Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tein ensin vihoviimeisen mokan copy->paste suoraan meili-linkistä.
Ruotsissakin oli vuosia sitten jokseenkin vastaava kissahiirileikki. Siellä homma on kuulemma lutviutunut Suomea selkeämmin näissä etäosto/myyntikuvioissa ilman tullin rynnäkköjä.
Tämä IL -juttu on jo viime maaliskuulta, mutta on vieläkin kelpo: Näin outoa kuviota ei uskoisi edes todeksi – Alkon monopolin puolustajien pelottelulinja pettiSamaan aikaan naapurissa – vihdoin ratkaisu Ruotsin etämyyntijupakkaan – Viinilehti
Etämyynti puhuttaa myös naapurissa. Tanskalais-ruotsalainen Winefinder voitti etämyyntiä koskevan oikeudenkäynnin Systembolagetia vastaan.viinilehti.fi
Tämä.Linkki poistunut, näköjään lukevat ketjua. Nyt löytyy vain: EU Delivery - Alkostar
Ainakin siltä osin tilanne rauhoitettiin, että Systembolaget myy kaljaa lähes samaan hintaan kuin maksaisi Netprisistä tilata toimitettuna. Olen muutaman kerran tänne postaillutkin esimerkkejä oluiden hinnoista sieltä, kun on ollut epäileviä tuomaita. Kaupassa taitaa folköl-kurakalja olla kalliimpaa kuin kunnollinen ~5 % Systembolagetissa.Ruotsissakin oli vuosia sitten jokseenkin vastaava kissahiirileikki. Siellä homma on kuulemma lutviutunut Suomea selkeämmin näissä etäosto/myyntikuvioissa ilman tullin rynnäkköjä.
Oli taas päin kettua shippii kokemukset, kun koitin tilata 46,7kg lähetystä shippii/budbee toimituksella, ni shippii antaa tietojen syötön jälkeen halvimpana vaihtoehtona 75,99€ shippii homedelivery vaihtoehdon, vaikka heidän laskin näyttää 44,99€ hintaa budbee kotiintoimituksella.Onko Budbeen hinnat taas halventuneet? Nyt, kun katselin Shippiin hintoja, niin Budbeellä tuli halvin hinta? Eihän se nyt mikään ilmainen ole, mutta esim. 45 € 6 keissin kuskaamisesta...
Ai tämmöstä ongelmaakin siinä nykyisin esiintyy... Ennen se toimi hyvin luotettavasti, tilasin aika monta kertaa ja ikinä ei ollut mitään ongelmia, kerran taisi lähetys kestää jostain syystä yllättävän kauan. Ja jossain vaiheessa, kun ruuhka oli kova, niin tahtoi tulla monessa erässä ja joka ilta sai olla vastaanottamassa lähetyksiä. Onneksi on Budbee.Oli taas päin kettua shippii kokemukset, kun koitin tilata 46,7kg lähetystä shippii/budbee toimituksella, ni shippii antaa tietojen syötön jälkeen halvimpana vaihtoehtona 75,99€ shippii homedelivery vaihtoehdon, vaikka heidän laskin näyttää 44,99€ hintaa budbee kotiintoimituksella.
No ei auta muuta kuin pyytää lähettäjää antamaan uusi tilausnumero että saa sitten ups bigbuck$ toimituksen tilattua.
Shippiin sivut ovat kyl persiistä kun se lukitsee sen tilausnumeron heti ekassa vaiheessa, ni sen jälkeen on turha koittaa enää tehdä mitään muutoksia.
Tämä on jo toinen kerta kun joudun pyytämään uutta tilausnumeroa lähettäjältä. Ekalla kerralla joku muu oli käyttänyt samaa tilausnumeroa testailuun, ni ois maksanut 6 kaljalootan (24x0,33) toimitus ~150€
Ilmeisemmin osan kauppojen pakkauskäytännöt eivät ole yhteensopivia shippii/budbee toimituksille jolloin shippii kuljetustilausta tehdessä ei edes anna vaihtoehtoa Budbeelle.Ai tämmöstä ongelmaakin siinä nykyisin esiintyy... Ennen se toimi hyvin luotettavasti, tilasin aika monta kertaa ja ikinä ei ollut mitään ongelmia, kerran taisi lähetys kestää jostain syystä yllättävän kauan. Ja jossain vaiheessa, kun ruuhka oli kova, niin tahtoi tulla monessa erässä ja joka ilta sai olla vastaanottamassa lähetyksiä. Onneksi on Budbee.
Jos näin on tilanne, niin ALKS+Fransberg lienee ainakin pieniin määrin sitten ihan OK, kotiintoimitus 38 € ja ilmeisesti myös vähemmän ongelmia tullin kanssA?
Perjantaina tekstit vielä oli, nyt ei enää. Mitä tapahtuu tilanteessa, jos perjantaina olet sivuja tutkinut ( ottanut jopa kuvakaappaukset teksteistä) ja tilausta alkanut tekemään, jatkat sunnuntaina ostoskoriin täyttämistä ja teet tilauksen vasta tuolloin loppuun. Onko oma vikasi, että kuvittelet pari päivää aiemmin annetun tiedon vielä pitävän paikkansa ja teet hyvässä uskossa etämyyntinä tapahtuvan oston? No totta kait se on oma vikasi, koska voihan verottajan ohjesivuakin päivittää milloin tahansa ja sinun pitäisi ymmärtää lukea sitä aina ennen kuin teet minkäänlaisia valvonnan alaisia ostoja EU:sta Nimim. Just huomasin että ovat taas lisänneet sinne toisiaan poissulkevia tekstejä etämyynnin ja - oston kriteereistä.Tai sitten verottaja ollut yhteydessä.
Täällä ei kukaan osaa antaa tuohon vastausta. Voit kysyä verottajalta kantaa asiaan, mutta sinun täytyy muistaa ettei saamasi vastaus sido verotuspäätöstä tekevää virkailijaa laisinkaan.Perjantaina tekstit vielä oli, nyt ei enää. Mitä tapahtuu tilanteessa, jos perjantaina olet sivuja tutkinut ( ottanut jopa kuvakaappaukset teksteistä) ja tilausta alkanut tekemään, jatkat sunnuntaina ostoskoriin täyttämistä ja teet tilauksen vasta tuolloin loppuun. Onko oma vikasi, että kuvittelet pari päivää aiemmin annetun tiedon vielä pitävän paikkansa ja teet hyvässä uskossa etämyyntinä tapahtuvan oston? No totta kait se on oma vikasi, koska voihan verottajan ohjesivuakin päivittää milloin tahansa ja sinun pitäisi ymmärtää lukea sitä aina ennen kuin teet minkäänlaisia valvonnan alaisia ostoja EU:sta Nimim. Just huomasin että ovat taas lisänneet sinne toisiaan poissulkevia tekstejä etämyynnin ja - oston kriteereistä.
Joo, kysymykseni oli lähinnä hypoteettinen.Täällä ei kukaan osaa antaa tuohon vastausta. Voit kysyä verottajalta kantaa asiaan, mutta sinun täytyy muistaa ettei saamasi vastaus sido verotuspäätöstä tekevää virkailijaa laisinkaan.
Kaverin puolesta kyselen, onko kukaan saanut Alko24+ niin pari viikkoa sitten tarjouksessa olleita 2.95e olutlaatikoita? Ilmeisesti tilausseuranta on jämähtänyt sen jälkeen kun lähtivät Saksasta, onko syynä lakko vai tulli?
Sattupas ajoitus ihmeellisesti samaan aikaanTai sitten verottaja ollut yhteydessä.
Ei kait se pelkkä linkin toimivuus mitään kerro noiden kahden toimijan välisestä diilistä vaan tuo teksti jossa useaan otteeseen mainitaan sana "kumppani" ja Fransbergin osoite. Nythän noilla sivuilla ei löydy mitään toimitusehtoja, vai enkö vaa löydäNo eihän se Alkostarin Fransberg-linkki ole toiminut kuukausiin, sivu vain jäänyt poistamatta. Ihan sama, kun kaivelisi sivun jostain hakukoneen välimuistista IMO.
Sattupas ajoitus ihmeellisesti samaan aikaan
Juu tänne saapui keskiviikkona, laitoinkin aiemmin viestiä. Big Bucksilla tuli kotiin seurannassa arvioituna päivänä.Kaverin puolesta kyselen, onko kukaan saanut Alko24+ niin pari viikkoa sitten tarjouksessa olleita 2.95e olutlaatikoita? Ilmeisesti tilausseuranta on jämähtänyt sen jälkeen kun lähtivät Saksasta, onko syynä lakko vai tulli?
Nyt laitoin samasta kaupasta taas pari salkkua alennus Norrlands Guldia á 2,95€ tulemaan ja yhden Hansan, tällä kertaa Norrlogin kautta. Ilmoittelen taas tänne kun saapuneet.
Ei kait se pelkkä linkin toimivuus mitään kerro noiden kahden toimijan välisestä diilistä vaan tuo teksti jossa useaan otteeseen mainitaan sana "kumppani" ja Fransbergin osoite. Nythän noilla sivuilla ei löydy mitään toimitusehtoja, vai enkö vaa löydä
Kaverin puolesta kyselen, onko kukaan saanut Alko24+ niin pari viikkoa sitten tarjouksessa olleita 2.95e olutlaatikoita? Ilmeisesti tilausseuranta on jämähtänyt sen jälkeen kun lähtivät Saksasta, onko syynä lakko vai tulli?
UPS collect näköjään poistunut valikoimasta ainakin minulta.Öööh, yksi laatikko (n20kg) Saksasta Shippiillä Ouluun nyt:
55eur kotiin
58eur "smartpost" laatikkoon
Pari viikkoa sitten oli 15eur?!?
Lopeta ny jo toi älytön jauhanta ja nosta käsi virheen merkiksi! Kyllä tuo verottajan kommentti näyttäisi olevan ihan legit ja ao. nettisivu todellakin oli tuolloin toiminnassa (tarkastin itse kun sieltä joku viikko sitten tilasin). Kuluttajan päänvaiva ei ole setviä, missä syöverissä joku sivu on jos Googlen kautta löytyy simppelillä haulla 10 sekunnissa.Kyllä minä käsitän asian niin, että jos dokumentin linkitys on poistettu kaupan sivustolta, niin verottaja käsittelee asian nyt vallitsevan tilanteen perusteella. Ei linkkiä => ei todistettavaa yhteyttä myyjän ja toimittajan välillä.
Serverin kiintolevyn kulmalle unohtuneet sivut, ilman toimivaa linkitystä, eivät kelpaa todisteeksi byrokraateille. Toivon olevani väärässä tässä, itellänikin on varalta tallella kuvankappaukset Alksin ja Alkostarin Fransbergiin viittaavat sivut
Näköjään jäänyt vastaamatta tähän, jossa kommentoin myös linkin poistoa:
Verottaja tietysti kommentoi asiaa kysymykseen liitetyn materiaalin (= tässä tapauksessa tietyn URL-osoitteen) perusteella.
Vastaus voisi olla jotain muuta, jos oisit kertonut, että kyseinen URL-osoite ei ole enää toiminnassa kaupan nettisivustolla.
Tiedoksi nyt kaikille.
Kävin keskustelua shippiin edustajan kanssa. Shippii ilmoittaa etukäteen verottajalle tulevista paketeista, tämän heidän edustajansa vahvisti.
Itsellä oli tilaus sisässä Alkostore24 ja shippii kombolla. Peruin kuljetustilauksen koska näytti etteivät ole hakeneet tilausta.
Sain kuljetusrahat takaisin, ja järjestin uuden kuljetuksen norrlogin kautta.
Tämän jälkeen alkostore ilmoitti että shippii oli noutanut paketit viikkoa aiemmin vaikka seurannan mukaan ei mitään ollut tapahtunut.
Olen tehnyt reklamaation shippiille sivujen kautta, lähettänyt sähköpostia asiakaspalveluun, sekä aiemmin minuun yhteydessä olleeseen henkilöön sieltä.
Ei mitään vastausta reiluun viikkoon.
Juomat lienee kuski juonut kun nähnyt kuljetuksen peruutetun.
Välttäkää shippiitä!
Yhtiökohtaisesti juu, mitään standardia ei ole olemassa. On vain lain vaatimukset mitä rahtikirjassa pitää lukea. Laki ei vaadi sähköistä rahtikirjaa. Rekkapenalla pitää olla paperinen mukana.Sähköinen rahtikirja näkyy sittenkin olevan olemassa vai mitä ?
Tässähän se oleellinen tulikin. Jokaisella kansalaisella on tietysti täysi oikeus käsittää asia kuin asia ihan miten lystääKyllä minä käsitän asian niin...
Mulle ei tullut mitään kuittausta Shippiiltä kun kamat lähti Netprisiltä, ainoastaan Netprisin oma kuittaus sp sanoo (kuten aina noissa heidän kuittaus sähköposteissa) että " Meillä on ilo ilmoittaa, että tilauksesi tuotteet ovat nyt lähteneet varastoltamme valitsemasi toimittajan kanssa matkaan. ". Nyt kun omia sähköposteja kelailen niin edellisillä kerroilla on tullut vastaava sp Netprisiltä (että kamat lähteneet) ja about samalla kellonlyömällä myös Shippiin posti jossa on ollut tuo seurantakoodi. Edelliset tilaukset Budbee, nyt UPS.
Ensimmäinen kerta tällä combolla niin sen takia vähän pihalla, aiemmin lukuisat tilaukset tulleet Netprisiltä ilman ihmettelyjä niin en ole jaksanut heti ruveta kyselemään.. No,kai se pitää rauhassa odotella josko Shippii as.pa. jotain vastaa. Ja onneksi kyseessä ei ole mikään monen sadan euron tilaus.
Mitä tälle tilaukselle tapahtui, löysikö perille ja oliko ylimääräisiä teippejä ilmaantunut? Itsellä samalla combolla nyt pari viikkoa ollut hukassa paketti ja Shippiiltä eivät ole vastanneet mitään..
Aiempi tapaus on yli kuukauden takaa joten siihen ei varmaan lakot ole vaikuttanut. Tähän minun mahdollisesti mutta ihmetyttää UPS-seurannan puutteet kun ei ole yhtään mitään muuta kuin "rahtikirjat tulostettu". Luulisi olevan edes Saksan pään rekisteröintejä mutta ei.Ne odottaa kaikki konteissa varmastikin. Lakko jatkuu edelleen. Keskiviikkona seuraavat neuvottelut.
Linja-autoalan työriitaan ei sopua: lakko uhkaa keskiviikkona – PAU ilmoitti tukilakosta, ahtaajien lakko jatkuu
Myös ahtaajien työriidan sovittelu jatkuu.www.aamulehti.fi
"Valtakunnansovittelija Anu Sajavaara kertoi Twitterissä myös, että ahtausalan työriidan sovittelu jatkuu keskiviikkona iltapäivällä.
Ahtaajia edustavan ammattiliitto AKT:n lakko satamissa on jatkunut jo melkein kaksi viikkoa. Lakolle ei ole ilmoitettu takarajaa, joten se jatkuu toistaiseksi. Ahtaajien lakko vaikuttaa merkittävästi Suomen ulkomaankauppaan."
Tässä oli vähän hölmöä se ettei saa minkäänlaista paljousalennusta, eli hinta sama vaikka tilaisi kuinka monta.
Jaahas, UPS taas kämmäilee. Alkostar+Shippii/UPS -kombo, ja nyt seuranta näyttää tältä. Jo viikko sitten keskiviikkona muistaakseni UPS:n seurannassa olivat jo viemässä pakettia noutopisteeseen, mutta sitten ei päätynytkään perille asti, ja nyt on tuollainen viesti seurannassa. Mitähän tuo nyt edes tarkoittaa? Siinä on aikamoinen ero puuttuuko tavaroita vai onko paketti hävitetty (!). Kannattaako tässä alkaa itse setvimään asiaa vai odottaa Shippiin tai jonkun muun yhteydenottoa tms? Sen verran jo tein että eilen mailasin Shippiille asiasta, mutta arvatenkin ei sieltä ainakaan vielä ole vastattu.
Jaahas, mitähän tässä on nyt tehtävissä...Noniin, UPS:lta tuli seuraava vastaus, kun kyselin voivatko toimittaa minulle sen mitä paketista on jäljellä:
En myöskään kyllä usko, että Shippii pyytää tuhoamaan lähetyksiä, mutta UPS:n viestistä käy nyt kyllä hyvin selväksi, että ovat sen kuitenkin tehneet, oli lupa tai ei. Liekö kuuririlla ollut juomavarastot ehtymässä?
Tein nyt reklamaation (claim) shippiin sivuilla. Onko muilla kokemuksia, kauanko käsittelyssä menee, ja korvaavatko mukisematta tuotteiden täyden hinnan? Eivät pyytäneet erittelemään lähetyksen arvoa, pelkästään sisällön. Laitoin kuitenkin mukaan Alkostarin tilausvahvistuksen. En muuten ollut ostanut mitään Shippiin parin euron hömppävakuutusta.
Seuraavaksi kun pojat vähän tilailee kimpassa. Tilatkaa sen nimiin kenellä luotot kunnolla pielessä. Ja myös maksuliikenne saman ukon kautta. Helpompi kommunikoida moisessa tilanteessa. Ja tämä teidän yhteinen valittu voi sitten vaikka osamaksulla maksaa niitä veroja takaisinpäin pienissä erissä.Toivottavasti nää nyt ei ihan sekaisin ole mutta nyt olisi neuvot tarpeen. Miten kävi sille jonka isä sai myös verolaput?
Ei tossa nyt muu auta kun maksaa, itsellä sama edessä mutta ehkä noin iso summa sentään(2626€). Luulisin että n.400€ itelle tulossa. Toki pienempi tilaus huomattavasti. Väkevissä järjetön toi alkoholiveron määrä.Tässä vielä lisää lappuja. Eivät mahtuneet yhteen viestiin.
Toivottavasti nää nyt ei ihan sekaisin ole mutta nyt olisi neuvot tarpeen. Miten kävi sille jonka isä sai myös verolaput?
Oliko kellään tietoa onko shippiillä ja kyseisellä kaupalla puitesopimusya?
Asiaan: beerdomen tilaus täytti tänään kuukauden. Yksi DHL-koodi on, mutta sehän ei toimi, eikä oikein vastaan kerrotuja muotoseikkoja. Zdenka vastailee ja lupailee aina asioita. Missä lie pullot.
Tulihan sieltä tänään omaveroon postia. Tämä siis porukalla tehty tilaus.
Minulla täyttää vasta kohta kuukauden. Mutta kaksi ensimmäistä tilausta meni täydellisesti, parissa viikossa lähetettiin, siitä parissa viikossa tuli perille ja koodi toimi.
Nyt sain minäkin koodin, joka ei toimi. Tai sain viime viikolla. Kohta viikon olen sitä refreshannut, jos alkaisi toimimaan. Ei onnistunut.
Ja Beerdomen sivutkin olivat viikonloppuna alhaalla. Onneksi 90%+ on edellisestä tilauksesta jäljellä.
Voimia. Toivottavasti porukkasi myös miehistyy ja maksaa oman osuutensa veroista, tuplaveroista ja muista rangaistusmaksuista. Vähän kova olisi tuommoinen parin tonnin yllätyslasku yksineläjälle.
Mitä ite olen ymmärtänyt että tullissa perkaavat tilauksia mitkä olisivat etämyynnin alaisia tai sitten isompia lavatilauksia. En usko että lähtevät pakettitoimitusten perään sillä tähän ei kyllä kenekkään resurssit riitä. Tätä olen miettynyt että miten voit vastaanottaa jotakin tullin lävitse ilman että maksat veroja ja sitten jälkikäteen lähetään laskuja perään tämä ei kyllä mee yhteen. Jos vaikka laitat verohallinolle infoa ettet vastaanottanut tuotteita tai et ole koskaan tilannut mitään niin miten pystyvät todistamaan tätä asiaa. Papereissa ei ole edes pakettinumeroita. Kyllä on outoa toimintaa verohallinolta... Jos tilaan kiinasta tavaraa ja en halua maksaa tulliin veroja jne niin tulli pitää tuotteet ei tämänkaltaisia veroja voi jälkikäteen pyytää koska eivät voi edes tietää olenko vastaanottanut tuotteet.