita. Kuten sanottu, foliohattua tiukemmalla, jos tuon kummempia perusteita ei ole.
katso liitettä 1080054
Kyllähän tämän sijaan kannattaa selasta foorumeita ja selvittää kirjoittajien IP-osoitteen ja tehdä sen pohjalta maksuliikenne tilaseurantaa
No juuri noita vahvoja ipoja saa suoraan panimolta virosta smartpostilla alle puoleen hintaan mitä Alkosta täysin samoja tölkkejä. Tilauksen yhteydessä maksetaan smartpostit joten siinä mielessä tuo täyttää kyllä kaikki kriteerit mitä tulli vaatii eli myyjä järjestää ihan kiistatta kuljetuksenKäytä sivun hakukonetta ja valitse etsi tästä keskustelusta. Jos halvan viinin perään olet ja et suostu käyttämään näitä hämäriä rajakauppoja niin sitten voitkin koko asian unohtaa. Mikään ns. "kunnollinen" pienpanimo tai viinikauppa ei myy halvalla etämyyntinä koska etämyynti juuri tarkoittaa sitä että he maksavat itse verot kumpaankin omaan maahansa ja Suomeen jonka jälkeen hinta on aikalailla sama kuin Alkossa.
Ainoa syy tilata ulkomaisilta pienpanimoilta ja viinikaupoista on siis jos haluat jotakin tuotetta mitä ei saa Alkosta.
Mikään ns. "kunnollinen" pienpanimo tai viinikauppa ei myy halvalla etämyyntinä koska etämyynti juuri tarkoittaa sitä että he maksavat itse verot kumpaankin omaan maahansa ja Suomeen
Mikään ns. "kunnollinen" pienpanimo tai viinikauppa ei myy halvalla etämyyntinä koska etämyynti juuri tarkoittaa sitä että he maksavat itse verot kumpaankin omaan maahansa ja Suomeen
Vaikka en ole yhtään lavaa tilannut niin, höpö höpö juttua. Kyllä se tulli tietää ilman lavatilauksia, että alkoholia tilataan ulkomailta.Oma henkilökohtainen mielipiteeni taas on, että trukkilavakaupalla tilaavat kusi täysin meidän kohtuullisempien ja huomaamattomampien pakettien kotiuttajien muroihin. Teidän vika, että tulli ylipäätään kiinnostui häiritsemään koko nettitilaamista. Nyt siellä on kaikkien paketit jumissa, kiitos siitä.
Oma henkilökohtainen mielipiteeni taas on, että trukkilavakaupalla tilaavat kusi täysin meidän kohtuullisempien ja huomaamattomampien pakettien kotiuttajien muroihin. Teidän vika, että tulli ylipäätään kiinnostui häiritsemään koko nettitilaamista. Nyt siellä on kaikkien paketit jumissa, kiitos siitä.
21 lOliko kuinka paljon viinejä tuossa 230€ haittapuolessa verotettu?
Alksista taidat saada 8 Bibiä mahtumaan yhteen laatikkoon + Fransberg-toimitus 38 €. Ota kuitenkin huomioon, että jos lähetys jää tullin haaviin kuten minulla, niin yhden halpa-BiBin hinta on yhtäkkiä 60 euroa.Mikäs se tänäpäivänä on paras kombinaatio tilata BiB- punaviinejä? Saako vielä satasella 8x3l -tonkkaa kotiin saakka toimitettuna?
Oma henkilökohtainen mielipiteeni taas on, että trukkilavakaupalla tilaavat kusi täysin meidän kohtuullisempien ja huomaamattomampien pakettien kotiuttajien muroihin. Teidän vika, että tulli ylipäätään kiinnostui häiritsemään koko nettitilaamista. Nyt siellä on kaikkien paketit jumissa, kiitos siitä.
Siis myykö Portugal Vineyards oikein etämyyntinä, eli siis tilittää verotkin Suomeen. Jos tilittää niin turhaan olen jättänyt tilaamatta sieltä nyt tämän tullin sekoilun varjolla.Minä tiedän 3 pienpanimoa Virosta (Anderson, Lehe, Puhaste) ja yhden portugalilaisen viinitoimittajan (Portugal Vineyards), jotka myy etämyyntinä. Enkä edes juo viiniä.
Mitä sitten?
Mulla ollut tullissa yli 3 kk ja tilaus tehty tuolla kombolla.Netpris/Shippii combolla tänään 9 viikkoa.
En usko, että tullikaan hautoisi edes kiusallaan näin kauan.
Ja miksi niin tekisi?
Siis myykö Portugal Vineyards oikein etämyyntinä, eli siis tilittää verotkin Suomeen. Jos tilittää niin turhaan olen jättänyt tilaamatta sieltä nyt tämän tullin sekoilun varjolla.
Pitkälti samaa mieltä. Yksittäiset laatikot ei varmaan niinkään kiinnostaneet. Mutta lavallisen tilaaminen oman käyttöön on jo melko epätodennäköistä. Luultavasti osa niistä päätyikin pimeille markkinoille. Siinä jo syy tehovalvontaan.
Tämä oli minustakin syy, mutta ei silti tee tilaajista syyllisiä. Siinä nyt oli se tilanne, että kaikki tuli läpi. Joku tilas 6 pulloa, joku lavan. Ei sitä kukaan voinut tietää, että homma muuttuu. Itse uskon, että kun tullin lisäraha on loppu, niin kama tulee taas läpi.
Ja mitä tulee .. niin jostain syystä Suomen postin kuljettamat viinit on tullu läpi. Ainakin minulla .. paketit on tullut postin pakettiautomaattiin.
Niinkuin myös Beerdomen lähetykset, jos lähetyspäässä saivat lähetettyä. Nyt en tilaisi sieltä mitään, mutta hienosti tuli vailla tullin teippejä kaikki tilaukset läpi.
Tullin sivuilla kyllä kerrotaan vain, että tehovalvonta kestää "ainakin vuoden 2023 loppuun":Sitä tuli kyllä niin paljon, että tullilla olisi varaa palkata kesätyöntekijöitä ja valitettavasti projektin kestoksi oli pari vuotta kaavailtu.. Asia ärsyttää minuakin paljon, mutta se on totuus.
...
Tullin sivuilla kyllä kerrotaan vain, että tehovalvonta kestää "ainakin vuoden 2023 loppuun":
Verohallinto ja Tulli tehostavat ulkomaisista verkkokaupoista ostetun alkoholin valvontaa – verot Suomeen - Tulli
Ehkä sinulla on tarkempaa tietoa.
Menee noin pari minuuttia hypätä tänne foorumeille ja lukea läpi langasta mitkä rajakaupat ja rahtifirmat ovat tällä hetkellä suosiossa "turvallisuuden" takia. Jos et näe eroa tämän ja systemaattisesti omista kirjoista kaikkien satojen tuhansien pakettien läpi käymisessä niin enpä oikein tiedä mitä miehelle sanoa.Ei ole resursseja lukea omia järjestelmiä, mutta on resursseja googlata "kuinka ulkomailta alkoholia" ja lueskella sitten foorumeita. Kuten sanottu, foliohattua tiukemmalla, jos tuon kummempia perusteita ei ole.
katso liitettä 1080054
Kyllähän tämän sijaan kannattaa selasta foorumeita ja selvittää kirjoittajien IP-osoitteen ja tehdä sen pohjalta maksuliikenne tilaseurantaa
Lue viestini tarkemmin. Kirjoitin nimenomaan etteivät myy yhtä halvalla kuin nämä rajakaupat jonka syy on nimenomaan se että he maksavat verot kumpaankin maahan koska kyseessä on oikea etämyynti.Minä tiedän 3 pienpanimoa Virosta (Anderson, Lehe, Puhaste) ja yhden portugalilaisen viinitoimittajan (Portugal Vineyards), jotka myy etämyyntinä. Enkä edes juo viiniä.
Lue viestini tarkemmin. Kirjoitin nimenomaan etteivät myy yhtä halvalla kuin nämä rajakaupat jonka syy on nimenomaan se että he maksavat verot kumpaankin maahan koska kyseessä on oikea etämyynti.
Minulla on tällä hetkellä tulossa useampi tilaamani paketti olutta ja väkeviä(kunhan tuosta vappuruuhkasta pääsevät liikkeelle) niin enköhän tiedä miten nämä asiat toimivat.Ei maksa. Kannattaa ehkä tilata olutta ulkomailta, ennenkuin tulee tänne pätemään tietämyksellään. Olen itse tilannut kaikista kolmesta ja olutta ja valvonnan aikana. Sinä et nyt vaan ymmärrä, että siellä myydään samalla tavalla kuin virolaiselle normikuluttajalle, eikä mitään veroja ja maksuja makseta Suomeen.
Suosittelen vahvasti, että ennen seuraavia ulostuloja oikeasti tilaat jotain, etkä vain ulise.
Minulla on tällä hetkellä tulossa useampi tilaamani paketti olutta ja väkeviä(kunhan tuosta vappuruuhkasta pääsevät liikkeelle) niin enköhän tiedä miten nämä asiat toimivat.
Et näköjään itse tiedä mitä etämyynti tarkoittaa kun väität noiden kauppojen sitä harrastavan vaikkeivat edes maksa veroja Suomeen.
Ja pistetäänpä tämä vielä tänne kun lanka näyttää olevan täynnä ihmisiä joilla on aivan väärä käsitys siitä mitä etämyynti tarkoittaa.
Eli lyhyesti laitettuna, etämyynnissä myyjä hoitaa ulkomailta tilattujen alkoholijuomien verot ja hoitaa kuljetuksen. Etäostossa ostaja vastaa juomien veroista ja kuljetuksesta.
Jos joku ulkomainen alkoholin jälleenmyyjä tai pienpanimo myy Suomeen todella halvalla niin kyseessä ei todellakaan ole kyse etämyynnistä. Suomen verojen maksamisen jälkeen he toimisivat nimittäin kirjaimellisesti tappiolla.
Ihan selvällä suomella siinä lukee jos tullauksen kanssa on ongelmia niin varmista, että postilla on sinun osoitetiedot kunnossa. Koskee siis vain ongelmatilanteita.Mistä tuo postin pakettiseurannan yläosassa oleva huomautus tullista kertoo? Ei ole ennen näkynyt. Paketti menossa tullattavaksi? Posti ei ole vielä saanut sitä kuljetetettavaksi, on vain ennakkoilmoitus koodeineen..
Mistä tuo postin pakettiseurannan yläosassa oleva huomautus tullista kertoo? Ei ole ennen näkynyt. Paketti menossa tullattavaksi? Posti ei ole vielä saanut sitä kuljetetettavaksi, on vain ennakkoilmoitus koodeineen..
Tämä nyt on aivan tarpeetonta läksytystä. Sitä paitsi et itsekään taida olla ihan asioista selvillä, sillä etämyynnissä myyjä on verovelvollinen eikä ostaja. Ostajalle ei lankea minkäänlaisia rangaistusmaksuja, vaikka myyjä olisi jättänyt verot maksamatta. Toki lähetys takavarikoidaan, eli siinä mielessä tulee takkiin myös ostajalle....
Lisäksi sinulla naiivi, koulupojan usko siihen, että tuo velvoite hoidetaan ja se näkyy hinnassa. Jos/kun lähetyksesi jäävät tulliin, "en tiennyt" ja "oletin" eivät ole oikeita syitä ja saisivat pistää juuri sinulle rangaistusmaksut tuplana.
Tämä nyt on aivan tarpeetonta läksytystä. Sitä paitsi et itsekään taida olla ihan asioista selvillä, sillä etämyynnissä myyjä on verovelvollinen eikä ostaja. Ostajalle ei lankea minkäänlaisia rangaistusmaksuja, vaikka myyjä olisi jättänyt verot maksamatta. Toki lähetys takavarikoidaan, eli siinä mielessä tulee takkiin myös ostajalle.
Totta kai tietää. Siinä nyt vaan nousee aavistuksellisesti kiinnostus puuttua asiaan, kun tilaillaan sen 20 kilon laatikon sijaan satakertaisia määriä toistuvasti jonnekin persjönsesteriin trokattavaksi, kuten täältäkin on saanut lukea.Vaikka en ole yhtään lavaa tilannut niin, höpö höpö juttua. Kyllä se tulli tietää ilman lavatilauksia, että alkoholia tilataan ulkomailta.
Näkeeköhän tämän perusteella vielä onko lähetys päässyt tullin ohi? Olisi kiva tietää milloin voi huokasta helpotuksesta.
Joo. Tänne tuli lava noin 3kk välein. Oli aika monta tyyppiä samassa kimpassa mukana ja kaikki halusivat säästää rahaa. Säästö oli huomattava kun tilasi kerralla lavallisen, kuin että olis tilannu vain 3 keissiä kerrallaan. Ilmeisesti se säästäminen on "maalaisilta" kielletty? Oulusta on aika iso kynnys lähteä pakettiautolla latviaan viinanhakuun.Joku voisi sanoa, että ahneiden maalaisten syytä. Onneksi en oo joku.