Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Jortikka88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.12.2022
Viestejä
14
Mitä ite olen ymmärtänyt että tullissa perkaavat tilauksia mitkä olisivat etämyynnin alaisia tai sitten isompia lavatilauksia. En usko että lähtevät pakettitoimitusten perään sillä tähän ei kyllä kenekkään resurssit riitä. Tätä olen miettynyt että miten voit vastaanottaa jotakin tullin lävitse ilman että maksat veroja ja sitten jälkikäteen lähetään laskuja perään tämä ei kyllä mee yhteen. Jos vaikka laitat verohallinolle infoa ettet vastaanottanut tuotteita tai et ole koskaan tilannut mitään niin miten pystyvät todistamaan tätä asiaa. Papereissa ei ole edes pakettinumeroita. Kyllä on outoa toimintaa verohallinolta... Jos tilaan kiinasta tavaraa ja en halua maksaa tulliin veroja jne niin tulli pitää tuotteet ei tämänkaltaisia veroja voi jälkikäteen pyytää koska eivät voi edes tietää olenko vastaanottanut tuotteet.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
657
Seuraavaksi kun pojat vähän tilailee kimpassa. Tilatkaa sen nimiin kenellä luotot kunnolla pielessä. Ja myös maksuliikenne saman ukon kautta. Helpompi kommunikoida moisessa tilanteessa. Ja tämä teidän yhteinen valittu voi sitten vaikka osamaksulla maksaa niitä veroja takaisinpäin pienissä erissä.
Alkanut kiinnostaa lavatilaus erään tuntemani kelarotan kautta. Eikös nuo verovelat vanhene viidessä vuodessa jos ei ole mitään tuloja mistä ulosottaa noita? Kai tuo nyt määritellään kuitenkin vain verovelaksi niin ettei kyseessä ole rikos jolloin vanhenemisaika on tyyliin 20 vuotta.

Sitä vain funtsin että minne kuljetus kun asuu kerrostalossa. En uskalla laittaa omaa toimitusosoitetta tuohon tilaukseen kun sekin tieto menee Stasille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 504
Alkanut kiinnostaa lavatilaus erään tuntemani kelarotan kautta. Eikös nuo verovelat vanhene viidessä vuodessa jos ei ole mitään tuloja mistä ulosottaa noita? Kai tuo nyt määritellään kuitenkin vain verovelaksi niin ettei kyseessä ole rikos jolloin vanhenemisaika on tyyliin 20 vuotta.

Sitä vain funtsin että minne kuljetus kun asuu kerrostalossa. En uskalla laittaa omaa toimitusosoitetta tuohon tilaukseen kun sekin tieto menee Stasille.
Tässä rikotaan lakia ensimmäisen kerran jo siinä, jos "kelarotta" ei itse osallistu kimppatilaukseen. Sitten tilauksen ja maksuliikenteenkin pitäisi hoitaa hän, varsinkin kuljetusyhtiön, jos haluatte tuplaverojen ja rangaistusten menevän sinnepäin. Se voi olla hankalaa, jos ei ole luottokorttia (yllätys, yllätys,: maksuhäiriöisillä ei ole).

Itse olisin tilaamatta nyt hetken, kunnes tilanteeseen saadaan ratkaisu. Ihan hyvin tulli ja Suomen lainsäädäntö on voinut olla väärässä koko ajan, ja tavaroiden pitäisi virrata vapaasti ja tästä saadaan huomautus. Mitään jälkikäteiskorvauksia ei saa ja Sami Rakshit saa ylennyksen, koska jaksoi näinkin pitkään taistella tuulimyllyjä vastaan ja pistetään vielä kaikki alkoholitilaajat mustalle listalle varmuuden vuoksi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
349
Tässä rikotaan lakia ensimmäisen kerran jo siinä, jos "kelarotta" ei itse osallistu kimppatilaukseen. Sitten tilauksen ja maksuliikenteenkin pitäisi hoitaa hän, varsinkin kuljetusyhtiön, jos haluatte tuplaverojen ja rangaistusten menevän sinnepäin. Se voi olla hankalaa, jos ei ole luottokorttia (yllätys, yllätys,: maksuhäiriöisillä ei ole).

Itse olisin tilaamatta nyt hetken, kunnes tilanteeseen saadaan ratkaisu. Ihan hyvin tulli ja Suomen lainsäädäntö on voinut olla väärässä koko ajan, ja tavaroiden pitäisi virrata vapaasti ja tästä saadaan huomautus. Mitään jälkikäteiskorvauksia ei saa ja Sami Rakshit saa ylennyksen, koska jaksoi näinkin pitkään taistella tuulimyllyjä vastaan ja pistetään vielä kaikki alkoholitilaajat mustalle listalle varmuuden vuoksi.
Eikös sossutuet lasketa säännöllisiksi tuloiksi. Kai tolla nyt musta AMEX irtoaa.
 
Liittynyt
08.04.2021
Viestejä
129
Ei sitä pelkoa ole etteikö jokainen verojaan omasta osuudesta hoitaisi. Mieluusti jollain verukkeella olisi suotavaa saada nyt edes laiminlyönti maksu ja veronkorotus tuosta pois. On niin sekavia ohjeita joka puolella ja myyjät muokanneet nettisivuja. Verottaja ei tuossa edes mainitse milloin on sivustoa tarkastellut. Tilaukseni olen tehnyt kuitenkin viime vuoden puolella jolloin oli vielä paljon linkkejä erinäisiin kuljetusliikkeisiin.

Myös kun tilauksen tein shippiille ei minun tarvinnut ilmoittaa kuin saamani tilausnumero ja paino ja mihin lähetetään. Osasivat kyllä näillä tiedoilla tavarat noutaa myyjältä vaikken sitä missään vaiheessa kertonut.
Oliko laiminlyöntimaksu 100€ koko tilauksesta?
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Tässä rikotaan lakia ensimmäisen kerran jo siinä, jos "kelarotta" ei itse osallistu kimppatilaukseen. Sitten tilauksen ja maksuliikenteenkin pitäisi hoitaa hän, varsinkin kuljetusyhtiön, jos haluatte tuplaverojen ja rangaistusten menevän sinnepäin. Se voi olla hankalaa, jos ei ole luottokorttia (yllätys, yllätys,: maksuhäiriöisillä ei ole).

Itse olisin tilaamatta nyt hetken, kunnes tilanteeseen saadaan ratkaisu. Ihan hyvin tulli ja Suomen lainsäädäntö on voinut olla väärässä koko ajan, ja tavaroiden pitäisi virrata vapaasti ja tästä saadaan huomautus. Mitään jälkikäteiskorvauksia ei saa ja Sami Rakshit saa ylennyksen, koska jaksoi näinkin pitkään taistella tuulimyllyjä vastaan ja pistetään vielä kaikki alkoholitilaajat mustalle listalle varmuuden vuoksi.
Ihan normaali depit card toimii tilauksessa, eli luototon kortti toimii oikein hyvin.
 
Liittynyt
08.04.2021
Viestejä
129
Esim shippii mainostaa kuljettavansa alks ja alkostore24 tilauksia ja ohjaa linkillä suoraan heidän sivuilleen ja kuljetusliike mainostaa kauppoja niin eikö tässäkin tapaksessa tämä etämyynti pykälä toteudu vaikka myyntipaikan toimitusehdoissa ei olisi mitään mainintaa kuljetuksesta? (muistelisin lukeneeni tästäkin verottajan/tullin sivuilta. Lisäksi kuljetuksen saa tilattua pelkällä tilausnumerolla niin kyllähän heillä joku sopimus silloin on)
Löytyikö verottajan sivuilta juttua tästä?
 
Liittynyt
08.04.2021
Viestejä
129
Ei sitä pelkoa ole etteikö jokainen verojaan omasta osuudesta hoitaisi. Mieluusti jollain verukkeella olisi suotavaa saada nyt edes laiminlyönti maksu ja veronkorotus tuosta pois. On niin sekavia ohjeita joka puolella ja myyjät muokanneet nettisivuja. Verottaja ei tuossa edes mainitse milloin on sivustoa tarkastellut. Tilaukseni olen tehnyt kuitenkin viime vuoden puolella jolloin oli vielä paljon linkkejä erinäisiin kuljetusliikkeisiin.

Myös kun tilauksen tein shippiille ei minun tarvinnut ilmoittaa kuin saamani tilausnumero ja paino ja mihin lähetetään. Osasivat kyllä näillä tiedoilla tavarat noutaa myyjältä vaikken sitä missään vaiheessa kertonut.
EU delivery » Alks.fi (archive.org)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 756
Ei sitä pelkoa ole etteikö jokainen verojaan omasta osuudesta hoitaisi. Mieluusti jollain verukkeella olisi suotavaa saada nyt edes laiminlyönti maksu ja veronkorotus tuosta pois. On niin sekavia ohjeita joka puolella ja myyjät muokanneet nettisivuja. Verottaja ei tuossa edes mainitse milloin on sivustoa tarkastellut. Tilaukseni olen tehnyt kuitenkin viime vuoden puolella jolloin oli vielä paljon linkkejä erinäisiin kuljetusliikkeisiin.

Myös kun tilauksen tein shippiille ei minun tarvinnut ilmoittaa kuin saamani tilausnumero ja paino ja mihin lähetetään. Osasivat kyllä näillä tiedoilla tavarat noutaa myyjältä vaikken sitä missään vaiheessa kertonut.
Sinullehan on nyt annettu mahdollisuus antaa selvityspyyntö asiasta. Eli nyt vaan pitäisi kasata tuo nippuun, mielellään todisteiden kanssa.
a) kuva nettisivuista kun siellä oli linkit
b) kuva rahdin tilauksesta jonne nuo tiedot ilmoitellaan

Lähtökohtaisestihan verottajan pitäisi se pystyä osoittamaan että heidän väittämät linkityksien puutteet ovat olleet sivulla jo tilaushetkellä, mutta eiväthän he tähän pysty. Toisaalta en laske minkäänlaisia meneystymisen mahdollisuuksia ilman todistekappaletta a (tai b).

Löytyykö nuo vanhat sivut jollain time-machinella?

Lähtökohtaisestihan tuo verottajan päätös kyllä kaatuu jos asian oikean tolan tilaushetkellä pystyy perustelemaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
657
Tässä rikotaan lakia ensimmäisen kerran jo siinä, jos "kelarotta" ei itse osallistu kimppatilaukseen. Sitten tilauksen ja maksuliikenteenkin pitäisi hoitaa hän, varsinkin kuljetusyhtiön, jos haluatte tuplaverojen ja rangaistusten menevän sinnepäin. Se voi olla hankalaa, jos ei ole luottokorttia (yllätys, yllätys,: maksuhäiriöisillä ei ole).

Itse olisin tilaamatta nyt hetken, kunnes tilanteeseen saadaan ratkaisu. Ihan hyvin tulli ja Suomen lainsäädäntö on voinut olla väärässä koko ajan, ja tavaroiden pitäisi virrata vapaasti ja tästä saadaan huomautus. Mitään jälkikäteiskorvauksia ei saa ja Sami Rakshit saa ylennyksen, koska jaksoi näinkin pitkään taistella tuulimyllyjä vastaan ja pistetään vielä kaikki alkoholitilaajat mustalle listalle varmuuden vuoksi.
Minua ei kinosta pätkääkään jos vedän vastapalloon noita fasisteja enkä koe sitä rikokseksi. Ennemminkin koen että Suomen viranomaisen toiminta on rikos ihmisyyttä vastaan.

Toiseksi tuosta kiinnijääminen on äärimäisen epätodennäköistä ellei nyt ihan demari ole. Rahat kaverille käteisenä, hän käyttää kelatukiaan ja osan talletusautomaatin kautta sen mitä pystyy. Teknisesti hän tilaa itselleen kaljaa omaan pihaansa ja vähän epäilen että karhuryhmä tulee ovesta sisään tutkimaan kuka ne oikeasti tilasi.

Ja kyllä uskoakseni teinivisa toimii myös näissä tilauksissa ihan hyvin.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 034
En missään nimessä yllytä rikkomaan lakia, mutta voin kertoa läheltä liippaavan omakohtaisen tapauksen tullin kanssa asioimisesta. Asia on jo vanhentunut aikoja sitten joten uskallan sen kertoa. Tilasin itse säkillisen lääkeaineeksi luokiteltua tavaraa toisesta EU-maasta. Tilaus oli tehty ystävän tililtä. Tuli kutsu kuulusteluihin tullin toimipisteeseen helsinki-vantaalle. Kiistin tilanneeni yhtään mitään ja sanoin, että minulla voi olla aavistus siitä että eräs ulkomaalainen ystäväni on ne minulle lahjaksi tilannut, eikä ole tietoinen suomen lääkeainelistasta. Toki hieman jänskätti, koska perusrehellinen suomalainen jne.. En tiedä oliko pankkitietojani tarkastettu, mutta muutaman viikon kuluttua tuli syyttämättäjättämispäätös. Lääkkeet jäi tietenkin tullin haaviin.

Kovasti kyllä kuulustelija painosti ja yritti ohjailla keskustelua mm bitcoineihin. Eli ei ollut ihan läpihuutojuttu. Taisimpa vielä vaatia bussilippuja kuulustelumatkasta korvattavaksi, mutta se ei mennyt läpi :p

Pointtini on se, että ihan muutaman kaljakeissin vuoksi ei ehkä kannata mennä valehtelemaan kuulusteluihin. Toisaalta isomman tilauksen kohdalla kannattanee laskea se vaihtoehtoiskustannus menetetystä lastista siihen mukaan, jos kyseistä kepulikonstia meinaa hyödyntää. Se on ainakin selvää, että resursseja niillä ei ole alkaa tällaisia pikkurikkeitä selvittämään sen enempää. Kunhan nyt kerroin, kun huomasin että täällä oli heitelty ilmaan noita maksukorttibulvaanijuttuja.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
En missään nimessä yllytä rikkomaan lakia, mutta voin kertoa läheltä liippaavan omakohtaisen tapauksen tullin kanssa asioimisesta. Asia on jo vanhentunut aikoja sitten joten uskallan sen kertoa. Tilasin itse säkillisen lääkeaineeksi luokiteltua tavaraa toisesta EU-maasta. Tilaus oli tehty ystävän tililtä. Tuli kutsu kuulusteluihin tullin toimipisteeseen helsinki-vantaalle. Kiistin tilanneeni yhtään mitään ja sanoin, että minulla voi olla aavistus siitä että eräs ulkomaalainen ystäväni on ne minulle lahjaksi tilannut, eikä ole tietoinen suomen lääkeainelistasta. Toki hieman jänskätti, koska perusrehellinen suomalainen jne.. En tiedä oliko pankkitietojani tarkastettu, mutta muutaman viikon kuluttua tuli syyttämättäjättämispäätös. Lääkkeet jäi tietenkin tullin haaviin.

Kovasti kyllä kuulustelija painosti ja yritti ohjailla keskustelua mm bitcoineihin. Eli ei ollut ihan läpihuutojuttu. Taisimpa vielä vaatia bussilippuja kuulustelumatkasta korvattavaksi, mutta se ei mennyt läpi :p

Pointtini on se, että ihan muutaman kaljakeissin vuoksi ei ehkä kannata mennä valehtelemaan kuulusteluihin. Toisaalta isomman tilauksen kohdalla kannattanee laskea se vaihtoehtoiskustannus menetetystä lastista siihen mukaan, jos kyseistä kepulikonstia meinaa hyödyntää. Se on ainakin selvää, että resursseja niillä ei ole alkaa tällaisia pikkurikkeitä selvittämään sen enempää. Kunhan nyt kerroin, kun huomasin että täällä oli heitelty ilmaan noita maksukorttibulvaanijuttuja.
Sinun pillerijutussa ollut kyse rikoksesta. Optimoidussa viinatilauksessa on kyse verotuksesta.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 034
Sinun pillerijutussa ollut kyse rikoksesta. Optimoidussa viinatilauksessa on kyse verotuksesta.
Ei ollut rikos. Rikkomus kylläkin. Pointtini meni varmaan ohi. Jos alat kiistämään, niin ihan yhtälailla sieltä voi tulla kutsu kuultavaksi. Onhan se nähty aikoinaan näissä "omaan käyttöön" pakettiautolla viinaa kuskanneidenkin kohdalla. Ei ollut tarkoitus pelotella myöskään. Tosiaan siksi mainitsin, ettei kukaan kuvittele että noista maksuista voi luikerrella pelkällä kuittauksella että ei ole tilannut. Tulli osaa olla vittumainen virkamiestaho siinä missä verottajakin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 736
Oli taas päin kettua shippii kokemukset, kun koitin tilata 46,7kg lähetystä shippii/budbee toimituksella, ni shippii antaa tietojen syötön jälkeen halvimpana vaihtoehtona 75,99€ shippii homedelivery vaihtoehdon, vaikka heidän laskin näyttää 44,99€ hintaa budbee kotiintoimituksella.
No ei auta muuta kuin pyytää lähettäjää antamaan uusi tilausnumero että saa sitten ups bigbuck$ toimituksen tilattua.
Shippiin sivut ovat kyl persiistä kun se lukitsee sen tilausnumeron heti ekassa vaiheessa, ni sen jälkeen on turha koittaa enää tehdä mitään muutoksia.
Tämä on jo toinen kerta kun joudun pyytämään uutta tilausnumeroa lähettäjältä. Ekalla kerralla joku muu oli käyttänyt samaa tilausnumeroa testailuun, ni ois maksanut 6 kaljalootan (24x0,33) toimitus ~150€ :D
Tähän jatkoa.
Eli kyselin lähettäjältä sitä tilausnumeron vaihtoa ja eilinen vastaus oli tällainen

Dear Customer
We have information that Shippii in this time have problems with UPS Big Bucks , and we dosn´t know the status and how long it will take .
From Our customers we have a feedback that they choose now Norrlog or FBS as the shipment provider and the order number will be the same xxxxxxxxx. This recommendation came from Customers who are satisfied with those companies.


Ja tänään tuli toinen vastaus

We packed your order and it´s almost ready for shipment. Therefore we notice that we dosn´t have any order label for shipment. Could You please order a shipment for Your goods. You can choose any delivery service for the order, the customer decides this by themselves. There are many different options for delivery services, which Customers recommend like Norrlog, FBS, and others. We do not propose or recommend them separately.

Onko porukalla ollut nyt ongelmia Shippii/ups bigbuck$ toimitusten kanssa? Sen yhden kokemuksen luin jo ,missä koko lähetys hävinnyt harakoille. Minulla nuo ups collect ja bigbuck$ toimitukset ovat toimineet aiemmin 5/5, eli ei mitään valittamista.
Pitäisikö sitten vaan tilata toimitus norrlogilla vaikka onkin sitten 7€ kalliimpi ja pitäisi tulla postin automaattiin, siis ei ole kotiin toimitus kuten bigBuck$ olisi. Vai pitäiskö vaan pyytää edelleen uutta tilausnumeroa jotta saisi tuon ups bigbuck$ toimituksen tilattua.
Ja onko nyt mitään arviota kumman yhtiön paketit jäävät enemmän tullin haaviin?

EDIT. Tilasin nyt sitten Norrlogilta toimituksen, kun en jaksanut enää tuota asiaa miettiä. Saa nähdä tuleeko perille ja kuinka nopeasti. Tämä on ensimmäinen kerta kun Norrlogilta tilasin toimituksen
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.02.2023
Viestejä
17
Tähän jatkoa.
Eli kyselin lähettäjältä sitä tilausnumeron vaihtoa ja eilinen vastaus oli tällainen

Dear Customer
We have information that Shippii in this time have problems with UPS Big Bucks , and we dosn´t know the status and how long it will take .
From Our customers we have a feedback that they choose now Norrlog or FBS as the shipment provider and the order number will be the same xxxxxxxxx. This recommendation came from Customers who are satisfied with those companies.


Ja tänään tuli toinen vastaus

We packed your order and it´s almost ready for shipment. Therefore we notice that we dosn´t have any order label for shipment. Could You please order a shipment for Your goods. You can choose any delivery service for the order, the customer decides this by themselves. There are many different options for delivery services, which Customers recommend like Norrlog, FBS, and others. We do not propose or recommend them separately.

Onko porukalla ollut nyt ongelmia Shippii/ups bigbuck$ toimitusten kanssa? Sen yhden kokemuksen luin jo ,missä koko lähetys hävinnyt harakoille. Minulla nuo ups collect ja bigbuck$ toimitukset ovat toimineet aiemmin 5/5, eli ei mitään valittamista.
Pitäisikö sitten vaan tilata toimitus norrlogilla vaikka onkin sitten 7€ kalliimpi ja pitäisi tulla postin automaattiin, siis ei ole kotiin toimitus kuten bigBuck$ olisi. Vai pitäiskö vaan pyytää edelleen uutta tilausnumeroa jotta saisi tuon ups bigbuck$ toimituksen tilattua.
Ja onko nyt mitään arviota kumman yhtiön paketit jäävät enemmän tullin haaviin?
Mikä verkkokauppa tässä on kyseessä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 504
Omat etäostotilaukset on pitkään olleet jäissä. Ihan tämän ketjun takia. "Kaveri" oikeasti oli kaveri, enkä minä , ja hän on tilannut väkeviäkin. Tämä siis tullivalvonnan alettua.

Suosittelen , että verot maksetaan , kun arpa kohdalle osuu. Tietenkin aina voi ja kannattaa reklamoida, mutta lopulta se on kuitenkin maksettava. En jättäisi maksuja viranomaiselle maksamatta, vaikka kuinka vituttaisi.

--

Etämyyntitilauksena on taas tulossa olutta Beerdomesta. Huono palvelu, mutta lähetykset toimi viime kerralla. Nyt ei lähetyskään toimi. Täytyy katsoa, ostanko enää. Ehkä ostan, jos tuotteet on priimaa, niinkuin viimeeksi. Osassa oluita oli BBE 2024.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
452
Toivottavasti nää nyt ei ihan sekaisin ole mutta nyt olisi neuvot tarpeen. Miten kävi sille jonka isä sai myös verolaput?
Kirjoitin viiden sivun vastineen, jossa parhaani mukaan todistelin kuvin ja linkein Alksin ja Fransbergin oleen käytännössä samaa perheyritystä, niillä on ja on ollut yhteinen hinnoittelupolitiikka sekä että Fransberg toimii ilman työntekijöitä kolmessa eri maassa tehden miljoonien liikevaihdon, mikä ei olisi mahdollista ilman puitesopimuksia kauppojen kanssa, täten meidän tapaus olisi katsottava etämyynniksi. Ei ole kuulunut vastausta verottajan puolelta.

Huomioitavaa muuten että Alks ja Fransberg on nytttemmin, ilmeisesti tänä vuonna, vaihtanut omistajafirmaa, samoin Fransberg, joiden takaa löytyy ihan eri nimet kuin vielä viime vuonna.

En valitettavasti osaa vinkkiä antaa että mistä kulmasta kannattaisi vastinetta sinun tapauksessasi ruveta kirjoittamaan, tuo taitaa olla aika selvä etäostotapaus. Ei taida olla mitään yhteistä linkkiä Alkostoren ja shippiin kesken.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
879
Noista lapuista ainakin silmiin osui 74 § 3 ilmoitus ennen kuljetuksen alkamista ja laiminlyöntimaksu. Jos et ole ilmoittanut toimittajaa ja ovat silti omatoimisesti hakeneet niin lähettäjän ja toimittajan välinen yhteistyö on ainakin ennen kuljetusta tehtävää ennakkoilmoitusta haitannut.

Muutenkin ideologisesti näistä kannattaa kysyä ja valittaa maksimit jotta prosessi olisi mahdollisimman raskas tullille ja verottajalle. Ehkä tämä nopeuttaisi linjausten tekemisessä alkoholin nettikaupan kanssa. Yllä ollut lavatilaus on varmaan suurinta kaliiberia veroseurausten osalta eikä noillakaan veroilla välttämättä virkamiesten tapaukseen käyttämää aikaa kateta.

e: Jos yhtään viitsii vaivaa nähdä niin laittaa vastineen postitse ohjeistuksen mukaisesti. Postimerkin hinnalla saa kivasti lisättyä manuaalista työtä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.02.2023
Viestejä
17
Kirjoitin viiden sivun vastineen, jossa parhaani mukaan todistelin kuvin ja linkein Alksin ja Fransbergin oleen käytännössä samaa perheyritystä, niillä on ja on ollut yhteinen hinnoittelupolitiikka sekä että Fransberg toimii ilman työntekijöitä kolmessa eri maassa tehden miljoonien liikevaihdon, mikä ei olisi mahdollista ilman puitesopimuksia kauppojen kanssa, täten meidän tapaus olisi katsottava etämyynniksi. Ei ole kuulunut vastausta verottajan puolelta.

Huomioitavaa muuten että Alks ja Fransberg on nytttemmin, ilmeisesti tänä vuonna, vaihtanut omistajafirmaa, samoin Fransberg, joiden takaa löytyy ihan eri nimet kuin vielä viime vuonna.

En valitettavasti osaa vinkkiä antaa että mistä kulmasta kannattaisi vastinetta sinun tapauksessasi ruveta kirjoittamaan, tuo taitaa olla aika selvä etäostotapaus. Ei taida olla mitään yhteistä linkkiä Alkostoren ja shippiin kesken.

Kiitos! Eihän tämä nyt maailman loppu ole :D kyllä noista porukalla selvitään. Jotenkin vaan tilausta tehdessä ajattelin shippiillä jollain tavalla olevan puite sopimus kun shippiille ei tarvinnut juuri mitään kertoa ja osasivat kaiken hoitaa. Ja varsinkin kun shippii mainostaa kyseistä kauppaa. Alkostore24 sopimusehdoissa ainakin saksaksi kertovat käyttävänsä toimituksissa DHL mutta erikseen perään kyllä todetaan ettei suomeen tai ruotsiin. Ainakin kytkös DHL löytyy
 

Liitteet

Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
595
Onko jollekin muulle tilaajalle tullut luottokortille outoja veloituksia.
Tilasin Alks:sta Klarnalla muutema viikko sitten.
Fransbergin kuljetuksen maksoin kortillani ja sen jälkeen yritettiin viime viikolla veloittaa EasyParkin maksuja tililtäni?

Onneksi on verkkokäytön esto, joten se ei onnistunut.
Nyt kortti on suljettu ja uusi tulossa.
Muuten en ole käyttänyt korttiani aikoihin.
 
Liittynyt
08.04.2021
Viestejä
129
Kiitos! Eihän tämä nyt maailman loppu ole :D kyllä noista porukalla selvitään. Jotenkin vaan tilausta tehdessä ajattelin shippiillä jollain tavalla olevan puite sopimus kun shippiille ei tarvinnut juuri mitään kertoa ja osasivat kaiken hoitaa. Ja varsinkin kun shippii mainostaa kyseistä kauppaa. Alkostore24 sopimusehdoissa ainakin saksaksi kertovat käyttävänsä toimituksissa DHL mutta erikseen perään kyllä todetaan ettei suomeen tai ruotsiin. Ainakin kytkös DHL löytyy
Vanhoja... Norrlogin kumppani on DHL, Suomen posti toimittaa paketit kotiin.
 

Liitteet

Liittynyt
28.02.2023
Viestejä
75
Kiitos! Eihän tämä nyt maailman loppu ole :D kyllä noista porukalla selvitään. Jotenkin vaan tilausta tehdessä ajattelin shippiillä jollain tavalla olevan puite sopimus kun shippiille ei tarvinnut juuri mitään kertoa ja osasivat kaiken hoitaa. Ja varsinkin kun shippii mainostaa kyseistä kauppaa. Alkostore24 sopimusehdoissa ainakin saksaksi kertovat käyttävänsä toimituksissa DHL mutta erikseen perään kyllä todetaan ettei suomeen tai ruotsiin. Ainakin kytkös DHL löytyy
Moni verkkokauppa on tehnyt Suomen etäostokikkailun vuoksi niin, että heillä on muualle Eurooppaan toimitussopimus DHL:n tai UPS:n kanssa, mutta Suomen käsittämättömän ja EU:n vastaisen kikkailun vuoksi etäoston vuoksi suomalaisen pitää itse tilata kuljetus kuten tuossakin tapauksessa. Tämä on myös yksi suomalaisille kustannuksia korottava tekijä, koska yrityksillä on hyvät sopimukset, mutta yksityiselle hinta on kalliimpi. Mielestäni jo tämä on suomalaisten aseman vääristämistä ja EU:n kaupan haittaamista. Mutta silti siis verkkokauppa tekee tuossa asiasta juuri etäoston suomalaiselle.
 
Liittynyt
28.02.2023
Viestejä
75
Onko muuten joku saanut jotain kautta Shippiiltä viimeiseen pariin viikkoon mitään elonmerkkiä asiakaspalvelusta. 3 postia laittanut, mutta ei yhtään vastausta ole näkynyt. Tavarat olleet ready for pickup kuukauden päivät ja shoppi sanoo, että haettu on.
 
Liittynyt
08.04.2021
Viestejä
129
Onko muuten joku saanut jotain kautta Shippiiltä viimeiseen pariin viikkoon mitään elonmerkkiä asiakaspalvelusta. 3 postia laittanut, mutta ei yhtään vastausta ole näkynyt. Tavarat olleet ready for pickup kuukauden päivät ja shoppi sanoo, että haettu on.
Eiköhän ne tuolla samassa paikkaa ole kuin omat


1. 2023-02-28 Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.

2. 2023-02-28 Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.

3. 2023-02-28 Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.

 
Liittynyt
28.02.2023
Viestejä
75
Eiköhän ne tuolla samassa paikkaa ole kuin omat


1. 2023-02-28 Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.

2. 2023-02-28 Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.

3. 2023-02-28 Your package is pending release from a Government Agency. Once they release it, your package will be on its way.

Mahdollisesti, mutta kun ei ole seurantakoodiakaan eikä mikään viite anna tuollakaan palvelulla mitään tietoa. Epätietoisuus on se pahin ongelma kun ei tiedä mistä kysellä. Joskus ennenkin paketteja hukkunut, tosin lähinnä Viron puljujen toimesta, mutta ne sai sentään kiinni.. no, niin sai ennen Shippiinkin.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
255
Onko muuten joku saanut jotain kautta Shippiiltä viimeiseen pariin viikkoon mitään elonmerkkiä asiakaspalvelusta. 3 postia laittanut, mutta ei yhtään vastausta ole näkynyt. Tavarat olleet ready for pickup kuukauden päivät ja shoppi sanoo, että haettu on.
Vastaava tapaus jo tammikuulta. Netpris lupasi toimittaa kyselyn Shippiille tilauksieni perään.
 
Liittynyt
17.02.2023
Viestejä
41
Mun beerdome on jo kuukauden ja KOLME päivää. Mitä voitin? Katsellaan mitä tapahtuu. Raportoin. Toi 70e on mun kaltaiselle massimiehelle niin vähän, että en ihan heti pistä disputea. Kyllä mä ne paypalilta saan vaikka olis mennyt konkkaan koko lafka. Zdenkan olen ajatellut aivan vitun ihanaksi ja kuumaksi tsekkiminkiksi. Minua ei haittaa, että se selvästi puhuu paska. Ja tiedän, että ajatukseni ei ole totta. Keep it coming Zdenka!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
595
Lopeta ny jo toi älytön jauhanta ja nosta käsi virheen merkiksi! Kyllä tuo verottajan kommentti näyttäisi olevan ihan legit ja ao. nettisivu todellakin oli tuolloin toiminnassa (tarkastin itse kun sieltä joku viikko sitten tilasin). Kuluttajan päänvaiva ei ole setviä, missä syöverissä joku sivu on jos Googlen kautta löytyy simppelillä haulla 10 sekunnissa.
Eipä tartte suotta voimistella, kohtahan näistä tapauksista saadaan selvyyttä. Siis mikäli asianosaiset viitsivät päivittää tilanteen etenemistä tänne.

Ihan noin muuten, jos vaikka meinaat viranomaisten kanssa vääntää asiasta tai toisesta, niin kehottaisin opettelemaan kirjoitetun tekstin ymmärtämistä.

"ja ao. nettisivu todellakin oli tuolloin toiminnassa"
Niin, enhän minä muuta väittänytkään. Totesin, että LINKITYS kyseiseen nettisivuun poistui kuukausia sitten. Se, että kelpaako byrokraateille kuvankaappaus vanhentuneesta nettisivusta jää nähtäväksi.

Olemme samalla puolella tässä asiassa, mutta minä pessimistinä koitan kyseenalaistaa näiden nettikauppojen tapoja yrittää naamioida etämyyntiä etäostoksi. Verottaja kun tulkitsee pykäliä vain ja ainoastaan omien hyötynäkökulmiensa perusteella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 504
Mitkä ovat foorumilaisten lempi etämyynti verkkokaupat?

Älkää auttako lasta saamaan alkoholia. Alkoholin pariin auttaminenkin voi olla jossain määrin rangaistava teko.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
681
Mitä tälle tilaukselle tapahtui, löysikö perille ja oliko ylimääräisiä teippejä ilmaantunut? Itsellä samalla combolla nyt pari viikkoa ollut hukassa paketti ja Shippiiltä eivät ole vastanneet mitään..
Ah,unohdin tätä päivittää. On selvinnyt.

Mä en saanut koko aikana Shippiiltä ketään kiinni ja se tässä oli suurin hidaste. UPS sanoi että heillä ei ole tietoa vaan että Shippii ei ole toimittanut heille/ toiminut katkosena välissä että UPS ei osaa auttaa ilman tunnistetietoja. Netpris oli aktiivinen mutta sanoi alkuun että ei pysty auttamaan vaan vika Shippiillä. Otin sitten pari viikkoa sitten uudelleen yhteyttä Netpris ja selitin että heidän pitäis auttaa koska ei he voi vaan antaa pakettejaan jollekin ilman kunnon kuittauksia..sanoin myös että Shippiiltä ei kukaan vastaa mitään ja että reklamoin muuten luottokorttiyhtiöön.

Tän jälkeen aika nopeastikin Netpris kaiveli tiedot, heidän mukaansa en ollut hakenut pakettia UPS noutopisteestä joten paketti palautui Netprisille ja tässä vaiheessa kaveri sai kaivettua jonkun seurantanumeronkin (jota en siis aiemmin kyselyistä huolimatta saanut mistään, enkä myöskään mitään mailikuittauksia) ja lupasi hyvittää tilauksen.

Tää meni siis loppupeleissä hyvin, UPS kulut (20€ ?) jäi mun maksettavaksi mut Netpris palautti toimituksen hinnan.

Mä jäin ihmettelemään että miksi en saanut UPS kuittausta missään vaiheessa? Eikä UPS pystynyt auttamaan kun ei ollut seurantanumeroa. Menikö heidän viestit taivaan tuuliin vai jonnekin toiselle asiakkaalle? (koska Netprisin mukaan paketti oli haettu ja käynyt Suomessa UPSin noutopisteessä asti) Vai mitä tapahtui?


Edit, ja siis tein tilaukseni jo tammikuun alussa. Eli mitkään lakot ei ole vaikuttaneet tuohon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
347
Beerdome.cz kyllä jaksaa ihmetyttää. Yksikään tilaus ei ole tullut perille ilman, että sen perään olisi joutunut kyselemään.
Tää on nyt uusi käänne mun mielestä heidän toiminnassa. Ei näitä ennen ole tarvinnut anella.

Mun beerdome on jo kuukauden ja KOLME päivää. Mitä voitin? Katsellaan mitä tapahtuu. Raportoin. Toi 70e on mun kaltaiselle massimiehelle niin vähän, että en ihan heti pistä disputea. Kyllä mä ne paypalilta saan vaikka olis mennyt konkkaan koko lafka. Zdenkan olen ajatellut aivan vitun ihanaksi ja kuumaksi tsekkiminkiksi. Minua ei haittaa, että se selvästi puhuu paska. Ja tiedän, että ajatukseni ei ole totta. Keep it coming Zdenka!
Joo, disputea en ihan herkästi itsekään jaksaisi. Ja se on totta, että Paypal kyllä ne palauttaa. Mut varmaan tässä joku aikaraja pitää mentaalisti asettaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 504
Mun beerdome on jo kuukauden ja KOLME päivää. Mitä voitin? Katsellaan mitä tapahtuu. Raportoin. Toi 70e on mun kaltaiselle massimiehelle niin vähän, että en ihan heti pistä disputea. Kyllä mä ne paypalilta saan vaikka olis mennyt konkkaan koko lafka. Zdenkan olen ajatellut aivan vitun ihanaksi ja kuumaksi tsekkiminkiksi. Minua ei haittaa, että se selvästi puhuu paska. Ja tiedän, että ajatukseni ei ole totta. Keep it coming Zdenka!
Kaverilla meni pari kuukautta tuossa viime vuonna. Sai lasin lohdutukseksi. Ennakkomerkkejä olivat, että seurantakoodi ei toiminut ja paketin paino oli väärin (tai oli kevytolutta, heh heh).
Ja taas niitä oikeita kavereita, niin omat tilaukset ovat tulleet perille ennen kaikki ilman pitkää odotusta tai ongelmia.

Kaveri sanoi:
17.10 tilattu ja 23.12. tuli viimeiset..
Kahdessa erässä siis hänelle tuli ja sai hienon olutlasin.
 
Liittynyt
12.01.2023
Viestejä
9

Älkää auttako lasta saamaan alkoholia. Alkoholin pariin auttaminenkin voi olla jossain määrin rangaistava teko.
Ja mitenkäs tämä liittyy kysymykseeni?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 504
Ja mitenkäs tämä liittyy kysymykseeni?
Entä jos paketti menee noutopisteeseen, niin pitääkö minun todistaa ikäni, sillä näytän selkeästi alaikäiselle.
No entä jos olen alaikäinen. Pitääkö minun todistaa ikäni?
Arvasin että joku tulee laittamaan jotain tälläistä. Mutta saanko kysyä että eikö sinulla ole nuorena ollut halua juoda tai etkö sinä ole nuorena koittanut ostaa alkoholia mistään. Ja ylipäätään minkä takia edes vastaat kysymykseeni mitään kun todennäköisesti itsekin tiedät ettei se vaikuta mihinkään mitenkään eikä muuta asiaa ollenkaan.
Sinun ei pitäisi olla tässä ketjussa.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
255
Vastaava tapaus jo tammikuulta. Netpris lupasi toimittaa kyselyn Shippiille tilauksieni perään.
Sillä oli ainakin vaikutusta. Tänään tuli Shippiiltä viestiä. Tulli on ollut näemmä pääsyy viivästymisiin. Lisäksi ahtaajien lakko 2 viikkoa sitten.

We are very sorry for the late reply!

It is difficult for us to say a estimated delivery time, since it is all of our deliveries to Finland that is being held back at the Finnish customs.

All the packages has been opened and gone through and afterwards is being repacked, relabelled, loaded and unloaded all over again.

This is the cause of the delay of you package. Also now that the strike has begun that is also going to cause an extra delay from our side as well.

Unfortunately, Shippiis hands are tied, because we are not receiving any guideline from the Finnish customs. So we can not for sure inform you when it will be delivered.

We know you have been waiting a long time for you deliverance and we understand you confusion and frustrations in this matter.

We are doing our best to get you goods delivered as fast as possible.

Please be patient with us...



We apologize for the inconvenience.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
255
Sillä oli ainakin vaikutusta. Tänään tuli Shippiiltä viestiä. Tulli on ollut näemmä pääsyy viivästymisiin. Lisäksi ahtaajien lakko 2 viikkoa sitten.

We are very sorry for the late reply!

It is difficult for us to say a estimated delivery time, since it is all of our deliveries to Finland that is being held back at the Finnish customs.

All the packages has been opened and gone through and afterwards is being repacked, relabelled, loaded and unloaded all over again.

This is the cause of the delay of you package. Also now that the strike has begun that is also going to cause an extra delay from our side as well.

Unfortunately, Shippiis hands are tied, because we are not receiving any guideline from the Finnish customs. So we can not for sure inform you when it will be delivered.

We know you have been waiting a long time for you deliverance and we understand you confusion and frustrations in this matter.

We are doing our best to get you goods delivered as fast as possible.

Please be patient with us...



We apologize for the inconvenience.
käännös:
Olemme erittäin pahoillamme myöhäisestä vastauksesta! Meidän on vaikea sanoa arvioitua toimitusaikaa, koska Suomen tullissa on pysäytettynä kaikki toimituksemme Suomeen. Kaikki pakkaukset on avattu ja käyty läpi ja sen jälkeen pakataan uudelleen, merkitään uudelleen, ladataan ja puretaan uudelleen. Tämä on syy paketin viivästymiseen. Myös nyt, kun lakko on alkanut, se tulee myös aiheuttamaan ylimääräistä viivettä myös meidän puoleltamme. Valitettavasti Shippiin kädet ovat sidotut, koska emme saa Suomen tullilta ohjetta. Emme siis voi varmuudella ilmoittaa, milloin se toimitetaan. Tiedämme, että olet odottanut vapautumistasi pitkään ja ymmärrämme hämmennyksen ja turhautumisen tässä asiassa. Teemme parhaamme, jotta tavarat toimitetaan sinulle mahdollisimman nopeasti. Ole kärsivällinen kanssamme... Pahoittelemme aiheutunutta häiriötä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 359
Viestejä
4 291 342
Jäsenet
71 621
Uusin jäsen
TK76

Hinta.fi

Ylös Bottom