Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
09.01.2018
Viestejä
158
Mitä hemmettiä on käynyt fransbergin hinnoille? Tullut ihan törkeästi lisää hintaa per paketti. Alla viimeisin maili hinnoista sähköpostiini sekä heidän sivuiltaan löytyvät hinnat.


Ainakin pakkausmaksu per loota 5€ poistui ja siirtyi toimitushintaan. Toinen muutos on se, että tekevät enää kotiinkuljetuksia koska matkahuolto ei säilytä alkoholia tiloissaan tai jotain.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 155
Terve. Täytyy nyt varmistaa että eikö kaikissa Guinness tölkeissä ole se pieni kuula sisällä? Varsinkin kun lukee draugh alla kuva tuosta tuotteesta? Netpris kaupassa tuo 21e laatikko...
Olisi outoa jos ei olisi, joten väitän että kyllä on. (olettaen ettei ole jokin tuoteväärennös)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
118

Tuommonen siis tuli.
Tähänkin tuli illalla upsin seurantaan että olis tullista päässy eteenpäin. mutta nyt kyselin upsilta missä viipyy, niin sanoivat, että on tullissa yhä, vaikka heidän seurannan mukaan se on päässyt pois ja sitä kuljetettiin kohdekaupunkiin jo eilen. Että se siitä upsin seurannan luotettavuudesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
83
Alko24+ ja Norrlogil, yksi loota missä 3 päksiä. 7.2 tilasin. Saapui tänään ja DHL + Posti combolla tuli lähimpään Postin noutopisteeseen eli Ärrälle. Myyjä oli vähän ihmeissään sen siirtelyssä kun 26kg kuutio. :lol:
On muuten jännä kun Norrloggi laittoi painoksi 17kg, sama 17kg oli vielä tuossa DHL lapussakin. Posti oli kyllä saanut sille painoa 27kg. Mitäs se lava nyt painaakaan...

Niin ja ei mitään tulli hommia näyttäisi olevan kun ei ollut DHL eikä Postin logeissa mitään. Paketti oli vain ruskea perus kuutio missä luki lähettäjä ja DHL. Falcon olut näyttää olevan 8.8 menossa vanhaksi ja San Miguelissa tuore erä kun 2024 vasta päiväys.

KIPPIS

----
Itel sama combo mutta pari päivää myöhemmin tilasin... eli kestää se muillakin sitten näköjään
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
290
Mikä estää minua tilaamasta 18 litraa votkaa ja maksamasta veroja 18 litrasta punaviiniä? Ei mikään, joten luultavasti tulli pysäyttää tällaiset lähetykset aivan samalla tavalla kuin muutkin.
Omatunto ja korkea moraali? Juu en tiedä tullin yksityiskohtaisia toimintamalleja mitä siellä duunataan lähetysten kanssa, joista verot maksettu. Oma paketti tuli tuolloin läpi ilman tullin kopelointia, mutta se ei tietysti mitään tarkoita.
 
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
278
Tähänkin tuli illalla upsin seurantaan että olis tullista päässy eteenpäin. mutta nyt kyselin upsilta missä viipyy, niin sanoivat, että on tullissa yhä, vaikka heidän seurannan mukaan se on päässyt pois ja sitä kuljetettiin kohdekaupunkiin jo eilen. Että se siitä upsin seurannan luotettavuudesta.
Itelle tuli eilen muistutus (tai oik. kolme erillistä) s-postiin kolmesta paketista, että muista hakea ne, ennen kuin palautuvat lähettäjälle. Samat kolme pakettia tuotiin kotiin reilu viikko aikaisemmin.
Mietin jo, että pitäiskö mennä kyselemään paketteja kuuluisasta K-market Pohjanneidosta, ja nostaa mekkala, jos ja kun niitä ei siellä olekaan.
 
Liittynyt
22.08.2020
Viestejä
87
Tilattu taas jo hetki sitten 2 eri pakettia (2x (3x24) ) lonkeroa Alks + Fransberg. Tein tilaukset pienellä välillä. Molemmat saapuivat ilman "tulliongelmia". Toimituskulut Fransbergillä suolaiset 38 € per paketti, mutta säästin silti melkein 300 euroa.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 467
Alkoi jo vähän huolestuttaa tämä lahtareiden lakko ja muutamat foorumpostaukset täällä tulliin jääneistä juomista ja veroista.
Mutta sieltähän ne tuli taas kerran Alksilta vajaaseen kahteen viikkoon 2 pakettia elintarvikkeita kotiovelle toimitettuna.

Vähän on kyllä suolaiset nuo toimituskulut Fransbegillä, mutta silti puolet halvemmat lonkerot kuin duopolin marketista.
Näin kovina pakkasina olivat jo valmiiksi jääkaappikylmätkin :cigar2:

Mutta tuo kotitoimitus on kyllä myös kätevä josta voi tavallaan maksaa extraa kun on pakko, puoliso on kotona etänä joka tapauksessa vastaanottamassa tavarat.
Paikallisen kuljetusliikeen neito soitti ja kyseli tarkennusta osoitteeseen ja puhelinavisioinnin kautta saatiin tavarat ovelle.

Eipähän tarvii käydä itse roudamaamassa marketista.
Ajattelen nuo nousseet postikulut vain että 1 pullo vähemmän rommia tavalliseen verrattuna.
Inflaatio laukkaa, minkäs sille voi.
 
Liittynyt
08.04.2021
Viestejä
129
Shippii/Ups välttäisin kyllä tällä hetkellä. Tekee tullin kanssa yhteystyötä :) Ei voi olla totta että jo kolmas paketti jäi.... Huomenna pitäisi olevinaan tulla kaksi tullin teipeillä, katsotaan. Fransbeng kulkee hyvin, kotiintoimitus huomenna.
 
Liittynyt
27.04.2018
Viestejä
26
Shippii/Ups välttäisin kyllä tällä hetkellä. Tekee tullin kanssa yhteystyötä :) Ei voi olla totta että jo kolmas paketti jäi.... Huomenna pitäisi olevinaan tulla kaksi tullin teipeillä, katsotaan. Fransbeng kulkee hyvin, kotiintoimitus huomenna.
Jep fransbergiltä kulkee, shippii/ups jää tulliin ainakin kommenttien perusteella ja yks tuttu tilas kans vaikka sanoin et ota vaan se fransberg vaikka onkin muutaman euron kalliimpi ja tulliinhan sen ups paketti jäi. :rofl:
 
Liittynyt
20.02.2023
Viestejä
3
kolme tilausta oon kuukauden sisällä tehnyt käyttäen shippii/ups ja kaikki tullut viikossa ilman tullin väliintuloa. nyt saa hetkeksi tilaukset kyllä jäädä kun on juhliin juomingit hommattu. säästöä tuli 400-500€ kun tilasi netistä eikä hakenut alkosta/kaupasta
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Onko Budbeen hinnat taas halventuneet? Nyt, kun katselin Shippiin hintoja, niin Budbeellä tuli halvin hinta? Eihän se nyt mikään ilmainen ole, mutta esim. 45 € 6 keissin kuskaamisesta...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
595
Alkostarilla on muuten edelleen linkki Fransbergin sivuille, eli selkeää etämyyntiä.
Juu, ei ole etämyyntiä. Alkostarin nettisivuilta et pääse tuohon Fransbergin linkkiin, se vaatii kikkailua osoiterivillä. Alksilla tuo sama kikkailu onnistui myös taannoin, mutta ei enää.
Ei taatusti kelpaa verottajalle.

Ja jos kelpaakin, niin sittenhän tulli huuhtelee viemärit sun maksamilla viinoilla. Alkostar kun ei niitä veroja maksa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 736
Onko Budbeen hinnat taas halventuneet? Nyt, kun katselin Shippiin hintoja, niin Budbeellä tuli halvin hinta? Eihän se nyt mikään ilmainen ole, mutta esim. 45 € 6 keissin kuskaamisesta...
Jep. Kävin tuon tarkistamassa. Nykyään saa sitten samaan hintaan budbeella kuin ups bigBuck$ toimituksella kotiintuotuna 6x(24x0,33l). UPS tuo päivällä paketit himaan ja Budbee illalla + hyvä seuranta heillä.

Edit. Siitä halpaa konjakkia, eipä tunnu mahdolliset verot missään jos tuollaista on varaa tilata :D
Polignac Heritage Du Prince 41% 70cl
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
247
Itse tilasin jo joulukuun lopussa, ja eipä ole pakettia vieläkään näkynynyt. Etämyyntiä oli (discandoo/shippii), joten eiköhän paketti odottele jossain tullin varastossa että myyjä maksaisi verot.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
253
Itse tilasin jo joulukuun lopussa, ja eipä ole pakettia vieläkään näkynynyt. Etämyyntiä oli (discandoo/shippii), joten eiköhän paketti odottele jossain tullin varastossa että myyjä maksaisi verot.
Ostosten maksettua Discandoossa ja Netprisissä ilmaantui vaihdellen sivujen kautta Shippii- logo jota klikkaamaalla pääsi kätevästi maksamaan kuljetuksen. Muutos tuli vasta tullihässäkän jälkeen pysyvästi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 099
4 laatikkoa alks+fransberg combolla parissa viikossa kotiin saksasta ilman tullin teippejä.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
233
Itse tilasin jo joulukuun lopussa, ja eipä ole pakettia vieläkään näkynynyt. Etämyyntiä oli (discandoo/shippii), joten eiköhän paketti odottele jossain tullin varastossa että myyjä maksaisi verot.
Etämyynnissä niitä ei pitäisi tokikaan tulla, mutta etäoston kohdalla tuolla ajalla ei olisi vielä suurempaa aihetta juhlaan, kun verottajalla on kuluva vuosi + kolme vuotta aikaa tehdä asialle jotain.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
779
Kolme tilausta tehty tullin kampanjan aloituksen jälkeen eikä yksikään ole jäänyt haaviin. Nämä siis netpris + shippii -yhdistelmällä
 
Liittynyt
13.09.2021
Viestejä
52
Ilmeisesti tännään tullut netpris kauppaan uus osio jossa 1 euron tarjoukset. Enne ollu lapparii tai lonkkuu niin nyt saa valita. Ihan mukava.

Tänne osiion tullut myös 3 litran ginejä ja vodkaa 1eurolla jos tilauksen arvo ylittää 250e. Tässä tulee jo säästöä tullee lähemmäs 30e eli yli 10% tilauksen arvosta.
 

BiB

Liittynyt
18.11.2022
Viestejä
21
Kolme tilausta tehty tullin kampanjan aloituksen jälkeen eikä yksikään ole jäänyt haaviin. Nämä siis netpris + shippii -yhdistelmällä
Minulla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri. Kolmesta tilauksesta kaksi on jäänyt tullin haaviin. Molemmista pitää ilmeisesti maksaa 100 euron sakot + verot & verojen korotus +25%, eli omien laskelmien mukaan yhteensä n. 420€ kahdesta viinilaatikosta (verottajan paperit eivät ole vielä saapuneet, niin ihan varma en ole). Joten pieni HUOMIO kaikille teille jotka uskotte, että kaikki tilaukset "menevät sukkana läpi".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 446
Minulla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri. Kolmesta tilauksesta kaksi on jäänyt tullin haaviin. Molemmista pitää ilmeisesti maksaa 100 euron sakot + verot & verojen korotus +25%, eli omien laskelmien mukaan yhteensä n. 420€ kahdesta viinilaatikosta (verottajan paperit eivät ole vielä saapuneet, niin ihan varma en ole). Joten pieni HUOMIO kaikille teille jotka uskotte, että kaikki tilaukset "menevät sukkana läpi".
Minulla on tullut 3/3 etämyyntitilausta läpi.
Kyse on oluesta. Eikä mistään bulkkilavoista, nämä on oluita, joita ei saa Suomesta, eikä enempää kuin kaksi laatikkoa.
En osallistunut mitenkään kuljetuksen järjestelemiseen - sen hoiti myyjät.
 
Viimeksi muokattu:

BiB

Liittynyt
18.11.2022
Viestejä
21
Minulla on tullut 3/3 etämyyntitilausta läpi.
Kyse on oluesta. Eikä mistään bulkkilavoista, nämä on oluita, joita ei saa Suomesta, eikä enempää kuin kaksi laatikkoa.
En osallistunut mitenkään kuljetuksen järjestelemiseen - sen hoiti myyjät.
No se on ihan eri asia jos myyjä hoiti kuljetuksen. Minä olen itse buukannut kuljetuksen, kuten varmaan suurin osa tässä ketjussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 446
No se on ihan eri asia jos myyjä hoiti kuljetuksen. Minä olen itse buukannut kuljetuksen, kuten varmaan suurin osa tässä ketjussa.
Kyllä, olet täysin oikeassa. Heitän vaan ilmoille ajatuksen, että jos tilaa (vähän kalliimmalla) kaupasta, joka hoitaa kuljetuksen - niin onko pienempi todennäköisyys jäädä tulliin?

--

Ja ei ole tällaisia kauppoja suosittaa, jos halvalla pitää saada, paitsi ehkä Beerdome.cz , josta saa noin Suomen halvimman kolmosen hinnalla laadukasta tsekkiolutta. Ehkä jopa Suomessa on halvempaa, kuin noista ei saa pantteja takaisin.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 389
Niinpä ja miksi alko24+ tulee tilausvahvistuksen lisäksi maili osakkeella toimitus onko tämä nyt sitten ostajan informointia? Eilen tilasin.
Tuossahan vain suositellaan kuljetusliikkeitä, ei ole suoria linkkejä. Siinä on ero. Ja kyllä, olen itsekin joskus tilannut tuolta oluita.
 

BiB

Liittynyt
18.11.2022
Viestejä
21
Kyllä, olet täysin oikeassa. Heitän vaan ilmoille ajatuksen, että jos tilaa (vähän kalliimmalla) kaupasta, joka hoitaa kuljetuksen - niin onko pienempi todennäköisyys jäädä tulliin?

--

Ja ei ole tällaisia kauppoja suosittaa, jos halvalla pitää saada, paitsi ehkä Beerdome.cz , josta saa noin Suomen halvimman kolmosen hinnalla laadukasta tsekkiolutta. Ehkä jopa Suomessa on halvempaa, kuin noista ei saa pantteja takaisin.
Totta! Ajattelin vaan varoittaa muita jotka haluavat tilata halvalla. Jos heillä käy yhtä huono tuuri kuin minulla niin hinta on yhtäkkiä kalliimpaa kuin Alkossa.
 
Liittynyt
14.10.2020
Viestejä
7
Kävin lähimmästä postista hakemassa nyt illalla drinksut.com 3x24 pack lonkerotilauksen paketin. Lähetystä ei oltu avattu eikä siinä ollut tullin teippejä.

Se oli tilattu jo 1.2 ja 14.2 kyselin tilauksen perään maililla, kun tilaus ei seurannan mukaan ollut lähtenyt vaan odotteli edelleen käsittelyä. Mitään eivät ole vastanneet mailiin, jonka englanniksi kirjoitin, mutta 3 päivän päästä sen lähettämisestä oli tilaus siirtynyt kuljetusyhtiölle seurannan mukaan. Ilmeisesti lonkerot olivat lopussa varastosta ja loppuviivästys ehkä myös ahtaajien lakon ja postin tukilakon syytä.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Minulla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri. Kolmesta tilauksesta kaksi on jäänyt tullin haaviin. Molemmista pitää ilmeisesti maksaa 100 euron sakot + verot & verojen korotus +25%, eli omien laskelmien mukaan yhteensä n. 420€ kahdesta viinilaatikosta (verottajan paperit eivät ole vielä saapuneet, niin ihan varma en ole). Joten pieni HUOMIO kaikille teille jotka uskotte, että kaikki tilaukset "menevät sukkana läpi".
Eikö niistä sakoista kuitenkin pysty välttymään siten, että väittää tai uskoo verovastuun olleen myyjällä, varsinkin jos sellaisesta paikasta tilaa? Eikö esim. ALKS+Fransberg edelleen täyty etämyynnin speksit täysin, entäs Netpris/Shippii?

Tuli pari asiaa mieleen:
- onko väliä kiinnijäämisriskin suhteen, mitä kautta tavara tulee? Turku, Hanko, Helsinki, onko täällä syntynyt asiasta joku käsitys?
- entäs havaintoa siitä, puuttuuko tulli enemmän etämyynteihin (verovelvollisuus myyjällä) vai -ostoihin? Aiemminhan tulli pyrki rankaisemaan nimenomaan etämyyntilähetyksiä ja isoja sellaisia, mutta onko nyt kuitenkin puututtu myös etäostoihin huomattavasti vai jopa suurin osa, koska tarkoitus on tällä kampanjalla pelotella ihmisiä välttämään näitä ulkomaan nettikauppoja?
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 050
Olipas ennätyksellisen nopeaa toimintaa Alkostar/Fransberg yhdistelmällä, perjantaina tilattu ja nyt jo tuotteet Jyväskylässä.
Alkostarilla on muuten edelleen linkki Fransbergin sivuille, eli selkeää etämyyntiä.
Linkki poistunut, näköjään lukevat ketjua. Nyt löytyy vain: EU Delivery - Alkostar
 
Liittynyt
24.02.2023
Viestejä
4
Tiedoksi nyt kaikille.
Kävin keskustelua shippiin edustajan kanssa. Shippii ilmoittaa etukäteen verottajalle tulevista paketeista, tämän heidän edustajansa vahvisti.
Itsellä oli tilaus sisässä Alkostore24 ja shippii kombolla. Peruin kuljetustilauksen koska näytti etteivät ole hakeneet tilausta.
Sain kuljetusrahat takaisin, ja järjestin uuden kuljetuksen norrlogin kautta.

Tämän jälkeen alkostore ilmoitti että shippii oli noutanut paketit viikkoa aiemmin vaikka seurannan mukaan ei mitään ollut tapahtunut.
Olen tehnyt reklamaation shippiille sivujen kautta, lähettänyt sähköpostia asiakaspalveluun, sekä aiemmin minuun yhteydessä olleeseen henkilöön sieltä.
Ei mitään vastausta reiluun viikkoon.

Juomat lienee kuski juonut kun nähnyt kuljetuksen peruutetun.
Välttäkää shippiitä!
 
Liittynyt
08.04.2021
Viestejä
129
Minulla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri. Kolmesta tilauksesta kaksi on jäänyt tullin haaviin. Molemmista pitää ilmeisesti maksaa 100 euron sakot + verot & verojen korotus +25%, eli omien laskelmien mukaan yhteensä n. 420€ kahdesta viinilaatikosta (verottajan paperit eivät ole vielä saapuneet, niin ihan varma en ole). Joten pieni HUOMIO kaikille teille jotka uskotte, että kaikki tilaukset "menevät sukkana läpi".
Sama, 2 viikon aikana neljästä shippii/ups kolme tullin hallussa.
 
Liittynyt
08.04.2021
Viestejä
129
Tiedoksi nyt kaikille.
Kävin keskustelua shippiin edustajan kanssa. Shippii ilmoittaa etukäteen verottajalle tulevista paketeista, tämän heidän edustajansa vahvisti.
Itsellä oli tilaus sisässä Alkostore24 ja shippii kombolla. Peruin kuljetustilauksen koska näytti etteivät ole hakeneet tilausta.
Sain kuljetusrahat takaisin, ja järjestin uuden kuljetuksen norrlogin kautta.

Tämän jälkeen alkostore ilmoitti että shippii oli noutanut paketit viikkoa aiemmin vaikka seurannan mukaan ei mitään ollut tapahtunut.
Olen tehnyt reklamaation shippiille sivujen kautta, lähettänyt sähköpostia asiakaspalveluun, sekä aiemmin minuun yhteydessä olleeseen henkilöön sieltä.
Ei mitään vastausta reiluun viikkoon.

Juomat lienee kuski juonut kun nähnyt kuljetuksen peruutetun.
Välttäkää shippiitä!
Juu kirjoitin aikaisemmin jo-->

Shippii/Ups välttäisin kyllä tällä hetkellä. Tekee tullin kanssa yhteystyötä :) Ei voi olla totta että jo kolmas paketti jäi.... Huomenna pitäisi olevinaan tulla kaksi tullin teipeillä, katsotaan. Fransbeng kulkee hyvin, kotiintoimitus huomenna.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Tiedoksi nyt kaikille.
Kävin keskustelua shippiin edustajan kanssa. Shippii ilmoittaa etukäteen verottajalle tulevista paketeista, tämän heidän edustajansa vahvisti.
Itsellä oli tilaus sisässä Alkostore24 ja shippii kombolla. Peruin kuljetustilauksen koska näytti etteivät ole hakeneet tilausta.
Sain kuljetusrahat takaisin, ja järjestin uuden kuljetuksen norrlogin kautta.

Tämän jälkeen alkostore ilmoitti että shippii oli noutanut paketit viikkoa aiemmin vaikka seurannan mukaan ei mitään ollut tapahtunut.
Olen tehnyt reklamaation shippiille sivujen kautta, lähettänyt sähköpostia asiakaspalveluun, sekä aiemmin minuun yhteydessä olleeseen henkilöön sieltä.
Ei mitään vastausta reiluun viikkoon.

Juomat lienee kuski juonut kun nähnyt kuljetuksen peruutetun.
Välttäkää shippiitä!
Pitänee siis suosia ALKS+Fransberg? Ei se nyt juuri kalliimmaksi tule sekään. Kotiovelle 38 €, ilmeisesti Matkahuollon kautta?

Aiempi kokemus pelkästään Netpris+Shippii/Budbee, joka toimi pääsääntöisesti hienosti, mutta vaihdettava ilmeisesti hevosta nyt sitten...
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
253
Juu kirjoitin aikaisemmin jo-->

Shippii/Ups välttäisin kyllä tällä hetkellä. Tekee tullin kanssa yhteystyötä :) Ei voi olla totta että jo kolmas paketti jäi.... Huomenna pitäisi olevinaan tulla kaksi tullin teipeillä, katsotaan. Fransbeng kulkee hyvin, kotiintoimitus huomenna.
Shippii-> UPS (9 pv sitten Netpris) 2 lootaa tuli kahdessa erässä sekä eilen ja tänään. Yks lähetys ilmeisesti kadonnut taivaan tuuliin matkalla 1.5 kk sitten. Kukaan ei tunnu ottavan vastuuta.
 
Liittynyt
14.10.2020
Viestejä
7
Nyt kun eduskuntavaalitkin edessä niin itse äänestäisin puoluetta, joka lopettaisi tämän tullin ja verottajan järjettömyyden alkoholin etäostossa/etämyynnissä, joka on myös selvästi EU:n vapaan liikkuvuuden vastaista. Tulliin pitäisi tehdä sisäinen puhdistus, jossa kaikki alkoholi-, tupakka- ja autoveroista vastaavat ylemmät virkamiehet tulisi tuomiota ehdottomaan vankeuteen mm. korruptiosta (hyvä veli järjestelmä ym. ) ja menettämään virkansa ja tämä siis koskee nimenomaan esimiehiä ja ylempää johtoa. Tavalliset työntekijät kyllä ymmärtävät asiat paremmin tavallisen kansalaisen asemasta ilman idelogista tai poliittista taustaa. Eikö teitä siellä tullissa ylemmässä johdossa yhtään edes hävetä tämä asia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 446
Nyt kun eduskuntavaalitkin edessä niin itse äänestäisin puoluetta, joka lopettaisi tämän tullin ja verottajan järjettömyyden alkoholin etäostossa/etämyynnissä, joka on myös selvästi EU:n vapaan liikkuvuuden vastaista. Tulliin pitäisi tehdä sisäinen puhdistus, jossa kaikki alkoholi-, tupakka- ja autoveroista vastaavat ylemmät virkamiehet tulisi tuomiota ehdottomaan vankeuteen mm. korruptiosta (hyvä veli järjestelmä ym. ) ja menettämään virkansa ja tämä siis koskee nimenomaan esimiehiä ja ylempää johtoa. Tavalliset työntekijät kyllä ymmärtävät asiat paremmin tavallisen kansalaisen asemasta ilman idelogista tai poliittista taustaa. Eikö teitä siellä tullissa ylemmässä johdossa yhtään edes hävetä tämä asia?
Ei taida Sjöberg olla ehdokkaana ja hän olisi oikea mies tähän hommaan. Jos hän olisi listoilla Helsingissä jossain valtapuolueessa , niin saisi kyllä ääneni.
Eikä taida puoluetasolla olla alkoholiasiat ollenkaan, vaan yksittäisten henkilöiden omina mielipiteinä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 783
Viestejä
4 279 942
Jäsenet
71 529
Uusin jäsen
NYK013

Hinta.fi

Ylös Bottom