Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
No minusta mun lapsen ei kannata mennä kouluun sanomaan "tiedän yhden kaupan, mistä saa irtareita 2,99e/kg en kerro sitä teille". Mutta kai se sit jonkun mielestä on fiksua viestintää
Ei ehkä kannatakaan, mutta olen jotenkin ajatellut, että täällä suhtautuminen asioihin on hieman kehittyneempää kuin peruskoulun ala-asteella. Enkä ole ihan varma, että ala-asteelta kannattaa hakea viestinnän fiksuuden kriteereitä.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
746
Olisiko yhtään viinikauppaa jossa ei ole mitään epäselvyyttä että veroja ei tarvitse maksaa? Tyyliin virolaiset pienpanimot jotka myy kuljetuksen smartpostilla samalla napin painalluksella kun maksaa oluset?

Mää katselin alkon hinnastoja ja taidan kyllä hakea niiden halvinta pönttöviiniä 25€/3L. En jaksaisi jännittää asian kanssa yhtään.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
781
Olisiko yhtään viinikauppaa jossa ei ole mitään epäselvyyttä että veroja ei tarvitse maksaa? Tyyliin virolaiset pienpanimot jotka myy kuljetuksen smartpostilla samalla napin painalluksella kun maksaa oluset?

Mää katselin alkon hinnastoja ja taidan kyllä hakea niiden halvinta pönttöviiniä 25€/3L. En jaksaisi jännittää asian kanssa yhtään.
googleen: "kaufen wein online"
 
Liittynyt
20.09.2021
Viestejä
26
No olishan sekin pelkän foliohattuilun sijaan. Mitä täältä näkisi, mitä tulli ei jo itsessään tai omista järjestelmistään näkisi. Käytä vaan itse sitä kuuluisaa maalaisjärkeä.

Tuleeko yllätyksen että tulli ihan omilla tullin silmillä ja kätösillä näkee ja koskettelee niitä paketteja..
Tullilla ei yksinkertaisesti ole resursseja katsoa "omista kirjoistaan" joka ikistä pakettia läpi. Ei edes nyt kun saivat hurjat miljoona euroa lisää budjettia tehovalvonnan mahdollistamiseksi. Halpojen rajakauppojen paketeissa ei katsos avuliaasti lue isolla ALKOHOLIA niin kuin näytät luulevan.

Ja se syy miksi tulli omilla silmillä ja kätösillä avaa paketit on että he joutuvat henkilökohtaisesti varmistamaan paketin jossa epäilevät olevan alkoholia ennen kuin voivat lähettää mitään laiminlyöntimaksuja tai sakkoja eteenpäin. Luulisi nyt miehen tämän tietävän kun esität täällä passiivis-aggressiivisesti jotakin eksperttiä asiassa. Varsinkin kun sen on kymmenet käyttäjät joiden paketit jäivät tullin saaviin kiinni varmistaneet...
 
Liittynyt
20.09.2021
Viestejä
26
Olisiko yhtään viinikauppaa jossa ei ole mitään epäselvyyttä että veroja ei tarvitse maksaa? Tyyliin virolaiset pienpanimot jotka myy kuljetuksen smartpostilla samalla napin painalluksella kun maksaa oluset?

Mää katselin alkon hinnastoja ja taidan kyllä hakea niiden halvinta pönttöviiniä 25€/3L. En jaksaisi jännittää asian kanssa yhtään.
Käytä sivun hakukonetta ja valitse etsi tästä keskustelusta. Jos halvan viinin perään olet ja et suostu käyttämään näitä hämäriä rajakauppoja niin sitten voitkin koko asian unohtaa. Mikään ns. "kunnollinen" pienpanimo tai viinikauppa ei myy halvalla etämyyntinä koska etämyynti juuri tarkoittaa sitä että he maksavat itse verot kumpaankin omaan maahansa ja Suomeen jonka jälkeen hinta on aikalailla sama kuin Alkossa.

Ainoa syy tilata ulkomaisilta pienpanimoilta ja viinikaupoista on siis jos haluat jotakin tuotetta mitä ei saa Alkosta.
 
Liittynyt
08.04.2021
Viestejä
129
Ei ole resursseja lukea omia järjestelmiä, mutta on resursseja googlata "kuinka ulkomailta alkoholia" ja lueskella sitten foorumeita. Kuten sanottu, foliohattua tiukemmalla, jos tuon kummempia perusteita ei ole.



Kyllähän tämän sijaan kannattaa selasta foorumeita ja selvittää kirjoittajien IP-osoitteen ja tehdä sen pohjalta maksuliikenne tilaseurantaa :)
" selvittää kirjoittajien IP-osoitteen ja tehdä sen pohjalta maksuliikenne tilaseurantaa :) " Kenellä se foliohattu kiristää? Alkoholin tilaaminen ulkomailta EI OLE RIKOS.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
746
Käytä sivun hakukonetta ja valitse etsi tästä keskustelusta. Jos halvan viinin perään olet ja et suostu käyttämään näitä hämäriä rajakauppoja niin sitten voitkin koko asian unohtaa. Mikään ns. "kunnollinen" pienpanimo tai viinikauppa ei myy halvalla etämyyntinä koska etämyynti juuri tarkoittaa sitä että he maksavat itse verot kumpaankin omaan maahansa ja Suomeen jonka jälkeen hinta on aikalailla sama kuin Alkossa.

Ainoa syy tilata ulkomaisilta pienpanimoilta ja viinikaupoista on siis jos haluat jotakin tuotetta mitä ei saa Alkosta.
No juuri noita vahvoja ipoja saa suoraan panimolta virosta smartpostilla alle puoleen hintaan mitä Alkosta täysin samoja tölkkejä. Tilauksen yhteydessä maksetaan smartpostit joten siinä mielessä tuo täyttää kyllä kaikki kriteerit mitä tulli vaatii eli myyjä järjestää ihan kiistatta kuljetuksen
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
231
Mikään ns. "kunnollinen" pienpanimo tai viinikauppa ei myy halvalla etämyyntinä koska etämyynti juuri tarkoittaa sitä että he maksavat itse verot kumpaankin omaan maahansa ja Suomeen
Ns. kunnolliset kansainvälistä kauppaa tekevät firmat osaavat kyllä ottaa selvää siitä että verot maksetaan vain Suomeen. Ei kahteen kertaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 163
Mikään ns. "kunnollinen" pienpanimo tai viinikauppa ei myy halvalla etämyyntinä koska etämyynti juuri tarkoittaa sitä että he maksavat itse verot kumpaankin omaan maahansa ja Suomeen
Minä tiedän 3 pienpanimoa Virosta (Anderson, Lehe, Puhaste) ja yhden portugalilaisen viinitoimittajan (Portugal Vineyards), jotka myy etämyyntinä. Enkä edes juo viiniä.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
282
Oma henkilökohtainen mielipiteeni taas on, että trukkilavakaupalla tilaavat kusi täysin meidän kohtuullisempien ja huomaamattomampien pakettien kotiuttajien muroihin. Teidän vika, että tulli ylipäätään kiinnostui häiritsemään koko nettitilaamista. Nyt siellä on kaikkien paketit jumissa, kiitos siitä.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 729
Oma henkilökohtainen mielipiteeni taas on, että trukkilavakaupalla tilaavat kusi täysin meidän kohtuullisempien ja huomaamattomampien pakettien kotiuttajien muroihin. Teidän vika, että tulli ylipäätään kiinnostui häiritsemään koko nettitilaamista. Nyt siellä on kaikkien paketit jumissa, kiitos siitä.
Vaikka en ole yhtään lavaa tilannut niin, höpö höpö juttua. Kyllä se tulli tietää ilman lavatilauksia, että alkoholia tilataan ulkomailta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 152
Oma henkilökohtainen mielipiteeni taas on, että trukkilavakaupalla tilaavat kusi täysin meidän kohtuullisempien ja huomaamattomampien pakettien kotiuttajien muroihin. Teidän vika, että tulli ylipäätään kiinnostui häiritsemään koko nettitilaamista. Nyt siellä on kaikkien paketit jumissa, kiitos siitä.
Olet väärässä. Sairaat poliitikot palvelevat jotain jeesusta, tai sosialismiunelmaa.

Jos jollakulla olisi järkeä päässä, niin meillä olisi vapaus ostaa EU:n vapaan liikkuvuuden mukaisesti mitä vain ja mistä vain.

Mikä on peruste sisämarkkinaverotukselle? Aivan. Korruptio.
 

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Mikäs se tänäpäivänä on paras kombinaatio tilata BiB- punaviinejä? Saako vielä satasella 8x3l -tonkkaa kotiin saakka toimitettuna?
 

BiB

Liittynyt
18.11.2022
Viestejä
21
Tänään postinjakaja toi sitten vihdoin viimein verottajan mielipidettä yhdestä viinitilauksesta tehty jo marraskuussa: maksettavaa yhteensä n. 230€. Alks/Fransberg kombo. Toinen Netpris/Shippii tilaus on seissyt jossain tullin tai Shippiin varastossa jo 2,5 kk, saa nähdä mitä seuraamuksia siitä tulee jos se laatikko ei edes tule perille. Pitää vissiin käydä Alkossa kunnes tullin kampanja on ohi. :cautious:
 

BiB

Liittynyt
18.11.2022
Viestejä
21
Mikäs se tänäpäivänä on paras kombinaatio tilata BiB- punaviinejä? Saako vielä satasella 8x3l -tonkkaa kotiin saakka toimitettuna?
Alksista taidat saada 8 Bibiä mahtumaan yhteen laatikkoon + Fransberg-toimitus 38 €. Ota kuitenkin huomioon, että jos lähetys jää tullin haaviin kuten minulla, niin yhden halpa-BiBin hinta on yhtäkkiä 60 euroa.
 
Liittynyt
14.04.2023
Viestejä
3
Oma henkilökohtainen mielipiteeni taas on, että trukkilavakaupalla tilaavat kusi täysin meidän kohtuullisempien ja huomaamattomampien pakettien kotiuttajien muroihin. Teidän vika, että tulli ylipäätään kiinnostui häiritsemään koko nettitilaamista. Nyt siellä on kaikkien paketit jumissa, kiitos siitä.
Pitkälti samaa mieltä. Yksittäiset laatikot ei varmaan niinkään kiinnostaneet. Mutta lavallisen tilaaminen oman käyttöön on jo melko epätodennäköistä. Luultavasti osa niistä päätyikin pimeille markkinoille. Siinä jo syy tehovalvontaan.
 

hazaski

Merssu und och Saab
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
249
Minä tiedän 3 pienpanimoa Virosta (Anderson, Lehe, Puhaste) ja yhden portugalilaisen viinitoimittajan (Portugal Vineyards), jotka myy etämyyntinä. Enkä edes juo viiniä.
Siis myykö Portugal Vineyards oikein etämyyntinä, eli siis tilittää verotkin Suomeen. Jos tilittää niin turhaan olen jättänyt tilaamatta sieltä nyt tämän tullin sekoilun varjolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 163
Siis myykö Portugal Vineyards oikein etämyyntinä, eli siis tilittää verotkin Suomeen. Jos tilittää niin turhaan olen jättänyt tilaamatta sieltä nyt tämän tullin sekoilun varjolla.
Ei tilitä veroja Suomeen, eli jos jää tulliin niin verot joutuu maksamaan. Etämyynti tarkoittaa, että ne menee PV:n maksettavaksi ja tästä voi hyvin tulla isokin ongelma.

Nyt on vähän semmoiset fiilikset, että en avaa tätä enempää, kun täällä voi mahdollisesti joku tullihyypiö kurkkia taustalla. Joka tapauksessa, ei se PV eroa juuri mitenkään muista etämyyntiä harjoittavista firmoista. Se tarkoittaa terminä vain sitä, että järjestävät itse kuljetuksen.

--

Niitä @Puurokone puhumia firmoja , jotka maksavat verot Suomeen ja joilla on veroedustaja täällä on varmaan korkeintaan kaksi. Koko maailmassa.
 
Liittynyt
17.02.2023
Viestejä
40
Pitkälti samaa mieltä. Yksittäiset laatikot ei varmaan niinkään kiinnostaneet. Mutta lavallisen tilaaminen oman käyttöön on jo melko epätodennäköistä. Luultavasti osa niistä päätyikin pimeille markkinoille. Siinä jo syy tehovalvontaan.
Tämä oli minustakin syy, mutta ei silti tee tilaajista syyllisiä. Siinä nyt oli se tilanne, että kaikki tuli läpi. Joku tilas 6 pulloa, joku lavan. Ei sitä kukaan voinut tietää, että homma muuttuu. Itse uskon, että kun tullin lisäraha on loppu, niin kama tulee taas läpi.
 
Liittynyt
17.02.2023
Viestejä
40
Ja mitä tulee PV niin jostain syystä Suomen postin kuljettamat viinit on tullu läpi. Ainakin minulla PV paketit on tullut postin pakettiautomaattiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 163
Tämä oli minustakin syy, mutta ei silti tee tilaajista syyllisiä. Siinä nyt oli se tilanne, että kaikki tuli läpi. Joku tilas 6 pulloa, joku lavan. Ei sitä kukaan voinut tietää, että homma muuttuu. Itse uskon, että kun tullin lisäraha on loppu, niin kama tulee taas läpi.
Sitä tuli kyllä niin paljon, että tullilla olisi varaa palkata kesätyöntekijöitä ja valitettavasti projektin kestoksi oli pari vuotta kaavailtu.. Asia ärsyttää minuakin paljon, mutta se on totuus.

Ja mitä tulee .. niin jostain syystä Suomen postin kuljettamat viinit on tullu läpi. Ainakin minulla .. paketit on tullut postin pakettiautomaattiin.
Niinkuin myös Beerdomen lähetykset, jos lähetyspäässä saivat lähetettyä. Nyt en tilaisi sieltä mitään, mutta hienosti tuli vailla tullin teippejä kaikki tilaukset läpi.
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
888
Tilaamani tilaus tuli perille vajaassa kahdessa viikossa, vaikka oli pääsiäisen pyhät välissä. Käytin tutuksi tullutta kauppaa ja kuljetus firmaa, en mainosta niitä nyt enempää. Erona edelliseen oli se että edellisen kerran toivat kotiin , nyt hain automaatista. Saman verran maksoin rahdista molemmilla kertaa.
 
Liittynyt
17.02.2023
Viestejä
40
Niinkuin myös Beerdomen lähetykset, jos lähetyspäässä saivat lähetettyä. Nyt en tilaisi sieltä mitään, mutta hienosti tuli vailla tullin teippejä kaikki tilaukset läpi.
Joo, mäkin just eskaloin. Rene kirjoitti vielä 3.4 että nyt on parannuttu ja 2-3 päivää niin lähtee. Oli kyllä outo kokemus. Aivan saatanan paljon tuli tekstiä vajaan kolmen kuukauden aikana mailiin ja whatsappiin. Siihen näköjään oli aikaa ja energiaa. Ihan kuin olisi joku mt keissi tää jäbä.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Sitä tuli kyllä niin paljon, että tullilla olisi varaa palkata kesätyöntekijöitä ja valitettavasti projektin kestoksi oli pari vuotta kaavailtu.. Asia ärsyttää minuakin paljon, mutta se on totuus.
...
Tullin sivuilla kyllä kerrotaan vain, että tehovalvonta kestää "ainakin vuoden 2023 loppuun":

Verohallinto ja Tulli tehostavat ulkomaisista verkkokaupoista ostetun alkoholin valvontaa – verot Suomeen - Tulli

Ehkä sinulla on tarkempaa tietoa.
 
Liittynyt
20.09.2021
Viestejä
26
Ei ole resursseja lukea omia järjestelmiä, mutta on resursseja googlata "kuinka ulkomailta alkoholia" ja lueskella sitten foorumeita. Kuten sanottu, foliohattua tiukemmalla, jos tuon kummempia perusteita ei ole.



Kyllähän tämän sijaan kannattaa selasta foorumeita ja selvittää kirjoittajien IP-osoitteen ja tehdä sen pohjalta maksuliikenne tilaseurantaa :)
Menee noin pari minuuttia hypätä tänne foorumeille ja lukea läpi langasta mitkä rajakaupat ja rahtifirmat ovat tällä hetkellä suosiossa "turvallisuuden" takia. Jos et näe eroa tämän ja systemaattisesti omista kirjoista kaikkien satojen tuhansien pakettien läpi käymisessä niin enpä oikein tiedä mitä miehelle sanoa.

Kukaan ei ole myöskään missään vaiheessa edes vihjaillut että tullin miehet täällä tarkastavat ihmisten IP-osoitteita niin en tiedä mitä siitä sekoilet. Aika huvittavaa myös että postaat kuvia eurolavoista kun puheenaiheena on juuri ollut pienpaketit.
 
Liittynyt
20.09.2021
Viestejä
26
Minä tiedän 3 pienpanimoa Virosta (Anderson, Lehe, Puhaste) ja yhden portugalilaisen viinitoimittajan (Portugal Vineyards), jotka myy etämyyntinä. Enkä edes juo viiniä.
Lue viestini tarkemmin. Kirjoitin nimenomaan etteivät myy yhtä halvalla kuin nämä rajakaupat jonka syy on nimenomaan se että he maksavat verot kumpaankin maahan koska kyseessä on oikea etämyynti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 163
Lue viestini tarkemmin. Kirjoitin nimenomaan etteivät myy yhtä halvalla kuin nämä rajakaupat jonka syy on nimenomaan se että he maksavat verot kumpaankin maahan koska kyseessä on oikea etämyynti.
Ei maksa. Kannattaa ehkä tilata olutta ulkomailta, ennenkuin tulee tänne pätemään tietämyksellään. Olen itse tilannut kaikista kolmesta ja olutta ja valvonnan aikana. Sinä et nyt vaan ymmärrä, että siellä myydään samalla tavalla kuin virolaiselle normikuluttajalle, eikä mitään veroja ja maksuja makseta Suomeen.
Suosittelen vahvasti, että ennen seuraavia ulostuloja oikeasti tilaat jotain, etkä vain ulise.
 
Liittynyt
20.09.2021
Viestejä
26
Ei maksa. Kannattaa ehkä tilata olutta ulkomailta, ennenkuin tulee tänne pätemään tietämyksellään. Olen itse tilannut kaikista kolmesta ja olutta ja valvonnan aikana. Sinä et nyt vaan ymmärrä, että siellä myydään samalla tavalla kuin virolaiselle normikuluttajalle, eikä mitään veroja ja maksuja makseta Suomeen.
Suosittelen vahvasti, että ennen seuraavia ulostuloja oikeasti tilaat jotain, etkä vain ulise.
Minulla on tällä hetkellä tulossa useampi tilaamani paketti olutta ja väkeviä(kunhan tuosta vappuruuhkasta pääsevät liikkeelle) niin enköhän tiedä miten nämä asiat toimivat.

Et näköjään itse tiedä mitä etämyynti tarkoittaa kun väität noiden kauppojen sitä harrastavan vaikkeivat edes maksa veroja Suomeen.
 
Liittynyt
20.09.2021
Viestejä
26
Ja pistetäänpä tämä vielä tänne kun lanka näyttää olevan täynnä ihmisiä joilla on aivan väärä käsitys siitä mitä etämyynti tarkoittaa.


Eli lyhyesti laitettuna, etämyynnissä myyjä hoitaa ulkomailta tilattujen alkoholijuomien verot ja hoitaa kuljetuksen. Etäostossa ostaja vastaa juomien veroista ja kuljetuksesta.

Jos joku ulkomainen alkoholin jälleenmyyjä tai pienpanimo myy Suomeen todella halvalla niin kyseessä ei todellakaan ole kyse etämyynnistä. Suomen verojen maksamisen jälkeen he toimisivat nimittäin kirjaimellisesti tappiolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 163
Minulla on tällä hetkellä tulossa useampi tilaamani paketti olutta ja väkeviä(kunhan tuosta vappuruuhkasta pääsevät liikkeelle) niin enköhän tiedä miten nämä asiat toimivat.
Olet onnistunut sentään tilaamaan jotain, vaikka mitään et mistään tiedä.. Tällä hetkellä nolla pakettia matkalla, kun olen näitä tilauksia tehnyt pääosin viime vuonna, kotiuttanut ne ja juonut osittain poiskin.
Olet kyllä esimerkki siitä, että et tiedä, miten asiat toimivat, vaan oletat asioita ja keksit sääntöjä ihan omasta päästäsi. Sitten ne "näkyy hinnassa", kun sinä olet omassa pikku päässäsi tämän päättelyketjun tehnyt, niin kaikki muut ajattelee samalla lailla, eikö?
Kannattaa jatkossa kiinnittää huomio toteutuneisiin caseihin ja siihen, miten asiaa on käsitelty oikeusasteisssa. En jaksa kaivaa, mutta viime vuoden puolella pari tanskalaista "laillista panimoa" lopetti Suomeen tuonnin, kun nuo rangaistusmaksut tulivat yllätyksenä ja heidän tappiokseen.
Lisäksi kannattaa selvittää itselleen, mikä on veroedustaja ja mitä "verojen maksaminen Suomeen" oikeasti tarkoittaa yritykselle.
Ja mielellään jostain oikeasta lähteestä, etkä yritä ajatella itse tätä asiaa, niinkuin sen pitäisi mielestäsi mennä..

Et näköjään itse tiedä mitä etämyynti tarkoittaa kun väität noiden kauppojen sitä harrastavan vaikkeivat edes maksa veroja Suomeen.
Juu, kun sinä et ymmärrä , mitä etämyynti on. Etämyynti on sitä, että myyjä järjestää kuljetuksen. Kaiken muun olet itse keksinyt päästäsi.
Lähteenä vaikka tullin tiedote.

Lisäksi sinulla naiivi, koulupojan usko siihen, että tuo velvoite hoidetaan ja se näkyy hinnassa. Jos/kun lähetyksesi jäävät tulliin, "en tiennyt" ja "oletin" eivät ole oikeita syitä ja saisivat pistää juuri sinulle rangaistusmaksut tuplana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 163
Ja pistetäänpä tämä vielä tänne kun lanka näyttää olevan täynnä ihmisiä joilla on aivan väärä käsitys siitä mitä etämyynti tarkoittaa.


Eli lyhyesti laitettuna, etämyynnissä myyjä hoitaa ulkomailta tilattujen alkoholijuomien verot ja hoitaa kuljetuksen. Etäostossa ostaja vastaa juomien veroista ja kuljetuksesta.

Jos joku ulkomainen alkoholin jälleenmyyjä tai pienpanimo myy Suomeen todella halvalla niin kyseessä ei todellakaan ole kyse etämyynnistä. Suomen verojen maksamisen jälkeen he toimisivat nimittäin kirjaimellisesti tappiolla.
Kognitiivinen dissonanssi on vahva tämän kanssa. Olet löytänyt virallisen lähteen, lukenut sen ja et ymmärtänyt lukemaasi tekstiä. Lue luku 3.2 ajatuksella ja kerro omin sanoin, mitä se tarkoittaa.

Sitten laita esimerkki panimosta, joka toteuttaa tuon ehdon. Kun et pysty, kannattaa ehkä olla hiljaa asiasta keskusteltaessa tulevaisuudessa.

Vaihtoehtoisesti sen panimon suomalainen Y-tunnus kelpaa myös.
 
Liittynyt
14.04.2023
Viestejä
1
1681501022982.png

Näkeeköhän tämän perusteella vielä onko lähetys päässyt tullin ohi? Olisi kiva tietää milloin voi huokasta helpotuksesta.
 
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
8
Mistä tuo postin pakettiseurannan yläosassa oleva huomautus tullista kertoo? Ei ole ennen näkynyt. Paketti menossa tullattavaksi? Posti ei ole vielä saanut sitä kuljetetettavaksi, on vain ennakkoilmoitus koodeineen..
 

Liitteet

Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 262
Mistä tuo postin pakettiseurannan yläosassa oleva huomautus tullista kertoo? Ei ole ennen näkynyt. Paketti menossa tullattavaksi? Posti ei ole vielä saanut sitä kuljetetettavaksi, on vain ennakkoilmoitus koodeineen..
Ihan selvällä suomella siinä lukee jos tullauksen kanssa on ongelmia niin varmista, että postilla on sinun osoitetiedot kunnossa. Koskee siis vain ongelmatilanteita.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
231
Mistä tuo postin pakettiseurannan yläosassa oleva huomautus tullista kertoo? Ei ole ennen näkynyt. Paketti menossa tullattavaksi? Posti ei ole vielä saanut sitä kuljetetettavaksi, on vain ennakkoilmoitus koodeineen..
Omapostin ylälaidassa on ollut erilaisia, eri muodoissa olevia ilmoituksia tullaukseen liittyvistä ongelmista useiden viikkojen ajan. Ne ei liity mihinkään yksittäiseen lähetykseen, vaan ovat yleisluonteisia ilmoituksia.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
...
Lisäksi sinulla naiivi, koulupojan usko siihen, että tuo velvoite hoidetaan ja se näkyy hinnassa. Jos/kun lähetyksesi jäävät tulliin, "en tiennyt" ja "oletin" eivät ole oikeita syitä ja saisivat pistää juuri sinulle rangaistusmaksut tuplana.
Tämä nyt on aivan tarpeetonta läksytystä. Sitä paitsi et itsekään taida olla ihan asioista selvillä, sillä etämyynnissä myyjä on verovelvollinen eikä ostaja. Ostajalle ei lankea minkäänlaisia rangaistusmaksuja, vaikka myyjä olisi jättänyt verot maksamatta. Toki lähetys takavarikoidaan, eli siinä mielessä tulee takkiin myös ostajalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 163
Tämä nyt on aivan tarpeetonta läksytystä. Sitä paitsi et itsekään taida olla ihan asioista selvillä, sillä etämyynnissä myyjä on verovelvollinen eikä ostaja. Ostajalle ei lankea minkäänlaisia rangaistusmaksuja, vaikka myyjä olisi jättänyt verot maksamatta. Toki lähetys takavarikoidaan, eli siinä mielessä tulee takkiin myös ostajalle.
Vastaukseni on tuohon tyyliin, kun jo toista kertaa selitän samoja asioita. Ehkä pitäisi laittaa vaan ignoreen, mutta tässä on kyllä kasetti koetuksella, kun "fiksut päättelee tämän itse" ja sitten oma päättelyketju on "hinnat on korkeat -> myyjä on hoitanut verovelvoitteen, hinnat matalat -> myyjä ei hoida verovelvoitetta". Tämä ei ollenkaan pidä paikkaansa. Yritin myös selvittää, missä menee harhaan, mutta se on vaikeaa, kun henkilö luulee ymmärtäneensä oikein, viittaa lakikirjaan (koko lakikirjaan, ei mihinkään tiettyyn kohtaan) ja sanoo "se lukee siinä". Mikä lukee siinä? Mistä asiasta sinä nyt selität? Älä sano, että "kaikista". Erityisesti tuo verovelvoitteen hoitaminen tuntui olevan epäselvä, mutta ryömi takaisin kivensä alle, kun kysyin, mitä se hänen mielestään tarkoittaa.

Sinä taas olet täysin oikeassa, mutta ehkä puolitahallisesti jää mainitsematta (tai et tiedä), että 99% etämyyjistä hoitaa sen näin. Siksi etämyynti onkin turvallisempaa ostajalle, kun sen takavarikoidun lähetyksenkin voi reklamoida luottokorttiyhtiöltä. Tosin, kuten taas olen pari kertaa täällä sanonut, niin yrittäkää nyt neuvotella sen lähettäjäfirman kanssa ensin maksamisesta tullille. Tuo verovelvoite on täysin selvä itselleni, mutta sitten aiemmassa keskustelussa oli tehty ihan naurettavia oletuksia sen perusteella, niin siitä peräänkuulutin erillistä keskustelua. Voit toki itsekin lainata niitä kohtia viesteistäni, etkä pelkästään tätä yhtä kappaletta..

Lisäksi, ihan täältä lukiessa on jäänyt semmoinen kuva (eli tämä on omaa päättelyä), että noita etämyyntilähetyksiä takavarikoidaan vähemmän. Omista on tullut tullin läpi kaikki, jotka on lähetetty.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 519
Vaikka en ole yhtään lavaa tilannut niin, höpö höpö juttua. Kyllä se tulli tietää ilman lavatilauksia, että alkoholia tilataan ulkomailta.
Totta kai tietää. Siinä nyt vaan nousee aavistuksellisesti kiinnostus puuttua asiaan, kun tilaillaan sen 20 kilon laatikon sijaan satakertaisia määriä toistuvasti jonnekin persjönsesteriin trokattavaksi, kuten täältäkin on saanut lukea.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
828

Näkeeköhän tämän perusteella vielä onko lähetys päässyt tullin ohi? Olisi kiva tietää milloin voi huokasta helpotuksesta.
Olen miettinyt ihan samaa. Hauskaa, että käytännössä täysin identtinen tilaus itsellä. Samat päivät. Lieneekö pääsiäisen takia vain ollut sitten ruuhkaa? Huomenna tai ylihuomenna sitten selviää.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 390
Viestejä
4 216 357
Jäsenet
71 040
Uusin jäsen
leetnewb

Hinta.fi

Ylös Bottom