Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

1677274750767.png
 
edit: tässä oli kehotus kuvankaappaukseen, ja sieltä tulikin tarjous tuonne ylle. Laitetaan itse saamani tarjous:
1677275920711.png


Lehe Pruulikodaja EV105 koodiksi. Voimassa 28.02.2023 asti.

Niillä oli taas My Heart's In the Highlandsiä varastossa, niin tilasin:
Amatööreille tiedoksi, lain mukaan (ainakin Suomen) yli 22% ei ole olutta enää. Siksi se on ehkä jossain tuotteissa merkattu 21.9%.
 
Viimeksi muokattu:
Ruotsissakin oli vuosia sitten jokseenkin vastaava kissahiirileikki. Siellä homma on kuulemma lutviutunut Suomea selkeämmin näissä etäosto/myyntikuvioissa ilman tullin rynnäkköjä.
Ainakin siltä osin tilanne rauhoitettiin, että Systembolaget myy kaljaa lähes samaan hintaan kuin maksaisi Netprisistä tilata toimitettuna. Olen muutaman kerran tänne postaillutkin esimerkkejä oluiden hinnoista sieltä, kun on ollut epäileviä tuomaita. Kaupassa taitaa folköl-kurakalja olla kalliimpaa kuin kunnollinen ~5 % Systembolagetissa.
 
Alksin viikonloppu-alesta pistin siideriä tulemaan lastin, saas nähdä taas puuttuuko rankaisija verottaja mulkero
Edit. Kuljetus Franbergillä kun sai taas halvemmalla postin lokeroon
 
Onko Budbeen hinnat taas halventuneet? Nyt, kun katselin Shippiin hintoja, niin Budbeellä tuli halvin hinta? Eihän se nyt mikään ilmainen ole, mutta esim. 45 € 6 keissin kuskaamisesta...
Oli taas päin kettua shippii kokemukset, kun koitin tilata 46,7kg lähetystä shippii/budbee toimituksella, ni shippii antaa tietojen syötön jälkeen halvimpana vaihtoehtona 75,99€ shippii homedelivery vaihtoehdon, vaikka heidän laskin näyttää 44,99€ hintaa budbee kotiintoimituksella.
No ei auta muuta kuin pyytää lähettäjää antamaan uusi tilausnumero että saa sitten ups bigbuck$ toimituksen tilattua.
Shippiin sivut ovat kyl persiistä kun se lukitsee sen tilausnumeron heti ekassa vaiheessa, ni sen jälkeen on turha koittaa enää tehdä mitään muutoksia.
Tämä on jo toinen kerta kun joudun pyytämään uutta tilausnumeroa lähettäjältä. Ekalla kerralla joku muu oli käyttänyt samaa tilausnumeroa testailuun, ni ois maksanut 6 kaljalootan (24x0,33) toimitus ~150€ :D
 
Viimeksi muokattu:
Oli taas päin kettua shippii kokemukset, kun koitin tilata 46,7kg lähetystä shippii/budbee toimituksella, ni shippii antaa tietojen syötön jälkeen halvimpana vaihtoehtona 75,99€ shippii homedelivery vaihtoehdon, vaikka heidän laskin näyttää 44,99€ hintaa budbee kotiintoimituksella.
No ei auta muuta kuin pyytää lähettäjää antamaan uusi tilausnumero että saa sitten ups bigbuck$ toimituksen tilattua.
Shippiin sivut ovat kyl persiistä kun se lukitsee sen tilausnumeron heti ekassa vaiheessa, ni sen jälkeen on turha koittaa enää tehdä mitään muutoksia.
Tämä on jo toinen kerta kun joudun pyytämään uutta tilausnumeroa lähettäjältä. Ekalla kerralla joku muu oli käyttänyt samaa tilausnumeroa testailuun, ni ois maksanut 6 kaljalootan (24x0,33) toimitus ~150€ :D
Ai tämmöstä ongelmaakin siinä nykyisin esiintyy... Ennen se toimi hyvin luotettavasti, tilasin aika monta kertaa ja ikinä ei ollut mitään ongelmia, kerran taisi lähetys kestää jostain syystä yllättävän kauan. Ja jossain vaiheessa, kun ruuhka oli kova, niin tahtoi tulla monessa erässä ja joka ilta sai olla vastaanottamassa lähetyksiä. Onneksi on Budbee.

Jos näin on tilanne, niin ALKS+Fransberg lienee ainakin pieniin määrin sitten ihan OK, kotiintoimitus 38 € ja ilmeisesti myös vähemmän ongelmia tullin kanssA?
 
Ai tämmöstä ongelmaakin siinä nykyisin esiintyy... Ennen se toimi hyvin luotettavasti, tilasin aika monta kertaa ja ikinä ei ollut mitään ongelmia, kerran taisi lähetys kestää jostain syystä yllättävän kauan. Ja jossain vaiheessa, kun ruuhka oli kova, niin tahtoi tulla monessa erässä ja joka ilta sai olla vastaanottamassa lähetyksiä. Onneksi on Budbee.

Jos näin on tilanne, niin ALKS+Fransberg lienee ainakin pieniin määrin sitten ihan OK, kotiintoimitus 38 € ja ilmeisesti myös vähemmän ongelmia tullin kanssA?
Ilmeisemmin osan kauppojen pakkauskäytännöt eivät ole yhteensopivia shippii/budbee toimituksille jolloin shippii kuljetustilausta tehdessä ei edes anna vaihtoehtoa Budbeelle.
Tuo tilausnumeron lukittuminen hintatestaajan esimerkkitilaukselle ollut iät ja ajat ongelma shippiillä.
En kovin nopeita johtopäätöksiä tekisi alks+fransberg vs muut tulliherkkyydelle.
 
Tai sitten verottaja ollut yhteydessä.
Perjantaina tekstit vielä oli, nyt ei enää. Mitä tapahtuu tilanteessa, jos perjantaina olet sivuja tutkinut ( ottanut jopa kuvakaappaukset teksteistä) ja tilausta alkanut tekemään, jatkat sunnuntaina ostoskoriin täyttämistä ja teet tilauksen vasta tuolloin loppuun. Onko oma vikasi, että kuvittelet pari päivää aiemmin annetun tiedon vielä pitävän paikkansa ja teet hyvässä uskossa etämyyntinä tapahtuvan oston? No totta kait se on oma vikasi, koska voihan verottajan ohjesivuakin päivittää milloin tahansa ja sinun pitäisi ymmärtää lukea sitä aina ennen kuin teet minkäänlaisia valvonnan alaisia ostoja EU:sta Nimim. Just huomasin että ovat taas lisänneet sinne toisiaan poissulkevia tekstejä etämyynnin ja - oston kriteereistä.
 
Perjantaina tekstit vielä oli, nyt ei enää. Mitä tapahtuu tilanteessa, jos perjantaina olet sivuja tutkinut ( ottanut jopa kuvakaappaukset teksteistä) ja tilausta alkanut tekemään, jatkat sunnuntaina ostoskoriin täyttämistä ja teet tilauksen vasta tuolloin loppuun. Onko oma vikasi, että kuvittelet pari päivää aiemmin annetun tiedon vielä pitävän paikkansa ja teet hyvässä uskossa etämyyntinä tapahtuvan oston? No totta kait se on oma vikasi, koska voihan verottajan ohjesivuakin päivittää milloin tahansa ja sinun pitäisi ymmärtää lukea sitä aina ennen kuin teet minkäänlaisia valvonnan alaisia ostoja EU:sta Nimim. Just huomasin että ovat taas lisänneet sinne toisiaan poissulkevia tekstejä etämyynnin ja - oston kriteereistä.
Täällä ei kukaan osaa antaa tuohon vastausta. Voit kysyä verottajalta kantaa asiaan, mutta sinun täytyy muistaa ettei saamasi vastaus sido verotuspäätöstä tekevää virkailijaa laisinkaan.
 
Kaverin puolesta kyselen, onko kukaan saanut Alko24+ niin pari viikkoa sitten tarjouksessa olleita 2.95e olutlaatikoita? Ilmeisesti tilausseuranta on jämähtänyt sen jälkeen kun lähtivät Saksasta, onko syynä lakko vai tulli?
 
Kaverin puolesta kyselen, onko kukaan saanut Alko24+ niin pari viikkoa sitten tarjouksessa olleita 2.95e olutlaatikoita? Ilmeisesti tilausseuranta on jämähtänyt sen jälkeen kun lähtivät Saksasta, onko syynä lakko vai tulli?

Todennäköisesti lakko. Mulla on Thomannilta lähetys matkalla. 13.2 on viimeisin merkintä. Lukee, että "lähetys lähtenyt lähtömaasta"
 
No eihän se Alkostarin Fransberg-linkki ole toiminut kuukausiin, sivu vain jäänyt poistamatta. Ihan sama, kun kaivelisi sivun jostain hakukoneen välimuistista IMO.
 
No eihän se Alkostarin Fransberg-linkki ole toiminut kuukausiin, sivu vain jäänyt poistamatta. Ihan sama, kun kaivelisi sivun jostain hakukoneen välimuistista IMO.
Ei kait se pelkkä linkin toimivuus mitään kerro noiden kahden toimijan välisestä diilistä vaan tuo teksti jossa useaan otteeseen mainitaan sana "kumppani" ja Fransbergin osoite. Nythän noilla sivuilla ei löydy mitään toimitusehtoja, vai enkö vaa löydä
 

Liitteet

  • Screenshot_2023-02-24-15-41-17-481_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2023-02-24-15-41-17-481_com.android.chrome.jpg
    154,7 KB · Luettu: 242
Sattupas ajoitus ihmeellisesti samaan aikaan ;)

Kaikki on mahdollista, jopa se 5+2 siinä eurojaskassa. Sama Alkostar toimitusehto linkitys on täällä ollut monesti ennenkin eikä ole aiheuttanut muutoksia.
Tuskin jaksaa viinakauppojen ylläpitäjät kytätä mitään Suomalaisia keskustelupalstoja kokoaikaa.
Voi toki olla mahdollista, että kyttäävät tai sitten verottaja on kysellyt koska on saanut vihiä sinne suuntaan tulleista kyselyistä linkin muodossa. Toki voi siihen olla jokin muukin syy.
Sekin on mahdollista, että tiistain arvonnassa sinulla tai minulla komeilee juuri ne oikeat seitsemän numeroa. Kuka tietää. :psmoke:
 
Kaverin puolesta kyselen, onko kukaan saanut Alko24+ niin pari viikkoa sitten tarjouksessa olleita 2.95e olutlaatikoita? Ilmeisesti tilausseuranta on jämähtänyt sen jälkeen kun lähtivät Saksasta, onko syynä lakko vai tulli?
Juu tänne saapui keskiviikkona, laitoinkin aiemmin viestiä. Big Bucksilla tuli kotiin seurannassa arvioituna päivänä.

Nyt laitoin samasta kaupasta taas pari salkkua alennus Norrlands Guldia á 2,95€ tulemaan ja yhden Hansan, tällä kertaa Norrlogin kautta. Ilmoittelen taas tänne kun saapuneet.
 
Ei kait se pelkkä linkin toimivuus mitään kerro noiden kahden toimijan välisestä diilistä vaan tuo teksti jossa useaan otteeseen mainitaan sana "kumppani" ja Fransbergin osoite. Nythän noilla sivuilla ei löydy mitään toimitusehtoja, vai enkö vaa löydä

Kyllä minä käsitän asian niin, että jos dokumentin linkitys on poistettu kaupan sivustolta, niin verottaja käsittelee asian nyt vallitsevan tilanteen perusteella. Ei linkkiä => ei todistettavaa yhteyttä myyjän ja toimittajan välillä.

Serverin kiintolevyn kulmalle unohtuneet sivut, ilman toimivaa linkitystä, eivät kelpaa todisteeksi byrokraateille. Toivon olevani väärässä tässä, itellänikin on varalta tallella kuvankappaukset Alksin ja Alkostarin Fransbergiin viittaavat sivut :smoke:

Näköjään jäänyt vastaamatta tähän, jossa kommentoin myös linkin poistoa:

Vai niin. Verottajan sivulta sain kuitenkin tälläisen vastauksen, kun sieltä asiasta kysyin.
IMG_20230224_095516.jpg

Verottaja tietysti kommentoi asiaa kysymykseen liitetyn materiaalin (= tässä tapauksessa tietyn URL-osoitteen) perusteella.

Vastaus voisi olla jotain muuta, jos oisit kertonut, että kyseinen URL-osoite ei ole enää toiminnassa kaupan nettisivustolla.
 
Viimeksi muokattu:
Öööh, yksi laatikko (n20kg) Saksasta Shippiillä Ouluun nyt:
55eur kotiin
58eur "smartpost" laatikkoon

Pari viikkoa sitten oli 15eur?!?
 
Kaverin puolesta kyselen, onko kukaan saanut Alko24+ niin pari viikkoa sitten tarjouksessa olleita 2.95e olutlaatikoita? Ilmeisesti tilausseuranta on jämähtänyt sen jälkeen kun lähtivät Saksasta, onko syynä lakko vai tulli?

Itellä sama tilanne, 13.2 lähtenyt liikenteeseen mutta sen jälkeen ei mitään ole kuulunut. Olen ajatellut että vaan kestää kun kaikenmaailman lakkoiluja ollut - sais kyllä viikonlopuksi ehtiä.
 
Kyllä minä käsitän asian niin, että jos dokumentin linkitys on poistettu kaupan sivustolta, niin verottaja käsittelee asian nyt vallitsevan tilanteen perusteella. Ei linkkiä => ei todistettavaa yhteyttä myyjän ja toimittajan välillä.

Serverin kiintolevyn kulmalle unohtuneet sivut, ilman toimivaa linkitystä, eivät kelpaa todisteeksi byrokraateille. Toivon olevani väärässä tässä, itellänikin on varalta tallella kuvankappaukset Alksin ja Alkostarin Fransbergiin viittaavat sivut :smoke:

Näköjään jäänyt vastaamatta tähän, jossa kommentoin myös linkin poistoa:



Verottaja tietysti kommentoi asiaa kysymykseen liitetyn materiaalin (= tässä tapauksessa tietyn URL-osoitteen) perusteella.

Vastaus voisi olla jotain muuta, jos oisit kertonut, että kyseinen URL-osoite ei ole enää toiminnassa kaupan nettisivustolla.
Lopeta ny jo toi älytön jauhanta ja nosta käsi virheen merkiksi! Kyllä tuo verottajan kommentti näyttäisi olevan ihan legit ja ao. nettisivu todellakin oli tuolloin toiminnassa (tarkastin itse kun sieltä joku viikko sitten tilasin). Kuluttajan päänvaiva ei ole setviä, missä syöverissä joku sivu on jos Googlen kautta löytyy simppelillä haulla 10 sekunnissa.
 
Se kuulkaas pittää DVV:ltä tilata "Julkiseen verkkopalveluun asetetun informaatiokoostimen vedostus" eli lomake DVV65.b vaan kehiin. Tämän jälkeen maksat tilauksen ja kipität kuitin kanssa Maistraattiin tai missä se DVV majailee. Jonota henkilöasiakkaiden jonossa. Parin viikon päästä saat kirjattuna kirjeenä vedostuksen. Tämän jälkeen hae virkatodistus Maistraatista tai Kirkkoherranvirastosta, kumpiko onkaan osuvampi. Odota pari viikkoa. Nyt, kun sinulla on virkatodistus sekä vedostus, astele kohti notaaria. Osta leimaveromerkki á 48 euroa. Hommaa leimat notaarilta. Tadaa! Nyt sinulla on todiste siitä, että jokin verkko-osoite näytti joltakin joskus, eikä sinua enää voida syyttää ilman todisteita! Voit siis puolustautua kohdatessasi mahdolisia näytöttömi syytöksiä.

Asiaan: beerdomen tilaus täytti tänään kuukauden. Yksi DHL-koodi on, mutta sehän ei toimi, eikä oikein vastaan kerrotuja muotoseikkoja. Zdenka vastailee ja lupailee aina asioita. Missä lie pullot.
 
Tiedoksi nyt kaikille.
Kävin keskustelua shippiin edustajan kanssa. Shippii ilmoittaa etukäteen verottajalle tulevista paketeista, tämän heidän edustajansa vahvisti.
Itsellä oli tilaus sisässä Alkostore24 ja shippii kombolla. Peruin kuljetustilauksen koska näytti etteivät ole hakeneet tilausta.
Sain kuljetusrahat takaisin, ja järjestin uuden kuljetuksen norrlogin kautta.

Tämän jälkeen alkostore ilmoitti että shippii oli noutanut paketit viikkoa aiemmin vaikka seurannan mukaan ei mitään ollut tapahtunut.
Olen tehnyt reklamaation shippiille sivujen kautta, lähettänyt sähköpostia asiakaspalveluun, sekä aiemmin minuun yhteydessä olleeseen henkilöön sieltä.
Ei mitään vastausta reiluun viikkoon.

Juomat lienee kuski juonut kun nähnyt kuljetuksen peruutetun.
Välttäkää shippiitä!

Mitä kautta olit yhteydessä Shippiin edustajaan? Jos olit sähköpostitse niin kuvakaappaus olisi arvostettu.
Tekeeköhän Fransberg samaa kun juomat ovat tulleet sukkana läpi... Tullilla/verottajalla suoraan tietä että etäostoa, antavat mennä läpi, lasku verottajalta puolen vuoden päästä?
 
Mahtaako asiakkaille hyvitellä, jos jäävät tulliin, ja nyt kaikki osallistuvat talkoisiin?
 
Mulle ei tullut mitään kuittausta Shippiiltä kun kamat lähti Netprisiltä, ainoastaan Netprisin oma kuittaus sp sanoo (kuten aina noissa heidän kuittaus sähköposteissa) että " Meillä on ilo ilmoittaa, että tilauksesi tuotteet ovat nyt lähteneet varastoltamme valitsemasi toimittajan kanssa matkaan. ". Nyt kun omia sähköposteja kelailen niin edellisillä kerroilla on tullut vastaava sp Netprisiltä (että kamat lähteneet) ja about samalla kellonlyömällä myös Shippiin posti jossa on ollut tuo seurantakoodi. Edelliset tilaukset Budbee, nyt UPS.

Ensimmäinen kerta tällä combolla niin sen takia vähän pihalla, aiemmin lukuisat tilaukset tulleet Netprisiltä ilman ihmettelyjä niin en ole jaksanut heti ruveta kyselemään.. No,kai se pitää rauhassa odotella josko Shippii as.pa. jotain vastaa. Ja onneksi kyseessä ei ole mikään monen sadan euron tilaus.

Mitä tälle tilaukselle tapahtui, löysikö perille ja oliko ylimääräisiä teippejä ilmaantunut? Itsellä samalla combolla nyt pari viikkoa ollut hukassa paketti ja Shippiiltä eivät ole vastanneet mitään..
 
Mitä tälle tilaukselle tapahtui, löysikö perille ja oliko ylimääräisiä teippejä ilmaantunut? Itsellä samalla combolla nyt pari viikkoa ollut hukassa paketti ja Shippiiltä eivät ole vastanneet mitään..

Ne odottaa kaikki konteissa varmastikin. Lakko jatkuu edelleen. Keskiviikkona seuraavat neuvottelut.


"Valtakunnansovittelija Anu Sajavaara kertoi Twitterissä myös, että ahtausalan työriidan sovittelu jatkuu keskiviikkona iltapäivällä.

Ahtaajia edustavan ammattiliitto AKT:n lakko satamissa on jatkunut jo melkein kaksi viikkoa. Lakolle ei ole ilmoitettu takarajaa, joten se jatkuu toistaiseksi. Ahtaajien lakko vaikuttaa merkittävästi Suomen ulkomaankauppaan."
 
Ne odottaa kaikki konteissa varmastikin. Lakko jatkuu edelleen. Keskiviikkona seuraavat neuvottelut.


"Valtakunnansovittelija Anu Sajavaara kertoi Twitterissä myös, että ahtausalan työriidan sovittelu jatkuu keskiviikkona iltapäivällä.

Ahtaajia edustavan ammattiliitto AKT:n lakko satamissa on jatkunut jo melkein kaksi viikkoa. Lakolle ei ole ilmoitettu takarajaa, joten se jatkuu toistaiseksi. Ahtaajien lakko vaikuttaa merkittävästi Suomen ulkomaankauppaan."
Aiempi tapaus on yli kuukauden takaa joten siihen ei varmaan lakot ole vaikuttanut. Tähän minun mahdollisesti mutta ihmetyttää UPS-seurannan puutteet kun ei ole yhtään mitään muuta kuin "rahtikirjat tulostettu". Luulisi olevan edes Saksan pään rekisteröintejä mutta ei.
 
Jaahas, UPS taas kämmäilee. Alkostar+Shippii/UPS -kombo, ja nyt seuranta näyttää tältä. Jo viikko sitten keskiviikkona muistaakseni UPS:n seurannassa olivat jo viemässä pakettia noutopisteeseen, mutta sitten ei päätynytkään perille asti, ja nyt on tuollainen viesti seurannassa. Mitähän tuo nyt edes tarkoittaa? Siinä on aikamoinen ero puuttuuko tavaroita vai onko paketti hävitetty (!). Kannattaako tässä alkaa itse setvimään asiaa vai odottaa Shippiin tai jonkun muun yhteydenottoa tms? Sen verran jo tein että eilen mailasin Shippiille asiasta, mutta arvatenkin ei sieltä ainakaan vielä ole vastattu.
Screenshot_20230215_200336_Chrome.jpg
Noniin, UPS:lta tuli seuraava vastaus, kun kyselin voivatko toimittaa minulle sen mitä paketista on jäljellä:

En myöskään kyllä usko, että Shippii pyytää tuhoamaan lähetyksiä, mutta UPS:n viestistä käy nyt kyllä hyvin selväksi, että ovat sen kuitenkin tehneet, oli lupa tai ei. Liekö kuuririlla ollut juomavarastot ehtymässä?
Tein nyt reklamaation (claim) shippiin sivuilla. Onko muilla kokemuksia, kauanko käsittelyssä menee, ja korvaavatko mukisematta tuotteiden täyden hinnan? Eivät pyytäneet erittelemään lähetyksen arvoa, pelkästään sisällön. Laitoin kuitenkin mukaan Alkostarin tilausvahvistuksen. En muuten ollut ostanut mitään Shippiin parin euron hömppävakuutusta.
Jaahas, mitähän tässä on nyt tehtävissä...
UPS:n kuriiri siis 14.2. päättänyt ottaa täydennyksiä omiin juomavarastoihin, tai vaihtoehtoisesti "paketti hävitettiin lähettäjän pyynnöstä".
UPS asiakaspalvelu kehotti olemaan yhteydessä lähettäjään (Shippii). Heille laitettu mailia heti 14.2. Sitten reklamaatio 16.2. Uusi sähköposti 22.2, sekä myös soittoyritys 22.2. ja uudestaan pari päivää myöhemmin, mutta numerossa pyörii vain nauhoitus, että ovat kuulemma kovin kiireisiä. Mihinkään näistä ei mitään vastausta tai elämän merkkiä Shippiiltä. Pitäisikö tässä vielä odotella (onko kellään kokemuksia claimien käsittelyajoista?), vai jokohan olisi aika ruveta reklamoimaan PayPalille ja luottokorttiyhtiölle? Ja sitäkin kautta, mitkä on mahdollisuudet saada tuotteiden kustannukset korvattua, koska eihän Alkostar tässä ole mitään väärää tehnyt?
Oli muuten viimeinen kerta kun itse käytän Shippiitä JA UPS:ää näissä hommissa. Melkein joka kerta ollut jotain häikkää, vähintäänkin viivästyksiä, ja nyt sitten homma kusi oikein kunnolla.
 
Toivottavasti nää nyt ei ihan sekaisin ole mutta nyt olisi neuvot tarpeen. Miten kävi sille jonka isä sai myös verolaput?
Seuraavaksi kun pojat vähän tilailee kimpassa. Tilatkaa sen nimiin kenellä luotot kunnolla pielessä. Ja myös maksuliikenne saman ukon kautta. Helpompi kommunikoida moisessa tilanteessa. Ja tämä teidän yhteinen valittu voi sitten vaikka osamaksulla maksaa niitä veroja takaisinpäin pienissä erissä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo shippiin budbee on tiputtanut hintoja... Viimeks edellisvuonna sillä tilannut mutta nostivat kyllä rankasti hintoja tuossa jossain vaiheessa. Yritän saada tuota Netpriksen vodka tarjousta 1e / 3 litraa vodkaa kuhan saan tilauksen arvoks yli 250e. 4 pakettia budbeellä Tampereel anto 60e ei mitenkään paha. Onko näitä jäänyt tulliin? Netpris/Shippii-UPS käyttänyt 3 viime tilausta ja tullut perille.
 
Tässä vielä lisää lappuja. Eivät mahtuneet yhteen viestiin.
Toivottavasti nää nyt ei ihan sekaisin ole mutta nyt olisi neuvot tarpeen. Miten kävi sille jonka isä sai myös verolaput?

Oliko kellään tietoa onko shippiillä ja kyseisellä kaupalla puitesopimusya?
Ei tossa nyt muu auta kun maksaa, itsellä sama edessä mutta ehkä noin iso summa sentään(2626€). Luulisin että n.400€ itelle tulossa. Toki pienempi tilaus huomattavasti. Väkevissä järjetön toi alkoholiveron määrä.
Välttäkää kuljetusta--> shippii/UPS! Kolme kuljetusta jo tullin hallussa Alks/Alko24plus.
Alko24plussalta tulee ohjeet kuljetukseen sähköpostilla, alksilta ei....
 

Liitteet

  • 1.jpg
    1.jpg
    36,6 KB · Luettu: 461
  • 2.jpg
    2.jpg
    81,5 KB · Luettu: 464
Viimeksi muokattu:
Asiaan: beerdomen tilaus täytti tänään kuukauden. Yksi DHL-koodi on, mutta sehän ei toimi, eikä oikein vastaan kerrotuja muotoseikkoja. Zdenka vastailee ja lupailee aina asioita. Missä lie pullot.

Minulla täyttää vasta kohta kuukauden. Mutta kaksi ensimmäistä tilausta meni täydellisesti, parissa viikossa lähetettiin, siitä parissa viikossa tuli perille ja koodi toimi.

Nyt sain minäkin koodin, joka ei toimi. Tai sain viime viikolla. Kohta viikon olen sitä refreshannut, jos alkaisi toimimaan. Ei onnistunut.

Ja Beerdomen sivutkin olivat viikonloppuna alhaalla. Onneksi 90%+ on edellisestä tilauksesta jäljellä.

Tulihan sieltä tänään omaveroon postia. Tämä siis porukalla tehty tilaus.

Voimia. Toivottavasti porukkasi myös miehistyy ja maksaa oman osuutensa veroista, tuplaveroista ja muista rangaistusmaksuista. Vähän kova olisi tuommoinen parin tonnin yllätyslasku yksineläjälle.
 
Minulla täyttää vasta kohta kuukauden. Mutta kaksi ensimmäistä tilausta meni täydellisesti, parissa viikossa lähetettiin, siitä parissa viikossa tuli perille ja koodi toimi.

Nyt sain minäkin koodin, joka ei toimi. Tai sain viime viikolla. Kohta viikon olen sitä refreshannut, jos alkaisi toimimaan. Ei onnistunut.

Ja Beerdomen sivutkin olivat viikonloppuna alhaalla. Onneksi 90%+ on edellisestä tilauksesta jäljellä.



Voimia. Toivottavasti porukkasi myös miehistyy ja maksaa oman osuutensa veroista, tuplaveroista ja muista rangaistusmaksuista. Vähän kova olisi tuommoinen parin tonnin yllätyslasku yksineläjälle.

Ei sitä pelkoa ole etteikö jokainen verojaan omasta osuudesta hoitaisi. Mieluusti jollain verukkeella olisi suotavaa saada nyt edes laiminlyönti maksu ja veronkorotus tuosta pois. On niin sekavia ohjeita joka puolella ja myyjät muokanneet nettisivuja. Verottaja ei tuossa edes mainitse milloin on sivustoa tarkastellut. Tilaukseni olen tehnyt kuitenkin viime vuoden puolella jolloin oli vielä paljon linkkejä erinäisiin kuljetusliikkeisiin.

Myös kun tilauksen tein shippiille ei minun tarvinnut ilmoittaa kuin saamani tilausnumero ja paino ja mihin lähetetään. Osasivat kyllä näillä tiedoilla tavarat noutaa myyjältä vaikken sitä missään vaiheessa kertonut.
 
Mitä ite olen ymmärtänyt että tullissa perkaavat tilauksia mitkä olisivat etämyynnin alaisia tai sitten isompia lavatilauksia. En usko että lähtevät pakettitoimitusten perään sillä tähän ei kyllä kenekkään resurssit riitä. Tätä olen miettynyt että miten voit vastaanottaa jotakin tullin lävitse ilman että maksat veroja ja sitten jälkikäteen lähetään laskuja perään tämä ei kyllä mee yhteen. Jos vaikka laitat verohallinolle infoa ettet vastaanottanut tuotteita tai et ole koskaan tilannut mitään niin miten pystyvät todistamaan tätä asiaa. Papereissa ei ole edes pakettinumeroita. Kyllä on outoa toimintaa verohallinolta... Jos tilaan kiinasta tavaraa ja en halua maksaa tulliin veroja jne niin tulli pitää tuotteet ei tämänkaltaisia veroja voi jälkikäteen pyytää koska eivät voi edes tietää olenko vastaanottanut tuotteet.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 741
Viestejä
4 494 494
Jäsenet
74 286
Uusin jäsen
taavio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom