Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Oli taas päin kettua shippii kokemukset, kun koitin tilata 46,7kg lähetystä shippii/budbee toimituksella, ni shippii antaa tietojen syötön jälkeen halvimpana vaihtoehtona 75,99€ shippii homedelivery vaihtoehdon, vaikka heidän laskin näyttää 44,99€ hintaa budbee kotiintoimituksella.
No ei auta muuta kuin pyytää lähettäjää antamaan uusi tilausnumero että saa sitten ups bigbuck$ toimituksen tilattua.
Shippiin sivut ovat kyl persiistä kun se lukitsee sen tilausnumeron heti ekassa vaiheessa, ni sen jälkeen on turha koittaa enää tehdä mitään muutoksia.
Tämä on jo toinen kerta kun joudun pyytämään uutta tilausnumeroa lähettäjältä. Ekalla kerralla joku muu oli käyttänyt samaa tilausnumeroa testailuun, ni ois maksanut 6 kaljalootan (24x0,33) toimitus ~150€ :D
Tähän jatkoa.
Eli kyselin lähettäjältä sitä tilausnumeron vaihtoa ja eilinen vastaus oli tällainen

Dear Customer
We have information that Shippii in this time have problems with UPS Big Bucks , and we dosn´t know the status and how long it will take .
From Our customers we have a feedback that they choose now Norrlog or FBS as the shipment provider and the order number will be the same xxxxxxxxx. This recommendation came from Customers who are satisfied with those companies.


Ja tänään tuli toinen vastaus

We packed your order and it´s almost ready for shipment. Therefore we notice that we dosn´t have any order label for shipment. Could You please order a shipment for Your goods. You can choose any delivery service for the order, the customer decides this by themselves. There are many different options for delivery services, which Customers recommend like Norrlog, FBS, and others. We do not propose or recommend them separately.

Onko porukalla ollut nyt ongelmia Shippii/ups bigbuck$ toimitusten kanssa? Sen yhden kokemuksen luin jo ,missä koko lähetys hävinnyt harakoille. Minulla nuo ups collect ja bigbuck$ toimitukset ovat toimineet aiemmin 5/5, eli ei mitään valittamista.
Pitäisikö sitten vaan tilata toimitus norrlogilla vaikka onkin sitten 7€ kalliimpi ja pitäisi tulla postin automaattiin, siis ei ole kotiin toimitus kuten bigBuck$ olisi. Vai pitäiskö vaan pyytää edelleen uutta tilausnumeroa jotta saisi tuon ups bigbuck$ toimituksen tilattua.
Ja onko nyt mitään arviota kumman yhtiön paketit jäävät enemmän tullin haaviin?

EDIT. Tilasin nyt sitten Norrlogilta toimituksen, kun en jaksanut enää tuota asiaa miettiä. Saa nähdä tuleeko perille ja kuinka nopeasti. Tämä on ensimmäinen kerta kun Norrlogilta tilasin toimituksen
 
Viimeksi muokattu:
Tähän jatkoa.
Eli kyselin lähettäjältä sitä tilausnumeron vaihtoa ja eilinen vastaus oli tällainen

Dear Customer
We have information that Shippii in this time have problems with UPS Big Bucks , and we dosn´t know the status and how long it will take .
From Our customers we have a feedback that they choose now Norrlog or FBS as the shipment provider and the order number will be the same xxxxxxxxx. This recommendation came from Customers who are satisfied with those companies.


Ja tänään tuli toinen vastaus

We packed your order and it´s almost ready for shipment. Therefore we notice that we dosn´t have any order label for shipment. Could You please order a shipment for Your goods. You can choose any delivery service for the order, the customer decides this by themselves. There are many different options for delivery services, which Customers recommend like Norrlog, FBS, and others. We do not propose or recommend them separately.

Onko porukalla ollut nyt ongelmia Shippii/ups bigbuck$ toimitusten kanssa? Sen yhden kokemuksen luin jo ,missä koko lähetys hävinnyt harakoille. Minulla nuo ups collect ja bigbuck$ toimitukset ovat toimineet aiemmin 5/5, eli ei mitään valittamista.
Pitäisikö sitten vaan tilata toimitus norrlogilla vaikka onkin sitten 7€ kalliimpi ja pitäisi tulla postin automaattiin, siis ei ole kotiin toimitus kuten bigBuck$ olisi. Vai pitäiskö vaan pyytää edelleen uutta tilausnumeroa jotta saisi tuon ups bigbuck$ toimituksen tilattua.
Ja onko nyt mitään arviota kumman yhtiön paketit jäävät enemmän tullin haaviin?

Mikä verkkokauppa tässä on kyseessä?
 
Omat etäostotilaukset on pitkään olleet jäissä. Ihan tämän ketjun takia. "Kaveri" oikeasti oli kaveri, enkä minä , ja hän on tilannut väkeviäkin. Tämä siis tullivalvonnan alettua.

Suosittelen , että verot maksetaan , kun arpa kohdalle osuu. Tietenkin aina voi ja kannattaa reklamoida, mutta lopulta se on kuitenkin maksettava. En jättäisi maksuja viranomaiselle maksamatta, vaikka kuinka vituttaisi.

--

Etämyyntitilauksena on taas tulossa olutta Beerdomesta. Huono palvelu, mutta lähetykset toimi viime kerralla. Nyt ei lähetyskään toimi. Täytyy katsoa, ostanko enää. Ehkä ostan, jos tuotteet on priimaa, niinkuin viimeeksi. Osassa oluita oli BBE 2024.
 
Toivottavasti nää nyt ei ihan sekaisin ole mutta nyt olisi neuvot tarpeen. Miten kävi sille jonka isä sai myös verolaput?
Kirjoitin viiden sivun vastineen, jossa parhaani mukaan todistelin kuvin ja linkein Alksin ja Fransbergin oleen käytännössä samaa perheyritystä, niillä on ja on ollut yhteinen hinnoittelupolitiikka sekä että Fransberg toimii ilman työntekijöitä kolmessa eri maassa tehden miljoonien liikevaihdon, mikä ei olisi mahdollista ilman puitesopimuksia kauppojen kanssa, täten meidän tapaus olisi katsottava etämyynniksi. Ei ole kuulunut vastausta verottajan puolelta.

Huomioitavaa muuten että Alks ja Fransberg on nytttemmin, ilmeisesti tänä vuonna, vaihtanut omistajafirmaa, samoin Fransberg, joiden takaa löytyy ihan eri nimet kuin vielä viime vuonna.

En valitettavasti osaa vinkkiä antaa että mistä kulmasta kannattaisi vastinetta sinun tapauksessasi ruveta kirjoittamaan, tuo taitaa olla aika selvä etäostotapaus. Ei taida olla mitään yhteistä linkkiä Alkostoren ja shippiin kesken.
 
Noista lapuista ainakin silmiin osui 74 § 3 ilmoitus ennen kuljetuksen alkamista ja laiminlyöntimaksu. Jos et ole ilmoittanut toimittajaa ja ovat silti omatoimisesti hakeneet niin lähettäjän ja toimittajan välinen yhteistyö on ainakin ennen kuljetusta tehtävää ennakkoilmoitusta haitannut.

Muutenkin ideologisesti näistä kannattaa kysyä ja valittaa maksimit jotta prosessi olisi mahdollisimman raskas tullille ja verottajalle. Ehkä tämä nopeuttaisi linjausten tekemisessä alkoholin nettikaupan kanssa. Yllä ollut lavatilaus on varmaan suurinta kaliiberia veroseurausten osalta eikä noillakaan veroilla välttämättä virkamiesten tapaukseen käyttämää aikaa kateta.

e: Jos yhtään viitsii vaivaa nähdä niin laittaa vastineen postitse ohjeistuksen mukaisesti. Postimerkin hinnalla saa kivasti lisättyä manuaalista työtä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoitin viiden sivun vastineen, jossa parhaani mukaan todistelin kuvin ja linkein Alksin ja Fransbergin oleen käytännössä samaa perheyritystä, niillä on ja on ollut yhteinen hinnoittelupolitiikka sekä että Fransberg toimii ilman työntekijöitä kolmessa eri maassa tehden miljoonien liikevaihdon, mikä ei olisi mahdollista ilman puitesopimuksia kauppojen kanssa, täten meidän tapaus olisi katsottava etämyynniksi. Ei ole kuulunut vastausta verottajan puolelta.

Huomioitavaa muuten että Alks ja Fransberg on nytttemmin, ilmeisesti tänä vuonna, vaihtanut omistajafirmaa, samoin Fransberg, joiden takaa löytyy ihan eri nimet kuin vielä viime vuonna.

En valitettavasti osaa vinkkiä antaa että mistä kulmasta kannattaisi vastinetta sinun tapauksessasi ruveta kirjoittamaan, tuo taitaa olla aika selvä etäostotapaus. Ei taida olla mitään yhteistä linkkiä Alkostoren ja shippiin kesken.


Kiitos! Eihän tämä nyt maailman loppu ole :D kyllä noista porukalla selvitään. Jotenkin vaan tilausta tehdessä ajattelin shippiillä jollain tavalla olevan puite sopimus kun shippiille ei tarvinnut juuri mitään kertoa ja osasivat kaiken hoitaa. Ja varsinkin kun shippii mainostaa kyseistä kauppaa. Alkostore24 sopimusehdoissa ainakin saksaksi kertovat käyttävänsä toimituksissa DHL mutta erikseen perään kyllä todetaan ettei suomeen tai ruotsiin. Ainakin kytkös DHL löytyy
 

Liitteet

  • Screenshot_20230228_173750_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230228_173750_Samsung Internet.jpg
    187 KB · Luettu: 333
  • Screenshot_20230228_173806_Google.jpg
    Screenshot_20230228_173806_Google.jpg
    130,5 KB · Luettu: 328
Onko jollekin muulle tilaajalle tullut luottokortille outoja veloituksia.
Tilasin Alks:sta Klarnalla muutema viikko sitten.
Fransbergin kuljetuksen maksoin kortillani ja sen jälkeen yritettiin viime viikolla veloittaa EasyParkin maksuja tililtäni?

Onneksi on verkkokäytön esto, joten se ei onnistunut.
Nyt kortti on suljettu ja uusi tulossa.
Muuten en ole käyttänyt korttiani aikoihin.
 
Kiitos! Eihän tämä nyt maailman loppu ole :D kyllä noista porukalla selvitään. Jotenkin vaan tilausta tehdessä ajattelin shippiillä jollain tavalla olevan puite sopimus kun shippiille ei tarvinnut juuri mitään kertoa ja osasivat kaiken hoitaa. Ja varsinkin kun shippii mainostaa kyseistä kauppaa. Alkostore24 sopimusehdoissa ainakin saksaksi kertovat käyttävänsä toimituksissa DHL mutta erikseen perään kyllä todetaan ettei suomeen tai ruotsiin. Ainakin kytkös DHL löytyy
Vanhoja... Norrlogin kumppani on DHL, Suomen posti toimittaa paketit kotiin.
 

Liitteet

  • 10.jpg
    10.jpg
    150 KB · Luettu: 208
  • 11.jpg
    11.jpg
    208,3 KB · Luettu: 213
  • 12.jpg
    12.jpg
    139,8 KB · Luettu: 177
  • 14.jpg
    14.jpg
    151,4 KB · Luettu: 150
Kiitos! Eihän tämä nyt maailman loppu ole :D kyllä noista porukalla selvitään. Jotenkin vaan tilausta tehdessä ajattelin shippiillä jollain tavalla olevan puite sopimus kun shippiille ei tarvinnut juuri mitään kertoa ja osasivat kaiken hoitaa. Ja varsinkin kun shippii mainostaa kyseistä kauppaa. Alkostore24 sopimusehdoissa ainakin saksaksi kertovat käyttävänsä toimituksissa DHL mutta erikseen perään kyllä todetaan ettei suomeen tai ruotsiin. Ainakin kytkös DHL löytyy
Moni verkkokauppa on tehnyt Suomen etäostokikkailun vuoksi niin, että heillä on muualle Eurooppaan toimitussopimus DHL:n tai UPS:n kanssa, mutta Suomen käsittämättömän ja EU:n vastaisen kikkailun vuoksi etäoston vuoksi suomalaisen pitää itse tilata kuljetus kuten tuossakin tapauksessa. Tämä on myös yksi suomalaisille kustannuksia korottava tekijä, koska yrityksillä on hyvät sopimukset, mutta yksityiselle hinta on kalliimpi. Mielestäni jo tämä on suomalaisten aseman vääristämistä ja EU:n kaupan haittaamista. Mutta silti siis verkkokauppa tekee tuossa asiasta juuri etäoston suomalaiselle.
 
Onko muuten joku saanut jotain kautta Shippiiltä viimeiseen pariin viikkoon mitään elonmerkkiä asiakaspalvelusta. 3 postia laittanut, mutta ei yhtään vastausta ole näkynyt. Tavarat olleet ready for pickup kuukauden päivät ja shoppi sanoo, että haettu on.
 
Onko muuten joku saanut jotain kautta Shippiiltä viimeiseen pariin viikkoon mitään elonmerkkiä asiakaspalvelusta. 3 postia laittanut, mutta ei yhtään vastausta ole näkynyt. Tavarat olleet ready for pickup kuukauden päivät ja shoppi sanoo, että haettu on.
Eiköhän ne tuolla samassa paikkaa ole kuin omat


1. 2023-02-28 Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.

2. 2023-02-28 Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.

3. 2023-02-28 Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.

 
Eiköhän ne tuolla samassa paikkaa ole kuin omat


1. 2023-02-28 Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.

2. 2023-02-28 Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.

3. 2023-02-28 Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.

Mahdollisesti, mutta kun ei ole seurantakoodiakaan eikä mikään viite anna tuollakaan palvelulla mitään tietoa. Epätietoisuus on se pahin ongelma kun ei tiedä mistä kysellä. Joskus ennenkin paketteja hukkunut, tosin lähinnä Viron puljujen toimesta, mutta ne sai sentään kiinni.. no, niin sai ennen Shippiinkin.
 
Onko muuten joku saanut jotain kautta Shippiiltä viimeiseen pariin viikkoon mitään elonmerkkiä asiakaspalvelusta. 3 postia laittanut, mutta ei yhtään vastausta ole näkynyt. Tavarat olleet ready for pickup kuukauden päivät ja shoppi sanoo, että haettu on.
Vastaava tapaus jo tammikuulta. Netpris lupasi toimittaa kyselyn Shippiille tilauksieni perään.
 
Mun beerdome on jo kuukauden ja KOLME päivää. Mitä voitin? Katsellaan mitä tapahtuu. Raportoin. Toi 70e on mun kaltaiselle massimiehelle niin vähän, että en ihan heti pistä disputea. Kyllä mä ne paypalilta saan vaikka olis mennyt konkkaan koko lafka. Zdenkan olen ajatellut aivan vitun ihanaksi ja kuumaksi tsekkiminkiksi. Minua ei haittaa, että se selvästi puhuu paska. Ja tiedän, että ajatukseni ei ole totta. Keep it coming Zdenka!
 
Lopeta ny jo toi älytön jauhanta ja nosta käsi virheen merkiksi! Kyllä tuo verottajan kommentti näyttäisi olevan ihan legit ja ao. nettisivu todellakin oli tuolloin toiminnassa (tarkastin itse kun sieltä joku viikko sitten tilasin). Kuluttajan päänvaiva ei ole setviä, missä syöverissä joku sivu on jos Googlen kautta löytyy simppelillä haulla 10 sekunnissa.

Eipä tartte suotta voimistella, kohtahan näistä tapauksista saadaan selvyyttä. Siis mikäli asianosaiset viitsivät päivittää tilanteen etenemistä tänne.

Ihan noin muuten, jos vaikka meinaat viranomaisten kanssa vääntää asiasta tai toisesta, niin kehottaisin opettelemaan kirjoitetun tekstin ymmärtämistä.

"ja ao. nettisivu todellakin oli tuolloin toiminnassa"

Niin, enhän minä muuta väittänytkään. Totesin, että LINKITYS kyseiseen nettisivuun poistui kuukausia sitten. Se, että kelpaako byrokraateille kuvankaappaus vanhentuneesta nettisivusta jää nähtäväksi.

Olemme samalla puolella tässä asiassa, mutta minä pessimistinä koitan kyseenalaistaa näiden nettikauppojen tapoja yrittää naamioida etämyyntiä etäostoksi. Verottaja kun tulkitsee pykäliä vain ja ainoastaan omien hyötynäkökulmiensa perusteella.
 
Viimeksi muokattu:
Mitkä ovat foorumilaisten lempi etämyynti verkkokaupat?


Älkää auttako lasta saamaan alkoholia. Alkoholin pariin auttaminenkin voi olla jossain määrin rangaistava teko.
 
Mitä tälle tilaukselle tapahtui, löysikö perille ja oliko ylimääräisiä teippejä ilmaantunut? Itsellä samalla combolla nyt pari viikkoa ollut hukassa paketti ja Shippiiltä eivät ole vastanneet mitään..
Ah,unohdin tätä päivittää. On selvinnyt.

Mä en saanut koko aikana Shippiiltä ketään kiinni ja se tässä oli suurin hidaste. UPS sanoi että heillä ei ole tietoa vaan että Shippii ei ole toimittanut heille/ toiminut katkosena välissä että UPS ei osaa auttaa ilman tunnistetietoja. Netpris oli aktiivinen mutta sanoi alkuun että ei pysty auttamaan vaan vika Shippiillä. Otin sitten pari viikkoa sitten uudelleen yhteyttä Netpris ja selitin että heidän pitäis auttaa koska ei he voi vaan antaa pakettejaan jollekin ilman kunnon kuittauksia..sanoin myös että Shippiiltä ei kukaan vastaa mitään ja että reklamoin muuten luottokorttiyhtiöön.

Tän jälkeen aika nopeastikin Netpris kaiveli tiedot, heidän mukaansa en ollut hakenut pakettia UPS noutopisteestä joten paketti palautui Netprisille ja tässä vaiheessa kaveri sai kaivettua jonkun seurantanumeronkin (jota en siis aiemmin kyselyistä huolimatta saanut mistään, enkä myöskään mitään mailikuittauksia) ja lupasi hyvittää tilauksen.

Tää meni siis loppupeleissä hyvin, UPS kulut (20€ ?) jäi mun maksettavaksi mut Netpris palautti toimituksen hinnan.

Mä jäin ihmettelemään että miksi en saanut UPS kuittausta missään vaiheessa? Eikä UPS pystynyt auttamaan kun ei ollut seurantanumeroa. Menikö heidän viestit taivaan tuuliin vai jonnekin toiselle asiakkaalle? (koska Netprisin mukaan paketti oli haettu ja käynyt Suomessa UPSin noutopisteessä asti) Vai mitä tapahtui?


Edit, ja siis tein tilaukseni jo tammikuun alussa. Eli mitkään lakot ei ole vaikuttaneet tuohon.
 
Viimeksi muokattu:
Beerdome.cz kyllä jaksaa ihmetyttää. Yksikään tilaus ei ole tullut perille ilman, että sen perään olisi joutunut kyselemään.

Tää on nyt uusi käänne mun mielestä heidän toiminnassa. Ei näitä ennen ole tarvinnut anella.

Mun beerdome on jo kuukauden ja KOLME päivää. Mitä voitin? Katsellaan mitä tapahtuu. Raportoin. Toi 70e on mun kaltaiselle massimiehelle niin vähän, että en ihan heti pistä disputea. Kyllä mä ne paypalilta saan vaikka olis mennyt konkkaan koko lafka. Zdenkan olen ajatellut aivan vitun ihanaksi ja kuumaksi tsekkiminkiksi. Minua ei haittaa, että se selvästi puhuu paska. Ja tiedän, että ajatukseni ei ole totta. Keep it coming Zdenka!

Joo, disputea en ihan herkästi itsekään jaksaisi. Ja se on totta, että Paypal kyllä ne palauttaa. Mut varmaan tässä joku aikaraja pitää mentaalisti asettaa...
 
Mun beerdome on jo kuukauden ja KOLME päivää. Mitä voitin? Katsellaan mitä tapahtuu. Raportoin. Toi 70e on mun kaltaiselle massimiehelle niin vähän, että en ihan heti pistä disputea. Kyllä mä ne paypalilta saan vaikka olis mennyt konkkaan koko lafka. Zdenkan olen ajatellut aivan vitun ihanaksi ja kuumaksi tsekkiminkiksi. Minua ei haittaa, että se selvästi puhuu paska. Ja tiedän, että ajatukseni ei ole totta. Keep it coming Zdenka!

Kaverilla meni pari kuukautta tuossa viime vuonna. Sai lasin lohdutukseksi. Ennakkomerkkejä olivat, että seurantakoodi ei toiminut ja paketin paino oli väärin (tai oli kevytolutta, heh heh).
Ja taas niitä oikeita kavereita, niin omat tilaukset ovat tulleet perille ennen kaikki ilman pitkää odotusta tai ongelmia.

Kaveri sanoi:
17.10 tilattu ja 23.12. tuli viimeiset..

Kahdessa erässä siis hänelle tuli ja sai hienon olutlasin.
 

Älkää auttako lasta saamaan alkoholia. Alkoholin pariin auttaminenkin voi olla jossain määrin rangaistava teko.
Ja mitenkäs tämä liittyy kysymykseeni?
 
Ja mitenkäs tämä liittyy kysymykseeni?

Entä jos paketti menee noutopisteeseen, niin pitääkö minun todistaa ikäni, sillä näytän selkeästi alaikäiselle.
No entä jos olen alaikäinen. Pitääkö minun todistaa ikäni?
Arvasin että joku tulee laittamaan jotain tälläistä. Mutta saanko kysyä että eikö sinulla ole nuorena ollut halua juoda tai etkö sinä ole nuorena koittanut ostaa alkoholia mistään. Ja ylipäätään minkä takia edes vastaat kysymykseeni mitään kun todennäköisesti itsekin tiedät ettei se vaikuta mihinkään mitenkään eikä muuta asiaa ollenkaan.

Sinun ei pitäisi olla tässä ketjussa.
 
Vastaava tapaus jo tammikuulta. Netpris lupasi toimittaa kyselyn Shippiille tilauksieni perään.
Sillä oli ainakin vaikutusta. Tänään tuli Shippiiltä viestiä. Tulli on ollut näemmä pääsyy viivästymisiin. Lisäksi ahtaajien lakko 2 viikkoa sitten.

We are very sorry for the late reply!

It is difficult for us to say a estimated delivery time, since it is all of our deliveries to Finland that is being held back at the Finnish customs.

All the packages has been opened and gone through and afterwards is being repacked, relabelled, loaded and unloaded all over again.

This is the cause of the delay of you package. Also now that the strike has begun that is also going to cause an extra delay from our side as well.

Unfortunately, Shippiis hands are tied, because we are not receiving any guideline from the Finnish customs. So we can not for sure inform you when it will be delivered.

We know you have been waiting a long time for you deliverance and we understand you confusion and frustrations in this matter.

We are doing our best to get you goods delivered as fast as possible.

Please be patient with us...



We apologize for the inconvenience.
 
Sillä oli ainakin vaikutusta. Tänään tuli Shippiiltä viestiä. Tulli on ollut näemmä pääsyy viivästymisiin. Lisäksi ahtaajien lakko 2 viikkoa sitten.

We are very sorry for the late reply!

It is difficult for us to say a estimated delivery time, since it is all of our deliveries to Finland that is being held back at the Finnish customs.

All the packages has been opened and gone through and afterwards is being repacked, relabelled, loaded and unloaded all over again.

This is the cause of the delay of you package. Also now that the strike has begun that is also going to cause an extra delay from our side as well.

Unfortunately, Shippiis hands are tied, because we are not receiving any guideline from the Finnish customs. So we can not for sure inform you when it will be delivered.

We know you have been waiting a long time for you deliverance and we understand you confusion and frustrations in this matter.

We are doing our best to get you goods delivered as fast as possible.

Please be patient with us...



We apologize for the inconvenience.

käännös:
Olemme erittäin pahoillamme myöhäisestä vastauksesta! Meidän on vaikea sanoa arvioitua toimitusaikaa, koska Suomen tullissa on pysäytettynä kaikki toimituksemme Suomeen. Kaikki pakkaukset on avattu ja käyty läpi ja sen jälkeen pakataan uudelleen, merkitään uudelleen, ladataan ja puretaan uudelleen. Tämä on syy paketin viivästymiseen. Myös nyt, kun lakko on alkanut, se tulee myös aiheuttamaan ylimääräistä viivettä myös meidän puoleltamme. Valitettavasti Shippiin kädet ovat sidotut, koska emme saa Suomen tullilta ohjetta. Emme siis voi varmuudella ilmoittaa, milloin se toimitetaan. Tiedämme, että olet odottanut vapautumistasi pitkään ja ymmärrämme hämmennyksen ja turhautumisen tässä asiassa. Teemme parhaamme, jotta tavarat toimitetaan sinulle mahdollisimman nopeasti. Ole kärsivällinen kanssamme... Pahoittelemme aiheutunutta häiriötä.
 
2 viikkoa sitten tilattu Alkostore24 ja Shippiiltä toimitus. Paketit ollut kaupan päässä valmiina monta päivää mutta Shippiin päässä hiljaista. Ja nyt kun lukenut Shippii kokemuksia niin laitoin viestiä eka AL24 onko Shippii käynyt. Kun tuli viestiä että paketit vielä heillä, laitoin viestiä Shippiille että perun kuljetustilauksen (ei vastausta) Norrlog:in kautta tilaus ja AL24 infottu että Norrlog:lta tilattu kyyti
 
Huoh.... tän vuoden juomat jumittaa...

Varoitus (19 Päivää)
SaksaUPS
Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.


Varoitus (19 Päivää)
SaksaUPS
Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.


Varoitus (13 Päivää)
SaksaUPS
Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.


Varoitus (13 Päivää)
SaksaUPS
Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.
 
Jos joku on tilannu useita paketteja on aika kusessa kesällä kun tulee perässä isot laskut
Toivottavasti on rahaa maksaa takasin
 
Jos joku on tilannu useita paketteja on aika kusessa kesällä kun tulee perässä isot laskut
Toivottavasti on rahaa maksaa takasin
Kuten tänään tulleesta Shippiin vastauksesta meiliini ilmenee, tulli on aiheuttanut tulpan toiminnallaan ja ei ole antanut selkeitä ohjeita.
 
Jaahas, mitähän tässä on nyt tehtävissä...
UPS:n kuriiri siis 14.2. päättänyt ottaa täydennyksiä omiin juomavarastoihin, tai vaihtoehtoisesti "paketti hävitettiin lähettäjän pyynnöstä".
UPS asiakaspalvelu kehotti olemaan yhteydessä lähettäjään (Shippii). Heille laitettu mailia heti 14.2. Sitten reklamaatio 16.2. Uusi sähköposti 22.2, sekä myös soittoyritys 22.2. ja uudestaan pari päivää myöhemmin, mutta numerossa pyörii vain nauhoitus, että ovat kuulemma kovin kiireisiä. Mihinkään näistä ei mitään vastausta tai elämän merkkiä Shippiiltä. Pitäisikö tässä vielä odotella (onko kellään kokemuksia claimien käsittelyajoista?), vai jokohan olisi aika ruveta reklamoimaan PayPalille ja luottokorttiyhtiölle? Ja sitäkin kautta, mitkä on mahdollisuudet saada tuotteiden kustannukset korvattua, koska eihän Alkostar tässä ole mitään väärää tehnyt?
Oli muuten viimeinen kerta kun itse käytän Shippiitä JA UPS:ää näissä hommissa. Melkein joka kerta ollut jotain häikkää, vähintäänkin viivästyksiä, ja nyt sitten homma kusi oikein kunnolla.
On kokemusta Shippiin vakuutetun lähetyksen reklamaation käsittelyajasta. Olen niin kyllästynyt kyseisen firman toimintaan, että totean vain, että lupaukset eivät pidä ja jos sattuu saamaan kirjallisia vastauksia kuukaudenkin päästä niin senkään jälkeen ei tapahdu mitään. Ei kannata käyttää Shippiitä minkään kombinaation kanssa. Menetykseni ei ollut suuri, mutta tuli hyvin osoitettua, että palvelulupaus ei pidä. En ymmärrä, miten vieläkin jotkin maksunvälittäjät, luottokorttiyhtiöt ym. antavat kyseiselle firmalle mahdollisuuden maksuihin.
 
Tämmönen oli tupsahtanut spostiin yöllä
Good Evening,
I have just done a reconciliation between orders we have received and orders delivered by our courier company. It shows that your package was not delivered. We will replace this package and aim to ship the replacement during next week. Due to illness (I have pulled a muscle and can not lift anything heavy), I am not able to ship it still this week but it will go out during next week.
I am very sorry for the delay that the lost package have caused but we will make sure that your order will get to you this time.

Kind Regards,
Rene Aurin
Beerdome.cz

En ole ollut beerdomeen yhteydessä sitten 9.2. Tilaus tehty 26.1.
 
Beerdomen lupailu alkoi kyrsimään, tein kuukauden lupailujen jälkeen PayPaliin disputen. Harmi että nämä tilausten toimitukset on alkanut näin karmeasti tökkimään. Tällä välillä Alks on jo ehtinyt toimittaa pari eri tilausta.
 
Sama tuli tänne. Ymmärränkö viestiä oikein, että kuriiri olisi kuitenkin kuljettanut ja yrittänyt toimittaa jotakin? Eli ovatko tullilla hallussa? Vai onko tämä vain selittelyä?
Minusta siinä vain todetaan ettei sitä ole toimitettu ja lähettää uuden. Sääliksi käy Renetä. Kuljetukset takkuilee ja nyt vielä lihasrevähdys. Kaikkensa joutuu antamaan kun kaikki lähetykset pakkaa vähintään kaksi kertaa uudelleen.
 
Nyt Zdenka ilmoitti, että "mä en jaksa enää" ja Rene astui puikkoihin. Tuo on kyllä tosi kurja juttu, että Reneltä on lihas revähtänyt :cry:

Itseäni lähinnä huolettaa, että miten Zdenka tämän kaiken keskellä pärjää. Tämä on kuitenkin perheyritys ja usein naiset sit vastuuntuntoisina tekee liikaa töitä.

Mutta Renelle voimia ja katsotaan tuleeko kaljojen kanssa hyvityslasi. Voin siitä sitten juoda pääsiäislampaan kanssa oluen, koska eiköhän nämä pääsiäiseksi ehdi. Tai sitten ei, mutta usko on kova.



Good Evening
I have just done a reconciliation between orders we have received and orders delivered by our courier company. It shows that your package was not delivered. We will replace this package and aim to ship the replacements during next week. Due to illness (I have pulled a muscle and can not lift anything heavy), I am not able to ship them still this week but they will go out during next week.
I am very sorry for the delay that the lost packages have caused but we will make sure that your order will get to you this time.

Kind Regards,
Rene Aurin​
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
277 205
Viestejä
4 770 199
Jäsenet
77 587
Uusin jäsen
dReiska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom