Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Mistä nämä vastuut ja velvollisuudet voi lukea siinä tilausvaiheessa?
Lukeeko nämä jokaisen verkkokaupan etusivulla? Siinä missä on myös EU:n vapaan liikkuvuuden ehdot?

Ne lukee tilaajan oman maan laeissa ja asetuksissa. Myyjän tehtävä ei ole kertoa tilaajalle (vaikeaa olisikin, jos maita joihin myydään on kymmeniä tai satoja) tämän omista vastuista tämän omassa maassa. Niiden selvittäminen kuuluu tilaajalle itselleen.

Vapaa liikkuvuus estää (ilman hyväksyttäviä perusteluja) esimerkiksi etämyynnin kieltämisen mitä Suomi on yrittänytkin, mutta ei sitä että verot maksetaan EU:ssa liki kaikessa kaupassa kohdemaahan.
 
Ne lukee tilaajan oman maan laeissa ja asetuksissa. Myyjän tehtävä ei ole kertoa tilaajalle (vaikeaa olisikin, jos maita joihin myydään on kymmeniä tai satoja) tämän omista vastuista tämän omassa maassa. Niiden selvittäminen kuuluu tilaajalle itselleen.

Vapaa liikkuvuus estää (ilman hyväksyttäviä perusteluja) esimerkiksi etämyynnin kieltämisen mitä Suomi on yrittänytkin, mutta ei sitä että verot maksetaan EU:ssa liki kaikessa kaupassa kohdemaahan.
Myyjän tehtävä on silti huolehtia niistä maksuista jotka sen kohdemaan lait vaatii.
Ei ostajalta voida vaatia tietoa jokaisen tuotteen tai tuoteryhmän perusteella joutuuko ostajana vielä maksamaan jotain ylimääräistä sen kauppasumman lisäksi. Siis olettaen että Eu:n sisältä tilaa.
Kuten jo aikasemmassa viestissä sanoin, niin menee jankkauksen puolelle.
Jos tätä ei käsitä että tässä rajotetaan kuluttajan oikeuksia olettamalla että "pitää tietää", niin jotain tässä kyllä kusee ja pahasti.
 
Myyjän tehtävä on silti huolehtia niistä maksuista jotka sen kohdemaan lait vaatii.

Kyllä. Myyjän tehtävä on edelleen hoitaa omat velvollisuutensa, mutta ei informoida tilaajaa tilaajan vastuista tämän omassa maassaan. Ei ristiriitaa.

Ei ostajalta voida vaatia tietoa jokaisen tuotteen tai tuoteryhmän perusteella joutuuko ostajana vielä maksamaan jotain ylimääräistä sen kauppasumman lisäksi. Siis olettaen että Eu:n sisältä tilaa.
Kuten jo aikasemmassa viestissä sanoin, niin menee jankkauksen puolelle.
Jos tätä ei käsitä että tässä rajotetaan kuluttajan oikeuksia olettamalla että "pitää tietää", niin jotain tässä kyllä kusee ja pahasti.

Voidaan. Laki kirjaimellisesti asettaa maahantuonnille vaatimuksia.

Laki edellyttää myös että noudatat liikennesääntöjä vaikkei kukaan niitä sinulle olisikaan kertonut.

Edit. Tätä lienee turha jatkaa. En siis jatka.
 
Kyllä. Myyjän tehtävä on edelleen hoitaa omat velvollisuutensa, mutta ei informoida tilaajaa tilaajan vastuista tämän omassa maassaan. Ei ristiriitaa.



Voidaan. Laki kirjaimellisesti asettaa maahantuonnille vaatimuksia.

Laki edellyttää myös että noudatat liikennesääntöjä vaikkei kukaan niitä sinulle olisikaan kertonut.
En mä tiedä missä sä asut, mutta täällä Suomessa liikennesäännöt opetetaan autokoulussa ja ala-asteella opeteltiin miten kuljetaan jalkakäytävillä yms jos sitä ei oltu kotona opeteltu.

Näköjään niin erilaiset kuvitelmat vastuista, mikä on kenenkin velvollisuus ja vastaavista että ihan turha tästä jatkaa mihinkään.
 
En mä tiedä missä sä asut, mutta täällä Suomessa liikennesäännöt opetetaan autokoulussa ja ala-asteella opeteltiin miten kuljetaan jalkakäytävillä yms jos sitä ei oltu kotona opeteltu.

Liikennesäännöt muuttuvat jatkuvasti, eikä niitä tule kotiin kukaan opettamaan. On jokaisen omalla vastuulla pysyä niistä kärryillä.
 
Liikennesäännöt muuttuvat jatkuvasti, eikä niitä tule kotiin kukaan opettamaan. On jokaisen omalla vastuulla pysyä niistä kärryillä.
Mites sellainen ihminen joka ei liiku mihinkään? Kävelee lähikauppaan jne.
Hän ei tarvitse mitään muuttuvaa käytäntöä liikennesääntöihin.
Toi vertaus kusee huolella kun sitä yrittää sovittaa tohon tavaran tilaukseen.
Normaalin ihmisen ei pitäisi tarvita miettiä minkäänlaista lisämaksun tai tullin haltuunoton tarvetta, jos puhutaan laillisesta tuotteesta.
Mun mielipide tuli jo esiin, ja jos tarvetta jankata niin siitä vaan. Mulla muutakin tekemistä.
 
Saksasta saapui tänään paketti, 8kpl 3litran humppakuutioita punaviiniä tupareihin. Kaikki ok, eikä ollut tullin teippejä.
Säästöä tuli tällä kertaa pitkäripaiseen hintoihin verrattuna n. 140€. Kyllä se laittaa taas hampaita naurattamaan.
 
Kuitenkin talonpoikaisjärkeä tähän kissahiirileikkiin tulospalkalla toimivien tullivirkailijoiden ja rikollisiksi leimattujen verkkokauppatilaajien välille pitäisi aikaansaada. Alkaa muistuttamaan nykyajan päivitettyä versiota pirtutrokareiden ja viranomaisjahtaajien välillä 1919-1932 Suomen aluevesillä kieltolain aikana. Sen seurauksena syntyi alkoholimonopoli Alko v.1932 aikana. Pontikan polttokin metsän siimeksissä oli yleistä. Kiihkeä raittiusliike ei lopulta tavoitettaan saavuttanut.
1970-80-luvulla syntyi kyllä tietyille alueille keskarivapaita kuntia raitistamisen jäänteinä.

Tämä verkkotilaajien jahtaamisen perusteena on v.2023 Alkon monopolin jatkaminen hamaan tulevaisuuteen saakka mm.terveyshaittoihin vedoten.

Olisi mukava Ruotsin puolella asuvien sujuvammasta nykytilanteesta katutason tietoa. Vähän samaa kissahiirileikkiä oli aikoinaan sielläkin, mutta jonkinmoinen kompromissi saatiin aikaan. Etelä-Ruotsiin virtaa pelkästään Tanskan kautta vapaasti alkoholituomiset. Saksakin maantieteellisesti siellä lähempänä.
 
Kuitenkin talonpoikaisjärkeä tähän kissahiirileikkiin tulospalkalla toimivien tullivirkailijoiden ja rikollisiksi leimattujen verkkokauppatilaajien välille pitäisi aikaansaada. Alkaa muistuttamaan nykyajan päivitettyä versiota pirtutrokareiden ja viranomaisjahtaajien välillä 1919-1932 Suomen aluevesillä kieltolain aikana. Sen seurauksena syntyi alkoholimonopoli Alko v.1932 aikana. Pontikan polttokin metsän siimeksissä oli yleistä. Kiihkeä raittiusliike ei lopulta tavoitettaan saavuttanut.
1970-80-luvulla syntyi kyllä tietyille alueille keskarivapaita kuntia raitistamisen jäänteinä.

Tämä verkkotilaajien jahtaamisen perusteena on v.2023 Alkon monopolin jatkaminen hamaan tulevaisuuteen saakka mm.terveyshaittoihin vedoten.

Olisi mukava Ruotsin puolella asuvien sujuvammasta nykytilanteesta katutason tietoa. Vähän samaa kissahiirileikkiä oli aikoinaan sielläkin, mutta jonkinmoinen kompromissi saatiin aikaan. Etelä-Ruotsiin virtaa pelkästään Tanskan kautta vapaasti alkoholituomiset. Saksakin maantieteellisesti siellä lähempänä.
Eteläiseen Ruotsiin mitään vapaasti virtaa. Täydellinen höpö tarina. 10 litraa väkeviä öresundin sillalla vielä menee läpi oman käytön puitteissa. 70 x 0.7 litran pulloa halpis vodkaa Suomeen menevänä häätarjoiluja johti juomien menetykseen , 4 päivän kiinnipitoon Malmön poliisivankilassa. Juomien verotukseen. Ja vanhan sprintterin menetykseen käräjillä. Rikoksenteko välineenä.
Ja ihan porilaisten kokemaa.
 
Viimeksi muokattu:
Eteläiseen Ruotsiin mitään vapaasti virtaa. Täydellinen höpö tarina. 10 litraa väkeviä öresundin sillalla vielä menee läpi oman käytön puitteissa. 70 x 0.7 litran pulloa halpis vodkaa Suomeen menevänä häätarjoiluja johti juomien menetykseen , 4 päivän kiinnipitoon Malmön poliisivankilassa. Juomien verotukseen. Ja vanhan sprintterin menetykseen käräjillä. Rikoksenteko välineenä.
Ja ihan porilaisten kokemaa.


Onko tästä tapauksesta lisätietoja? Kiinnostaisi.
 
Tämä tai vastaava on kyllä jokaisen tuontimietoja nauttivan "autotalli/miesluola" juopon pakkohankinta.
Tee se itse- henkisille löytyy myös tubesta paljon variaatioita.
Tuli tossa vuosi pari sitten kaverin kanssa tehtyä tällainen paineilmalla toimiva molemmille. Tärkeää mitoittaa sylinteri oikein, meillä osus kyl niin kohilleen kun olla ja voi. Koitin kaivaa kuvaa mutta ei nyt osunut silmään jostain syystä. Pitää laittaa kun tulee vastaan tai ottaa uusi kuva tallista.
Kaupallisen paineilmalla toimivat olivat vissiin hyvän matkaa toista sataa euroa - tälle jäi jotain 60€/naama kaikkimeen kun kahden puristimen osat tilas kerralla jostain amazonista tai vastaavasta. Ja itsehän kun tiggaili kasaan niin sai sen mitä ansaitsee :)
 
Sain tarpeekseni Beerdomesta. Laitoin niille viestiä , että jos tilaukseni ei lähde viikon sisään, pistän Paypal disputen.
Mites muut? Oletteko saaneet tilauksia tai rahoja takaisin?

Olen sanani mittainen mies, niin teen disputen ensi viikolla. Hyvää olutta sieltä tulisi ja tätä ennen on toimineet tilaukset. Olisi sääli lopettaa tuon kaupan käyttäminen, mutta 2kk käsittelyaika ei ole ok.
 
Sain tarpeekseni Beerdomesta. Laitoin niille viestiä , että jos tilaukseni ei lähde viikon sisään, pistän Paypal disputen.
Mites muut? Oletteko saaneet tilauksia tai rahoja takaisin?

Olen sanani mittainen mies, niin teen disputen ensi viikolla. Hyvää olutta sieltä tulisi ja tätä ennen on toimineet tilaukset. Olisi sääli lopettaa tuon kaupan käyttäminen, mutta 2kk käsittelyaika ei ole ok.
Täälläkin odotellaan pakettia. Seuranta koodi tuli viikkoja sitten. Disputea ajattelin kanssa tehdä, kun lupailuista huolimatta ei ole mitään tapahtunut. Harmi, aikaisemmat tilaukset mennyt ongelmitta.
 
Todennäköisesti joutuu. Verrataan tilannetta vaikka huumausainelakiin. Jo pelkkä yritys hankkia aineita on tuomittavaa. Sinunkin tilanteessa, "olet yrittänyt" saada verovapaata viinaa.
Tilasin joskus virontupakat.comista muutaman kartongin ja jäivät tulliin. Kävin tulissa sanossa että en ota niitä vastaan että lähettäkää vain takaisin. No verolaput tuli vuoden päästä mutta en joutunut maksamaan kun en ollut tavaraa ottanut vastaan.
 
Tilasin joskus virontupakat.comista muutaman kartongin ja jäivät tulliin. Kävin tulissa sanossa että en ota niitä vastaan että lähettäkää vain takaisin. No verolaput tuli vuoden päästä mutta en joutunut maksamaan kun en ollut tavaraa ottanut vastaan.
Hmm. Muistatko tarkemmin miten kauan aikaa sitten?
 
2018 vuonna kaveri lähetti thaimaasta paketin missä oli 1katsa tupakkaa ja kuivattua kalatuotteita.Olisi pitänyt lähteä tullaamaan henk,kohtaisesti 80km päähän.En lähtenyt.Lähettivät takaisin thaimaan postikonttoriin,Ei siitä sen kummempaa seurannut.Valtio hävisi postikulut.
 
Sain tarpeekseni Beerdomesta. Laitoin niille viestiä , että jos tilaukseni ei lähde viikon sisään, pistän Paypal disputen.
Mites muut? Oletteko saaneet tilauksia tai rahoja takaisin?

Olen sanani mittainen mies, niin teen disputen ensi viikolla. Hyvää olutta sieltä tulisi ja tätä ennen on toimineet tilaukset. Olisi sääli lopettaa tuon kaupan käyttäminen, mutta 2kk käsittelyaika ei ole ok.
Täällä omat kokemukset Beerdomesta seuraavat: Tein kaksi tilausta 25.1 ja 26.1. 26.1 tehty tilaus saapui noin vajaa kuukautta myöhemmin perille ja aloin utelemaan tuon 25.1 tehdyn tilaukseni perään. Aluksi Rene pahoitteli, että koko tilaus on unohtunut käsitellä sekä, että laittaa sen seuraavalla viikolla tulemaan. Samalla myös valitteli jo täälläkin mainittua selkävaivaansa yms.

Seuraava ja sitäkin seuraava viikko koitti ja mitään ei tapahtunut, ei edes vastauksia sposteihin. Käynnistin disputen Paypalin kautta ja siellä Rene laittoi yhden viestin, että jos oluet vielä kelpaavat, niin laittaa ne tulemaan asap. Tämä oli aika tarkalleen helmikuun lopussa. Oluita eikä muuta viestittelyä enää näkynyt vaikka laitoin Paypalin sekä spostin kautta utelua, että missä mennään. Dispute aika meni umpeen ja sain rahani takaisin. 65 vuorokauden aikana lähetetty noin kymmenkunta spostia sekä 7 viestiä Paypalin kautta sekä liitetiedostoja/valokuvia tilauksesta/sposteista tusinan verran. Eli näillä kokemuksilla Beerdomea en suosittele.
 
On se kyllä outoa, että yhden jos toisenkin toimittajan kuljetukset tulevat edelleen n. viikossa läpi mutta shippiin ei juuri ollenkaan.
 
Täällä kans tilattu beerdomesta 10.2 perus sähköpostiviestit saatu ja yhteen kyselyyn vastasivat postittavansa 24.3 viimeistään.Laitoin nyt viestiä että tämän viikon oottelen ja sitten lähtee dispute,katsotaan miten käy.
 
On se kyllä outoa, että yhden jos toisenkin toimittajan kuljetukset tulevat edelleen n. viikossa läpi mutta shippiin ei juuri ollenkaan.
Joo, eilen hain marketista alks/fransberg 2 lootaa. Viikossa tuli. Shippii/Ups edelleen tullissa 4 lootaa(yli 40 päivää). 1 vapautettu vissiin ja pitäisi ehkä tällä viikolla tulla.
 
Onko tästä tapauksesta lisätietoja? Kiinnostaisi.
Kolme Suomi ukkoa sprintterin romussa. Kokonais määrä mitä Saksasta ostettiin kolmelle oli. 70x0.7 viinaa , 40 lonkero laatikkoa. 50 laatikkoa olutta. 10 kartonkia tupakkaa ostettuna Hampurin laivatukusta. Viinat burgista callen puodista verollisena.
Perjantai iltasella öresundin sillalle. Yhtään ruotsiin osaajaa ei mukana. Kiinni. Yöksi Malmön poliisitalolle, kuulustelut seuraavana maanantaina tulkin avustuksella. Vuosi myöhemmin käräjille malmööseen. Reilu tonni euroissa naamaakohden maksamista ja sprintterin jämä valtiolle. 2014.
Käräjillä koitettiin tuota hääjuhla tarinaa meikäläisen kohdalla. Loput meni omaan käyttöön jutulla.
Semmoinen vapaa ruotsi. Kuulemma salakuljetusta.
 
Viimeksi muokattu:
Paras paikka tilata viskejä? Osassa näyttää olevan hinnat jopa korkeampia kuin alkossa :eek:
Hakusessa hieman spessumpaa juomaa, ei normeja, mutta ei myöskään ihan hirveän monen sadan pulloja.
 
Joo, eilen hain marketista alks/fransberg 2 lootaa. Viikossa tuli. Shippii/Ups edelleen tullissa 4 lootaa(yli 40 päivää). 1 vapautettu vissiin ja pitäisi ehkä tällä viikolla tulla.
Sama mullakin, kahdeksassa päivässä. Paketin kyljessä oli joku tussimerkintä.
Shippii/Budbee 16.1 makailee edelleen jossakin. Sen jälkeen en oo kysellyt kun Netpis sanoi: Odota kärsivällisesti: Shippii sanoi: Tiedustele tullilta. Tulli sanoi: Kysele kuljetusfirmasta. Kyllä näyttää SääntöSuomi viety jopa pidemmälle kuin se tuonniminen, vuosien takainen, sinänsä naseva tv-ohjelmasarja-> Jussi Heikelän johdolla läpikäydessä täkäläisiä kummallisuuksia.
 
Mites nuo disputet, jos myyjä on lähettänyt/pakannut tavaran sovitusti ja vastaa siihen disputeen näin, niin tuleeko ne rahat kuitenkin takaisin eli maksaako PayPal lystin?
 
Sain tarpeekseni Beerdomesta. Laitoin niille viestiä , että jos tilaukseni ei lähde viikon sisään, pistän Paypal disputen.
Mites muut? Oletteko saaneet tilauksia tai rahoja takaisin?

Olen sanani mittainen mies, niin teen disputen ensi viikolla. Hyvää olutta sieltä tulisi ja tätä ennen on toimineet tilaukset. Olisi sääli lopettaa tuon kaupan käyttäminen, mutta 2kk käsittelyaika ei ole ok.
Dispute tehty ja eskaloitukin. Samalla olen heittänyt whatappilla viestiä. Samat katteettomat lupaukset kuin sähköpostilla. Ei missään olosuhteissa kannata tilata mitään tuolta enää. Harmi sinänsä, laatu juomia mitä ei muualta saa.
 
Sama mullakin, kahdeksassa päivässä. Paketin kyljessä oli joku tussimerkintä.
Shippii/Budbee 16.1 makailee edelleen jossakin. Sen jälkeen en oo kysellyt kun Netpis sanoi: Odota kärsivällisesti: Shippii sanoi: Tiedustele tullilta. Tulli sanoi: Kysele kuljetusfirmasta. Kyllä näyttää SääntöSuomi viety jopa pidemmälle kuin se tuonniminen, vuosien takainen, sinänsä naseva tv-ohjelmasarja-> Jussi Heikelän johdolla läpikäydessä täkäläisiä kummallisuuksia.
Samalla kun hain bussin kyydissä näpäköillä kuljetuskärryillä noutopisteestä, piipahdin ensin äänestämässä ja päätteeksi 3v. tauon jälkeen 4€ häppärille, Olvi III, 0.5 ltr.
 
Mäkin laitoin nyt beerdomeen pay pal disputen. 2kk ja 3 päivää tilauksesta. Laskin että kuusi kertaa tänä aikana Rene tai Zdenka valehdellut, että boksi on valmiina ja kohta lähtee. Harmi, olis ollut kiva juoda kesän korvalla tsekkibisseä.
 
Onko muilla shippiin sivut tökkinyt? Ite en saa toimitustapaa valittua ja shippiin aspa ei vastaa meileihin. Kolmea eri selainta kokeiltu ilman tulosta
 
1/4 kotiutunut.

AlkoholijuomaveroAlexander Dunkel 4.2% 24x0.33L Best Before 07.01.2023 × 3
37,97 €​
8,97 €​
JuomapakkausveroShippii/Ups
12,11 €​
14,99 €​
Veronkorotus 25%
12,52 €​
62,60 €​
23,96 €​
86,56 €​
 
Teippi
 

Liitteet

  • 20230328_205835.jpg
    20230328_205835.jpg
    112,6 KB · Luettu: 874
Tilannepäivitystä Beerdomen tilanteeseen:
Dear All,
I hope that you are doing well and that unlike here in the Czech Republic, the cold weather has not returned to you.

I thought it was important to send all of you a quick update regarding order shipping and current delays as I would like to avoid disappointing you. Some of you know that I have recently spend a few days in hospital and returned home. Unfortunately it turned out that the release came too early and I am now back at the hospital for further observation and some tests. Unfortunately I will have to stay here for the rest of the week with the outlook of returning home just before the weekend. No dangerous or life-threatening diagnosis has been made therefore it is safe to assume that it is not a serious condition but I have been ordered to rest (a lot) and still have to undergo some tests.

Unfortunately this means that Beerdome.cz is lacking the ability to ship all the orders we currently have on backlog as well as taking care of all emails and messages within an acceptable timeframe. Your orders have not been lost and we do intend to ship them as soon as possible but we will still need a bit longer than we initially anticipated. The same applies to responding to emails as this is currently being taking care of by my partner. However, as she also takes care of our four months old daughter, this too is challenging.

Those of you who know us, either because we personally met, or we were communicating by emails / messages, know that Beerdome.cz is only run by two people, my partner and I. While this means that we are able to take care of your beers with a personal touch, unfortunately it also means that if something unforeseen happens, it has a great impact on you and on us.
Going forward, we will change this and we will be looking to bring someone onboard to support us and work with us on order fulfillment.

Long story short, I wanted to quickly inform you about what is currently going on and why order shipping has temporarily been limited to non-heavy packages (smaller orders which my partner can pack and carry). I know many of you are wondering about the status of your order and I want to make sure that you know we haven't forgotten about you.

I do not expect any further complications and I do expect to finally be released from hospital on Friday which will allow me to get additional rest over the weekend and then slowly come back to ship your orders and support my partner with anything administrative such as emails, messages and so on. I understand that the long wait is frustrating and I do apologize for the inconvenience this causes but we will get back on track and will send you individual updates regarding your order. We would just like to ask you for a little bit more patience.

Many thanks for your understanding.

Kind Regards,
Zdenka Celisova on behalf of Rene Aurin
Beerdome.cz
 
Tilannepäivitystä Beerdomen tilanteeseen:
Dear All,
I hope that you are doing well and that unlike here in the Czech Republic, the cold weather has not returned to you.

I thought it was important to send all of you a quick update regarding order shipping and current delays as I would like to avoid disappointing you. Some of you know that I have recently spend a few days in hospital and returned home. Unfortunately it turned out that the release came too early and I am now back at the hospital for further observation and some tests. Unfortunately I will have to stay here for the rest of the week with the outlook of returning home just before the weekend. No dangerous or life-threatening diagnosis has been made therefore it is safe to assume that it is not a serious condition but I have been ordered to rest (a lot) and still have to undergo some tests.

Unfortunately this means that Beerdome.cz is lacking the ability to ship all the orders we currently have on backlog as well as taking care of all emails and messages within an acceptable timeframe. Your orders have not been lost and we do intend to ship them as soon as possible but we will still need a bit longer than we initially anticipated. The same applies to responding to emails as this is currently being taking care of by my partner. However, as she also takes care of our four months old daughter, this too is challenging.

Those of you who know us, either because we personally met, or we were communicating by emails / messages, know that Beerdome.cz is only run by two people, my partner and I. While this means that we are able to take care of your beers with a personal touch, unfortunately it also means that if something unforeseen happens, it has a great impact on you and on us.
Going forward, we will change this and we will be looking to bring someone onboard to support us and work with us on order fulfillment.

Long story short, I wanted to quickly inform you about what is currently going on and why order shipping has temporarily been limited to non-heavy packages (smaller orders which my partner can pack and carry). I know many of you are wondering about the status of your order and I want to make sure that you know we haven't forgotten about you.

I do not expect any further complications and I do expect to finally be released from hospital on Friday which will allow me to get additional rest over the weekend and then slowly come back to ship your orders and support my partner with anything administrative such as emails, messages and so on. I understand that the long wait is frustrating and I do apologize for the inconvenience this causes but we will get back on track and will send you individual updates regarding your order. We would just like to ask you for a little bit more patience.

Many thanks for your understanding.

Kind Regards,
Zdenka Celisova on behalf of Rene Aurin
Beerdome.cz
Voi olla tottakin. Itse sain paketin toissaviikolla ja se oli melko pieni ja kevyt paketti. Olikohan noin 9 kiloa. Toki sen perään piti kysellä useamman kerran ja joko ensimmäinen lähetys hukkui tai se vain hengasi jossain. Vasta toinen lähetyskoodi aktivoitui/toimi ja sekin yli viikon päästä siitä kun sen sain. Kun koodi aktivoitui, se oli kuljetusyhtiön mukaan eka päivä niiden hallussa ja siitä 6pv eteenpäin, niin paketti oli näpeissäni.
 
Ei ole ollut. Vain shippii/ups tuntuu jäävän tulliin. Ups taitaa rajalla ne jo viedä tullin tiloihin suoraan.
Mutta ainakin itsellä suora UPS tuli perille, joka siis ei ollut Shippiin kautta tilattu. Ja Saksasta 4 päivässä kotiovella.

Shippii/Budbee tosin päätyi Tulliin, joten aivan kuin Shippii informoisi Tullia ja/tai olisi saanut kuljetusliikkeet poimimaan lähetykset Tullille. Jokuhan oli laittanut jostain terminaalista kuvan, jossa oli "tulliin"-rullakko. Voi olla että sellaiset kuljetusliikkeet jäävät ilman tilauksia kun tieto leviää ja jossain vaiheessa se leviää varmasti.
 
Itsellä tämmöinen tapaus, josta kirjoittelin aikaisemmin tännekin:
Tilasin 3.1. juomia yhden paketin verran Drinksut.comilta ja kuljetus Perille.eulta. Pakettia ei alkanut kuulua. Monet kyselyt s-postilla ja whatsapilla, lopussa yritin soitella molemmillekin. Ei vastausta.
Tein disputen 21.3. aamulla Nordean luottoyhtiölle, juomat maksoin paypalin kautta ja kuljetuksen masterilla. Saman päivän iltapäivänä tuli paypalilta viesti, että drinksut on laittanut palautuksen mulle. Nordealta tuli viesti vasta iltapäivän päätteeksi, että ovat ottaneet tapaukseni käsittelyyn.
Sattumaako, että drinksut palautti rahat samanpäivän aikana vai laittoiko Nordea heti asian vireille?
Maksetusta kuljetusmaksusta ei ole kuulunut vielä mitään... Nimim. Drinksut never again!
 
Uusi käyttäjä täällä. Terve!
En ole huomannut mitään mainintaa Nettikuskista ... tuota olen käyttänyt ennen tätä tullin tehovalvontaa.
Onko kokemuksia nyt tehovalvonnan aikana ko kuriirista?
 
Uusi käyttäjä täällä. Terve!
En ole huomannut mitään mainintaa Nettikuskista ... tuota olen käyttänyt ennen tätä tullin tehovalvontaa.
Onko kokemuksia nyt tehovalvonnan aikana ko kuriirista?

Eikös tuo ole ainoastaan Viinikaupan kuriiri?

Että terve vaan, ehkä vielä tavataan :btooth:
 
Jep, viinikaupasta olen Nettikuskin välityksellä tilannut aiemmin.. saattaapi olla vain Viinikaupan kuski.....
 
Mä sain Reneltä kilometrin pituisen wa viestin, jossa esim tämä

We never planned to become the new "Amazon" for Finish beer lovers but it seemed we did when in October Finish customs announced a change in how they would treat and search for beer packages. When they announced it, the next morning I saw 30 new orders just that one morning and it continued. Grand for many "businesses" but we were still only two people, one of which 8 months pregnant with our baby daughter. Since then, since that influx of orders we faced issues with controlling it. Perhaps we should have closed Finland, perhaps we shouldn't but since that day we have been behind with everything and it has affected us in how we operate significantly.

Eli sanoo ongelmien alkaneen lokakuussa. Minusta myös vahvistaa, että on valehdellut koko kevään. Kauppa näyttäisi olevan edelleen pystyssä ja kamat voi lisätä koriin?? Vaikka pakkaajatoimari on lasaretissa ja bisnes kaatunut käsiin.

Jotenkin outo persoona. Tavallaan uskon sitä tossa. Vaikuttaa jotenkin tunnolliselta ja nössöltä. Kirjoittelee valtavia tekstimääriä. On kuitenkin faktana valehdellut pakanneensa ja lähetelleensä paketteja. Ihan ihme "customer experience" ainakin minulle.

Niin ja Zdenkalle voimia, kuulostaa raskaalta kundikaverilta.
 
Jotenkin outo persoona. Tavallaan uskon sitä tossa. Vaikuttaa jotenkin tunnolliselta ja nössöltä. Kirjoittelee valtavia tekstimääriä. On kuitenkin faktana valehdellut pakanneensa ja lähetelleensä paketteja. Ihan ihme "customer experience" ainakin minulle.

Kyllä tuossa jotkut faktat täsmää. Silti ihmettelen suuresti ettei löydy suvusta tai lähipiiristä apukäsiä hoitamaan pakkaushommia. Täähän kuulostaa olevan ihan ok bisnes heille. Ja isännän käsiä varmaan arvostettaisiin sen tyttären hoitamiseen tällä hetkellä. Olin jo eilen tekemässä peliliikettä tilaukseni (1 kpl tammikuulta sisällä, samankaltaista viestinvaihtoa kuten muutkin harrastaneet) suhteen, mutta nämä viestit tulivat aiemmin. Katsotaan nyt vielä tovi.
 
Mä sain Reneltä kilometrin pituisen wa viestin, jossa esim tämä

We never planned to become the new "Amazon" for Finish beer lovers but it seemed we did when in October Finish customs announced a change in how they would treat and search for beer packages. When they announced it, the next morning I saw 30 new orders just that one morning and it continued. Grand for many "businesses" but we were still only two people, one of which 8 months pregnant with our baby daughter. Since then, since that influx of orders we faced issues with controlling it. Perhaps we should have closed Finland, perhaps we shouldn't but since that day we have been behind with everything and it has affected us in how we operate significantly.

Eli sanoo ongelmien alkaneen lokakuussa. Minusta myös vahvistaa, että on valehdellut koko kevään. Kauppa näyttäisi olevan edelleen pystyssä ja kamat voi lisätä koriin?? Vaikka pakkaajatoimari on lasaretissa ja bisnes kaatunut käsiin.
Ja syyskuussa "ongelmia paikallisen kuriirin kanssa", lokakuussa kertoi palkanneensa 2 työntekijää lisää ja nyt sitten ollaan sairaalassa. Koko ajan on kertonut lukuisille tilauksensa perään kyselleille hävinneistä paketeista ja lupaillut "lähettää uudelleen". If it quacks like a duck...
 
Raportoidaan nyt tännekin, että 22.3 tilattu alks / Fransberg 4 laatikon setti tulee huomenna Postin kuljetuksella kotiovelle, eli 8 päivässä perille eikä jäänyt tulliin.. :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 786
Viestejä
4 516 741
Jäsenet
74 474
Uusin jäsen
jimbo12
Back
Ylös Bottom