Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
11
2 viikkoa sitten tilattu Alkostore24 ja Shippiiltä toimitus. Paketit ollut kaupan päässä valmiina monta päivää mutta Shippiin päässä hiljaista. Ja nyt kun lukenut Shippii kokemuksia niin laitoin viestiä eka AL24 onko Shippii käynyt. Kun tuli viestiä että paketit vielä heillä, laitoin viestiä Shippiille että perun kuljetustilauksen (ei vastausta) Norrlog:in kautta tilaus ja AL24 infottu että Norrlog:lta tilattu kyyti
 
Liittynyt
08.04.2021
Viestejä
129
Huoh.... tän vuoden juomat jumittaa...

Varoitus (19 Päivää)
SaksaUPS
Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.


Varoitus (19 Päivää)
SaksaUPS
Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.


Varoitus (13 Päivää)
SaksaUPS
Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.


Varoitus (13 Päivää)
SaksaUPS
Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.
 

ses

Liittynyt
25.11.2022
Viestejä
27
Jos joku on tilannu useita paketteja on aika kusessa kesällä kun tulee perässä isot laskut
Toivottavasti on rahaa maksaa takasin
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
253
Jos joku on tilannu useita paketteja on aika kusessa kesällä kun tulee perässä isot laskut
Toivottavasti on rahaa maksaa takasin
Kuten tänään tulleesta Shippiin vastauksesta meiliini ilmenee, tulli on aiheuttanut tulpan toiminnallaan ja ei ole antanut selkeitä ohjeita.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
19
Jaahas, mitähän tässä on nyt tehtävissä...
UPS:n kuriiri siis 14.2. päättänyt ottaa täydennyksiä omiin juomavarastoihin, tai vaihtoehtoisesti "paketti hävitettiin lähettäjän pyynnöstä".
UPS asiakaspalvelu kehotti olemaan yhteydessä lähettäjään (Shippii). Heille laitettu mailia heti 14.2. Sitten reklamaatio 16.2. Uusi sähköposti 22.2, sekä myös soittoyritys 22.2. ja uudestaan pari päivää myöhemmin, mutta numerossa pyörii vain nauhoitus, että ovat kuulemma kovin kiireisiä. Mihinkään näistä ei mitään vastausta tai elämän merkkiä Shippiiltä. Pitäisikö tässä vielä odotella (onko kellään kokemuksia claimien käsittelyajoista?), vai jokohan olisi aika ruveta reklamoimaan PayPalille ja luottokorttiyhtiölle? Ja sitäkin kautta, mitkä on mahdollisuudet saada tuotteiden kustannukset korvattua, koska eihän Alkostar tässä ole mitään väärää tehnyt?
Oli muuten viimeinen kerta kun itse käytän Shippiitä JA UPS:ää näissä hommissa. Melkein joka kerta ollut jotain häikkää, vähintäänkin viivästyksiä, ja nyt sitten homma kusi oikein kunnolla.
On kokemusta Shippiin vakuutetun lähetyksen reklamaation käsittelyajasta. Olen niin kyllästynyt kyseisen firman toimintaan, että totean vain, että lupaukset eivät pidä ja jos sattuu saamaan kirjallisia vastauksia kuukaudenkin päästä niin senkään jälkeen ei tapahdu mitään. Ei kannata käyttää Shippiitä minkään kombinaation kanssa. Menetykseni ei ollut suuri, mutta tuli hyvin osoitettua, että palvelulupaus ei pidä. En ymmärrä, miten vieläkin jotkin maksunvälittäjät, luottokorttiyhtiöt ym. antavat kyseiselle firmalle mahdollisuuden maksuihin.
 
Liittynyt
26.01.2019
Viestejä
48
Tämmönen oli tupsahtanut spostiin yöllä
Good Evening,
I have just done a reconciliation between orders we have received and orders delivered by our courier company. It shows that your package was not delivered. We will replace this package and aim to ship the replacement during next week. Due to illness (I have pulled a muscle and can not lift anything heavy), I am not able to ship it still this week but it will go out during next week.
I am very sorry for the delay that the lost package have caused but we will make sure that your order will get to you this time.

Kind Regards,
Rene Aurin
Beerdome.cz
En ole ollut beerdomeen yhteydessä sitten 9.2. Tilaus tehty 26.1.
 
Liittynyt
16.06.2020
Viestejä
239
Beerdomen lupailu alkoi kyrsimään, tein kuukauden lupailujen jälkeen PayPaliin disputen. Harmi että nämä tilausten toimitukset on alkanut näin karmeasti tökkimään. Tällä välillä Alks on jo ehtinyt toimittaa pari eri tilausta.
 
Liittynyt
26.01.2019
Viestejä
48
Sama tuli tänne. Ymmärränkö viestiä oikein, että kuriiri olisi kuitenkin kuljettanut ja yrittänyt toimittaa jotakin? Eli ovatko tullilla hallussa? Vai onko tämä vain selittelyä?
Minusta siinä vain todetaan ettei sitä ole toimitettu ja lähettää uuden. Sääliksi käy Renetä. Kuljetukset takkuilee ja nyt vielä lihasrevähdys. Kaikkensa joutuu antamaan kun kaikki lähetykset pakkaa vähintään kaksi kertaa uudelleen.
 
Liittynyt
17.02.2023
Viestejä
41
Nyt Zdenka ilmoitti, että "mä en jaksa enää" ja Rene astui puikkoihin. Tuo on kyllä tosi kurja juttu, että Reneltä on lihas revähtänyt :cry:

Itseäni lähinnä huolettaa, että miten Zdenka tämän kaiken keskellä pärjää. Tämä on kuitenkin perheyritys ja usein naiset sit vastuuntuntoisina tekee liikaa töitä.

Mutta Renelle voimia ja katsotaan tuleeko kaljojen kanssa hyvityslasi. Voin siitä sitten juoda pääsiäislampaan kanssa oluen, koska eiköhän nämä pääsiäiseksi ehdi. Tai sitten ei, mutta usko on kova.



Good Evening
I have just done a reconciliation between orders we have received and orders delivered by our courier company. It shows that your package was not delivered. We will replace this package and aim to ship the replacements during next week. Due to illness (I have pulled a muscle and can not lift anything heavy), I am not able to ship them still this week but they will go out during next week.
I am very sorry for the delay that the lost packages have caused but we will make sure that your order will get to you this time.

Kind Regards,
Rene Aurin​
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
347
Tuossa leipätöihin siirtyessä mietin myös sitä absurdiutta, että miten ei löytyisi muka edes tyhmää lihasta hoitamaan tällaista logistiikkaa. Aika pianhan se ilmenee, että toimittamatta jättäminen johtaa Paypal disputeihin ym. reklamaatioon.
 
Liittynyt
29.01.2020
Viestejä
228
Kyllä ihmiset on typeriä, ei saanut pinkkiä rääsyä vaan sai arvokkaan viina lastin ja kehtaa valittaa. Tyhmäkö tuo on? Mikäli nyt ei itse niitä juo niin lahjoittaa ne pikku hiljaa viinaan meneville sukulaisille synttäri/Joululahjoiksi. Ei se paita olis varmaan sille edes mahtunut, arvioinut varmaan kokonsakin väärin...
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 014
Kyllä ihmiset on typeriä, ei saanut pinkkiä rääsyä vaan sai arvokkaan viina lastin ja kehtaa valittaa. Tyhmäkö tuo on? Mikäli nyt ei itse niitä juo niin lahjoittaa ne pikku hiljaa viinaan meneville sukulaisille synttäri/Joululahjoiksi. Ei se paita olis varmaan sille edes mahtunut, arvioinut varmaan kokonsakin väärin...

Laittoi menemään oikealle henkilölle. Toki tuotakin joku voi pitää typeränä, mutta omasta mielestä ihan asiallisesti hoidettu ja oikea tilaaja sai juomansa :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Mikäs nyt mahtaa olla vikana?

1677753372411.png


Maanantaina 27.2. tuli aamulla tekstari, että lähetys toimitetaan silloin klo 12 - 18, mutta ei toimitettu. Mitään ei ole sen jälkeen kuulunut. Paketti vaikuttaisi olevan UPS:n hallussa eikä tullin. Vai tekeekö tulli jo iskuja kuriirifirmojenkin tiloihin?
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
679
Helpointa olisi ollut jos Merja olis kaatanut viemäristä alas. Varmasti karu homma tuollainen, vielä kun tuo paita näytti aivan ihanalta.

Ja jotta ei ihan OT mentäisi niin mulla on omalla viinantilaushistorialla mennyt tilaukset tosi hyvin nappiin. Siis 10v ajalta jos muistelen niin ihan muutama kerta on mennyt joku ohi. Varmaan noita selkeitä vääriä tilauksia tähänkin ketjuun useammalle on sattunut. Onhan tilausmäärät (ja pakettimäärät yleensä, joku tilaa paitojakin netistä) nykyään ihan valtavia.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
118
Mikäs nyt mahtaa olla vikana?



Maanantaina 27.2. tuli aamulla tekstari, että lähetys toimitetaan silloin klo 12 - 18, mutta ei toimitettu. Mitään ei ole sen jälkeen kuulunut. Paketti vaikuttaisi olevan UPS:n hallussa eikä tullin. Vai tekeekö tulli jo iskuja kuriirifirmojenkin tiloihin?
Kuten jo mainittu upsin seuranta ei toimi. Tullissa on pakettisi 99,9 % varmuudella. Kysy vaikka upsilta.
 
Liittynyt
02.03.2023
Viestejä
11
Moi, mullakin UPS näytti, että paketti olisi Treellä viime torstaina ja nyt selvittelin niin olikin tullissa jumissa ja nyt tuli jopa UPSilta viesti: "Pakettinne on takavarikoitu tullin toimeesta!". Olen seuraillut keskustelua, mutta mulla on jäänyt vähän epäselväksi, että täytyykö mun tehdä jotain vai oottelenko vaan ja saan joskus paketin ja verot perässä. Netpris/Shippii/UPS-collect kombo. Onko jotain paikkaa josta voisi laillisesti tilata juomia ilman, että tarvitsee kuumotella veroseuraamuksia?
 

Kuukkeli1988

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
10
Jaahas Netpriksen stop food wasteen tullut tuo Cult modjo juoma 10e laatikko ja eräpäivä vasta joskus heinäkuussa. Jännä ettei ole normaaleissa tuotteissa alennuksessa kuitenkin niin paljon käyttöaikaa jäljellä. Tämä juoma mennyt kuin kuumille kiville kotona ja loistava krapulan tappaja. :lol:
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
115
Moi, mullakin UPS näytti, että paketti olisi Treellä viime torstaina ja nyt selvittelin niin olikin tullissa jumissa ja nyt tuli jopa UPSilta viesti: "Pakettinne on takavarikoitu tullin toimeesta!". Olen seuraillut keskustelua, mutta mulla on jäänyt vähän epäselväksi, että täytyykö mun tehdä jotain vai oottelenko vaan ja saan joskus paketin ja verot perässä. Netpris/Shippii/UPS-collect kombo. Onko jotain paikkaa josta voisi laillisesti tilata juomia ilman, että tarvitsee kuumotella veroseuraamuksia?
alko.fi eipä taida muita olla
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
589
Kyllä ihmiset on typeriä, ei saanut pinkkiä rääsyä vaan sai arvokkaan viina lastin ja kehtaa valittaa. Tyhmäkö tuo on? Mikäli nyt ei itse niitä juo niin lahjoittaa ne pikku hiljaa viinaan meneville sukulaisille synttäri/Joululahjoiksi. Ei se paita olis varmaan sille edes mahtunut, arvioinut varmaan kokonsakin väärin...
Olisin kyllä itsekin palauttanut.
 
Liittynyt
27.03.2022
Viestejä
49
Mutta toimiko se koodi ja jos, niin kuinka pitkän ajan jälkeen sen saamisesta?
Mulla on toiminut maanantaista lähtien koodi, jonka sain sunnuntaina. Toki tilaus on tehty jo 28.1.

Aiemmat tilaukset tulleet lähes ongelmitta, tämä on tähän asti hankalin tapaus heiltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 445
alko.fi eipä taida muita olla
Ei Alko toimita. Se olisi sitä etämyyntiä, jonka laillisuudesta vielä kovasti kiistellään.
Toki lähi-Alkoon voi tilata Alkon laajasta valikoimasta ilmaiseksi (jos jaksaa odottaa viikon), mutta Alkon valikoima on loppupeleissä aika pieni ja kaikilla ei ole Alko vieressä.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
42
Moi. Onko joku tilannut mybooze.eu sivustolta viime aikoina? Haulla ei ainakaan löytynyt kovinkaan tuoreita tilauksia. Näyttäisi ainakin että menisi ns. yhden maksun meiningillä. Voisihan tuolta testierän kokeilla..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
595
Onko jotain paikkaa josta voisi laillisesti tilata juomia ilman, että tarvitsee kuumotella veroseuraamuksia?
Eihän niitä käytännössä ole, jos halpaa bulkkitavaraa etsii.

On kauppoja, jotka eivät linkitä rahtifirmojen kuljetuksia => verot maksuun, jos Tulli hoksaa tilauksen.
On kauppoja, joissa rahdit maksetaan esim. samassa tilauksessa juomien kanssa => Tulli takavarikoi lastin, ellei myyjäliike suostu maksamaan suomen verottajan määräämiä maksuja.

Onhan toki niitäkin kauppoja, jotka suosiolla suostuvat pelaamaan meidän alkoholilainsäädännön mutkikkaiden kiemuroiden kanssa, mutta niiden asiakaskunta ei tilaa hinta edellä :smoke:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.03.2023
Viestejä
11
Osaisiko tähän joku vastata: UPSilta viesti: "Pakettinne on takavarikoitu tullin toimeesta!". Olen seuraillut keskustelua, mutta mulla on jäänyt vähän epäselväksi, että täytyykö mun tehdä jotain vai oottelenko vaan ja saan joskus paketin ja verot perässä?
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
290
Ei Alko toimita. Se olisi sitä etämyyntiä, jonka laillisuudesta vielä kovasti kiistellään.
Toki lähi-Alkoon voi tilata Alkon laajasta valikoimasta ilmaiseksi (jos jaksaa odottaa viikon), mutta Alkon valikoima on loppupeleissä aika pieni ja kaikilla ei ole Alko vieressä.
Ja lisäksi Alko rämetti hyvin toimivan myymäläsiirtosysteeminsä tuon verkkokaupan irvikuvan lanseeramisen yhteydessä. Eli nyt sitä Inarin Alkon tuotetta ei saa mitenkään enää etelään paitsi hakemalla. Osa Alkon hyllyillä olevista tuotteista ei ole tilattavissa verkkokaupasta. Jännä, että Ruotsissa on saatu Systembolagetin kotiinkuljetus järkättyä. Toki siellä muutenkin edistyksellisempi meininki esim. järjestävät huutokauppaa jne.
 
Liittynyt
23.11.2022
Viestejä
68
Fransulta tuli eilen mailia, kun ihmettelin missä mun paketti huitelee ja lähetysseurannassa ei mitään tietoja.
Hei,
Suomalaisten kuljetusalan työntekijöiden lakon vuoksi Matkahuolto ei tällä hetkellä ota vastaan lähetyksiä.
Kuorma-automme seisoo Omnivan lajittelukeskuksessa kunnes saamme Matkahuollosta vastauksen, että lähetykset voivat lähteä liikkeelle. Pahoittelemme häiriötä.
Best regards,
 
Liittynyt
03.02.2023
Viestejä
17
Oliko laiminlyöntimaksu 100€ koko tilauksesta?
Kyllähän tuo laiminlyönti maksu on 3x100e noiden lappujen mukaan. Onko muilla shippiin kautta tilanneella näkynyt paketin liikkeet Suomen ulkopuolella? Minulla ei ole tilaukseni liikkeistä tietoa muuta kuin vasta suomen päässä kun on postille tullut. Koodi shippiilltä ei koskaan toiminut vaikka siitä useasti huomautin. Postin seuranta ei edes näytä että posti olisi sitä tullista hakenut tai että se olisi siellä ollut ?!
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
400
Tuli hetki sitten mainos Norrlogilta
" Pakkaus 30 kg asti maksaa 30 euroa (esim. 12 pulloa, 6 x 3 litran laatikkoa tai 3 x olutta)! " Pulloista en tiedä mutta 6x3ltr BiB tai 3 x olutsalkkua =30kg. Onko tosiaan noin? Vai voiko ostaa täytettä tai esim. 8 x 3 ltr BIB tuohon samaan kuljetushintaan?
 
Liittynyt
20.04.2022
Viestejä
40
" Pakkaus 30 kg asti maksaa 30 euroa (esim. 12 pulloa, 6 x 3 litran laatikkoa tai 3 x olutta)! " Pulloista en tiedä mutta 6x3ltr BiB tai 3 x olutsalkkua =30kg. Onko tosiaan noin? Vai voiko ostaa täytettä tai esim. 8 x 3 ltr BIB tuohon samaan kuljetushintaan?

Pysyykö paketin koko samana, ->12 paikkaisena standardikokona <-, jos tilaa 30kg edestä tuotteita ja pakkaako tilauksen Norrloq vai verkkokauppa, vaikkapa Superalko.de.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 675
Viestejä
4 275 695
Jäsenet
71 518
Uusin jäsen
Jefe

Hinta.fi

Ylös Bottom