Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Raportoidaan nyt tännekin, että 22.3 tilattu alks / Fransberg 4 laatikon setti tulee huomenna Postin kuljetuksella kotiovelle, eli 8 päivässä perille eikä jäänyt tulliin.. :)
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
646
Jep, viinikaupasta olen Nettikuskin välityksellä tilannut aiemmin.. saattaapi olla vain Viinikaupan kuski.....
Eikö tällainen ole edelleen etämyyntiä ja verovelvollisuus siellä myyjäportaalla? Siis jos on selkeästi "naimisissa" johonkin nettimyyntipaikkaan. Ja pahoittelut jos tätä on jo viime päivinä käsitelty, viestejä tulee tähän ketjuun huolella ja itse olen (ollut,valitettavasti) lähinnä Netprisin ja alkstarin asiakas.
 
Liittynyt
25.06.2020
Viestejä
42
Raportoidaan nyt tännekin, että 22.3 tilattu alks / Fransberg 4 laatikon setti tulee huomenna Postin kuljetuksella kotiovelle, eli 8 päivässä perille eikä jäänyt tulliin.. :)
Menikö monta päivää et alko postin seuranta toimimaan? Tai siis että paketti oli suomen puolella kun lähtivät saksasta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Tämä tilauspäivän 22.3 status näkyi 6 päivää: "We have received notification about the shipment, currently located at the sender or on its way to Bring's terminal. The tracking is updated when the shipment has arrived at terminal in the destination country"

28.3 päivittyi; "The shipment has been sorted and forwarded."

29.3 Posti kysyi jakeluajankohtaa.

Postin seuranta näyttää käytännössä samat vaiheet kuin tuo Bringin seuranta. Alun hiljaiselon jälkeen sitten nopeasti saapuvat perille ja 6 päivää kesti että näkyi paketti olevan Suomessa ja siitä 2 päivää niin jakelu.
 
Liittynyt
28.03.2023
Viestejä
5
Eikö tällainen ole edelleen etämyyntiä ja verovelvollisuus siellä myyjäportaalla? Siis jos on selkeästi "naimisissa" johonkin nettimyyntipaikkaan. Ja pahoittelut jos tätä on jo viime päivinä käsitelty, viestejä tulee tähän ketjuun huolella ja itse olen (ollut,valitettavasti) lähinnä Netprisin ja alkstarin asiakas.
Aiemmin oli Viinikaupan sivuilla suora linkki Nettikuskiin. Nykyisin ei ole linkkiä vaan kehotetaan etsimään googlella kuljetusfirma. Tuo Nettikuski on vaan itsellä jäänyt kuriiriksi aiempien kokemusten vuoksi.
Eli tuskin nykyään pystyy todistamaan, että olisi etämyyntiä.
 
Liittynyt
28.03.2023
Viestejä
5
1/4 kotiutunut.

AlkoholijuomaveroAlexander Dunkel 4.2% 24x0.33L Best Before 07.01.2023 × 3
37,97 €​
8,97 €​
JuomapakkausveroShippii/Ups
12,11 €​
14,99 €​
Veronkorotus 25%
12,52 €​
62,60 €​
23,96 €​
86,56 €​
Eikö tullut mitään " 100e rangaistusmaksua" ?
 
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
4
Jokohan uusi hallitus mahtaa tajuta alentaa mietojen verotusta, jotta verorahat jäisivät suomeen? Toiveikas sen suhteen olen. Iltalehtikin jo maalailee kuvaa Suomesta jossa viinit ja näemmä nuuskakin vapautettu päivittäistavarakauppaan.

"Suurin osa suomalaisista haluaisi viinit ruokakauppoihin. Millainen olisi Suomi, jossa tämä olisi sallittua? Tämä juttu vie vaihtoehtoiseen tulevaisuuteen, jollaisen moni poliitikko kevään vaalien jälkeen haluaisi luoda. Siinä tulevaisuudessa myös nuuskan myynti olisi laillista."

Tällainen olisi Suomi, jossa viiniä ja nuuskaa myytäisiin ruokakaupassa

Tunnuksia en omista, mutta mielenkiintoista olisi lukea. Myös näin nuuskankäyttäjän näkökulmasta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Jokohan uusi hallitus mahtaa tajuta alentaa mietojen verotusta, jotta verorahat jäisivät suomeen? Toiveikas sen suhteen olen. Iltalehtikin jo maalailee kuvaa Suomesta jossa viinit ja näemmä nuuskakin vapautettu päivittäistavarakauppaan.

"Suurin osa suomalaisista haluaisi viinit ruokakauppoihin. Millainen olisi Suomi, jossa tämä olisi sallittua? Tämä juttu vie vaihtoehtoiseen tulevaisuuteen, jollaisen moni poliitikko kevään vaalien jälkeen haluaisi luoda. Siinä tulevaisuudessa myös nuuskan myynti olisi laillista."

Tällainen olisi Suomi, jossa viiniä ja nuuskaa myytäisiin ruokakaupassa

Tunnuksia en omista, mutta mielenkiintoista olisi lukea. Myös näin nuuskankäyttäjän näkökulmasta
En pidättäis hengistystä.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Jokohan uusi hallitus mahtaa tajuta alentaa mietojen verotusta, jotta verorahat jäisivät suomeen? Toiveikas sen suhteen olen. Iltalehtikin jo maalailee kuvaa Suomesta jossa viinit ja näemmä nuuskakin vapautettu päivittäistavarakauppaan.

"Suurin osa suomalaisista haluaisi viinit ruokakauppoihin. Millainen olisi Suomi, jossa tämä olisi sallittua? Tämä juttu vie vaihtoehtoiseen tulevaisuuteen, jollaisen moni poliitikko kevään vaalien jälkeen haluaisi luoda. Siinä tulevaisuudessa myös nuuskan myynti olisi laillista."

Tällainen olisi Suomi, jossa viiniä ja nuuskaa myytäisiin ruokakaupassa

Tunnuksia en omista, mutta mielenkiintoista olisi lukea. Myös näin nuuskankäyttäjän näkökulmasta
Ainakin Kokoomuksen tänä vuonna julkaistussa talouspoliittisessa ohjelmassa suunnitellaan alkoholi- ja tupakkaverojen korotuksia, joten ei taida toteutua.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
963
Minusta olisi asiallista, jos miettisitte ennen viestin lähettämistä, sopiiko se kulloisenkin ketjun aiheeseen. Jos alkoholin nettitilauksista ei ole mitään kirjoitettavaa, niin älkää sitten kirjoittako tähän ketjuun mitään.
Ainakin Kokoomuksen tänä vuonna julkaistussa talouspoliittisessa ohjelmassa suunnitellaan alkoholi- ja tupakkaverojen korotuksia, joten ei taida toteutua.
Kotimaan politiikka osiossa tosiaan voitte jatkaa...
 
Liittynyt
08.04.2021
Viestejä
129
Eikö tullut mitään " 100e rangaistusmaksua" ?
Sitä en tossa laskelmassa vielä ottanut huomioon kun 3 laatikkoa vielä tullissa. En tiedä tuleeko joka tilauksesta erikseen. Sen näkee sitten aikanaan mutta max 300€ kumminkin kuin 3 tilausta ja neljä laatikkoa jossa jokaisella oma seurantanumero.
 
Liittynyt
19.09.2020
Viestejä
5
Mahtaako Hartwallin sinistä saada tällä hetkellä mistään? Ainakin alks:sta ja drinksut.comista näyttää olevan loppu.

Edit: Drinksut.comisssa näyttää sittenkin olevan. Olin katsovinani aiemmin tänään ettei olisi.
 

Risto11

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.12.2022
Viestejä
46
Kotimaan politiikka osiossa tosiaan voitte jatkaa...
Liittyy tähän sikäli, että koko tilailu suuressa mittakaavassa lähti liikkeelle edellisen porvarihallituksen tekemästä alkoholiveron korotuksesta. Sitä ennen keppanatölkin 4.5% sai 0,83€ hintaan ja suurin osa tyytyi siihen. Salkulle tuli hintaa 16,32€ kun pantit vähentää. Nykyään salkulle tulee postikuluja Saksasta vähintään 10€ eli se vastasi 6,32€ - hintaista salkkua näissä nykyisissä nettikaupoissa. Ei ollut syytä tilata silloin, ellei halunnut jotain laadukkaampaa tai nelosta. Veronkorotus muutti pelin ja nyt kokoomus aikoo tuplata tämän virheensä järkevän EU-sääntöjä kunnioittavan politiikan sijaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Alko24plus tarjous Norrland Guldit+slots kotiutui eilen vajaa pari viikkoa tilauksesta, ei ollu pakettiin kajottu. Norrlog.
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
650
Näköjään shippiillä kuitenkin some päivystäjä on vielä palkkalistoilla, kun ovat blokanneet mut facebookista, palautteen antamisen jälkeen. :lol: Säälittävää toimintaa.
Tainnut koko sivu hävitä facebookista. Haulla ei löydy ja googlen kautta menee virhesivulle.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
68
Mahtaako Hartwallin sinistä saada tällä hetkellä mistään? Ainakin alks:sta ja drinksut.comista näyttää olevan loppu.

Edit: Drinksut.comisssa näyttää sittenkin olevan. Olin katsovinani aiemmin tänään ettei olisi.
Eipä kannata tilata sieltä, itellä ainakin näytti olevan keltasta hartsua sivuilla ja sitten ei ollutkaan.
Yli 2kk kesti että sain lonkeroni ja nekin oli lopulta väärin.

Ei kannata.
 
Liittynyt
11.03.2021
Viestejä
22
Minkälaisia kokemuksia viimeajoilta A24 tilauksista? Ajattelin tilata ja käyttää big bucksia (UPS ilmeisesti toimittaa), mutta edellisestä tilauksesta on nyt melkein puoli vuotta aikaa.
 
Liittynyt
24.02.2023
Viestejä
4
Minkälaisia kokemuksia viimeajoilta A24 tilauksista? Ajattelin tilata ja käyttää big bucksia (UPS ilmeisesti toimittaa), mutta edellisestä tilauksesta on nyt melkein puoli vuotta aikaa.
Jos A24 tilaat, niin ainoa vaihtoehto kuljetukselle Norrlog. Shippii/UPS big buck suoraan tulliin, eivätkä edes nouda juomia ennenkun toimitat A24 tilausvahvistuksen heille, jonka toimittavat tullille suoraan.
 
Liittynyt
11.03.2021
Viestejä
22
Jos A24 tilaat, niin ainoa vaihtoehto kuljetukselle Norrlog. Shippii/UPS big buck suoraan tulliin, eivätkä edes nouda juomia ennenkun toimitat A24 tilausvahvistuksen heille, jonka toimittavat tullille suoraan.
Oivoi, Big bucks toimi hienosti vielä viime vuoden lokakuussa ja hintakin oli kohtuullinen. Norrlogin hinta näyttää melko korkealta..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Alko24plus tarjous Norrland Guldit+slots kotiutui eilen vajaa pari viikkoa tilauksesta, ei ollu pakettiin kajottu. Norrlog.
Tosiaan nää tuli ja olen 1/2 Norlands Guldin avannu ja joka ikinen tölkki on kolhiintunu. Miten se on mahdollista? Jokaisessa on joku ruttu eikä vaan keissin reunimmaisissa niinkuin yleensä, vaan jokaisessa on jonkinlainen kolhu. Niin NG paketti kuin pahvilaatikkokin täysin ehjiä. Onkohan tossa toisessa keississä sama?
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
963
Tosiaan nää tuli ja olen 1/2 Norlands Guldin avannu ja joka ikinen tölkki on kolhiintunu. Miten se on mahdollista? Jokaisessa on joku ruttu eikä vaan keissin reunimmaisissa niinkuin yleensä, vaan jokaisessa on jonkinlainen kolhu. Niin NG paketti kuin pahvilaatikkokin täysin ehjiä. Onkohan tossa toisessa keississä sama?
Aikoinaan kiinnittänyt samaan huomiota muiden oluiden osalta. Ei muistaakseni merkitystä kaupalla tai olutmerkillä, mutta kolhuja tuntuu olevan järjestäen tölkeissä. En uskalla arvailla syitä, mutta nämä harmaalla alueella toimivat yrittäjät voivat myös hankkia tavaransa sieltä b-laarista mitkä eivät niille paikallisille "prismoille" kelpaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Aikoinaan kiinnittänyt samaan huomiota muiden oluiden osalta. Ei muistaakseni merkitystä kaupalla tai olutmerkillä, mutta kolhuja tuntuu olevan järjestäen tölkeissä. En uskalla arvailla syitä, mutta nämä harmaalla alueella toimivat yrittäjät voivat myös hankkia tavaransa sieltä b-laarista mitkä eivät niille paikallisille "prismoille" kelpaa.
Toi on mulla ensimmäinen kerta kun koko 24 päkki on kolhuilla. Satunnaisia on silloin tällöin mutta että kaikki..
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
415
Tosiaan nää tuli ja olen 1/2 Norlands Guldin avannu ja joka ikinen tölkki on kolhiintunu. Miten se on mahdollista? Jokaisessa on joku ruttu eikä vaan keissin reunimmaisissa niinkuin yleensä, vaan jokaisessa on jonkinlainen kolhu. Niin NG paketti kuin pahvilaatikkokin täysin ehjiä. Onkohan tossa toisessa keississä sama?
Luultavasti tölkityskone panimolla on tehnyt temput.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
93
Joskus tammi/helmikuun taitteessa tilattu 4x XMas olut ja 1x valkkaripänikkä eli kaksi pahvilaatikkoa netpris + shippii/UPS combolla. Toinen laatikko (2x Xmas ja viinipänikkä) tuli normaalisti viikon sisällä, tosin Postin pisteeseen UPSin sijaan. Toinen laatikko on edelleen teillä tietämättömillä. UPS seuranta sanoo, että rahtikirja luotu eli se ensimmäinen vaihe. Soitin UPS ja sieltä sanoi, että eivät ole saaneet kys. lähetystä, ota yhteys lähettäjään. Netpris vastasi, että molemmat laatikot on noudettu, ota yhteys Shippiihin. Shippii ei vastaa mitään sähköpostiin eikä sivuston reklamaatiokaavakkeen kautta tehtyyn ilmoitukseen.
Hakeeko UPS noi lähetykset Netprisin varastolta vai hakeeko Shippii ne ja UPS hakee ne Shippiiltä vai miten tuo ketju toimii?

Mitähän tässä tekis? Odottelis vielä vai disputea Paypaliin? Sinällään yhdentekevää, kun hinta se 2x 3,99€, mutta kun vituttaa, ettei mitään vastata.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Aikoinaan kiinnittänyt samaan huomiota muiden oluiden osalta. Ei muistaakseni merkitystä kaupalla tai olutmerkillä, mutta kolhuja tuntuu olevan järjestäen tölkeissä. En uskalla arvailla syitä, mutta nämä harmaalla alueella toimivat yrittäjät voivat myös hankkia tavaransa sieltä b-laarista mitkä eivät niille paikallisille "prismoille" kelpaa.
Välipurettu jossain, ja mitä pidempi reitti sen enemmän kolhuja tärinästä. Tai vaikka joku täyttänyt rahtikirjaan jotain muuta ja viimeinen valvottu osuus tulee jollain muulla kuin virallisella kalustolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
590
Tosiaan nää tuli ja olen 1/2 Norlands Guldin avannu ja joka ikinen tölkki on kolhiintunu. Miten se on mahdollista? Jokaisessa on joku ruttu eikä vaan keissin reunimmaisissa niinkuin yleensä, vaan jokaisessa on jonkinlainen kolhu. Niin NG paketti kuin pahvilaatikkokin täysin ehjiä. Onkohan tossa toisessa keississä sama?
Mulla oli sama homma taannoin, Alko24plus ja Norrlog. Oikein ryhdikäs pahvipaketti tuli, mutta kun ne kolme kaljapakkia sieltä riisuin, niin lommoilla lähes kaikki.
Ihan olivat alkuperäisessä muovikääreessäkin, eikä mitenkään uudelleenpakattua varaston seinustoilta kerättyä hukkakaljaa.
Omituista kyllä.
 

tahtilaakso

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.03.2023
Viestejä
5
Mulla oli sama homma taannoin, Alko24plus ja Norrlog. Oikein ryhdikäs pahvipaketti tuli, mutta kun ne kolme kaljapakkia sieltä riisuin, niin lommoilla lähes kaikki.
Ihan olivat alkuperäisessä muovikääreessäkin, eikä mitenkään uudelleenpakattua varaston seinustoilta kerättyä hukkakaljaa.
Omituista kyllä.

Sama homma alks.fi tilatuissa siidereissä ja koffin lime lonkerossa.. kaikissa tölkeissä kolhuja mutta ei yhtään rikki sentään.
 
Liittynyt
17.02.2023
Viestejä
40
Mä eskaloin sit ku toi disputen 20 päivää tulee täyteen. Olen kyllä ihan varma, että ei sieltä mitään kaljaa olla lähettämässä. Mulle eka kerta näin, sen 25 vuotta mitä netistä tullut ostettua. Mun on hirveän vaikea hahmottaa, että mikä tän källin strategia oli. Noi Renen vuodatukset on vähän tuollaisia nigerialaiskirjeitä. On häröä saada "sairaalasta" ihan vitun pitkä wa viesti. Viestissä Rene kertoo, että tilausten määrä ylitti hallintarajan lokakuun lopulla. No, tässä kohta on ihan vitun "loogista" lyödä tammikuulle tilauksia boostaava -50% kuljetusmaksusta. Imo on se tulkinta, että kassaan yritetään pumpata maksimimäärä rahaa joka suunnasta. Pay pal ei ole ainoa maksutapa. Tälläkin hetkellä sivusto on auki. Tarinassa, jossa ainoa duunari ja toimari on lasaretissa. Jotenkin olisi kutkuttavaa tietää totuus tästä.

Tarinan opetus, pay pal on loistava keksintö
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Mä eskaloin sit ku toi disputen 20 päivää tulee täyteen. Olen kyllä ihan varma, että ei sieltä mitään kaljaa olla lähettämässä. Mulle eka kerta näin, sen 25 vuotta mitä netistä tullut ostettua. Mun on hirveän vaikea hahmottaa, että mikä tän källin strategia oli. Noi Renen vuodatukset on vähän tuollaisia nigerialaiskirjeitä. On häröä saada "sairaalasta" ihan vitun pitkä wa viesti. Viestissä Rene kertoo, että tilausten määrä ylitti hallintarajan lokakuun lopulla. No, tässä kohta on ihan vitun "loogista" lyödä tammikuulle tilauksia boostaava -50% kuljetusmaksusta. Imo on se tulkinta, että kassaan yritetään pumpata maksimimäärä rahaa joka suunnasta. Pay pal ei ole ainoa maksutapa. Tälläkin hetkellä sivusto on auki. Tarinassa, jossa ainoa duunari ja toimari on lasaretissa. Jotenkin olisi kutkuttavaa tietää totuus tästä.

Tarinan opetus, pay pal on loistava keksintö
Tarina on kuitenkin konsistentti. Ensin on raskaana oleva vaimo. Sitten vaimo synnyttää vuodenvaihteessa. Sitten selkä nyrjähtää ja kotona on 4kk vauva.

Paypalissa on 180pv aikaa tehdä dispute. Tässä on vasta 60pv itsellä tulossa täyteen, niin ei nyt hätäillä. Ja edelleen, jos minä sanon viikko, niillä on viikko.

--

Ja jos katselee niiden Facebookkia, ne "sulki UK:n" , eli lopetti tilausten ottamisen sieltä. Sielläkin tosin "viimeinen mahdollisuus tilata vielä pari päivää" ja "Facebook-kommentointia on rajoitettu".
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
476
Onko kellään suositella mistä tilata lonkeroa? Nyt meinaan ihan Gin lonkeroa enkä Cool Grapea, koska eihän sitä lonkeroksi voi edes laskea.

Vanhasta tutusta alkc.fi / alks.fi varastosta ei tällä hetkellä löydy perus lonkeroa valitettavasti.
 

Jortikka88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.12.2022
Viestejä
14
Tämän vuoden yllätyksesi tuli ensimmäinen Netpris/Shippii tilaus kotiin alle kahdessa viikossa. Edelliset kaksi tilausta kesti huomattavasti yli kuukauden. Nyt kun lakkoja on joka puolella niin Suomen tulli voisi kanssa aloittaa jonkilaisen lakon ni saadaa juoma tilaukset perille normaalisti. :geek::lol:
 

uffee

Tukijäsen
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
187
Oliko kellekään viime aikoina tullut Shippii / UPS läpi vai meneekö juomat oletuksena jotenkin tulliin?

Toisaalta olisi "hauska" testata tullin toimivuus, mutta kyllähän nuo korotetut verot sekä tullin ryöstömaksut kirpaisee,jos ei pientäkään toivoa, että tulisi läpi.

Tilaus / kuljetus oli tosin tehty jo aiemmin, mutta loppuneiden tuotteiden ansiosta muutoksia vielä tuli. En kyllä tiedä miten tässä kohtaa tuon ennakkoilmoituksen kanssa menisi edes.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
145
Jotenkin itse veikkaisin, että iso osa shippiinkin tilauksista tulee läpi. Tänne foorumille toki tulee näkyville ne tapaukset, joissa tilaukset jääneet tullin haaviin. Ne tapaukset, joissa kaikki toiminut ongelmitta, taas eivät tule täällä niin paljon näkyville. Itselläni tullut kaksi eri tilausta netpris+shippii combolla viikossa läpi tehovalvonnan aikana.

Helsingin eräässä satamassa tullimiehenä työskentelevä kaverikin sanoi, että lähetyksiä tulee läpi "ihan v*tusti", kun kysyin häneltä mielipidettä tilauksen tekemiseen. Hänen mukaansa tullihenkilöstön motivaatio myös koko projektiin on äärimmäisen alhainen, tämänkin asian taisi toki muotoilla, että "ketään ei kiinnostaisi v*ttuakaan tehdä niitä hommia".
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
650
Itsellä kanssa joulukuussa ja tammikuussa tullut netpris/Alkostore24/shippii/ups reilussa viikossa sukkana läpi. 3 laatikkoa kummallakin kerralla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
@ako_finn jossain vaiheessa noi menee sen rajan yli, että mainostat täällä alkoholia, varsinkin kun suoraan kopioit mainoksen. Ja se on Suomen lain vastaista. Ihan vaan tiedoksi..

(ja jos sinut joku raportoi, se en ollut minä)
 
Liittynyt
24.03.2023
Viestejä
4
Noniin, Alks/Fransbergilta tuli tilaus lähikauppaan tasan viikossa, joskaan seurantakoodi ei toiminut koko aikana. Kaikki OK ja bisse on hyvää! Nyt kelpaa!

Saisivat laajentaa tota olutvalikoimaansa vielä, jotain kunnon Ale:ja valikoimaan niin meikäpoikahan tilailee
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Jos A24 tilaat, niin ainoa vaihtoehto kuljetukselle Norrlog. Shippii/UPS big buck suoraan tulliin, eivätkä edes nouda juomia ennenkun toimitat A24 tilausvahvistuksen heille, jonka toimittavat tullille suoraan.
Olisko tähän väitteeseen jotain lisätietoa, vai onko kokemus lavatilauksesta?

Aluvuodesta pienpakettina Shippii/UPS toimi kuinjunan vessa, ilman tulleja, ja kuljetus oli edelleen noin puolet kilpailijoita edullisempi. Samaan aikaan Alks/Fransbergit jäi tulliin. Nyt taas Alksilta on tullut monta tilausta läpi.


Alksista olut on sen verran kallista jotta jää suosiolla tilaamatta, joten ihan mielellään kuulisi onko AS24/UPS tehnyt jonkin tuollaisen linjauksen
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 439
Viestejä
4 199 518
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom