Pahottelut kyse siis Guinness juomasta..Miten Kilkenny tähän liittyy?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pahottelut kyse siis Guinness juomasta..Miten Kilkenny tähän liittyy?
Terve. Täytyy nyt varmistaa että eikö kaikissa Guinness tölkeissä ole se pieni kuula sisällä? Varsinkin kun lukee draugh alla kuva tuosta tuotteesta? Netpris kaupassa tuo 21e laatikko...
Tähänkin tuli illalla upsin seurantaan että olis tullista päässy eteenpäin. mutta nyt kyselin upsilta missä viipyy, niin sanoivat, että on tullissa yhä, vaikka heidän seurannan mukaan se on päässyt pois ja sitä kuljetettiin kohdekaupunkiin jo eilen. Että se siitä upsin seurannan luotettavuudesta.
Tuommonen siis tuli.
Itel sama combo mutta pari päivää myöhemmin tilasin... eli kestää se muillakin sitten näköjäänAlko24+ ja Norrlogil, yksi loota missä 3 päksiä. 7.2 tilasin. Saapui tänään ja DHL + Posti combolla tuli lähimpään Postin noutopisteeseen eli Ärrälle. Myyjä oli vähän ihmeissään sen siirtelyssä kun 26kg kuutio.
On muuten jännä kun Norrloggi laittoi painoksi 17kg, sama 17kg oli vielä tuossa DHL lapussakin. Posti oli kyllä saanut sille painoa 27kg. Mitäs se lava nyt painaakaan...
Niin ja ei mitään tulli hommia näyttäisi olevan kun ei ollut DHL eikä Postin logeissa mitään. Paketti oli vain ruskea perus kuutio missä luki lähettäjä ja DHL. Falcon olut näyttää olevan 8.8 menossa vanhaksi ja San Miguelissa tuore erä kun 2024 vasta päiväys.
KIPPIS
----
Omatunto ja korkea moraali? Juu en tiedä tullin yksityiskohtaisia toimintamalleja mitä siellä duunataan lähetysten kanssa, joista verot maksettu. Oma paketti tuli tuolloin läpi ilman tullin kopelointia, mutta se ei tietysti mitään tarkoita.Mikä estää minua tilaamasta 18 litraa votkaa ja maksamasta veroja 18 litrasta punaviiniä? Ei mikään, joten luultavasti tulli pysäyttää tällaiset lähetykset aivan samalla tavalla kuin muutkin.
Itelle tuli eilen muistutus (tai oik. kolme erillistä) s-postiin kolmesta paketista, että muista hakea ne, ennen kuin palautuvat lähettäjälle. Samat kolme pakettia tuotiin kotiin reilu viikko aikaisemmin.Tähänkin tuli illalla upsin seurantaan että olis tullista päässy eteenpäin. mutta nyt kyselin upsilta missä viipyy, niin sanoivat, että on tullissa yhä, vaikka heidän seurannan mukaan se on päässyt pois ja sitä kuljetettiin kohdekaupunkiin jo eilen. Että se siitä upsin seurannan luotettavuudesta.
Sama juttu.Samat päivät.Samanlainen setti tilattu 14.2.
Kuljetus norrlogilta. Lähetys lähtenyt lähtömaasta 17.2. Sen jälkeen ei tietoa.
Samat itsellä myös.Sama juttu.Samat päivät.
Shippii/Ups välttäisin kyllä tällä hetkellä. Tekee tullin kanssa yhteystyötä Ei voi olla totta että jo kolmas paketti jäi.... Huomenna pitäisi olevinaan tulla kaksi tullin teipeillä, katsotaan. Fransbeng kulkee hyvin, kotiintoimitus huomenna.
Alkostarilla on muuten edelleen linkki Fransbergin sivuille, eli selkeää etämyyntiä.
Toimitusehdot - Alkostar
Valitse tuotteet Lisää ostoskoriin Maksa ostot Sinulle lähetetään sähköpostiisi tilauksen vahvistus ostotapahtuman tiedoilla. Tilauksen numero Ostettujen tuotteiden lukumäärä Loppusumma Siirry meidän toimituskumppanimme verkkosivulle osoitteessa www.fransberg.eu Valitse toimitettavien...alkostar.eu
Onneksi olkoon. Verottaja muistuttaa sitten kirjeellään keväällä tai viimeistään kesälläNämä saapuivat eilen, Posti toi kotia. Tullin teipit oli laatikoissa.
Jep. Kävin tuon tarkistamassa. Nykyään saa sitten samaan hintaan budbeella kuin ups bigBuck$ toimituksella kotiintuotuna 6x(24x0,33l). UPS tuo päivällä paketit himaan ja Budbee illalla + hyvä seuranta heillä.Onko Budbeen hinnat taas halventuneet? Nyt, kun katselin Shippiin hintoja, niin Budbeellä tuli halvin hinta? Eihän se nyt mikään ilmainen ole, mutta esim. 45 € 6 keissin kuskaamisesta...
Ostosten maksettua Discandoossa ja Netprisissä ilmaantui vaihdellen sivujen kautta Shippii- logo jota klikkaamaalla pääsi kätevästi maksamaan kuljetuksen. Muutos tuli vasta tullihässäkän jälkeen pysyvästi.Itse tilasin jo joulukuun lopussa, ja eipä ole pakettia vieläkään näkynynyt. Etämyyntiä oli (discandoo/shippii), joten eiköhän paketti odottele jossain tullin varastossa että myyjä maksaisi verot.
Juu, ei ole etämyyntiä. Alkostarin nettisivuilta et pääse tuohon Fransbergin linkkiin, se vaatii kikkailua osoiterivillä. Alksilla tuo sama kikkailu onnistui myös taannoin, mutta ei enää.
Ei taatusti kelpaa verottajalle.
Itse tilasin jo joulukuun lopussa, ja eipä ole pakettia vieläkään näkynynyt. Etämyyntiä oli (discandoo/shippii), joten eiköhän paketti odottele jossain tullin varastossa että myyjä maksaisi verot.
Tänne osiion tullut myös 3 litran ginejä ja vodkaa 1eurolla jos tilauksen arvo ylittää 250e. Tässä tulee jo säästöä tullee lähemmäs 30e eli yli 10% tilauksen arvosta.Ilmeisesti tännään tullut netpris kauppaan uus osio jossa 1 euron tarjoukset. Enne ollu lapparii tai lonkkuu niin nyt saa valita. Ihan mukava.
Minulla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri. Kolmesta tilauksesta kaksi on jäänyt tullin haaviin. Molemmista pitää ilmeisesti maksaa 100 euron sakot + verot & verojen korotus +25%, eli omien laskelmien mukaan yhteensä n. 420€ kahdesta viinilaatikosta (verottajan paperit eivät ole vielä saapuneet, niin ihan varma en ole). Joten pieni HUOMIO kaikille teille jotka uskotte, että kaikki tilaukset "menevät sukkana läpi".Kolme tilausta tehty tullin kampanjan aloituksen jälkeen eikä yksikään ole jäänyt haaviin. Nämä siis netpris + shippii -yhdistelmällä
Niinpä ja miksi alko24+ tulee tilausvahvistuksen lisäksi maili osakkeella toimitus onko tämä nyt sitten ostajan informointia? Eilen tilasin.
Minulla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri. Kolmesta tilauksesta kaksi on jäänyt tullin haaviin. Molemmista pitää ilmeisesti maksaa 100 euron sakot + verot & verojen korotus +25%, eli omien laskelmien mukaan yhteensä n. 420€ kahdesta viinilaatikosta (verottajan paperit eivät ole vielä saapuneet, niin ihan varma en ole). Joten pieni HUOMIO kaikille teille jotka uskotte, että kaikki tilaukset "menevät sukkana läpi".
No se on ihan eri asia jos myyjä hoiti kuljetuksen. Minä olen itse buukannut kuljetuksen, kuten varmaan suurin osa tässä ketjussa.Minulla on tullut 3/3 etämyyntitilausta läpi.
Kyse on oluesta. Eikä mistään bulkkilavoista, nämä on oluita, joita ei saa Suomesta, eikä enempää kuin kaksi laatikkoa.
En osallistunut mitenkään kuljetuksen järjestelemiseen - sen hoiti myyjät.
No se on ihan eri asia jos myyjä hoiti kuljetuksen. Minä olen itse buukannut kuljetuksen, kuten varmaan suurin osa tässä ketjussa.
Niinpä ja miksi alko24+ tulee tilausvahvistuksen lisäksi maili osakkeella toimitus onko tämä nyt sitten ostajan informointia? Eilen tilasin.
Totta! Ajattelin vaan varoittaa muita jotka haluavat tilata halvalla. Jos heillä käy yhtä huono tuuri kuin minulla niin hinta on yhtäkkiä kalliimpaa kuin Alkossa.Kyllä, olet täysin oikeassa. Heitän vaan ilmoille ajatuksen, että jos tilaa (vähän kalliimmalla) kaupasta, joka hoitaa kuljetuksen - niin onko pienempi todennäköisyys jäädä tulliin?
--
Ja ei ole tällaisia kauppoja suosittaa, jos halvalla pitää saada, paitsi ehkä Beerdome.cz , josta saa noin Suomen halvimman kolmosen hinnalla laadukasta tsekkiolutta. Ehkä jopa Suomessa on halvempaa, kuin noista ei saa pantteja takaisin.
Onkohan Mh vai posti?Fransbergille tullut taasen noutopistehinta. Juuri saapui maili.
Eikö niistä sakoista kuitenkin pysty välttymään siten, että väittää tai uskoo verovastuun olleen myyjällä, varsinkin jos sellaisesta paikasta tilaa? Eikö esim. ALKS+Fransberg edelleen täyty etämyynnin speksit täysin, entäs Netpris/Shippii?Minulla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri. Kolmesta tilauksesta kaksi on jäänyt tullin haaviin. Molemmista pitää ilmeisesti maksaa 100 euron sakot + verot & verojen korotus +25%, eli omien laskelmien mukaan yhteensä n. 420€ kahdesta viinilaatikosta (verottajan paperit eivät ole vielä saapuneet, niin ihan varma en ole). Joten pieni HUOMIO kaikille teille jotka uskotte, että kaikki tilaukset "menevät sukkana läpi".
Olipas ennätyksellisen nopeaa toimintaa Alkostar/Fransberg yhdistelmällä, perjantaina tilattu ja nyt jo tuotteet Jyväskylässä.
Alkostarilla on muuten edelleen linkki Fransbergin sivuille, eli selkeää etämyyntiä.
Toimitusehdot - Alkostar
Valitse tuotteet Lisää ostoskoriin Maksa ostot Sinulle lähetetään sähköpostiisi tilauksen vahvistus ostotapahtuman tiedoilla. Tilauksen numero Ostettujen tuotteiden lukumäärä Loppusumma Siirry meidän toimituskumppanimme verkkosivulle osoitteessa www.fransberg.eu Valitse toimitettavien...alkostar.eu
paitsi ehkä Beerdome.cz
Sama, 2 viikon aikana neljästä shippii/ups kolme tullin hallussa.Minulla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri. Kolmesta tilauksesta kaksi on jäänyt tullin haaviin. Molemmista pitää ilmeisesti maksaa 100 euron sakot + verot & verojen korotus +25%, eli omien laskelmien mukaan yhteensä n. 420€ kahdesta viinilaatikosta (verottajan paperit eivät ole vielä saapuneet, niin ihan varma en ole). Joten pieni HUOMIO kaikille teille jotka uskotte, että kaikki tilaukset "menevät sukkana läpi".
Juu kirjoitin aikaisemmin jo-->Tiedoksi nyt kaikille.
Kävin keskustelua shippiin edustajan kanssa. Shippii ilmoittaa etukäteen verottajalle tulevista paketeista, tämän heidän edustajansa vahvisti.
Itsellä oli tilaus sisässä Alkostore24 ja shippii kombolla. Peruin kuljetustilauksen koska näytti etteivät ole hakeneet tilausta.
Sain kuljetusrahat takaisin, ja järjestin uuden kuljetuksen norrlogin kautta.
Tämän jälkeen alkostore ilmoitti että shippii oli noutanut paketit viikkoa aiemmin vaikka seurannan mukaan ei mitään ollut tapahtunut.
Olen tehnyt reklamaation shippiille sivujen kautta, lähettänyt sähköpostia asiakaspalveluun, sekä aiemmin minuun yhteydessä olleeseen henkilöön sieltä.
Ei mitään vastausta reiluun viikkoon.
Juomat lienee kuski juonut kun nähnyt kuljetuksen peruutetun.
Välttäkää shippiitä!
Tulihan se sieltä. DHL:n seuranta ei kyllä oikein pysynyt perässä. Tiistaiaamuna Puolassa, tänään iltapäivällä lähikaupassa.Täällä myös, 28.1. Ja 9.2.
Toisaalta jos kotiinkuljetus yhdelle pakkaukselle maksaa vain 8 € enemmän, niin alkaa minun mielestäni olla jo wörttiä maksaa se.Fransbergille tullut taasen noutopistehinta. Juuri saapui maili.
Pitänee siis suosia ALKS+Fransberg? Ei se nyt juuri kalliimmaksi tule sekään. Kotiovelle 38 €, ilmeisesti Matkahuollon kautta?Tiedoksi nyt kaikille.
Kävin keskustelua shippiin edustajan kanssa. Shippii ilmoittaa etukäteen verottajalle tulevista paketeista, tämän heidän edustajansa vahvisti.
Itsellä oli tilaus sisässä Alkostore24 ja shippii kombolla. Peruin kuljetustilauksen koska näytti etteivät ole hakeneet tilausta.
Sain kuljetusrahat takaisin, ja järjestin uuden kuljetuksen norrlogin kautta.
Tämän jälkeen alkostore ilmoitti että shippii oli noutanut paketit viikkoa aiemmin vaikka seurannan mukaan ei mitään ollut tapahtunut.
Olen tehnyt reklamaation shippiille sivujen kautta, lähettänyt sähköpostia asiakaspalveluun, sekä aiemmin minuun yhteydessä olleeseen henkilöön sieltä.
Ei mitään vastausta reiluun viikkoon.
Juomat lienee kuski juonut kun nähnyt kuljetuksen peruutetun.
Välttäkää shippiitä!
postille näköjään kun kävin kokeilemassa fransbergin sivullaOnkohan Mh vai posti?
Shippii-> UPS (9 pv sitten Netpris) 2 lootaa tuli kahdessa erässä sekä eilen ja tänään. Yks lähetys ilmeisesti kadonnut taivaan tuuliin matkalla 1.5 kk sitten. Kukaan ei tunnu ottavan vastuuta.Juu kirjoitin aikaisemmin jo-->
Shippii/Ups välttäisin kyllä tällä hetkellä. Tekee tullin kanssa yhteystyötä Ei voi olla totta että jo kolmas paketti jäi.... Huomenna pitäisi olevinaan tulla kaksi tullin teipeillä, katsotaan. Fransbeng kulkee hyvin, kotiintoimitus huomenna.
Nyt kun eduskuntavaalitkin edessä niin itse äänestäisin puoluetta, joka lopettaisi tämän tullin ja verottajan järjettömyyden alkoholin etäostossa/etämyynnissä, joka on myös selvästi EU:n vapaan liikkuvuuden vastaista. Tulliin pitäisi tehdä sisäinen puhdistus, jossa kaikki alkoholi-, tupakka- ja autoveroista vastaavat ylemmät virkamiehet tulisi tuomiota ehdottomaan vankeuteen mm. korruptiosta (hyvä veli järjestelmä ym. ) ja menettämään virkansa ja tämä siis koskee nimenomaan esimiehiä ja ylempää johtoa. Tavalliset työntekijät kyllä ymmärtävät asiat paremmin tavallisen kansalaisen asemasta ilman idelogista tai poliittista taustaa. Eikö teitä siellä tullissa ylemmässä johdossa yhtään edes hävetä tämä asia?